בסדרה "פריקאזויד" הייתה דמות בשם "רודי מקסטוו" – מתכנת מחשבים סקוטי חמום מוח (…אל תשאל) אני חשבתי כל הזמן שהמבטא שלו מזויף , בגלל שהוא נשמע כל כך לא משכנע – עד שהתברר לי שמי שדיבב אותו היה קרייג פרגסון , שהוא באמת סקוטי. אולי יש משהו במבטא הזה שגורם לו להישמע מזויף גם כשהוא אותנטי
השחקנים הזוטרים הם באמת רוסים, והרוסית שלהם גם נשמעת נורמלית לגמרי בסרט. השחקן ששיחק את הגנרל לא רוסי אלא קרואטי, והמבטא שלו היה כל כך גרוע שהתפקעתי מצחוק כל הדרך הביתה מהסרט (הייתי מנומס ולא צחקתי באולם).
גם בסנאץ' וגם באקס נראה לי שהוא מגלם את אותה דמות, כלומר שבשני המקרים הוא נראה כאילו הוא מסתלבט.
אגב, מעניין אותי מה יש ליודעי דבר לומר על הגרמנית של פסבנדר, כי הוא נולד בגרמניה ואבא שלו גרמני, אם כי הוא גר באירלנד מגיל שנתיים (הכול לפי ויקיפדיה. אגב, שם קוראים לו מיכאל פסבנדר). גם בממזרים חסרי כבוד הוא דיבר גרמנית.
מבטא איכותי, אבל לא יוצא דופן כמו של שחקני המשנה, שהיה אפשר לזהות את האזור בגרמניה שהם הגיעו ממנו. המבטא שלו היה מבטא של מישהו שלא חי בגרמניה לאחרונה, אבל ניכר שבילה שם תקופה או לפחות דיבר גרמנית קודם.
ממש התקשיתי לפרק למילים את המשפטים שנאמרו שם בלי שום אינטונציה.
זה נראה שבכל סרט נותנים את התפקידים הגדולים יותר לשחקנים שבקושי מצליחים להגות נכון את האותיות של השפה שבה הם אמורים לדבר ורק השחקנים הזוטרים באמת הם אלה שיודעים משהו מהחיים שלהם.
אמריקאים לא מבינים מבטא סקוטי. זה מבטא סקוטי מרוכך, שנועד כדי שקהל היעד של הסרט הזה יצליח להבין מה נאמר בו, ולכן מדובר בשחקנים סקוטים שמנסים לחקות אדם עם מבטא אמריקאי שעושה מבטא סקוטי.
הטריילר הזה פשוט לא טוב... לצערי...אדםב-16/11/2011 20:02
הטריילר הזה פשוט לא טוב... לצערי...
אדם
פורסם נובמבר 16, 2011 ב 20:02
אחרי מכוניות 2 אני הנמכתי את הציפיות שלי דרסטית, אז אני יכול להסתכל על הטריילר הזה ולהגיד שזה נראה יותר כמו רימייק של הדרקון הראשון שלי… אם לא היה את הלוגו של פיקסאר בחיים לא הייתי מנחש. הוא פשוט לא נראה טוב- לא מעניין, לא מצחיק, לא מקורי… עצוב- אני יודע. אני מאוד מקווה שהטריילרים הבאים יהיו יותר טובים- כי גם זה וגם הטיזר לא מסמנים טוב לסרט הזה…
ממש לא מזכיר לי את הדרקון הראשון שליcomic guyב-16/11/2011 20:19
ממש לא מזכיר לי את הדרקון הראשון שלי
comic guy
פורסם נובמבר 16, 2011 ב 20:19
ודווקא נראה מעניין למדי… אולי יותר נכון יהיה לומר שזה נראה שונה למדי, מכל מה שפיקסאר עשו עד כהת אבל מצד שני פיקסאר כבר עשו כמה דברים "שונים" והם יצאו טוב.
בעיניי הוא סרט טוב, כיפי ומעביר את המסר שלו יפה מאד.
אז נכון, גם כאן יש מבטא סקוטי, רק שכאן המבטא מושמע ע"י *סקוטים*, ולא ויקינגים.
חוץ מזה, בעיניי – אין הרבה דמיון. נראה מסקרן, והאנימציה מצויינת.
אני לא יודע ממה כולם מתרגשיםנרקיסב-16/11/2011 20:43
אני לא יודע ממה כולם מתרגשים
נרקיס
פורסם נובמבר 16, 2011 ב 20:43
נכון, זה שונה מכל מה שפיקסאר עשו עד היום, אבל הטריילר לא מיוחד ברמה שמצדיקה קריאת התפעלות עצורת נשימה. בסך הכל, מהטריילר נראה שיש כאן מאבק של ילדה במוסכמות של החברה הסובבת אותה ביחד עם איזשהו גילוי מעניין על הדובים שכולם כה מפחדים מהם. לא משהו ייחודי שלא ראינו באף סרט קודם (שלא לדבר על כך שהחדשנות של פיקסאר נעוצה בויזואליות של סרט ולא בהכרח בעלילה שלו (ע"ע מכוניות, מפלצות) ואת הויזואליה הזו כבר ראינו עם ויקינגים במקום סקוטים ב"הדרקון הראשון שלי" ובלי להגיד מילה על כך שגם העלילה דומה למדי).
