"הארי פוטר 7ב" מבלה את סוף השבוע הראשון שלו בקולנוע ברחבי העולם, ובכלל זה בארה"ב, ושובר שיאים על ימין ועל שמאל. אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק כמה כסף הוא יכניס – סוף השבוע עוד רחוק מלהסתיים – אבל ברור שסוף השבוע הזה יהיה היסטורי מבחינת הדו"חקואים. אני אפרסם כאן את הנתונים שהתפרסמו; עדכונים צפויים בהמשך. אתם יכולים לרפרש או לחזור לכאן ביומיים הקרובים, צפויים עדכונים.
נכון לעכשיו (שבת אחרי הצהריים), זה מה שאנחנו יודעים, דרך דדליין: בהקרנות חצות בלילה שבין חמישי לשישי בלבד הסרט הכניס 43.5 מיליון דולר, כשהוא משאיר רחוק מאחור את השיא הקודם, 30 מיליון, של "דמדומים 3". כבר אז היה ברור שהוא הולך לקחת בקלות גם את שיא ההכנסות ליום בודד, אבל עדיין לא היה ידוע עד כמה. אחרי שיום שישי תם, ההערכה כרגע עומדת על הכנסות של 95 מיליון דולר (שוב, לא לסופ"ש. ליום אחד) והאופטימים טוענים שאפילו 100 מיליון נמצא בטווח השגה.
מה זה אומר לגבי הסופ"ש כולו? אף אחד לא יודע בדיוק, חוץ מזה ששיא הסופ"ש הגדול של כל הזמנים – 158 מיליון, של "האביר האפל" – הוא כנראה היסטוריה. ההערכה המאוד מוקדמת ב"דדליין" מדברת על 180 מיליון לסופ"ש כולו – אבל עוד נראה.
חובבי סטטיסטיקה אקסטרימית, שימו לב לזה: בהנחה שהכל ימשיך כצפוי, שני סרטים בסדרת "הארי פוטר" שברו את שיא הפתיחה הגדולה ביותר לזמנם – הראשון והאחרון. "הארי פוטר ואבן החכמים" פתח, ב-2001, עם 90 מיליון דולר. זה היה מדהים, אז: זה היה שיפור עצום על השיאן הקודם, "העולם האבוד: פארק היורה", שארבע שנים לפני כן עשה 72 מיליון דולר בסופ"ש. (אגב, המחזיק בשיא לפני "העולם האבוד" היה "באטמן לנצח". אלמלא הדינוזאורים היו נדחפים באמצע, ההיסטוריה היתה חוזרת על עצמה במדויק – הארי פוטר מנצח את באטמן).
היום השיא של הארי פוטר דאז פחות מדהים, כמובן, ובין שאר ההישגים שלו, "הארי פוטר 7ב" הוא הסרט הראשון שהכניס ביום בודד יותר ממה ש"הארי פוטר 1" הכניס בסופ"ש שלם. מסקנה: זה ייקח בערך עשר שנים עד שיגיע הסרט שיעשה משהו כמו 180 מיליון דולר ביום אחד. וזה כנראה שוב יהיה הארי פוטר. או באטמן.
זאת רשימה כרונולוגית של הסרטים שהחזיקו בשיא "הפתיחה הגדולה של כל הזמנים" ב-BoxOfficeMojo. היא נותנת פרופורציה מרתקת על מה שנחשב ל"שובר קופות ענק" בעשורים האחרונים.
[עדכון – שבת בערב]: ההערכות הרשמיות על יום שישי התפרסמו. מתברר שלא 95 ולא 100 – הארי פוטר עשה רק (בערך) 92,100,000 דולר ביום ההקרנה הראשון שלו. ממש כלום. שוב, שיא ההכנסות הקודם ליום בודד היה של "דמדומים 2: ירח חדש" – 72.7 מיליון. הארי פוטר שיפר אותו ב-26%.
[עדכון – ראשון בצהריים]: ניקי פינק מעדכנת עכשיו שההערכות על הכנסות הסרט בשבת עומדות על 44 מיליון דולר "בלבד" – כלומר, הסרט לא שבר את שיא היום השני הגדול ביותר, שבו מחזיק "ספיידרמן 3". זה גם מקטין את ההערכות לגבי ההכנסות שלו בסופ"ש: הוא עדיין שבר את השיא של "האביר האפל", אבל הכנסות הסופ"ש שלו מוערכות ב-163 מיליון דולר, אה, "בלבד". אין לי מרכאות מספיק גדולות בשביל ה"בלבד" הזה.
[עדכון – ראשון בערב]: התפרסמו הערכות האולפנים הרשמיות לגבי סוף השבוע (דרך מוג'ו). הארי פוטר ב-168.55 מיליון דולר. במקום השני "רובוטריקים 3" עם 21 מיליון, בשלישי "איך להיפטר מהבוס" עם 17.6 מיליון, וברביעי "שומר גן החיות" עם 12.3 מיליון. "פו הדב" במקום השישי, עם 8 מיליון דולר.
חשוב להזכיר שאלה עדיין לא הדיווחים הסופיים והמדויקים – אלה יתפרסמו רק מחר בערב, וכשמדובר במספרים בסדר הגודל הזה, תיתכן סטיה של כמה מיליונים לכאן או לכאן. בכל מקרה, שיא הסופ"ש הגדול של כל זמנים בלי ספק נשבר, ובהפרש לא קטן.
[עדכון אחרון]: ובכן, באופן רשמי לחלוטין, יש לנו שיא עולמי חדש. הסכום הוא 169,189,427 דולר. הארי עבר ביותר מ-10 מיליון דולר את השיא של "האביר האפל".
באותיות הקטנות צריך לציין שמבחינת מספר הכרטיסים שנמכרו הארי לא עקף את באטמן. עליית מחירי הכרטיסים, והמחיר הגבוה במיוחד של כרטיסי תלת-מימד, דאגה להפרש. זאת למרות שרוב הכרטיסים שהארי מכר לא היו בתלת-מימד: למרות הפצת התלת-מימד הרחבה ביותר אי פעם, רק 43% מההכנסות הגיעו מהקרנות כאלה – כלומר, מבחינת מספר הכרטיסים, רק כשליש מהמכירות היו לתלת-מימד.
באותה הזדמנות, הארי שבר ובענק את שיא הפתיחה הכלל-עולמית הגדולה ביותר: הוא הכניס בסוף שבוע בודד 475 מיליון דולר (כמעט חצי מיליארד!) ברחבי העולם, השיאן הקודם היה "הארי פוטר 6", שעשה כמעט 100 מיליון פחות מזה.
