טקס פרסי אופיר לשנת 2012 ייערך בצהרי יום שישי ה-21 החודש, וישודר בטלויזיה כמה שעות מאוחר יותר.
הטקס הזה, של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, מתיימר להיות הגרסה הישראלית של האוסקר האמריקאי, וכמוהו להיות הטקס החשוב ביותר בתחום הקולנוע עם הפרס היוקרתי ביותר. מה שבטוח הוא שכמו טקס האוסקר (ואף קצת יותר), הוא עלול לשעמם. כדי להגביר את העיניין בפרס (ואולי אף בסרטים הישראליים המשתתפים בו) אנחנו מזמינים אתכם להשתתף ב"הכה את האופיר" – משחק ניחושי האופיר של עין הדג.
איך משחקים? זה נורא פשוט: סמנו מי יזכה בכל אחת מ-9 הקטגוריות המצוינות למטה. אבל שימו לב, לא כל האפשרויות שוות. המספר המצוין ליד כל מועמד הוא מספר הנקודות שתקבלו אם תהמרו עליו וההימור יתברר כנכון. ניחוש נכון של מועמד מוביל וצפוי לזכיה ייתן לכם פחות נקודות מקליעה להפתעת הערב. במקרה של שיוויון במספר הנקודות בין מספר מנחשים, הזוכים יהיו מי שידייקו ביותר בשאלת שובר השוויון.
לסיוע בניחושים, אתם יכולים להיעזר במדריך למהמר, עם כמה מחשבות בערבון מוגבל על המועמדים וסיכוייהם.
המנחשים המוצלחים ביותר יקבלו חולצות עין הדג והזמנות לאירועי עין הדג הקרובים (פירוט בקרוב!).
כדי להשתתף בתחרות, עליכם להיות מחוברים לאתר כמשתמש רשום. הניחושים שלכם יישמרו, ובכל פעם שתחזרו לעמוד זה תוכלו לראות (או לשנות) את הניחושים בכל אחת מהקטגוריות. ניתן לשנות את הניחושים כמה פעמים שתרצו עד למועד סגירת הטופס – יום חמישי ה-20 בספטמבר ב-23:59 (לפי שעון האתר).
[fi_oscar_form oscar="2012" close_on="2012-09-21 00:10:00"]סמנו את הניחושים שלכם בכל אחת מהקטגוריות. המספר המופיע לצד כל אפשרות הוא מספר הנקודות שתקבלו אם היא תתברר כנכונה.[/fi_oscar_form]
הימרתי כמעט באופן בלעדי על ה"ראשונים ברשימות":
כרגע אני נוטה לטובת "העולם מצחיק" בקטגוריות הבמאי והסרט, אבל יכול להיות שאני אשנה אותם בקרוב ל"למלא את החלל", כשיתברר יותר לאן הרוחות נושבות. בהחלט יכול להיות פה מקרה נוסף של "שליחותו של הממונה על החרופ חרופ".
והשאר הימורי:
שחקן: רועי אסף – המשגיחים
שחקנית: הדס ירון – למלא את החלל
שחקן משנה: דני שטג – העולם מצחיק (כשאין מושג, הולכים על הפייבוריט)
שחקנית משנה: עירית שלג – למלא את החלל
תסריט: העולם מצחיק
צילום: ההתחלפות
תיעודי: שישה מיליון ואחד (בעיקר כי הוא היחיד שאני מכיר עקב הופעתו הקבועה במשך 5 חודשים בתוכנייה של הסינמטק המקומי).
אבל היי, מבחינתי, גולת הכותרת של התחרות הזאת היא לראות את המשפט "אירועי עין הדג הקרובים (פירוט בקרוב!)."
הידד!
אחח, כמעט אהרו"כ
רציתי להגיד כל הכבוד על התחרות ובהחלט אחלה דרך לעודד אנשים להתעניין בטקס!
