(בגלל <סיבות>, אני לא מצליח לעקוב אחרי עדכונים קולנועיים בימים האחרונים. יש כבר כמה חדשות/טריילרים/דברים ששווים פוסט, אבל אם אתם רוצים להיות מעודכנים בזמן אמיתי באמת – התגובות לדו"חקו הרבה יותר מעודכנות ממני).
האקדמיה הודיעה: אלן דג'נרס תהיה המנחה של טקס האוסקר של שנת 2014. ההודעה הזאת הגיעה מוקדם מאוד – מי חושב על האוסקר בכלל, עוד לא גמרנו עם הקיץ אפילו. אלן דג'נרס הנחתה כבר את האוסקר פעם אחת, בשנת 2007, והיתה מוצלחת (וגם הזכירה את "נחשים על מטוס"). וגם לא סביר כל כך שהיא תפצח בשיר המוקדש כולו לשדיים של השחקניות שבקהל. זה היה נאום הפתיחה שלה בפעם שעברה.
כיף
היא קלילה וכמו שכולם יודעים, דברנית. מעניין אליו פניני הנחיה יהיו לה השנה (אפילו אם יש ספק אם הם יתעלו על המונולוג מהפעם הראשונה שרואים בסרטון). מה שכן יש לי חבר שמשום מה מת על התוכנית שלה, אז אני בטוח שזה ישמח אותו.
לא רואה אוסקרים כבר שנים רבות
לעיתים קטעים נבחרים, או נאומי זכייה בימים שאחרי, או קטעים שאנשים מדברים עליהם, אבל לא טקס שלם.
את הטקס שלה לא ראיתי, כלומר לא קטעים שבהם היא הנחתה, אבל בקטע הזה היא מקסימה ומצחיקה ונראית כמו בחירה נפלאה.
אני רואה אותה לפעמים בטוק-שואו שלה, אבל לעיתים דיי נדירות וגם שם קטעים, אז אני לא מכירה אותה לעומק, אבל בס"כ ממה שראיתי ממנה עד עכשיו אהבתי, ומהרושם שיש לי היא בחירה טובה.
חוץ מזה, זה משמח אותי פעמיים, גם כי היא אישה וגם כי היא גאה.
שאלה למומחי הטריוויה של האוסקר באתר- האם חוץ ממנה היה מנחה גאה מוצהר אי פעם באוסקר?
התכוונתי לענות לך שניל פטריק האריס.
אבל בדקתי והוא לא. הוא רק הנחה את האמי והטוני, ושר את שיר הפתיחה באוסקר 2010.
הסיבה שמשמחת אותך בבחירה של אלן דג'נרס זאת הסיבה שמבאסת אותי. אני לא יכולה לחבב אותה לא בגלל משהו שהיא אמרה או עשתה, היא נראית דווקא די אחלה, אלא בגלל שבכל פעם שאני שומעת עליה אני תמיד חושבת על איך שכדי שאישה תצליח במשבצת הזאת בתעשיית הבידור באמריקה, היא לא יכולה שיהיה לה שום מאפיין "נשי". החל מהבדיחות שלה וכלה בתסרוקת שלה. היא בעצם יוצאת מהכלל שמעידה על הכלל, וזה עושה לי רע על הנשמה.
אמממ...
קודם כל, על איזה משבצת את מדברת? קומיקאית?
לא יודעת. זה באמת נושא שיצא לי לחשוב עליו הרבה ולשנות את הדעות שלי לא פעם, או לערער עליהם. כי ראשית אני לא ממש יודעת להגדיר מה זה "נשי". שיער קצר? תלבושת של חליפה ומכנסיים? למה בעצם זה נחשב נשי? זה מאפיינים תלויי תרבות. מה חוץ מה שיער והבגדים נחשב ל-"לא נשי". כי ס"כ מבחינת מראה היא כן נראית "עדינה" מספיק. היא לא נראית לי גברית אם נוריד את הקטע של השיער והבגדים. ובלי קשר לנטייה מינית, אני חייבת להגיד שממש כייף לי לראות אישה שלא לובשת לטקס איזה שמלה חונקת שיושבת על גוף מורעב עם מחשוף ענקי ואיזה תסרוקת שעבדו עליה שעות ומדדה על עקבי סטליטו. ברצינות *זה* עושה לי רע. זה ממש כאילו אני מרגישה כמה לא נוח להן בלבוש שלהן.
לגבי הבדיחות שלה- אז כאמור לא ראיתי אותה הרבה, גם לא בטוק שואו, אבל כשראיתי, וגם בסרטון הזה למשל , אין לבדיחות טון "גברי". הן דיי נטולות מגדר. (זה לא אומר שלא הייתי רוצה קומיקאיות שכן משלבות בקומדיה שלהם את נושאי המגדר. החלום שלי זה לראות סוג של מקבילה נשית ללואיס סי קיי- שהסטנאד אפ שלו נוגע המון במגדר- ולא בקטע רע, פשוט מן הסתם מהצד הגברי).
המשבצת של מנחת טוק שואו אמריקאי בפריים טיים[?] נו, אני לא יודעת בדיוק להגדיר את זה, הסוג קונן אובריין דייויד לטרמן ביל מאהר הזה. הסוג שמנחה אוסקרים.
יפה לה שהיא לא לובשת שמלה חונקת, אבל היא כנראה אישה היחידה באולם באותו הרגע שלא לובשת שמלה. למעשה, היא לא לבשה שמלה בשום מקום שצולמו בו תמונות שהועלו לאינטרנט, אפילו לא ביום חתונתה. זה גורם לי לחשוב על אנשים שאומרים שאין להם בעיה עם הומואים כל עוד הם לא מתהגים "כמו הומואים". משהו סטייל "אין לי בעיה עם נשים כל עוד הן לא לובשות בגדים של נשים מדברות על נושאים של נשים ומתחתנות עם בלונדיניות יפיפיות עם עקבים ומחשוף."