אני לא יודע למה ביטלו בפיקסאר את newt, אבל איכשהו, מהתמונות שכן שוחררו, הויזואליה שלו מרגשת אותי קצת יותר.
יש ילד שיוצא נגד המוסכמות של החברה שבה הוא חי ומגלה משהו מעניין על הדרקונים שמהם כולם מפחדים.
אז נכון שבאמיצה זה נראה יותר כמו שני סיפורים שונים (המלחמה במעמד האשה בשבט ותוך כדי כך גילוי על הדובים) שמשתלבים לעלילה אחת ולא בסיפור אחד כמו בדרקון (הגילוי על הדרקונים והמלחמה בדעה הקדומה של חברי השבט כלפיהם), אבל עדיין מדובר בעלילות די דומות, לפחות לפי הטריילר, שמראה סרט לא יוצא דופן של ממש מבחינת עלילה או ויזואליה.
כך גם נערה שיוצאת נגד מוסכמות החברה בקשר למעמד האשה. כל מה שטענתי היה בקשר לויזואליה דוקא והעלילה הסתמית. את הדימיון הזכרתי לגמרי בדרך אגב בגלל ההזכרה של הדרקון. באותה מידה הייתי יכול למנות סרטים אחרים.
על הילדה שרוכבת על לוויתנים וסבא שלה שלא מוכן שהיא תהיהי ה"רבי" של שבט המאורים כי היא אישה ואז היא מצליחה בכל המשימות שמוכיחות שהיא הטובה ביותר. http://www.imdb.com/title/tt0298228/
אומנם פיקסאר הם חלוצים באנימציה ממוחשבת, וחלק ממסע הפרסום של 'מפלצות בע"מ' היה טכניקת השיערות של סאלי וב'מוצאים את נימו' האנימציה של הים, אבל פיקסאר ממש לא נסמכים על תחום הויזואליה בלבד. נראה כי מלבד השכלול והשיפור בפרטים, פיקסאר כלל לא מנסים להמציא את הנימציה מחדש והיא נראית פחות או יותר אותו הדבר בכל סרטיהם. מה ההבדל בין איך שנראים האנשים ב'מוצאים את נימו' לאיך שנראים האנשים ב'רטטוי' לאיך שנראים האנשים בסרט החדש הזה?
כמו שרד אמר בדיון על 'לכידת הופעה', באנימציה הממוחשבת יש סוג של סטנדרט כיצד ליצור בני אדם, ולכן כולם דומים פחות או יותר.
פיקסאר, למרות שנהדרים באנימציה אם לא הטובים בתחום, ידועים בעלילות המצויינות והחדשניות שלהם.
אני לא מתכוון לצורה שבה נראים הפרטים הבודדים, כי אלה בהחלט פחות או יותר סטנדרט. התכוונתי יותר למראה של הסביבה, תנועות המצלמה וכאלה.
אני מעריך מאד את העלילות ברוב הסרטים של פיקסאר, אבל לא מדובר בקונספטים שייחודיים לפיקסאר. בדרך כלל זו כתיבה מלוטשת ורגשנית יותר של קונספטים קיימים. לעומת זאת, בסרטים של פיקסאר יש בדרך כלל דגש על ויזואליה שאולפנים אחרים מתקשים להגיע אליה. לכן, מכיון שקשה לדוג מהטריילר פרטים מדוייקים על התפתלויות העלילה, אני מניח שההתפעלות היא מהויזואליה. כאן נכנסת התגובה המעט צוננת שלי בנוגע להתלהבות מהעלילה (שאת הקונספט שלה, המוצג בטריילר, ראינו כבר בסרטים אחרים) ומהמראה (שכאמור, אינו ייחודי כמו בסרטי פיקסאר אחרים).
דווקא מה שטוב בפיקסאר זה היכולת להביא כל פעם משהו שהם לא עשו עד היום, ולהפתיע עם סגנונות חדשים. ועוד דבר שטוב בפיקסאר זה היכולת לעשות סרטי אנימציה עם עלילה מצויינת ברמה גבוהה מאד – שכאילו נועדו לילדים אבל ירגשו עד דמעות את המבוגרים. אין אף אחד שמשתוווה להם בזה.
ועוד דבר שטוב בפיקסאר זה היכולת לעשות כל פעם סרט שברמה הטכנית והויזואלית הכי טוב מכל סרטי האנימציה שיצאו לפניו.
(אני מודה שהיו להם איזה 2 נפילות – שהם עשו סרט שהוא רק מצויין שבמצויינים אבל לא כמו שאר סרטי פיקסאר – אבל גם זה רק בקטע של העלילה. מבחינה טכנית וויזואלית לא הייתה שום נפילה)
בקיצור הציפיות שלי בשמים.
(את השני עוד לא ראיתי) אז אתה טועה, אני ממש אוהב את פיקסאר אבל "מכוניות" היה פשוט משעמם. גם אם DreamWorks היו עושים את הסרט. לדעתי הוא בטח לא "מצוין שבמצוינים".
ואין כזה דבר סגנון פיקסארי, המכנה היחיד המשותף שיש לכולם (מינוס מכוניות 2) הוא שהם מעולים. עוד משהו שונה לאוסף, ונראה מדהים (נו, אמרתי שיש להם לפחות שני מכנים משותפים )
העריכה בטריילר קצת חובבנית, הבדיחות לא היסטריות, הסיפור לא כל כך מובן והאנימציה באמת נראית לקוחה אחד לאחד מ"הדרקון הראשון שלי".
