מכסחי הקופות 4: סיבוב שלישי

דיקטטורים, ספינות קרב וצבא של תינוקות מאיימים כולם על הנוקמים בשבוע השלישי שלו. האם יש להם סיכוי?

‏[fi_bbb_form game="4" week="3" close_on="2012-05-18 10:15:00"]מה יהיו הכנסותיהם של הסרטים הבאים בסוף השבוע בארה"ב?[/fi_bbb_form]

אז מה יש לנו השבוע:

באטלשיפ

התכנית היתה פשוטה. עושים סרט שנראה כמו ההגדרה של סרט-קיץ נוסחתי: אפקטים, פיצוצים, בחורות יפות, דגלי אמריקה מתנופפים ופלישת חייזרים. משחררים אותו באמצע מאי, מפרסמים אותו בעזרת טריילרים שגורמים לו להיראות כמו "רובוטריקים 4", לוקחים בהליכה את המקום הראשון בטבלה ועושים המון כסף. בום.

אבל לא הכל הלך לפי התכניות. "באטלשיפ" כבר יצא ברוב העולם ועשה כסף: ההכנסות שלו הן יותר מ-200 מיליון דולר עוד לפני שנקנה כרטיס אחד בארה"ב. זה נשמע די מרשים, עד שנזכרים שסכומים דומים מאוד הכניסו מחוץ לארה"ב גם "זעם הטיטאנים", "מסע אל האי המסתורי" ו"ג'ון קרטר" – שלא זכורים דווקא כלהיטים קופתיים ענקיים. בבריטניה, "באטלשיפ" פתח עם 6 מיליון דולר (כלומר, הסכום המקביל בפאונדים, מן הסתם) – לא אחת מ-100 הפתיחות הגדולות של כל הזמנים שם. בגרמניה הוא פתח עם ‏‏4.3 מיליון דולר, יותר מ"משחקי הרעב" אבל פחות מ"טרון: המורשת". בישראל הוא הביא כ-15 אלף צופים בסוף השבוע הראשון שלו.

"באטלשיפ", כמובן, הוא סרט מאוד אמריקאי. ייתכן שהקהל באמריקה יאהב אותו יותר מזה שמחוצה לה (ואולי יש גם כמה אנשים שגדלו על המשחק "צוללות" ופשוט מתים לראות את גירסת הסרט. לא, זה לא נשמע לי סביר, הגיוני או שפוי, אבל אשכרה עשו סרט על בסיס ההנחה הזאת). אלא מה, עם שובו אל מולדתו הסרט נתקל בבעיה אחרת: אחד הסרטים המצליחים ביותר אי פעם, "הנוקמים". אף אחד לא שיער שבשבוע השלישי שלו, "הנוקמים" עדיין ייתן פייט ראוי על המקום הראשון, אבל זה בדיוק המצב. כמה מחובבי האקשן יעדיפו לראות את "הנוקמים" פעם שלישית מאשר את "באטלשיפ" בפעם הראשונה?

הדיקטטור

שני הסרטים הבאים ברשימה הם קומדיות, וקומדיות בדרך כלל מכוונות נמוך יותר מספקטקלים קייציים. אם לסרט כמו "באטלשיפ" פתיחה של 50 מיליון דולר תהפוך אותו לכשלון, עבור קומדיות, 30 מיליון דולר הם הצלחה גדולה.

‏"בוראט" הפך את סשה ברון כהן לכוכב באמריקה, ובזכותו "ברונו" פתח עם 30 מיליון דולר – ואז רשם את אחת מצניחות הסופ"ש השני הגרועות בהיסטוריה. לא ברור אם כרגע יש יותר אנשים שאוהבים את סשה ברון כהן, או כאלה שמפחדים שהוא שוב ינפנף מולם באיברים מוצנעים על גבי מסך שלם. לקראת "הדיקטטור", ברון כהן עשה שוב את מה שהוא טוב בו – קידום מכירות מתוך הדמות. הוא שפך את אפרו של ‏קים ג'ונג איל על ריאן סיקרסט בטקס האוסקר, וב-‏SNL ‎‏ חטף את מרטין סקורסזה כדי שימליץ על ‏הסרט שלו. הוא הופיע בכל תכנית אירוח אפשרית בתור האדמירל גנרל אלאדין.‏ עם "בוראט" זה עבד.