אני מרגישה כאילו שאם יום אחד היא תחליט ללבוש שמלה ולהתאפר קצת תתפוצץ הבועה שמקיפה אותה וכל עיתוני הרכילות יתחילו להתעסק במה היא לובשת איך היא לובשת למה היא עשתה את השיער שלה ככה ולא ככה אולי רואים לה בטעות את הצד של הציצי וכו', מה שצריכה לסבול כל אישה מפורסמת אחרת בעולם.
ויש המון קומיקאיות שמדברות מנקודת מבט נשית, אבל הן לא מפורסמות ומצליחות כמו המקבילות הגבריות שלהן, זה בדיוק מה שאני אומרת.
דווקא הגדרת מצויין
משבצת של מנחת טוק-שואוז מצחיקה גרמה לי לחדד את הטייפקאסט שאת מתכוונת אליו, ולדעתי זה לא בדיוק אותו טייפקאסט של מנחי אוסקר/אמי/גלובוס (למרות שיש חפיפות בינם כמובן). כי היו גם נשים שהנחו את האוסקר בעבר.
זה לא שאני מכירה אותה אישית ויודעת למה היא בוחרת את הבגדים שהיא בוחרת ואת התסרוקת שהיא בוחרת, אני ההרגשה שלי שהיא לא עושה את זה כי "ככה צריכות להיראות לסביות", זה נראה לי מה שהיא אוהבת ללבוש (ולמשל בת זוגתה פורשיה דה רוסי נראית כמו "אישה לפי הספר").
הפסקה השניה שלך קצת מבלבלת אותי- כתבת על התופעה- "אנשים שאומרים שאין להם בעיה עם הומואים כל עוד הם לא מתהגים "כמו הומואים". אבל אלן כביכול "מתנהגת כמו לסבית" בעובדה שהיא לא לובשת שמלות ובעלת שיער קצר וכו'.
אני מנסה להבין את הבעיה שלך- אז אני אגיד לך מה הבנתי ותגידי אם הבנתי נכון. את טוענת שהיא התקבלה למשבצת הזאת של קומיקאית/מנחת טוק-שאו, לגיטימית לפחות כמו הגברים המקבילים (לטרמן-קונן וכו'). בגלל שהיא לא נראית כמו "אישה סטנדרטית" – ולכן יותר קל לאנשים ל"בלוע" את זה.
כלומר האם התלונה שלך היא לבחירות הלבוש של אלן, או לעובדה שאישה שתבחר להתלבש ולהיראות בצורה יותר נשית (מבחינה חברתית) תקבל פחות הזדמנויות במשבצת הזאת של קומיקאית? (שאז, זה לא אשמתה של אלן, אלא בעיה חברתית בעצם).
כמובן שזאת לא בעיה עם אלן דג'נרס אישית, היא נראית לי אחלה של בנאדם. אבל יש סיבה שדווקא היא מצליחה לעבור את תקרת הזכוכית ולא אחרות. אני גם לא אומרת שזאת אסטרטגיה מודעת, זאת פשוט מי שהיא.
מבחינה סוציולוגית, ה"קנס" המגדרי יותר רציני מ"קנס" הנטיה המינית בהקשר הזה. זאת לדוגמא הסיבה שנראה כאילו קיימים הרבה שחקנים הומואים משחקניות לסביות. בגלל שיש יותר גברים מנשים בתעשיה, ולכן הם באים במגוון רחב יותר. באותה מידה זה נראה מכאן כאילו כל הלסביות, ההומואים והדו באמריקה הם קוקאייז'נים לבנים במיוחד שנראים כמו ברביות וקנים, וזה לא בגלל שלאנשים לבנים יש יותר נטיה להוולד הומואים.
ולא התייחסתי בכלל לנטיה המינית שלה, התכוונתי שהיא אישה "נוחה לעיכול" בגלל שהדבר היחיד שנשי בה זאת האנטומיה. יעני, אין בעיה עם נשים כל עוד הן לא שונות מגברים בכלום. זה מה שעושה לי רע, לא משהו שקשור אליה אישית.
הבנתי
אני לא בטוחה שהתאוריה נכונה, כלומר אני לא אומרת שלא. אני פשוט לא יודעת אם זה דווקא בגלל שהקהל פחות מוכן "לקבל" אישה "נשית" בתפקיד שנחשב גברי, או אולי זה פשוט מתאם שנשים שמראש יותר שוברות מוסכמות "נשיות" בנושא אחד (מראה, לבוש, לדוגמא) ישברו מוסכמות בעוד נושאים (ירצו להיות קומיקאיות, שזה נחשב למשהו "גברי") ולכן יותר נשים "כאלה" פונות למקצוע. או שזה גם וגם.
מה שבטוח הוא שזו *בעיה*. על זה אני לא מתווכחת.
ד"א מה את חושבת על טינה פיי ואיימי פולהר? הן הנחו את הגלובוס האחרון (רציתי לראות את כולו, אבל עוד לא הזדמן לי אבל יצא לי לראות את נאום הפתיחה):
http://www.youtube.com/watch?v=LQdpW_hZfik
מבחינת מראה הן כן מתאימות ל"נורמות הנשיות" ויש גם התייחסות מגדרית קצת בנאום הזה.
