אני יכול להבין למה באוסקר תמיד דוחים את סיכום השנה לסוף פברואר. עד שאני אעשה סדר בכל ענייני 2012 מספיק כדי להחליט בוודאות מה היה הכי טוב, מה היה הכי רע ומה לא היה הכי בכלל, תגיע כבר 2014 וכולם ידברו על הטריילר החדש של "מלחמת הכוכבים פרק 7". טקסי הסיום האלה תמיד לחוצים בזמן. אז כדי לא לבזבז עוד ממנו, לפניכם פרסי השנה, כפי שנבחרו על ידי האגודה למבקרי קולנוע מטעם עצמם שהם גם דגים אדומים.
דג הזהב לבית הקולנוע הטוב ביותר: יס פלאנט
תואר המגה-פלקס הגדול, המשוכלל והיפה ביותר בארץ נדד שוב השנה, הפעם ליס פלאנט בראשל"צ, מפלצת עצומה בלב החולות עם אולמות בסטנדרט הגבוה המקובל היום וכל השמונצס שמסביב – VIP, 3D, 4DX, HFR ואפילו איימקס (דיגיטלי בלבד, למרבה הצער). אבל פתיחה של עוד מגה-פלקס היא כבר לא חידוש כזה מדהים. אם להאמין לכותרות העתונים, בשנים הקרובות קולנועי הענק האלה יצוצו בכל מקום, מחיפה ועד באר שבע. הנקודה שבה רשת יס פלאנט הוכיחה שהיא לא חושבת כמו כל רשת קולנוע היתה הפתיחה של "יס פלאנט קלאסיקס" – הקרנה שבועית של סרטים קלאסיים בעותקים דיגיטליים משובחים, בכל קולנועי הרשת. השנה אפשר היה לראות את "חלף עם הרוח" ו"לורנס איש ערב" על מסך ענק, ובשנה הבאה אומרים שיהיה "בחזרה לעתיד". כשהרשת הזאת ממשיכה בעקביות גם לתת את היחס הטוב ביותר ללקוחות וההקפדה הטובה ביותר על תנאי ההקרנה, אין שום סיבה לשנות את דעתי – שזה המקום הטוב ביותר בארץ לראות בו סרטים.
הדג המלוח לעברות שמות: הפחד
שמישהו יעזור לנו, יש "קטלני מת מצחוק" חדש בשכונה: "הפחד". לסרט האימה הכי מצוין ומודע לעצמו שיצא השנה קראו "Cabin in the Woods"; איך לוודא שכל מי שישמע על הסרט יידע שמדובר בסרט אימה, גם אם הוא עצלן או טיפש מכדי לברר איזה מין סרט זה? נותנים לו את השם העברי "בקתת הפחד". לפחות אפשר היה לטעון שהאופי של הסרט, הכולל כל-סרט-אימה-אי-פעם, מצדיק את זה. אבל מה התירוץ של "Red State" של קווין סמית, שהפך ל"כנסיית הפחד"? השמות האלה מעידים על זלזול כל כך בוטה באינטליגנציה של הצופים, שפלא שהם לא הוקרנו בדיבוב לעברית, או פשוט הוחלפו בפרקים של "פרפר נחמד".
שמות עבריים רעים, או פשוט מוזרים, אחרים שנאלצנו לחוות השנה: "מראה מראה – הסיפור האמיתי" (זאת בניגוד לכל הגירסאות המזויפות ל"מראה מראה"?), "כרוניקה בזמן אמת" (לא, היא לא), "פרוג'קט X" (כי הרי אין דרך אחרת לתרגם לעברית את המילה "פרוג'קט"), "ארץ אוז" (אוז?!) ו"האויב בתוכנו – סטארטרק" (אין לי מושג, באמת).
דג הזהב לשם העברי הטוב של השנה: ראלף ההורס
הוא גם הורס, וגם מה-זה הורס. טוב יותר מהמקור.
דג הזהב לפוסטר הטוב ביותר:
הוא מוזר וצבעוני ולא בפוקוס ויפה ועמוס ומקושקש ונראה כמו עטיפה של ספר ילדים. או בקיצור: הפוסטר של "חיות הדרום הפראי" מייצג את הסרט באופן מושלם.
