מכסחי הקופות 5: סיבוב רביעי

עידן הקרח הגיע. כמה שווה היום סקראט?

סרטים בסדרות ארוכות זה קל, כי אפשר להסתמך על התוצאות של הסרטים הקודמים. או שמא?

[fi_bbb_form game="5" week="4" close_on="2012-07-13 12:15:00"]מה יהיו הכנסותיהם של הסרטים הבאים בסוף השבוע הקרוב?[/fi_bbb_form]

עידן הקרח: יבשת בתנועה

התאוריה שלי היא שסדרת "עידן הקרח" מצליחה כל כך בעיקר כי היא הגיעה קודם. כשיצא "עידן הקרח" הראשון, סרטי אנימציה ממוחשבת עדיין לא היו דבר נפוץ כמו היום (באותה שנה, 2002, יצאו רק שניים כאלה), וההצלחה שלהם היתה כמעט מובטחת: כל סרט אנימציה ממוחשבת עשה הרבה כסף. אחר כך הגיעו מיליון סרטי חיות-מדברות, והחידוש פג, אבל את "עידן הקרח" אנשים כבר הכירו, אז הם באו גם לסרט ההמשך. וזה שאחריו. וזה שאחריו.

הסדרה הזאת מצליחה, אין מה להגיד. הסרט הראשון השיג 46 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו; השני – 68 מיליון; והשלישי – 42 מיליון, עם כמה כוכביות. השלישי הוא היחיד עד כה שהוקרן בתלת-מימד, אבל הוא גם יצא באמצע השבוע, מה שפגע בהכנסות הסופ"ש שלו. בחמשת הימים הראשונים להקרנתו הוא הכניס 66 מיליון דולר.

למרות ההסתייגות הזאת, נראה שהסדרה כבר הגיעה לשיא, והעניין בה, לפחות בארה"ב, דועך לאיטו. בעולם כולו היא עדיין עושה כסף גדול: בשבועות האחרונים "עידן הקרח 4" כבר יצא במקומות רבים בעולם, כולל אצלנו, והכניס כבר קרוב ל-200 מיליון דולר. ייתכן שרלוונטי גם להשוות את הסדרה ל"מדגסקר", גם היא סדרת סרטי אנימציה בינונית לילדים: הסרט הראשון פתח עם 47 מיליון, השני – 63, והשלישי – לפני שבועות בודדים – 60 (והוא היחיד בסדרה שהוקרן בתלת-מימד).

ספיידרמן המופלא

ספיידי המחודש השיג 62 מיליון דולר בסופ"ש הראשון שלו, אבל התגובות אליו לא היו אחידות. היו אנשים שהשתעממו, אחרים התלהבו. ההיסטוריה של ספיידי לא כל כך עוזרת כאן: ""ספיידרמן"" הראשון בסדרה של סם ריימי איבד 38% בסוף השבוע השני שלו, השני – 49%, והשלישי המאכזב – 61%. כלומר, הירידה של ספיידי יכולה להיות בין מעט להרבה.

טד

54 מיליון בסוף השבוע הראשון. 32 בשני. מה יעשה טד בשבוע השלישי? ירידת הסופ"ש השני היא לעתים קרובות התלולה ביותר בתולדותיו של סרט, אז ייתכן שנכון לצפות השבוע לירידה קטנה – בפרט כשאין שום סרט חדש למבוגרים שיהווה תחרות.

שאלת הבונוס:

בשבוע שעבר וודי אלן הפסיד בקרב נגד ווס אנדרסון. בואו ננסה אותו נגד יריבה אחרת – קייטי פרי. סרט ההופעה התלת-מימדי שלה די כשל, כשהכניס 7.1 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו. אם זה לא מספיק גרוע, סרטים כאלה נוטים ליפול במהירות בסופ"ש השני שלהם. "לרומא באהבה" השיג 3.1 מיליון דולר בסופ"ש האחרון, אבל בכל זאת, זה וודי אלן. הקהל שלו נוטה להיות מבוגר יותר, לא ממהר לשום מקום ולא מתעקש לראות סרטים ברגע שהם יוצאים, לכן הירידה – אם תהיה – אמורה להיות קטנה. מי משניהם יכשל פחות השבוע?

הטופס יישאר פתוח עד יום שישי ב-12:00 בבוקר. שלחו את ניחושיכם כבר עכשיו, ושנו אותם בהמשך לפי הצורך. בהצלחה!

חוקי המשחק המלאים