הרפתקאות נוספות בגלקסיה רחוקה רחוקה.
תאריך הפצה בארה"ב: 18/12/2015
תאריך הפצה בישראל: 17/12/2015
ממש כיף, יפה, דמויות חדשות מצוינות ותחושה של "מלחמת הכוכבים" אותנטי. מצד שני, עלילה ממוחזרת מהסרטים הקודמים. בסך הכל, התחלה טובה לדור החדש של הסדרה.
כתבות העוסקות בסרט זה
- דו"ח קופות שבורות: אינסוף כסף חדשות 30.4.2018
- הופעת השנה 2015 סקרים, סקרים ראשי 8.1.2016
- הכח מתעורר הוא, רשמית, הסרט המכניס ביותר אי פעם בארצות הברית חדשות 7.1.2016
- פרסי דג הזהב 2015: חלק שני הגיגים 5.1.2016
- סרט השנה 2015: הגמר סקרים, סקרים ראשי 1.1.2016
- דו"ח קופות שבורות: הכח מתעורר הגיגים 19.12.2015
- ביקורת: מלחמת הכוכבים - הכח מתעורר ביקורות 17.12.2015
- הטריילר החדש של מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר וידאו 20.10.2015
- האן סולו: הסרט, עם הבמאים של לגו חדשות 7.7.2015
- היידה ביבי8 וידאו 17.4.2015
- מלחמת הכוכבים 7: טריילר חדש וידאו 17.4.2015
- לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2015? סקרים, סקרים ראשי 23.12.2014
- סטאף: הטריילר של מלחמת הכוכבים וידאו 2.12.2014
- הנה הטריילר. מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר וידאו 28.11.2014
- מלחמת הכוכבים, פרק 7: The Force Awakens חדשות 6.11.2014
- ריאן ג'ונסון יביים את מלחמת הכוכבים - פרקים 8 ו-9 חדשות 20.6.2014
- קצרצרים, יוני 2014: מלחמת הנמלים חדשות 8.6.2014
- כמה פרטים מטרידים על הסרט הבא של מלחמת הכוכבים חדשות 24.5.2014
- קצרצרים, מאי 2014: הנה באטבן חדשות 14.5.2014
- אז אלה הכוכבים של מלחמת הכוכבים חדשות 30.4.2014
- קצרצרים, אפריל 2014: לשם ובחזרה חדשות 26.4.2014
- קצרצרים, דצמבר 2013: לא מפסיקים למהר חדשות 3.12.2013
- קצרצרים, נובמבר 2013: ביי ביי, בלוקבאסטר חדשות 13.11.2013
- קצרצרים, אוקטובר 2013: זה לא נח חדשות 25.10.2013
- עלילות האן סולו הצעיר: הסרט חדשות 7.2.2013
- קצרצרים, ינואר 2013: עולם המחר חדשות 29.1.2013
- מלחמת הכוכבים של ג'יי. ג'יי.: טוב או רע? סקרים 25.1.2013
- הבמאי של "מלחמת הכוכבים, פרק 7": ג'יי. ג'יי. אברמס חדשות 25.1.2013
- דארת' דיסני: חדשות טובות הגיגים 31.10.2012
- דיסני קונה את לוקאספילם. באמת. חדשות 30.10.2012
- ג'ורג'TV חדשות 24.4.2005
- תצפית: מלחמת הכוכבים, פרק 3: נקמת הסית' חדשות 24.11.2004
18/12/2015
יום ההולדת של שפילברג !
על מה הסרט הזה (אולי)
דווין פרצ'י ב-Badass Digest טוען שהוא יודע (בקווים כלליים, ובלי ספוילרים מעבר לחלקו הראשון של הסרט) מהי העלילה של הסרט.
"אחי, איפה הלייטסייבר שלי?"
(ל"ת)
אני חושב שעדיף שלא נדע בינתיים.
רק לאחרונה קלטתי מה הדבר שבאמת מרגש אותי לגבי הסרט הזה- אנחנו לא יודעים מה יהיה שם. חוץ מזה שזה משהו חדש ורענן, כנראה. וזה טוב, בינתיים.
זה סטאר וורס, וג'יי ג'יי אברמס
כלומר אנחנו לפחות יודעים שהעלילה תהיה:
דבילית, פשטנית, מפותלת מדי, מורכבת מדי, לא הגיונית בשיט.
כן, אני יודע שחלק מהדברים פה נוגדים אחד את השני, אבל ככה זה עם הסרטים של אברמס.
מילה וספרה:
סופר 8.
לטובה או לרעה?
כי לטעמי "סופר 8" היה ממש לא משהו. סרט מבולגן ומחווה חיוורת לסרטים הישנים של ספילברג.
קצת מבולגן, זה אני מסכים.
