-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
בין כוכבים
Interstellar
קבוצת חוקרים במסע בינכוכבי עוברת דרך חור-תולעת ונקלעת ליקום מקביל, או משהו.
תאריך הפצה בארה"ב: 07/11/2014
תאריך הפצה בישראל: 06/11/2014
מפואר ומאכזב. כריסטופר נולאן ניסה לעשות את הסרט הכי גדול אי פעם וזה לא הלך. הרבה דברים יפים, אבודים בים של מלודרמה, ומדע שהולך ומתקשקש.
השם של הסרט בעברית בטח יהיה אינסטלטור או משהו.
(ל"ת)
או
"החור האפל"
בוחצלגיחצן
(הייתי שולחת אתכם לבדוק למה התכוונתי במילון עין הדג העתיק, אבל משום מה הוא מופיע כעת בג'יבריש מוחלט)
הכל עניין של קידוד.
אם תשני את הקידוד לעברית (Windows-1255), הדף יופיע שוב בשפת הקודש במלוא הדרו.
השאלה (זאת שאלה אמיתית, אני באמת לא יודע)
היא למה פתאום הדף מוצג בדיפולט כג'יבריש, למרות שבראש הדף מופיע במפורש ההצהרה על קידוד 1255, שעד לא מזמן עבדה.
אין לי מושג.
יכול להיות שמשהו על השרת גרם להמרה של הקובץ לקידוד UTF-8 במקום קידוד ה-ANSI שהיה לפני כן? (זה ההסבר היחיד שאני מצליח לחשוב עליו כרגע)
עשיתי כמה בדיקות
נראה שהדפדפן מתעלם מהמאפיין charset בתגית מטא כשהוא מזהה שהקובץ מקודד כ-UTF-8 (אם אין BOM, זה יחרב את המראה של הדף אפילו אם הקידוד של הטקסט שבו הוא באמת UTF-8). ההשערה שלי היא שמשהו גרם לשינוי של מאפיין הקידוד של הקובץ על השרת ושצריך פשוט להחזיר את זה ל-ANSI.
כן!
רק שאין לי ממש מושג מה אמרת. אני אנסה לבדוק.
שלחתי מייל
מקווה שזו אכן הבעיה.
בינתיים נראה לי שסידרתי את זה.
עובד?
http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm
עובד.
(ל"ת)
עדכון המילון
למה לא ליצור עמוד חדש למילון במסגרת עין הדג החדש?
לי לא
(ל"ת)
גם לי לא עובד, לא בפיירפוקס גרסה 26 ולא באקספלורר גרסה 10.
(ל"ת)
לא עובד. סימני שאלה בלבד.
(ל"ת)
אני מניח שלאף אחד כבר לא אכפת
אבל אפשר לראות המילון דרך הקישור הזה:
http://web.archive.org/web/20070109062842/http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm
לי אכפת!
תודה רבה!
אני מניח שלאף אחד כבר לא אכפת
אבל אפשר לראות המילון דרך הקישור הזה:
http://web.archive.org/web/20070109062842/http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm
זה וודאי?
זה הסרט הבא של נולן?הוכרז?
אכן.
http://www.fisheye.co.il/christopher_nolans_next/
שמועות על כך שהתפקיד הראשי הוצע ל...
לא אחר מאשר מת'יו מקונהי.
מה לעזאזל נולאן עושה?
אולי פעם הוא נוצל לתפקידים בסרטים רעים,
אבל עושה רושם שבזמן האחרון הוא מתחיל לככב בסרטים טובים, לפחות בפוטנציה – לדוגמה, נכון לעכשיו, הרבה חזאי אוסקר מסתכלים עליו כעל מועמד אפשרי ב-2 קטגוריות משחק (ראשי ב"The Dallas Buyer's Club" ומשני ב"הזאב מוול סטריט" של סקורסזה). בשני המקרים נראה שהוא קיבל תפקידים די דרמטיים וטעונים, אז ככל הנראה, אולי התחיל לגביו באזז של שחקן דרמטי (שוב, בפוטנציה) וזה מה שגרם לנולאן לקחת אותו.
אז, גם אן האתוויי שם.
(ל"ת)
יאי!
(ל"ת)
הידיעה המפתיעה של השנה
מוכנים?…מייקל קיין הצטרף! מי שראה את זה בא, שירים את היד.
אבל בנימה רצינית ויותר מעניינת – ג'סיקה צ'סטיין במו"מ להצטרף. מחזיק אצבעות.
וואו זה היה ברור מדי
אבל חוץ מזה, נולאן מרכיב לעצמו צוות שחקנים מאוד מעניין עם מת'יו מקונוהיי, אן האתווי ועכשיו גם ג'סיקה צ'סטיין. מחכה לראות מה יהיה הליהוק הבא .
והנה עוד משהו לא מפתיע
האנס זימר ילחין את הסרט.
סיבה הגיונית להפצה בנובמבר?
כי זה לא נשמע כמו תאריך אידיאלי לבלוקבאסטר,דבר שארבעת הסרטים האחרונים של כריסטופר נולאן (להוציא 'היוקרה') בהחלט היו.
לא תאריך הגיוני לבלוקבאסטר?
בוא נראה את הכנסות הסופ"ש הראשון של "משחקי הרעב: התלקחות" ואז נדבר.
התסריט
להנאתכם/ן.
http://www.imsdb.com/scripts/Interstellar.html
קול.
