בשנה שעברה, כזכור, יצא בגירסת תלת-מימד "מלחמת הכוכבים, פרק 1: אימת הפנטום". זה היה הצעד הראשון בהפצה מחודשת מתוכננת של כל ששת סרטי מלחמת הכוכבים, לפי הסדר הכרונולוגי של העלילה. שני הפריקוולים הבאים, "פרק 2" ו-"פרק 3" היו אמורים לצאת השנה, בדרך אל הפצות מחודשות של הסרטים הטובים יותר, שאותם עשוי להיות באמת נחמד לראות שוב בתלת-מימד.
היו אמורים. זהו, שזה כבר לא קורה. על פי ניקי פינק, דיסני ביטלה את הפרויקט כולו. אין יותר הפצות תלת-מימד של סרטי מלחמת הכוכבים, לא המקוריים ולא הפריקוולים.
די מפתיע. עכשיו כשדיסני הם בעלי הבית של מלחמת הכוכבים, אולי הם רוצים להבדיל בינם לבין ג'ורג' לוקאס, שלא היה מפספס אף הזדמנות להוציא את הסרטים בגירסה עוד-יותר-חדשה-מיוחדת-סופר-פרימיום. אבל דיסני עצמם עושים את הדברים האלה כל הזמן: הם הרי מלכי ההוצאות המחודשות, והם אלה שהוציאו בשנתיים האחרונות את "מלך האריות", "היפה והחיה" ואחרים בתלת-מימד. אולי הסיבה היא פשוט כלכלית: ההפצות המחודשות של "מוצאים את נמו" ו"מפלצות בע"מ" לא עשו המון כסף, והמרה לתלת-מימד היא בכל זאת עניין יקר. אולי הם רואים לאן הרוח נושבת והגיעו למסקנה שאנשים כבר לא רוצים לראות גירסאות מחודשות של סרטים בתלת-מימד. אם כן, שיספרו את זה לספילברג: "פארק היורה" בתלת-מימד יגיע לבתי הקולנוע באפריל.
ועוד משהו קטן בענייני מלחמת הכוכבים: הבטיחו לנו ש"פרק 7" יגיע ב-2015. גם זה, מתברר, כבר לא בטוח. לג'יי. ג'יי. אברהמס, שהוא עכשיו באופן רשמי במאי הסרט, יש בערך 80 פרוייקטים אחרים שהוא עוסק בהם בתפקידים שונים – בין השאר, הוא צריך לסיים את הסרט שהוא עושה בסדרה המפורסמת האחרת ההיא עם "סטאר" בשם. הגיוס שלו לתפקיד הבמאי לא כלל התחייבות לתאריך ההפצה המיועד של 2015. אולי זאת היתה תחזית אופטימית מדי. ואולי דיסני לא רוצים לירות בכל תותחי הענק בבת אחת: ב-2015 יש להם "הנוקמים 2". מלחמת הכוכבים יכולה לחכות עוד שנה.
ועוד בענייני דיסני: הסרט הסודי שאותו מביים בראד בירד על פי דיימון לינדלוף נקרא עד עכשיו "1952". הסיפור שדיסני ושות' סיפרו הוא שהסרט נוצר כשלינדלוף מצא במשרדי דיסני קופסה שתויגה "1952", ובה כל מיני דברים – דברים שהצטברו לכדי רעיון לסרט. לפני כמה ימים, בראד בירד פרסם בטוויטר שלו תמונה של הקופסה.
יש פה תקליט, עותק של מגזין המד"ב "Amazing Stories" משנת 1928, ותמונות של וולט דיסני, וכל זה נורא מרתק ומסתורי ומעניין לי את הישבן. מצטער, התקופה שבה הייתי מוכן לקפוץ על כל רמז "מסתורי" שמודלף כהכנה לפרויקט סודי ביותר שדיימון לינדלוף מעורב בו באופן כלשהו חלפה בערך בשניה שבה "פרומתיאוס" יצא. אם מישהו יצליח לפענח מתוך הרמזים האלה במה בעצם עוסק הסרט, אני אשמח לשמוע. אני לא מקדיש לזה מזמני היקר.
בכל אופן, היו ששיערו שמדובר בעצם בסרט על דיסנילנד: ב-1952 התחילה העבודה על הפארק, שנפתח ב-1955. ומתברר שהם כנראה צדקו: שמו הרשמי של הסרט, מתברר, יהיה "Tomorrowland", כשמו של אחד הרובעים בדיסנילנד. עדיין לא ברור מה בעצם זה אומר. רמזים ושברי ידיעות ששיחררו בירד ולינדלוף טוענים שהסרט לא יתרחש ב-1952, אלא בימינו; שזה סרט מדע בדיוני; ושבניגוד לשמועות, אין לו שום קשר לחייזרים. אה, וג'ורג' קלוני יככב בו.