הדג המלוח לפוסטר הגרוע ביותר: הבלתי אפשרי
"הבלתי אפשרי" הוא אחד הסרטים הכי קיצוניים שהוקרנו בארץ: צדדים מסוימים שלו הם אדירים, צדדים אחרים שלו גרועים ומרתיחים. הפוסטר של הסרט מצליח לעשות הכל לא נכון: הוא גם מוכר את הסרט בתור דרמה משפחתית מרגשת, כשלמעשה זה סרט אסונות קיצוני כל כך שהוא גורם לצופים להתעלף, ואם זה לא מספיק – הוא גם מספיילר את הסרט. אם אתם חייבים לראות את הפוסטר, הוא כאן. אבל אם אתם רוצים פוסטר טוב הרבה (הרבה) יותר לסרט הזה, יש אחד כזה כאן.
דג הזהב לשיר השנה: "אם אשכחך", מתוך "למלא את החלל"
אני לא מעריץ גדול של דת בכלל, אני שונא חתונות, ואני מתעב עד עמקי נשמתי את העובדה שבאמצע מה שאמור להיות טקס שעוסק בקשר בין בני אדם אנשים פתאום צריכים לומר טקסט מוכתב מראש על העדפותיהם הגיאוגרפיות. ובכל זאת נשארתי עד הסוף של הקרדיטים ב"למלא את החלל" רק כדי לשמוע את זה. הלחין יצחק אזולאי, מילים: נו באמת.
מועמדים נוספים: הגירסה של הווארד שור ו-13 הגמדים ל"אורחה במדבר", הידועה גם בכינוי "Misty Mountains Cold". אם כי אחרי שלוש השעות של "ההוביט" קצת ייחלתי שהם יגוונו את הפלייליסט, ו-"I believe", הריקוד ההודי המסיים את "מראה מראה".
דג הזהב לתלת-מימד הטוב ביותר: הוגו
זה היה קשה! מי היה מאמין שבשנה אחת ייצאו שלושה סרטים שונים (שלושה! 3! Three! երեք!) שמצדיקים את מחיר הכרטיס לסרטי תלת-מימד? בתוך המון סרטים עם תלת-מימד שבין נחמד למעיק, "חיי פיי", "פרומתאוס" ו"הוגו" בולטים כמו, אתם יודעים, משהו בולט. החוצה. מהמסך. אלה שלושה מהסרטים הכי מרהיבים של השנה, ואת שלושתם אני ממליץ לראות בתלת-מימד אם יש לכם הזדמנות. מכיוון שהסרטים האלה כל כך נדירים – הם הגיעו בהפרש של כמעט חצי שנה זה מזה – מאוד קשה לי לומר איזה משלושתם באמת השתמש בתלת באופן מוצלח יותר מהאחרים, אבל מכיוון שועדת האתיקה של האלמקטעד"א לא מאשרת תיקו, "הוגו" מקבל את הפרס כהוקרה על כך שהיה הראשון שהזכיר שלפעמים, רק לפעמים, תלת-מימד הוא לא בזבוז זמן.
הדג המלוח לתלת-מימד הגרוע של השנה: הנוקמים
כמו הרבה סרטים אחרים, "הנוקמים" לא צולם לתלת-מימד, לא נעשה במחשבה על תלת-מימד, ולא נועד להיות בתלת-מימד, אבל הומר לתלת-מימד מכיוון שכסף. זה נראה רע, לפעמים זה פשוט הורס, ובמשך כמה ימים מתחילת הקרנת הסרט, לא היתה ברירה: הוא הוקרן בתלת בלבד. נקודה חיובית: הפעם לא היה צריך קמפיין של חודשים – בתוך ימים בודדים המפיצים התעשתו והתחילו להקרין את הסרט גם במספר המימדים הנכון שלו.
דג הבז' לסרט הבינוני של השנה: המבריח
אם אתם לא אוהבים חוויות קיצוניות, אם אתם רוצים סרט שלא יגרום לכם להתלהב ולא לזעום, אם אתם בקטע של מים פושרים, "המבריח" הוא הסרט שלכם. לא כל יום רואים סרט כל כך בסדר. לא לעתים קרובות אני יוצא מהקולנוע עם כזו נייטרליות לגבי הסרט שזה עתה ראיתי.
