הקיקסטארטר של "ורוניקה מארס" עשה את שלו. יוצרי הסדרה (והסרט העתידי) רצו שני מיליון דולר. הם סגרו את הקמפיין עם 5.7 מיליון דולר, מ-91,585 משקיעים. ואם ורוניקה יכולה, גם אחרים יכולים. לא ספרתי, אבל מספר הפרוייקטים הקולועיים בקיקסטארטר בוודאי צמח בהרבה בחודש האחרון – והוא לא היה קטן גם לפני כן.
פרויקט אחד שהגיע כתוצאה ישירה של "ורוניקה מארס" הוא הסרט החדש של זאק בראף, "Wish I Was Here". הסרט הראשון של בראף כבמאי, "גארדן סטייט" היה הצלחה אדירה בקנה המידה העצמאי שבו הוא הופק, והפך לסוג של אייקון (היפסטרי), אז קצת מוזר שבתשע השנים שלאחר מכן בראף לא עשה עוד סרט. עכשיו, הוא אומר, בזכות קיקסטארטר יש לו הזדמנות לעשות את הסרט כמו שהוא רוצה – בלי תלות בשום הכתבה של שום אולפן. גם הוא, כמו ורוניקה, מבקש שני מיליון דולר, והוא מפורסם מספיק כדי להשיג את זה. הקמפיין עלה אתמול, וכמעט מיליון וחצי כבר הובטחו.
הרבה הרבה יותר קרוב לבית: גיא בוסקו, זוכה תחרות התסריטים של עין הדג, איש להקת "גיא בוסקו ואחרים" (שביצעו את הלהיט "Suddenly, Smeagol" בליל הטבעות), ותסריטאי "משחקי קרוסאובר" – כתב גם את התסריט של "הרועה האחרון", סרט פנטזיה בהפקת חובבים ובאורך מלא, שככל הנראה יוקרן בפסטיבל אייקון הקרוב. אבל בשביל שהוא יוקרן הוא צריך קודם שיצלמו אותו, ובשביל זה צריך תקציב. פרויקט המימון של "הרועה האחרון" הציב כמטרה 10,000 ש"ח, והגיע כבר ליותר מ-31 אלף – אבל במקרה הזה, סכום היעד היה באמת נקודת פתיחה בלבד, וכל השתתפות בפרויקט חשובה ליצירת הסרט. האחים וורנר לא יראו מזה גרוש!
ועוד פרויקט מעניין אחד לתרום לו, אם תרצו: אילה בן-נחום מביימת סרט אנימציה דוקומנטרי המבוסס על זכרונותיה של סבתא שלה, וגם היא היתה רוצה שתעזרו לה להשלים את הסרט. המעט שאפשר לראות מהסרט נראה נהדר, וזה נראה בדיוק כמו אחד הדברים שלא הייתי מופתע למצוא ברשימת המועמדים בקטגורית סרט האנימציה הקצר באוסקר. אם גם אתם רוצים להשתתף – זהו דף הפרויקט. ובשביל הגיוון, הפעם התרומה לא נספרת בשקלים ולא בדולרים, אלא בליש"ט.
ביצוע משכנע
ואלמלא הייתי פרולטריון אביון, זאק בראף כבר היה מקבל ממני תרומה לפרויקט (ואולי עוד יקבל. אני רוצה לחשוב על זה קצת).
זה המקום לשתף עוד סרט שעלה בקיקסטארטר
פרוייקט השחזור וההמרה לHD של סרט הקאלט הלא כזה מוכר Preaching to the Perverted.
http://www.kickstarter.com/projects/992759722/restore-and-remaster-cult-film-preaching-to-the-pe
חשוב לציין כי המטרה הראשונית שאותה הציב הבמאי, בסך £18,000, כבר הושגה אך כעת כל הכסף הנוסף מוקדש כולו לשחזור והמרת פס הקול של הסרט מסטריאו לDD5.1 ולעוד כל מיני דברים אחרים הקשורים בהפקת הבלורי, שאמור להיות בלעדי רק לתורמים בקיקסטארטר (ראו סעיפים רלוונטים בעמוד עצמו).
הרועה האחרון!
או: איך לא הייתי זו שהעבירה אותם את ה-30,000.
מזה זמן מה אני מתכננת לתרום לרועה האחרון. לא הייתי באזור כל כך, ואז לא הגעתי לזה, ואז זכרתי את זה באופן עמום ובעיקר כשלא הייתי ליד מחשב, ובאופן כללי הרצון המהותי מאוד שלי לראות את הסרט הזה פשוט לא התרגם לפעולה (זה בדרך כלל המצב. נורא קשה לחצות את סף העצלנות שלי ולגרום לי לעשות דברים). ואז קמה חברה שיש לה אובססיה קלה לנושא ואמרה לי – יודעת מה, אנחנו נדאג שאת תעבירי אותם את ה-30,000. הם כבר ממש קרובים! זה יהיה מגניב. ואמרתי לה לא, באמת, לא נראה לי שזה משנה, אני אתרום כשאני אגיע לזה, עוד יש לי זמן. ושכחתי מהעניין.
אתמול אני מפספסת שיחת טלפון, ואז מקבלת SMS בהול: "עוד 100 ל-30,000, לתרום עכשיו!"
שזה טוב ויפה, רק שהייתי בעבודה, וזו לא בדיוק הסיטואציה לשלוף כרטיס אשראי בהתרעה של מעכשיו לעכשיו. עם זאת, לפחות זה הזכיר לי שבאמת היה משהו שהתכוונתי לעשות, ותרמתי אתמול בערב. ואני רק רוצה לציין שלחלק לאנשים את התסריט כדי שיוכלו לראות איך הוא התפתח לסרט זה מגניב ממש ושימחתם אותי.
מה אני מנסה להגיד בכל זה? אתם מוצלחים נורא, אנשים. איזה כיף שאתם עושים סרט!
לגבי זאק בראף – עוד מישהו יצא מהסרטון הזה עם הרושם העמום שהוא נרקסיסט ברמות מטרידות וזה פשוט מסתתר ממש טוב מתחת לזהות השטותניקית שהוא סיגל לעצמו? כי לכל אורך הסרטון משהו ממש הטריד אותי ולא לגמרי הצלחתי לשים על זה את האצבע. זו התיאוריה שלי כרגע.