אבל מה, היה לסרט הזה לב ונשמה שלא יביישו את אותם סרטים ישנים של ספילברג. עם כמה שיהיה מגניב יהיה לראות סרט סטאר וורס עם עלילה יותר מורכבת ומושקעת (את זה הם ניסו בטרילוגיית הפריקוולים ולא ממש הצליחו, מלבד כמה הבלחות לא רעות ב"נקמת הסית" שאני עדיין עומד על דעתי שהוא סרט טוב בהחלט), אני בסופו של דבר מצפה מהסדרה הזאת ללא יותר מדי מעבר לסרט הרפתקאות Light Hearted, ולפחות בהתבסס על "סופר 8" זה משהו שאברהמס בהחלט יכול לעשות כמו שצריך.
לסרט הזה היה לב מכני ונשמה מחוללת,
הוא היה מת להיות ספילברג, והוא היה בסך הכל מוצר הוליוודי סינתטי וריק מתוכן.
כן, זה מה שכולם אומרים כשמישהו מעז לאהוב את הסרט הזה.
ידעתי שזה יגיע תוך כמה שעות.
זה מה שפנטלימון אומר כשהוא חושב ככה.
למה מה שהוא אומר הוא פעולה קולקטיבית, בעוד שאתה מביע את דעתך האישית והאותנטית?
גם אני חושב ש'סופר 8' היה סינתטי וריק. רציתי לאהוב אותו, אבל לא הצלחתי, כי חשבתי שהוא סרט רע (או, ליתר דיוק, לא טוב).
כבר אמרתי זאת בעבר, ואומר זאת שוב: אני לא מוטרד מזה שאבראמס לא מוכשר. ההפך: הוא מוכשר מאוד. הוא יודע לעשות מניפולציות נהדרות על הצופים. אבל הוא לא מנצל את הכשרון הזה כדי לספר סיפור טוב, או לפתח דמויות מעניינות, או לאפשר קתרזיס רגשי או גירוי אינטלקטואלי – הוא מנצל את הכשרון הזה כדי להציע ריגושים זמניים, ריקים מתוכן, שלא מלמדים את הצופה שום דבר על העולם או על עצמו.
וזה מטריד אותי הרבה יותר. את מייקל ביי אני לא שונא – סתם לא אוהב. את אבראמס אני מתעב.
כי פנטלימון הוא ממש לא הראשון שאומר את זה.
גם באתר הזה, ובטח ובטח שגם אם מחשיבים מקומות אחרים באינטרנט.
הבעיה היא שאם מחשיבים
מקומות אחרים באינטרנט, יש שם המון אנשים שאומרים המון דברים שנוגדים את דעתך בהמון תחומים.
אם אתה לא רוצה להיתקל בהם, אז בפעם הבאה שאתה רואה את האינטרנט הזה, תעקוף אותו משמאל ואל תיכנס לשם.
(בונוס: יש שם גם המון כאלה שמסכימים איתך).
אמרתי שיש בעיה עם זה שיש לו דעה אחרת?
מהתגובה של אדם, נראה שהוא חשב שאני מתלונן תלונה בסגנון "אם לאנשים אחרים יש דעה אחרת משלי זה בגלל ש-X" (כמו למשל "שונאי נולאן עושים את זה כדי להיות מאגניבים מחוץ למיינסטרים" שעלתה פה לאחרונה). אז לא, רק ציינתי את העובדה שהדעה של פנטלימון הביע כאן היא דעה נפוצה מאוד, ולא שום דבר מעבר לזה.
יש לי אישור להביע דעות מאוד נפוצות מכבודו?
סופר 8 הוא סרט עלוב ופלקטי, שמנסה להתנהג כמו סרטי ההרפתקאות הגדולים של שנות השמונים, אבל מפספס מקילומטרים. יכול להיות שקודם היה מעניין אותי לשמוע מה מצאת מעניין בפיסת הפסולת הקולנועית הזו, אבל תרגיש חופשי לשמור את הדעה המעניינת שלך לעצמך.
ואיפה ראית שאמרתי שגם אסור לך להביע את הדעות האלה?
בסך הכל אמרתי "נו, ידעתי שזה יגיע". לא מעבר. לא מבין למה כל האנטגוניזם הזה.
אפשר די?
שנאוצר לא אמר שום דבר שאפילו משתמע ממנו משהו שמצדיק את היחס הזה, והטון של ההודעה שלך היה מאוד לא נעים.
סופר 8 היה מדהים.
ושנאוצר סיכם את זה יפה. סרט מרגש עם נשמה ומבחינה טכנית גם מבוים היטב.
הטריילר הראשון והמלא יופץ יחד עם הנוקמים
http://collider.com/star-wars-force-awakens-new-trailer-avengers-2/
מה זה אומר לגבי הקרנות אצלנו בארץ ? מנהלי רשתות הקולנועים השונות מקבלים את הסרט + הטריילרים as is על פי החלטות האולפנים אצל דוד סאם, או שיש להם מקום לתמרון בהתאם לקהל המקומי ?
