-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
קצה המחר
Edge of Tomorrow
חייל במלחמה נגד חייזרים נהרג בקרב – ומגלה שהוא חי את היום האחרון בחייו שוב ושוב.
תאריך הפצה בארה"ב: 06/06/2014
תאריך הפצה בישראל: 29/05/2014
הסרט הטוב של הקיץ עד להודעה חדשה. מעין רימייק מד"בי ומלחמתי, ומאוד משעשע, של "לקום אתמול בבוקר".
גראונדהוג דיי בחלל.
אני חושבת שאפשר להתחיל להתמרמר על התרגום לשם של הסרט הזה מעכשיו. אין מצב שזה יתורגם בצורה שמתקרבת ללהיות נסבלת.
מהמרים על "לחיות כדי להרוג"?
(אני יודע שהרגע נתתי למתרגמי ארצנו רעיון נורא. אבל היי, במציאות זה בטח יתורגם בצורה גרועה בהרבה).
אין לי מושג מה יכול להיחשב לצורה נסבלת
כי אני לא מבין את השם המקורי, שלא נכון תחבירית. "All you need is to kill" זה "כל מה שאתה צריך זה להרוג", ו-"All you need is a kill" זה "כל מה שאתה צריך זה הריגה", אבל אין משמעות לצירוף המילים "All you need is kill".
אני לא יודע אם זה מוסבר בספר שהסרט מבוסס עליו, או שזה שם שגוי בכוונה. בל אופן, השם כל כך מוזר שאני לא אתפלא אם הוא יוחלף גם באנגלית לפני שהסרט ייצא.
זה מבוסס על הביטוי All you need is love
בעברית, לא ממש שמרו על המשמעות הכפולה ("כל מה שאתה צריך זה לאהוב/אהבה"), אלא בדרך כלל מתייחסים לזה רק כ"אהבה". לכן הייתי הולך על "כל מה שאתה צריך זה הרג", אבל זה בהחלט מסורבל.
ולפי הפוסטר היפני של "קיל ביל חלק 2"
זה בכלל אותו הדבר, כי "Kill is Love"!
http://www.impawards.com/2004/kill_bill_vol_two_ver4.html
(וגם את צירוף המילים הזה לא הבנתי אף פעם).
והשם באנגלית אכן הוחלף
לשם Edge of Tomorrow.
אני צריך עבודה כנביא.
אבל "Edge of Tomorrow" הוא שם די גרוע. אין לי מושג מה בעצם המשמעות של "All You Need is Kill", אבל זה היה שם מסקרן ומוזר. "קצה המחר" הוא שם שאפשר היה להדביק על כל סרט מדע בדיוני שהוא. הוא (כנראה) לא אומר שום דבר על הסרט חוץ מזה שהוא מתרחש בעתיד.
הפתרון בכותרת שלך
"להרוג אתמול בבוקר" (או "לקום אתמול בהרג").
מוזר, משום מה זכרתי שקיאנו ריבס משחק פה. Oh well.
חיילים נגד חייזרים?
(ל"ת)
אני בטוח שהשם יהיה משהו בסגנון של:
"יום הפחד" "הריגת הפחד" או "מלחמת הפחד"
לי יש הצעה לתרגום:
"כל שצריך זה הרג". יותר קצר, טיפה יותר קליט, פחות מסורבל.
אפשרות שנייה: "כל שצריך זה מוות" – כי אני מניח שאיש שחווה כל יום מחדש את אותו קרב נגד חייזרים ירגיש שהוא צריך למות בעצמו, או צריך שהחייזרים האלה ימותו.
(אני מבסס את זה על זה כשלהקה מסויימת ניסתה לתרגם שיר שלה בשם "All You Need is Blood" לעברית, הם קראו לזה "כל שצריך זה דם")
לרגע אחד
התקציר של העלילה נראה לי כמו זה של קוד מקור.
לפי הפוסטר אני רק רוצה לומר:
יאיי, עוד אקסו-סקלטונים בקולנוע! עיבוד נורמאלי ל"לוחמי החלל" הולך וקרב!
טריילר ראשון
http://www.youtube.com/watch?v=vw61gCe2oqI
כמו הטריילר לסרט של הוואשבסקיים זה נראה חביב, לא משהו מיוחד, אבל כל סרט מד"ב מקורי הוא מבורך.
