הטבלה משקרת. ממבט חטוף על רשימת הסרטים המצליחים ביותר השבוע, זה נראה כמו שבוע רע מאוד: אף על פי ששלושה סרטים חדשים יצאו לקולנוע בהפצה רחבה, בשלושת המקומות הראשונים לא חל שום שינוי. שוב "דמדומים: שחר מפציע חלק שני" במקום הראשון, שוב "סקייפול" במקום השני, ושוב "לינקולן" במקום השלישי. סרטים חדשים נתקעו במקום הרביעי ומטה. וזה עוד בסוף שבוע חגיגי במיוחד – זה שצמוד לחג ההודיה, שאמור לסמל את תחילתם הרשמית של ה-Holidays. אבל הסולם לבדו מטעה: עם חמישה סרטים שונים מעל 20 מיליון דולר, וכמה הפתעות יפות, זה היה סופ"ש הת'נקסגיבינג הגדול ביותר אי פעם, ושבוע שבו כולם – כמעט – הרוויחו.
במקום הראשון, כאמור, נמצא "דמדומים". המסלול שעושים כל סרטי הסדרה הוא קבוע, והסרט האחרון לא שבר את המסורת: פתיחה ענקית (141 מיליון דולר), ומיד אחריה צלילה חדה (כ-70%). גם אחרי הנפילה הזאת, ה"דמדומים" האחרון הביא סכום שאיפשר לו להישאר בקלות במקום הראשון – 43 מיליון דולר. בהכנסות כוללות, אחרי שמונה ימים הוא כבר ב-227 מיליון דולר. ענק, וסטנדרטי לסדרה הזאת.
אחריו, עם ירידה זעירה של 12% ו-35 מיליון, נמצא "סקייפול" – שבהזדמנות זו חוצה גם הוא את קו 200 מיליון הדולר בהכנסות כוללות, ומתייצב על 221 מיליון דולר – בהחלט לא סטנדרטי לסדרה הזאת. "סקייפול" הוא עכשיו רשמית סרט ג'יימס בונד המכניס ביותר בתולדות הסדרה, והיד עדיין נטויה.
אחריו, "לינקולן" של ספילברג מפגין כושר הישרדות גבוה אפילו יותר: הוא אמנם נשאר תקוע במקום השלישי, אבל הוא הזוכה הגדול של הסופ"ש. "לינקולן" עשה את מה שסרטים מעטים מאוד עושים בימינו, ובמקום לצנוח משבוע לשבוע, עלה. בסוף השבוע שעבר הכניס "לינקולן" כ-21 מיליון דולר; השבוע הוא הביא 25 מיליון, עלייה של כ-19%. עלייה כזאת מסמנת הרבה אהדה בקרב הציבור לסרט, וזה יירשם לזכות הסרט בתחרות על האוסקר המתקרב – שהפכה, על פי הדיווחים, לקשה הרבה יותר השבוע, לאחר ש"עלובי החיים" הוקרן למבקרים והוכרז מיד כמתחרה מוביל. וגם "ארגו" עדיין בסביבה.
בשלושת המקומות הבאים בטבלה נמצאים סרטים חדשים, אם כי כולם יצאו לאקרנים למעשה עם תחילת החג, ביום רביעי. במקום הרביעי, "שומרי האגדות" הוא דווקא אכזבה: סרט האנימציה של דרימוורקס מאגד כמה גיבורים מיתולוגיים ידועים – סנטה קלאוס, ארנב הפסחא, פית השיניים ואיש החול – למין גירסת אגדות הילדים של "הנוקמים". למרות התגובות הטובות, הסרט הכניס רק 24 מיליון בסוף השבוע (ו-32 מיליון מאז שיצא) – אחת הפתיחות הפחות טובות בתולדות סרטי האנימציה הממוחשבת של דרימוורקס, שרגילים יותר למספרים כמו של "מדגסקר 3" (60 מיליון) או לכל הפחות "החתול של שרק" (34 מיליון). בתור סרט ילדים שיוצא בתקופת החגים ומגיע בילט-אין עם קשר לכריסטמס, "שומרי האגדות" בוודאי יישאר בטבלה עד סוף השנה, כך שיש לו הרבה זמן לפצות על הפתיחה החלשה. הוא כנראה לא יירשם ככשלון, ובכל זאת בדרימוורקס בוודאי ציפו ליותר.