פיקסאר תמיד היו אלו בחזית האמנות הטכנולוגית אבל הסרט הזה נראה טיפה מיושן ("פלונטר" נראה יותר טוב).
היא ששני הסרטים עוקבים אחרי אותו טרנד עיצובי שבערך כל סרט אנימציה בכיכובם של בני אדם עוקב אחריו מאז בערך 2005, מה שאני אוהבת לקרוא "קו הזהב של סופר-על" – איזון בין ראליסטיות לקרטוניות ההולך יותר לצד הקרטוני – פנים חלקות, אפים ועיניים גדולות וכו' כל הדברים האלה נעשים על ידי פחות או יותר כולם מאז "משפחת סופר על"
יש הרבה מהסיפור שלא מראים לנואורב-16/11/2011 23:10
יש הרבה מהסיפור שלא מראים לנו
אור
פורסם נובמבר 16, 2011 ב 23:10
כמו שכתבת, בטוח יש עוד בסרט. הסרט הוא לא רק על הנסיכה שרוצה להיות חופשיה, יהיה בסרט כל מיני מאפיינים פנטסטיים. האמת היא שאני די מאוכזב שהראו מעט מאוד מהאלמנטים הפנטסטיים. קח לדוגמא הדברים הכחולים האלה נקראים Wisps ויש להם את היכולת לשנות גורל, אמורה להיות מכשפה בסרט (לא ראה או משהו, סתם מכשפה.) ויהיה משהו לא ברור עם הדוב.
רק לי זה ממש מזכיר את וורקראפט?תומרב-16/11/2011 23:43
רק לי זה ממש מזכיר את וורקראפט?
תומר
פורסם נובמבר 16, 2011 ב 23:43
אני מניח שהעיצוב של העולם נראה לי דומה, ושניהם סביבת פנטזיה באנימציה ממוחשבת, ועדיין חצי מהתמונות בטריילר צעקו לי "וורקראפט".
לא אומר כלום על העלילה, כמובן.
אז זה לא שלוש שנים ברצף של סיקוולים, אם לזה התכוונת.
ובלי קשר, יכול להיות שיהיה מצב של 3 מתוך 4 סיקוולים מצוינים (כולל צעצוע של סיפור 2) במידה ו"אוניברסיטת המפלצות" יהיה גם מצוין, מה הבעיה?
לא קצת מיהרתם להספיד את פיקסאר?Yoyoleב-17/11/2011 16:45
לא קצת מיהרתם להספיד את פיקסאר?
Yoyole
פורסם נובמבר 17, 2011 ב 16:45
סרט אחד רע לאולפן שקיים בערך 20 שנה זה הישג לא מבוטל, והטריילר, גם אם לא מדהים, יפה ועשוי טוב. זה קצת מגוחך לצעוק כל פעם שיוצא טריילר חדש לסרט של פיקסטר שהחברה מתה, והנה כשיוצא הסרט, לשבך אותו (לרוב) ולהודות כמה טעינו כששפטנו אותו לפי הטריילר.
בוא נשמור דברים בפרופורציות.
כמו לרוב האנשים, גם לי זה מזכיר את "הדרקון הראשון שלי".Murdockב-19/11/2011 20:57
כמו לרוב האנשים, גם לי זה מזכיר את "הדרקון הראשון שלי".
Murdock
פורסם נובמבר 19, 2011 ב 20:57
מצד שני, לא אהבתי בכלל את הסרט, לעומת רוב האנשים. מה שכן, "אמיצה" נראה לי הרבה יותר מוצלח ואפילו משעשע פלוס. אני רק מקווה שהסרט יהיה טוב יותר מהטריילר, כי הוא יכול להיות הרבה יותר טוב.
אם בחצי השני היא יוצאת למצוא את גורלה בעצמה, ואז מוצאת גם אהבה בעצמה, ואז מגיעה למסקנה שהיא בעצם מתגעגעת לחיים הקודמים שלה – אבל בתנאים שלה – זה יהיה מרגיז.
מצד שני, פיקסאר מומחים בלספר סיפורים צפויים בצורה לא צפוייה, אז לך תדע.
אל תשתמש במילה "כלום" לסרט עד שלא תיראה שעימומי מחץ כמו "עמק תפארת" (אלוהים אדירים , הסרט הזה היה עינוי!) , בהשוואה לזה – החצי הראשון של וול-אי הוא סרט אקשן בהילוך מהיר .
חוץ מהאנימציה המרהיבה, שהיא סטנדרט קבוע של פיקסאר, לא היה שום דבר בסרט שחשבתי שהיה טוב ברמה שאומרים עליו שהוא. לסרט הייתה עלילה קלישאתית וקלושה וההומור היה מבוסס על סלפסטיק או על סאטירה שחוקה על תרבות הצריכה. אני מעריך את הניסיון ללכת נגד הזרם ולעשות סרט שהוא אילם – אבל איכשהו אצלי זה לא עבד, והיה לי נורא קשה להתחבר לסיפור אהבתם של 2 חתיכות מתכת. ניסיתי לצפות בסרט 5 פעמים כדי להבין מה כולם מצאו בו, אבל פשוט אף פעם לא קניתי את סיפור האהבה הזה. למעשה, עד היום שבו הפסקתי להשתמש במילה 'אוברייטד' כי הבנתי עד כמה חסר משמעות הוא המונח הזה, "וול-E" החזיק אצלי בתואר "הסרט הכי אוברייטד בכל הזמנים".
