קלאסיקות פלאנט

קולנועי יס פלאנט יקרינו סרטים קלאסיים בגירסאות דיגיטליות על מסך גדול

אני אוהב את הפלאנטים. זה לא סוד גדול שלטעמי רשת יס פלאנט היא המקום המוביל בארץ לראות בו סרטים. אבל חוץ מאיכות צפיה טובה ויחס טוב ללקוחות (בדרך כלל), יש עכשיו עוד סיבה לאהוב את הפלאנטים.

החל מה-17.11, קולנועי יס פלאנט ברמת גן, חיפה וראשון לציון יתחילו בסדרת "יס פלאנט קלאסיק". סדרה של עשרה (בשלב ראשון) סרטים קלאסיים – אבל באמת קלאסיים, צאן הברזל ובקר הנחושת של הקולנוע – יוקרנו שם, מעותקים דיגיטליים באיכות 2K, על מסכים גדולים. כלומר, הזדמנות נדירה לצפות בסרטים האלה כפי שהיו אמורים לצפות בהם: לא על מסך קטן, ולא מעותק פילם שרוט, חבוט ומרוט.

עשרת הסרטים שיוקרנו הם:
חלף עם הרוח
הסנדק
חמים וטעים
הטוב, הרע והמכוער
קזבלנקה
סיפור הפרברים
בן חור
ארוחת בוקר בטיפאני
השור הזועם
פסיכו

כל שבוע יוקרן סרט חדש מהרשימה, וכל אחד מהם יוקרן שלוש פעמים בכל אחד מבתי הקולנוע: במוצ"ש בשעה 19:00, באחד מימי השבוע ב-19:00 בלוויית הרצאה, ועוד הקרנה רגילה ב-21:00.

אם הפרוייקט יצליח, ביס פלאנט מבטיחים להמשיך אותו עם סרטים קאלסיים נוספים, בהתאם לדרישת הקהל.

כל הסרטים מוקרנים עם תרגום (אם אני לא טועה, התרגום הוא חדש), ולפחות לפי הפתיחה של "חלף עם הרוח" שראיתי, איכות ההקרנה באמת מצוינת. המחיר הוא מחיר של הקרנת דו-מימד רגילה – 37 ש"ח (או 49 ש"ח להקרנות הכוללות גם הרצאה).

אדיר, הפרוייקט הזה. פשוט אדיר. הפלאנט אמנם פולשים כאן לתחומם של הסינמטקים – אחרי הכל, להקרין סרטים ישנים זה לא רעיון עד כדי כך מקורי – אבל בסינמטקים, כאמור, לעתים קרובות קיימת בעיה של איכות העותק. ובכלל, סרט אובר-קלאסי עם האווירה של קולנוע שאליו הולכים בשביל הכיף, עם פופקורן, זאת הצעה שאי אפשר לסרב לה, שלא להזכיר תחילתה של ידידות נפלאה ות'אמת, יקירתי, אני לא שם קצוץ.