הדינוזאורים לא התפלקו לשם במקרה
דווקא בין השנים 89 ל-97 הדינוזאורים נלחמו בבטמן על השיא. זה הארי פוטר שנדחף באמצע
אני היחיד שחושב שלסרט הזה יש סיכוי לעקוף את אווטאר
ולהפוך לסרט המצליח בהיסטוריה?
זה לא יקרה.
הוא אמנם סרט *מאוד* מצליח – כבר עכשיו מובן מאליו שהוא יעבור את המיליארד, ויש סיכוי טוב שהוא יתייצב במקום השלישי ברשימה של כל הזמנים – אבל סרט שלא עומד בפני עצמו, ושכדי להבין אותו חייבים לעשות שיעורי בית של שבעה סרטים קודמים לא יכול להיות הסרט המצליח בכל הזמנים. הוא ישבור הרבה שיאים אחרים, אבל השיא של "אווטאר" בטוח.
מצד שני, יש לו צ'אנס לפחות לעקוף את טיטאניק
גם זה משהו…
חלק 22 בסדרה: "היקום הקולנועי של מארוול" שולח ד"ש
(ל"ת)
כנראה שלא אבל אני לא חושב ככה
לפי המוג'ו ממוצע ההכנסות של הארי פוטר עומד עד כה (ללא 7ב) על כ-286 מיליון דולר כאשר הסרט המכניס מכולם היה הראשון עם 317 מיליון דולר הכנסות. עדכון המתאים את ההכנסות לאינפלציה מביא את הכנסות הארי פוטר 1 ל-439 מיליון דולר. בואו נניח שאותו מספר אנשים שצפו בראשון יילכו לצפות באחרון ובוא נניח שכולם יילכו להקרנות התלת-מימד היקרות יותר ולצורך הדיון נוסיף 30% (התוספת לתלת מימד הינה פחות אבל בוא נגזים קצת כלפי מעלה) מה שיביא אותנו ל-570 מיליון דולר הכנסות.
אווטאר הכניס בארה"ב 760 מיליון דולר כלומר בתרחיש הזה חסרים להארי פוטר עוד 190 מיליון דולר.בגדול, לא בלתי אפשרי, אנשים שלא צפו בעבר בסרטים בקולנוע כן יגיעו הפעם, מעריצים שיצפו שוב ושוב וכד' אבל עדיין הפרש מספיק גדול כדי ששיאו של אווטאר ישאר על כנו, מקסימום הארי פוטר ינשוף קצת בעורפו. מחירי הכרטיסים המאמירים ומחירי התלת-מימד יגרמו לכך שגם אווטאר לדעתי לא יחזיק בשיא במשך 12 שנה, כמו מחזיקו הקודם טיטאניק, אבל הערכתי היא – אם כי כמי שנכשל במשחק מכסחי הקופות מיינד יו – שלא הארי פוטר יהיה זה שיגזול ממנו את התואר.
וואו. קיץ 1989 היה מרתק דו"חקואית
אינדיאנה ג'ונס יוצא ושובר את שיא ההכנסות והשיא הזה מחזיק שלושה שבועות בלבד לפני שמכסחי השדים 2 עוקף אותו בפוטו פיניש. ולפני שהמכסחים מתחילים לפתוח את בקבוקי השמפניה, תוך שבוע אחד בלבד מגיע באטמן ועף גבוה מעליהם.
בשנת 2012 ייצא "האביר האפל עולה"
(איך באמת יתרגמו את השם של הסרט הזה?)
אולי הוא יישבור את השיא, הרי גם הוא אחרון בסדרה.
אנחנו קוראים לו בינתיים "עליית האביר האפל"
http://www.fisheye.co.il/movies/dark_knight_rises/
ברור שהוא המועמד הראשי לשבור מחדש את השיא, וברור גם שמאוד מוקדם לעשות ניחושים כאלה, אבל אני לא חושב שהוא יעשה את זה. קודם כל, הוא לא מוקרן בתלת-מימד, וחשוב לזכור שגם לזה היה מן הסתם חלק בהצלחה של הארי פוטר. ושנית, ברור שלכל סרט בסדרת באטמן של נולאן יש ה-מ-ו-ן הייפ, אבל "האביר האפל" היה מקרה מיוחד: הוא קיבל המון תשומת לב בגלל הסיפור של הית' לדג'ר. ברור שזו לא היתה הסיבה היחידה להצלחה שלו, וגם "עליית האביר האפל" יפתח עם סכום עצום, אבל אם הייתי צריך להמר עכשיו, הייתי אומר שהוא לא ישבור את השיא.
אני מזכיר לך שגם ב"האביר האפל" פקפקת
אבל עובדה שהא שבר את השיא.
ונכון שחלק גדול מזה היה בזכות לדג'ר, אבל אנשים עדיין מאוד (מאוד) אהבו את הסרט. הרבה אפילו התעצבנו שהוא לא קיבל מועמדות לאוסקר.
העובדה שהוא היה אהוב כל כך + העובדה שמחירי הכרטיסים עלו מאז גם בכרטיסים להקרנות לא תלת-מימד +העובדה שוורנר בטח יתנו לו את ההפצה הרחבה ביותר אי פעם + ההפצה הרחבה ביותר באיימקס והסרט בהחלט יוכל לעמוד במשימה, אני מאמין. במידה ופוטר לא הרוויח 180 כפי שכמה חוזים אלא בסביבות ה-170 או 160. וזה אפשרי.
הרי גם אומרים שרוב הכרטיסים שנמכרו לפוטר היו בכלל להקרנות הדו מימד גם ככה. אז אני מאמין ש"עלייתו של האביר האפל" יוכל לשבור השיא.
בהחלט אפשרי.
אני שומר לעצמי את הזכות לשנות את ההימור שלי עוד 32,767 פעמים בשנה הקרובה.
זה בקירוב 90 פעמים לשנות דעתך כל יום...
מתיש…
לא כזה מטורף לתרגם את זה
"עלייתו של האביר האפל"?
אחרון בסדרה בכלל,
או ש"עליית האביר" הוא האחרון שנולאן עושה בסדרה? אודה עבור תשובתכם. צריך להרים טלפון לג'ואל שומאכר.
בוורנר
כבר מתכננים לאפס את הסדרה אחרי לכתו של נולאן.
הלוואי והוא יעבור את באטמן,
אין לי משהו נגד האביר האפל, זה סרט מדהים, אבל כמה זמן אפשר להחזיק בפסגה, כי עד האביר האפל חוזר לא יהיה שובר קופות ראוי שיוכל לתפוס את הפסגה.
"שובר קופות ראוי"?