תמיד הייתה לי התחושה שאני מבין הבודדים שצופים בו בטלויזיה.
לא ברור לחלוטין למה אף פעם לא משדרים אותו בשידור ישיר. ששימצאו דרך לקצר אותו ושיקיימו אותו בשעת פריים טיים סבירה (תקופת החגים גם ככה תמיד מתה בטלויזיה המסחרית). טקס פרסים בשידור דחוי זה כמו…משהו שהרעיון העיקרי בו זה הזכיה בפרסים ואין טעם לצפות בו אחרי שיודעים מי זכה.
נעמה שטרית
שתזכה, ואני מסופק
אז בלא ממש צירוף מקרים
לא ראיתי אף אחד מהסרטים פה, וביססתי הכל על המדריך למהמר, וניחושים
ועוד אירועים? יש!
אתה לא לבד
אני ראיתי רק סרט אחד ("הצלמניה", ואפילו לא הימרתי עליו), אבל ניחושים לא מבוססים כבר הראו את עצמם כמועילים לפעמים.
למלא את ונציה
אני חושב שאחד הגורמים בזהות הסרט הטוב ביותר, הוא עד כמה חברי האקדמיה היו מעודכנים בנעשה בפסטיבל ונציה במהלך ההצבעה. הזכיה של הדס ירון בפסטיבל הגיעה אחרי תום ההצבעה לאופיר, אבל עוד לפני כן, למלא את החלל התקבל בחום ועצם היותו חלק מהתחרות בוונציה, נותן לו יתרון במרוץ לאוסקר, מאחר ויותר אנשים שומעים עליו. הוא גם כנראה יופץ בארה"ב מהר יותר מהעולם מצחיק, שפחות מדבר לקהל האמריקאי והמשגיחים, שזוכה לדחיפה כהפקה משותפת עם צרפת. אני מהמר על למלא את החלל, משום שנראה לי שחברי האקדמיה הישראלית מספיק עוקבים אחר הנעשה בעולם בכדי לשמוע, גם אם ממקור שני או שלישי, שזה הסרט עם הסיכוי הטוב ביותר לאוסקר. גם בלי קשר, הביקורות מחו"ל מבשרות שמדובר בסרט מצוין.
ההימור שלי (ללא שום התחייבות):
סרט – למלא את החלל
בימוי – רמה בורשטיין
שחקן ראשי – יוסף כרמון
שחקנית ראשית – אסי לוי
שחקן משנה – דני שטג
שחקנית משנה – עירית שלג
צילום – בלדה לאביב הבוכה
תסריט – למלא את החלל
תעודי – הצלמניה
יאללה ניחושים!
לא ראיתי אף סרט. סתם הקלקתי, נקווה לטוב.
אחת המסקנות שלי מ'שוברי הקופות', היא שאני מנחש ממש ממש
רע.
אז עכשיו ניסיתי את גישת האקראיות – נבדוק האם זה יוביל אותי לתוצאה טובה יותר או פחות מבעבר.
היות ולא ראיתי אף סרט מהרשימה
ניסיתי לבסס את עצמי על ביקורות מאוד מצומצמות של כאלה שראו את רוב הסרטים המועמדים, אני מקווה שזה יעזור במשהו ("מכסחי הקופות" הוכיח לי שלפעמים ניחושים מבוססים יפסידו דווקא לדברים הכי אקראיים).
שיהיה לי בהצלחה
לא ראיתי אף אחד מהסרטים האלו, ככה שמדובר בניחושים ממש לא מושכלים.
בהצלחה לי ולכל האחרים (אבל פחות).
הימורים לא אפשריים
מכיוון שלא ראיתי אף סרט מהרשימה, חלק כי לא יצא, חלק כי לא יצאו, אני פונה לטקטיקה שהכשילה אותי רבות בעבר: הניחושים, הימור במובן הכי מילולי של המילה. חמוש במדריך למהמר ובשק דעות קדומות על קולנוע ישראלי אני אנסה שלא לבייש את עצמי יותר מדי.