אני כמובן לא מתכוון לקרוא אותו, אבל נחמד שהוא שם.
וכדאי לציין גם שזאת גירסה ישנה של התסריט, שעבר מאז שיכתוב על ידי כריסטופר נולאן עצמו.
'שעבר מאז שיכתוב על ידי כריסטופר נולאן עצמו'
הו, זה מסביר.
וזאת שורה בעייתית כי...?
אני יכול להבין ראנטים נגד נולאן, אבל שלפחות יהיו הגיוניים.
לדעתי זו שורה ממוחזרת ולא טבעית
לא בדיוק קלישאה, אבל קשה לדמיין אנשים מדברים כך במציאות – בערך כמו "צג" בממז"ר.
לא כל שורה בסרט צריכה להיות מקורית
אני לא קראתי את התסריט (ולא אקרא) ואני לא יודע את ההקשר שלה, אבל זאת לא נראית לי כמו שורה בעלת חשיבות רבה בסרט, ולדעתי זה קצת קטנוני להתלונן על שורה כזאת בגלל שבסרט זה יהיה הדבר האחרון שיפריע לי.
אל תתפלא.
שונאי נולאן (יש יותר רבים מהם ממה שנדמה) יתלוננו גם על שגיאות כתיב בתסריט כדי לנסות להוכיח שהוא תסריטאי גרוע.
להוכיח שכריסטופר נולאן תסריטאי גרוע
באמצעות הערות קנטרניות על תסריט שכריסטופר נולאן לא כתב – אני לא בטוח שזה יילך.
לא הבנתי,
התסריט המדובר זה לא אינטרסטלר של נולאן? (סליחה אם זו שאלה קטנונית אבל אני מעדיף לא להכנס ללינק כדי לברר, נראה לי מלכודת מוות של ספוילרים)
נולאן כן, כריסטופר לא.
את התסריט המלונקק כתב ג'ונתן נולאן, אחיו של.
הוא לא אמר שום דבר על כריסטופר
הוא אמר נולאן, והתסריט אכן נכתב על ידי ג'ונתן נולאן.
ואגב לא צריך להתפס לשגיאות כתיב כדי להוכיח שהוא תסריטאי גרוע. מספיק לצפות ב"עלייתו של האביר האפל" או ב"person of interest".
עלייתו של האביר האפל הוא אולי לא טוב בעיני רבים
אבל התסריט שלו רחוק מלהיות גרוע.
person of intersest היא לא סדרה גרועה
היא רב הזמן ממצעת אבל פעמיים שלושה בעונה היא פתאום מפגיזה עם איזה שני פרקים חזקים בכל פעם.
כן... רק ש...
1. ג'ונתן רק כתב את שני הפרקים הראשונים בסדרה ופיקח פה ושם אבל לא יותר מזה (ושני הפרקים שהוא כתב היו מצוינים, בעיקר מבחינת הכתיבה).
2. ג'ונתן גם כתב את רוב התסריט ל"אביר האפל" שקיבל שבחים כאחד התסריטים הכי טובים של העשור האחרון.
3. התסריט לאינטר-סטלר שג'ונתן כתב מעולה, אולי הוא צריך קצת שיפוצים פה ושם אבל זה רק כי זה היה דראפט ראשון ורוב הדראפטים הראשונים הם כאלה, אין מה לעשות, זה לא משנה כמה תסריטאי הוא טוב. ודווקא בשביל דראפט ראשון זה לא רע, אפילו מצוין.
וואו, ממש שימחת אותי.
כי אני לא מתכנן לקרוא את התסריט, וקצת פחדתי לגביו. תודה!
לא עניין של צריך
כמובן שהסרט לא יחרב ע"י השורה הזו, אבל זה כן יגרום לי ל"קפיצות" באשליה של הסרט. עניתי לשנאוצר מדוע היא בעייתית.
למעוניינים: הטריילר יגיע לרשת (ולכאן) ביום שבת.
(ל"ת)
למעוניינים: כמה שניות מהטריילר מודלפות
http://instagram.com/p/hzioRyH9t2
יש תאריך בארץ
לפי האתר של WB:
http://wwws.ww.warnerbros.com/interstellar/releasedates/
הסרט יופץ בארץ יחד עם שאר העולם ב-6.11.
זה מעניין,
כי התאריך להפצת הסרט בארה"ב לפי ימד"ב הוא ה-7.11.
למה זה מעניין?
הפצה בארץ ובארה"ב בו זמנית הפסיקה להיות חדשות בערך ב-2004, אם אני לא טועה.
התכוונתי שזה מעניין,
כי הוא טוען שהסרט יופץ בכל העולם באותו תאריך, ה-6.11, בעוד שבאותו עמוד שהוא מביא קישור אליו, כתוב בפירוש שהסרט לא מופץ בכל העולם באותו תאריך. למעשה, הסרט יופץ בארץ ב-6, יום לפני ארה"ב.
אוי נו.
"ביחד" במובן של "באותו מרחב זמן של 48 שעות", בסדר?
חוץ מיפן, שתקבל אותו באיחור של שבוע. הא! זה ילמד אותם.
אני נטפקן מטבעי.
בשבילי, "ביחד" זה לא אותו דבר כמו "באותו מרחב זמן של 48 שעות". תתמודד. (זה אפילו לא באותו יום באיזורי זמן שונים.)