ל"ספיידרמן המופלא" יש בעיה: את הנבלים האייקוניים, המוצלחים והקצת-פחות-מגוחכים למראה טרילוגית ספיידרמן של סם ריימי כבר ניצלה. אז כדי שלא ייראה כמו מיחזור מוחלט, לספיידרמן החדש נשאר לקושש נבלים ש… איך לומר, לא נראים רציניים במיוחד. נראה כאילו את ההשראה לכל רשימת הדמויות בקומיקס הכותבים קיבלו מטיול של אחר צהריים בספארי. בסרט הקודם היה "הלטאה", וב"ספיידרמן המופלא 2", מתברר, יופיע הקרנף. Rhino. איש רע שמסתובב בתחפושת של קרנף. ופול ג'יאמטי יגלם אותו.
הקרנף מצטרף לנבל נוסף, אלקטרו, שאותו יגלם ג'יימי פוקס, ונשמע מאיים הרבה יותר, כי הוא לא מסתובב ברחובות כשהוא מחופש לקרנף. [THR]
וליהוקים משמחים הרבה יותר בגיזרת גיבורי העל: "אקס-מן: ימי עתיד שעבר" הולך להיות, כראוי לשמו, מפגש ענק של אקסמנים מדורות שונים. אנחנו כבר יודעים ששתי הגירסאות של מגניטו ופרופסור X – הצעירים (מייקל פאסבנדר וג'יימס מקאבוי) והזקנים (איאן מק'קלן ופטריק סטיוארט) ישתתפו בסרט. עכשיו, בריאן סינגר הודיע שעוד שלושה שחקנים מסרטי אקס-מן המוקדמים/מאוחרים יחזרו להשתתף: אנה פאקווין (רוג), שון אשמור (אייסמן) ואלן פייג' (קיטי פרייד). בתוך 140 התוים בטוויט, סינגר הספיק גם לכתוב "תודה לך ברט ראטנר על כך שנתת להם לחיות!".
אני מודה שהשאלה האם שון אשמור יופיע או לא יופיע בעוד סרט אקס-מן לא ממש טרדה את מנוחתי, אבל נחמד לראות את רוג – פחות או יותר הדמות הראשית ב-"אקס-מן" הראשון – סוגרת מעגל, ועוד יותר מזה אני שמח לראות את אלן פייג' שם. פייג' גילמה את קיטי פרייד, הנערה העוברת דרך קירות, רק ב"אקס-מן 3" השנוא ובצדק. זה היה קצת אחרי "הארד קנדי" ולפני "ג'ונו", כך שפייג' היתה כמעט לא מוכרת, אבל היא היתה אחד הדברים המוצלחים בסרט, והדמות שלה בקושי נוצלה. טוב לדעת שהיא תחזור. חוץ מזה, לגבי רוג ואייסמן התסריט יצטרך להסביר את העובדה שהם מבוגרים בעשר שנים מכפי שהיו בסרט הקודם בהשתתפותם, בעוד אלן פייג' כנראה תיראה כמו בת 16 גם בגיל חמישים.
תמונה בראש הדף: Loren Javier, Flickr, CC-BY-SA
יש עוד רשע מוצלח או שניים של ספיידי שהיו יכולים לגרד
עם טיפול מתאים Kraven the Hunter או גלגול מחודש של ה-Kingpin (שהופיע בסרט של דרדוויל אבל לא בסרטי ספיידרמן כך שכנראה אף אחד לא זוכר) יכולים להיות די מוצלחים. ותמיד אפשר להכניס לתמונה את JJJ ורובוטים רצחניים.
יש גם את מיסטיריו
נכון שהוא נראה די מגוחך כי הוא מסתובב עם אקווריום על הראש, אבל לכל הקטע של האשליות יכול להיות פוטנציאל לדעתי.
איך לבדוק האם נבל כלשהו מגוחך פחות מ"הקרנף":
א. האם הוא מסתובב בציבור כשהוא מחופש לקרנף?
זהו.
מיסטריו, אני מבין, עובר את המבחן הזה. ברכותי.
אני דווקא חושב שיש לקרנף תחרות קשה
עם "העיט".
בעצם, נדמה לי שזה נשר
Vulture בלעז.
(אין נטפוק כנטפוק עצמי).
שזה הנבל שריימי רצה לסרט הרביעי.
ומה קרה לו בעקבות כך? הוא פוטר ואילץ את סוני לעשות ריבוט.
להשתמש בריינו זה באמת די מטומטם. רוב גלריית הנבלים של ספיידי לא עוברת מסך, אך עדיין יש מספיק כאלה שכן. אפילו את מיסטיריו אפשר לשנות ולתת לו חליפה פחות מגוכחת (הוא אשכרה לובש אקווריום על הראש, כן?). ריינו הוא לא אחד מהם בשום אופן. דווקא הייתי ממש שמח על החלטות הליהוק המצוינות של סוני: קודם גארפילד וסטון, אחר כך וודלי ודיהן. ואז ג'יימי פוקס. באמת אהבתי את הכיוון שהם לקחו עם הריבוט הזה מכל בחינה, אבל עכשיו אני אשכרה מבואס.
חוץ מזה- למה הם מוותרים על הגובלין הירוק כל כך מהר? אלוהים, הוא היה כ"כ פאוור ריינג'רי ומגוחך בסרט של ריימי ומגיע לו טיפול טוב יותר. כנ"ל ונום שמגיע לו סרט מלא בכיכובו ולא להופיע בתור נבל ראשי לרבע שעה.