הסרט: אני חושב שעצם הכניסה לפסטיבל ונציה ייתן ל"למלא את החלל" את התואר. בנוסף, אם פה באתר לא הצליחו למצוא דרך לתרגם את שם הסרט "העולם מצחיק" לשם קליט לאמריקאים, אני בספק אם מצביעי האקדמיה רואים בו מועמד ראוי לאוסקר.
בימוי: פועל יוצא של הקטגוריה הקודמת. אם הם יבחרו ב"למלא את החלל" כי הוא יתאים יותר לאוסקר ולא בהכרח הסרט המועדף עליהם, אז, כפיצוי, הם יתנו את פרס הבמאי לשמי זרחין.
השחקן: אם רד פיש טוען שיש באז, מי אני שאומר אחרת. רועי אסף.
השחקנית: לדעתי, הזכייה המפתיעה של הדס ירון באה מאוחר מדי מכדי להשפיע כאן. גם לא כל כך התרשמתי מהמשחק שלה, אם אפשר לשפוט משהו מהטריילר (ואי אפשר). אז אם אסי לוי היא הבאה בתור בסיכויי הזכייה, אני אלך איתה.
שחקן משנה: לכל אקדמיה יש מועמדים מועדפים עליה, כאלה שיקבלו מועמדות או פרס בלי קשר ליכולתם האמיתית. אומרים לי שדב נבון הוא כזה. אז הוא. ועם כל הכבוד לאלון אבוטבול, סרטים סטלניים לא זוכים בכבוד בדר"כ אצל אקדמיות.
שחקנית משנה: הייתי שמח להגיד שאני מזהה מישהי מהמועמדות. נלך עם הראשונה ברשימה. נעמה שטרית, לבי איתך.
צילום: אלך על "ההתחלפות". בדר"כ לסרטים משמימים כאלה יש צילום נהדר.
תסריט: אם כבר דיברתי על חביבי האקדמיה,זה נראה שחברי האקדמיה מרגישים שקיומם הבלעדי הוא טיפוח האגו השביר של אסי דיין. אז כדי לא להעליב אותו וע"י כך למחוק את האקדמיה הישראלית מההיסטוריה, אני אבחר בו.
תיעודי: למדתי שאסור להמר נגד סרטי שואה, "שישה מיליון ואחד".
נ.ב. – ואני מקווה שמישהו באמת יקרא עד לכאן ויראה את זה.
מאיזושהי סיבה, הבחירה שלי בקטגוריית התסריט לא נשמרת. למישהו אחר יש גם בעיה כזו?
אל דאגה, הבחירה נשמרה
היתה בעיה בתצוגה שלה, אבל תיקנתי את זה.
תודה
וגם, ברכות על הצלחת תחזוק האתר וכו'.
כל פעם שאני מנסה למלא את שובר השוויון
האתר קופץ בחזרה לעמוד הראשי. לעוד מישהו זה קרה? יש דרך לסדר את זה?
אני בכלל לא יכול לשנות
אלא אם זה דרך אופרה.
קודם כל, שמור ללא שובר השיוויון
באיזה דפדפן ובאיזו מערכת הפעלה אתה משתמש?
ניתן עכשיו להקליד את תשובתכם לשאלת שובר השיוויון
אין חובה להשתמש בסליידר.
זה גם יכול לעזור למי שלא הצליח להגיע ישירות לערך המדויק שרצה. עם זאת, כדי לשמור על אפקטיביות התשובה הזו כשוברת שיוויון, אנחנו ממליצים להזין ערך לא "עגול" – להשתמש בנקודה עשרונית. דוגמה: במקום 60 אחוז, בחרו ב-60.04 אחוז.
טוב, תודה, עכשיו זה עובד
(ל"ת)
הפוך אני מכה אותו
קודם כל, ח"ח על חידוש המסורת וקיום התחרות למרות.