הראוי הוא זה שהצליח להכניס הרבה כסף. סה טו. זה יכול להיות הארי פוטר, באטמן, רובוטריקים, ספיידרמן או סרט שכתב עקיבא גולדסמן בבימויו של אווה בול (ג'ואל שומאכר ומייקל ביי מפיקים) בכיכובם של ניקולס קייג' ורנה זלווגר. אם הוא הכניס מספיק כסף הוא "ראוי".
וכן, אני מבין שהכוונה שסרט שמחזיק בשיא נחמד אם הוא גם יהיה סרט טוב. עדיין, אם סרט הצליח להכניס כל כך הרבה כסף אז הוא "ראוי". היו המוני אנשים שהלכו ושילמו וצפו בסרט, כנראה שיש שם משהו שעובד בשבילם. הרי גם על האביר האפל יש כאלו שיגידו שהוא לא כזה "ראוי".
שאלה קטנה
הכנסות יום שישי (95) כוללות בתוכן את ההכנסות של הקרנו חצות (43.5)? או שלא?
כן
(ל"ת)
הסרט מוצג בתלת?
יכול להיות שההכנסות ביחס לסרטים אחרים (האביר האפל, דמדומים) נובעת גם מזה שמחיר הכרטיס יותר יקר. אולי נכון לשפוט לפי מספר האנשים שראו אותו ולאו דווקא לפי כמות הכסף שהוא הכניס. בכל מקרה, מרשים והאמת שדיי צפוי.
רגע, "דמדומים 3" לא אמור להיות במקום השלישי?
הוא הרוויח בסופ"ש הראשון שלו 142 מיליון:
http://boxofficemojo.com/weekend/chart/?yr=2009&wknd=47&p=.htm
היה אמור, אם זאת היתה רשימה של הסופ"שים הגדולים ביותר.
(ל"ת)
אה, טוב. בכל מקרה אני עדיין חושב שזה לא בטוח שהוא ישבור
את השיא של "האביר האפל".
בשביל זה הוא יצטרך להרוויח בין 30 ל-40 מיליון יומיים ברציפות. ולא נראה לי שהוא יעשה את זה. אתה מסתכל על סרטים כמו "הארי פוטר" השישי או השביעי, ואתה רואה כמה הם הרוויחו יומיים אחרי יום הפתיחה. הירידות היו עצומות. ולדעתי הפתיחה הענקית ביום הראשון רק מסמלת את זה שהירידה תהיה אפילו יותר גדולה.
אני מאמין שהוא כן יגיע לאיזור ה-150, אבל לא יעבור את "האביר האפל". אולי יגיע קרוב.
משעשע
נתקלתי במקרה בתגובה הזאת של רד מלפני 5 שנים
http://tinyurl.com/6jjghuu
חשבתי שמישהו ימצא את זה :)
להגנתי, לא ידענו אז שמהפיכת התלת-מימד הולכת לקרות.
רד,יש מצב ללינק
מדוח"קו שאחרי יציאת האביר האפל ? לא הצלחתי למצוא
בבקשה
http://www.fisheye.co.il/?p=14565
זה של שבוע אחר כך היה יותר מעניין
http://www.fisheye.co.il/?p=14576
אוי ענק
בדוחקו הזה okok4 חוזה את ריסוק הקופות של הארי פוטר (בערך)
http://www.fisheye.co.il/%D7%93%D7%95%D7%97-%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA-2772008/?comNum=346635#li-comment-346635
ווואוו..מדהים ..מעניין איפה הוא מדורג במכסחי הקופות…
קריפי למדי
מה לעזאזל הוא התכוון כשהוא רשם תאריך כל כך מדויק? okok4 אנחנו דורשים תשובות
חוץ מזה זה גרם לי להסתקרן – למה דווקא מחר ולא היום?
אני חושב
שאוקאוק חשב שבתאריך הזה ייצא ההמשך של "האביר האפל", לא הארי פוטר.
הוא דיבר על מחר ולא היום מכיוון שבפורמט הישן של האתר דו"חקואים היו מתפרסמים בדרך כלל בימי שני.
יאפ, מה שרד אמר.
(ל"ת)
האמת יש שם עוד תחזית לא נכונה של רד :)
http://goo.gl/LziXS
92!
טוב עדכון חם, עכשיו ראיתי, לפי ההערכות, הארי פוטר 7ב' הכניס 92 מיליון דולר ביום הראשון שלו, יעני עשה ביום אחד יותר ממה שעשה הסרט הראשון בסופ"ש, עם 92 מיליון דולר ביום, אין ספק בכלל שהשיא של האביר האפל הוא היסטוריה, השאלה היא כרגע, בכמה הוא יעקוף אותו, כי עם 92 מיליון ביום אחד יש סיכוי שהירידה בין הימים תהיה מסיבית לא? או שאני טועה…יש מצב לעוד 80 מיליון ביום :-)? חחח נדע רק מחר..מה דעתכם?
http://www.boxofficemojo.com/alltime/days/?page=open&p=.htm
זה מה שנקרא לעזוב בסטייל….
מה זה לעזאזל Every Which Way But Loose?
כאילו, קראתי בימד"ב, אבל… מה?!?!
אחד משיאני ההכנסות הוא סרט עם קלינט איסטווד ואורנג גוטנג?!
מישהו ראה את זה?
לעמוד של הקוף בימד"ב.
http://www.imdb.com/name/nm1213452/
כמה אווטר הכניס בסופש שלו?
מה פחות מבאטמן לנצח? למה הוא לא ברשימה?
אתם לא מבינים?!
זה רק הסרטים ששברו את השיא של סוף השבוע כשהם יצאו!
קאפיש?
אווטאר הכניס "רק" 70 מיליון בסוף השבוע הראשון שלו
כנראה שסופת השלג ששיתקה את החוף המזרחי של ארה"ב באותו סוף השבוע תרמה לסכום היחסית נמוך, אבל גם בלעדיה כנראה לא היה מדובר בסכומים שוברי שיאים. אווטאר, כמו טיטאניק, הגיע למקומו ברשימת שוברי השיאים של כל הזמנים בגלל שהיו לו רגליים – הוא החזיק מעמד בעשירייה הפותחת תקופה ארוכה מאוד בשביל סרט מסוגו.
שאלה
למה שיאי שבירת הקופות הולכים וגדלים מסרט לסרט? זה קשור במחיר התלת מימד, אבל לא רק, לא? אנשים היום הולכים יותר לקולנוע, למרות שאפשר להוריד הכל באינטרנט וכו'? זה כי רמת החיים שלנו השתפרה?
(סליחה על הבורות)
למה הולכים לקולנוע
אני הולך לקולנוע גם לסרטים שיש אותם במחשב בתרגום ובאיכות סבירה, אני פשוט לא נהנה מלשבת ליד המחשב ולהתסכל על סרט במסך הקטן הזה כשאפשר ללכת לקולנוע וככה להינות ממסך ענק, וגם הרמקולים מסביבך וככה זה כאילו אתה בתוך הסרט. בלי קשר – היום גם להרבה אנשים יש כסף מותרות והם משתמשים בו לבין היתר- סרטים.
