-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
גטסבי הגדול
The Great Gatsby
עיבוד לספרו של פ. סקוט פיצג'רלד. צעיר עובר להתגורר בסמיכות לעשיר ונהנתן מסתורי בשם ג'יי גטסבי, ונמשך אל עולמו.
תאריך הפצה בארה"ב: 10/05/2013
תאריך הפצה בישראל: 16/05/2013
התפאורה, האפקטים והויזואליה ענקיים, מפוצצים ויפים. התסריט שמתחבא מאחור הוא עיבוד סטנדרטי לסיפור קטן שלא מצדיק את הרעש.
"גטסבי הגדול" נבחר כסרט הפתיחה של פסטיבל קאן 2013.
http://www.hitfix.com/in-contention/baz-luhrmanns-the-great-gatsby-to-open-the-2013-cannes-film-festival
מעניין זה שסרטו הלפני-אחרון של לורמן, "מולין רוז'", היה גם הוא סרט הפתיחה של פסטיבל קאן 2001. זה נגמר במועמדות לאוסקר על הסרט והשחקנית. הסרטים האחרונים שפתחו את הפסטיבל היו "למעלה", "ממלכת אור הירח" ו"חצות בפריז" – שבלי קשר לאיש ולמטאטא, היו סרטים ממש טובים. אני רוצה לומר שיש למה לצפות.
ורובין הוד של רידלי סקוט...
(ל"ת)
טריילר חדש
http://www.youtube.com/watch?v=ozkOhXmijtk
נראה די טוב.
ב-imdb יש כבר ציוני metacrtic
איך זה יכול להיות? אין חוק שאומר שאסור להציג את הסרט לפני פסטיבל קאן?
הסרט מוצג בפסטיבל קאן כסרט הפתיחה
ולא במסגרת התחרות, אז כנראה חוק ה"הקרנה ראשונה בפסטיבל" לא חל עליו.
לפי התקנון מותר להציג את הסרט לפני תחילת התחרות
במדינה בה הסרט הופק.
גטסבי הלא-כל-כך גדול
השעה הראשונה מצויינת, הויזואליה מרשימה והעסק זורם ומעניין. אחר כך זה מתחיל להימרח ולהתפרק, הסיפור מאבד מהאמינות (בטוח שבספר זה יותר טוב), וככל שגטסבי (דיקפריו) נחשף יותר ויותר, הוא פחות ופחות מצליח להחזיק את הסרט והתסריטאים לא עוזרים לו. הטוויסטים צפויים מקילומטר. טובי מגוויר חמוד אבל מתפוגג בהמשך, קארי מוליגן יפהפייה לכל האורך. התלת מימד נאה אך לא הכרחי.
גטסבי משתמש כל כך הרבה פעמים בביטוי 'old sport' (לפחות 50 פעם, בלי להגזים) שאפילו התסריט צוחק על זה. אבל זה לא מצחיק. זה מציק. ממש. היה אפשר להוריד במינון ולקצר את הסרט ב- 20 דקות, אף אחד לא היה מתלונן.
שורה תחתונה: אופרת סבון בומבסטית של שנות ה- 20. לא רע, לא מספיק טוב.
כל מילה בסלע.
קראתי ביקורות שוחטות יותר שבעיקר זועקות על פיספוס מוסר ההשכל של הספר בסרט.
באופן אישי אני מסכים עם טענות אלו, אבל אסייג כי הבנת ופירוש המסר של ספר כלשהו היא סובייקטיבית ולכן כלל לא בטוח שכולם מסיימים אותו עם מוסר השכל דומה.
לדעתי, ההבדל הענק בין הסיפור בסרט לספר – הוא שהספר עוסק בריקנות של החלום האמריקאי והשפעתו על החברה בארה"ב.
מה שמדהים הוא שהמצב לא השתנה בהרבה בכל עשרות השנים הרבות מאז כתיבת הספר, וזה הופך אותו לקלאסיקה ספרותית בעיני.
הסרט מנגד – עוסק בעיקר בדמותו של גטסבי ובסיפור הטרגי שלו, כשהכל עטוף באריזת אופרת סבון ממוצעת, כפי שכתבת.