תגידו שאין לי לב, לא יהיה לי אכפת.
לא פייר!
בין החולשה שלי לשיער ג'ינג'י לבין האופן בו מבטא סקוטי הופך את העצמות שלי למשהו שמזכיר במרקמו ג'לי, אני לחלוטין חסרת הגנות בפני הסרט הזה…
אבל למה המבטאים של כולם נשמעים לי כל כך מאולצים?
בדיקה מעלה שרוב השחקנים אכן סקוטים, אז אני מניח שמדובר בבורות שלי? שמעתי מבטאים סקוטיים בחיים שלי, ואלה נשמעים איכשהו לא בדיוק…
זה גם קרה לי פעם
בסדרה "פריקאזויד" הייתה דמות בשם "רודי מקסטוו" – מתכנת מחשבים סקוטי חמום מוח (…אל תשאל) אני חשבתי כל הזמן שהמבטא שלו מזויף , בגלל שהוא נשמע כל כך לא משכנע – עד שהתברר לי שמי שדיבב אותו היה קרייג פרגסון , שהוא באמת סקוטי. אולי יש משהו במבטא הזה שגורם לו להישמע מזויף גם כשהוא אותנטי
כל פעם שמופיעה בסיינפלד דמות עם מבטא בריטי
הוא נשמע מזוייף לאללה. וזה למרות שהשחקן אכן בריטי. חשבתי שאולי זה בכוונה.
ובהקשר הזה, חשוב גם להזכיר את המבטא הרוסי
הנורא "אותנטי" שהיה ב"אקס מן: ההתחלה". השחקנים, לפי הקרדטים, באמת רוסים, אבל משום מה הם ניסו להיות יותר רוסים ממה שהם באמת.
לא כולם
השחקנים הזוטרים הם באמת רוסים, והרוסית שלהם גם נשמעת נורמלית לגמרי בסרט. השחקן ששיחק את הגנרל לא רוסי אלא קרואטי, והמבטא שלו היה כל כך גרוע שהתפקעתי מצחוק כל הדרך הביתה מהסרט (הייתי מנומס ולא צחקתי באולם).
אח, ראדה שרבדז'יה...
גם בסנאץ' וגם באקס נראה לי שהוא מגלם את אותה דמות, כלומר שבשני המקרים הוא נראה כאילו הוא מסתלבט.
אגב, מעניין אותי מה יש ליודעי דבר לומר על הגרמנית של פסבנדר, כי הוא נולד בגרמניה ואבא שלו גרמני, אם כי הוא גר באירלנד מגיל שנתיים (הכול לפי ויקיפדיה. אגב, שם קוראים לו מיכאל פסבנדר). גם בממזרים חסרי כבוד הוא דיבר גרמנית.
הגרמנית שלו הייתה טובה
מבטא איכותי, אבל לא יוצא דופן כמו של שחקני המשנה, שהיה אפשר לזהות את האזור בגרמניה שהם הגיעו ממנו. המבטא שלו היה מבטא של מישהו שלא חי בגרמניה לאחרונה, אבל ניכר שבילה שם תקופה או לפחות דיבר גרמנית קודם.
(באדיבות דובר הגרמנית הפרטי שלי
)
מדליק.
(ל"ת)
אפילו לא זכרתי שאמרו את זה :-)
(ל"ת)
ממש התקשיתי לפרק למילים את המשפטים שנאמרו שם בלי שום אינטונציה.
זה נראה שבכל סרט נותנים את התפקידים הגדולים יותר לשחקנים שבקושי מצליחים להגות נכון את האותיות של השפה שבה הם אמורים לדבר ורק השחקנים הזוטרים באמת הם אלה שיודעים משהו מהחיים שלהם.
סקוטי מעודן
אני חושבת ששחקנים סקוטים בסרטים/סדרות אמריקאים מנסים לעדן קצת את המבטא, כדי שהצופים יבינו מה נאמר. יכול להיות שהמאמץ הזה גורם לו להשמע מזויף.
אמריקאים לא מבינים מבטא סקוטי. זה מבטא סקוטי מרוכך, שנועד כדי שקהל היעד של הסרט הזה יצליח להבין מה נאמר בו, ולכן מדובר בשחקנים סקוטים שמנסים לחקות אדם עם מבטא אמריקאי שעושה מבטא סקוטי.
אני מחכה לסרט מאחד הז'אנרים שהם הקאליברים הגדולים – פנטזיה אפית או מדע בדיוני, שיצולם בסקוטס, עם כתוביות באנגלית.
מבטא סקוטי (אוף טופיק)
http://www.youtube.com/watch?v=Avp9aUkM5g0
אחד המערכונים המוצלחים
"illevan!"
אני מכיר את המערכון. חזק.
אם כבר מערכונים
זה מה שרובין וויליאמס חושב על הסקוטים
https://www.youtube.com/watch?v=pcnFbCCgTo4
הטריילר הזה פשוט לא טוב... לצערי...