ולנושא: אני לא חושב שלאווטאר מגיע כל הכסף שהוא קיבל, בסך הכול אפקטים יש בסרט, שום דבר אחר.
ורד
מתי עושים סקר ההארי פוטר הכי טוב?
חשוב לציין שגם מחירי הכרטיסים עולים בהתמדה. הסרט "הבאמת" מצליח בכל הזמנים, לפי אינפלציה של מחירי הכרטיסים הוא "חלף עם הרוח" ש189,523,031 הדולרים שהרוויח ב1939 שווים היום יותר ממיליארד דולר(בהכנסות בארה"ב בלבד). מצד שני, אי אפשר באמת להשוות את 1939 ל2011-הרבה פחות סרטים שווקו אז, לכן יש הרבה פחות תחרות, ואני די בטוח שחלף עם הרוח היה באקרנים יותר משנה באופן רצוף.
זאת חצי מהתשובה
החצי השני הוא הצורה שבה סרטים מופצים. עד שנות השבעים לא היה דבר שנקרא "הפצה רחבה": סרטים היו מוקרנים בכמה עשרות עותקים לכל היותר, ואז אותם עותקים היו נודדים מעיר לעיר. לא היתה שום אפשרות לסרט לעשות סכומים חריגים מאוד בסופ"ש. את הכסף שלהם הם היו צוברים משבוע לשבוע. "מלתעות" שינה את הדרך שבה סרטים הוליוודיים מופצים: הוא היה הסרט הראשון שהופץ בבת אחת ב"המון" בתי קולנוע (400). ה"המון" של אז נחשב היום להפצה מיני-מוגבלת. מאז מספר העותקים שבהם מופץ כל סרט, והדגש שהוליווד שמה על סוף השבוע הראשון, רק הלך וגדל בהדרגה ("הארי פוטר" מופץ ביותר מ-4,000 בתי קולנוע) למרות שמספר בתי הקולנוע בכלל דווקא פחת, ואנשים הולכים היום *פחות* מאי פעם לקולנוע.
אתה יכול להרחיב בנושא ה"פרופורציה מרתקת"?
כי הרשימה הזאת נראית די הגיונית. כמעט כל הסרטים בה הם סרטים שהייתי מגדיר "אפיים" או כאלו שנועדו מראש להיות "סרט ענק". אז מה אנחנו יכולים \ אמורים להסיק מזה?
הפרופורציה היא בעצם מה נחשב פעם סכום שובר קופות יחסית להיום.
למשל העובדה שמלתעות (שהכניס רק 7 מיליון) היה שובר קופות ענק ב'75, ובימינו זה נחשב בערך לכלום (לדוגמה במכסחי הקופות האחרון נתתי לפו הדוב 8 מיליון, כי הערכתי שההכנסות שלו יהיו נמוכות מאוד).
אה, עכשיו זה יותר ברור
הרבה דברים השתנו מאז 1975…
אכן
'ובמקום הראשון, הסרט שכולם ציפו לו: 'מלתעות'. עם סכום אדיר של 7 מיליון דולר! שיא של כול הזמנים!'
החנונים שולטים
אמנם תחיית החנונים הייתה בשנות השמונים והאלפיים, אך הנתונים מראים שהם תמיד היו ככה.
פרט ל-4 סרטים כולם סרטי חנונים מובהקים.
זה אומר משהו על הקהל של בתי הקולנוע.
(ויש שיאמרו שהשוטר מבוורלי הילס 2 ומלתעות אף הם כאלו, אני אחד מהם אבל למען הסר הספק מלתעות, השוטר והסרט הארור ההוא עם הקוף לא ברשימה)
העדר חדשנות ברשימה...
יש משהו קצת עצוב בזה שמאז 89 (22 שנה) יש רק 11 סרטים ששברו את שיא ההכנסות (בהנחה שהארי פוטר ייכנס לרשימה הסופ"ש) ולמעשה מדובר רק ב-5 סדרות סרטים (4 באטמן, 2 פארק היורה, 2 הארי פוטר, 2 ספיידרמן ו-1 שודדי הפיראטים).
למעשה, מתוך ה-11, רק שני סרטים הם סרטים ראשוניים בסדרה (פארק היורה והארי פוטר הראשון) ורק אחד מהם לא מבוסס על ספר או קומיקס (שודדי הקריבים)
אין שום דבר מדאיג בזה.
זאת לא רשימה של הסרטים המצליחים ביותר, זאת רשימה של הסרטים עם *הפתיחות* הגדולות ביותר. סרט שהרבה אנשים רוצים לראות כבר בסופ"ש הראשון הוא סרט שאנשים יודעים מראש שהם רוצים לראות, בלי לחכות לביקורות או לדעתם של חברים עליו – כלומר, סרט המשך או סרט שמבוסס על דמות, מותג וכו' שהם כבר מכירים.
זה שגם ברשימת הסרטים המצליחים ביותר אי פעם המצב דומה, זה כבר עניין אחר
זה הגיוני
בהתחשב בהנחה שהכנסות הסופ"ש הראשון של סרט המשך תלויות בטיב הסרט שלפניו. בנוסף, לסרטים שמבוססים על ספר או על פרנצ'ייז יש קהל מעריצים מובנה, בעוד שסרט מקורי צריך להתחיל מאפס.
זה הכל קשור לשיווק
מתישהו בשנות 90 שהתקציב לסרטי הקיץ גדל ככה גם תקציבי השיווק ושם הם מרכזים הכל בסופ"ש הראשון.
( אולי כי לרוב הם יודעים שיש להם זבל של סרט ביד…)
וזה כולל כמובן מס' מסכים שבהם הסרט מוקרן,
דרך אגב מת התחיל כל הענין הזה של הקרנות חצות?
לא כי יודעים שהסרט לא טוב
אלא בגלל הסכמי חלוקת הרווחים בין האולפנים לבין בתי הקולנוע, שבהם משתלם לאולפן שסרט יפתח בגדול.
BIG FUCKING WOW!
ני כול כך אוהבת שבירת שיאים, במיוחד כשזה מתבצע על ידי סרט טוב. בקצב הזה, לא יהיה רחוק היום בו סרט ירוויח 100 מיליון דולר או יותר ביום אחד.