– תוך כדי הצפייה בטריילר של "למלא את החלל" שמתי לב פתאום כי שלושת הסרטים שמתנגחים על האופיר הם בעצם סרטים ששלפו את שלושת כוכבי "הפוך" שחזרו בתשובה מהחורים שלהם לתפקידי משנה (שטג ב"העולם מצחיק", גילי שושן ב"המשגיחים" ומיכאל וייגל ב"למלא את החלל"). ביחד עם נירו לוי ו"בלדה לאביב הבוכה" יש מצב לאיזו פגישת מחזור של כל הקאסט הגברי של "הפוך" באולם.
להלן ההימורים שלי שמבוססים בין השאר על צפייה בכל חמשת הסרטים מתהתחרות שכבר יצאו לאקרנים (למעט "ההתחלפות" שירד עוד לפני שעלה לאקרנים):
סרט: "המשגיחים"
כשהסרט הפייבוריט בשלבים המוקדמים מאבד קצת גובה לטובת שני סרטים שווים פחות או יותר מבחינת הדיבור עליהם, פונים למכנה המשותף של הזוכים בשנים האחרונות – קאן. מאז האופיר של 2007, אז החל פסטיבל ירושלים להיות פחות ופחות רלוונטי לגבי זהות הזוכה באופיר, ועד היום, כל הזוכים למעט "שליחותו של הממונה" זכו בקאן או עברו דרך קאן, וכמו שראינו במקרה של "לבנון" ואריה הזהב שלו, למה שקורה בונציה אין יותר מדי משמעות או השפעה על הבחירות.
במאי: מני יעיש
אני לא רואה שום סיבה הגיונית לחוסר סנכרון עם הסרט הזוכה.
שחקן: רועי אסף
למרות שלא ראיתי ת'סרט, המועמדות של גל תורן בעיקר מפתיעה. אף אחת מההופעות הקודמות שלו על המסך לא הייתה משהו ברמה של לבשר על מועמדות או זכייה בעתיד. בהופעה של פיניש, כמו של רוב הקאסט של "העולם מצחיק", לא היה משהו יוצא דופן, פשוט הכל מתוקתק כמו שצריך וזהו. היחיד שאמור לאיים על הפייבוריט נראה כאילו הוא מועמד בעיקר בגלל החיבה של חברי האקדמיה לשחקנים ותיקים (לא שיש לי השגות או דעה לגבי תצוגת המשחק שלו בסרט או לגבי הסרט).
שחקנית: הדס ירון
שרון טל ודאי תאבד לא מעט נקודות על זה שהיא מועמדת על דמות משנית. אסי לוי ב"העולם מצחיק"הייתה בעיקר שידור חוזר של אביבה מהסרט ההוא ששכחתי את שמו. אסיה נייפלד צריכה סוג של נס בשביל לזכות על סרט עם מאית באז מהסרטים של המתחרות. לרבקה גור, כאמור, יש סיכוי רציני לאיים על ירון בגלל החיבה לותיקים, אבל אחרי ההפסד הסופר מפתיע ההוא של זהרירה חריפאי באופיר של 2007, לא הייתי מהמר עלייה יותר מדי.
שחקן משנה: אלון אבוטבול
עם כל הכבוד לאסי דיין, איש הקולנוע הותיק והמוערך שיצא עם פסלון ביד מהטקס למרות שהסרט שהביא אותו לשם היה לא הכי מפוקס, יהיה כנראה אלון אבוטבול. הפער בין הבינוניות של הסרט להופעה של אלון הוא כל כך בולט שמישהו חייב לפצות את הבחור באיזה ספין אוף על בזבוז של דמות על סרט כל כך פושר. גם פסלון יהיה פיצוי הולם. היחיד שיכול לאיים הוא כנראה חיים שריר.