את איימי אני ממש אוהבת במח' גנים ונוף- היא מצליחה להיות גם אישה, גם פמיניסטית וגם מצחיקה בטירוף. את טינה אני פחות מכירה, (ראיתי רק עונה אחת של רוק 30, צריכה לחזור לזה מתישהו). ו-snl לא ראיתי בכלל.
אל תגידי לי שלא ראית את "ילדות רעות".
שהיא כתבה, ומופיעה בו בתפקיד משנה. כאילו, את יכולה להגיד לי, אבל אז אני אגיד לך לעצור את מה שאת עושה וללכת לראות.
בכל מקרה, אני מתה על טינה פיי, דווקא לא כל כך אוהבת את מחלקת גנים ונוף, אבל שמתי לב, ואני לא מגבה את זה בנתונים אבל נראה לי שזה נכון, שבטלויזיה מתוסרטת יש הרבה יותר מקום לנשים. גם מבחינת דמויות ראשיות נשיות חזקות או שחקניות שלא יושבות בול על אידאל היופי ההוליוודי ואפילו תסריטאיות יש הרבה יותר. אני לא אומרת שהכל מושלם, אבל כשאני חושבת על נשים מנחות בטוק שואוז אני מצליחה לחשוב רק על שתיים שמבחינתי הן היוצאות מן הכלל שמעידות על הכלל, ואם תתני לי להתחיל בכלל לדבר על קולנוע אני לא אפסיק.
ובקשר להאם התאוריה שלי נכונה או לא. גם אני לא יכולה להיות בטוחה במאה אחוז שזאת הסיבה, אבל לכן קוראים לזה "תקרת הזכוכית". כמו בעולם העבודה ואקדמיה. אף אחד לא בא לאף אשה ואומר לה "אל תהיי קומקאית מצליחה ואייקון תרבותי, את אישה!" אבל עדין יש יחס של המון לאחת, ואפשר לנסות לבחון את האחת הזאת ולשאול למה דווקא היא.
האמת שלא ראיתי
אבל אני מוסיפה לרשימה מבטיחה.
אני לא אראה בקרוב, כי יש תור ולא מנומס להידחף, אבל מבטיחה להוסיף לרשימה.
כמה ראית ממח' גנים ונוף? כי אם ראית רק את העונה הראשונה, אז היא לא נחשבת. מעריצים אפילו ממליצים לפעמים לדלג עליה ולהתחיל לראות מהעונה השניה (היא רק 6 פרקים). והיא באמת ממש גרועה, וגם השואו ראנר והשחקנים אומרים את זה.
אם ראית רק את העונה הראשונה, בבקשה תראי לפחות חצי מהשניה לפני שאת פוסלת אותה.
לגבי התחושה שלך על ייצוג נשי בטלוויזיה, לפני ומאחורי המצלמה, התחושה שלי היא אותו דבר. כלומר, עדיין המצב רחוק מלהיות שוויוני מבחינה מגדרית, אבל נראה לי שהוא הרבה יותר טוב מאשר בקולנוע. מסכימה.
המנחה השניה שדיברת עליה- אופרה נכון?
לא זוכרת אילו פרקים ראיתי, כנראה את הראשונים. אם זה משתפר בצורה כל כך דרסטית אז אני אתחיל מהעונה השניה, בהזדמנות.
וכן, התכוונתי לאופרה.
וואו.. אז את ממש חייבת
תתחילי מהעונה השניה אם את חייבת. עונות 3 ו-4 הם פשוט מופת של קומדיה.
ומעבר לזה שהיא סדרה מושקעת, כתובה היטב, מצחיקה ושנונה בטירוף, היא גם הסדרה הכי פמיניסטית שראיתי. מעבר לעובדה שמככבת בה אישה, יש בה כ"כ הרבה ביקורת על היחס של החברה לנשים, כ"כ הרבה ניפוץ סטראוטיפים על נשים ועל פמיניזם בכללי. וכאמור כל זה רק בונוס. זאת לא הסיבה לראות את הסדרה. וזה היופי שזה נושא שלהרבה אנשים מרגיש "כבד" ו"חינוכי" והם מצליחים להשחיל את כל הדברים באלו בצורה כ"כ קלילה וחיננית שזה פשוט מקסים.
תאוריה לא מקורית שחשבתי עליה: הומור הוא נשק של דחויים
זו כמובן הכללה; ועדיין, אם מסתכלים על קומיקאים (ואני לא מתייחסת לשחקים קומיים, אלא לקומיקאים ממש, סטנד-אפיסטים וכו'). רובם לא אנשים יפים במיוחד. חלק נמוכים, או שמנים, או בעלי מראה קצת מוזר, או גיקי… ואכן רבים מהם מספרים שהיו חנונים בבית הספר… וההומור היה הדרך שלהם להשתלב, לזכות בתשומת לב, להתמודד. כמו כן כדי להפוך את זה למקצוע לא די בצחוקים עם החבר'ה; צריך "ביצים" כדי לעלות על במה ולנסות להצחיק אנשים, ולרוב האנשים שעושים זאת, הם כאלה שהביטחון העצמי שלהם זקוק לקהל צוחק מדבריהם.
חתיכים, ספורטאים, נשים יפות, מלכות הכיתה לא צריכים להתאמץ להצחיק כדי להיות פופולריים. לרוב לא חסר להם ביטחון עצמי והם לא צריכים להתאמץ לפלס את דרכם ולהיאבק על מקומם, הם לא צריכים להיות ליצן הכיתה (למה להם?). זה לא אומר שהם נטולי חוש הומור; אבל אם אין להם דחף חזק שמניע אותם לשם, יש להם פחות מוטיבציה לשכלל ולחדד את הכישורים האלה.