הדג המלוח לסרט המטומטם ביותר: פרומתיאוס
לא כל כך נורא להיות מטומטם, אם אתה, נגיד, "פיץ' פרפקט", או "מהיר ועצבני 8". אבל אם אתה מנסה להיות סרט מדע בדיוני רציני ששואל שאלות חשובות על דת, זהות, מוסר ומוצא האדם, להיות מטומטם זה די רע. "פרומתיאוס" הוא סרט מטומטם כמעט באותה המידה שהוא יומרני, וזה בלתי נסלח. קשה אפילו ליהנות מהאקשן והויזואליה היפהפיה כשהכל מלא במדענים שמסירים את הקסדה אחרי שתי דקות על פני כוכב זר, ואנשים שבורחים מגלגל ענק בקו ישר במקום לרוץ הצידה. רבים האשימו בכך את דיימון לינדלוף, שיודע לשאול שאלות אבל אין לו מושג איך לענות עליהן; לאחר שצפה לרשת הגירסה המקורית של התסריט התברר שדיימון לינדלוף לא באמת אחראי לכל התסריט של "פרומתיאוס", רק לחלקים המטומטמים ביותר שלו. והאיש הזה כתב גם את "סטאר טרק" הבא ואת הסרט הבא של בראד בירד. מפחיד.
הדג המלוח לסצינה הבודדה המטומטמת ביותר: נעולים
דבר אחד שאפשר לומר לטובת "פרומתיאוס": לא היתה בו סצינה שבה אנשים קופצים מתוך לוויין שנמצא במסלול ואז צונחים על הכביש באמצע העיר וממשיכים בחייהם כאילו הם רק קפצו לקנות שוקו.
דג הזהב לחדשות המרעישות של השנה: תחיית "מלחמת הכוכבים"
מדהים איך שאף אחד לא ידע מזה. בעולם של האינטרנט שבו כל פרט בעלילה של "עלייתו של האביר האפל" מודלף לרשת חודשים או שנים מראש, איכשהו שני גופי ענק הצליחו לתפור עיסקה מהפכנית בינהם מבלי שלאף אחד יהיה מושג, וכולם נתפסו בתדהמה כשזה הוכרז. חברת דיסני קנתה ב-4 מיליארד דולר את לוקאספילם, והצהירה מיד: "מלחמת הכוכבים" חוזר. יהיו עוד סרטי "מלחמת הכוכבים", ב-2015 והלאה – וייתכן אפילו שהם לא יהיו גרועים.
דג הזהב לסרט הגרוע הטוב ביותר: דמדומים 2 : שחר מפציע, חלק שני
התחרות היתה קשה מאוד: כל כך נהניתי ב"האויב שבפנים 5", עם עלילת הנונסנס שלו והסצינות שלא קשורות זו לזו והמשחק הנוראי באופן מרהיב, שלא האמנתי שיבוא סרט גרוע שממנו אהנה עוד יותר. אבל ל"דמדומים 4ב" מגיע. החוצפה שלא תיאמן של הסרט הזה, שמעז לקחת חבורה של דמויות מוכרות ואהובות (על צופי הסדרה) ולמלוק לכולן את הראש, כמעט שמצדיקה את קיומה של סדרת "דמדומים". זה היה סרט נוראי, אין ספק, אבל אוי, כמה שנהניתי.
דג הזהב לסרטון הויראלי הטוב ביותר: ז'אן דיז'ארדן ב-Funny or Die
קצת לפני שזכה באוסקר לשחקן הטוב ביותר על "הארטיסט", ז'אן דיז'ארדן הדגים למה בעצם זה מגיע לו.
דג כסף: טום הנקס בכלל לא מייחצן את "ענן אטלס" אצל סטיבן קולבר, ושלושה שדרני ספורט בעלי אובססיה לא ברורה ל"הנסיכה הקסומה".
מחר, בחלק השני של טקס דג הזהב 2012: האכזבה, ההפתעה, הטריילרים, השחקנים, הצילום ועוד דברים כאלה!