"נבל ראשי לרבע שעה"
לא קצת סותר את עצמו?
הוא התכוון לוונום
שהופיע נטו רק ב15 דקות האחרונות של הסרט.
כן,צודקים, פספסתי את המילה "ונום" שם
(ל"ת)
מה עם איזה דב נמלים, ברווזון או עצלן?
למרות ש-The Sloth נשמע כמו שם מגניב לנבל
כן כן כן
אחת הסדרות הטובות שראיתי, בלי צחוק.
הדמויות שם עמוקות יחסית, יש דרמה, ודווקא יש נבלים מגניבים ואחלה עלילה.
החל מהלטאה, עד למיסטיריו, לונום, לקינגפין, לזיקית!.
הסיפור עם המולטיברס ממש טוב, אפילו הפרק האחרון היה אדיר.
הבעיה שאני חושב שזה לא יעבוד בסרטים, בעיקר בגלל שבסרטים הם צריכים למרוח את הדרמה בשביל שיהיה להם סרט שלם, והסדרה הזאת הייתה כל כך טובה בעיקר כי לא מרחו את הדרמות.
אני מבין שהם רוצים לנצל את זכות השימוש בדמויות
אבל מה לעזאזל יקרה אם ימציאו נבל חדש?!
אפשר לשלב ישן וחדש במקום לדחוף בכוח דמויות מטומטמות.
הסצנה הסופית של "מתקפת המשובטים" בתלת מימד
זה משהו שבהחלט הייתי רוצה לראות. חבל, אם כי לא נורא.
אני דווקא הייתי שמח לראות את הטרילוגיה המקורית
יש שם כמה סצינות שנראות כמו חומר מצוין להמרה לתלת: ההתקפות על כוכב המוות (הראשון והשלישי), או המרדפים ביער ב"שובו של הג'די".
בעקבות השיחה עם איש התלת בפיקסאר, חשבתי על עוד אפשרות: יכול להיות שהסרטים המוקדמים פשוט ייראו רע בתלת. הסרטים האלה נעשו בלי שום אפקטים ממוחשבים, ו"מלחמת הכוכבים" הראשון בכלל היה סרט דל-תקציב. האפקטים בסרט מן הסתם מבוססים ברובם על "רמאויות" – אשליות עומק שעובדות בדו-מימד, אבל אם ימירו אותם לתלת ייראו בדיוק כמו מה שהם באמת – דגמים זעירים וחלליות פלסטיק תלויות על חוטים.
הנה שאלה תיאורטית לחלוטין
כמה מסובך יהיה לקחת את כל האפקטים של הסרטים הראשונים ולעשות אותם מחדש במחשב?
אני חושבת שהשאלה הרלוונטית היא לא כמה מסובך
אלא כמה יקר.
כן, זה חלק מהשאלה
"סיבוך" מתורגם בשורה התחתונה לכסף וזמן.
וגם קצת חסר טעם.
כשג'ורג' לוקאס יצר מחדש חלקים מהסרט הראשון עם פעלולים ממוחשבים, אנשים כעסו עליו, במידה של צדק – אם אתה רוצה לראות את הסרט המקורי אתה רוצה לראות את הסרט המקורי, ולא רימייק שלו. רוצה אפקטים חדשים ומשוכללים? בעוד כמה שנים ייצא סרט חדש לגמרי בסדרה.
ברור שזה חסר טעם
לכן השאלה תיאורטית לחלוטין.
כנראה שלא כ"כ מסובך.
עשו את זה לפני כמה שנים ל*כל* האפקטים של "מסע בין כוכבים" המקורית בגרסת ה"רימאסטרד".
במצטבר אני מניח שיש יותר שוטים של אפקטים בשלושת סרטי סטארוורז הראשונים מאשר בשלוש העונות של מב"כ המקורית, ככה שזה ייקח המון זמן, כסף והשקעה. אבל זה אפשרי בהחלט.
הערכה טכנית על תלת מימד
מה שהאיש מפיקסאר אמר לך רלוונטי לסרטי אנימציה תלת-מימדית. כזו שיש לך את המודלים התלת מימדיים במחשב מוכנים. סרטים כאלה לכאורה לא היו צריכים לעבור המרה מסובכת לתלת מימד, אלא פשוט להשלח לרנדור מחדש במחשבי פיקסאר. אבל בגלל שבמקור הסרטים הוקרנו בדו מימד שיחקו שם עם פרספקטיבה (כמו עם גנדלף וההוביטים בשר הטבעות).
בסרטים שקיימים רק בדו מימד, כמו כל סרט מצולם, התהליך הוא אחר. שם אין שום עניין של "רמאויות" כי חומר הגלם הוא דו מימדי. במקום זאת צריך "לצייר" מחדש את העומק וזה הרבה עבודה (ובמקרים רבים נראה רע).
לא רק גרסאות ה-3D של סטאר וורס 2 ו-3 בוטלו
גם גרסת ה3D של 'בת הים הקטנה' (שהייתה אמורה לצאת באותו זמן איתם) בוטלה, וגם גרסת ה3D של 'היום השלישי' בוטלה (אם כי זה לא קשור לדיסני). כך שהשנה די נקייה משחרורים מחדש ב3D (חוץ משל 'פארק היורה').