לא פעם נדמה לי שאדם סנדלר, מייק מאיירס, סשה ברון כהן וכו' (גברים לא יפים במיוחד) מריצים איזו דמות גברית נחשקת וסקסית שמזיינת בלי סוף כי זו אולי הפנטזיה הפרטית שלהם… לא כי הם באמת כאלה.
אני זוכרת גם שקראתי בראיונות עם גברים כמו עידן אלתרמן או דני סנדרסון שהומור היה הדרך להתחיל עם בנות, להקסים אותן, למשוך אותן לגברים שהן לא היו מסתכלות עליהם אחרת (גם מוזיקה עוזרת ויש לא מעט רוקיסטים שהודו בפה מלא שהלכו לכיוון כדי להשיג בנות. זה עבד…). במידת מה זה נכון גם לגבי נשים, אבל נשים (כנראה) משתמשות בדרכים אחרות ומסתדרות כנראה גם בלי להתאמץ להצחיק כל הזמן.
נכון,
ואני אוסיף לך גם שאנשים פחות מרוצים מלשמוע קומיקאים שצוחקים על עצמם ועל מר גורלם אם הקומיקאים הללו יפים בצורה מסנוורת כמו שכוכבים אחרים נוטים להיות. אפילו קומיקאים שהם בעצם כן יפים נוטים לשים על עצמם משקפיים וחולצות חנוניות (טינה פיי, סטיב קארל, התספורת הממש מטומטמת בכוונה של קונאן אובריין) או לכל הפחות לשחק דמויות של מטומטמים מגוכחים (ג'ואי מחברים, הבחורה הבלונדינית מ"שמש" ומרילין מונרו בקומדיות ובעצם כל בחורה בלונדינית בכל סרט קומי אי פעם), או משהו שיגרום לאנשים בכל זאת לזלזל בהם/להתחבר אליהם/להרגיש שהם לא יותר טובים ממנו – ואז פתאום יש סימפטיה לדמות של הקומיקאי והוא יותר מצחיק.
תיאוריה נוספת היא שבאופן כללי אנשים בעולם לא נוטים להיות מאוד מאוד יפים, וקומדיה איננה תחום שנדרש להיות יפה בו על מנת להצליח, אז התפלגות המראה החיצוני של קומיקאים תהיה דומה יותר לזו של הציבור הרחב.
הם יפים בעינייך? כנראה עניין של טעם...
סטיב קארל לא יפה בעיניי, יש לו פרצוף קצת מוזר (משהו במבנה הפנים) ובאופן כללי הוא נראה גיקי לאללה. צריך גם לזכור שאצל הרבה אנשים בוגרים (וגברים במיוחד) האופן שבו הם נראים בבגרותם לא בהכרח משקף את איך שהם נראו בצעירותם, לטוב ולרע (אפשר להשוות את הילד בסופרנוס ואת הילד מ"שני גברים וחצי", שניהם היו ילדים שמנים עם פרצוף ירח ונראים כיום טוב יותר; יש כמובן מקרים הפוכים). קונאן אובראיין גבוה לאללה, ג'ינג'י ויש לו פרצוף קצת מוזר (משהו בלסת…). הוא עובר מסך טוב אבל לא הייתי מגדירה אותו כ"יפה", ואמנם לא ראיתי תמונות אבל אני מעריכה שהוא לא היה מהילדים היפים בכיתה אלא מאלה שנראים קצת מוזר (והיה גיק ו/או ליצן הכיתה). הבנתי שגם טינה פיי הייתה נערה ממושקפת והגיקית של הכיתה, והיא אמנם אישה נאה אבל לא "יפה" או מהממת אלא מישהי שנראית כיום טוב לא מעט בזכות טיפוח וסטיילינג מוקפד.
שחקנים קומיים דווקא יש יפים מאוד, ובשפע (בפרט, כל הקאסט של "חברים" נראים מצוין; היחיד עם פרצוף קצת "מוזר", נגיד, הוא דיוויד שווימר) כנראה כי לא חסרים שחקנים יפים ורבים מהם מסוגלים לדייק בטיימינג ולהגיש פאנצ'ים מתוסרטים היטב. זה שונה כמובן מלהחזיק קהל לבד על הבמה או לשלוף שנינויות תוך כדי ריאיון.
גם בארץ, אם אני מסתכלת על אנשים שמחזיקים (או החזיקו) תכניות קומיות / סאטירה / סטנד אפ / פאנלים / תכניות אירוח/לייט-נייט בדגם האמריקני כמו ליאור שליין (וגם חברי הקאסט גורי אלפי ואורנה בנאי), שלום אסייג, דודו ארז (וחברי הקאסט שחר חסון ואבי אטינגר), צביקה הדר, ארז ואברי, טל ומשה, חברי פלטפוס, דומינו ועוד, חלקם "עוברים מסך" מה שנקרא, אבל רובם ככולם לא אנשים יפים במיוחד, כמה מהם אפילו ממש לא…
ואם מסתכלים על גברים יפים וחתיכים שהגישו תכניות אירוח, יאיר לפיד (שבאמת נראה מצוין, לפחות אז) אירח דרך קבע פינות של קומיקאים בתכנית שלו כי הוא עצמו די עצי, ודודו טופז (שבעיניי הוא לא ממש יפה, סתם זחוח…) וגם הוא היה יותר שחקן קומי מקומיקאי ממש (הוא לא נהג לשלוף בדיחות בריאיונות, יותר לשלוח ידיים… ) היה כל כך נואש לחיזוקים תמידיים לאגו ולאהבת הקהל שכשהוא איבד אותה הוא גם איבד את עצמו.
סטיב קארל גבר יפה!
לפחות בעיניי. (אני הייתי מבלה איתו לילה בשמחה בעולם תיאורטי, גם בגילו הנוכחי).