לא צפיתי בסרטון
אבל זה הרושם שיש לי מבראף כבר די הרבה זמן.
לגבי זאק בראף - זה גם הרושם שאני קיבלתי
אין ספק שהסרט הוא יוזמה שלו, אבל כמות הפעמים האדירה שהמילה "אני" והטיותיה מופיעה בסרטון רומזת לנרקסיזם לא מועט.
"נרקסיסט ברמות מטרידות" זאת הגזמה לדעתי,
הוא נשמע די שקול ודיבר לעניין ומהלב (למרות שהוא שחקן אז לכו תדעו) וזה היה נחמד כי לדבר בצורה שטותית כשאתה מבקש מהאנשים לפתוח את הארנק בשביל איזה בייבי שלך, זה לא תמיד הגישה הכי טובה לדעתי.
מה שכן, אני מאמין שהוא בהחלט גידל את העכוז שלו מאז ההצלחה של "גרדן סטייט", וגם העובדה שהוא רוצה שהכל יהיה בדיוק לטעמו, וההתנשאות על האולפנים הגדולים האלה שתמיד חייבים להביא את ג'ים קארי שיזרוק בדיחות לפשוטי העם או וואטאבר, קצת הייתה לא לעניין.
—
אני עדיין מעריך אנשים כמו נולאן, או פיטר ג'קסון שלפני שהם קיבלו מיליוני דולרים וחופש אומנותי לחזון שלהם, היו צריכים לשכנע את האולפנים שאפשר לסמוך עליהם על ידי סרט או שניים שהיו שילוב בין הדרישות של האולפנים לחזון שלהם.
המקרה של זאק בראף נראה לי מעניין
הוא מבקש שני מיליון דולר, כמו הקיקסטארטר של ורוניקה מארס, אבל נותן טיעון משכנע הרבה פחות שתקציב כזה יספיק לסרט שהוא רוצה ליצור. למען ההשוואה, התקציב של גארדן סטייט היה $2.5M, ואת הסרט הזה בראף רוצה לצלם בלוס אנג'לס. לכל אורך עמוד הקיקסטארטר הוא מונה דברים שהיה רוצה לעשות בסרט שהיו נמנעים ממנו אם היו לו תומכים בהוליווד, מכיוון שהם היו מגדילים את התקציב, ובכל זאת הוא מבקש סכום יחסית זעום – פחות מסרטו הקודם, שבו, מן הסתם, כן התפשר על חלק מהנושאים הללו.
המסקנה המתבקשת היא שבראף מקווה שמקרה ורוניקה מארס יחזור על עצמו ושהוא יגייס ארבעה או חמישה מליון דולר, מה שנראה די סביר בשלב זה. אבל אם זה המצב, אז הבחירה להמעיט בתקציב הדרוש נראית לי בעייתית.
הוא אמר שהוא הולך להשקיע הרבה בעצמו
והוא לא יסתמך רק על קיקסטארטר בשביל המימון
http://www.reddit.com/r/videos/comments/1d02a2/help_zach_braff_make_his_new_movie/c9ln8lt
מעניין
אם כי זה מעלה את השאלה למה לעשות קיקסטארטר בכלל.
אני מאמין שלזאק בראף עצמו אין סכומי כסף בלתי מוגבלים.
הוא כנראה לא עני, אבל זה לא אומר שהוא יכול לשלוף מיליוני דולרים מהאוויר, ו-2 מיליון דולר (שלא לדבר על ההנחה הסבירה בהחלט שיושג בסופו של דבר סכום גדול יותר) הם סכום משמעותי מאוד בסטנדרטים של מה שהוא רוצה לעשות. כאמור, "גארדן סטייט" כולו צולם ב-2.5 מיליון דולר. זאת לעומת "ורוניקה מארס" סרט שלא יכול להיווצר בלי השתתפות האחים וורנר, שבשבילם 2 מיליון דולר הם סכום כמעט זניח, ולכן כל הצורך הזה לגייס כספים מהציבור מפוקפק.
בקיצור, אני מאמין לזאק בראף הרבה יותר משאני מאמין לקריסטן בל.
לא ממש ברור לי למה
במקרה של ורוניקה מארס, תומאס הכריז ששני מיליון דולר יספיקו לעשות את הסרט. בהתחשב בעובדה שעלות הפקת פרק ממוצע של הסדרה היתה כ-$1.7M, ושתומאס והשחקנים הראשיים התחייבו לקבל משכורת מינמלית, נשמע סביר שסכום כזה יספיק להפקת סרט באורך מלא עם איכות הפקה פחות או יותר מקבילה לסדרה.
במקרה של בראף, הסרט הקודם שלו עלה $2.5M, ובעמוד הקיקסטארטר הוא מבהיר שהוא נאלץ להתפשר על איכות ההפקה על מנת לעמוד בתקציב הזה. כלומר, התקציב האמיתי של הסרט שהוא רוצה לעשות כנראה יהיה בסביבות ארבעה או חמישה מיליון. ובכל זאת, הוא מבקש רק שניים, וכשמצביעים לו על הנקודה הזו משיב רק שהוא יוסיף מכספו לתקציב.
אז או שלזאק בראף יש כמה מליוני דולרים לשים על סרט של עצמו – ובמקרה הזה לא ברור לי למה הוא זקוק למימון המון – או שכשהוא אומר שהוא יוסיף כסף לתקציב, הוא מתכוון לסכום יחסית קטן, ובאמת הוא מקווה שהקיקסטארטר יניב סכומים מקבילים לאלו שאנשי ורוניקה מארס קיבלו – ובמקרה הזה חורה לי שהוא לא אמר את האמת מלכתחילה.
אני מניח שיש לו כסף
אבל הוא לא שש לתרום מכיסו הפרטי לסרט, אבל אם הוא רואה שיש היענות ושהקהל מאחוריו ועברו את ה2 מיליון אבל דברים מסוימים הוא לא יצליח לעשות רק עם 2 מיליון הוא גם יהיה מוכן לתרום מכיסו הפרטי.