ואם כבר ניטפוקים, יפן תקבל אותו באיחור של חודש ושבוע. אני בהחלט מקווה שזה ילמד אותם, היפנים האלה.
כן! עם ה... יפניות הזאת שלהם!
(ל"ת)
אבל הם רגילים לזה.
סרטי הקיץ, משום מה, לרוב משוחררים ביפן באיחור של כחצי שנה (אם לא יותר). את 'משחקי הרעב' החדש, למשל, הם יהיו האחרונים לקבל (באיחור של חודש). "לשבור את הקרח" ייצא שם רק במרץ. גם את 'המשחק של אנדר', 'ת'ור 2', 'קיק-אס 2', 'ההוביט 2' (ועוד) הם צפויים לקבל רק בשנה הבאה.
אפרופו 'משחקי הרעב 2'. ברשימת תאריכי היציאה שלו בימד"ב יש את השורה הבאה :
Israel – December 20 (midnight movie)
מה זה?
זה שטויות.
הסרט יצא בארץ ב-21 בנובמבר. מישהו ישראלי כנראה גם חשב שנורא חשוב ליידע את העולם על כך שהוא יוקרן בארץ ב-20 בנובמבר בחצות (או במילים אחרות: ב-21 בנובמבר) וגם הצליח לטעות בחודש.
יש פוסטר
אני לא יודע אם זה בגלל הציפיות המטורפות שלי מהסרט (מחזיר אותי קצת לתחילת 2012, התקופה שבה ציפיתי בטירוף ל'עלייתו של האביר האפל') אבל הפוסטר הזה די יפה לדעתי. טריילר חדש לסרט צפוי להגיע שבוע הבא יחד עם 'גודזילה'.
הקישור הנכון
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=117892
נולאן טרם אכזב אותי ורשימת השחקנים נאה בעיניי... יש למה לחכות!
(ל"ת)
הטריילר החדש פה,
והוא חושף *הרבה* יותר מהקודם.
עדיין לא גיבשתי דעה ממשית עליו.
https://www.youtube.com/watch?v=sWhVkztwYqA
Yeah yeah yeah yeah!
(ל"ת)
טוב, אז אחרי צפייה שנייה-
אני אוהב אותו. מאוד. אמנם כטריילר (עריכה, מוסיקה וכו') הוא לא משהו, אבל הוא לגמרי גורם לרצות לראות את הסרט הזה כבר, למרות שעוד לפני חיכיתי לו בטירוף.
טריילר חדש מקומיק קון אמור להגיע בשבועות הקרובים,
ועל פי דיווחים יכיל יותר חלל.
+דקה וקצת מנולאן מדבר על הסרט בפאנל
http://youtu.be/6PApJoXnryE
פורסם אורך הסרט.
169 דקות, ארוך יותר רק בכמה דקות מ"עלייתו של" והסרט הכי ארוך של נולאן עד היום.
(מצויין בכתבה גם שאדגר רייט כבר ראה אותו ממש התלהב. מצד אחד זה נשמע טוב, מצד שני, אדגר רייט ציין בין היתר את "ספרינג ברייקרס" ו"בלינג רינג" ברשימת הסרטים האהובים עליו מ 2013, אז עם כמה שאני אוהב אותו, אני לא סומך על הטעם שלו ב 100%…)
מבחינתי לפחות, האורך הוא לא פקטור
יש לא מעט סרטים נהדרים באורך הגלות כמו גרין מייל, בן חור ועשרת הדיברות, ויש כמה סרטים קצרים יחסית כמו צבי הנינג'ה האחרון שהם פשוט תועבה.
שאלת מיליון הדולר היא האם היה צריך להוריד בעריכה מספר סצנות שלא הועילו לעלילה, אלא פשוט היו מעניינות ויזואלית, או סתם העניקו עוד קצת נפח לדמויות, ואני מניח שנדע זאת בקרוב.
מה שמעניין
הוא שהאורך של התסריט שהגיע לרשת (גירסה מוקדמת מאוד שלו, והוא מן הסתם עבר שינויים מאז) היה 121 עמודים. מקובל שעמוד של תסריט שווה בערך לדקה של סרט, מכאן שהסרט תפח וגדל בהרבה מאז הגירסה ההיא.
כמובן, זה לא אומר כלום; אנחנו לא יכולים לדעת אם סרט הוא טוב או לא לפי האורך שלו. יש פה מקום לחשש, כיוון שהאורך של סרטים נוטה להתנפח ביחס ישר לאגו של הבמאי, לפעמים באופן מוגזם לחלוטין (ע"ע פיטר ג'קסון). אבל איך הסרט – נדע כשנראה את הסרט.
גם בסרטים כמו "כוח משיכה", למשל?
(ל"ת)
יש משהו מאוד צנוע, בעיני, ב"כח משיכה".