אבל רגע, בוא נראה: הארי הרוויח ביום שישי 92 מיליון, מה שאומר שרוב המעריצים כבר ראו אותו. אם כך סביר להניח שביום שבת הוא ייפול בכמעט חצי, נניח, 48 מיליון וביום ראשון הוא יירויח 29 מיליון. מה שיוצא שהארי ירוויח בסוף השבוע הזה 167 מיליון. קצת מעל האביר האפל. אני בספק אם 'עליית האביר האפל' ישבור את השיא של יום הבכורה, אבל את השיא של הפתיחה הוא יישבור ללא ספק (הימור ראשוני: 85 מיליון בשישי, 60 מיליון בשבת ו-47 מיליון בראשון. סך הכול 192 מיליון).
ועוד קצת חישובים
על פי הטבלה שרד לינקק, הכנסות סופש הבכורה של הארי פוטר 1 היוו 28% מסך ההכנסות הכולל שלו בארה"ב. אם הארי פוטר 7ב ישמור על התבנית הזו אזי לפי ההערכות הראשוניות של 180 מיליון דולר בסופש ההכנסות הסופיות שלו צפויות להיות כ-642 מיליון דולר. מעל טיטאניק, מתחת לאווטאר.
אם הוא יתנהג כמו ספיידרמן 3 (ש-44.9% מסך הכנסותיו הגיעו מסופש הפתיחה שלו) אז הארי פוטר 7ב יסתפק ב-400 מיליון דולר.
הימור סולידי של סופש ראשון = 33% מסך ההכנסות יביא את הארי פוטר 7ב ל-545 מיליון דולר, 12 מיליון יותר מהאביר האפל ומקום 3 בכל הזמנים מתחת לטיטאניק (2) ואווטאר (1).
אה, ואם היינו בסבנטיז והכנסות הסופש של ה"פ 7ב היו מהוות 2.3% מסך ההכנסות הכולל שלו (כמו מלחמת הכוכבים) אזי סך ההכנסות שלו בארה"ב היה מגיע לסכום הבלתי נתפס של 7.826 מיליארד דולר.
(ל"ת)
תחזית לעתיד הרחוק
אני זורק כאן תאריך, וזה הכל מונפץ ולא מבוסס, אבל אני חושד שהסרט הראשון שישבור את מחסום ה300 מיליון ייצא בסביבות 2018. ויתכן בהחלט שזה יהיה באטמן הריבוט החדש או הסיקוול שלו.
כמובן, מחיר הכרטיס יעלה עד אז, ואולי יוציאו פורמט חדש ויקר לסרטים, כמו הקרנות סופ"ש ראשון למועדונים (למה לראות את הסרט בקולנוע עם כל העמך כשאפשר לארגן הקרנה בלעדית לחברי הדג?) ואולי יכניסו עוד מדינות לספירה של ארה"ב (קנדה, אולי קצת דרום אמריקה, קובה?).
צר לי לאכזב אותך.
הריבוט של באטמן יהיה הרבה פחות מוצלח מהטרילוגיה של נולאן. בנוסף, הבאטמן של נולאן זו טרילוגיה בפני עצמה וספק מאוד אם האולפנים יעיזו להמשיך אותה, אחרי פרישתם של נולאן ובייל שהכריזו כי אין להם כוונה לחזור לסרט רביעי.
בנוסף לאמור, סופ"ש הפתיחה הכי גדול כרגע עומד על כ-168.5 מיליון דולר (הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני). זאת אומרת שעדיין לא נשבר מחסום ה-200, ואתה כבר מדבר על שבירת מחסום ה-300?
אי אפשר לדעת.
באטמן הוא דמות מאד מגוונת שאפשר לקחת לכל מיני מקומות. הטייק של נולאן הוא רק אחד מתוך רבים שאפשר לקבל. אני לא פוסל את האפשרות שהריבוט יהיה פחות מוצלח.
אין לכם מושג על מה אתם מדברים
הייתי נשאר להסביר לכם למה, אבל יש לי תאוריות על מסע בזמן שעלי להפריך.
by all means, תסביר.
(ל"ת)
אין לו אומץ
הוא "לוזר"(או אפס , שכחתי מה תמיד אומרים למרטי שגורם לו להתעצבן…)
פחדן (chicken)
(ל"ת)
He's a Slacker
Just like his father!
הארי פוטר - על הסרט
היום ראיתי את הארי (פני צלקת) פוטר 7ב' והיה ממש כיף! נהניתי מכל דקה. החלטתי לראות את הסרט בפורמט רגיל ולא בתלת ממד ולא נראה לי שהפסדתי משהו. רק חבל שבקולנוע לב בחרו להקרין את הסרט באולם 3 שבו יש מסך לא גדול במיוחד שקבוע גבוה בקיר בזווית לא כל כך סימפטית. צופי התלת ממד זכו לעומת זאת להקרנה באחד האולמות הגדולים והשווים (שבהם גם יש מע' מיזוג טובה יותר…).
אז בקיצור, הסרט אחלה ולמרות שידעתי כמובן מה סוף הסיפור, התרגשתי ונהניתי והייתי במתח לכל אורכו. הסצנה הנפלאה והמרגשת ביותר לטעמי היא זו עם הדרקון. לא אפרט עוד כדי לא לקלקל. סצנת מפתח שחיכיתי לראות אותה היא זו עם סנייפ, ואכן לא התאכזבתי. היה נוגע ללב.
השורה התחתונה: סרטים עשויים היטב עם קסמים ודרקונים זה פשוט כיף אמיתי, והפעם זה הצליח (-8
עדכוני ביקורות
רוטן טומטוס- 97% (עם 220 ביקורות) וציון ממוצע של 8.4.
ימד"ב- בדף הסרט הציון הוא 8.7, על הצג זה מציב אותו ברשימת ה20 הגדולים בהיסטוריה, אך כמובן שדירוג המבקרים הקבועים הוא נמוך יותר – 8.3, מה שמציב אותו במקום ה78. מה שעובד לטובתו, זה שעד עכשיו הוא רק הלך ועלה בדירוג (התחיל מ7.9 ב14.7). מה שעובד לרעתו, זה שכשההייפ ידעך הסרט יירד.
בכל אופן, כיף לי לראות את הסרט מצליח ככה כל כך בכל התחומים. יופי של דרך לסיים סדרה.
עוד דבר ששמתי לב אליו, הוא שלשני הסרטים האחרונים ששברו את שיא הסופ"ש , היה גם הייפ ביקורתי גבוה (אמנם לאביר האפל גבוה יותר, אבל יחסית לסרט הארי פוטר, 7ב בהחלט מקבל הייפ ביקורתי גדול). נותן הרגשה טובה עם שבירות השיאים- נקווה שגם בשיאי ההמשך זה יהיה ככה.
הו, בבקשה שלא הסרט האחרון של דמדומים.
מה קורה בארץ??