גם "אהבה בשחקים" יוצא ב-3D
ובמקרה הזה אני באמת לא מבין למה שמישהו יראה את זה.
יש שם סצנות של קרבות אוויר-אוויר
אולי זה יראה טוב ב3D. פונה בעיקר לחובבי התעופה שביננו.
הסיינטולוגים רוצים להזכיר לציבור האמריקאי שטום קרוז
לא תמיד היה בדיחה מהלכת.
אז הם בחרו בסרט הלא נכון
(ל"ת)
איזה כיף על האיחוד ההוא של האקסמנים.
הקאסט הנפלא הוא אחד הדברים שעשו לי את הטרילוגיה המקורית והוא אפילו פיצה על כמה מהדברים הרעים שב"אקס מן 3" כך שבסופו של דבר גם אותו לא שנאתי, ואני חושב שהחיבור עם הקאסט הנפלא אף הוא של "ההתחלה" אמור להניב פירות לא רעים.
מצד שני, השחזור האחד לאחד של שחקני הטרילוגיה המקורית כנראה יהרוס לי את החלום לראות את הדמות של וויליאם סטרייקר בגילומו של בריאן קרנסטון . טוב, לא כל דבר טוב פוטנציאלי בחיים מתגשם בסוף.
אולי בסרט הבא.
אם הם יעשו עוד סרט אקס-מן שמתרחש בין הפריקוולים לסרט הראשון, אולי אפשר יהיה להביא את סטרייקר כשהוא היה מעט צעיר יותר ולתת את התפקיד לקרנסטון. במילא אף אחד לא זוכר את מה שמו ששיחק אותו בסרט של וולברין.
לאו דווקא חייבים להפוך אותו ליותר צעיר.
קרנסטון כיום הוא בערך באותו גיל שבו בריאן קוקס היה כשהוא גילם את סטרייקר לפני עשור, אז זה אמור לצאת די חופף.
אין עדיין עצומה כדי להפוך את דיימון לינדלוף למובטל?
לי בכל מקרה אין שום כוונה לראות את 1952. מסתבר שהתיעוב שלי כלפי לינדלוף גובר על רצון שלי לראות כל מה שקשור לבראד בירד.
אם אברהמס כל כך עסוק אולי ישנו את דעתם
ויעבירו את הפרוייקט למישהו אחר (ביקום שלי אני אשמח אם זמקיס יביים)
ואם כבר קצרצרים,
ראיתם את זה?
מה זה?
בבקשה אל תפרסם בתגובות לינקים ללא כל הסבר.
כתבה בנושא אוסף סרטי קולנוע של מפיץ ישן שהושלך לרחוב,
וכל מה שזה גרם. סוחרי עתיקות שהתנפלו, מנהל סינמטק שלא להצליח להציל, ודיון מעניין בנושא סרטים ישנים, שימורם, מפיצים מקומיים ועוד.
אפשר להשמיץ את כלל כותבי ספיידר-מן
או לכוון לשתי כתובות בלבד: סטן לי וסטיב דיטקו. כל הנבלים שהופיעו בסרטים עד היום (למעט ונום, יליד 1988) נוצרו בשנים הראשונות של ספיידר-מן ע"י יוצריו, לי ודיטקו.
ההתבגרות של של פאקין ואשמור דווקא עשויה לעבוד לטובת הסיפור. במקרה של פייג' זה יהווה בעיה, אם הסרט הולך בעקבות המקור, מאחר וקיטי עמדה בלב הסיפור ונסעה בזמן מעתיד בו הייתה בגיל העמידה להווה כנערה בת 13 והחברה הטרייה בקבוצה של מוטאנטים בוגרים.
נדמה לי שסטן לי בתקופה ההיא
הגה בערך תשע דמויות חדשות ליום, אז הוא באמת ירה לכל כיוון אפשרי, כולל ביסוס דמות על כל בעל חיים שהוא מצא ב"אנציקלופדית עולם החי לנוער".
לספיידרמן יש דווקא אחלה גלריית נבלים
אולי הכי טובה וזכירה בקומיקס אחרי גלריית הנבלים של באטמן.
לא שאין לו נבלים מעפנים אבל הוא גיבור העל עם הכי הרבה נבלים אייקונים (שוב, מלבד באטמן).
נכון.
אבל מרביתם זכו להפוך לדמויות עגולות רק לאחר עידן לי, ובעיקר בשלושים השנים האחרונות.
יוצא הדופן הוא הגרין גובלין, לדעתי, עם סיפור חשיפת הזהות הסודית שלו, הקירבה שלו לפיטר וכו'. מעבר לזה, הנבלים האחרים זכו לעדנה רק שנים מאוחר יותר, לדוגמה סנדמן, קרייבן והוולצ'ר. למרות זאת, עדיין קיימים נבלים "נחותים" דוגמת ריינו (גוש שרירים נטול אישיות בעור קרנף שתמיד מובס ע"י ספיידי) או שוקר (שהפך לבדיחה של ממש ביקום האולטימייט).