ב"רוזבאד" טענו שמדובר בפרויקט מאוד מגלומני של אלפונסו קוארון, והדגימו זאת דרך זה שקוארון חתום על ההפקה, הבימוי, הכתיבה והעריכה של הסרט. זו הייתה אבחנה מעניינת, אבל בסופו של יום, הוא חתום לבדו רק על הבימוי – בכל שאר האספקטים שעליהם קיבל קוארון קרדיט הוא חלק אותו עם עוד מישהו (עם דיוויד היימן על ההפקה, עם בנו ג'ונאס על התסריט, עם מארק סנגר על העריכה). כלומר, קוארון מספיק צנוע כדי להבין שהוא צריך את שיתוף הפעולה של אחרים כדי להביא את התוצר הסופי לצד הטוב ביותר. יחד עם זאת, מדובר בסרט שמתפרש על גבי כ-13 שעות, פחות או יותר, בלי ניסיונות שווא להרחיב את היריעה לסיפור רחב שנים והתרחשויות (בניגוד ל"בין-כוכבים", שבו שלוש שחקניות יגלמו את דמותה של ביתו של מקונהיי, מצעירותה ועד זקנתה). האנסמבל של הסרט עומד כולו על שני שחקנים בלחץ (שבעה, אם כוללים גם הופעות-קול), והסרט נאמן לחלוטין לחוקיות הכאן ועכשיו: בלי זגזוגים למקומות אחרים בקוסמוס, בלי פלאשבקים לחייהם של בולוק וקלוני על כדור הארץ. החלל החיצון ועוד שלוש תחנות חלל – אלה כל הלוקיישנים שבהם מתרחש הסרט. וגם באותם שוטים ארוכים מפורסמים של הסרט, הרגשתי שאין בהם את תחושת ה"תראו אותי! תראו אותי!" שמלווה את השוטים הארוכים של במאים מגלומניים אחרים, כמו סקורסזה או דה-פלמה. וכמובן, הנושא שעליו נסוב הדיון, והוא האורך – לו "כח משיכה" היה זוכה באוסקר הסרט הטוב ביותר, הוא היה נהיה לסרט הקצר ביותר שאי פעם זכה בפרס (בינתיים התואר נשאר אצל "הרומן שלי עם אנני" בן 93 הדקות). ככה שבאופן כללי, למרות שמדובר באחד הפרויקטים הכי שאפתניים בתולדות המדיום, אני חושב שהוא גם סרט שנעשה בהמון ענווה, וזו אחת הסיבות שאני כל כך אוהב אותו. אגו אמנם יש שם, כמו בכל סרט (צריך להיות די אגו-מניאק בצורה כלשהי כדי להיות במאי), אבל בכלל לא ברמה של נולאן או טרנטינו, לצורך העניין.
מארטי בן התשעים דקות מ-1955 הוא זוכה פרס הסרט הטוב ביותר הכי קצר, לא אנני הול.
(ל"ת)
וואלה
(ל"ת)
באמת שאני לא מבין באיזה אופן "כח משיכה" קשור לדיון.
(ל"ת)
נראה לי שהשאלה התייחסה ליחס בין עמוד תסריט לדקת סרט
כשבסרט כמו "כוח משיכה", אפשר לתאר שהתסריט הוא אולי קצר הרבה יותר מ-91 עמודים…
יצאנו לבדוק
התסריט של "כוח משיכה" הוא 102 עמודים.
אוקי אז
אני כמעט בטוח שהתסריט של אודיסאה בחלל קצר יותר מהסרט. ושוב שני אלה דוגמאות לסרטים שהרבה מהסרט עובר בלי דיבורים ולכן גם לא נמנע, שהתסריט יהיה קצר יותר
תסריט של ספרינג ברייקרס שהסתובב פה
היה בערך 50 עמודים (אם אני זוכר נכון)
טוב, זה מאוד ברור
מכיוון שהסרט הזה מתחיל במונטאז' דאנס שנמשך איזה עשר דקות ואין בו מילים או עלילה, וכל שורה בסרט מושמעת פעמיים או שלוש או חמש. למעשה גם 50 עמודים נשמע מוגזם. בטח כתבו בפונטים ממש גדולים.
89 למען האמת
מיותר לציין שהרוב תיאורי סצינה ופעולות, ופחות מונולוגים.
תודה; מפתיע, ציפיתי שבסרט עם שוטים ארוכים ומעט דיבורים לא יהיו עמודים רבים
מאחר שלרוב מה שממלא אותם הוא טקסטים (דיאלוגים/מונולוגים) ופחות תיאורים. צפיתי במאחורי הקלעים על "בנות גילמור" והשחקנים סיפרו שעם קבלת התסריט לפיילוט הם חשבו שזה פרק כפול ע"ס כמות המלל… (שהיה בערך פי אחד וחצי מהמקובל לפרק דרמה של כ-40+ דקות) אבל מכיוון שמדברים שם המון ובמהירות גבוהה, יחס עמודים לפרק היה גבוה מהמקובל (קבוע).
אז בטח לפרקי 'הבית הלבן'
יש תסריטים באורך מופרך באמת.
אאוץ'?
http://www.rottentomatoes.com/m/interstellar_2014/?adid=home_list3a
תסתכל על הציון הזמני בimdb. כמובן שזה עוד ישתנה אבל עדיין. בוא נחכה לסרט
הציון בימד"ב כרגע הוא בולשיט מוחלט
ואין סיכוי שרבע מהמדרגים באמת ראו את הסרט.
נכון
זה בדיוק מה שטענתי
מדד העגבניות הנוכחי רחוק מלהיות ציון של אאוץ'
אפילו לא קרוב להיות ציון כזה כזה. נכון, זה לא בספירות העליונות, אבל זה ציון מכובד בהחלט.