היי, אז אני לא יודע אם קיים דבר כזה בארץ אבל יהיה נחמד לשמוע מה קורה בארץ מבחינת הארי פוטר?
האם הוא שובר שיאים (עוד פעם אני לא ממש סגור שיש מידע כזה)
אז אם מישהו יודע- זה הזמן לשתף
ב-box office mojo אפשר לראות מה קורה בסופ"שים בישראל
http://boxofficemojo.com/intl/israel/?yr=2011&p=.htm
אין לי מושג מתי זה מתעדכן.
זה מתעדכן בערך ביום רביעי
ויכול מאוד להיות שעוד לפני זה תצא הודעה יחצ"נית מהמפיצים בארץ לגבי מספר הכרטיסים שהסרט מכר (אם כי את ההודעות האלה צריך תמיד לקבל בספקנות מסוימת).
אין על זה נתונים מסודרים, אבל אם אני לא טועה, הפתיחה הגדולה ביותר (מבחינת מספר צופים) בארץ היתה של "שיבת המלך", שהביא בסופ"ש אחד יותר מ-80,000 צופים. ויש צ'אנס שהארי פוטר ישבור את השיא הזה.
הפתיחה הגדולה ביותר (מבחינת מספר צופים) בארץ היתה של "שיבת המלך", אלא אם כן אתה מאמין ליחצ"נים:
http://www.fisheye.co.il/zohi_sdom_biggest_opening/
הדיווח הזה לא שווה הרבה
לא רק משום שהוא שקרי בעליל, כפי שהסברתי שם, אלא מפני שהוא מדבר מסיבה לא ברורה על ארבעה ימים, ולא על שלושה כמקובל. האם הסרט עשה יותר או פחות מ"שיבת המלך" בשלושה ימים? לא יודעים. לא מדברים על זה.
אני לא חושב שהוא מהווה תחרות לאביר האפל ושות'…מקסימום הוא יעבור את ה 400 זו דעתי.
עוד אירוע דוחקוא"י היסטורי שהתרחש השבוע
'חצות בפריז' של וודי אלן עקף את 'חנה ואחיותיה' והפך לסרט הכי מצליח של וודי אלן אי פעם.
רד פיש בתגובה:
~מושך כתפיו, פורס ידיו לשאלה ועל פניו הבעת תמיהה~
ולפי ההערכות הנוכחיות, הוא במקום העשירי.
אני שוקל ברצינות להפוך את "האם 'חצות בפריז' יהיה בעשיריה השבוע?" לשאלת הבונוס הקבועה מכאן ואילך.
בקשר לעידכון...
נו, אמרתי או לא אמרתי?
לסרטי "הארי פוטר" יש ירידות די גדולות אחרי יום הפתיחה.
ואם הוא באמת עבר את השיא של "האביר האפל" רק ב-5 מיליון דולר, אז באמת שאין שום סיבה ש"עלייתו של האביר האפל" לא יוכל לשבור שוב את השיא שוב בשנה הבאה.
אה, ולגמרי שכחתי מ"אוונג'רס"… גם לו יש סיכוי לא?
הרי יש בו שלושה גיבורי על די ידועים – איירון מן, האלק וקפטן אמריקה – שהם אומנם לא ברמה של וולברין, ספיידרמן, סופרמן ובאטמן אבל הם עדיין די ידועים + תלת-מימד + קמפיין מסיבי של דיסני + ביקורות טובות (?)
כשצריך להסביר למה סרט מסוים נכשל - תלת מימד
כשצריך להסביר למה סרט מסוים עשה טיפה מעבר למצופה – תלת מימד.
כשרוצים לנבא למה סרט מסוים יצליח – תלת מימד.
כשצריך להכין תירוץ ללמה סרט מסוים הולך להתרסק – תלת מימד.
הוא יודע גם להכין קפה התלת מימד הזה? אם כן, תארוז לי שניים ממנו בבקשה.
איפה ראית שטענתי שפוטר נכשל בגלל התלת מימד?
הדבר היחיד שכתבתי על זה הוא שנמכרו לסרט יותר כרטיסים לדו מלתלת, כנראה כי אנשים הבינו שזה סרט מאוד אפל ולא כדאי לראות אותו בתלת.
אבל הוא בטח שלא נכשל בגלל זה.
"אוונג'רס" לעומת זאת הוא סרט שאני רואה שאנשים אולי כן ירצו לראות אותו בתלת (אם הטריילרים יהיו אפים מספיק).
לא טענתי שאמרת משהו ממה שאתה טוען שאמרתי שאמרת
פשוט מוזר ומבלבל (ומצחיק) שאתה אומר שהתלת מימד באוונג'רס זה (חלק מ)מה שיביא לו קהל בהמונים שנייה אחרי שהיה פה קונצנזוס שהפנדה נכשל בדיוק בגלל אותו גורם, דקות אחרי שכולם נהרו ל"אליס" (או כל סרט תלת מימד שבא אחריו והצליח) "בגלל התלת".
כל כך צודק
(ל"ת)
זה אמנם נשמע מוזר, אבל הדברים הרבה פחות סותרים זה את זה
ממה שנדמה. קורה, במיוחד בהוליווד, שבשביל הצלחה גדולה אחת מוכנים לספוג הרבה כשלונות קטנים (ואפילו לא כל-כך קטנים). "אווטאר" הפך לסרט הכי מצליח בהיסטוריה בזכות התלת-מימד. גם "אליס" הצליח יפה בזכות התלת-מימד. הסרטים של פיקסאר עשו כסף טוב עם תלת-מימד (אם כי במקרה הזה אני די בטוח שהם היו עושים כסף טוב גם בלעדיו). נכון, היה לך רצף של סרטי תלת-מימד כושלים – אבל עכשיו בא הארי פוטר (ההערה לגבי פיקסאר תקפה גם לגביו, כמובן) – ותהיה בטוח שאם "טינטין" יעשה הרבה כסף, אתה תמשיך לראות סרטים בתלת-מימד לתקופה לא-קצרה.
אני מרוצה מעדכון 2 כי במכסחי הקופות נתתי 162
מי זאת ניקי פינק?
היא קרובת משפחה של אורי פינק?
היא בלוגרית אמריקאית
שיש לה את הבלוג DEADLINE. העוסק בכול מה שקשור לתעשיית הבידור האמריקאית. כול שבוע היא מפרסמת, הרבה לפני עין הדג ואתרי הבוקס אופיס השונים, את התוצאות של הכנוסות הסרטים לסוף שבוע.
אה, ואין לה שום קשר לאורי פינק.
הטריילר לעליית האביר האפל מוקרן לפני הארי פוטר בסוף?