טוב, הולכים לשכתב את הסיפור.
הם לא יכולים לייצר את ארסנל הדמויות המדויק בקשת העלילה הזאת בקומיקס, אז במקום אנחנו נקבל את גרסת Days of Future Past של היקום הקולנועי של האקס-מן.
האמת שמצד אחד החדשות האלה משמחות אותי. בסופו של דבר לראות קאסט כזה נפגש… אם סינגר יעשה את זה בצורה חכמה- יכול לצאת מכאן סרט מאד מהנה. אבל קשת כזאת גדולה של דמויות (צעירות ומבוגרות, פלוס דמויות ייחודיות לקווי הזמן) אומרת גם דבר אחד מאד משמעותי: פיתוח הדמויות והדרמה ילכו לעזאזל בגלל ההתמקדות בגימיקים של הסיפור הזה.
והסיבה היא פשוטה:
אנחנו יודעים שביקור בעתיד האפשרי לא הולך לשנות כלום. מגניטו והפרופסור ישארו אויבים וכל אחד ימשיך בדרכו שלו במילא. אני כבר לא זוכר מה היו המסקנות מהסיפור הזה מהקומיקס, אבל יכול להיות נחמד אם יהיה שלום בין המוטאנטים בסוף הסרט ובסרט הבא ימציאו איזה קו עלילה אינטנסיבי במיוחד שיאיים לפרק אותו ולהחזיר אותו לקדמותו. מקווה שפוקס ילכו בדרך הזאת וידעו לנצל את ההזדמנות לגרום לקו העלילה הזה לשנות משהו, גם אם לזמן קצר.
אגב גם אושר שיו ג'קמן יקח חלק בסרט.
עכשיו רק צריך את האלי ברי, ג'יימס מרסדן ואת זו ששיחקה את ג'ין גריי שאני תמיד שוכח את השם שלה ויש לנו את כל הקאסט המקורי (אני גם לא אתנגד אם יחזירו את קלסי גריימר לתפקיד ביסט למרות שהוא כבר מאוד זקן, הוא הרי היה ליהוק מושלם לתפקיד כי ביסט ופרייזר הם פחות או יותר אותה דמות).
קלסי גרמר בן 58
שנדבר על בני כמה היו סטיוארט ומק'קלן כשהופיעו באקסמן הראשון (וכמה הם עכשיו?)
כן אבל במקרה שלהם יש פחות עבודה פיזית
הכוחות שלהם הם כאלה שנשלטים מרחוק (טלפתיה ושליטה על מתכות) בעוד ביסט נלחם עם הגוף שלו.
אגב, הייתי רוצה לראות גם את אלן קמינג חוזר כנייטקרולר.
אני נוטה להאמין
שגם כשהוא הופיע בסרט הוא לא עשה את הפעלולים שלו בעצמו (ואין סיבה שיעשה).
וכן! נייטקרולר!
דעתי הצנועה היא
שההוצאה של מלך האריות, היפה והחיה ובת הים הקטנה בתלת מימד קשורה באופן ישיר לפתיחת הפנטסי-לנד החדש בדיסני וורלד, שכולל מתקנים של הסרטים הנ״ל (ואפילו בית מלון חדש בנושא מלך האריות, בת הים הקטנה וסרטים של פיקסאר).
הם פשוט רוצים להכיר את הסרטים הקלאסיים לדור חדש שלא צפה בהם בקולנוע.
עם מלחמת הכוכבים זה כבר לא נחוץ, עכשיו כשהולכים להוציא סרטים חדשים בסדרה.
הדור החדש מכיר יפה מאוד את הקלאיסקות
כמו שאני צפיתי בסינדרלה, מלך הג'ונגל, פנטזיה, 101 דלמטים וכ'ו לראשונה בוידאו, גם אותו דור של ילדים שלא ידע מה זה וידאו 4 ראשים צפה לראשונה בצעצוע של סיפור, מולאן, אלאדין וכ'ו ב-DVD/VOD/במחשב. דיסני עשו מיליארדים בסוף שנות ה-80/תחילת ה-90 ועוד פעם בתחילת ה-00 שהוציאו את כל הסרטים שלהם לוידאו ו-DVD.
מסכים אם זה
ככל הנראה זה אכן בגלל הפתיחה של ניו פנטסילנד בדיניוורלד בפלורידה ולכן הם הוציא את הסרטים הספציפים ההלו ב3D. כמובן שאלו הם הסרטים היותר פופלרים מהתקופה של תור הזהב השני של דיסני משלהי ה80 ותחילת ה90.
בנוגע לקיטי פרייד (אלן פייג'): האם ידעתם
שהיא אחת הדמויות המרכזיות שהשפיעו על ג'וס ווידון ליצור את באפי קוטלת הערפדים?
וכשווידון עצמו עשה ריצה על אקס מן (אחת המוצלחות שבהן) היא היתה הדמות המרכזית. מאז אותה ריצה אני מעריץ גדול שלה ואני סוף סוף מבין מה ווידון מצא בה.
גם בקומיקס שהסיפור של הסרט יבוסס עליו, Days of Future Past, היא הדמות הראשית, נקווה שיהיה כך גם בסרט.