בדרך כלל אין קשר.
טריילרים שמוצמדים לסרט כלשהו בארה"ב לא בהכרח יוצמדו אליו בארץ. במקרה הזה, כמעט אין ספק שהטריילר *לא* יגיע עם "הנוקמים 2", כי הסרט הזה יוצא בארץ שבוע לפני ארה"ב, ושבוע זה בערך חמישים אלף שנה בשנות טריילרים של מלחמת הכוכבים. בהחלט יש מצב שהטריילר יוקרן עם "הנוקמים" בשבוע השני של הסרט בארץ והלאה, אבל אני לא חושב שיהיה איזה קשר של בלעדיות בינהם.
טריילר חדש
https://www.youtube.com/watch?v=ngElkyQ6Rhs
נחמד, אבל לא מפיל מהרגליים
שמונה חודשים לפני אין טעם לחשוף יותר מדי מפרטי העלילה, אבל יש פה כמה נגיעות נחמדות. האווירה סה"כ מתאימה לרוח הסרטים המקוריים, והשימוש ב"שקיעה הבינארית" של ג'ון וויליאמס בהחלט מוסיף נקודות זכות.
אני מרגיש ממש כמוך רנדל
(ל"ת)
אני בכלל לא מעריץ גדול
אבל מדהים איך כל שחרור של משהו הקשור בסרט מרגש אותי בטירוף
תראו את השלוש דקות האלו
לא מדהים?
מדהים. יאללה שיגיע.
מכירת כרטיסים כבר מחר?
Star Wars העלו לפייסבוק גם בעברית את הלינק הזה יחד עם הפוסטר החדש:
theforceawakens.co.il
בטענה שיהיה אפשר להזמין כרטיסים כבר מחר. הגיוני או ששוב סתם תרגמו מאנגלית?
המקור: https://www.facebook.com/StarWarsIsrael/photos/a.1461656820736377.1073741828.1457160851185974/1691344167767640/?type=3&fref=nf
ובארה"ב מתכננים מרתון של כל הסדרה, מה הסיכוי שגם אצלנו?
http://comicbook.com/2015/10/17/star-wars-movie-marathon-confirmed-for-the-force-awakens-release/
אני לא יודע בקשר למרתון...
אבל הזדמנות להשלים פערים על מסך גדול תהיה.
אז יש ל"סטאר וורס" פוסטר
חדש. בדרך כלל אני לא מפרסם ידיעות על פוסטרים משום שזה בדרך כלל לא מעניין אותי. ומאז יציאת הטיזר לש הסרט הייתה לי התלהבות רגעית שצנחה לאדישות מוחלטת עד כדי אולי כבר אני אחכה ואראה בבית משום שיש סרטים יותר מעניינים ללכת אליהם. אבל אני חייב להגיד שהפוסטר הזה טיפה גורם לי כן לצפות לסרט הזה ולא לחכות שבע חודשים עד שיגיע לבלו ריי.
אני חושב שהסיבה העיקרית לכך היא שהוא נורא מזכיר לי את הפוסטרים של הסרטים הישנים אבל במרכז יש פאקינג אישה ולצידה גבר שחור. אני כבר ידעתי שהם יהיו בתפקידים הראשיים אבל לראות אותם על פוסטר זה משהו אחר. אם תשימו לב בכל פוסטר בסדרה האישה נמצאת כמישהי פסיבית שנמצאת שם רק בשביל להיות יפה ולתת קונטרה לגיבור. לפעמים היא נשענת עליו, לפעמים לובשת חזייה או עומדת בתנוחה מינית וחושפנית. אבל לראות אותה עומדת עם נשק ביד ומבט זועם זה כ"כ לא מה שאני מכיר מהוליווד ואני אסיר תודה על כך. וזה שלגבר שחור ניתן מקום מרכזי בפוסטר בתור הגיבור הגברי של הסרט רק מוסיף על כך.
פתאום אני חושב לעצמי 'אני כ"כ הולך לראות את הסרט זה'.
הפוסטר נחמד. ברוח הפוסטרים הקודמים
אבל יש רק בעיה אחת בפוסטר והיא גדולה מאוד. גדולה כמו כוכב מוות…..
א – היה עדיף שהיו משאירים את זה לסרט. חבל שחשפו את זה עכשיו. ההנחה שלי שכנראה יראו את זה מחר גם בטריילר.
ב – אני אולי מקדים את המאוחר כאן, אבל כמה זה באמת הכרחי ? ראינו את הקונספט הזה פעמיים בעבר, ובוא נגיד ככה – הוא לא מופת להנדסה מבנית נאותה. אין שום סיכוי שיחזרו על אותה הטעות בפעם השלישית, זה בטוח, אבל זה מרגיש כמו חזרה על אותו שטיק.