ויש לזה יתרון אחד משמעותי:
בלאנט. אמילי בלאנט.
לפחות המוזיקה נהדרת ובמקום- מוזיקה רובוטית שכזאת…
הוא לא מקורי.
אגב אני בטוח ש"קצה המחר" זה לא השם שיבחר, לצערי בטח ילכו על שם מפגר כמו "מחר גורלי" או משהו בסגנון.
נכון, הוא מבוסס על ספר
אבל זה לא עוד פרנצ'ייז ענקי, אז זה מספיק טוב מבחינתי. בנוגע לשם אני בעיקר מצטער שבאנגלית לא השאירו את השם המקורי.
הגיע הזמן שיהיה סרט (אקשן (טוב)) על לולאת זמן.
סדרות מד"ב אוהבות לעשות כאלה ובד"כ זה יוצא מעניין. יאללה. בעצם רגע, נזכרתי בסרט ההוא ברכבת עם השם המשעמם והבלתי-זכיר.
החליפות מגניבות. ובחיים לא הייתי מזהה שזו אמילי בלאנט (שאני מכיר רק מ"לופר"). היא נראית שונה.
"קוד מקור"
נשמע כמו סרט דוקומנטרי על תכנות.
צפיתי בסרט הערב ב"הקרנת לקוחות" של גלובוס
נהנתי מאוד, יש אקשן מהנה (לא מספיק אפילו), לא הצלחתי למצוא חורים בעלילה (אבל יש מוכשרים ממני בתחום) ובסך הכל הסרט אמין (למרות שהתקשיתי להבין לגמרי את הסוף). בלאנט משכנעת וקרוז הוא קרוז. מומלץ לחובבי מד"ב ואקשן.
צפיתי בסרט הערב ב"הקרנת לקוחות" של גלובוס
נ.ב. כמעט בפריים הראשון של הסרט, הופעת אורח של…. דני קושמרו!
איך התלת-מימד?
(ל"ת)
אין לי מושג.
(ל"ת)
אולי עכשיו כבר יש לך?
יש 2 אפשרויות לראות את הסרט (כרגיל בסרטי אקשן):
איימקס תלת מימד וקולנוע רגיל בפורמט רגיל.
והשאלה שרלוונטית גם לסרטים אחרים:
האם עדיף איימקס ב3D בגלל הגודל למרות שהתלת מעצבן ומיותר, או שכדאי לראות במסך בגודל רגיל ובפורמט רגיל?
(זו לא שאלה היפותטית, אני רוצה ללכת ביום חמישי ליס)
אכן שאלה טובה, אבל כמו שאמרתי, אין לי מושג
לא ראיתי את זה בתלת. ראיתי בדו-מימד ונהניתי מאוד. אחרי שהסרט ייצא, אני מקווה שאנשים ידווחו איך התלת באיימקס. אם הייתי מהמר, הייתי אומר שסביר שהוא לא שווה את זה, פשוט כי זה נכון לגבי הרוב הגדול של סרטי התלת, בעיקר כאלה שהומרו לתלת אחרי שצולמו, כמו זה.
ואכן כבר הזמנתי בפורמט רגיל.
הגודל לא קובע, זה הטישטוש שחשוב.
הסרט צולם בדו מימד
וכל העבודה שלנו עליו נעשתה בדו מימד תוך התעלמות מוחלטת מתלת מימד….הוחלט ממש אחרי שכל האפקטים הסתיימו לעשות המרה לתלת מימד…….
זה בד״כ מבטיח איכות מחורבנת של עבודה…..מקווה שזה עונה על שאלתך
בטריילר הוא נראה רע
משהו בפנים של קרוז נראה שם די מעוות, והפיצוצים נראו עלובים למדי. אין לי מושג אם זה יהיה גם המצב בסרט הסופי, אבל אם כן אז עדיף לוותר
הוא היה מעולה באופן מפתיע
זה גרם לי להרגיש שאני בתוך משחק מחשב בסגנון באטלפילד\קול אוף דיוטי. אמנם מיותר, אבל מאוד תורם לכיף. עוד יותר מפתיע היה לשמוע שזאת המרה לתלת מימד כי המון סצינות פה נראו כאילו הם צולמו בשביל תלת.
התלת נורא ואיום.