"הדיקטטור" ייצא לאקרנים כבר ביום רביעי. נתונים על היום הראשון להקרנתו יהיו בוודאי זמינים ‏כבר ביום חמישי, לפני סגירת הטופס, ועשויים לתת רמז לגבי מידת ההצלחה שלו בהמשך.‏

למה לצפות כשאתם מצפים

בין כל סרטי הפיצוצים והגיבורים של מאי, יצאה גם קומדיה אחת, שפונה בעיקר לנשים. היא הפכה ‏ללהיט ענק שהאפיל על כמה מהבלוקבאסטרים המיועדים של הקיץ. זה היה בשנה שעברה, והסרט ‏היה "מסיבת רווקות". הוא פתח עם 26 מיליון דולר, ואחרי שורה של ירידות זעירות, הגיע ‏להכנסות כוללות של 169 מיליון. השנה, "למה לצפות כשאתם מצפים" ינסה לעשות את אותו ‏הדבר. זאת קומדית-אנסמבל על הריונות ולידה של חמישה זוגות, והוא מרכז כמה מכוכבות ‏הקומדיות הרומנטיות המעצבנות, סליחה, המוכרות, ביותר – קמרון דיאז, ג'ניפר לופז ואליזבת ‏בנקס. ומוסיף גם את ברוקלין דקר, אנה קנדריק, וגם כריס רוק ועוד כמה גברים. צריך לזכור שלא כל מי שמנסה להיות "מסיבת רווקות" מצליח: הסרט האחרון שניסה לאחד נבחרת גדולה של כוכבים ‏לקומדיה רומנטית היה "סילבסטר בניו יורק", וזה היה אחד הכשלונות המחפירים של השנה ‏שעברה (פתיחה של 13 מיליון דולר).

הנוקמים

בסוף השבוע השני שלו, "הנוקמים" השיג חצי, כמעט בדיוק, מהסכום שעשה בסוף השבוע הראשון. הירידה שלו מהסופ"ש הראשון לשני היתה 50.3%.

מה יקרה בשבוע השלישי?

ירידת סוף השבוע השני היא בדרך כלל הירידה הגדולה ביותר בתולדותיו של סרט; בשבועות הבאים הירידה בדרך כלל תלולה פחות. זה לא קורה כך תמיד, אבל זה קורה כך בדרך כלל. שתי דוגמאות שקרובות ברוחן ל"הנוקמים": "האביר האפל" ירד ב-52.5% בסוף השבוע השני שלו, וב-43.2% בשלישי (ירידה כזאת תביא את "הנוקמים" השבוע ל-58 מיליון דולר). "איירון מן" איבד 48% בסוף השבוע השני שלו, ו-38% בלבד בשלישי (וירידה כזאת ל"הנוקמים" משמעותה סופ"ש של 63.9 מיליון דולר). אף אחד משניהם, אגב, לא יגרום ל"הנוקמים" לשבור את שיא הסופ"ש השלישי הגדול ביותר אי פעם – הוא שייך ל"אווטאר", עם 68.5 מיליון דולר.

האם "הנוקמים" יכול להשיג מספרים כאלה ענקיים? זה נשמע לא ייאמן, אבל עד היום, "הנוקמים" תמיד התעלה על הציפיות.


את הניחושים ניתן לשלוח עד יום שישי ב-10:00 בבוקר. מומלץ לשלוח את הניחושים מוקדם ככל האפשר, ולעדכן – אם צריך – מאוחר יותר.

חוקי המשחק המלאים