בפרק הקודם של "מאחורי הקלעים של מה שהתברר פתאום שהוא אחת מסדרות שוברי הקופות הענקיות בעולם", גארי רוס, הבמאי של "משחקי הרעב", הודיע במפתיע שהוא פורש, ולא יביים את הסרט הבא בסדרה, "התלקחות". לליונסגייט, האולפן המפיק את הסדרה, לא היה הרבה זמן למצוא לו תחליף: יש להם מומנטום, יש להם תאריך הפצה לסרט הבא, יש להם לוח זמנים מוכן ודחוק, ורק במאי אין. שבועיים מאוחר יותר, יש: הבמאי של "התלקחות" (ככל הנראה. זה לא אושר רשמית עדיין) הוא פרנסיס לורנס.
זאת, לדעתי, התפתחות חיובית. זו לא דעה מאוד פופולרית, אבל אני מעריך את לורנס. הוא עשה את "קונסטנטין" ואת "אני האגדה", שניהם סרטים טובים הרבה יותר מהשם שיצא להם, וגם את "מים לפילים" שלא הוקרן בארץ. אבל כנראה שהיצירה הכי מוכרת ונצפית של פרנסיס לורנס היא זה:
(זהירות: אם איכשהו הצלחתם לא להיחשף עד היום לקליפים של ליידי גאגא, עדיף שתשבו).
המוזר הוא שהקליפ הזה, שנצפה 459 מיליון פעמים ביוטיוב בלבד, משודר בטלויזיה בכל שעה ואין לו שום הגבלת גיל, הוא הרבה יותר בוטה, ביזארי, מיני ומפחיד מכל מה שלורנס יוכל לעשות בסרט המדורג PG-13. אין סיכוי ש"התלקחות" יגיע לשמינית מהביזאריות האופיינית של קליפים של ליידי גאגא, אבל לפחות אנחנו יודעים שהבמאי ירגיש בבית עם התלבושות של תושבי הקפיטול.
לורנס יודע לעשות מתח ודרמה (בלי צחוק – ב"אני האגדה" יש כמה סצינות מבריקות), ומבחינת חזון ויזואלי הוא נמצא כמה וכמה סדרי גודל מעל גארי רוס. זאת נשמעת כמו החלטה נכונה.
לורנס מגניב.
הוא יודע לביים דרמה טובה, כמו ב"מים לפילים", וכמו שרד אמר גם ב"אני האגדה" היו את הרגעים שלו.
"קונסטנטין" היה מבריק ויזואלית ומגניב.
בקיצור, החלטה טובה.
אוי...
ממה שזכור לי, "קונסטנטין" סרט לא משהו, בלשון המעטה. אולי הוא מגניב ויזואלית, אבל זהו בערך. ואני לא סובל (גם בלשון המעטה) את ליידי גאגא, ושירים / קליפים שלה. לכן, אני ממש מקווה שזה יהיה יותר דומה ל"אני האגדה" המעולה ולא לדברים האחרים שלו.
לקונסטנטין יש כל-כך הרבה יותר פלוסים ממינוסים,
שאפשר להחשיב אותו לסרט טוב. בסך הכל המינוסים הם עלילה מטופשת וחלק מהאפקטים הויזואליים הפחות מוצלחים (רוב הגיהנום). אבל מה אכפת לי מהעלילה כשכולם משחקים כל-כך טוב שגם קיאנו ריבס נראה אמין? כל, אבל כל השחקנים בתפקידי המשנה פשוט מבריקים, לא פחות, החל מגבריאל (טילדה סווינטון) וכלה בלוציפר (פיטר סטורמרה). ובכללי הסרט מבוים (אם אני מבינה נכון את תפקיד הבמאי בכוח) ומצולם מצוין,
היי, בחירה טובה.
"אני אגדה" הוא אחד מסרטי הזומבים הטובים בעולם (למעשה, שני מבחינתי רק ל-"28 שבועות אחרי"), וגם החלק הקטן שראיתי מ"קונסטנטין" (+ משחק המחשב שלו) היה מגניב, כך שפרנסיס לורנס אכן מומחה בלקחת עולמות ייחודיים וממש ליצור תחושה סוחפת סביבם. מי יודע, אולי הוא באמת יוכל לגרום לזה להתעלות על הסרט הראשון, שבהחלט היה בו מה לתקן. נחכה ונראה.