והנקודה היא שקונאן וטינה מכערים את עצמם *בכוונה* למען התפקיד הקומי.
דודו טופז (שהיה פעם גבר נאה לפי דיעות רבות, גם אם לא הטעם שלי או שלך כמסתבר) עשה סטאנדאפ בצעירות.
גם ליאור שליין גבר יפה, את סתם עויינת לג'ינג'ים.
תסתכלי למשל על כריס רוק – בגלל שהוא שחור הוא כבר אינהרנטית אנדרדוג, ולכן יכול לעמוד על הבמה כגבר נאה.
ראסל בראנד היה יכול להיות גבר נאה מאוד אם האישיות שלו הייתה סבירה והוא אי פעם היה חופף את השיער.
גם ארז טל בחור נאה, ותזכרי שיש גם את קיציס שאני מקווה שתסכימי שהוא בחור יפה באמת. למעשה, בארץ יש גם נשים יפות בקומדיה – עדי אשכנזי ועלמה זק.
באופן כללי אפשר לסכם כאן שלושה גורמים:
1. בשביל להפוך להיות קומיקאי כנראה שצריך להיות אנדרדוג במובן כלשהו במראה החיצוני.
2. בשביל להתחבב על הקהל כקומיקאי צריך להיות אנדרדוג במובן כלשהו במראה החיצוני.
3. להיות יפה היא לא דרישה בשביל קומיקאי, אז טבעי שיהיו קומיקאים לא יפים כמו שיש אנשים לא יפים.
ועכשיו אפשר להמשיך לריב על מי יפה ומי לא! :)
טינה פיי, בעונה הראשונה של רוק 30 לדוגמא, נראתה מדהים,
עם קארה שחור חלק קצר שכזה, שהחל מהעונה השניה הפך למעין רעמת תלתלים חומה. היא לגמרי שינמכה את ההופעה שלה לטובת הסדרה.
היופי הוא בעיניי המתבונן...
ולא אמרתי שמדובר באסופת מכוערים, אבל אנשים לא יפים במיוחד, רובם לא היו נכנסים לאף רשימת "האנשים היפים".
אתה יכולה לשמור לעצמך את סטיב קארל, לטעמי מבנה הפנים שלו ממש לא מוצלח.
אני לא חושבת שטינה פיי מכערת את עצמה, היא נראית די סבבה לדעתי, אני דווקא מרגישה את הסטיילינג. בסדרה שלה הדמות היא יותר מפוזרת, מבולבלת, נוירוטית וכו', כלומר הגיקיות שלה זה עניין של אופי, לא של יופי.
גם קונאן לא מכער את עצמו בכלל (להפך). הוא לא מכוער; אבל יש לו פרצוף קצת מוזר וזה עניין של מבנה פנים, לא משהו שהוא יכול לשנות לכאן או לכאן (אלא בניתוח פלסטי). ואני דווקא אוהבת ג'ינג'ים, אגב, אבל זה נחשב לצבע שיער ש"מושך אש" ויש ילדים שטוענים שהציקו להם על כך.
לגבי ליאור שליין, את הראשונה (בחיי) שטוענת שהוא יפה… (וזה לפני שנכנסים לעניין השיער המוזר והעובדה שהוא בפירוש לא חתיך, אה, והאף…).
ארז טל נראה בסדר, אבל גיק.
כנ"ל קיציס (ויש לו גרוגרת בולטת, שונאת את זה).
עדי אשכנזי נראית לא רע כשהסטיילינג שלה טוב. לא חושבת שהיא הייתה מצליחה להשתחל לרשימת "הנשים היפות" (והיא גם נמוכה ויש לה שיער קצת מוזר; אני מעריכה שהיא משקיעה לא מעט כדי לשלוט בו). עלמה זק נראית מצוין אבל היא תמיד הייתה שחקנית (היא לא צמחה ממועדוני הסטנד אפ כמו אורנה בנאי, למשל).
אצל דודו טופז זו מגלומניה ברורה, שהרי לא היה לו די באיך שהוא נראה… לרוב לגבר שרמנטי שנשים עפות עליו אין צורך אובססיבי גם באהבה בלתי נגמרת מהקהל, אז הוא די יוצא מן הכלל בנקודה הזו ולכן גם הדגשתי אותה בהודעה הקודמת.
אין לי מושג אם כריס רוק נחשב לנאה, אבל ממה שהתרשמתי סטנד-אפ שחורים זה אחרת, יש להם שטיקים אחרים, וזה לא קשור דווקא לגיקים לעומת מקובלים אלא יותר לאלה שצמחו מלמטה (מהשכונה).
ראסל בראנד לא מכירה (ולא טרחתי לחפש כי אין לי כוח).
לסיכום, אני לא חושבת שכדי להיות קומיקאי אתה צריך להיות דווקא מכוער, פשוט בד"כ לא יפה במיוחד (וצריך לזכור שרבים לא נראו בילדותם כפי שהם נראים כיום). אבל אני גם לא מסכימה איתך שאלה שנראים בסדר מכערים את עצמם. להפך; רובם נראים טוב יותר בבגרותם ובפרט לאחר שהם מתפרסמים כי אז הם זוכים בסטיילינג מוקפד ועוברים מסך טוב יותר. ליאור שליין נראה טוב יותר מאז שגזז את הכבשה שהייתה על ראשו; אני חושבת שטינה פיי נראית כיום טוב מכפי שנראתה בעברה הרחוק וכנ"ל עדי אשכנזי שדווקא מקפידה מאוד ומרגישים את ההשקעה שלה במראה, בבחירת השמלות ועוד (למשל בפינה שהייתה לה אצל יאיר לפיד).