כי בשבוע שעבר אמרו ש-WB הולכים להקרין את הטריילר לפני הקרנות של הארי פוטר, אז אולי בעצם כולם פשוט רוצים לראות את הטריילר של עליית האביר האפל
צחוק צחוק, אבל אולי יש בזה ממש.
(ל"ת)
"אולי יש בזה ממש"?
איפה הנושא ,איפה הנשוא?
יש ממש; אין ממש
אלו משפטים שלמים עם נושא ונשוא, בדיוק כמו "יש ממש בטענה".
זה בשבילך
http://comicbook.com/blog/2011/07/16/the-dark-knight-rises-trailer-drives-43-5-million-box-office/
כאן מדווח אליכם מאמריקה...
אז אתמול ראיתי את HP7/2 ולפני הסרט היה טיזר קצר של "עליית האביר האפל", ולא קרה בו הרבה, אבל כן, הציגו אותו לפני הארי פוטר. בעיקרון, באטמן מדבר עם העוזר בעל המבטא הבריטי ברוב הזמן על כמה דברים לא מעניינים ומראים לחלקים קטנים קטעי אקשן ואת תמונת הפוסטר של הסרט עם הבניינים הנופלים. אני קיוויתי ליותר מזה, אבל זה מה יש. בתקווה רבה שלא הייתי מרוכז ופספסתי הרבה דברים חשובים ומעניינים בטריילר…
קטעי אקשן? ואלפרד?
אז כנראה זה לא הטיזר שנדלף לרשת…
טוב אז לפי בוקס אופי מוג'ו זה 168…..שזה כבר לשבור את השיא בצורה משמעותית יותר לא..?
http://www.boxofficemojo.com/alltime/weekends/
הערכות רשמיות
הוספתי עדכון לכתבה: פורסמו ההערכות הרשמיות (עדיין לא המספרים הסופיים – אבל סביר שזה קרוב מאוד אליהם), לפיהם הארי פוטר הכניס 168.55 מיליון דולר, כשהוא משפר את השיא של "האביר האפל" ב-10 מיליון.
גם 10 או 12 מיליון זה עדיין שיא שאפשר לשבור.
אם זה באמת היה 180 מיליון כמו ההערכות הראשונות, אז הייתי חושב ששבירה שלו בשנים הקרובות תהיה בלתי אפשרית. אבל אני חושב שבמקרה הזה זה דווקא כן אפשרי.
לא *כזה* מרשים
כלומר, מרשים מאוד, אבל קשה לראות בזה שבירת שיא משמעותית של "האביר האפל", לאור העובדה שב"אביר האפל" לא היה תלת-מימד.
אם כבר שוברי קופות, תמונות ראשונות מ"ההוביט"..
http://tvnz.co.nz/entertainment-news/exclusive-new-pics-hobbit-dwarfs-revealed-4306524/photos
נראים קצת מוזר ולרגע מזכירים את סגנון אסטריקס..
לגבי טבלת שוברי הקופות
הלינק שרד נתן: http://boxofficemojo.com/alltime/weekends/pastrecords.htm
שאלת תם: איך זה שאווטאר לא נמצא בעשירייה הפותחת?
זאת לא טבלת שוברי הקופות הגדולים של כל הזמנים!
זאת רשימת הסרטים שהחזיקו בזמן כלשהו בשיא סוף השבוע הראשון הגדול של כל הזמנים. "אווטאר" הוא לא אחד מהם. ואין פה שום "עשיריה פותחת".
אם אלה יהיו ההכנסות המדויקות,
אז הלך לי ממש ממש ממש מצוין!
עדכונים מהעולם
שבר כמובן גם את שיא הפתיחה העולמית, עם 475 מיליון (כולל ארה"ב) .
וזאת חתיכת שבירה
הוא שיפר את השיא בכמעט 100 מיליון דולר. השיא הקודם (של הארי פוטר 6) עמד על 394 מיליון.
אפקט האינפלציה והתלת מימד
אמנם להארי יש את הפתיחה בעלת ההכנסות הגבוהות ביותר, והוא הופץ ביותר בתי קולנוע מכל סרט אחר, מספר הצופים שראה את הסרט הסופ״ש הראשון הוא רק השישי הכי גדול.
כל עוד ימשיכו להעלות את מחירי הכרטיסים ויוסיפו פיצ׳רים כמו תלת מימד כדי לגבות יותר, סוף השבוע הראשון ימשיך ויגדל, בשורה התחתונה, פחות צופים באים לקולנוע…
בבוקס אופיס מוג'ו
רשום שלמרות הקרנות התלת-מימד יותר אנשים הלכו לדו-מימד, מה שאומר שרוב ההכנסות הגיעו מהקרנות דו מימד. ודרך אגב (אני מדבר ברצינות): מה דעתכם להתחיל מלחמת צרכנים כמו שהיה עם הקוטג'. רק הפעם עם הקרנות תל-מימד. כולם ילכו לדו-מימד, אולמות התלת-מימד יכללו בתוכם עד 5 אנשים, ובהקרנות דו מימד יהיה הרבה יותר אנשים. ולרד פיש, תעשה על זה פוסט, בבקשה.
עשיתי את זה לפני כמה חודשים, לא?
(ל"ת)
הכתבה עודכנה, יש תוצאות סופיות
$169,189,427, שיא חדש.
נפילת הפנדה חוזרת בשנית
(ל"ת)
הא?
(ל"ת)
סנטה קלאוס ועולם המחר
אחד הפספוסים הכואבים של העשור הקודם, וכבר כתבתי את זה כמה פעמים פה ובמקומות אחרים, הוא קרי קונראן. קונראן הבליח אי-אז ב-2004 עם "סקיי קפטן ועולם המחר", אחד מסרטי ההרפתקאות המושלמים ביותר שנוצרו בהוליווד, ושבמידה רבה הקדים את זמנו כשבישר על עידן התפאורות הדיגטליות בהוליווד. אבל הסרט נכשל בקופות, והקריירה של קונראן נקברה תחת חורבות הכשלון ההוא לפני שהיא התחילה (דווקא לאחיו של הבמאי, קרי קונראן, ששימש כמעצב בסרט ההוא, צמחה קריירה מצליחה למדי בעבודה על סרטי אנימציה בעיקר).