אחרי מכוניות 2 אני הנמכתי את הציפיות שלי דרסטית, אז אני יכול להסתכל על הטריילר הזה ולהגיד שזה נראה יותר כמו רימייק של הדרקון הראשון שלי… אם לא היה את הלוגו של פיקסאר בחיים לא הייתי מנחש. הוא פשוט לא נראה טוב- לא מעניין, לא מצחיק, לא מקורי… עצוב- אני יודע. אני מאוד מקווה שהטריילרים הבאים יהיו יותר טובים- כי גם זה וגם הטיזר לא מסמנים טוב לסרט הזה…
מינוס מה שאמרת על הטיזר, אהבתי את הטיזר.
נראה מגניב מאוד
(ל"ת)
אני רק רוצה לדעת
איך לא לקחו את ג'רארד באטלר לדבב מישהו בסרט הזה
אני חושב שהוא היה אמור לדובב את האבא
אבל בסוף לקחו את סואפ מק'טביש המוכשר בהרבה, וטוב שככה…
הוא כבר מדובב את האבא
ב"הדרקון הראשון שלי", אז זה היה יכול להיות ממש מוזר אם היו לוקחים אותו לדובב גם בסרט הנ"ל.
לדעתי זה נראה אדיר
האנימציה בכלל נראת מדהים.
נראה מדהים
(ל"ת)
אני אשב כאן בשקט ולא אזוז עד שהסרט יגיע.
(ל"ת)
ממש לא מזכיר לי את הדרקון הראשון שלי
ודווקא נראה מעניין למדי… אולי יותר נכון יהיה לומר שזה נראה שונה למדי, מכל מה שפיקסאר עשו עד כהת אבל מצד שני פיקסאר כבר עשו כמה דברים "שונים" והם יצאו טוב.
ומה כ"כ רע בלהיות דומה ל"הדרקון הראשון שלי"?
בעיניי הוא סרט טוב, כיפי ומעביר את המסר שלו יפה מאד.
אז נכון, גם כאן יש מבטא סקוטי, רק שכאן המבטא מושמע ע"י *סקוטים*, ולא ויקינגים.
חוץ מזה, בעיניי – אין הרבה דמיון. נראה מסקרן, והאנימציה מצויינת.
לא יודע למה, אבל זה ממש הזכיר לי את הסודות של קלס.
משהו בסיפור המסגרת והקטע של הקלטים והויקינגים.
אני לא יודע ממה כולם מתרגשים
נכון, זה שונה מכל מה שפיקסאר עשו עד היום, אבל הטריילר לא מיוחד ברמה שמצדיקה קריאת התפעלות עצורת נשימה. בסך הכל, מהטריילר נראה שיש כאן מאבק של ילדה במוסכמות של החברה הסובבת אותה ביחד עם איזשהו גילוי מעניין על הדובים שכולם כה מפחדים מהם. לא משהו ייחודי שלא ראינו באף סרט קודם (שלא לדבר על כך שהחדשנות של פיקסאר נעוצה בויזואליות של סרט ולא בהכרח בעלילה שלו (ע"ע מכוניות, מפלצות) ואת הויזואליה הזו כבר ראינו עם ויקינגים במקום סקוטים ב"הדרקון הראשון שלי" ובלי להגיד מילה על כך שגם העלילה דומה למדי).
אני לא יודע למה ביטלו בפיקסאר את newt, אבל איכשהו, מהתמונות שכן שוחררו, הויזואליה שלו מרגשת אותי קצת יותר.
מפלצות זה דוגמא לא טובה בכלל לנקודה שניסית להוכיח.
(ל"ת)
יכול להיות שזה רק אני
אבל לפחות לפי מה שאני זוכר ממפלצות, הסרט היה סתמי וחמוד, לא משהו עם עלילה מיוחדת.
אני עדיין מחפשת את הדמיון בעלילה בין
"הדרקון הראשון שלי" והסרט הזה.
ברצינות, הם לא כאלה דומים.
גם בדרקון
יש ילד שיוצא נגד המוסכמות של החברה שבה הוא חי ומגלה משהו מעניין על הדרקונים שמהם כולם מפחדים.
אז נכון שבאמיצה זה נראה יותר כמו שני סיפורים שונים (המלחמה במעמד האשה בשבט ותוך כדי כך גילוי על הדובים) שמשתלבים לעלילה אחת ולא בסיפור אחד כמו בדרקון (הגילוי על הדרקונים והמלחמה בדעה הקדומה של חברי השבט כלפיהם), אבל עדיין מדובר בעלילות די דומות, לפחות לפי הטריילר, שמראה סרט לא יוצא דופן של ממש מבחינת עלילה או ויזואליה.
''ילד יוצא נגד דעה קדומה של החברה שלו''
היא אחת מהעלילות הכי בסיסיות אי פעם.
בדיוק
כך גם נערה שיוצאת נגד מוסכמות החברה בקשר למעמד האשה. כל מה שטענתי היה בקשר לויזואליה דוקא והעלילה הסתמית. את הדימיון הזכרתי לגמרי בדרך אגב בגלל ההזכרה של הדרקון. באותה מידה הייתי יכול למנות סרטים אחרים.
נערה שיוצאת נגד מוסכמות החברה בקשר למעמד האישה + דרקון?