אם כי יש לי רעיון קצת יותר טוב.
הוויזואליה של הקפיטול ב"משחקי הרעב" הייתה צעקנית, אבל בצורה מעיקה וחסרת טעם (למעשה, גם ליידי גאגא היא כזאת). אם ירצו להשאיר את הקטע הצעקני אך להפוך אותו ליותר אפל, מטריד ובעל משמעות (כמו שאני ועוד רבים אחרים אוהבים) ועדיין להשאיר אותו "קיד פרנדלי" כדאי אולי להביא את במאי הקליפים סמואל בייר. אז כן, הסרט היחיד שהוא ביים הוא הרימייק ל"סיוט ברחוב אלם", אבל בימי הקליפים שלו, הוא ביים קליפים עתירים בחזון וויזואלי מדהים כמו "Until it Sleeps" של מטאליקה' "Zombie" של הקרנבריז ו-"Coma White" של מרילין מנסון, וזה רק קצה הקרחון.
http://www.youtube.com/watch?v=AyeliBNmT8g
http://www.youtube.com/watch?v=6Ejga4kJUts&ob=av3n
http://www.youtube.com/watch?v=QQPJYnr48yU&ob=av3e
לדעתי, הוא יוכל להפוך את העולם של "משחקי הרעב" לחיים בצורה שתגרם לו להיות הרבה יותר בוגר ממה שהוא כבר. רק שמישהו אחר יכתוב לו את התסריט, וזה יכול היה להיות נפלא. אבל נראה שעכשיו אין דרך חזרה…
יש!
"אני האגדה" זה סרט אדיר, ראיתי אותו מלא פעמים והוא לא נמאס. את "קונסטנטין" ו"מים לפילים" לא ראיתי, אבל אחרי "אני האגדה" אני חושב שיש מלא פוטנציאל.
החלטה ממש טובה.
לפני שהשאלה היא מי הבמאי
צריך לשאול: כמה חופש פעולה יהיה לו? האם זה ישנה בשלב הזה מי הבמאי או שבכל מקרה האולפנים יחליטו בשבילו את רוב ההחלטות החשובות, בייחוד אחרי שכבר נקבע טון ויזואלי וסיפורי בסרט הראשון?
( רק להערה, אני יודע שיכול להיות שכן, יהיה חופש – הנה לדוגמא הארי פוטר וכו', אבל זה לא הופך את השאלה לפחות רלוונטית)
השאלה מאוד רלוונטית, כמובן.
(ל"ת)
מה זה 'ההחלטות החשובות' ולמה שהאולפנים יגבילו את הבמאי?
למה שלאולפנים יהיה אכפת כל כך מהבימוי (המראה של הסרט, הצילום, העריכה, הסאונד וכו')? אולי רק בעניין הדירוג (עם "התלקחות" למשל הם לא ייתנו ללורנס לעבור את ה-PG-13) אבל חוץ מזה איך עוד הם יכולים להתערב בעבודתו של הבמאי? בתסריט אולי כן, הם ינסו אולי להדגיש את הנושאים שנראים להם מסחריים יותר וכו', אבל זה לא כ"כ קשור לבימוי, את כל זה אפשר לעשות גם לפני שהוא נבחר.
יש עוד הרבה דברים שאפשר לומר לבמאי לעשות.
כשאלפונסו קוארון ביים את ההארי פוטר השלישי ובחר לצבוע את המסך בגוונים של אפור וצבעים דהויים למינהם (רבאק, אפילו טיפה של שמש לא היתה בסרט) האחים וורנר יכלו חופשי לשלוח איזה מפיק בפועל שיגיד לו "שמע, אלפונסו, אתה במאי טוב, באמת שכן. אבל זה אפל מדי, אל תשכח שאתה לא אמור לביים משהו רציני מדי או מדכא". ובזה העניין היה תם.
