מכסחי הקופות: סיבוב שלישי

נגמרו המשחקים המוקדמים, עכשיו הגיעו התותחים הכבדים: כמה יעשה "שודדי הקאריביים 4" בסופ"ש?

אני מקווה שנהניתם משני הסיבובים הראשונים של "מכסחי הקופות", כי אלה היו רק האימונים. עכשיו אנחנו מגיעים אל התותחים הכבדים באמת.

שודדי הקאריביים: זרמים זרים

סדרת "שודדי הקאריביים" היא אחת המצליחות ביותר אי פעם, והסרטים בסדרה מחזיקים בכמה שיאי קופה מרשימים מאוד. הסרט הראשון, שיצא ב-2003, פתח באופן לא רע (47 מיליון דולר), אבל אז הפך ללהיט ענק (305 מיליון דולר בסך הכל בארה"ב) וקיבע את קפטן ג'ק ספארו כאחת הדמויות הכי מוכרות ואהובות בקולנוע של ימינו.

הסרט השני, "תיבה של איש מת" קצר את הפירות של ההצלחה הזאת. הפתיחה שלו היתה מפלצתית: 135 מיליון דולר. בזמנו, הוא שבר את השיא לפתיחה הגדולה ביותר של כל הזמנים (כיום הוא מדורג במקום הרביעי). הוא עדיין מדורג בעשיריה הגדולה של כל הזמנים של הסרטים המכניסים ביותר בארה"ב (יותר מ-400 מיליון דולר) ובעולם כולו (יותר ממיליארד).

הסרט השלישי, "סוף העולם" היה טיפה פחות ענק – ועדיין, ענק. הפתיחה שלו היתה 115 מיליון דולר, ובהכנסות כוללות בכל העולם הוא התקרב למיליארד מלמטה.

ועכשיו, אחרי הפסקה של ארבע שנים, מגיע הרביעי, "שודדי הקאריביים: זרמים זרים". הסדרה עברה כמה שינויים: הבמאי גור ורבינסקי, שביים את כל הטרילוגיה המוקדמת, הוחלף ברוב מרשל; אורלנדו בלום וקירה נייטלי אינם, ובהעדרם ג'וני דפ-ג'ק ספארו הוא עכשיו הכוכב הראשי הבלעדי. וכמובן – זה בתלת-מימד. וכשמדובר במספרים גדולים כאלה, המחירים הגבוהים יותר של כרטיסי תלת-מימד עשויים להוות הבדל עצום: אם בדיוק אותו מספר אנשים יצפו בסרט בסופ"ש הראשון שלו כמו ב"סוף העולם", אבל רובם יעשו את זה בתלת-מימד, הפתיחה שלו תהיה קרובה יותר ל-150 מיליון מאשר ל-115 מיליון.

אבל רגע. לפני שאתם מתחילים לזרוק מספרי ענק, כדאי שתשקלו את המילה האחת שמפחידה את מפיקי הסדרה. המילה היא "שרק".

לסדרת "שרק" יש הרבה במשותף עם "שודדי הקאריביים". גם כאן, היה סרט ראשון שפתח בצנעה יחסית (42 מיליון) ואחריו שני להיטי ענק עם פתיחות מטורפות (108 ו-122, בהתאמה). גם כאן הסרט השני הוא המצליח ביותר בסדרה, עם יותר מ-400 מיליון הכנסות בארה"ב, ובשלישי היתה ירידה קלה. וגם כאן, הגיע סרט רביעי בסדרה, הפעם בתלת-מימד. רק ש"שרק לנצח", הסרט הרביעי, לא עמד בסטנדרטים הקופתיים של קודמיו. הפתיחה שלו, למרות התלת-מימד, היתה 71 מיליון דולר בלבד: לא מעט, אבל רחוק מאוד מהסטטוספירה של המאה-פלוס. אחרי שלושה סרטים, לאנשים פשוט נמאס משרק.

עכשיו השאלה הגדולה היא האם אותו הדבר נכון גם לגבי ג'ק ספארו. אולי אחרי שלושה סרטים לאנשים כבר אין כח אליו. ההצלחה האדירה של "אליס בארץ הפלאות" (פתיחה של 116 מיליון דולר) מראה שלפחות נכון לשנה שעברה, עדיין לא נמאס לציבור לראות את ג'וני דפ מבצע דמות מוטרפת קלות באיפור כבד. אבל מה עם ג'ק עם כל המניירות שלו? תחליטו אתם.

שושבינות

"שושבינות" הוא הסרט החדש המצליח ביותר של השבוע הקודם: הוא פתח עם 26.2 מיליון דולר. אבל מה שחשוב יותר הוא שהסרט נחשב למאוד מצחיק. ב"עגבניות רקובות" הציון שלו הוא 89% (ובשביל קומדיה נמוכה שכוללת בדיחות פלוצים, זה כמעט חסר תקדים). ב-IMDb ציון הקהל קצת פחות נלהב – 7.4. תגובה טובה לעתים קרובות מביאה לירידה קטנה בסוף השבוע השני; יכול להיות שבניגוד ל"תור" או "מהיר ועצבני", ההכנסות של "שושבינות" לא ייחתכו בחצי השבוע, אלא יצנחו באופן עדין יותר. "הנגאובר", הסרט ש"שושבינות" מושווה אליו לעתים קרובות – בצדק או שלא בצדק – איבד רק 27% מהכנסותיו בסוף השבוע השני.

מאמינים בריו

"המאמין" הוא סרט כושל. הוא כשל מסחרית, עם פתיחה של 15 מיליון דולר בלבד, והוא כשל ביקורתית, עם ציוני מבקרים וקהל עלובים. סרטים שמתחילים רע, בדרך כלל ממשיכים יותר רע: סביר שצפויה לו בשבוע השני ירידה גדולה.
"ריו", לעומת זאת, הוא סרט ותיק ומצליח. אחרי חמישה שבועות בבתי הקולנוע, הוא דורג השבוע במקום החמישי, עם 8.3 מיליון דולר – ומה שמדהים יותר, ירידה כמעט לא-קיימת של 3% מהכנסותיו בשבוע שעבר. בשבוע הבא "שודדי הקאריביים" יגנוב הרבה מהקהל שלו – אחרי הכל, הרבה ילדים אוהבים את הסדרה הזאת – אבל עדיין, זה סרט יציב במידה מרשימה מאוד.

אז השאלה היא…

[fi_bbb_form game="1" week="3" close_on="2011-05-20 10:15:00"]מה יהיו הכנסותיהם של הסרטים הבאים בסוף השבוע בארה"ב?[/fi_bbb_form]

יש לכם עד יום שישי בשעה 10:00 בבוקר להחליט.
לחוקי המשחק המלאים