אנחנו מדברים על מולאן, במקרה?…
הזכיר לי את הסרט הניו-זילנדי
על הילדה שרוכבת על לוויתנים וסבא שלה שלא מוכן שהיא תהיהי ה"רבי" של שבט המאורים כי היא אישה ואז היא מצליחה בכל המשימות שמוכיחות שהיא הטובה ביותר.
http://www.imdb.com/title/tt0298228/
ביקורת על "לרכב על הלווייתן" באתר
http://www.fisheye.co.il/?p=11710
מולאן מישהו?
(ל"ת)
*שיעול מנומס*
(ל"ת)
great minds...
:-)
לא שמתי לב סורי
והדרקון זה הסרט היחיד שחשבת עליו עם העלילה הזאת?
(ל"ת)
לא.
אם תשים לב, בהודעה שלי דיברתי דוקא על הויזואליה. את העלילה הזכרתי כסתמית ורק בדרך אגב הזכרתי את הדמיון לדרקון.
אם כך, אני עוד יותר לא מסכים איתך.
אומנם פיקסאר הם חלוצים באנימציה ממוחשבת, וחלק ממסע הפרסום של 'מפלצות בע"מ' היה טכניקת השיערות של סאלי וב'מוצאים את נימו' האנימציה של הים, אבל פיקסאר ממש לא נסמכים על תחום הויזואליה בלבד. נראה כי מלבד השכלול והשיפור בפרטים, פיקסאר כלל לא מנסים להמציא את הנימציה מחדש והיא נראית פחות או יותר אותו הדבר בכל סרטיהם. מה ההבדל בין איך שנראים האנשים ב'מוצאים את נימו' לאיך שנראים האנשים ב'רטטוי' לאיך שנראים האנשים בסרט החדש הזה?
כמו שרד אמר בדיון על 'לכידת הופעה', באנימציה הממוחשבת יש סוג של סטנדרט כיצד ליצור בני אדם, ולכן כולם דומים פחות או יותר.
פיקסאר, למרות שנהדרים באנימציה אם לא הטובים בתחום, ידועים בעלילות המצויינות והחדשניות שלהם.
כשאני מדבר על ויזואליה
אני לא מתכוון לצורה שבה נראים הפרטים הבודדים, כי אלה בהחלט פחות או יותר סטנדרט. התכוונתי יותר למראה של הסביבה, תנועות המצלמה וכאלה.
אני מעריך מאד את העלילות ברוב הסרטים של פיקסאר, אבל לא מדובר בקונספטים שייחודיים לפיקסאר. בדרך כלל זו כתיבה מלוטשת ורגשנית יותר של קונספטים קיימים. לעומת זאת, בסרטים של פיקסאר יש בדרך כלל דגש על ויזואליה שאולפנים אחרים מתקשים להגיע אליה. לכן, מכיון שקשה לדוג מהטריילר פרטים מדוייקים על התפתלויות העלילה, אני מניח שההתפעלות היא מהויזואליה. כאן נכנסת התגובה המעט צוננת שלי בנוגע להתלהבות מהעלילה (שאת הקונספט שלה, המוצג בטריילר, ראינו כבר בסרטים אחרים) ומהמראה (שכאמור, אינו ייחודי כמו בסרטי פיקסאר אחרים).
מפלצות הוא אחד הסרטים הטובים של פקסאר
מכל הבחינות
מסכים
התחיל סטנדרטי, נגמר כשאני עם עיניים רטובות ומבריקות, איכשהו.
סרט נהדר.
מסכים
גם לי זה נראה טריילר שגרתי עד מאוד. למרות שגם על משפחת סופר על ורטטוי חשבתי כך, ובסופו של דבר הם היו סרטים מצוינים, אז עוד מוקדם לדעת.
דווקא מה שטוב בפיקסאר זה היכולת להביא כל פעם משהו שהם לא עשו עד היום, ולהפתיע עם סגנונות חדשים. ועוד דבר שטוב בפיקסאר זה היכולת לעשות סרטי אנימציה עם עלילה מצויינת ברמה גבוהה מאד – שכאילו נועדו לילדים אבל ירגשו עד דמעות את המבוגרים. אין אף אחד שמשתוווה להם בזה.
ועוד דבר שטוב בפיקסאר זה היכולת לעשות כל פעם סרט שברמה הטכנית והויזואלית הכי טוב מכל סרטי האנימציה שיצאו לפניו.
(אני מודה שהיו להם איזה 2 נפילות – שהם עשו סרט שהוא רק מצויין שבמצויינים אבל לא כמו שאר סרטי פיקסאר – אבל גם זה רק בקטע של העלילה. מבחינה טכנית וויזואלית לא הייתה שום נפילה)
בקיצור הציפיות שלי בשמים.
אם התכוונת ל"מכוניות" הראשון
(את השני עוד לא ראיתי) אז אתה טועה, אני ממש אוהב את פיקסאר אבל "מכוניות" היה פשוט משעמם. גם אם DreamWorks היו עושים את הסרט. לדעתי הוא בטח לא "מצוין שבמצוינים".
הוא לא טועה, זו סתם הדעה שלו.
והדעה הכללית יותר ניצבת בצד שלו (ש"מכוניות" הוא סרט טוב אבל לא כשאר סרטי פיקסאר, מבחינה עלילתית, ויזואלית, אין מה לדבר, אחד המוצלחים).