עדי אשכנזי יפתה עם הזמן
לא שהיא הייתה מפלצת, אבל היא נראתה יותר… רגילה בהתחלה. ממש ככה.
נו ודאי, זה השדרוג בסטיילינג שמגיע עם הזמן והניסיון
רוב האנשים שמופיעים בטלוויזיה, בפרט אם הם מתחילים באזורים יותר "נישתיים" או "נידחים" (כמו ערוץ מקומי בכבלים, או הטלוויזיה החינוכית) ולא בפריים טיים נראים בהתחלה פחות טוב. עם הזמן לומדים להיראות טוב יותר מול מצלמה, איך להתלבש נכון, לסדר את השיער, להתאפר… וזה כמובן לא מזיק כשהתקציב עולה.
וכל זה לא יעזור לעדי אשכנזי
להיחשב ל"יפה", בטח בסטנדרטים של אנשים/שחקנים שמופיעים על מסכי הטלויזיה/קולנוע שלנו.
אני הרמתי גבה כבר בתגובה הראשונה שהעלתה אותה כדוגמה מייצגת.
תיאוריה יפה
ובפרומו של יס לסדרה הדוקומנטרית "פגוש את הקומיקאים" סיכמו את זה במשפט מצוין : קומדיה היא המוסיקה של אנשים שלא יודעים לשיר
היי! דינמיקה זוגית!
למה אין יותר כאלה? זה כל כך הרבה יותר טוב מסתם מישהו שעומד ומדבר…
(גם אם הן טיפ-טיפה מעושות בקצב חילופי הדברים, אפילו ככה זה נחמד יותר מרוב המונולוגים של מנחי טקסים)
לדעתי האישית אלן היא דווקא מאוד נשית.
למרות הבגדים שלה והתספורות הקצרות. אני עדיין חושב שהיא מצליחה לשמור על הנשיות שלה (חוץ מזה שלדעתי היא שווה פי כמה מהאשה שלה פורסייה דה רוסי אבל זה כבר דיון אחר) וזה כולל גם את הבדיחות שלה. היא כן מדברת לא פעם מנקודת מבט נשית.
אלן דג'נרס דווקא התחתנה עם בלונדינית נשית ביותר
(שלרוב מופיעה עם עקבים ומחשוף, אם כי לא בדקתי את טקס החתונה).
ואת טקס האוסקר כבר הנחו נשים בעבר – וופי גולדברג (קומיקאית, נשית) הנחתה ארבע פעמים (שזה הכי הרבה בעשרים השנים האחרונות אם לא סופרים את בילי קריסטל…), אן האת'ווי (לא קומיקאית, אבל ללא ספק נראית מעולה)…
ויש קומיקאיות/שחקניות קומיות נשיות להפליא כמו שרה סילברמן, ג'נין גרפלו (שלא הנחו, אבל מי יודע?), טינה פיי ואיימי פוהלר (שהנחו את האמי, כפי שהוזכר כאן), וקיילי קוסקו (מ"המפץ הגדול") הנחתה כבר יותר מפעם אחת את טקס People's Choice Awards.
זה נכון שיש פחות קומיקאיות נשים, גם בארץ. גם במועדוני סטנד אפ, יש פחות נשים (על הבמה, הכוונה). שחקניות קומיות לא חסר, אבל קומיקאיות ממש אין בשפע. אז כשמחפשים שם גדול, יש פחות ממה לבחור, שלא לדבר על הנטייה למחזר מנחי עבר בכלל ואת בילי קריסטל בפרט… אבל אני לא חושבת שזה קשור למראה, ממש לא. אני לא חושבת שהעובדה שלאלן יש שיער קצר ושהיא לובשת מכנסיים הופכת אותה לפופולרית יותר או קלה יותר לעיכול מאיזושהי בחינה. אני חושבת שזה פשוט הסטייל האישי שלה. לדעתי לו היא הייתה לובשת שמלה ונראית יותר נשית הצופים לא היו מרוצים פחות…
אין ספק שיש שוביניזם ואין ספק שיש פערים בין גברים ונשים. עם זאת, אני חושבת שיש גם הבדלים שלא נובעים רק מזה. אולי זו תרבות אנושית, אבל אני לא באמת יכולה להפריד; המצב (בעולם המוכר לי) לטוב ולרע הוא שגברים ונשים לא זהים ויש להם נטיות שונות, שזה בסדר בעיניי. אני לא מרגישה שבכל מקום שבו יש רוב דומיננטי גברי חייבות להיות יותר נשים אחרת משהו מהותי בעולם לא בסדר (ואיכשהו אני אף פעם לא שומעת מחאות כשמדובר במקצועות פחות זוהרים כמו נהגים, חשמלאים או שרברבים, למשל). המצב כיום (בלי לנתח סיבות) הוא שיש יותר קומיקאים וסאטיריקנים גברים. אולי זה ישתנה משמעותית בעתיד, אולי לא (לא ממש מטריד אותי לכאן או לכאן, מודה).
אבל להתלונן על כך שלוקחים דווקא מישהי שנראית כמו אלן? זה נראה לי אפילו קצת… תסלחי לי, לחפש בכוח על מה להתלונן. לפעמים בדיוני פמיניזם אני מקבלת את התחושה שלא משנה איזו אישה יקחו, תמיד יישאר פתח לתלונה. אם יקחו מישהי עם עקבים ומחשוף, מיד יבואו תלונות למה תמיד רק כוסית, למה לא אישה אמיתית. ואם זו מישהי שמנה, אז זה כי נשים רזות ויפות לא יודעות להיות מצחיקות. ואם זו מישהי כמו אלן, דווקא די רזה (ונאה, ואפילו בלונדינית) אז למה אחת עם שיער קצר ומכנסיים… ואז כמובן מגיע התיוג שהדבר היחיד שנשי בה זו האנטומיה, שזה בעצם לומר שכל אישה שלא עושה דברים שנחשבים לנשיים היא פחות נשית… לא, אי אפשר לצאת מזה טוב.