כלומר: אני בטוח שהוא רוצה יותר מ2 מיליון דולר, אבל הוא מוכן להתחייב לעשות סרט כבר מ2 מיליון דולר. ולכן אני לא רואה כאן עניין של "להגיד אמת מלכתחילה"
זו בדיוק הנקודה שלי
הוא לא מתחייב לעשות את הסרט החל משני מיליון דולר. למעשה, ובניגוד לקיקסטארטר של ורוניקה מארס, אין כמעט מלה במאמר שלו על נושאים כספיים, ובמיוחד לא על כמה כסף הוא צריך. הדבר היחיד שנראה ברור הוא ששני מליון דולר לא יספיקו לסרט שבראף רוצה לעשות.
זה לא אומר בהכרח שבראף משקר לגבי התקציב, אבל אם זה לא המצב, אז האפשרות היחידה האחרת שנראית לי סבירה היא שיש לו עוד כמה מיליונים בכיס.
האם נטלי פורמן תהיה בסרט?
(ל"ת)
אולי אני קטנונית
אין לו חברים מפורסמים שהוא יכול ללוות מהם?
הרי אנשים בהוליווד משלשלים לכיסם 30M$ לסרט, אז מה הבעיה שלהם לעזור קצת לקולגות?
תיקון
"אילה בן-נחום מביים סרט אנימציה…" אני קיבלתי רושם ברור שאיילה בן-נחום המדוברת הינה אישה.
ואולי מדובר באוף טופיק מעצבן, אבל למה סבתה היגרה לפלסטינה ולא עלתה לישראל (או לארץ-ישראל)? כל יצוא תרבותי חייב להיות נגוע בהכרזה שיוצרו נמצא בצד הנכון של המפה הפוליטית? האם המילה "עליה" או השם "ארץ-ישראל" פשוט לא תקין-פוליטית?
כתבתי "מביים"? WTF?
איזו טעות מוזרה. זה בטח נובע מהאמונה המודחקת שלי בכך שאנימציה היא תחום גברי בלבד והצורך שלי להדחיק את הנשים העוסקות בו לשוליים.
סבתא של בן-נחום היגרה לפלסטינה ולא לישראל כי מדינת ישראל לא היתה קיימת אז, אבל איפה בעצם נאמר המשפט הזה?
שניות 8-9.
(ל"ת)
לא "מדינת ישראל".
הוא אמר "ארץ ישראל" או פשוט "ישראל", אבל זה אוף טופיק.
גיחי
אבל יפה שתיקנת בפוסט.
שומר טינה לנצח אה?
(ל"ת)
להפך. נראה לי שהעברנו הילוך לשלב הדאחקות שאחרי...
(ל"ת)
כי ב-1936 קראו לישראל פלסטינה.
(ל"ת)
ואם כבר, איך אמורים להגיד "עליה" באנגלית?
(ל"ת)
לרוב אומרים aliya.
אפשר להגיד "came up to" שזה מתאים להקשר אבל זה לא באמת תרגום :P .
יכול להיות, נגיד,
מפני שלפני פרוץ מלחמת העולם השנייה (התקופה שבה, על פי התיאור שם, היגרה הסבתא), ישראל עוד לא הייתה קיימת והאיזור הזה נודע בשם "פלסטינה"? סתם אפשרות.
אני לא לגמרי בטוח
אבל אני סבור שגם אם ישראל לא הייתה קיימת כמדינה, ארץ-ישראל הייתה האזור אליו עלו יהודים בתקופה המדוברת. ולגבי המונח "עליה" באנגלית, אפשר להעזר בפסוק האחרון בתנ"ך (אין לי מושג איך תרגמו את זה שם, אבל זה מופיע בערך בכל שפה).
נ.ב. ישראל לא נקראה מעולם פלשתינה ע"י יהודים/ציונים.
אז אני מבין ש"בנק אנגלו-פלשתינה"
הוא המצאה של אנטי ציונים שמתחנפים לאירופה?
הבנק היה רשום בבריטניה
אני מניחה שהבריטים לא היו ששים ושמחים לאשר בנק עם שם שמעיד על כוונות להקמת מדינה עצמאית בקולוניה שלהם, שהם קראו לה פלסטין.
לאחר שיטוט קצר בויקיפדיה
זה טיעון די חלש. הבנק הוקם על ידי אוצר ההתיישבות היהודית ואופיו הציוני מעולם לא הוסתר. חוצמזה, כבר שנה לאחר הקמתו (ב- 1903) הבנק פתח משרד ביפו אבל שמר על שמו עד 1951.
ואפילו נאמר שהשם היה רק איזה אמצעי נכלולי להטעיית הגויים, עדיין זה מעיד על כך שהטענה של דוד מלכה אינה נכונה. הארץ בהחלט כונתה כך על ידי יהודים ציונים, ולא אחת.
הנה שיר נחמד וקליל:
"על סוסים רכבו עם חרב ומקל
לגרש כל מתנקש ומתנכל
ברחובות ובגדרה
פתח תקווה וחדרה
הם קראו לפלשתינה – ישראל."
כאן.
אומנם המונח "פלשתינה" לא הומצא על ידי היהודים
אבל הוא כן הפך למעין כינוי המזוהה עם המקום, לאחר שהרומאים שינו את את שם הקולוניה "יהודה" ל"פלשתינה" (הם קראו לה על שם עם קדום ונכחד שישב באזור כדי לנסות לנתק קשר מוראלי בין היהודים והאזור אחרי המרד היהודי הגדול). אני לא יודע איך קראו לאזור כשהטורקים שלטו כאן, ועל פי כל מיני סיפורים וכתבים מהתקופה, אנשים שעלו לארץ לפני מלחמת העולם הראשונה טענו, רוב הזמן, שהם עולים לארץ ישראל – אבל כשהבריטים קיבלו את המנדט, הם קראו למקום פלשתינה, ולכן בתקופה שבין מלחמות עולם היא נודעה בשם הזה.
אם הסבתא הזאת הייתה עולה ב-1885 או ב-1955, זה כבר היה די מוזר שהיא קוראת למקום "פלשתינה", אבל ב-1936, זה בדיוק היה הכינוי הידוע של המקום.
באותו זמן פחות הקפידו על המונח, מהסיבה המאוד פשוטה -
זה היה מיקום גיאוגרפי ולא לאומי. כלומר, מצד אחד לא השתמשו כמעט ב'פלשתינים' כביטוי לאומי (ראה בהצהרת האו"ם המדברת על מדינה יהודית ומדינה ערבית), ומצד שני יהודים – למרות שבד"כ השתמשו ב'ארץ ישראל' – השתמשו פה ושם גם בפלשתינה, בדיוק בגלל העדר המשמעות הלאומית הנ"ל.