יש כמובן במאים שמנהלים מלחמה מול המפיקים (בדרך כלל זה נגמר בגירסת במאי שיוצאת ישר לדי וי די, חוץ ממקרים יוצאי דופן כמו "ממלכת גן עדן" של רידלי סקוט שגירסת הבמאי שלו הוקרנה בקולנוע בהפצה מאד מוגבלת), אבל עדיין הכל מאד מאחורי הקלעים ובדרך כלל המעורבים הורגים את הסיפור לפני שהוא מגיע לעיתונות, למשל.
וכמובן, 502 הגרסאות של ברזיל.
(ל"ת)
הייתה לי תחושה שאני היחיד שאוהב את 'אני האגדה'
בתגובות אני רואה שטעיתי.
הדבר היחיד שלא אהבתי ב"אני האגדה" הוא הסוף. מצד שני הבנתי שיש כמה סופים, אז יכול להיות שאני אוהבת את כל הסרט ורק עוד לא יודעת את זה
מסכים לגמרי,
"אני האגדה" הוא סרט מצוין עם סוף מחורבן. הסוף המקורי של הסרט מוצלח הרבה יותר. דיונים עליו אפשר למצוא בביקורת על הסרט, כאן:
http://www.fisheye.co.il/i_am_legend/?comNum=328222#li-comment-328222
גם יצוי ה-CGI קצת הרסו
הם נראו מאוד לא טוב.
אם לסרט היה סוף אחר ויצורי CGI טובים יותר או אנשים עם מייקאפ טוב בתור הזומבים זו היתה סוג של יצירת מופת.
אגב, ראיתי את התגובות של אנשים ברשת ובעוד יש לא מעט אנשים שחושבים כמונו (אנשי הפודקאסט של סלאש פילם שאני מאוד מעריך אותם) יש לא מעט שחושבים שמדובר בבחירה בטוחה ושמדובר בבמאי בינוני לא פחות מבראט ראטנר או מקג'י (דווין פארצ'י למשל). ובאמת שאני לא מבין את האנשים האלה. "אני האגדה" היה אחד מסרטי המיינסטרים היותר מדכאים שיצאו לי לראות והיה לו אחלה בימוי. "קונסטנטין" הוא אולי שנוי במחלוקת אבל הוא עדיין סרט מאוד מגניב עם סטייל. אני לא מבין איך הסרטים האלה יגרמו לו להיראות כמו במאי בינוני שהאולפנים ישכרו רק כבובה.
יצורי*
(ל"ת)
תודה, רצה לקרוא.
מפחיד אותי רק למצוא תגובות ישנות שלי שיעידו על כמה שהזיכרון חלש או לחלופין, הסניליות הוירטואלית חזקה.
אני עדיין לא מסוגל להתגבר על מה שהוא עשה לספר
כסרט בפני עצמו הוא היה חביב, אבל הוא כל כך שחט את הספר – והפך לחלוטין את כל הרעיון מאחורי עצם השם שלו – שרק העלבון הזה גורם לי לשנוא אותו.
דווקא הסרט תופס את האווירה הכללית לא רע.
הפיספוס האמיתי הוא עם הסוף כמובן: הסוף של הספר גאוני. אבל הסיבה שהוא כזה היא בדיוק הסיבה שתסריט נאמן למקור לא יקבל אור ירוק בהוליווד.
הסרט, בלי שום קשר, ממש טוב ועומד בפני עצמו.
משפחת לורנס שולטת!!!1
(ל"ת)
עכשיו חסר רק מרטין לורנס
אולי שיחליף את לני קרביץ
*לפי האימייל שלי הייתה אמורה להיות פה תגובה של רד פיש*
*ומאוד מעניין אותי לדעת מה היה אמור להיות כתוב בה… *
בחירה טובה
לא ראיתי את "אני האגדה".
ראיתי את "קונסטנטין" ואהבתי אותו. כן, יש לו כמה וכמה חסרונות(כמו כמה סצנות מטופשות), אבל בסופו של דבר הוא סרט דיי מוצלח.
את ליידי גאגא אני לא מאוד אוהב, וגם את הקליפ לא משהו, אבל אני יכול למצוא פוטנציאל.