החדשות הכי טובות ששמעתי לאחרונה:
אווה גרין הולכת לשחק את אווה לורד בסין סיטי 2. ללא ספק טוב יותר מאנג'לינה ג'ולי.
מקור:
http://www.ign.com/articles/2013/01/29/eva-green-is-sin-citys-dame-to-kill-for
בינתיים, בראיון ל- Empire...
בריאן סינגר אומר שהוא לא הולך להתעלם מאף אחד מסרטי ה- X-Men שיצאו בסרט החדש שלו. כן, גם אקס-מן 3. כן, גם וולברין. בכל מיני אתרים לקחו ופירשו את האמירה הזו מיד כאילו הוא מתייחס לכל הסרטים כ"קאנון", אבל האמת היא שגם הניסוח המוחלש שלה מאכזב.
http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=36317
הצילוני! מה עושים?
כשאני נכנס למתמשכים הם לא נשמרים וממ"א מאיימת להטביעני
מוחקים את הקש של הדפדפן וסוגרים את כל החלונות (כי גשם)
(ל"ת)
תודג! אבל...
כשאני נכנס להודעות החדשות דרך "דיונים מתמשכים" שבצד זה מיד מתעדכן וכשאני נכנס להודעות החדשות דרך הפוסטים שבדף הבית זה לא. גם אחרי השמדת כל עוגיות ומטמוני הדפדפן (השועלי) והפעלתו מחדש.
בעצם: דף הבית לא מתעדכן אלא לאחר דקות ארוכות
(גם בכניסה דרך "מתמשכים")
דף הבית אכן מתעדכן רק כל כמה דקות
זאת כדי להתגבר על בעיות השרת הנוכחיות.
אז בקשר למתמשכים אל תסמוך על החיווי בדף הבית (ובדפי קטגוריות/ארכיון) אם ביקרת בו לאחרונה.
יש אפשרות גם לבעיה אחרת – בזמן עומסים, כשאתה נכנס לפוסט הוא עלול לא להטען במלאו, ואז המתמשכים שלך לא מתעדכנים לגביו. ותמיד יכול להיות שרק עדכון המתמשכים נכשל בגלל בעיות השרת. מקווים שבקרוב הבעיות מהסוג הזה יהיו מאחורינו.
דלף לרשת התסריט לסרט הסופרמן המבוטל של טים ברטון
http://supermanhomepage.com/movies/Superman-Strick.pdf
הנאום של ג'ודי פוסטר
כן, זה היה יחסית מזמן אבל לקח זמן עד שצפיתי בזה בעצמי והמתנתי לקצרצרים חדש.
אז – הנאום של ג'ודי פוסטר. מבדיקה בוויקי עולה שראיתי בערך שני סרטים שלה, זה הכל. אני לא ממש מכיר אותה ולא יודע הרבה על חייה, לא יודע למה היא הצהירה על פרישה בגיל 50, גם אם זה אחרי 47 (באמת!) שנים של משחק.
בחלק מהתקשורת הישראלית הראו את הנאום במסגרת סיכומי "גלובוס הזהב" ודיווחו עליו כ"גנבה את ההצגה" וכ"נאום היציאה מהארון". כשחיפשו להראות שניה ורבע מהנאום במסגרת הכתבות השטחיות דחפו את I am single כי זה קצר, ולמי אכפת בכלל שזה לא באמת מה שהם חיפשו, שיש אח"כ צחוק מהקהל ושהמילים שהיא אומרת מיד אח"כ הן שזה היה בצחוק.
טוב, למה אפשר לצפות. הם ביטאו את השם הפרטי שלה בשורוק ולא בחולם, כאילו אנחנו עוד באייטיז, כאילו אי אפשר להריץ את ההקלטה טיפה קדימה/אחורה ולהקשיב.
מצד שני, הספיקו להראות עוד כמה שברירי שניה מהנאום שהבהירו שהיא מאוד מתרגשת שם. אז חיפשתי ביוטיוב ומצאתי. וזה שווה צפיה רק בגלל שזה מסמך אנושי מרגש. אני עדיין לא יודע בבירור מה הסיפור מאחורי זה (לא טרחתי לחפש יותר מדי, אני מודה), אני לא יודע בדיוק למה היא התכוונה בחלק מהדברים שהיא אמרה שם, אבל אני יודע שזה מאוד מרגש, הזדמנות לראות את הצד האנושי של "הכוכבים הגדולים", על פרטיות, ובמיוחד החלק בו היא מדברת "אל" אמא שלה. והיא די מדהימה, מסתבר.
(מה אתה מתלהב? אמרת בעצמך שהמספר הזה מופיע בכל מקום.)
מאד אוף טופיק אבל,
הנה הסרט הקצר paperman של דיסני במלואו, למי שלא ראה את רלף ההורס:
כאן
אוי, מקסים!
ראיתי את ראלף ההורס אבל הגעתי בדיוק כשהסרט עצמו התחיל ולא ראיתי את הסרט הקצר שהוקרן לפניו.
דיסני לאט לאט לוקחים בחזרה את התואר שלהם כאולפן האנימציה השולט על פני פיקסאר.