מקום אחד נמוך יותר, עם סכום דומה אבל מצב רוח שונה לגמרי, נמצא "חיי פיי", סרטו של אנג לי על פי ספרו של יאן מרטל. העיבוד הקולנועי לספר שנחשב "בלתי-סריט" מקבל המון שבחים ומשמיט לסתות בכל רחבי היבשת ביופי הויזואלי שלו. להבדיל מסרט האנימציה עמוס הדמויות המוכרות של דרימוורקס, "חיי פיי" הוא סרט שמתרחש בחלקו הגדול על גבי סירת הצלה אחת, בהשתתפות שחקן אנושי אחד בלבד. לכן, בעוד ל"שומרי האגדות" 24 מיליון דולר הם אכזבה, עבור "חיי פיי" 22 מיליון דולר הם ניצחון.
במקום השישי נמצא "ראלף ההורס" (הכנסות כוללות עד כה: טיפה מתחת ל-150 מיליון), ובשביעי – "שחר אדום", רימייק לסרט הריגול משנות השמונים. הוא אחד הסרטים שנתקעו בלימבו בעקבות פשיטת הרגל של MGM (אחד אחר, אם אתם זוכרים, הוא "בקתת הפחד"): הוא צולם כבר לפני שלוש שנים, אבל הפצתו נתקעה, ועד שהצליח להגיע לאקרנים עבר כמה שינויים קיצוניים. בגירסה המקורית של הסרט, הרעים – אלה שמתכננים פלישה לאמריקה – היו רוסים. ברימייק, הם היו סינים, אבל בשנים האחרונות התברר שהפצה בסין זה דבר מאוד חשוב ששווה הרבה כסף, ולא כדאי להרגיז אותם, ולכן זהות המדינה הפולשת שונתה בדיעבד, בפוסט-פרודקשן, לצפון-קוריאה. זה נשמע מגוחך לגמרי וכנראה שהסרט באמת כזה (ציון עגבניות: 11%). למרות זאת הוא הצליח לגרד 13 מיליון דולר.
וכאילו כל זה לא היה מספיק, "אופטימיות היא שם המשחק" של דייויד או. ראסל – גם הוא מתחרה על האוסקר, כך אומרים – הרחיב את הפצתו ונכנס למקום התשיעי; ו"היצ'קוק" יצא בהפצה מצומצמת והשיג 300 אלף דולר מ-17 בתי קולנוע בלבד. זה בהחלט היה חג שמח.
את זהות המתחרים הגדולים על האוסקר נדע בינואר
יש כרגע גל של סרטים מוצלחים שכל אחד מהם, מוכתר כעבור הקרנת עיתונאים אחת כפייבוריט לאוסקר השנה. צריך סבלנות, כי יש עוד חודש עד שתפתח ההצבעה למועמדים ובכל קטגוריה, יהיה מקום רק לזוכה אחד (או שניים, במקרה של תיקו). זה שיפור לעומת שנה שעברה, שבסוף נובמבר עדיין לא היה אף סרט שהיה סביבו קונצנזוס כמו שיש סביב כמה מהסרטים השנה. בשבוע הבא, יתחילו לטפטף פרסי מבקרים, שיוסיפו לבלבול, מאחר והמבקרים אינם מצביעים לאוסקר ומחזיקים לעתים בטעם שונה מזה של חברי האקדמיה. אחרי זמן מה ש"ארגו" נראה כמו המוביל הברור, דצמבר הולך כנראה להוציא מחזאי אוסקר שונים הכרזות סותרות לגבי זהות המוביל במרוץ.
שנה שעברה גם אחר כך
לא יצאו סרטים כאלה מדהימים. בסופו של דבר סרט צרפתי שעל פי המסורת אמור להתחרות על הסרט הזר לקח את כל הפרסים הראשיים
בסוף נובמבר שעבר אני חושבת שכבר היה באז סביב הארטיסט
וכך גם בשנה לפני עם נאום המלך. שניהם יצאו מפסטיבל טורונטו עם הפרס הראשי והרבה רוח גבית. אולי לא היה ברור שהם יזכו באוסקר, אבל נאום המלך, לפחות, כבר מיקם את עצמו כמתחרה רציני.