כמובן
התכוונתי ש*לדעתי* הוא טועה.
גם אני מקווה
זה נראה שבקידמון הזה יש דגש יותר על הבדיחות והחלק הקומי אני מקווה שיהיה בסרט הזה את האיזון והסיפור שפיקסאר ידועה בו.
למה זה נראה לי
(ל"ת)
נראה כל כך... כל כך...
אדיר!
ואין כזה דבר סגנון פיקסארי, המכנה היחיד המשותף שיש לכולם (מינוס מכוניות 2) הוא שהם מעולים. עוד משהו שונה לאוסף, ונראה מדהים (נו, אמרתי שיש להם לפחות שני מכנים משותפים
)
גם אני לא התלהבתי
העריכה בטריילר קצת חובבנית, הבדיחות לא היסטריות, הסיפור לא כל כך מובן והאנימציה באמת נראית לקוחה אחד לאחד מ"הדרקון הראשון שלי".
פיקסאר תמיד היו אלו בחזית האמנות הטכנולוגית אבל הסרט הזה נראה טיפה מיושן ("פלונטר" נראה יותר טוב).
נראה יותר כמו פלונטר מאשר כמו הדרקון
(ל"ת)
הסיבה שהאנימציה נראת כה דומה ל ''דרקון''
היא ששני הסרטים עוקבים אחרי אותו טרנד עיצובי שבערך כל סרט אנימציה בכיכובם של בני אדם עוקב אחריו מאז בערך 2005, מה שאני אוהבת לקרוא "קו הזהב של סופר-על" – איזון בין ראליסטיות לקרטוניות ההולך יותר לצד הקרטוני – פנים חלקות, אפים ועיניים גדולות וכו' כל הדברים האלה נעשים על ידי פחות או יותר כולם מאז "משפחת סופר על"
why fix what isn't broken?
(ל"ת)
יש הרבה מהסיפור שלא מראים לנו
כמו שכתבת, בטוח יש עוד בסרט. הסרט הוא לא רק על הנסיכה שרוצה להיות חופשיה, יהיה בסרט כל מיני מאפיינים פנטסטיים. האמת היא שאני די מאוכזב שהראו מעט מאוד מהאלמנטים הפנטסטיים. קח לדוגמא הדברים הכחולים האלה נקראים Wisps ויש להם את היכולת לשנות גורל, אמורה להיות מכשפה בסרט (לא ראה או משהו, סתם מכשפה.) ויהיה משהו לא ברור עם הדוב.
רעה, לא ראה
(ל"ת)
נכון.
(ל"ת)
כך *
(ל"ת)
רק לי זה ממש מזכיר את וורקראפט?
אני מניח שהעיצוב של העולם נראה לי דומה, ושניהם סביבת פנטזיה באנימציה ממוחשבת, ועדיין חצי מהתמונות בטריילר צעקו לי "וורקראפט".
לא אומר כלום על העלילה, כמובן.
אני כבר יודע שאני אתאכזב
עד כמה שזה קשה לי,
זה בדיוק מסוג הסרטים שאני שונא וכולם אוהבים (AKA הדרקון הראשון שלי [ולפי התגובות פה, אני לא היחיד שעשה את ההשוואה הזאת])
אני חושב שכבר אפשר להספיד את פיקסאר סופית, כזכור – הפרוייקט הבא שלהם הוא פריקוול לסרט ישן, מה כבר יכול להיות מקורי בזה?! שלוש שנים ברצף, NOT GOOD!
"אמיצה" הוא הפרויקט הבא שלהם, לא "אוניברסטית המפלצות".
(ל"ת)
התכוונתי הבא אחרי "אמיצה", שעליו הדיון.
(ל"ת)
אז זה לא שלוש שנים ברצף של סיקוולים, אם לזה התכוונת.
ובלי קשר, יכול להיות שיהיה מצב של 3 מתוך 4 סיקוולים מצוינים (כולל צעצוע של סיפור 2) במידה ו"אוניברסיטת המפלצות" יהיה גם מצוין, מה הבעיה?
מי זה, ומה הוא עשה לפיקסאר?
איפה פיקסאר של החדשנות? של המקוריות? של "וול-אי" ושל "למעלה"? של "for the birds" ומשחק השח? מה קרה להם שם?
מאכזב. מאוד.
לא קצת מיהרתם להספיד את פיקסאר?
סרט אחד רע לאולפן שקיים בערך 20 שנה זה הישג לא מבוטל, והטריילר, גם אם לא מדהים, יפה ועשוי טוב. זה קצת מגוחך לצעוק כל פעם שיוצא טריילר חדש לסרט של פיקסטר שהחברה מתה, והנה כשיוצא הסרט, לשבך אותו (לרוב) ולהודות כמה טעינו כששפטנו אותו לפי הטריילר.
בוא נשמור דברים בפרופורציות.
תן לנו להנות.....
(ל"ת)
ניראה דווקא נחמד!
האנימציה הולכת ומשתבחת בעיני.
מזכיר לי את זה משום מה, מעניין אם יש קשר
http://www.giborim.co.il/?p=46
הופעת אורח מפתיעה?
האם הנער המתבגר המדבר מתוך האור הכחול ב1:29 הוא ישות האנרגיה הטהורה שיצאה לדייט עם לילה בפיוצ'רמה?
