אחרון (נדמה לי) בסדרת הטריילרים ללהיטי(?) השנה הבאה שיצאו לקראת כריסטמס, והכי מעניין – מבחינת טריילרולוגיה – מבינהם. כי כדי להבין את הטריילר הזה צריך לדעת משהו לא רק על ההיסטוריה של רידלי סקוט, אלא גם על ההיסטוריה של הטריילרים שלו.
אז בתור חומר רקע, זה הטריילר של "הנוסע השמיני":
וזה הטריילר של "פרומתאוס":
מגניב.
איזה מגניב!
נשאר לקוות שזה לא יאכזב, ואז אולי נראה החיאה אמיתי של הפרנצ'ייז, בלי קישורים לטורף. אני רוצה Alien 5.
יותר מידי CGI, יותר מיד אקשן….
הסרט הראשון היה סרט מד"ב-אימה במובן הקלאסי ביותר שקיים.
הוא היה קלסטרפובי ומלחיץ, איטי וחשוך, עם אווירה אפלה.
הטריילר החדש אומנם נראה מסקרן מאוד, אבל הוא יותר משדר מד"ב-אקשן מאשר אימה.
נחכה ונראה….רידלי לא עשה סרט טוב כבר הרבה שנים.
ממש מעורר ציפייה
אם כי MatanD צודק, הוא באמת נראה יותר מדיי אקשני ופחות מדיי מפחיד.
היו כמה סצנות מעוררות אימה, אבל בכללותו של עניין רואים בטריילר אנשים בורחים, או חוקרים – שזה מאפיין נורמלי של סרטי פעולה.
ועם כל זאת בהחלט ייתכן שהטריילר מטעה, או מציג את הסרט כך כדי למשוך צופים, ככל הנראה (או יותר נכון- סביר להניח) זה קרה כבר פעם אחת השבוע.
מקווה לטוב.
רידלי לא עשה סרט טוב.
(ל"ת)
תודה על התזכורת
ראיתי את 'הנוסע השמיני' רק איזה פעמיים, ושניהם היו מזמן, אז הזכרון שלי של הסרט קצת מעורפל
מגניב.
מגניב מגניב מגניב מגניב.
זה הדבר היחיד שהצלחתי להוציא מהפה שלי בדקה האחרונה.
הולי שיט
זה נהדר.
אני חושב שזה אפילו מרגש אותי יותר מההוביט.
בין זה, האביר האפל וההוביט, אני מאוד, מאוד מחכה ל-2012.
אין ספק ש2012 היא השנה הגדולה של הקולנוע
בשנים-עשר השנים האחרונות, 2008 הייתה קרובה, אבל שנה כל כך עמוסה אני לא חושב שראיתי הרבה זמן.
2012 תהיה שנת הבלוקבסטארים האיכותיים
מאז 2008 (אז יצאו "איירון מן", "האביר האפל", "וול-E", "הלבוי 2" ועוד) לא היתה לנו שנה כזו.
טריילר מאוד מסקרן
דווקא עכשיו אני מרגיש שאני יותר מצפה לסרט הזה מאשר לאביר האפל (למרות שבמאמר מוסגר אומר שבצפייה חוזרת הטריילר של העטלף הוא דווקא הרבה יותר מוצלח מהצפייה הראשונה).
ולמי שלא שמע על מסע הפרומואים לקראת הטריילר, אז הנה כתבה שפורסמה שלשום ב YNET:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4164239,00.html
למישהו יש מושג
למה בחרו בשם "פורמתיאוס"? יש איזשהו קשר בין הסרט לבין פרומתיאוס מהמתילוגיה היוונית [שבגד בזאוס ונתן לבני האדם את האש]?
יתכן שמדובר גם בהתייחסות לספר "פרנקנשטיין" של מרי שלי
שכותרת המשנה שלו היתה "פרומתיאוס המודרני".
ניחוש נטול כל בסיס
אולי הם אלו שיביאו את האש לאנושות – רק שכאן האש היא לא דבר חיובי.