(והנה למשל דוגמה מארה"ב שמדגימה את זה היטב. פלשתינה החופשית שמוצגת בכרזה, מה היא?
)
ואגב אחרון ודי:
בכיתוב בעברית דווקא מופיע "שנת עליה: 1936"
הלוואי שבראף יפיק את הסרט בסוף.
(ל"ת)
התנהגות בזויה מצדם של אלו שיכולים להשיג מימון בדרכים
אחרות. אני מדבר על רוב תומאס וזאק בראף, אנשים שיכולים להשיג הלוואה של 2 מיליון דולר מבנק או לשכנע קרנות הון סיכון להשקיע (כן, זה אפשרי), אבל במקום זה הם למעשה גובים מחיר גבוה במאות אחוזים מהקהל שלהם. וזה יוצר תקדים מאוד מסוכן. אל תלוננו עוד 5-10 שנים כאשר דיסני תדרוש מימון חלקי או מלא של הציבור כדי להפיק את הנוקמים 3 או סטאר וורס 8. ראו הוזהרתם.
לא נתלונן. פשוט לא נתרום.
דיסני, או כל אולפן אחר, עושים טובה רק לעצמם כשהם מפיקים סרטים. אם הם לא יצליחו להשיג מימון המונים למותג כמו star wars, הם עדיין יפיקו את הסרט. לדעתי יש להם יותר מה להפסיד מאשר להרוויח אם הם יעשו צעד כזה, כמו למשל באזז שלילי אם קמפיין התרומות ייכשל, או המוני תביעות קנטרניות לקבלת חלק מהרווחים כשהסרט יכניס מאות מיליונים. בשביל מה הם צריכים את כאב הראש הזה?
זה מעלה לי רעיון מעניין
אולי בקמפיין כזה, יוכרז גם שעשרה אחוזים (או משהו כזה) מהרווחים של הפרוייקט יוחזרו אל התורמים על פי אחוזי תרומתם? זה נראה לי הוגן מאוד, כי כמו שאמרת, לחלק מהאנשים פה יש מקורות אחרים, ואם אחרי הקמפיין הסרט ירוויח 20 מיליון – שזה 1000% על ההשקעה, ראוי וכדאי לתגמל גם את המשקיעים האלמוניים.
קל וחומר שנורמה כזאת תהיה רלבנטית במקרה שחזון הנוקמים 3 שלך אכן יתגשם.
האמת היא שלפני כמה שנים טובות למדי
פנה אלי מישהו עם שאלות לגבי העסק, קולנוע כלומר, היא הוא וקבוצת חברים שלו רצו לפתוח אתר כזה. אתר שבו אנשים יחפשו משקיעים שיוכלו להשקיע סכומים נמוכים – ורק אם הסכום המלא יגוייס הם יוכלו לקבל את הכסף וליצור את ההפקה, ואז אם יהיו רווחים – אלה יחולקו עם המשקיעים.
או אז בכלל לא הכרתי את פלטפורמות קיק סטארטר למיניהן. הן עוד היו בחיתוליהן.
וכבר אז חשבתי שזה רעיון מצוין, אבל משום מה – הם ויתרו על העניין.
חבל;
אם היה אתר כזה אז פרוייקט כמו ורוניקה מארס או זה של זאק בראף היה הרבה יותר קל לעיכול.
אני חושבת שיש ברעיון הזה בעיות משפטיות
ממה שהבנתי, ברגע שהופכים את פלטפורמת הקיקסטארטר לפלטפורמת השקעה, נכנסים לקטגוריה חוקית אחרת שבה גם לחברה המנהלת את הקיקסטארטר וגם לאלה המציעים אותם יש התחייבויות חוקיות כבדות הרבה יותר. בגלל זה כל אתר תואם קיקסטארטר חוזר ומדגיש שמדובר אך ורק בתרומה.
אני באמת לא מבינה במשפט
אבל בלי עין הרע, כן נתקלתי בפלטפורמות שונות של השקעה עם סף כניסה נמוך מהרגיל והכרזה רשמית (שמגובה בחוזה עליו חותמים שני (או כל) הצדדים) שאם לא מגיעים לסכום היעד ההשקעה המקורית תוחזר.
למעשה, בפורמט הספציפי שיצא לי לראות באופן אישי, הכסף המושקע נכנס ישירות לחשבון חיסכון פשוט ועד שיגיע זמן הפידיון (בהנחה שהסכום המלא לא יושג) צובר ריבית קטנטונת.
אז אולי זה קצת יותר מסובך, בהחלט ייתכן, אבל בעיני זה הרבה יותר נכון.
במיוחד לפרויקטים כמו המדוברים לעיל, של ורוניקה מארס וזאק בראף, שבבירור יהיו להם רווחים.
ומה קורה אם הסרט לא מחזיר את ההשקעה?
אם יש הפסדים? האם המשקיעים האלמוניים יאלצו לכסות אותם? חוזה קצת בעייתי, בפרט אם מדובר על סרט יותר "ניסיוני" באופיו (פחות רלוונטי ל"נוקמים 3").
אם סרט "לא מחזיר את ההשקעה"
זה אומר שאין רווחים. אין רווחים – לא צריך להעביר כספים מלממנים. אם לא מעבירים כספים אז הם אלה שסופגים את ההפסד (של מעט הכסף שהם שילמו).
כרגע הסיטואציה היא שבפרוייקטי מימון המון הממנים *מראש* סופגים חלק מההפסדים (זניחים, ובכל זאת) כי הם מוותרים על דרישה לחלק מההכנסות (שהיא דרישה בסיסית של כל מממן פרטי).
הרועה האחרון! :)
מעבר למה שמאצ' כתבה, בשבועיים האחרונים הם הוסיפו כמה תרומות ממש מגניבות ושאינן קשורות ישירות לסרט, ששווה לבדוק.
אביב אור (המגניבה מ"בלון דיבור") תאייר עבורכם דמות לבחירתכם.
אורי ליפשיץ (המגניב מ"למאבאטי") מציע סדנת אימפרוביזציה.