והשאלה החשובה מכולן-
איך, תגידו לי איך, תשתלב פה משאית של פיצה פלאנט?
אוקיי, מצאתי את התשובה.
הייתי עושה תחקיר לפני ששאלתי אם הייתי חושבת שיש סיכוי שתהיה לזה תשובה בשלב כ"כ מוקדם.
בבית של המכשפה…לא ברור למה ואיך.
http://pixar.wikia.com/Pizza_Planet_truck#Trivia
הניחוש שלי? במסגרת חיזוי עתיד/העלאה באוב וכדומה.
בינות לערפילי קלחת, כדור קריסטל או חיזיון תבליח לרגע משאית.
האמת היא שזה רק השערה
אולי הכי הגיונית, אבל רק השערה. נראה לי שמקורה מכאן:
http://www.slashfilm.com/11-learned-pixars-brave-d23-expo/ (סעיף 7)
בתוך ציור.
ואיפה יופיע הכדור?
הכדור הוא לא מסורת של פיקסאר כמו המשאית וA113. הוא מופיע קצת בסרטים, לא בכל סרט שלהם.
הדרקון השני שלי?
(ל"ת)
כמו לרוב האנשים, גם לי זה מזכיר את "הדרקון הראשון שלי".
מצד שני, לא אהבתי בכלל את הסרט, לעומת רוב האנשים. מה שכן, "אמיצה" נראה לי הרבה יותר מוצלח ואפילו משעשע פלוס. אני רק מקווה שהסרט יהיה טוב יותר מהטריילר, כי הוא יכול להיות הרבה יותר טוב.
אם בסוף הסרט היא מתחתנת עם מישהו אני אכעס.
מאוד.
לא עושה רושם כאילו יש לה בכלל מושא אהבה בסרט
לא קראתי על דמות כזו מהמידע על הדמויות שפורסמו.
נראה כאילו החצי הראשון של הסרט עוסק בנסיון להשיא אותה
אם בחצי השני היא יוצאת למצוא את גורלה בעצמה, ואז מוצאת גם אהבה בעצמה, ואז מגיעה למסקנה שהיא בעצם מתגעגעת לחיים הקודמים שלה – אבל בתנאים שלה – זה יהיה מרגיז.
מצד שני, פיקסאר מומחים בלספר סיפורים צפויים בצורה לא צפוייה, אז לך תדע.
לנסיכה מרידה יהיה כמה מחזרים בסרט, זה הכי קרוב למושא אהבה שקראתי עליו.
"אם כל החצי הראשון של הסרט לא יקרה כלום אני ממש אכעס"
…..Wall E
קרו הרבה דברים בחצי הראשון של וול-אי
אל תשתמש במילה "כלום" לסרט עד שלא תיראה שעימומי מחץ כמו "עמק תפארת" (אלוהים אדירים , הסרט הזה היה עינוי!) , בהשוואה לזה – החצי הראשון של וול-אי הוא סרט אקשן בהילוך מהיר .
קרו בוול-אי הרבה דברים... אבל אף אחד מהם לא היה מעניין.
(ל"ת)
החצי הראשון של וול-אי היה טוב בהרבה מהחצי השני.
(ל"ת)
שום דבר בוול-אי לא היה טוב, לדעתי.
חוץ מהאנימציה המרהיבה, שהיא סטנדרט קבוע של פיקסאר, לא היה שום דבר בסרט שחשבתי שהיה טוב ברמה שאומרים עליו שהוא. לסרט הייתה עלילה קלישאתית וקלושה וההומור היה מבוסס על סלפסטיק או על סאטירה שחוקה על תרבות הצריכה. אני מעריך את הניסיון ללכת נגד הזרם ולעשות סרט שהוא אילם – אבל איכשהו אצלי זה לא עבד, והיה לי נורא קשה להתחבר לסיפור אהבתם של 2 חתיכות מתכת. ניסיתי לצפות בסרט 5 פעמים כדי להבין מה כולם מצאו בו, אבל פשוט אף פעם לא קניתי את סיפור האהבה הזה. למעשה, עד היום שבו הפסקתי להשתמש במילה 'אוברייטד' כי הבנתי עד כמה חסר משמעות הוא המונח הזה, "וול-E" החזיק אצלי בתואר "הסרט הכי אוברייטד בכל הזמנים".
תגידו שאין לי לב, לא יהיה לי אכפת.
מי אמר שוול-אי הוא סרט טוב?
אמרתי שהחצי השני לו טוב מהראשון.
ניסיתי לומר ששני החצאים של הסרט גרועים במידה שווה.
(ל"ת)
אין לך לב...
…ולא אכפת לי שלך לא אכפת
רציתי לומר שוול אי הוא סרט מעולה
אבל כשמנסים לאמר דברים כמו "אם יקרה ככה אז אני אכעס" זה מיותר.
זה לא מה שניסיתי לומר. זה מה שאמרתי.
מה שניסיתי לומר הוא משהו אחר לגמרי.
יותר טוב ממכוניות 2 זה בטוח
הסרט לא נראה צפוי כישלון כמו מכוניות 2.הסרט הרבה יותר רצני ודרמטי,ולא סרט אמריקאי מקושקש.וזה אחד הדברים המשמשחים שנראים בטריילר.