ההנדסה המבנית של כוכב המוות בסדר גמור
כשאתה רוצה לבנות משהו בגודל של ירח, לעשות אותו כדורי זאת (להבנתי המוגבלת) בחירה מאוד נכונה. יש סיבה לכך שהיקום מלא בגופים טבעיים כדוריים, ואין בו ממש גופים מוצקים בצורות אחרות: זה בגלל שצורות אחרות, כשהן מסתובבות מהר, נוטות, נו, להתרסק.
כמובן, יש לקוות שאת העסק הזה עם נקודת תורפה בודדת שפגיעה בה מפוצצת את כל העסק כבר השכילו לתקן, כי כמה פעמים אפשר לחזור על אותה טעות.
הסיבוב אמנם תורם
לאי-יציבות, אבל כנראה שבשביל גופים גדולים (כמו ירח למשל), הגרביטציה עצמה מספיקה. ככה לפחות טוענים בסיינטיפיק אמריקן.
זה די בדיוק מה שאמרתי.
(ל"ת)
אני כיוונתי לחלק השני בדברים שלך, אבל כן.....
(ל"ת)
סטאר וורס: ה KKK מתעורר
באמת שאי אפשר להמציא את הדברים האלה.
(כנראה) מאותם האנשים שצעקו ש"כביש הזעם" הוא פרופגנדה פמניסיטית ומיזנאדרית, מגיע הטרנד החדש בטוויטר: #BoycottStarWarsVii ("להחרים את סטאר וורס"). למה הם קוראים לחרם הזה, אתם שואלים? הסיבה כל-כך מזעזעת ולא אנושית שאני אגיד אותה רק פעם אחת – יש שם שחקן שחור!!! RUN FOR THE HILLS!
זה טמטום ברמה כל-כך גבוהה שיש בי חלק קטן שתוהה אם אולי זה בעצם רק תרגיל יח"צני מחוכם. אבל בינתיים נראה שזה אמיתי, ויש אנשים שטוענים שבגלל שיש דמות ראשית שחורה (ג'ון בוייגה), זה הורס להם את הילדות ומעודד – ואני מצטט – "רצח עם לבן". אז מה אם לא חסרים שחקנים שחורים בסרטים הקודמים או שבפוסטר החדש שיצא בוייגה הוא השחקן השחור היחיד. הוא לבדו יביא לקץ של הלבנים וישמיד את כולנו.
יש על זה כתבות כאן וכאן, וכאן תוכלו לראות את כל הציוצים עם ההאשטאג הזה.
אני חושב שזה מסוג הדברים
שכל תשומת לב שנפנה אליו רק תזיק, אף אחד לא לוקח את האנשים האלה ברצינות (אני מדפדף כבר זמן מה בלינק לטוויטר ששמת, ועוד לא נתקלתי בציוץ שמשתמש בהאשטג שלא לצורכי גינוי השטות הזאת).
מיי גוד, כמה עברנו מאז
ביום חמישי הכל יהיה ברור
http://www.fisheye.co.il/jj_sw_poll/
וואו.. פעם ראשונה שטוקבק שובר אותי לחתיכות ושוטף לי את העיניים!
'm a deaf man now. But, I wasn't always deaf you see! I unfortunately have a horrible disease called Mineres Disease and Usher Type 3 Syndrome. This makes a person lose their hearing over time, sadly.. I've watched all the Star Wars movies in my life while I could still hear. I went deaf nearly 7 years ago but I am going to watch this new Star Wars movie when it comes out! I am NOT going to let my disability stop me from enjoying my life anymore!! I may not be able to hear but I will never EVER forget the star wars theme…. I can still hear that wonderful theme in my memories and when this movie is released, I am going to go to the movie theater and I am going to hold my chin up and be proud that I am alive in the ERA of the Star Wars movies and I am going to watch
על כוכבים, מלחמות וביקורות
אני תוהה: כמה זמן לפני ארה"ב אנחנו מקבלים את הסרט הזה? סרטים בישראל עולים ביום ה', להבדיל מארה"ב שם הם עולים ביום ו'. לכן אנחנו מקבלים את הסרט 24 שעות לפני האמריקאים. סטנדרטי. אלא שלפי האתר של יס פלאנט, כבר בתפר שבין יום רביעי ליום חמישי (טכנית, יום חמישי ב-00:01) כבר יערכו שתי הקרנות. זה *הרבה* לפני ההקרנות בארה"ב, במיוחד כשמביאים בחשבון את הפרשי השעות בין המדינות (צופים בישראל יכולים לראות את הסרט כבר ביום ד' ב-13:01 בצהריים לפי שעון ניו-יורק).