אבל כל זה לא הכי רלבנטי בעולם, כי מדד העגבניות הנוכחי מתבסס על 18 ביקורות. זה רחוק מלהיות אינדיקציה. כדי להגיע לקונצנזוס יציב, צריך באוזר ה-100 ביקורות.
איך נראה חור שחור
כתבה מוויירד שמתארת כיצד סימלצו איך נראה חור שחור עבור הסרט. מסתבר שאף אחד לא ניסה לעשות זאת קודם… מגניב לחובבי האסטרונומיה / אפקטים ממוחשבים מבין הקהל.
http://www.wired.com/2014/10/astrophysics-interstellar-black-hole/
זה נידון גם
בתכנית האחרונה של "החללית", איך לשם שינוי הסרט יראה דברים אמיתיים ולא מופרכים, ואיך הסימולציה עבור הסרט תרמה בעצם למדע. 30:00-41:45
מה היה קורה
אילו סטיבן מופאט היה כותב פרק של דוקטור באורך של כמעט 3 שעות ובתקציב של (אני מניח) 200 מיליון דולר? התשובה היא: הסרט בין כוכבים.
לא. בבקשה לא.
(ל"ת)
וזה... טוב או רע בעינייך?
כי אני אוהב את מופאט וחושב שהוא אחד התסריטאים הכי מבריקים בבריטניה.
That said לא ראיתי את העונות שהוא כתב לדוקטור הוא אבל שמעתי שהמעריצים לא אוהבים אותם במיוחד.
רע זה לא
אני לא מחסידי נולאן אבל דוקא מהסרט הזה יחסית נהניתי (או שמא לא סבלתי במיוחד). העובדה שלראשונה יש בסרט של נולאן הומור עבדה לטובתו. אני חושב שהצדדים החזקים של הסרט הם הויזואליה שלו וצוות שחקנים טוב. הסיפור, למרות פתיחה טובה ולא-מאכילה-בכפית, מתקשקש לו בדרך (שעה וחצי לפחות זה רק האקספוזיציה!) וחלקו האחרון הזכיר לי מאד את השטיקים של מופאט בדוקטור הו.
מה זה נשמע ממש כיף.
(ל"ת)
ב-2005 דבר כזה היה נשמע ממש כיף
כשהם באו לפרק-שניים בעונה זה נראה טוב. ב-2014, אצלי לפחות, השטיקים של מופאט נמאסו. בתור שואוראנר לדעתי הוא כבר הגיע זמנו ללכת ולהעביר את המושכות למישהו אחר. או להחזיר אותן לראסל ט. דיוויס.
די דורון הסרט באמת מחורבן?
כל כך חיכיתי לו
מחורבן? לא.
אבל לא מצליח לקיים את ההבטחות הסופר שאפתניות שלו.
כדי להבין למה לצפות
היית אומר אותו דבר עם כריסטופר נולאן לא היה חתום על הסרט? נניח סתם במאי צעיר ולא מוכר
אם סתם במאי צעיר ולא מוכר היה חתום על הסרט
מן הסתם הציפיות היו הרבה פחות גבוהות.
בדיוק.
הסרט, בניגוד לדמויות שלו, לא קיים בואקום. אם הוא היה סרט של במאי חדש וחסר ניסיון הוא היה מפתיע והישג גדול (וגם אז, רחוק מאוד ממושלם). מכיוון שהוא הסרט עם הציפיות הכי גדולות בעולם, שהציון שלו בימד"ב הוא 9.5 לפני שמישהו ראה אותו, צריך לעשות התאמת ציפיות.
כן, זה מה שחשבתי
רק רציתי לדעת עם הסרט, כסרט, בלי המסביב, באמת לא טוב כמשתמע מאלו שדווקא כן ראו. בלי שום קשר לציפיות.
אגב, איך מתיו?
מעצבן לאללה.
(ל"ת)
כרגיל.
הוא כמעט הצליח לשכנע אותי שהוא יודע לשחק ב'בלש אמיתי', אבל אז עבר לי.
הוא לגמרי הצליח לשכנע אותי
ב"מועדון הלקוחות של דאלאס", אבל זה לא הופך את המבטא והאינטונציה הקבועים שלו לפחות מעצבנים.
אז כנראה שהוא טוב רק שהוא אמור לעשות את המבטא (מועדון הלקוחות) או שהוא שותק כל הסרט (מאד)
"הסרט, בניגוד לדמויות שלו, לא קיים בואקום."
אוי, ענק.
עכשיו *זה* אאוץ'.
(ביקורת הדג)
אז... הפרומתאוס של השנה?
או שהוא מצליח לפחות להיות קצת יותר סביר וחכם מהטמטום ההוא של סקוט ולינדלוף?
נורא מצער לשמוע כי עד עכשיו זו היתה שנה מדהימה לבלוקבסטרים.
ממש לא
ג'יז, אנשים, לא כל דבר הוא יצירת מופת או זוועת אלוהים. יש תחום באמצע. אם לא חשבתי ש"אינטרסטלר" מממש את הפוטנציאל שלו זה לא אומר שאני חושב שהוא מתחרה ב"באטמן ורובין".
"כישלון מפואר"
נשמע כמו באטמן ורובין לא?
שום דבר לא היה מפואר ב"באטמן ורובין".
משמעות המילה "מפואר" היא לא "+1", אבל אני מבין מאיפה מגיע הרושם הזה, אז שיניתי את הניסוח.