אני לא זוכר שהוא הוסיף משהו, אבל היה מטושטש לעיתים ובעיקר חשוך מדי שלא לצורך.
משהו בטריילר הזכיר לי מאוד את "מלחמה לנצח".
שזה אולי הספר הכי מרגש שקראתי.
רידלי סקוט עובד על סרט ל"מלחמת הנצח"
והתסריטאי של "בלייד ראנר" אפילו היה זה שכתב את התסריט אז אולי זה יצא טוב (מתי שזה לא יצא כבר כי בינתיים רידלי עובד על פרויקטים אחרים ופחות מעניינים בהרבה).
הציטוט מביקורת הדג מצא את עצמו כבר בכרזות הפרסומת של הסרט.
(ל"ת)
תביא לינק.
שעה, שעה שאני מחפש את הפוסטר שציינת.
אז רד פיש מקבל תמלוגים?
אני בעד :)
אני יודע שזו היתה בדיחה, אבל רק שלא תהיה טעות: לא.
ברוב המקרים המפיצים/מפרסמים לא שואלים אותי ואפילו לא מיידעים אותי אם אני מצוטט במודעה או פוסטר כלשהו, ובוודאי שאני לא מקבל על כך תגמול – זאת היתה הפרת אתיקה בוטה ביותר אילו הייתי מקבל.
את הפוסטר של "קצה המחר" לא ראיתי – שלמקו, אתה מדבר על שלט חוצות או על מודעה בעיתון?
מודעה בעיתון.
אני אנסה לצלם. מתברר שבגרסת האינטרנט של העיתון המודעות שונות לגמרי.
הנה:
נקרעתי מצחוק מהציטוט
"וואו, קצה המחר, וואו". LOL.
very katze
so machar
wow.
אוי, האותיות הקטנות
אז מסתבר שהגיעה הודעה חדשה וזה רק מקום שני
מה שמעלה שתי שאלות
הראשונה: איך הציטוט מגיע אליהם? דרך מערכת וואלה? כי אם אני לא טועה הביקורת שלך עדיין לא עלתה כאן באתר או אצל וואלה עצמם.
השניה (והחשובה יותר): אם צריך לבחור עכשיו לראות על המסך הגדול סרט אחד שמערב קצת מד"ב ומסע בזמן וכל זה… אקס מן או קצה המחר?
טוב, על הראשונה אפשר לוותר
קלטתי אותה עכשיו מופיע בבועה בראש העמוד
(ונראה שזה גם עונה על השאלה השניה, אלא אם קן אקסמן לא נכנס קטגורית ל"קיץ")
לך לקצה המחר
הרבה פחות חורים בעלילה (לפחות פחות חורים שנראים לעין ומפריעים לסספונד)
"קצה המחר". שווה כל דקה מזמנך.
(ל"ת)
כיף לא נורמאלי
סרט קיץ מעולה, שבאמת נראה באופן מחשיד כמו רימייק מד"בי ל"לקום אתמול בבוקר". יש בו אקשן מעולה, וכאן צריך להזכיר שמומלץ לראות אותו על מסך גדול, כי יש לי הרגשה שהוא יאבד את האפקט במסך הקטן. התלת ממד מעולה, והוא אחד מהמרות התלת ממד לסרט דו ממד המוצלחות שלא נעשו על ידי ג'יימס קמרון. העלילה מתאמצת להיות מתוחכמת, ולרוב מצליחה, אם כי לפעמים היא מסתבכת בעצמה יותר מדי. הסוף הוא צפוי אך מתבקש.
כמה נקודות:
1. טום קרוז לא עשה כאן עבודה רעה, אבל אני לא בטוח שהליהוק שלו הייתה החלטה נכונה. הוא אמור להיות קצין שבחיים לא נלחם בקרב ונכנס לתפקיד הצבאי מתוך עולם העסקים ללא שום כוונה להשתתף בקרבות. בגלל זה כששחקן אקשן ותיק כמו קרוז משחק תפקיד כזה, המעבר מאוד לא אמין. אני הייתי מלהק שחקן אלמוני יחסית שלא נראה כמו כוכב סרטי אקשן.