שחקנית משנה: נעמה שטרית
אחת הזכיות הכי צפיות של הטקס. רותם זיסמן ב"המשגיחים" בעיקר רק הייתה שם וכנראה תיאלץ להסתפק שוב במועמדות בלבד. לא ראיתי את "למלא את החלל" אבל אני מניח שעירית שלג מועמדת פה *גם* כי לאקדמיה יש גם נטייה לטפח סיפורי קאמבק. האם זה מספיק? אין לי שמץ. דבר אחד שאני כן יודע הוא שנעמה שטרית סוחבת על הגב שלה סרט שלם ומשדרגת אותו.
צילום: אסף סודרי ("למלא את החלל")
"העולם מצחיק" הוא היחיד בקטגוריה שראיתי, אבל קשה להגיד שהיה שם משהו מהייחודיות של ירון שרף. הייתי אומר ששרף נבלע לתוך הסרט והחזון של זרחין מאשר בלט. בהיעדר כלים בסיסיים אני כנראה איאלץ להסתמך על ההיסטוריה של השמות, ובהתלבטות בין שי גולדמן ואסף סודרי אני אהמר על השני.
תסריט: "המשגיחים"
בשתיים מתוך שלוש הפעמיים בהיסטוריה של האופיר שהזוכה על התסריט לא היה קשור לסרט הזוכה, היה זה אסי דיין שגנב את הפסלונים מתחת לאף. בניגוד לפעמים הקודמות הפעם אין לדיין שום סיכוי, זאת בסך הכל מועמדות של כבוד, על ההברקות הקטנות פה ושם, על הפוטנציאל העצום שהיה גלום בסינופסיס והתמסמס בסרט. בכל הפעמים הקודמות שדיין, כביכול, גנב את הפסלון היה אפשר וראוי להוסיף גם "בצדק". הפעם ממש לא. זה נחמד (וראוי) לתת לו מועמדות על המאמץ הניכר בכתיבה כשברקע כל האחרים עסוקים בעיקר במסביב של הסרט ופחות בתסריט, אבל זה ממש לא מספיק לזכייה וגם גדולי המהללים של דיין בכלל והסרט בפרט הביעו הסתייגויות כאלה ואחרות ביחד עם ההלל.
תיעודי: "שלטון החוק"
בקטגוריה הכי צפויה של האופיר זוכה לרוב זה שדברו עליו הכי הרבה במהלך השנה. הזכייה בסאנדנס די מבטיחה את הפסלון בכיס של רענן אלכסנדרוביץ'. העובדה שהבמאי גם מוכר בקרב המילייה של העשייה העלילתית בישראל ודאי רק תוסיף.
וואלה, היה מיכאל וייגל ב"הפוך"
לגמרי נמניתי על מעריצי "הפוך" כשהיא שודרה (אגב, סידרה שהעובדה שהיא לא יצאה ב-DVD מעולם, בגלל סיבוך של זכויות יוצרים על השירים שנכללו בה, היא טרגדיה) והשם "מיכאל וייגל" לא היה מוכר לי. כל האחרים – דני שטג, אורנה פיטוסי, גילי שושן, נירו לוי, אסנת חכים, עינת ויצמן – קופצים לי לעין עד היום בכל פעם שאני רואה את השם שלהם בתור "זה מ'הפוך'". ורק את וייגל הייתי צריך לבדוק בויקיפדיה כדי לדעת האם ואת מי הוא שיחק שם. מתברר שאחוז החזרה בתשובה בקרב כוכבי הסדרה היה גבוה משחשבתי.
הסדרה ״הפוך״ נמצאת במלואה באתר וואלה! VOD..
אזי לפחות היא לא נעלמה לגמרי. טעמתי עכשיו 5 דקות מתוכה והיא נראית מיושנת למדי, לעניות דעתי.
לא ראיתי אף לא אחד מהם.
אז הלכתי לפי תחושות בטן, וניחושים מזעזעים.
הסרט: העולם מצחיק.