אכן הניסוח החדש מבהיר שלא מדובר ב"עולם המים" החדש.
(ל"ת)
אם נשווה אותו לנולאן אחר-
היית מגדיר אותו מאכזב כמו 'עלייתו של האביר האפל'?
לא, הוא הרבה פחות טוב מ"עלייתו של האביר האפל".
(ל"ת)
וואו,
אם גם אני אחשוב ככה, אז אחשוב שהוא ממש גרוע.
אוי, חבל.
היו לי המון ציפיות טובות מהסרט הזה. למרות שהנטייה שלו לפומפוזיות לפעמים משתלטת עליו, נולאן הוא במאי מצוין, ו-'ממנטו' הוא עדיין אחד הסרטים הכי טובים שראיתי.
קיוויתי שהשילוב שלו עם הקאסט המפואר (אם כי בנאלי במקצת, יש לציין) ונושא מרתק שמשום-מה עוד לא נחרש עד עפר יוביל סרט מעולה.
נו שוין, עצם זה שזה הנולאן החדש מבטיח הכנסות נאות פלוס. לא נראה לי שהוא בדרך להפוך למייקל צ'ימינו של המילניום החדש.
טוב, זאת כבר מכה קשה.
אני קיוויתי שאולי הוא יצליח להתאושש ולהתרומם מהשפל של "נפילתו של האביר האפל".
לדעתי הוא לא נופל מעלייתו של האביר האפל...
שניהם סרטים טובים למדיי שהאכזבה מהם היא בעיקר כי מנולאן מצפים ליותר (כמובן, יש גם צופים שלא אוהבים בכלל, זה תמיד קיים).
משווה ומעלה
אחרי שצפיתי בו, לדעתי הוא יותר טוב מעלייתו האביר האפל. עם כל הבעיות שבו, הוא מקורי יותר, יפה יותר, מעניין הרבה יותר וגם לוקח הרבה יותר סיכונים.
היה צפוי, אחרי הכל נולאן הוא לא קובריק
ובין הכוכבים הוא כנראה לא אודיסאה בחלל (אני מאוד נזהר מלבקר את הסרט עוד לפני שראיתי אותו), למען האמת אני לא בטוח בכלל שהסרט הזה משחק במגרש של אודיסאה , סרט פילוסופי איטי ויפיפה.. זה לפחות הרושם שהיה לי שהוא ניסה להיות מהטריילרים
אני קצת מקווה שהסרט הזה ייכשל כלכלית עכשיו.
מאוד לא סביר שזה ייקרה, ועדיין, יש לי את שביב התקווה שהסרט הזה לא ירוויח במידה מספקת כדי שנולאן ייקבל את אותו תקציב שהוא בד"כ מקבל וינסה לחזור לעשות דברים פחות שאפתניים, רצוי כאלה שאינם משתייכים לתחום המד"ב. לא חשבתי שזה ייקרה דווקא עם הסרט הזה, אבל היה ברור לי שבשלב מסויים נולאן יינשך יותר ממה שהוא מסוגל ללעוס. נכון, הביקורות לא מתקרבות אפילו לגרד את ה"קוטלות" מלמעלה, והם עדיין מאוכזבות ומאכזבות. נולאן לא נראה לי כמו, כבנאדם, מהיוצרים האלה שלא יהיו מסוגלים לשמוע ולהפנים כל ביקורות רצינית שהם מקבלים (שיעול טרנטינו שיעול). נולאן מינוס נדבך גדול מהתקציב + הפנמה של ביקורות מסויימות כלפיו יכול להיות דבר מעולה.
אני דווקא מאוד בעד שהוא ימשיך לקבל תקציבים גדולים
לעשות סרטים מתוחכמים וענקיים. לא חסרה לנו בינוניות או סרטים מטומטמים, בהחלט חסרים לנו יוצרים שיש להם גם את השאפתנות וגם את היכולת לעשות דברים בסדר גודל ענק – אפילו אם זה לא תמיד מצליח. אם נולאן יעשה "אינספשן" פעם בשלושה סרטים, אני בהחלט מוכן לספוג את ה"אינטרסטלר"ים שבדרך.
ברור, אני מדבר על איזה משהו זמני.
קצת נמאס שכל סרט שלו חייב להיות כזה גדול ובז'אנר הזה. אנשים שמכירים אותו רק בשנים האחרונות למשל בטח ממש יופתעו לדעת שהוא התחיל את הקריירה שלו עם מותחני פשע דלי תקציב ועם איזה 4 דמויות כל אחד – והם היו מצויינים.
כן, גם אני מקווה שהוא יכשל
שהוליווד תראה שסרטים שאפתניים ומקוריים לא יכולים להרוויח כסף וימשיכו למסחר את אותם פרנצ'ייזים לנצח נצחים.
למה ככה?
כישלון של הסרט הזה יותר יוכיח שסרטים שאפתניים ומקוריים *ובינוניים עד גרועים* לא יכולים להרוויח כסף. סרטים שאפתניים מקוריים וטובים – שירוויחו מצידי עד סוף הזמנים.
אה כן ושהוליווד תשלח אלייך את התסריטים
בשביל שתבדוק כמובן איזה סרטים טובים ואיזה סרטים בינוניים עד גרועים.
עצוב לראות שיש פה אנשים ששמחים לשמוע שנולאן נכשל. אחרי כל כך הרבה יצירות מופת שהוא עשה, מציעים שהוא לא יקבל יותר תקציב בשביל סרטים שאפתניים?