הממ... מסכים עם רוב הקביעות.
רק הערה: "לורנס איש ערב" (סרט שצריך לראות אותו על מסך גדול בעותק מעולה) לא הוקרן במסגרת יס פלאנט קלאסיק. הוא הוקרן בפסטיבל חיפה האחרון. מה שכן: מאד אשמח אם הפלאנטים יביאו אותו להקרנות, אין ראוי ממנו לצפייה על מסך ענק. סרט אדיר.
אהם: יש שם Two! במקום Three!
(ל"ת)
האנגלית שלי לא משהו, מתברר
(ל"ת)
אז מה כל-כך מופרך בסצנה מתוך "נעולים"?
הרי מישהו עשה השנה דבר שלא כל-כך רחוק מזה במציאות.
אז כן, בטח צריך חליפת חלל מיוחדת כזו, אבל מי יודע, אולי בעתיד כל החליפות מותאמות לנפילה דרך האטמוספרה. אלא אם כן יש עוד כמה פרטים שאני מפספס, אבל הם נראים לי כמו פרטים שקל לסספנד.
None of you gets the bouquet!
שיר השנה היה בלי ספק: "You Instead(Acoustic" מהסרט. מלבד העובדה שזה שיר קליט עם מילים נחמדות, הוא גם הדבר הכי טוב בסרט.
לגבי הסצנה בנעולים
אני היחיד שנזכר בסצנה מ"בריאן כוכב עליון" עם החייזרים באמצע מרדף הרומאים ?
רגע, אז מה ג'ניפר לורנס עושה למעלה?
זו הטעיית הציבור! אני דורש 63,825 ש"ח כפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לי.
Goo is Good without the D
מסכים עם פרס הקולנוע. אין על "יס פלאנט".
עוד שם עברי מוזר – "השופט דראד". מה נסגר עם ה א' הזאת?
עוד סרט בינוני שראיתי – "אלכס קרוס". לדעתי הוא לא כזה גרוע כמו שעשו ממנו, אבל גם אין בו שום דבר שעושה אותו זכיר במיוחד.
ברור שהסצינה ב"נעולים" הייתה המטומטמת, אבל לעזאזל, כל הסרט היה מטומטם. רק התקציר שלו נשמע הזוי. אבל זה היה טמטום כיפי!
מעניין אותי מה הסרט הכי גרוע השנה לדעתך. מבחינתי זה "הורג אותם ברכות", אבל "זה הבן שלי" לא רחוק מאחוריו.
לגבי סרטונים, אני אהבתי יותר את זה.
אה, ועוד תופעה שנורא עצבנה אותי השנה (אני מניח שזה קרה גם בשנים קודמות, אבל עדיין) – סלקציה של סרטים. למה דברים כמו "הפשיטה", "פרימיום ראש" ועוד נגנזים בארץ, אבל סרטי אקשן דלי תקציב גרועים כמו "איום מבפנים" ו"לשחק באש" כן מגיעים לפה? לעזאזל, "13" המעפן הוא מ 2010, מה נזכרו להביא אותו פתאום השנה?
אני לא מאמין שאני אומר את זה
אבל אשכרה יצרת בי את החשק לראות את "דמדומים" האחרון ):
בנוגע לתלת מימד של הוגו
הוא לא רק נראה טוב, אלא יש מאחוריו גם משמעות, בגלל המפגש בינו לבין הקלאסיקות של הסרט האילם.
טכנית אפשר לצנוח (עם ציוד מיוחד) מלווין
לשם ההמחשה ישנם לווינים מסוג מסלול כדור-ארץ נמוך: לוין הנמצא במסלול כזה סובב את כדור הארץ במרחק של 160 עד 480 ק"מ מפני כדור הארץ. ב2010 – פליקס בומגרטנר קפץ לא מזמן מגובה של 128 קילומטר בכדור הארץ.
בהנחה שהסרט מתרחש בעתיד, עם ציוד טכני מיוחד. אולי זה לא כזה מופרך.
פליקס מה-שמו קפץ מ-36.5 ק"מ.
(ל"ת)
צודק, התבלבלתי עם 128 רגל. אבל עדיין לא הבנתי מה
מופרך בזה.