למה זה קריטי? כי דיסני, ככל הנראה למודי-אסונות ממה שקרה עם טרילוגיית הקדימונים, החליטו שאין הקרנות מבקרים של "הכח מתעורר". בכלל. המסה הראשונה של הצופים אמורה להגיע לסרט הזה מבלי שהיא קראה עליו שורת ביקורת. עד עכשיו, נראה שזה מצליח להם* – בינתיים לא תמצאו באינטרנט, עד כמה שהצלחתי לגלות, אפילו ביקורת אחת על הסרט. אבל מיום ד' הקרוב, על פי שעון ארה"ב, כמעט יומיים לפני היציאה הרשמית של הסרט, הסכר הזה בהחלט יכול להיפרץ בזכות ישראל ומדינות נוספות שמקדימות את הלו"ז האמריקאי.
* קצת מוזר, אני חייב לציין – בתחילת המילניום הנוכחי, הדלפות מהקרנות מבחן/הקרנות מוקדמות למבקרים היו ה-דבר בקרב אתרי קולנוע באינטרנט. היום ההייפ של הדברים האלה ירד בצורה משמעותית. האולפנים הצליחו לסגור דליפות בצורה אפקטיבית? הם למדו איך לגרום לכותבים באינטרנט לרקוד לפי החליל היחצ"ני שלהם? או שפשוט גולשי האינטרנט החליטו שלא דחוף להם לדעת דברים על סרטים לפני שהם יוצאים?
יכול להיות שזו אידיאולוגיית הסודות של JJ ששכנעה
את דיסני ליישם את השושואיזם הזה?
והשאלות בסוף מעניינות. זה לא קשור ישירות אבל גם ב"משהו: סטארטרק" החדש הכל יותר סודי הפעם (דווקא כש-JJ פחות מעורב). היו מעט – יחסית – דליפות מהצילומים, לא ידוע כלום על העלילה ומחרתיים יוצא טריילר, שגם עליו עדיין לא ידוע כלום. בסרטים הקודמים זה היה אחרת.
לא נראה לי שזה קשור ל-JJ
אני בטוח שההייפ השלילי המוקדם, טרום-הבכורה של "אימת הפאנטום" עדיין זכור לאנשי לוקאספילם בתור הטראומה הגדולה ביותר של המילניום הנוכחי (במילניום הקודם זו היתה ההוצאה של "הווארד הברווז"). הגיוני שהם רצו להימנע מזה הפעם. השאלה היא האם בעידן האינטרנט זה בכלל אפשרי.
אבל, 1999.
(ל"ת)
צודק.
(ל"ת)
זה נכון, חוץ מפרט אחד קטן...
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=starwars.htm
הוא לא היה כשלון כלכלי.
זאת אומרת, ההייפ השלילי, אם היה כזה*, לא ממש שינה את העובדה שמדובר באחד הסרטים הרווחיים בהיסטוריה.
* ואני לא זוכר הייפ שלילי כשהוא יצא. לקח קצת זמן שהשוק הכללי מעד כמה שהסרט הזה גרוע חילחל.
לא טענתי שהוא היה כשלון כלכלי
אבל ההייפ שקדם לו, אחרי ההקרנות המוקדמות למבקרים, בהחלט היה שלילי. הפאדיחה של אנשי לוקאספילם התעצמה כי לפני ההקרנות האלה הם החתימו את המבקרים על הסכם לפיו הם לא מפרסמים את הביקורת לפני הבכורה של הסרט – ופחות או יותר כל המבקרים מאותם הקרנות הפרו את ההסכם הזה.
בקשר לשאלה האחרונה.
להבנתי, זה מה שקרה: האתר העיקרי שפרסם ביקורות על סרטים מהקרנות מבחן היה aint-it-cool-news. זה היה אתר "מחתרתי" שהתחיל כשהאינטרנט היה המערב הפרוע, ולא פעל לפי חוקי האולפנים והמיינסטרים, ועשה מה שבא לו.
מה שקרה אחר כך זה שהאתר גדל, והפך לפופולרי, ומשך את תשומת הלב של האולפנים, ונהיה מיינסטרים. האתר הפך לתעשייה של פרסום והקרנות סרטים בלעדיות ולהארי נולס, המנהל שלו, יש קשר ישיר עם הרבה יוצרים בחו"ל. אם הוא רוצה שזה ימשיך כך – והוא רוצה – הוא חייב להתחיל לשחק לפי החוקים שלהם. אי אפשר לקבל כל מיני גודיז והקרנות בלעדיות מאנשים, ובאותה נשימה לתקוע להם סכין בגב ולהפר את כללי האמברגו שלהם כי הכללים שלהם לא חלים עליך, לדעתך. אותו הדבר נכון לגבי כל האתרים המשמעותיים האחרים: הם תלויים ביחסים טובים עם האולפנים בשביל שיוכלו לנהל את האתרים כמו שצריך, וכדי שהיחסים הטובים האלה יימשכו הם לא יכולים להתעלם מהכללים שהאולפנים קבעו. יכול להיות שאי שם באינטרנט אתה יכול למצוא ביקורת של מישהו שהפר את הסכם הסודיות וכתב על "הנוקמים 2" על סמך הקרנת מבחן – אבל אף אתר גדול לא יפרסם את זה, כי אם הם יעשו את זה הם לא יקבלו הזמנות להקרנות עיתונאים של "הכח מתעורר" או כל סרט אחר של דיסני אי פעם.
