טריילר: ג'ק ריצ'ר

טום קרוז הוא ג'ק ריצ'ר, למרות שהוא לגמרי לא דומה לו

יש סדרת ספרי מתח מצליחה מאוד, ואומרים שגם מוצלחת, שכתב לי צ'יילד, שעוסקים כולם בקורות איש הכוחות המיוחדים לשעבר שהפך לנווד רודף צדק ופותר תעלומות. משום מה, לאיזה מו"ל בארץ עלה הרעיון המבריק להאחיד את כותרות כמה מהספרים באמצעות שימוש במילה "קטלני" ("שיכנוע קטלני", "כסף קטלני", "מוקש קטלני" ועוד כמה), מה שגורם לכולם להישמע כמו סרטי זבל מהאייטיז.

להוליווד היו רעיונות אחרים. עכשיו כשהסדרה באמת הופכת לסרט, בניסיון לא מוסתר להתחיל סדרה של סרטים, הם החליטו לשנות את שמו של הסרט הראשון (המבוסס על הספר "One Shot", או "הצלף" בעברית) לפשוט "ג'ק ריצ'ר". וכך ניצלנו, כנראה, מעוד שנים של סרטים קטלניים.

הבעיה היחידה היא שג'ק ריצ'ר של הסרט לא מראה, לפחות לפי הטריילר, שמץ של דמיון לג'ק ריצ'ר הספרותי. קודם כל, ג'ק ריצ'ר בספר אמור להיות ביריון בגובה מטר תשעים ומשהו. בסרט, לעומת זאת, הוא טום קרוז. ג'ק ריצ'ר של הספר הוא נווד שמשוטט בטרמפים, והטריילר, לעומת זאת, נראה כמעט "מהיר ועצבני" מרוב התמקדות במכונית המגניבה שלו.

זה נראה, צר לי לומר, גנרי לגמרי: סרט אקשן עם טום קרוז, בלי ייחוד או עניין. אני מאוד מקווה שהסרט הוא יותר מזה, ושהטריילרים הבאים יצליחו להבהיר שהוא יותר מזה.