הסצינה ביוטיוב (למי שרוצה להתרשם)
http://www.youtube.com/watch?v=9eRqO9YIij0
אני מסכים
חליפה מיוחדת שמאפשרת דבר כזה היא בהחלט בקצה הפחות מופרך של דברים שאפשר למצוא בסרטי וספרי מד"ב. לצורך העניין, זה שצריך לעשות בית כלא בחלל זה רעיון מטומטם בהרבה.
אין לך מושג כמה מדכא אותי
שאנשים שמים פה אזהרות ספוילר למציאות.
ולטיטאניק זה בסדר?
עכשיו יש לי מושג, ואת כנראה צודקת.
זה פשוט ההרגל הזה, אחרי ההקפדה על סרטים כמו טיטאניק ודומיהם. (ואולי גם על זה עוד יעשו סרט).
אני לא דוגמה טובה
כי אני חושבת שאזהרות ספוילרים מכל סוג הן דבר מטופש. אבל כן, אם אתה צריך שיגנו ממך מפני ספוילרים לסרט בן 15 שנה על ספינה ששקעה לפני מאה שנה, אז משהו כאן לא בסדר.
ובאופן כללי, רק התפיסה גורמת לי חלחלה. לשים אזהרות ספוילרים על המציאות זה כמו להגיד שצריך להגן על אנשים מהאמת. המציאות היא לא סיפור. בן אדם שלא יודע מה קרה בה הוא לא צופה ששומר על חווית הצפיה שלו – הוא פשוט בור, ובורות היא לא דבר ששווה לשמר אותו.
זו בדר"כ בדיחה.
אני לא חושבת שהיה פה מישהו שאמר "הי, עדיף שאני לא אפתח את ההודעה הזו, אני לא רוצה לדעת מה קרה לקולומביה. הקלטתי את זה ואני אראה את זה ברגע שתהיה לי הזדמנות".
ובדומה לכך, שאר תגובות שמסומנות "ספוילר למציאות", "ספוילר לתעשיית הקולנוע ההוליוודית" ו"ספוילר למצב החסה בשטחים". ספוילרים לאירועים שקרו במציאות ונעשה עליהם סרט זה כבר משהו אחר. הטיטאניק היא דוגמה קיצונית, אם מישהו לא יודע מה קרה לה זו באמת בורות, אבל הגיוני שלא כולם שמעו על הסיפור של ארון רלסטון, וזה יכול להרוס להם את הסרט.
אחלה חלק ראשון
אבל חשבתי אולי יהיה גם בסרטונים את הביקורת על TDKR של ההומלס. מפתיע
אם כבר "אם אשכחך"
אני חושב שזו גרסה יותר מוצלחת, אמנם העיבוד מפוצץ בכל החיינדלעך שהחרדים אוהבים כל כך, אבל עדיין הלחן (והקול) שווה את הכל:
http://www.youtube.com/watch?v=VvI2tcPxJGE
לא הצלחתי להקשיב עד הסוף.
(ל"ת)
אוך השיר הזה
רק מלשמוע אותו אני נזכר בסרט ומתרגש.
פשוט עיבוד גאוני.
אגב, לגבי השמועות של בחזרה לעתיד ב'יס פלאנט'
זה נכון.
למי שרוצה לראות את הרשימה, עקבו אחר צעדים אלו:
1. כנסו לאתר של ייס פלאנט.
2. תרגעו, אתם לא חייבים לראות את מהפכה בבית אם אתם לא רוצים.
3. גללו מעט מטה. מעטה.
4. הביטו שמאלה. לא, לא עד כדי כך, זה כבר לא המסך שלכם. כן, הזמנה מהירה, בדיוק.
5. בחרו קולנוע. אל תגידו את זה! ברשימה.
6. בחרו בבחר סרט.
7. גללו הרבה הרבה למטה, אחרי כל הסרטים שאתם לא מעוניינים לראות, חוץ מג'לי טרזן. תראו עכשיו את ג'לי טרזן.
8. בסוף הרשימה יש את כל הסרטים בנגלה הבאה של ייס פלאנט קלאסיק.
9. תזמינו כרטיסים לאחים בלוז. כי זה אדיר.