מעניין
מעולם לא הייתי מעריץ של "מלחמת הכוכבים", להפך, ובכל זאת יש בי איזושהי התרגשות גדולה מאוד ולא מוסברת לראות את הסרט הזה, וזאת למרות שכבר ברור לי מראש שהוא יהיה לא יותר מסביר בגלל שהבמאי שלו הוא ג'יי ג'יי אברהמס שהוא במאי בינוני לגמרי. אם כבר אני מתרגש לסרט שיבוא אחריו בגלל ריאן ג'ונסון, אז גם אם "הכח מתעורר" יתגלה כמחורבן, אני בטוח שריאן ג'ונסון יצליח לתקן את זה.
יש כבר ביקורות מהקרנות מחו"ל?
יש כבר ביקורות לא אובייקטיביות מהקרנות בחו"ל
שמכתירות את זה כאחד מהסרטים הטובים ביותר אי פעם.
רוצה ביקורת אובייקטיבית? חכה שבוע.
האמברגו על הביקורות הרשמיות יוסר מחר
ואז נדע יותר.
יש?
לא ראיתי אפילו כאלה.
הנה
http://www.comicbookmovie.com/fansites/GraphicCity/news/?a=128003
לא ביקורות של מבקרים
יותר רשמים של משפט – שניים.
19 ביקורות ברוטן טומאטוס
100% חיוביות
http://www.rottentomatoes.com/m/star_wars_episode_vii_the_force_awakens/
מס' הביקורות שולש
הסרט עדיין עומד על ציון מושלם.
זה כבר עלה ל-57 ביקורות, ועדיין על 100 אחוז
אפשר להירגע, כנראה שג'ייג'יי לא פישל.
ג'יי ג'יי אף פעם לא מפשל. מצד שני, הוא גם אף פעם לא משחק אותה באמת.
אני מנחש שהסרט יהיה ברמה של מב"כ הראשון שלו-עשוי טוב טכנית, אבל לא מתרומם. גם הסרט ההוא קיבל תגובות דומות בהתחלה .
לפי ביקורות של אנשים שטעמם זהה לשלי ואני סומך עליהם
הסרט הוא לא יותר מסביר, עם סיפור מטומטם, והוא בעיקר שחזור של "תקווה חדשה" כמעט אחד לאחד, שזה די צפוי. אברהמס הוא לא יוצר מקורי עם חזון משלו והסרטים שלו כמעט תמיד מרגישים כמו "העתק\הדבק" מדברים אחרים. בקיצור, אני אצפה יותר לפרק 8 עם ריאן ג'ונסון כבמאי ותסריטאי.
עצם זה שהוא עושה פרנצ'ייז שלא הוא המציא די שולל מראש את האפשרות שהוא יעשה משהו ממש מקורי עם הסרט הזה.
בתכלס אברהמס באמת לא מתעסק הרבה בסרטים מקוריים, הוא בעיקר מתקל סדרות שנוצרו על ידי אנשים אחרים. במקרה היחיד שלו מהזמן האחרון של סרט שהיה זיכיון מקורי, היה מדובר במחווה ברורה עם חיקוי במתכוון של סגנון מסויים של סרטים ולכן זה די נופל תחת אותה קטגוריה. אני חושב שלא סתם דווקא אותו בחרו לביים את זה, ולכן אני סקפטי לגבי מה ג'ונסון יוכל לעשות עם הסרט השמיני: הרי לא באמת יהיה לו חופש לעשות משהו מקורי ומהפכני, אז למה לשים אותו שם מלכתכילה?
גם אם הוא עובד במגבלות של עולם שלא הוא יצר, זה עדיין לא אומר שהוא לא יכול לעשות מזה משהו שמרגיש מקורי
או, לכל הפחות, *אישי*.
תראה למשל את "איירון מן 3" או את סרטי "הנוקמים", הם לא היו טובים במיוחד אבל הם הרגישו לחלוטין כמו סרטים של הבמאים\\תסריטאים שלהם וזה למרות שדי ברור שלא היה להם חופש יצירתי על הסרטים האלה הם עדיין הצליחו להכניס בהם משהו מעצמם.
אבל אברהמס כמעט תמיד עושה רק מחוות, העתקות, שחזורים. זה מעיק, לי לפחות. לבחור פשוט אין חזון משל עצמו, ועוד יש כאלה שקוראים לו "הספילברג הבא".