טריילר מסקרן ביותר.
אני רק מקווה שהסרט יתעלה על הציפיות שלי.
זה לא הטריילר האחרון
כמו שיצא טריילר שני לבאטמן ככה אמור לצאת גם טריילר שני ל"אוונג'רס" במהלך השבוע הקרוב.
אתה משאר?
או שזה מידע מוסמך?
כבר פורסם על זה בכמה אתרים
שטריילר שני אמור לצאת בסוף דצמבר (שבוע הבא).
אכן מגניב
כלומר, לא הטריילר שהוא קצת גנרי ואף מעלה את ההשערה המדכאת שפרומתאוס יהיה סרט אקשן/יצורים סטנדרטי. למעשה הדבר היחיד שגורם לי להרגיש איזשהוא עניין בסרט היא העובדה שהטריילר החדש הוא, מתברר, ציטוט לטריילר המקורי – זה נותן את התחושה שמישהו שקשור לסרט החדש חושב על הסדרה כולה ועל הטבע שלה.
הפרומואים לטריילר
באמת היה לי מוזר שלא פורסמו פה הפרומואים לטריילר (שבYNET כתבו עליהם)
פעם ראשונה אני רואה פרומו לטריילר – אבל מה שהיה מעניין שם זה מה שרידלי אומר
שהקונספט מבוסס על זה שאף אחד לא שאל את עצמו מי זה החייזר בחללית בסרט הראשון
ומשם הוא יצר סיפור שלם
פרומואים לטריילר? תודה, לא.
לא הולך לצפות בהם ובטח שלא לכתוב עליהם.
נו באמת, "אף אחד לא שאל את עצמו..."
רק מי שהיה מנותק לגמרי מהפרנצ'ייז והחליט לחזור אליו אחרי 30 שנה כדרך להציל את הקריירה המדשדשת שלו יכול לחשוב את זה.
http://aliens.wikia.com/wiki/Mala'kak
טריילר מעולה
יש לי רק בעייה אחת איתו. כשהספינה העגולה נופלת ומתגלגלת לכיוונם, למה לא לברוח הצידה במקום לרוץ ישר?
זה תמיד קורה בסרטים מצויירים
רוד ראנר לדוגמא
למעשה, אני מניחה שהפתרון הוא לרוץ באלכסון.
מצד אחד ליצור מרחק בינך לבין מה שעומד ליפול עליך (היתרונות שבריצה קדימה) ומצד שני לצאת מהמסלול הצפוי שלו (היתרונות שבריצה הצידה). זוית האלכסון צריכה להיקבע על פי המהירות והמרחק של האיום וכמובן המהירות לה אתה מסוגל – אבל היות ולאף אחד אין זמן לחישובים כאלה בזמן אמת, קירוב אינטואיטיבי ייאלץ להספיק.
זה רק אני או ש...
המנגינה מזכירה בהתחלה קצת את אינספשן, אבל בהמשך מזכירה קצת את המנגינה של המסור?
יש למה לצפות
אחזור על דברי אחרים… נראה טוב אבל עולה חשד של עודף אקשן על חשבון עלילה.
זה רק אני? או שהטריילר מ-79 נראה בתחילתו כאילו ילד משחק עם מצלמה של אבא ובהמשך אותו ילד זורק את הצלולויד למיקסר?
מעניין לראות את הדרך שעשתה אמנות הטריילרים מאז ועד היום.
אני מת על זה.
אנשים ראו בסך הכל דקה אחת מהסרט, וכבר טוענים שיש עודף אקשן שבא על חשבון העלילה.
אם לדייק, זה גם לא דקה מהסרט
זה שברירי פריימים שמקובצים לדקה.
הטיעון שלי לא משתנה.
טריילר אמור, עקרונית, לייצג נאמנה את הסרט.
לפעמים זה לא ככה, אבל זה העקרון. טריילר שאין בו דבר מלבד אקשן רומז על סרט שיהיה בו בעיקר אקשן.