הגעתי לראלף ההורס באיחור, וממש התאכזבתי שפספסתי את זה.
עכשיו אני מאוכזב אפילו יותר שפספסתי את הסרט הקצר והמקסים הזה על המסך הגדול.
עוד קצרצרים.
דניאל קרייג עלה ברמה כעת: סקייפול חצה את קו מיליארד הדולר הנחשק. קרייג מעוניין בהעלאה בשכר בסרט ההמשך לנערה עם קעקוע דרקון. הסרט עצמו היה הצלחה מאד גבולית, וסוני מעוניינים להיאחז במותג אך להוריד את התקציב תוך כדי. הפתרון? סוני שוקלים לחתוך את הדמות של קרייג מסרט ההמשך:
http://www.ign.com/articles/2013/01/31/daniel-craig-may-get-cut-from-the-girl-who-played-with-fire
פורסמו פרטי העלילה של מהיר ועצבני 6. זה כנראה יהיה אפילו יותר מופרך ומטופש מתמיד:
http://www.ign.com/articles/2013/02/01/fast-and-furious-6-plot-synopsis-revealed
וללא ספק החדשות העצובות ביותר היום: סרט הסטופ-מושן לפי פינוקיו בבימויו של גיירמו דל טורו בוטל!
http://www.ign.com/articles/2013/02/01/del-toros-pinocchio-gets-shelved
קצרצר (ספוילר ל"נוקמים 2" וה"ענק הירוק 77: גרררר")
ייתכן שנחשף קו העלילה של סרט הסולו הבא של האלק, נגזרת ממה שככל הנראה תהיה סצנת הסיום של "הנוקמים 2":
האלק\ברוס באנר ישוגר לחלל. בפעם האחרונה שזה קרה, הוא נחת בעולם של עבדים-גלדיאטורים שנשלט ביד רמה ע"י דיקטטור. האלק עלה לגדולה, הוביל מרד והפך לשליט הכוכב (Planet Hulk). עם צבאו וחבריו החדשים, הוא חזר לכדוה"א במטרה לנקום ולהמיט הרס (World War Hulk).
http://www.wired.com/underwire/2013/02/planet-hulk-movie/
יונייטד קינג יפיצו את סרטי דרימוורקס בארץ
הפצת סרטי דרימוורקס בארה"ב עברה מפראמונט לדיסני ומחוץ לארה"ב נחתמו הסכמי הפצה עם מפיצים מקומיים. בארץ מדובר בחברת יונייטד קינג שלראשונה תפיץ סרטים של מייג'ור
http://www.businesswire.com/news/home/20130205006659/en/DreamWorks-Studios-Announces-10-Additional-Strategic-International
ולגבי דרימוורקס אנימיישן – היא חברה נפרדת שגם היא לאחרונה נטשה את פראמונט ומהשנה סרטיה מופצים דרך אולפני פוקס בכל רחבי העולם.
דרימוורקס הם מייג'ור?
זה קצת מבלבל, אבל חשבתי שכבר זמן רב שהם לא ממש קיימים כאולפן עצמאי. נדיר לראות את הלוגו שלהם בתחילת סרט כשהוא לא מלווה בלוגו של אולפן נוסף. גם רשימת הסרטים העתידיים שמופיעה בהודעה לעתונות לא ממש מלהיבה:
נוטים להתייחס אליהם כאל מייג'ור
אם "רשמית" הם כן או לא מייג'ור זו שאלה אחרת (מן הסתם הם ישמחו להציג עצמם ככאלו). אי-קיומה של זרוע הפצה עצמאית מונע מהם אולי להיקרא באופן רשמי "מייג'ור" אך במקור האולפן הוקם כהכרזה "אנחנו מייג'ור חדש". הם עדיין אולפן עצמאי, דיסני אינם קובעי מדיניות באולפן, רק גורם מפיץ.
(ולמי שתוהה מי הם ששת המייג'ורים ה"רשמיים" ואין לו כח לגגל, מדובר ב: וורנר, פוקס, דיסני, סוני (קולומביה), יוניברסל ופראמונט. בעבר גם MGM נחשב כאחד מהמייג'ורים).
הם הוקמו כמייג'ור, כן, אבל זה היה מזמן
ומאז האולפן התפרק או לפחות אורגן מחדש לחלוטין כיישות אחרת. היום הם לכל היותר חברת הפקה מינורית. להציג אותם כשווי ערך לאחד מששת הגדולים, שכל אחד מהם מוציא מינימום 17 סרטים בשנה ומכניס לפחות מיליארד דולר, זה לא רציני.
במוג'ו יש טבלה שנתית של נתח השוק של כל אחד מהאולפנים:
http://boxofficemojo.com/studio/?view=majorstudio&view2=yearly&yr=2012&p=.htm
דרימוורקס אף פעם לא היו בראש הרשימה, אבל הם דורגו במקום החמישי ב-2004, שביעי ב-2005 ו-15 ב-2006. מאז הם פשוט לא ברשימה.