גם ספילברג לא יוצר מקורי במיוחד, והחזון שלו לא מרגיש ממש אישי, אלא יותר מסתכם ב"בואו נעשה את זה הכי אפי ונוגע ללב שאפשר".
אני יודע שאמרתי כאן חתיכת חילול הקודש, אבל אל תדאגו, אני לא טוען לרגע שהוא אינו יוצר אדיר. הוא עדיין ביים את הסרט השני האהוב עליי.
טוב...
בהתחשב בזה שספילברג יצר את רוב הסרטים שרוב הבמאים בימינו (וביניהם אברהמס) עושים להם מחוות והעתקות, הייתי אומר שאני לחלוטין לא מסכים עם זה.
כל סדרת אינדיאנה ג'ונס היא מחווה אחת גדולה מכוונת של ספילברג לספרי הרפתקאות וספרות זולה שהוא קרא בילדותו, בדיוק באותו אופן ש"סופר 8" הוא מחווה לספילברג.
ובנוגע לשאר הסרטים (הטובים) שלו, בואו נגיד, הם די מבוססים ברובם על ארכיטיפים סיפוריים שממש לא הוא המציא. אני חושב שרק "אי.טי" הוא דוגמה לאיזשהו מבנה עלילתי שספילברג ממש היה הראשון להשתמש בו, אבל גם בזה אני לא בטוח. אבל ספילבלרג הוא גם ככה לא איש של סיפורים מקוריים ומיוחדים. נהפוך הוא, דווקא היכולת שלו, בהיותו הבמאי המבריק והכ"כ רגיש ומוכשר שהוא, להוציא את המקסימום מסיפורים שבלי יכולותיו הקולנועיות לא באמת היו שווים הרבה.
זה, באופן כללי ביותר, מה שאני גם חושב על אברהמס, למרות שאני ממש לא נמנה על מעריציו. כמובן שחס וחלילה איני אשווה את איכות סרטיו לאיכות סרטי ספילברג, אבל מהותם כבמאים – אנשי קולנוע טהור ופחות אנשי סיפור או מקוריות – היא די דומים. כמובן שאברהמס הרבה פחות מוכשר מספילברג כבמאי, אבל מידה של "חזון" יש להם בערך באותה מידה.
לשניכם - אברמס, אין שם H במקור.
(הרבה אנשים עושים את זה משום מה)
כי הוא משלנו :(
(ל"ת)
בינתיים התגובה שהכי אהבתי:
"Shame on you J.J.
Did you even watch the prequels?
This is nothing like them"
טוב, אז... לא רע.
חביב למדי, דמויות טובות, וזהו. בהחלט לא התופעה והאירוע החד פעמי הכי מדהים EVER כמו שאנשים ציפו ממנו, או שאולי זה רק אני שמעולם לא הייתי מעריץ כזה גדול של סטאר וורס מלכתחילה?! מי יודע.
הסרט הוא אכן כמו שחשבתי שחזור אחד לאחד של "תקווה חדשה", עם עלילה מטופשת וכמעט בלי הפתעות (למרות שיש אחת, אחת שדי ציפיתי לה בעקבות הדברים שאמר הריסון פורד בראיונות בזמן האחרון), והחלטה אחת אידיוטית לחלוטין כצפוי מאברהמס…
לא כזה ספוילר רציני, אבל אסמן בכל זאת. אז ההחלטה הדבילית היא שאברהמס הפך את הגיבורה הראשית שלו לכל כך אובר פאוורד ועשה שהיא כבר תקרע את הנבל על ההתחלה, שבאמת אין לי מושג לאן יש לה להתקדם משם. הוא פחות או יותר דפק את הבמאים הבאים של הטרילוגיה, פשוט החלטה אווילית.
במילה אחת: אינסטינקטים.
מכיר את זה שכשאתה במצב קשה במיוחד אתה עשוי לעשות באופן כמעט אוטומטי משהו שלא ידעת בכלל איך לעשות לפני זה? אז בערך זה.
לא אמרתי שזה לא בר תיקון
אבל לטעמי זה בדיוק מה שהיה.
אז איך הוא בדיוק "דפק את הבמאים הבאים בטרילוגיה"?
זה לא בר תיקון בתיאוריה, זה *הולך* להיות מתוקן וזה כ"כ ברור כשמש איך זה הולך להיות מתוקן. כל אידיוט שיצפה בסרט יכול להבין את זה.
זה שאברמס השאיר משהו שצריך לתקן זה כבר דופק את הבמאים הבאים
אגב, תודה שקראת לי אידיוט.
נו באמת.
מצטער אם נפגעת, אבל זאת צורת ביטוי נפוצה ובאמת אין פה כוונה אישית נגדך.