ניר שרון (סמיגול המגניב מ"Suddenly, Smeagol") מציע לכן (או לכם) דייט איתו.
קרן או יואב לנדסמן (לבחירתכם משני המרצים המגניבים ביותר שיש לנו פה בארץ) מציעים לכם הרצאה לכם ולעוד 10 אנשים.
וקרן לין (המגניבה עם התחפושות של פורטל מ"אייקון") מציעה לכם בוק מקצועי.
בקיצור, מלא דברים מגניבים – הו – אם רק היה לי יותר כסף כדי להשקיע בהם…
למען הסר ספק, אני לא קשור ישירות להפקה (אבל מכיר חלק מהצוות והשתתפתי באודישנים אז אולי אהיה שם) והתגובה הזאת מבוססת בעיקר על ההתלהבות האישית שלי מהפרוייקט :)
וזה
אוסף המגניבים הגדול ביותר שראיתי אי פעם, שעשה או רוצה לעשות את הדברים המוזרים ביותר (לא אי פעם אבל קרוב).
אני לא בטוח למה התכוונת בזה
אבל אקח את זה כמחמאה :P
אילו רק היה לי מיליון כסף,
יש כל כך הרבה דברים ברשימה הזאת שהייתי רוצה…
אני לא בטוח שאפשר לספור "כסף"
אולי שקלים או דולרים, אבל "כסף"? לא, אי אפשר.
הא.
עוד אחד שמאמין לכל מה שסיפרו לו בטלוויזיה החינוכית.
בתור ילד קטן באמת צפיתי הרבה בטלוויזיה החינוכית
אבל אני די בטוח שיש איזה חוק בשפה העברית על עצמים ספירים (שקלים, כיסאות) ולא ספירים (מים, כסף).
הא.
עוד אחד שגם את חוש ההומור שלו רכש מהטלוויזיה החינוכית.
ברור, יש לי תואר ראשון במומינים.
(ל"ת)
רעיונות לקיקסטרטר
אני שוקל לפתוח קיקסטרטר שמטרתו לאסוף יותר כסף ממר בראף ואז לתת לו את הכסף במידה והוא יבטיח שלא יעשה עוד סרטים לעולם.
במידה וזה יצליח אפשר לכוון למטרות גדולות יותר, כמו מייקל ביי וווס אנדרסון.
ואני בעד לפתוח קיקסטאר
שבו אני אממן את כל הפרויקטים המעצבנים שמופיעים בחדשות כל הזמן כדי שיפסיקו להציק (או לחלופין, להשתמש בכסף כדי לסגור את קיקסטאר).
היה קיקסטארטר שנועד לרכישת קיקסטארטר
וקיקסטארטר סגרו אותו…
המפפפפ...
דיקטטורים.
*קיקטטורים
(ל"ת)
אתם יודעים מה היה נחמד עם הסרט של זאק?
במקרה שהסרט היה הצלחה מטורפת, אז הוא היה נותן אחוזים מההכנסות למשקיעים.
אז גם אני הייתי תורם.
למרות שנראה שהוא מסתדר יופי גם בלי זה. הוא מרוויח יותר מ-100 דולר לדקה.
אבל זה לא השקעה
זה תרומה
זאק יכול לחפש משקיעים!! לא חסר אנשים שמחפשים להשקיע בעסקים עם סיכויי הצלחה!
אני בדיוק באמצע מרתון סקרבס ושמתי לב...
שדונלד פאיסון מופיע בסרטון בחולצה ירוקה (בדיוק בצבע של מדי המנתח בסדרה) . זק בראף מופיע בחולצה בצבע תכלת (צבע מדיו בסדרה) , האם זה תוכנן או שהפכתי לפרנואיד?
תוכנן בגדול
(ל"ת)
הוא נשבע שזו מקריות
http://www.reddit.com/r/videos/comments/1d02a2/help_zach_braff_make_his_new_movie/c9ln0j2?context=3
אני עדיין חושב
על כל הכסף שתרמנו לאתר הזה ועל כל ההבטחות שלא קויימו כמו ביקורות וידאו וכו'…
האתר קיבל המון כסף ואכן יש עליה בעידכונים אבל אין את מה שהובטח,
איפה זה?
מה שהובטח יקרה.
באופן אירוני, דווקא מיד אחרי קמפיין התרומות, כשהאתר היה אמור להתחדש עם עדכונים ופרויקטים ושיפורים, המצב שלו התברר כמסובך הרבה יותר. מאחורי הקלעים האתר היה בתקופה בעייתית. (וכן, התרומות שנעשו בהחלט עזרו להתמודד עם הבעיות). זה לא מבטל את ההבטחות שנעשו בזמן הקמפיין, ויש לי כל כוונה לקיים את כולן – אבל זה יהיה מאוחר יותר מהמתוכנן. אני מקווה שבעתיד הקרוב דברים ישתנו לחיוב.
מה החיפזון?
(ל"ת)
עברו כמה חודשים, זאת היתה שאלה הוגנת לחלוטין.
(ל"ת)
אני לא רוצה להגן עליך אם אין צורך
אבל אני מרגישה צורך עז להגיד מה אני חושבת – גם אם כל אחד תרם את חלקו (ובטח לא סכום שרושש אותו!), צריך לזכור שאתה אדם פרטי, עובד, ואולי צריך לפרנס עוד אנשים חוץ ממך (זה אני כבר לא יודעת אבל צריך לקחת בחשבון). ואם נתת את מילתך יש להניח שתקיים אותה כשתוכל. זו הייתה תרומה לאתר ולא משכורת, ומן הסתם תרומה שלא תחזור על עצמה כל כמה זמן אלא תתפרש אפילו על פני מעל שנה ויותר. ככה לפחות אני ראיתי את זה. אם היית רוצה משכורת, היית יכול לחסום חלק מהאתר למנויים, אבל בחרת שלא, וכל גולש צריך להתמודד עם זה שהאתר הזה חופשי.
והאמת שהכי הפריעה לי הגישה של השאלה. מצטערת, גם אם זה הוגן לבדוק מה המצב, לא צריך לבוא כלפיך בגישה פטרונית שכזו – נתתי כסף ולכן אקבל. ברור שזכותו להתעדכן, אבל למה בצורה כזו?
מה זו ההתחנחנות הזו?