2. הסרט הזה מאוד "ציוני" ! הפריים הראשון מראה לנו את דני קושמרו, ובמהלך סיקוונס הפתיחה אפשר גם לראות כתב נוסף מערוץ 2 (שכחתי את שמו כרגע) שמדווח מהשטח. לאחר מכן גם אפשר לראות שעל הצג בחליפות של החיילים בתפריט השפות אחת האפשרויות היא עברית. יש ! אנחנו על המפה !
אחלה בחלה של סרט
כייפי אבל גם חכם ואינטילגנטי, לא מסובך מדי אבל גם מודע לעצמו ולא לוקח את עצמו ברצינות, אקשן מעולה אבל גם מצחיק לא מעט.
קרוז ובלאנט שניהם טובים, הבימוי והצילום שניהם טובים מאוד וגם התסריט, למרות שהוא לא מושלם.
כן, בהחלט ייתכן שזה הסרט הטוב של הקיץ בינתיים.
מה שכן-הסוף היה קצת מתחסד בעיני, ושיר הסיום (של תחילת הכתוביות) גרם לי לבחילה. הרגיש מאוד לא שייך ולא מתאים. קצת נראה כאילו אמרו 'טוב, בוא נזרוק פה איזשהו שיר מגניב וקצבי כזה ויאללה' וזה מה שיצא.
סרט טוב ומהוקצע
אבל כמו שאמרו כבר, די בוגד במסר של עצמו בסוף וחבל, כי זה מסר טוב וחזק לטעמי.
"וואו. פשוט וואו."
ציטוט דבילי, אבל מדויק להפליא.
מזמן לא נהניתי מסרט ככה בקולנוע. אחרי כ"כ הרבה סרטים רציניים מדי, מופרכים מדי, או סתם לא מלהיבים מספיק – סוף סוף מגיע סרט שמצדיק את מחיר הכרטיס וגם גורם לצאת מהקולנוע עם חיוך על הפנים.
יש שם אקשן מבוים נפלא (שזה לא אמור להפתיע מי שראה סרטים קודמים של הבמאי).
יש הומור שיכול היה בקלות להצחיק מהסיבות הלא נכונות – אבל הקהל צוחק עם הבמאי ולא על הדמויות שלו (ע"ע הנוקמים).
יש דמויות שאכפת לנו מה יקרה להן! הבמאי הצליח לקחת סרט אקשן מד"בי מלחמתי סטנדרטי לכאורה, ולגרום לנו לאהוב את כל הדמויות, ולרצות שיצליחו (למרות שכשהגיבור נכשל, זה משעשע לא פחות), מהבחינה הזו אני מעז להשוות את הסרט לT2 של קמרון.
יש סיפור מעניין. אמנם לא מלא בטוויסטים כמו אצל נולאן, אבל בפירוש לא רדוד או פשטני.
המשחק של קרוז סביר פלוס, עם הבעיה הידועה שלו שהוא מטייפ-קאסט את עצמו למוות. (במקרה הזה – מילולית).
אמילי בלאנט טיפה רצינית מדי, אבל בהחלט אפשר להבין איך מלחמה א-ר-ו-כ-ה יכולה לגרום לזה. (וגם בכלל לא מזיקה העובדה שהיא easy on the eyes).
דמויות המשנה אמנם קריקטוריסטיות במקצת, אבל משעשעות ביותר.
פס-הקול מצליח מאוד באותה הצורה שמגדירים ליווי של גיטרת בס: זה לא מורגש בכלל, אבל אם זה לא היה ברקע כל הזמן – הכל היה תפל וחסר.
התלת-מימד המאולץ לא הפריע לי בכלל, מאחר וראיתי את הסרט בפורמט רגיל, וטוב שכך.
החייזרים היו מחרידים במובן הטוב. אהבתי מאוד איך שהם מוצגים בהתחלה באופן שנראה בלתי מנוצח, מה שגורם לנו להעריך הרבה יותר עד כמה זה קשה להילחם בהם בהצלחה.
שורה תחתונה – סרט נפלא, לא רק לחובבי מד"ב/חיילים/חייזרים.
ליימן בישל לכם סרט טעים וגם יפה – רוצו לראות!
——-
יש לי איזו תובנה לגבי ה-damsel in distress של פעם וזו שקיימת בקולנוע היום, והשינוי המהותי שהיא עברה, אבל אני מעדיף לחכות לביקורת הרשמית של רד פיש ולכתוב על זה שם.