בכל מקרה, אם הוא גרם לקיאנו ריבס לשחק טוב, אז אני מאמין שהוא יכול לעשות כל דבר.
מה שגורם לי לתהות
האם ידוע לכם על איזשהו אתר מקביל לימד"ב שמתמחה שוידאו קליפים של שירים. תמיד תהיתי למה בימד"ב לא מתייחסים לקליפים וזה נראה לי מוזר וממש לא הוגן, יש להם דפים לסדרות טלוויזיה, סרטי טלוויזיה ואפילו לסרטים קצרים, מה רע אם גם לוידאו קליפים היה? לא מעט פעמים אחרי שראיתי איזשהו קליפ מוצלח מאוד שרציתי למצוא את שם הבמאי/צלם/שחקן/וואטבר אך לא הצלחתי.
ומה עם פרסומות?
אפרופו פרסומות
אני רוצה לגלות מי אחראי לכך שיש עדיין בקולנוע את הפרסומת WELCOME TO HELL של מקדונלדס, שצולמה בתקופת הדינוזאורים. אני אמצא אותו ואשלח עליו איזה מר-מן או שניים…
אני אחראי לזה
(ל"ת)
הפרסומת ישראלית לחלוטין
ואחראיים עליה חברת הפרסום יהושע/TBWA… ככה לפחות רשום בצד של הפרסומת בקטן.
בויקפדיה יש הכל
(ל"ת)
ממש לא.
(ל"ת)
התמונה למעלה זה פוטושופ מבית רד פיש?
(ל"ת)
אני שמח שמישהו שם לב.
(ל"ת)
במסך נורמלי רואים את העבודה המושקעת, אבל בנייד לא, לצערי, ובכניסות הבאות לדף כבר לא שמים לב לתמונת הכותרת
זה בסדר, זה לא באמת מאוד מושקע.
(ל"ת)
אבל בטח עדיין טיפה מבאס כשלא שמים לב.
שמתי לב. הנחתי פשוט שזה פריים שאני לא זוכר.
סכין הגילוח של אוקהם.
אני עדיין לא מוציא את הקונפטי.
"משחקי הרעב" היה מעולה (וג'ניפר לורנס מדהימה בכל מובן שקיים), אבל עובדה שגם דיוויד סלייד, שביים את הארד קנדי, היה במאי מעולה ואז הוא הלך לביים את דמדומים השלישי, שעדיין, לפי הביקורות, נראה כמו תחת.
דייויד סלייד לא במאי מעולה.
לכל היותר, הוא במאי שעשה סרט טוב אחד (וידוי: עדיין לא ראיתי את "הארד קנדי"). אחריו, ומה שכנראה הרבה יותר קשור לכך שהוא קיבל את העבודה ב"דמדומים", הוא עשה את "30 יום של לילה" שהוא סרט ערפדים ממוצע במקרה הטוב.
לא שאני אומר שצריך להוציא את הקונפטי, בהחלט אפשרי שליונסגייט מחפשים רק טכנאי שינפיק עוד סרט בסדרה עם מינימום עניין וללורנס (הוא, לא היא) במקרה היה זמן. אבל יש מקום לאופטימיות זהירה.
אני חצוי בדעתי
מצד אחד, פרנסיס לורנס הוא אכן במאי טוב. ב'אני אגדה' היו כמה רגעים ללא פסקול והתמקדות ברגשות. זה מה שעבד הכי טוב, לדעתי, ב'משחקי הרעב'. מצד שני, לורנס הוא יותר במאי של אקשן. גארי רוס ביים עד 'משחקי הרעב' שני סרטים שהם דרמות/קומדיות ופרנסיס לורנס ביים עד עכשיו 2 סרטי אקשן/אימה ואחד שהוא דרמה. סביר להניח שאולי האקשן ב'התלקחות' יהיה יותר טוב, אבל בפן הרגשי תהיה ירידה ברמה. נחכה ונראה.
מיים לפילים כן הוקרן בארץ
אני ראיתי אותו בסינמה סיטי. בעצם, זו היתה הקרנה מיוחדת/טרום בכורה/עם הרצאה וזה. אבל יכול להיות שיהיו רק הקרנות כאלה? ז"א, כבר טרחו להשיג עותק וזכויות ולתרגם, אבל אז בחרו לא להקרין מסחרית?