דוקא מעודד אותי שהשנה אין סרט כזה. זה אולי מעיד שתהיה תחרות אמיתית בין כמה סרטים מעניינים, לא התכנסות של קונצנזוס סביב סרט חביב אחד שאף אחד לא מתנגד לו יותר מדי.
יש סרט כזה - "ארגו".
גם הוא יצא מטורונטו כחביב הקהל, ובאמת נחשב למועמד המוביל במשך הרבה זמן. אבל נכון לעכשיו נראה שהוא בהחלט לא המועמד היחיד. קשה מאוד לדעת בלי לשמוע אפילו דעות מסודרות של מבקרים (להבדיל מתגובות ראשוניות מהקרנות), אבל נראה ש"לינקולן" ו"עלובי החיים" יהיו תחרות רצינית מאוד. אולי גם "Zero Dark Thirty", ויש כאלה שמוסיפים לרשימה את "אופטימיות היא שם המשחק". בקיצור, התחרות השנה נראית, לפחות כרגע, קשה וצפופה הרבה יותר מבשנים קודמות. יופי.
אוי, אני כל כך בעד ארגו!
אבל האוסקר ואני לא כל כך רואים עין בעין, אז אני לא אופטימית לגבי הסיכויים שלו…
(כמו כן, הדבר המרכזי ללמוד מארגו, בעיני – חוץ מלא לייצר מהפכות בשביל רווחי נפט – זה שמקומו של בן אפלק הוא מאחורי המצלמה. *מאחורי*. בחייאת, לא חבל על סרט טוב?)
"נאום המלך" ממש לא היה המנצח הברור
חודשים רבים לפני הטקס. למעשה, לפי מה שזכור לי כולם בתקופה הזו שלפני תחילת החורף הימרו על "הרשת החברתית" כמנצח, אבל בסביבות חודש לפני הטקס המדובר וכשדיבורי גלובוס הזהב תמו – התברר כבר המנצח הברור באמת. שנה שעברה, לעומת זאת, זכורה לי כשנה צפויה הרבה יותר וכבר בשלב הזה דובר על "הארטיסט" כמנצח ברור.
חיי פיי אולי סרט לא היה צפוי להיות שובר קופות
אבל יש לו תקציב הפקה לא קטן בכלל (120 מליון, על פי Box office Mojo) שהוא צריך לכסות לפני שהוא יחשב להצלחה.
אני כבר מדמיין איך עובד 'שחר אדום':
הרעים יושבים בבניין משרדים בשנגחאי שבצפון-קוריאה, וזוממים מזימות מורכבות תוך שהם משתמשים ברווחי ההימורים שלהם מאימפריית ההימורים הצפון-קוריאנית במקאו. כדי להסוות את עצמם הם מחזיקים בהמון חברות קש שנסחרות בבורסה של הונג-קונג, מושבה צפון קוריאנית ידועה.
לפי מה ששמעתי על הסרט, זה די דומה
ובנוסף, כל הרעים הצפון קוריאנים נראים כמו סינים. לנו זה אולי נראה אותו הדבר, אבל לגבי אסיאתים זה כאילו שסרט שמתרחש כביכול בישראל יהיה מלא כולו בבלונדינים בגובה מטר תשעים עם מבטא ג'מייקני.
אתה יוצא מתוך הנחה שבימים כסדרם
המלהקים ההוליוודים מקפידים ללהק סינים לתפקיד סינים, קוריאנים לתפקיד קוריאנים, וכו'. בהתחשב בכך שכבר עשורים ששחקנים ים-תיכוניים משחקים כל לאום מישראל ועל מרוקו (בשבוע האחרון ראיתי את אותו שחקן, שהוא לדעתי יהודי, משחק מקסיקני, איטלקי, וישראלי יוצא אירופה), קשה לי להאמין שיש דיוק רב יותר בליהוק של שחקנים אסייתים.
הזדמנות נהדרת להזכיר
שבהוליווד, לא רוצים אסייתים!
http://www.youtube.com/watch?v=MNmzegQUtFA
נראה לי שבשבילנו זה כמו שיקחו לתפקיד מדען רוסי
שחקן ישראלי ממוצא מרוקאי.