10. כנ"ל ג'לי פאקינג טרזן.
אז.. הנה.
כשזה הוזכר פה כשמועות. אז לא ידעתי אם זה באמת או לא (כי לא הבנתי מאיפה הגיעו הדיווחים על השמועות מלכתחילה). לומשנה.
לא פחות חשוב זה שהמבריזנים (כמוני) ידעו שגם לסרטים שכבר הוקרנו יש מועד נוסף. יש עוד תקווה.
"ראיתי את זה כבר לפני כמה ימים," (זו היתה הכותרת שנאכלה ע"י המפלצת).
תודה רבה!
מחר בשעה הזאת כבר יהיו לי כרטיסים לאחים בלוז ובחזרה לעתיד.
ההיפך: קודם לחזרה לעתיד, ואז לאחים בלוז.
(ל"ת)
בקשר לתלת מימד בנוקמים
ראיתי השבוע את כל הסרט עם ה-commentary שלו, ובקצרה – אתה טועה.
ג'וס ווידון מדבר לכל האורך על סצינות וצילומים ודברים ספציפיים שנעשו בגלל ובשביל התלת מימד. הוא גם מספר שהם התחילו ממש לצלם בתלת מימד, אבל אז ראו שזה יקח הרבה הרבה יותר מדי זמן וכסף. אז הם בדקו איך ההמרה יוצאת, והוא היה כל כך מרוצה שהוא בלי שום בעיה ויתר על הצילום בתלת מימד והעביר הכל להמרה.
אז הנוקמים אולי לא צולם בתלת מימד, אבל הוא חד משמעית נעשה במחשבה על תלת מימד ויועד לזה.
לא הסבר מספק.
התלת-מימד בסרט עדיין מחורבן.
לא זו היתה הפואנטה
יכול להיות שהוא מחורבן – אני באמת לא זוכר (ראיתי את הסרט מספיק פעמים בבית כדי לשכוח לגמרי איך היה התלת בפעמיים שראיתי בקולנוע).
אם כבר, זה הופך את הפאשלה להרבה יותר גדולה, כי הוא מחורבן *למרות* שממש ניסו והתאמצו בשביל התלת מימד ובנו סצינות שלמות סביבו. אבל הפואנטה שלי היתה שכן ניסו והתאמצו.
אני דווקא מוכן להמר
שהניסיון היה מאד מינמלי. הדברים של ווידון נשמעים כאילו מישהו אילץ אותו לומר אותם.
"במקור, חשבתי לצלם את סצנות הקרב עם חמישים אלף לוחמים,
שמונה-מאות טנקים ומאתיים מטוסי קרב, אבל אז ראיתי שזה ייקח הרבה הרבה יותר מדי זמן וכסף. אז בדקנו איך זה יוצא אם משתמשים בחיילי פלסטיק וטנקים מקרטון, והייתי כל-כך מרוצה שמייד פיטרתי את כל הניצבים והשתמשתי במקומם בחיילי פלסטיק ומר קו".
(ט.ווידלדי, במאי האפוס "פאנצר! פאנצר! פאנצר!", רצועת הקומנטרי).
זה מזכיר את התוספות ל-DVD של "שרק" הראשון
אחד הבכירים (הבמאי? לא זוכר) אומר שם שפיונה ה"מקורית" צוירה וזזה בצורה כל-כך אמינה כאדם אמיתי, שהיא התבלטה על רקע שאר הדמויות, ולכן שנמכו אותה והפחיתו את האמינות שלה.
לי זה נשמע כמו ניסיון הצטדקות לא מוצלח במיוחד, ואפילו די שקוף.
וזאת הבעיה בחומרי מאחורי הקלעים.
לעיתים קרובות מאד יש בהם הרבה ליקוק עצמי והרבה הצטדקויות. רק לעיתים נדירות אפשר למצוא תוספות מעניינות שמדברות על התכלס בלי שום ניפוח של האגו. למשל, הבלו-ריי של נערה עם קעקוע דרקון ועלייתו של האביר האפל. גם בבלו-ריי של ספיידרמן המופלא יש שעות של תוספות מעניינות, אך לצערי דווקא שם למרות התוכן המעניין יש הרבה מחמאות שיוצרי הסרט מפזרים על עצמם.