כן
היתה אמורה להיות לו הקרנה מסחרית, אבל אז היא נדחתה, נדחתה שוב ולבסוף בוטלה, משום מה.
חבל
סרט חמוד, ורוברט פטינסון בכלל לא רע כשהוא לא מנצנץ.
לא בדיוק קשור למשחקי הרעב
אבל בהחלט בתחום ה"אולפנים הוליוודים קונים כל סדרת נוער דיסטופית והופכים אותן לסרטים בקצב מסחרר": צ'רלי קאופמן יעבד את The Knife of Never Letting Go, הכרך הראשון בסדרת Chaos Walking מאת פטריק נס.
http://blogs.indiewire.com/theplaylist/charlie-kaufman-to-adapt-the-first-book-in-the-chaos-walking-book-series-the-knife-of-never-letting-go-20120423
על כאוס מהלך כבר דיברתי כאן בקצרה כשההודעה על קניית הסדרה ע"י ליונסגייט נידונה. לטעמי זו סדרה מעולה שעולה על משחקי הרעב בכמעט כל מובן, ובעיקר באופן שבו היא מעמידה בפני הגיבורים שלה דילמות סבוכות בלי ההקלות שקטניס מקבלת במשחקי הרעב. אה, וגם אין משולש אהבה.
הולי... שיט...
אחת מטרילוגיות הספרים האהובות עלי של השנים האחרונות תקבל עיבוד מהתסריטאי האהוב עלי?
הולי שיט!
אבל רגע, למה שקאופמן יעבוד על תסריט למה שהוא בלוקבסטאר פוטנציאלי, חשבתי שהוא לא בקטע הזה?
שלא לדבר על זה שהוא לא צריך לעשות הרבה, הספר כבר שם והוא די מפורט.
האמת שאם קאופמן יכתוב את התסריט, סיכוי טוב שהסרט יהיה מבוסס על הספר בערך כמו ש"אדפטיישן" מבוסס על "גנב הסחלבים".
שימשיך לביים קליפים
כי את זה הוא עושה מעולה, בעיקר מהבחינה הויזואלית (ע"ע כמעט כל הקליפים אותם ביים). מבחינה עלילתית, well, הוא די איום ונורא – ומוכיח את זה "אני האגדה" המשעמם, שלפחות מדהים ויזואלית.
אז אפשר לצפות ש"התלקחות" יהיה מדהים ויזואלית אבל שישעמם את התחת? כן, כנראה. באסה.
עכשיו זה רשמי
ALL HAIL THE LAWRENCES
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=89866
קשר משפחתי P:
פרנסיס לורנס קשור איכשהו לג'ניפר לורנס? ;)
והוא ממשיך
לפי הדיווח פה, "משחקי הרעב" לא יהיה מקרה כמו "דמדומים" שבו הבמאי מתחלף בכל סרט: פרנסיס לורנס חתם גם על בימוי "עורבני חקיין" חלקים 1 ו-2.
לפחות זה
זה נחמד לדעת שהוא סגור לשאר הסדרה, אבל זה מעלה תהיות. אני משער שההנחה הכללית עכשיו היא "טוב, נראה איך יראה 'התלקחות' ואז נדע אם הסרטים האחרונים יהיו טובים או מעפנים". כלומר, כנראה ישפטו את האיכות שלהם ע"פ הסרט הקרוב. אבל אני אישית נזכר בכך שתיעבתי את "הארי פוטר 5" וגם 6 לא היה משהו, אבל שני החלקים של 7 היו כאלה נהדרים שהייתי צריך לוודא שוב ושוב שזה אותו במאי ולא השיבוט המרושע (והיותר מוכשר) שלו. אז למרות שיש עוד זמן עד הסרט, אני אומר כבר עכשיו שלא כדאי לגזור את דינה של הסדרה ע"פ הסרט הבא בלבד. אם הוא יהיה טוב זה לא אומר ש"עורבני חקיין" לא יאכזב, ו-ווייס ורסה.