אני לא יודע מה קראת, אבל בתגובה שלי אין שום נימה תוקפנית. שאלתי שאלה הוגנת לחלוטין בדיוק כמו שכתב.
מילא התרומה הייתה רק בשביל קיום האתר ללא פרסומות, אבל היא הייתה בשביל מטרות מסויימות,
וזה הוגן לחלוטין לבקש לראות את התוצאה שלה.
התחנחנות?
סליחה, אני מתארת מצב ריאליסטי של אדם שעובד ועושה דברים מלבד לכתוב בבלוג/אתר שלו.
ובכלל, מה יעזור לי "להתחנחן"? הוא ייתן לי סוכריה? אני לא מכירה אותו בכלל ואין לי שום קשר אליו, אבל כגולשת אני משתדלת להבין שלאנשים יש חיים פרטיים מעבר לאתר, ושיכול להיות שייקח הרבה זמן עד שנראה את ה"תמורה" לכסף שהושקע.
אולי יש לנו פער בהבנה, אבל אני לא חושבת שזה הוגן לבקש לראות תוצאה כשאתה מתייחס לכסף ש*תרמת*, בייחוד כשזה בא בנוסח: "שמתי עליך כסף. איפה התוצאות?!" דברים כאלה לוקחים זמן לבנאדם אחד ולא צריך להזכיר למישהו שהשקעת בו בייחוד אם זה מנדיבות ליבך; התרומות לעין הדג לא פטרו את האדם מלהמשיך ולעבוד! אלא רק נועדו כדי לתת מרווח שיהיה יותר זמן להשקיע באתר… אז מן הסתם זה יכול לקחת יותר זמן ממה שתחשוב.
זו לפחות דעתי ואתה לא חייב להסכים איתה.
!eagllllle
סרטון הגיוס של בראף היה מצחיק יותר מכל העונה השביעית של סקראבס…
נחמד יהיה לראות שוב את האינטרקציה בין ג'יי.די לטרק עם תוספת של שלדון. רק שיזרוק איזו הופעת אורח לג'ון סי מקינלי (דר' קוקס) ואני מבסוט.
ול-matt, הם לגמרי ניגנו פה על הקטע של הסקראבס שלהם מהסדרה (נוסטלגיה היא כלי כוחני בגיוס כספים).
התכוונת לתשיעית, השיקוץ הזה עם הדמויות החדשות.
השביעית הייתה רגילה ואדירה לחלוטין.
לא לא, התכוונתי לשביעית… העונה האחרונה שבאמת הייתה אדירה ועוד שאבה השראה מהמקור הכתוב הייתה החמישית. משם והלאה הסדרה פשוט התדרדרה לתהומות הנשייה של הסיטקומים. התשיעית הייתה סתם ניסיון נואל ותפל לחלוב את השם שיצא לסדרה המקורית. בפועל הביאו תסריטאים בשנקל ואת הליהוק הגרוע ביותר שיצא לי לראות על מסך הטלוויזיה (ברצינות, מי שליהק את היצורה הזו כדמות הראשית צריך להיות מנודה מחברתם של בני האדם).
אני מבין אותך,
אבל אם תשאל אותי העונה השמינית הייתה ענקית בדיוק כמו 1-5. חשוב לזכור שכשזה נוגע לסיטקומים אמריקאיים, 6 עונות מצוינות זה בכלל לא מובן מאליו.
התגובות כאן גרמו לי לרצות לצפות ב"גרדן סטייט"
ולמען האמת סרטון התרומות של זאק בראף שווה צפייה בפני עצמו, להפתעתי.
אין סיכוי שאתרום לו, אבל הוא יסתדר היטב בלעדיי, אני בטוחה.
חסר לבראף פחות מ-40,000$ ליעד
תוך 3 ימים. זה מרשים. בקצב הזה הוא ישאיר לורוניקה אבק.
מתאר לעצמי שהיעד יושג עוד היום…
הקיקסטארטר של ורוניקה מארס השיג את יעדו בפחות מ-24 שעות
זה לא בלתי אפשרי שבראף יגיע לסכומים גבוהים יותר מזה שתומאס ובל גייסו, אבל המהירות שבה הם הגיעו לשני מיליון דולר היא לא המדד המצביע על כך.
צודקת לגמרי :)
איכשהו נראה לי שלסרט של בראף עשוי להיות יותר אפיל לקהל רחב יותר, אבל נחכה ונראה מה ישיג הקמפיין.
זה אמנם לא קשור לסרטים,
אבל בעמוד הראשי מופיעה לי פרסומת לעוד פרויקט מימון המון מגניב ביותר – פיתוח של צמח זוהר בחשיכה:
http://www.kickstarter.com/projects/antonyevans/glowing-plants-natural-lighting-with-no-electricit
רק מה חבל שלא ניתן לקבל את המתנות המוצלחות באמת מחוץ לארה"ב.
לא רק לך
הפרסומת הזאת מופיעה כאן כתגמול לאחד מהתורמים הנדיבים לאתר בקמפיין שלו. והם כבר הצליחו להגיע ל-100%! חבל באמת שהם לא שולחים לארץ.
זה לגמרי אוף, אבל נראה לי מפחיד קצת
מה אם הדבר הזה יברח לטבע ויתחיל להתרבות בלי שליטה? עלול להפר כל מיני איזונים בטבע שצריכים חושך.
או שיהפך לטרף הרבה יותר קל גם בלילה.
(ל"ת)
טרף? זה צמח
ולא בטוח שיהיו יצורים שירצו לאכול אותו אחרי השינוי הגנטי.
אם הבנתי נכון,
הכוונה היא שלטרף בטבע לא יהיה ממש שקט ומנוחה בלילה, כי הלילה כבר לא יטיל מחסה חשיכה בגלל הצמח המאיר.
הכוונה היאהשיותר קל למצוא אבת האוכל שלך כשהוא מאיר.
אבל ממתי צמחים הם טרף?
(ל"ת)
מאז שהכבשה הראשונה צויירה.
(ל"ת)
אף אחד לא אמר שהם טרף קשה.
(ל"ת)
זה אחד הדברים שהכי העסיקו אותי בזמן הצפייה באוואטר.