למה? זה דווקא נשמע לי מאד סביר.
סרטי אנימציה בדרך כלל לא מעוניינים להציג תנועה ראליסטית לחלוטין ונוטים לפשט ולהקצין את מחוות הגוף כדי לאפיין אותן יותר. האתגר הוא איך להפוך את הדמות לבעלת הבעה רגשית ברורה מבלי לאבד את האמינות או להפוך אותה לקרטונית לחלוטין.
להבנתי זה פועל הפוך
הבעיה היא לא שדמויות אמינות מדי (בטח לא באחד מסרטי האנימציה הממוחשבת הראשונים), אלא שהן לא אמינות מספיק.
אתה מניח שקשה יותר לייצר דמויות
בעלות תנועה צילומית ראליסטית (בכוונה אני לא אומר "אמינה"), זה נכון לפעמים אבל לא באופן גורף. למשל, קל מאד לייצר תנועה כזו בעזרת טכניקות של רוטוסקופ או לכידת תנועה, זה לא מבטיח שהתנועה תהיה מתאימה לדמות או לאווירה שאתה רוצה לייצר.
ההנחה שלך שאנימטורים מנסים להצטדק על כך שהם לא יצרו דמות ראליסטית במאה אחוז מזכירה לי אנשים שמסתכלים על ציור של פיקאסו ופוסקים ש"הוא לא יודע לצייר". כמו שלא לכל סרט מתאימה מצלמת כתף על אף שהיא יוצרת תחושה יותר "מציאותית", כמו שטכניקת המשחק בקומדיה של ג'ים קארי תהיה שונה מהמשחק בדרמה של לארס פון טרייר, כמו שפיקאסו בוחר לצייר באופן קוביסטי על אף שהוא יודע לרשום בצורה ריאליסטית לחלוטין, כך גם לא לכל סרט אנימציה מתאימה תנועת דמויות זהה. ב"שרק" ספציפית בהיותו לא רק אחד מסרטי האנימציה הממוחשבת הראשונים, אלא גם בין הראשונים להציג דמות אנושית ראליסטית יחסית, האנימטורים מנסתם היו צריכים לעשות לא מעט גישושים כדי להבין איך הם רוצים שהדמות הזו תראה ותנוע.
הלכת למרחקים
אתה בעצמך אמרת ש"זה נכון לפעמים אבל לא באופן גורף" שקשה יותר לייצר דמויות ריאליסטיות.
למעשה, בתקופה ששרק יצא, זה היה נכון תמיד ולא רק "לפעמים". לא היתה שום דמות אנושית ריאליסטית אז. בוודאי שלא בצעצוע של סיפור וכיו"ב.
במילים אחרות, יוצרי שרק אמרו משהו כמו: "נכון שאין עדיין בעולם דמות אנושית ריאליסטית, וגם פיונה לא ריאליסטית, אבל למעשה אצלנו במחשב פיונה ריאליסטית לגמרי. פשוט החלטנו להסתיר את זה מטעמים אמנותיים מפוקפקים."
מצטער, לא קונה.
אתה יכול לקנות.
חודש אחרי "שרק" יצא הסרט "פיינל פנטזי", ונכון שגם הדמויות בו לא פוטו-ריאליסטיות באופן מוחלט, הן קרובות לכך הרבה יותר מכל סרט שהיה קודם. אם פיונה ב"שרק" היתה נראית ריאליסטית באותה המידה כמו אקי רוס ב"פיינל פנטזי", זה באמת היה נראה חריג על רקע יתר הסרט, ואני מאמין שבאמת היה צריך לעשות קצת רוורס ולהפוך אותה בכוונה תחילה למעט בובתית. שים לב שלמרות שהטכנולוגיה התפתחה מאז בצעדי ענק ומאפשרת היום ליצור דמויות אנושיות ריאליסטיות כמעט לחלוטין, רוב מוחלט של יוצרי האנימציה בוחרים שלא לעשות את זה. לא כי הם לא יכולים, אלא כי הם לא רוצים.
כדי לחזק את הטענה
הנה תנועה ריאליסטית (ברוטוסקופ) בסרט מ- 1983.