מה אני יגיד לך, מקווה שתיהנה בספיידרמן המדהים 3
לא ברור לי איך הצלחת להבין חצי מהדברים שאתה טוען שאתה מבין מהתגובה שלי, אבל שיהיה.
(ל"ת)
אני אוהב שכולנו מדברים על נולאן כאילו הוא
איזה במאי שתמיד עוסק בחומרים מקוריים ולא נוגע בקומיקס ופרנצ'ייזס למרות שיש סיכוי סביר שהוא יעשה את ספיידרמן המדהים 3 כתור הסרט הבא שלו.
אם נולאן באמת היה כזה ממוסחר
הוא היה ממשיך להיות שותף ביקום הקולנועי של DC עד סוף הקריירה שלו, במקום זה, הוא החליט לסיים את הסיפור שלו עם באטמן ולעבור הלאה לפרויקטים מקוריים.
מה שלי נראה זה שנולאן עשה את סרטי הבאטמן בדיוק כדי שהוא יוכל להגיע לנקודה בה הוא נמצא בה כרגע, בה הוא יכול לעשות סרטים מקוריים ומעניינים באיזה תקציב שהוא רוצה, ועכשיו שהוא הגיע לנקודה הזו אין לו סיבה לחזור אחורה, ואני מקווה שהוא גם לא יצטרך, גם אם לא כל הסרטים שלו יצאו באותה רמה, אנחנו באמת צריכים עוד סרטים כמו שלו.
והוא אכן ממשיך להיות שותף ביקום הקולנועי של DC
יש לו קרדיטים גם ב"איש הפלדה" וב"סופרמן מול באטמן" – אולי לא כבמאי, אבל ברמה מספקת ש:א. הטון שלו יורגש וב. יוכלו לשים את השם שלו על הפוסטר כדי למשוך אנשים.
הוא לא משתתף ב"סופרמן מול באטמן".
(ל"ת)
לא, אין לו
הוא הסכים שישתמשו בשם שלו כמפיק כדי למשוך עוד קהל, אבל לא באמת היה לו חלק ב"איש הפלדה", ועד כמה שידוע לי אין לו שום חלק, וגם לא שום קרדיט ב"באטמן נגד סופרמן" וגם לא יהיה לו שום קרדיט באף אחד מסרטי DC הבאים. הוא השאיר את היקום הזה מאחוריו כדי לעשות דברים אחרים, וטוב שכך. חבל רק שזאק סניידר לא עשה את זה גם, אבל מהבחינה ההפוכה שהוא יותר הורס את היקום הזה מהיסוד וצריך להרחיק אותו ממנו כמו מאש.
אני מסתמך על ימד"ב וויקיפדיה
ל"איש הפלדה" הוא קיבל קרדיט גם כתסריטאי וגם כמפיק, ויש לו קרדיט גם בבאטמן נגד סופרמן כ"מפיק בפועל". אז, לא, הוא לא השאיר את היקום מאחוריו.
וזה לא חוכמה להגיד שאין לו בסרטי הDC הבאים, כי כרגע לאף אחד אין קרדיט עליהם, כי רובם הם רק שם של גיבור עם ליהוק.
הוא ואח שלו שניהם אמרו בראיונות שהם לא יקבלו שום קרדיטים
ושהיקום הזה עכשיו מאחוריהם. אז כן, הוא ואחיו השאירו את היקומים האלה מאחוריהם.
הנה, קבל שלושה לינקים בנושא:
http://www.slashfilm.com/christopher-nolan-dc-universe/
http://www.totalfilm.com/news/nolan-brothers-aren-t-involved-in-developing-dc-universe
http://collider.com/christopher-nolan-dc-movie-universe/
הוא השאיר אותו מאחוריו *קריצה קריצה*
הראיונות האלו הם הדבר האחרון שמזכיר התחייבות מסוימת להתנזרות מדי סי וסרטי קומיקס. אני משוכנע שאם אינטרסטלר ייכשל (ואולי גם אם לא) הוא לא יהיה מאוד בררן כלפי הרעיון של לחזור לעבוד על העולם של DC.
והם בכלל עם אח שלו ג'ונתן ולא איתו. (כן, אני מניח שהוא יכול לדבר בשמו. אבל זה בהחלט מוריד מהחשיבות שלהם כתור אמירה)
אולי יש סיכוי לכך
נולאן אומר שNever Say Never בנוגע לחזרתו לז'אנר גיבורי העל.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=124625
והוא אמר את זה אחרי שהוא אמר
שהוא די בטוח שהוא גמר עם סרטי גיבורי על…
בהתאם לעובדה שכתובה דעתך על הסרט, דורון
אני אצא מנקודת הנחה שראית אותו, ואשאל בהתאם לכך- יש סיכוי שנקבל ביקורת? ויש סיכוי שזו תגיע לפני יציאת הסרט?
כן ולא
הביקורת תתפרסם כנראה ביום שבו הסרט ייצא.
מגניף
הרי אלך לראות בכל מקרה, ביקורת או לא.