——-
נ.ב. 2: היה מגניב לגמרי לקרוא את מבזקי החדשות ולהבין באיחור שזה לא היה התרגום של הסרט.
4.5 כוכבים מתוך 5.
אחד הסרטים הטובים ביותר שראיתי השנה.
חבל רק שהסיום היה דפוק לגמרי.. טוב אז הוא מקבל שוב את הכוחות של איתחול היום מחדש, אוקי. אז ברגע שהוא מת היום מתחיל שוב, ולכן כל החברים שלו שנהרגו חוזרים לחיים. נו, ברצינות, הוליווד לא מסוגלת להתמודד קצת עם נושא המוות ולהניח לכמה דמויות למות? אבל מה אם החייזרים? כאילו, אם הזמן חוזר לאחור אז גם החייזרים כולל האומגה והאלפות היו צריכים לחזור לחיים. אבל צריך לסיים את הסרט, אז נעשה כאילו הם לא חזרו.
אבל חוץ מהפרט המציק הזה, הסרט היה נהדר.
2 שאלות לאחר צפיה בסרט הנהדר הזה: (בלי ספויילרים)
1. האם נדמה לי, או שהדו-שיח מהטריילר – "אני לא חייל." "כמובן שלא, אתה הכלי-נשק." –
לא מופיע בכלל בסרט? אני די בטוח שלא פיספסתי. אפילו די חיכיתי לזה.
2. במבזקי החדשות שבתחילת הסרט מופיעים כנאמר דני קושמרו וחדשות ערוץ 2 (או משהו כזה), בעברית.
מלבדם יש מבזקי חדשות רק באנגלית אאל"ט, זו מחווה יפה לישראל או שלכל מדינה התאימו חדשות בשפתם?
כי אם זו התאמה, זה גאוני ויפה.
לגבי 1-
כן, אני בהחלט חושב שזה לא הופיע בסרט עצמו, גם אני מעט חיכיתי לזה.
ולגבי 2-לא התעמקתי מספיק.
אני זוכר שקראתי כתבה על ההופעה של קושמרו
ולפי מה שהבנתי זה לא מותאם רק לישראל. גם זכור לי שרואים בסרט חדשות בצרפתית גרמנית ועוד שפות וההפעלה הקולית של החליפה של קרוז מדברת ביפנית (וגם הפרטנר שלי לצפייה שלמד את השפה סיפר לי שבשלב מסויים היא צועקת על קרוז "די ללחוץ !") אז זה לא שהעברית בולטת פה משאר השפות היא פשוט מושכת לנו הישראלים יותר תשומת לב מהשאר.
אכן, "וואו, 'קצה המחר', וואו"
הטריילרים הותירו בי את הרושם כי מדובר בסתם עוד סרט אקשן מטופש ובנאלי. ובכן, התבדיתי.
ב-113 הדקות שלו, הודות לאקשן משובח, סיפור סוחף וחכם (רב הזמן) ולא מעט הומור איכותי ושנינויות – הוא מצליח לספק המון כיף טהור (לעיתים מרגיש כמו משחק וידאו). טום קרוז ממש אחלה, אמילי בלאנט היא ביטצ'ית קשוחה ויפהפייה ודאג ליימן, הבמאי, עשה עבודה נהדרת. יש כמה חורים עלילתיים, השליש האחרון, קצת פחות קצבי וזורם והסוף די פושר ומנוגד לאווירה הכללית. אך, החסרונות האלו מתגמדים לעומת התוצר הסופי המרענן והמספיק קוהרנטי. פשוט הנאה רצופה.
אגב, פה אמורה להיות כתובה איזו הערה על ביל מארי והדמיון בין הסרט לבין "לקום אתמול בבוקר", אבל לא עולה לי משהו מחוכם די ז'ה וו.
הוא פשוט חוזר בכל פעם לבוקר יום האתמול
(ל"ת)
חייב להגיד שאחרי זה אני באמת מצפה ל"ספלינטר סל"
מי יודע אולי יוביסופט באמת סוף סוף יספקו לנו סרטים טובים על פי משחקים! (שלא לדבר על זה שהסרט נורא מרגיש כמו משחק מחשב מה שהופך את דאג לימן לבמאי אפילו יותר מתאים לביים סרט על פי משחק ממה שחשבתי)