רגע,
אז כמה ראלף ההורס הכניס בשבוע הפתיחה שלו (שהיה מתי)?
לפני שלושה שבועות,
ו-49 מיליון דולר, יותר מפי שניים מ"שומרי האגדות".
הדו"חקו הרלוונטי.
"בלטי-סריט" ?
אני מניח שזה תרגום ל-unfilmable או משהו כזה. אם כן, זה צריך להיות בלתי-סריט.
אם לא, אז לא הבנתי…
שאלה על ההצלחה של סקייפול.
אחת הדרכים הבטוחות לדעת אם סרט המשך יפתח גבוה או לא, היא לבדוק כמה פופולרי היה הסרט הקודם-אם אהבו אותו, ההמשך יפתח עם סכום גבוה יותר, ולהיפך.
אבל סקייפול ניצח את החוק הזה, איכשהו. הוא המשך ל"קוואנטום", שלא אהבו בכלל, ובכל זאת הציפיות אליו היו ענקיות והוא פתח עם סכום יותר גבוה. ממש מעניין אותי לדעת מה קרה שם. למישהו יש רעיון?
הוא פתח קודם באירופה (ובישראל)
וככה הצליח לצבור באזז חיובי, וכשהוא הגיע לארה"ב, כבר לא השו אותו לקוואנטום, אלא ציפו לו בתור סרט טוב כשלעצמו.
זה לדעתי הדבר הכי חשוב
ובנוסף הפרסום בארה"ב ומחוצה לה עבד קשה לגרום לסרט להראות שונה מקוואנטום ודומה לבונד הקלאסי.
הסרט טוב.
כאילו לא להישמע מרושעת, אבל סרטי ג'ימס בונד לא באמת קשורים בעלילה אחד לשני יותר מידי (חוץ מהיוצא דופן של קוואנטום). ככה שאנשים שמעו שזה סרט אקשן לא רע בכלל והלכו לקולנוע
-לפחות זה רוב העניין לדעתי
זה לא ברור?!
לסרט היה פירסום ושיווק מהטובים שאני אולי ראיתי בכל תולדות הקולנוע.. הכי טוב בו – זה שהוא היה יחסית זול, היות והשנה חגגו 50 שנה לסרטי בונד ולכן כתבות, ראיונות והופעות (באולימפיאדות) עפו לכל עבר בלי מאמץ. כולם היו חייבים לדבר על זה. אגב, גם "רובוטריקים 2" ו"דמדומים 2" ניצחו את החוק הזה, באופן מסוים.
יצא טריילר לסרט ההמשך של THE HOST
לא של סטפני מאייר. הקוריאני, שיצא ב2006.
http://twitchfilm.com/2012/11/first-horrific-footage-for-the-host-2.html
זאת רק סצינה מהסרט, אבל זה נראה כמו סוג הדברים שראו בראשון, שהיה אחד מסרטי המפלצות הטובים שראיתי, גם אם רק בגלל הסצינה הראשונה שרואים את היצור.
יש לי בעיה באתר,
זה לא מראה שקראתי שום תגובה גם אחרי שקראתי אותה, כשאני בתוך כתבה אין לי בצד את מתמשכים או כל דבר אחר מלבד פרסומות ואני גם לא מצליחה לתת פישלייקים. ניסתי להתנתק ולהתחבר מחדש וגם למחוק עוגיות.
אפשר בבקשה עזרה ?
מחקי קבצי זיכרון מטמון של הדפדפן שלך (Cache)
צירוף המקשים Ctrl+Shift+Del אמור להקפיץ חלון בו תוכלי לעשות זאת. יש לשים לב למה בדיוק מסומן בו – אין צורך למחוק דברים אחרים (בפרט אם כבר מחקת את הקוקיות), אבל את מה שמוחקים, לרוב יש למחוק כליל (לא רק שעה/יום אחרונים). מיד אחרי המחיקה יש לסגור את כל החלונות של הדפדפן ולפתוח מחדש.
תודג רבה !
(ל"ת)
אוף-טופיק: טריילר למטוסים של דיסני.
הספין אוף של מכוניות נראה פתטי. למעשה, פתטי זה קטן לתיאור הזוואה* הזו.
http://www.youtube.com/watch?v=jL5S2AFtGVw&feature=related
(בכי חרישי)
הערה: שימו לב לאותיות הקטנות** הדבר הזה *לא* הופק באולפני פיקסאר.