(אגב, אני לא חושב שזאת בהכרח בעיה. "הנוסע השמיני 2" היה סרט אקשן לכל דבר, וזה לא הפריע לו להיות גם נאמן למקור וגם סרט מעולה בזכות עצמו).
כן, אבל הנה ההבדל
רידלי סקוט הוא לא ג'יימס קמרון.
הוא במאי אקשן חביב, אבל לא באותה רמה כמו קמרון. ואם אתה שואל אותי, חוץ מאקשן הוא במאי די בינוני מכל שאר הבחינות. הוא מאוד תלוי ברמת התסריט שהוא מקבל וגם כשהוא מקבל תסריט טוב לרוב הוא אוהב לעשות בו מיליון ואחד שינויים עד שהוא נהרס לגמרי. במקרה של "פרומתאוס" זה התחיל כפריקוול ל"נוסע השמיני" שנכתב על ידי מישהו שכתב תסריט מד"ב שנחשב למעולה וקיבל הרבה שבחים ושכיכב ב"רשימה השחורה", אבל אז סקוט הביא את דיימון לינדלוף, התסריטאי הראשי של "אבודים" לשכתב את התסריט וקיבלנו את הסרט שיש לנו עכשיו. הבחור כתב שניים מהפרקים הגרועים בתולדות הטלוויזיה. אני דואג.
הבחור כתב פחות או יותר *כל* פרק בסדרה.
כולל את הפרק הכי טוב בסדרה ואחד הטובים ביותר בכל סדרה באשר היא. אתה יכול לישון בשקט.
אבל הסדרה המדוברת היא "אבודים"
אז זה לא ממש מעודד
אני חושבת שכדאי שנפסיק פה
לפני שיתחיל כאן דיון ארוך ואוף טופיקי למדי על "אבודים"
הוא ממש לא כתב כל פרק בסדרה (לא אוף טופיק)
אתה לא יודע איך זה עובד בסדרות אמריקאיות?
כל פרק כותב מישהו אחר.
כתב הקומיקס המפורסם בריאן קיי ווהן (Y: האדם האחרון) הוא זה שהכניס את האלמנטים הטובים ביותר לסדרה. דיימון לינדלוף כתב את הפרק הכי גרועים (Across The Sea, והפרק ההוא עם סיפור הקעקוע של ג'ק).
והיה גם את פול דיני (הכותב הראשי של הסדרה המצוירת של באטמן משנות ה-90, וזה שכתב את הסרט "שובו של הג'וקר" המעולה) שהיה יועץ לאיך לקדם את העלילה.
הם אלו שהכי עזרו. לא דיימון לינדלוף.
ורק להוסיף (כאן מגיע החלק הלא אוף טופיקי) לינדלוף גם שימש כיועץ תסריט לסרט של "סטאר טרק" וכתב את "הפלישה למערב". שניהם סרטים עם תסריטים ממש ממש מטופשים (למרות שהראשון לא היה כזה גרוע).
אז לא, הוא לא הוכיח לי שהוא תסריטאי טוב. ואני עוד דואג.
דווקא השוטים שמציגים אקשן הם לא בדיוק הרוב כאן.
בכל אופן, זה ויכוח די מיותר. ראינו רק דקה של שוטים מהירים, אף אחד לא יכול לדעת כלום בינתיים. וזה בדיוק האבסורד שעליו רציתי להצביע.
ככה עושים קדימון
קצב מתח, לגרות בלי להסגיר כלום מהעלילה…. חבל שהאומנות הזאת נעלמה בימיינו… נמאס מקדימונים שהורסים סרט שלם….
טוב, אני כבר יודע לאיזה סרט אני מחכה ב 2012…
מסקנתי מטריילר זה ומהמקבץ
אולי, אולי 2013 תהיה השנה פורצת-הדרך בה במאים יגלו צבעים נוספים מלבד תכלת וכתום.
(פרומתאוס קשישא, לא יכולת להביא גם אדום, סגול וירוק לאנושות, יא קמצן?)