היום גיליתי שגם אחרי הכשלון של "סקיי קפטן", קונראן הספיק לביים (עם עזרה מאחיו) פרסומת לקוקה-קולה בשנת 2006. המסגרת הפרסומית ביחד עם המסר עשויים לגרום להרבה אנשים תחושת קבס, אבל הכשרון של הקונראנים נוטף מכל רגע בפרסומת הזאת: במקום ללכת על גישת ה-"צעיר, תוסס, קול" שמאפיינת בדרך כלל את המותג, הם הלכו על מה שהם יודעים לעשות הכי טוב – נוסטלגיה. וזה יוצא להם מצוין. זה גורם לי לתהות איך היה נראה סרט כריסטמס באורך מלא שהשניים היו מופקדים עליו.
http://www.youtube.com/watch?v=gdnWplvu29U
אם יצא סרט של "ליגת הצדק" בשנים הקרובות
והוא יצא בתלת-מימד, די בטוח שהוא ישבור (ירסק אפילו) את השיא של "הארי פוטר".
למה?
ממתי, בדיוק, הגיבורים של DC הם מתכון בטוח להצלחה קופתית?
ובכל זאת...
באטמן לבדו הוא שובר שיאים, אז תוסיף לו את סופרמן, וונדר וומן, פלאש, גרין לנטרן… שאולי לא הכניסו\יכניסו כמו באטמן אבל רק העובדה שהם בסרט אחד ביחד עם באטמן תחרפן אנשים. הם ירצו לראות את זה.
וכמובן בגלל שזה גם בטח יהיה בתלת-מימד ויהיה אפי יותר מסרטי באטמן זה יוסיף להם אפילו יותר כסף.
סרט כזה בוודאי יצליח יותר מ"אוונג'רס". יש שם גיבורים מוכרים בהרבה.
לאוונג'רס יש יותר סיכוי בגלל הקאסט המוכר
אם היו עושים סרט "ליגת הצדק" וקריסטיאן בייל היה משתתף – אז זה היה יכול להיות מצליח. אבל זה לא יקרה
מה שמרוול עשו זה ליצור סרטים שיצרו הכרות עם הקהל. כשהאוונג'רס יוצאים זה מן סופרגרופ של סרטים משולבים. זה מה שיביא קהל לקולנוע.
באטמן *של נולאן* שובר שיאים
באטמן הוא דמות פופולרית בכל מקרה, אבל לא כל גירסה של באטמן היא מועמדת אוטומטית לשיאי כל הזמנים.
לו היה סרט בטמן עם ג'ורג' קלוני למשל
הוא כנראה לא היה מצליח
אם כי
גם הבאטמנים של טים ברטון (ואחד של שמואכר) שברו שיאים בזמנם.
פשוט... שיעשו כמו עם "איש הפלדה"
יפקידו את נולאן כמפיק על הפרויקט ואולי יתנו לו לכתוב את התסריט ביחד עם אח שלו.
שיגרמו לכריסטייאן בייל לחתום ולהשתתף, שיקחו את בראדלי קופר כפלאש, שיקחו את ראיין ריינולדס להמשיך לשחק את גרין לנטרן, שיחתימו גם את הנרי קיוול או איך שלא קוראים לו כסופרמן ואת ביונסה נולאס כוונדר וומן (ככה גם יגוונו יותר את הקאסט וגם היא כל הזמן מבלבלת שהיא רוצה לעשות את זה. 1 + 1).
אני חייב להגיד אבל, וורנר לא ממש מתייחסים לעובדה שיש להם את הזכויות לכל הדמויות של DC בחוכמה.
הם היו צריכים כבר להוציא סרט של פלאש ושל וונדר וומן.
אם הם באמת רוצים להוציא סרט של "ליגת הצדק" כמה יותר מהר ב-2013, אני מניח שהם יכולים עוד לדחוס סרט של וונדר וומן איפשהו שנה הבאה, ושיעשו אותו דומה לסרט שיצא ל-DVD, כי זה היה סרט מעולה שהראה איך אפשר לעשות מודרניזציה לדמות וגם היה בו את נת'ן פיליון כאהוב שלה שיוכל לשחק גם את הדמות בלייב אקשן.
לקבוע סרט של פלאש במרץ 2013 וסרט של "ליגת הצדק" בנובמבר או דצמבר. אם הם היו חכמים.
וכמובן, לתת למישהו ברמה של ג'וס ווידון – בחור מוכשר ומוערך אבל שלא יגזול יותר מדי כסף כדי שיהיה לאפקטים מפוצצים – לכתוב ולביים. אני הייתי הולך על בראד בירד. הוא כבר עשה סרט גיבורי על מופתי אחד ("משפחת סופר-על") אז בכלל.
מה אתה עושה פה?
אתה לא אמור להיות כרגע בישיבה עסקית של וורנר?
מי לעזאזל ירצה ללכת לראות סרט על פלאש או וונדר וומן כדמויות סולו?
ואין מצב שסרט של ליגת הצדק יצא כל כך בקרוב, דווקא בגלל שהם חייבים להספיק לעשות ריבוט לבאטמן בשביל זה (מה שיהיה אפשרי רק ב-2014… לפחות מבחינת היגיון פשוט).
למה לא, בעצם?
מהסדרה הישנה על וונדר וומן אני לא זוכר כלום מלבד עצם קיומה. אבל הייתה סדרת ניינטיז על פלאש שהיתה נחמדה מהמעט שאני זוכר.
אם עושים סיפור מעניין, זה יכול להיות טוב. כמו בכל סרט, בעצם. אלה גיבורים שהאיש הקטן ברחוב מכיר יותר מאשר גרין לנטרן או קפטן אמריקה, למשל (אם לקחת אותי כדוגמה לאיש הקטן ברחוב).
הארי פוטר או X-MEN? למה עדיף לקנות כרטיסים עם האשה?
ועוד שאלונת – אם XMEN מוקרן רק ביס פלאנט רמת גן באולם 2 – זה נורא עד שעדיף לוותר או שהמסך לא כזה פצפון?
בבקשה תענו, בשביל הפעם בשנה שאנחנו מצליחים לצאת לקולנוע היינו ממש רוצים ליהנות.
תודה.
תלוי
שניהם לדעתי שני הסרטים הכי טובים של השנה עד עכשיו. הארי פוטר לוקח, גם בגלל שזה לא רק סרט, זה אירוע. אבל אם לא ראיתם את הסרטים הקודמים בסדרה, לא תהנו מזה. אם כן, ברור שהארי.
את אקסמן לעומת זאת אפשר לראות בלי שום ידע מוקדם, וההנאה מובטחת.
תודה, ומה לגבי גודל האולם? יודע משהו?
(ל"ת)
אני אישית
לא אוהב אולמות קטנים, גם אם המסך סבבה. זה מרגיש לי יותר כמו לראות סרט במערכת קולנוע ביתית מאשר בקולנוע (והמסך ביס פלאנט אכן סבבה).
עדכון מהארץ
על פי מוג'ו, הארי השיג 1.2 מיליון, הסרט הראשון הלא-ישראלי (אולי גם בכלל? אין לי מושג) בישראל שעובר את המיליון בסופ"ש.