אלן (אישה נאה למדי אבל לא באופן יוצא דופן) הצליחה לא בזכות המראה, או בגלל נטיותיה המיניות ואפילו כשחקנית היא לא הייתה הברקה רצינית (ולמען האמת הסיטקום שלה היה בינוני למדי ברובו). היא הצליחה כשבסופו של דבר היא מצאה את הנישה שלה, כי היא טובה במה שהיא עושה, הצופים אוהבים אותה, וזה לגמרי בזכותה, בזכות מי שהיא. ולהגיד שלו היא הייתה נראית אחרת היא הייתה צריכה לסבול התעסקות במראה שלה? לא יודעת (אם זה סבל ואם לא מתעסקים גם ככה, כי באנשים מפורסמים מתעסקים בכל דבר, ולא רק אצל נשים) ובינתיים פתחת דיון שמתעסק במראה שלה…
Yes Yes Yes!!!
(ל"ת)
כן, כן!
ובנוסף, אני רק רוצה להעיר, שאמנם אלן לובשת חליפות, אבל אלו חליפות נשים מחוייטות ומושקעות, והיא בבירור מבלה אצל קוסמטיקאיות, מאפרות, סטייליסטיות ומלבישות למיניהן לא פחות מפורשיה אהובתה או כל אדם מפורסם אחר. אני לא רואה בסטייל שלה דברים גבריים מפורשים, רק סוג שונה של נשיות.
חוצמזה, הנה תמונה שלה עם שמלה: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTcbFYlUiDb6qpWuLFxoqpT2FN8fge8c3rHKjmZt9FkN7DwHBkAXw
הו, זו שמלת הברבור של ביורק! כבר שכחתי את התמונה הזו
(ל"ת)
רוק האדסון הנחה פעם את הטקס
(ל"ת)
זה היה אמור להיות תגובה לפוייזן אייבי
(ל"ת)
האדסון הסתיר את מיניותו כל חייו.
מכרים וחברים הוליוודיים ידעו שהוא הומוסקסואל, אבל זה נשמר בסוד מהתקשורת ומהציבור.
אלן דג'נרס היא כנראה ההיפך המוחלט מסת' מקפרלן
היא נחמדה, היא כנה, היא חלבית, והיא אישה. והיא גם ממש ממש משעממת.
סת' מקפארלן הוא אכן בחור מקורי.
כמה תוכניות טלוויזיה מצויירות על משפחה עם חיה מדברת יש לו?
ועכשיו ברצינות יותר, אני לא מבין איך אפשר להגיד על אלן שהיא חלבית ומשעממת. הבחורה היא כנראה הקומיקאית המצליחה בעולם, פורצת מכשולים וגבולות לקהילה ההומו-לסבית בתעשייה, וחתרנית מבלי להתאמץ. אני אשמח להרבה אלניות מסת'ים באוסקר שלי.
נראה לי שהוא התכוון שההומור שלה משעמם
שזו טענה שאני מסכים איתה. הבדיחות שלה פושרות ומעלות חיוך קל במקרה הטוב. ההומור הקיצוני של מקפארלן מצחיק בהרבה.
זה בדיוק העניין איתה, בעיני
תמיד נדמה לי היא מגניבה כזאת, כי כאישה+לסבית+קומיקאית מצליחה היא נכנסת אצלי למגירה של "מגניבה". וכמו שאמרת, בלי להתאמץ – כלומר רק כי היא עונה על ההגדרות האלו.
אבל בעיניי לפחות, היא לא עומדת בזה במבחן המציאות. כל פעם שיוצא לי לראות אותה אני מתאכזבת מחדש, כי בתכלס היא בקושי גורמת לי להעלות גיחוך. פשוט לא באמת מצחיקה אותי, אפילו די משעממת.
מה ל'שות.
שמעי,
לא באמת ניסיתי לשנות את דעתו של פלאפי לגבי אלן דג'נרס, פשוט הייתי חייב להביע את דעתי שהיא הרבה הרבה יותר שווה מסת' מקפרלן.
בתור בנאדם שרואה שתי סדרות של סת' מקפרלן, אני לא יכול להכחיש במדובר באדם מוצלח שתחת שרביטו יש הברקות שגורמות לי לצחוק דקות ארוכות. לעומת זאת, גם בטקס האוסקר האחרון וגם הצליות תחת הנחייתו נראות מתאמצות מדי על מנת לזעזע ולהיות חתרניות.
אלן, בגלל הגישה שלה, הנחמדות שלה, והעבר שלה מצליחה לעשות את זה בצורה יוצאת מן הכלל, לרדת על אנשים ותופעות חברתיות, ועדיין לא להיות מזעזעת מדי (בדיוק מה שהאוסקר צריך), בניגוד למשל ללואי סי קיי.
הממ.. לואי סי קיי?
אם זו הייתה התייחסות להזכרה שלי אותו באחת ההודעות למעלה- אז תן לי להבהיר- לואי סי קיי מנחה את האוסקר יהיה סוג של אסון בקנה מידה עולמי- אני בהחלט לא רמזתי שבאיזה יקום צריך לשקול לתת לו להנחות משהו (ולא נראה לי גם שהוא ירצה בכל מקרה).