מכיוון שהעלילה לא הייתה כל כך מעניינת רוב הזמן חשבתי בעיקר על מה היתרון של הצמחים בלבזבז כל כך הרבה אנרגיה על תאורה כחולה יפה ומה זה נותן להם- זה בטח לא משמש כדי למשוך טרף או בני זוג.
ואז הגיעו ההרים המרחפים והבנתי שלאף אחד לא היה אכפת, זה פשוט היה נראה מאד מגניב.
למה לא כדי למשוך טרף?
למיטב ידיעתי יש הרבה צמחים שמפיצים את עצמם דרך צואה של חיות אחרות.
אלא אם התכוונת שמדוע שהטורפים יאכלו דווקא את הצמחים הזוהרים, ואז ייתכן שהצמחים דוגלים בשיטה של "אין דבר כזה פרסום רע".
תודה על החשיפה לפרוייקט האנימציה של איילה
תרמתי בשמחה. ואם לא הייתי שומעת עליו כאן, לא הייתי מודעת לקיומו בכלל
הרועה האחרון
סיימו אתמול עם 43,600(!), שיהיה בהצלחה.
אז לא יודעת אם יצא לכם לראות את הפוסט הזה
שהפך לויראלי, מסתבר, ומעלה כמה נקודות חשובות בעניין הזה: http://kenlevine.blogspot.fr/2013/05/i-wont-give-zach-braff-one-dime.html?m=1
בגדול (בעיקר כי אני שונאת שאנשים סתם שמים לינק ולא מפרטים על מה זה), הבחור שוטח למה כל הרעיון של קיק סטארטר בשביל לממן את הסרט של ורוניקה מארס או של זאק בראף הוא רעיון גרוע לדעתו. זה בעיקר מתקשר לעובדה שהמטרה הראשונית היתה הרי לעזור למי שאין לו שום גישה לכסף. שזה לא המקרה של זאק בראף, קריסטן בל או רוב תומאס. להם בהחלט יש גישה לאנשם עם כסף. הם יכולים לקבל פגישה, לשטוח את התכנית שלהם ולקבל מימון. הוא גם מדבר על השינוי שעבר פסטיבל סאנדנס, מפסטיבל של יוצרים אלמוניים שיצרו סרט עם אנשים אלמוניים שאף אחד לא היה מוכן להקרין בבית קולנוע או לשקול את זה אלמלא הפסטיבל (כמו מוכרים בלבד של קווין סמית') לפסטיבל שכל אחד מהסרטים שמוצגים בו בדרך כלל מגיע מבמאי מוכר או לפחות מככבים בו שחקנים מוכרים ובדרך כלל כוכבים ממילא.
מעניין, ללא ספק.
לגבי הקיקסטארטר
זה הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה. כי אין שום הוכחה שזאק בראף היה יכול לעשות את הסרט החדש הזה שלו. עובדה שעברו הרבה שנים עד ששמענו ממנו שוב- וגם אז זה היה בהקשר של מימון. כנ"ל הסרט של ורוניקה מארס.
גם אנשים מפורסמים (גם אם ברמה בינונית כמו בראף או בל) לא תמיד יכולים לגייס את הכסף שהם צריכים ולהוציא לפועל את סרטי החלומות שלהם. עובדה שתמיד מדווחים לנו על רעיונות שמתבשלים ומסיבות כאלה ואחרות הם נזרקים אל התהום, רק כדי לשוב לתחייה מתישהו בעתיד הרחוק או להישכח בכלל.
גם אני חושב שקיקסטארטר לעשירים זה קצת, לא יודע… לא בסדר. וכן, זאק בראף וקריסטן בל בהחלט עשירים. אבל שוב, זה תחום הרבה יותר אפור ממה שזה נראה.
אתה מתכוון, למעט הוידוי שלו עצמו בדף הקיקסטארטר
שכן הציעו לו את הכסף, אבל בתנאים שהוא לא רוצה לעמוד בהם? כמו שהוא נאלץ להתפשר כשעשה אז את גארדן סטייט?
האמת היא שקודם כל, עדיף לקרוא את הפוסט עצמו ולא את הסכיום המקוצר שלי. ואם כבר קראת, אז אספר לך שבאופן כללי, שחקן שכבר עבד ומיוצג על ידי סוכן טוב, גם אם לא ה-סוכן הכי טוב או בסוכנות הכי גדולה – לגרום לסרט שלו לקרות זה הרבה יותר קל. להשיג פגישה עם אנשי הכסף – קלי קלות. למשל, דן לוריא (מי? הוא בדרך כלל משחק את המאמן בסרטים וסדרות ובעיקר ידוע בתור אבא של קווין משנות הקסם, סדרה שהיתה להיט בשנות השמונים) כתב שני תסריטים. הם אפילו נמצאים על ימד"ב כבר איזה עשור, כי היו דיבורים על לעשות אותם. אבל דן, הוא רוצה שהקאסט יהיה מורכב מחברים שלו, אנשים שהוא מכיר ועבד איתם, ומסרב לחתום ולאשר את ההפקה. ודן לוריא לא נמצא ברמה של זאק בראף, כן? גם לפני עשור הוא לא היה שם.
הפואנטה של הבחור היתה שקיקסטארטר נועד לעזור למי שבלי קיק סטארטר לא היה יכול בכלל.
עכשיו באופן אישי, אני דווקא לגמרי מבינה את הקמפיין של ורוניקה מארס, כי פה מעורבות גם זכויות שלא בידיים של היוצר והשחקנית הראשית. האולפן רצה הוכחה שיש לזה ביקוש מסויים, וזה למעשה הגורם הראשי שהם הלכו על קיק סטארטר.
אבל זאק בראף, תשמע, זה באמת קצת מעצבן. מנגד, אני שמחה שבדומה לסרט ורוניקה מארס הוא ניסה להציב מטרת מינימום אבל שאף להרבה יותר, ובניגוד לורוניקה, נכון לעכשיו הוא בקושי עלה מעבר לרף המקורי (שאליו הגיע ביומיים, ואני מאוד שמחה על זה).
ולמה אני שמחה שהוא לא הצליח כמו ורוניקה להגיע לסכום משולש מרף היעד?