הטבלה לא משקפת
מסכים איתך שדרימוורקס לא במעמד של המייג׳ורים. אבל הטבלה מציגה רק את המפיצים ודרימוורקס כאמור לא מפיצים את הסרטים שלהם. כך סוס מלחמה נמצא במאזן של דיסני ומדגסקר 3 אצל פראמונט.
לא הבנתי האם יונייטד יפיצו גם רק את הלייב אקשן או גם את האנימציה, שהיא בעצם הזרוע היותר חזקה של דרימוורקס.
כמו שציינתי
דרימוורקס אנימיישן היא חברה נפרדת, בהנהלת ג'פרי קצנברג, ומהשנה סרטיה מופצים על ידי פוקס המאה ה-20 (ומפיציה המקומיים ברחבי העולם, בקולנוע. בטלוויזיה זכויות הסרטים נרכשות ישירות מפוקס). עד 2012 סרטי דרימוורקס אנימיישן הופצו על ידי פראמונט.
אני תוהה אבל
למה ממשיכים לקרוא לה דרימוורקס אנימיישן ולהשתמש בלוגו כמעט זהה לזה של דרימוורקס "הרגילים" אם הן עכשיו שתי חברות נפרדות לחלוטין?
כי מותר להם, וזה כבר מותג.
אני מנחש.
זו חברה שהתפצלה מדרימוורקס
מן הסתם הוסכם על שני הצדדים בעת הפיצול ששתי החברות יכולות להשתמש בשם דרימוורקס.
מה שמזכיר לי (ומסגיר את גילי) שעם תחילת השידורים המסחריים של ערוץ 2 נתבעה הזכיינית קשת על ידי רשת המכבסות קשת בתואנה שהזכויות לשם המסחרי קשת שייכות לה ועשוי להיווצר בלבול. בית המשפט קבע שכיוון שמדובר בתחומים נפרדים, אף אחד לא צפוי להתבלבל בין קשת זכיינית הטלוויזיה לבין קשת רשת המכבסות וקבע שקשת הזכיינית יכולה להישאר עם השם.
אז מי מעוניין לפתוח רשת מכבסות בשם דרימוורקס מכבסות? אני חושב שיש לנו סיכוי לא רע להצליח.
טריילר ל"בית הספר למפלצות" ועוד קצת.
ככה פתאום, ללא שום התראה מראש, יצא טריילר חדש ל"בית הספר למפלצות":
http://www.youtube.com/watch?v=QxrQ6BaijAY
מי שמתקשה להבין את העלילה מוזמן לראות סרטון שפיקסאר שחררו לפני מספר ימים שבו דן סקנלון מסביר לנו קצת, ממש קצת, על הסרט (אזהרה: הסרטון קיבל המון תגובות של "תודה שספליירת לנו את כל הסרט", אז קחו לתשומת ליבכם):
http://www.youtube.com/watch?v=UYd_oHbkjPY
נ.ב.
אם בא לכם לראות את ג'ון לסיטר ממש מתלהב מהצעצועים החדשים שיוצאים לסרט שילחץ כאן
ליהוק נוסף ל"אקסמן: סמטוחה בזמן"
שמגמד את כל אלה שבאו לפניו: פיטר דינקלייג'!
http://insidemovies.ew.com/2013/02/13/peter-dinklage-joining-x-men-days-of-future-past/
אז אני מבין שמארוול עושים קרוס-אובר
וכבר בסרט הזה מציגים את אנט-מן
פישלייק לשם החלופי.
(ל"ת)
סטן לי חובר ל"איך זה היה אמור להסתיים"
ומשנה סופים של סרטים ידועים. הוא בסדר, הסטן לי הזה =]
http://youtu.be/fDJ-v73H_pw
The Dark Knight Buffers
כמה מעריצים של באטמן עובדים על סדרת רשת של הגיבור, שאמורה להתחיל השנה. בינתיים, שוחררו שני טיזרים, אחד של באטמן ואחד של ג'וקר. הראשון סביר. השני עשה לי צמרמורת.
נמצאה סצינה מחוקה מגרסת הבמאי של "אמריקן פסיכו", שכנראה נועדה לגרום לסרט לפנות גם לקהל צעיר יותר :)
שיתוף הפעולה של דייויד או. ראסל וג'ניפר לורנס מתרחב. בנוסף לסרטו העתידי (שנקרא עד לא מזמן American Bullshit) בו היא מככבת לצד בראדלי קופר, כריסטיאן בייל, ג'רמי רנר ואיימ אדמס, עכשיו פורסם שראסל עומד לביים גם את הסרט The Ends of the Earth בו לורנס תככב. הסרט מבוסס על מקרה אמיתי ומספר על טייקון נפט שמאבד הכל לאחר שהוא מנהל רומן עם בתו המאומצת. את התסריט כותב כריס טריו ("ארגו").
יש שמועות שסאם מנדז יחזור לביים את סרט הבונד הבא.
ולסיום, תרשים נחמד של מספר המותות והגורמים שלהם בסרטי טרנטינו.
לגבי אמריקן פסיכו- וואו.
בהתחלה חשבתי שזה אמיתי!
לא יכלו למצוא מדבב לג'וקר שיודע, נגיד, לדבב?
(ל"ת)
אהבתי את התרשים.
(ל"ת)