דיברתי באופן כללי, כי הוא קומיקאי שאני מאוד אוהבת, שלמרות שההומור שלו מאוד קיצוני ובהחלט לא לכולם, אני ספציפית מאוד אוהבת את ההומור שלו, והייתי מאוד רוצה לראות מקבילה נשית שלו *באופן כללי*. לא כמנחת אוסקר חו"ח.
אה, והקישור שלך לא עובד.
לא אמרתי שהוא לא מוצלח.
הוא פשוט לא מתאים לאוסקר. הבאתי אותו כדוגמא לקומיקאי נורא מצחיק שהוא גם בוטה ומזעזע.
הקישור:
http://www.youtube.com/watch?v=lQ36hNkGkS0
שרה סילברמן?
(ל"ת)
היא אכן האסוציאציה הראשונה שעולה בראש
בהקשר הזה. אבל…מממ… לא.
למען ההגינות לא ראיתי סטנאד אפ שלה, אבל כ"כ שנאתי את התכנית שלה, שגם לא ממש בא לי.
מונולוג הפתיחה מאותו טקס היה בהחלט חביב
אבל מה שבאמת אהבתי בהנחיה של אלן דג'נרס, היו רגעים בהם היא נצלה את הנחמדות שלה כדי להיות חצופה:
http://www.youtube.com/watch?v=q0XUJETqVoA
מצלמת כיס. כל כך 2007.
(ל"ת)
לא סתם מצלמת כיס,
היא רוצה להעלות את התמונה למייספייס!
אבל קודם
היא צריכה לחבר את המצלמה עם כבל לכניסת ה-USB במאחורה של המחשב הנייח שלה בשביל להעביר את התמונות.
אז אני צריך להרגיש רע עם עצמי
על כך שאני עדיין עושה את כל זה?
לא להרגיש רע,
סתם לחשוש. אנחנו זן נדיר.
באמת? דווקא אתה!?
(ל"ת)
אתה מעלה תמונות למייספייס?!
(ל"ת)
את זה דווקא לא.
אבל גם ב-2007 לא העליתי תמונות למייספייס (או השתמשתי בו בכלל).
סליחה אבל
מה זה מייספייס?
היואל של הפיקאסה.
(ל"ת)
האמא של פייסבוק.
או במונחי זמן אינטרנטי, סבתא שלו. מייספייס.
אגב, הנה התמונות.
" rel="nofollow">תמונה ראשונה
" rel="nofollow">תמונה שנייה
הם כל כך חמודים!!
יש לה עיניים נורא יפות!
היא לא קורעת מצחוק, אבל התכנית שלה חמודה נורא. החיסרון העיקרי בהחלטה לקחת את אלן דג'נרס להנחות את האוסקר הוא שהיא לא טינה פיי, אבל אני מעדיף אותה על סת' מקפרלן. אולי ג'ניפר לורנס תנחה שנה הבאה? זה די תפור עליה.
כן... נראה לי שכבר לא יקחו שחקנים להנחות את האוסקר
ג'יימס פרנקו ואן האת'אווי די סגרו את הבאסטה על הרעיון הזה.
אולי רק ג'יימס פרנקו
כי אן הת'וואי הייתה מצוינת – ונבואית משהו, בהתחשב בעובדה שזה היה האוסקר שבו זכה טום הופר.
היה לה חלק בשיר הפתיחה בטקס שנתיים לפני כן (דקה 3:56).
כותרת שנעלמה בגלל תקלה
היא שתפה פעולה עם השחקן ששמו לא נאמר עוד קודם לכן.
ורק בגלל שזה און-טופיק כאן
ולמי שטוען שההומור של אלן חלבי מדי: אלן מפרסמת ליין עטים מיוחדים לנשים.
נכון, זאת מטרה קלה. אבל אלן קורעת אותם לגזרים בנחמדות עילאית.
הא הא הא! הא הא הא!
לא מצחיק. וחלבי לגמרי.
אני לא מרוצה מהתגובה הזו שלי. היא אגרסיבית שלא לצורך.
רד, אני מתנצל.
לא נורא, קורה לכולם.
(ל"ת)
חלבי? בעיניי זה היה חד, שנון ומצחיק להפליא.
(ל"ת)
ובעיני זה היה צפוי.
ההומור של הקטע היה:
1. ביק אומרים שנשים צריכות עט משל עצמן. משמע, ביק מאמינים בסטריאוטיפים לגבי נשים.
2. בוא נאסוף את כל הסטריאוטיפים הכי צפויים, אבל לא כאלה אגרסיביים או מגעילים מדי, לגבי נשים – ונעמיד פנים שביק אומרים אותן לגבי נשים.
הביצוע היה לא רע. משעשע למדי. אבל צפוי לגמרי.
רוב ההומור בעולם הוא צפוי... במיוחד אם נחשפת מספיק בעבר
אבל פחות אכפת לי מצפוי, אכפת לי איך הוא עשוי. אם הומור מפתיע או מקורי לא מצחיק אותי אין בו הרבה ערך בעיניי. אם הומור מצליח להצחיק אותי מבחינתי הוא עשוי טוב.
מתגעגע לסטוארט.
אני מתכוון לג'ון למרות שגם פטריק יכול להיות מעניין…
אני יושבת עם חיוך דבילי מול המסך
היכולת שלה להיות חצופה (לפעמים אפילו מאוד) אבל להישאר הדבר הכי מתוק ונחמד על המסך מדהימה.
לגבי הבדיחה על ביק- צפוי אבל מצחיק.
אני לא חושבת שצפוי זה פרמטר בהומור, הומור טוב יכול להיות סופר צפוי אך קורע כי (לדעתי) הומור זה בערך 40% תוכן ו60% הגשה.
אח, 2013, איזה תמימה היית
(ל"ת)