היו לי די הרבה ציפיות מהסרט, במיוחד כי התחום של החלל באופן כללי תמיד משך אותי, אני רק מקווה שלא אתאכזב מדי. (ואני מניח לפי התגובות שלא מדובר באכזבה טוטאלית)
באתי לכתוב משהו על זה שסמוך לביקורת שאומרת שהסרט כשל להיות הסרט הגדול ביותר של כל הזמנים,
כשבאותו דף מתנוססת פרסומת שמכריזה שמדובר באירוע הקולנועי של השנה/עשור/מאה (יש גבול לכמה שסופרלטיבים פרסומיים יכולים להיות בומבסטיים בלי לגבול בפארודיה באיזשהו שלב), ואז ראיתי שהטאגליין של האתר כבר הקדים אותי.
כן, אני שמח לראות כאן פרסומות של הסרט
אבל הם טיפ-טיפה יצאו מפרופורציה.
ההגזמה של המאה.
(ל"ת)
אני מנחשת
שהפרסומת הזאת מתייחסת לתוכן של הסרט, אבל אתם צודקים
מישהו יודע
למה אי אפשר עדיין להזמין לזה כרטיסים ביס פלאנט? אפילו למשחקי הרעב שמגיע רק בעוד שבועיים כבר אפשר להזמין כרטיסים.
אני מציע שתתקשר ותשאל
התעלומה האמיתית היא מה נסגר עם גלובוס פתח תקווה, שהיו אמורים להיפתח לפני חודשים רבים ובכלל לא עונים בטלפון.
הוא לא יפתח בקרוב.
בוודאות. הוא אפילו לא בנוי
התשובה למסתורין היא: היום יום שני.
הערב או לכל המאוחר מחר ייפתחו ההזמנות לסרטי סוף השבוע.
עכשיו אפשר להזמין
(ל"ת)
הזמנת כרטיסים נפתחת בשני בחצות (שלישי)
איזה טירוף לא עברו עשר דקות והכרטיסים בIMAX עפים.
בצדק.
אפשר להתווכח אם זה סרט טוב או לא, אבל את הקטעים היפים בו כדאי לראות על מסך גדול.
מצויין. לא מבין את הביקורות השליליות
היו המון רגעים שהרגשתי שאני חווה לראשונה בקולנוע. דימויים מרתקים, רעיונות גרנדיוזים. פיתולי עלילה לחלוטין בלתי צפויים ורגעים עוצרי נשימה. צדק יאיר רוה שאמר שמי שלא אוהב סרטים כאלה פשוט לא אוהב קולנוע.
אז מה אם אי אפשר לעכל הכל בצפיה אחת ויש יותר סופים מב"שר הטבעות". המוזיקה הנהדרת עדיין ממשיכה להתנגן לי בראש. המח לא מפסיק לעבד את הקושיות הרבות שמונחות בסיפור.
אני מבין אותו טוב יותר ככל שאני חושב עליו יותר ואני לא רוצה להפסיק לחשוב עליו.ֿֿֿ
ללכת? לרוץ!
מי שלא אוהב את הסרט
לא אוהב קולנוע? זה פשוט אמירה לא הוגנת שמתבססת על טעם אישי נטו.
לא יכולתי לנסח את זה יותר טוב.
(ל"ת)
אם מישהו יכול לענות לי על אחת משתי השאלות האלה אהיה ממש שמח:
הראשונה: האם האיימקס שווה את הכסף, השנייה: איזה אולם הוא בסינמה סיטי בראשון. פשוט אני ממש רוצה להספיק אותו עוד היום.
האיימקס הוא אולם 5 ביס פלאנט בראשון
(ל"ת)
אין IMAX בסינמה סיטי.
ה-IMAX ביס פלאנט והוא אולם נפרד (הוא מסומן באתר שלהם).
אני די בטוח שלא נשארו כרטיסים.
האם יש: imax בגלובס בקרית-ביאליק?
ואם כן ,אז האם בין כוכבים משחק שם ואם כן מתי ההקרנות היום?
באתר של מקס גלובס לא מוזכר האיימקס בקריון ואין אופציה לברר איתם בפון
אין איימקס בקריית ביאליק
יש שם אולם שמתאים להקרנת איימקס, אבל הם לא עושים את זה.
אכזבת השנה
אני ארחיב יותר כשתהיה ביקורת מלאה של דורון. אבל ראו הוזהרתם למי שמתכנן ללכת – הסרט הזה פשוט…מלודרמה איטית של שלוש שעות עם קצת רקע יפה ושחקנים מבוזבזים.
קשקוש מוחלט.
לא יודע בקשר לגיבורים של נולאן
בהתחשב בזה שהגיבור של חלק משמעותי מהקריירה שלו הוא באטמן.
כן לא החשבתי את הבאטמנים
גם כי אני לא ממש זוכרת אותם (ואת האחרון לא ראיתי), וגם כי אין לו יותר מדי חופש עם עיבוד של משהו קיים. אבל אינטרסטלר הוא סרט מקורי ובסרטים המקוריים שלו שלא מבוססים על משהו קיים יש מכנה משותף אצל הגיבורים שלו לדעתי, והסרט הזה שבר אותו.
לנולאן יש יתרונות וחסרונות
אבל אפילו בגלל האחרונים לא מגיע לו "לצוף בחלל ולמות אחרי שהקוביה מתפרקת" כמו שאת סידרת לו.
(בטעות, אני יודע, זה עדיין משעשע :) ).
LOL. הרגת אותי עכשיו :)
(ל"ת)
וגם לך לא מגיע
;-)