השעון: 24 שעות של קולנוע מתוזמן

יצירת וידאו ארט באורך של 24 שעות, שהיא גם שעון מתפקד וגם אולי הסופר-קאט הכי מרשים שנוצר אי פעם

הסופרקאט, מונטאז' של עשרות קטעים קצרים לפי נושא, הפך לאופנה מוזרה. מוזרה כי לא ידעתי שיש כל כך הרבה אנשים בעולם עם כל כך הרבה זמן פנוי, ויצירת כל סרטון כזה היא עבודה מתישה. מילא, לקבץ את כל אמירות ה-"Dude" ב"ביג ליבובסקי" לסרטון של דקה וחצי – זה קל יחסית. אבל לנבור באלפי סרטים שונים כדי לקבץ מתוכם את המילה "!Silence", או "בלה בלה בלה", או את כל הסטירות, זה מצריך מסירות ברמה… מוזרה.

ובכל זאת יש יצירה אחת שמתעלה על כולן ברמת האובססיביות והעבודה שהיא דרשה: זה סופרקאט כל כך מקיף שהוא נמשך 24 שעות, והוא מוקרן במוזיאון ישראל במקום ביוטיוב הקרוב למקום מגוריכם. קוראים לזה "השעון", של אמן בשם כריסטיאן מרקלי, וזה אפילו זכה בפרס אריה הזהב בביאנלה לאמנות בונציה. שזה כנראה בערך כמו לזכות באריה הזהב בפסטיבל הקולנוע של ונציה, רק ליצירות אמנות מוזרות במקום לסרטים.

אלה 24 שעות של קטעי סרטים שהם גם שעון מתפקד. כל דקה כוללת קטעי סרטים שבהם מוזכרת השעה המדויקת, או שהיא נראית בשעון כלשהו בפריים. לפעמים זה ברור מאליו – קלוז-אפ על שעון, או שחקן שמכריז על שעה שהיא קריטית לעלילה; לפעמים רק נראה ברקע של הסצינה שעון חסר משמעות. אי אפשר לראות כאן את כל היצירה, אבל הנה קטע קטן ממנה. חמש דקות, למען הדיוק: מ-4:07 ועד 4:12. הקטע שהעליתי במקור נעלם מיוטיוב משום מה, אז במקום זה, הנה כתבה על הפרוייקט, שבה תוכלו לראות אנשים מצולמים כשהם מסתכלים במסך קולנוע מצולמים מתוך טלויזיה בקטע יוטיוב. זאת בטח איזו הערה רפלקסיבית על המצב או משהו.

"השעון" יוקרן במלואו, כל 24 השעות שלו, מיום שלישי ה-13.9 בשעה 16:00 ועד למחרת באותה שעה, במוזיאון ישראל. הכניסה מ-21:00 ועד 10:00 בבוקר חינם.