ולגבי העניין המרכזי, מצטער, אתה עדיין הולך סחור סחור. אני לא חושב שלאלץ את הבמאים הבאים להשתמש במהלך עלילתי כ"כ אבל כ"כ מובן מאליו "דופק אותם". זה ההפך, נותן להם משהו קל קל קל לעשות. זה לא מאלץ אותם לאמץ את המוח יותר מדי כדי לחשוב איך לעזאזל מוציאים את קו העלילה הזה מהתהום שבו הוא נמצא, זה פיס אוף קייק.
בתור מישהו שמצהיר על עצמו שהוא מעולם לא היה מעריץ
גדול של "מלחמת הכוכבים" זה די מוזר שהלכת לאחת ההקרנות הכי ראשונות של הסרט. ולגבי זה, איך ההקרנה הייתה? מחאו כפיים כל רגע? באו מחופשים?
ההייפ עשה את שלו, אפילו ללא מעריץ כמוני
לרגע עוד חשבתי שאולי אחרים צודקים ושיהיה פה משהו מיוחד וחד פעמי, אבל נו, מסתבר שלא ואני שוב על גזרת הלא מעריץ שלא מבין את ההתלהבות.
איך הפסקול?
מחדש משהו מעבר לטרילוגיה המקורית או שג'ון וויליאמס איבד את זה?
כמו הסרט עצמו
בעיקר משוחזר מהפסקול של הסרט המקורי עם מעט מאוד מקוריות ורק כמה ביטים חדשים.
וכמו עם הסרט עצמו גם ממנו בסופו של דבר לא ממש התלהבתי.
ג'ון וויליאמס לא איבד ולא יאבד שום דבר לעולם, של נעליך כשאתה מדבר עליו
ולגבי השאלה הספציפית – הפסקול טוב מאוד, אבל לא ברמה של הטרילוגיה המקורית מן הסתם. הוא מזכיר יותר את עבודותיו המאוחרות של וויליאמס (דוגמת טינטין או אינדי 4) במובן זה שהוא פחות תמאטי ויותר קודר ואבסטרקטי, קטעי האקשן נוטים למינימליזם ומבוססי כלי הקשה, ואין את תחושת הגרנדיוזיות המלודית העשירה של פעם.
יש כמה נעימות חדשות, המוצלחת מכולן היא עבור הדמות של ריי, אבל הן פחות קליטות מאלה הישנות וסביר שלא תמצא את עצמך מזמזם אותן ביציאה מהקולנוע. השימוש בחומרים הישנים נדמה מעט שרירותי ומאולץ, עם ציטוטים ספורדיים של Luke's Theme, The Force Theme ו- Han and Leia Theme.
מה שכן,
החידוש ל-Imperial March שהופיע בדיוק פעם אחת, היה פאקינג אוסום.
דווקא שלתי נעליי כשכתבתי את זה :)
יכול להיות שאני פשוט בור בענייני ג'ון וויליאמס, אבל מהשנים שאחרי הארי פוטר הראשון לא שמעתי על אף מנגינה מוכרת ובלתי נשכחת שלו, וגם בפסקול של טרילוגיית הפריקוולים אני לא זוכר חידושים יפים במיוחד. אשמח לגלות שאני טועה בעניין הזה.
הפסקולים של טרילוגיית הפריקוולים
הפסקולים של טרילוגיית הפריקוולים הניבו לפחות שתי קלאסיקות: Duel of the Fates מהפאנטום ו- Across The Stars מהמשובטים. שני הקטעים עומדים בשורה אחת עם המיטב של וויליאמס מכל הזמנים. בסרט החדש, לפחות בשמיעה ראשונית, אין משהו שמשתווה אליהם, אך כפי שציינתי, הנעימה של ריי (הדמות של דייזי רידלי) מקסימה ביותר.
איך האיימקס?
שווה לראות את זה בהקרנה של האיימקס? זה באמת מוצדק?
מאוד נחמד באיימקס.
באיימקס, להבדיל מבכל מקום אחר, אני יכול לסמוך על זה שההקרנה תהיה מצוינת. אבל בקשר לסרט עצמו, לא הרגשתי שהאיימקס מוסיף לו במיוחד. התלת-מימד בטח לא.
באיימקס בירושלים היה כהה מדי.
באופן מובהק כהה מדי, אפילו: אווירה שוודית אפלולית גם בלב המדבר בצהריים. מעצבן.
מאוד מאוד מאכזב.
אם אי אפשר לסמוך אפילו על האיימקס אז אי אפשר לסמוך על אף אחד. ואני ממליץ להתלונן בדף של/הנהלת יס פלאנט.
הסרט שגרם לי להתאהב בסטאר וורס
לא ראיתי אף סרט בסדרה לפני הסרט הזה , חבר בעבודה המליץ לי ללכת לראות אותו באיימקס.
ראינו ביס פלאנט (התרגום בלתי נסבל לא הצלחתי להתפקס על התרגום עם העיניים ומשקפי התלת מימד)
רצתי אחרי הסרט לראות את כל הסדרה