כי זה אומר שלהיות מפורסם זה לא מספיק, והציור כבר לא מטומטם כמו שהיה בימים ששלום חנוך כתב את משיח. הציבור מוכן לשלם, אבל רק את המינימום. זאק צריך לפחות שני מיליון בשביל לעשות את הסרט שלו? סבבה, קבל אותם, ואפילו עוד טיפ טיפה. אבל אל תדבר על סרט שבעצם הולך לעלות לך שישה מיליון ויותר ותקווה להגיע לזה מתרומות של הציבור בלבד.
אגב, אני די בטוחה שהאולפן של ורוניקה מארס יזרים לסרט עכשיו יותר מזומנים, ויממן את הסרט בשמחה. ובשביל סדרת טלויזיה מבוטלת, אני שמחה שהם הגיעו לזה.
היכונו למות
איניגו מונטויה (הידוע גם כמנדי פאטינקין) הצטרף לסרט של זאק בראף
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=104279
Stay tuned
הגענו לשלב ההוכחות.
כסף כבר יש.
והנה
והנה ג'ון לאג'ואה, מספר לנו שאחרי הקיקסטארטר של ורוניקה מארס וזאק בראף – גם הוא רוצה עזרה במימון הפרוייקט החדש שלו: להיות ממש ממש עשיר.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bSR3h1wUoS8
בצירוף מקרים, קניתי החודש את מארז "סקרבס"
ועכשיו אני צופה בסדרה מההתחלה. כבר הספקתי לשכוח עד כמה העונות הראשונות היו מוצלחות…
צפיתי עכשיו בסרטון גיוס הכספים וקלטתי כמה זאק הזדקן… מוזר לי לראות אותו עם שקיות מתחת לעיניים. בניגוד אליו דונלד נראה כאילו לא הזדקן ביום (אולי אפילו מעט רזה יותר). כנראה היתרון בעור שחור.
ועכשיו טריילר.
https://www.youtube.com/watch?v=kw8VCDx399I
נראה נהדר.
נראה.
זה
היה ממש יפה!
והשיר בטיזר של The Shins... בחירה מתבקשת ומתאימה
(ל"ת)
הטיזר גרם לי להתאהב ב-Simple Song,
על אף שאני מכיר אותו כבר הרבה זמן (פרק סיום עונה 8 "איך פגשתי את אמא").
השיר הפריע לי דווקא בגלל שחשבתי לכל אורכו על 'איך פגשתי את אמא'
אבל הסרט נראה נפלא בלי קשר והשיר בהחלט הולך נהדר אתו.
אני מניח שהייתי יכול מאוד לאהוב את הטריילר,
אבל ב-0:29 התעוורתי, וכל מה שהצלחתי לחשוב עליו היה "קייט האדסון עושה סרט טוב באמת! הגיע הזמן!". אבל מעבר לזה, נראה בן זונה. אני אוהב לראות שזאק בראף עושה סרטים על אנשים בגילו שמתנהגים כאילו הם בגילו.
ו-'כמעט מפורסמים' לא נחשב?
לדעתי כן.
הבעיה היחידה בהופעה המושלמת של קייט האדסון ב"כמעט מפורסמים"
היא שעברו מאז 14 שנים. בדיוק בגלל זה צהלתי כשראיתי שקיים הסיכוי הפצפון שההישג שלה באותו סרט ישוחזר.
כבר 14 שנים?!
זה שעבר מאז כל כך הרבה זמן זאת לא רק הבעיה של קייט האדסון…
ברור שלא. הבעיה היא שב-14 שנים הללו היא לא עשתה שום דבר ראוי לציון.
(ל"ת)
נו, היה הסרט הזה עם החתונה, עם אן האת'ווי... אה... לא משנה.
(ל"ת)
לא הבנתי כלום, אבל נראה יפה ומסקרן
והי, מנדי פטנקין! יי!
"הלוואי והייתי כאן" יופץ דרך לב החל מ13/11
(ל"ת)
והשמועה היא שבראף יגיע לערב הבכורה!!!
(ל"ת)
טוב לערב הבכורה הוא לא הגיע
אבל הוא שלח וידאו משעשע ומלא עברית לתורמים הישראליים שתרמו (כל ה18, אנחנו מיעוט מובחר!)
ויש סיבה להאמין שהוא יוקרן גם מחוץ לקולנועי לב?
כי אין כאלו בצפון, זה קצת בעיה.
יש לך בחיפה את (מוזיאון) טיקוטין שהוא מעין שלוחה לא רשמית של לב ומקרין סרטים נבחרים שלהם.
זו הבעיה שדיברתי עליה.
(ל"ת)
אתה רומזני להחריד יחסית למישהו שמתלונן על משהו
כי אי אפשר להבין משתי ההודעות שלך על איזו בעיה בדיוק אתה מדבר. האולם? לטעמי, על סמך המעט שיצא לי לטעום ממנו במהלך פסט' חיפה, מדובר באולם סינמטקי סביר. לא בליגה של האולמות של הקומפלקסים או אפילו אולם 1 של סינמטק ת"א, אבל הוא בהחלט נסבל.
רק במחיר יקר יותר משל הסינמטק...
אגב, הצצתי כרגע בלוח ההקרנות שלהם, לא ראיתי שהם מקרינים את הסרט.
לוח ההקרנות שלהם מעודכן עד ל-12 בנובמבר, יום לפני יציאת הסרט
בהתחשב בזה שהסרטים שמוקרנים שם כרגע הם שלושת הסרטים הטריים ביותר שלב הפיצו (להוציא ״זעם״ הסופר טרי ובלוקבאסטרי), יש יסוד סביר להניח שגם החדש של בראף יוקרן שם.
38 ש״ח זה המחיר הסטנדרטי בסינמטקים להקרנות של סרטים חדשים.
אין לי מושג, שמות הסרטים המוצגים שם לא אומרים לי דבר
בסינמטק חיפה המחיר הרגיל הוא 33 ש"ח. בסינמטק הרצלייה ראיתי שהמחירים זולים אפילו יותר. בסינמטק ת"א אין לי מושג, שנים רבות עברו מאז שקניתי שם כרטיס רגיל לסרט; אבל תנאי ההקרנה שם טובים יותר. בסינמטקים אחרים בישראל לא הייתי.
ומה בסוף? הוא לא מקרין בטיקוטין.
רוצים לראות את "הלוואי והייתי כאן" ואתם גרים בצפון? באסה, אי אפשר.
אולי הוא לא מוקרן כי הוא לא מובחר...
(ל"ת)