* שגיאת כתיב? אבל זה עובד יותר טוב טוב עם האיות הזה. זה למעשה שילוב בין שתי מילים.
** אין אותיות קטנות. הסרט מוגדר disney's Planes, לא כ disney-pixar. ו*לא* נאמר בטריילר "מהאנשים שהביאו לכם את…". (ובדיקה מהירה מראה שהוא אכן הופק ע"י אולפני דיסני-טונז)
וג'ון לאסטר מוגדר כמפיק. נראה לי שאפשר להכתיר את לאסטר כ"ג'ורג' לוקאס" החדש.
לא הגזמת בכמה אלפי אחוזים?
אני לא אראה את הסרט הזה, אבל זה לא חדש לי. הטיזר לא נראה הרבה יותר או פחות גרוע מכל סרטי "מכוניות". הוא אפילו לא ייצא כסרט קולנוע אלא כספין-אוף ישר לוידאו, ואני מעדיף את זה בהרבה על "שלגיה 2". אני לא רואה איפה פה ההידרדרות הכואבת ואובדן האמון במין האנושי.
עשו סרט לבאדג'י!
חבל שלא השתמשו בשיר פתיחה המקורי…
http://www.youtube.com/watch?v=t-Z327TXWbo
דווקא נראה לי בסדר
זאת אומרת, לא שהסרט נראה לי בסדר – אלא שהעובדה שהם מעבירים את הזיכיון הזה מפיקסאר לדיסני זו דרך די טובה לשמר את השם הטוב של פיקסאר – "אנחנו לא עושים המשכוני זבל לוידאו, את זה אנחנו משאירים למסחטת הכספים של דיסני".
כל עוד הזמן של היוצרים המוכשרים של פיקסאר לא מבוזבז על פרוייקטים סרי טעם שכאלו אין לי בעיה עם זה שהם מופקים (לא יותר משיש לי בעיה עם כל סרט גרוע בפוטנציה אחר).
כשהמסור פוגש את הנוקמים?
אוקיי, הייתי ספקן לגבי זה, אבל הסרט All Superheroes Must Die נשמע כמו אחד הקרוס-אוברים הרעיוניים הכי טובים לאחרונה.
קבוצה של גיבורי על לכודים בעיירה ונאלצים להתמודד עם מלכודות ופושעים ששורצים בכל המקום, באדיבות אבא של דקסטר, AKA הפסיכופת הראשי.
באופן מפתיע, הטריילר נראה מגניב לחלוטין.
http://www.youtube.com/watch?v=qjkyiC9GaeE&feature=player_embedded
זה נראה די זול...
הרעיון מאוד מעניין, אבל נראה שערכי ההפקה יהיו ברצפה. ובסרט גיבורי על קשה מאוד להסתדר בלי תקציב.
בימד"ב היה פרט טריוויה די משעשע באותו הקשר: התלבושות עוצבו תוך שבועיים, כי המעצב היה צריך להשתתף כמתחרה ב-"פרויקט מסלול".
אבוי.
אבל מעבר לפרט הטריוויה על מעצב התלבושות, אני מאמין שמדובר בגיבורים ללא כוחות. סטייל ווצ'מן (בלי ד"ר מנהטן כמובן).
פיקסאריזציה
מי מאיתנו לא מכיר את המנורה המפורסמת מהלוגו של פיקסאר, שמגיחה לתוך תמונת השם של האולפן ומוחצת באכזריות את ה I התמימה הזאת על לא עוול בכפה. ובכן, המנורה הזאת לא מקפצת (בינתיים), אבל אולי כדאי להחביא את ה I שלכם. כמה תלמידי אוניברסטיה לקחו מנורת שולחן רגילה, והפיחו בה חיים באמצעות מצלמת רשת, קוד מחשב וחיישני תנועה. מצד אחד זה די חמוד. מצד שני, מי יודע, אולי ככה סקיינט התחילו.
אוף טופיק לגמרי
אבל אני חייב לשאול, מה זה לעזאזל "שות'"?
קיצור ל"שותפים"
(ל"ת)
העולם נראה הגיוני פתאום
ברצינות