הבמאי:רמה בורשטיין, למלא את החלל.
השחקן:רועי אסף, המשגיחים.
השחקנית:הדס ירון, למלא את החלל.
שחקן המשנה:דני שטג, העולם מצחיק.
שקנית המשנה:רותם זיסמן כהן, המשגיחים.
הצילום:אסף סודרי, למלא את החלל.
התסריט:רמה בורשטיין, למלא את החלל.
התיעודי:שלטון החוק.
מי הולך להסביר לי למה הניחושים שלי מופרכים ?(:
(אם הייתי מזליסטית, הייתי אומרת שתחושת הבטן שלי בסוף יתבררו כנכונות, אבל סביר הלניח שאני אטעה ובגדול. נו טוב, אם זה יטעה, אני אאשים את אופיר. )
למי שרוצה עזר נוסף
יאיר רוה עשה מדגם שבו הוא מנחש לטובת מי הסיכויים. הוא אומר שהמדגם שלו הצליח לחזות כמעט את כל הזוכים בשמונה השנים האחרונות (חוץ מ-2010) כך שאפשר להסתמך עליו.
http://cinemascope.co.il/archives/11809
הוזכר (כולל לינק) במדריך למהמר
http://www.fisheye.co.il/ophir_2012_guide/
הסקר הזה מאוד לא "מדעי" (כפי שיאיר רוה מציין) לכן מומלץ להתייחס אליו בזהירות.
זה הפוסטר של רוק בקסבה?
הם בכלל חשבו על רעיון, או שישר העתיקו את הפוסטר של להציל את טוראי ראיין?
אוי ואבוי, כן.
http://www.facebook.com/rock.the.casbah.2011/posts/350169961726656
והטאגליין באנגלית? They came to rock? מה? אם אתה נותן טאגליין באנגלית לסרט ישראלי בעברית, הוא צריך להיות סופר-מבריק. הטאגליין הזה – לא.
כשמוסיפים את זה לשימוש ב"עולם מטורף" בטריילר, "רוק בקסבה" מאבד המון נקודות על השיווק שלו.
אז זה מיוזיקל או לא?! אני משתגעת!
(ל"ת)
היי,
אם הם היו כותבים "We will Rock you" זה דווקא היה יוצא מגניב.
רגע לפני הטקס, סיכום ההימורים
אז איך התפזרו ההימורים? קודם כל, הם אכן התפזרו. אין אפשרות שנשארה ללא מהמרים, ואין אפשרות שקיבלה רוב מוחלט של הצבעות (כמו שקורה מידי פעם בהימורי האוסקר).
הקטגוריות היחידות בהן אין פיזור, הן הסרט והבימוי, שם המהמרים מציגים את הקרב המרכזי והניחושים שלהם הולכים בעיקר ל"למלא את החלל" ול"העולם מצחיק". בסרט היתרון לראשון ובבימוי לשני, שזו תוצאה אפשרית, אבל פחות סבירה ממתן שני הפרסים לאותו סרט.
בכל מקרה, הינה סיכום הניחושים. אנחנו מציגים כאן את האפשרויות שקיבלו לפחות יותר מ-10% אחוז מניחושי המצבעים:
אני באמת לא יודע מי יזכה,
אבל נדמה לי שבקטגורית הסרט התיעודי רבים מהמנחשים הלכו לפי הכלל האוסקרי שאומר ששואה=פרס. אני לא חושב ש"שישה מיליון ואחד" הוא מועמד מוביל, זכיה של "שלטון החוק" נראית סבירה יותר.
גם בקטגורית השחקנית, הרוב הגדול של הדס ירון לא נראה מוצדק. כלומר, בהחלט ייתכן שהיא תזכה, אבל זה לגמרי לא מובן מאליו. נראה כאילו המנחשים הושפעו מהזכיה שלה בפסטיבל ונציה, שקרתה אחרי שההצבעה לאופיר כבר נסגרה.