אחרי שכבר נגנז רשמית ועשה סיבוב קטן ומצליח בסינמטקים, "127 שעות" – הסרט של דני בויל, על ג'יימס פרנקו התקוע מתחת לסלע, שהיה מועמד לאוסקר – יגיע, אחרי הכל, להפצה מסחרית רשמית בארץ. המפיצים של הסרט בארץ היו מטלון, שבחרו שלא להפיץ אותו – אם כי לטענתם זו היתה הוראה מגבוה של האולפן האמריקאי.
אידיבי היו ראשונים לדווח היום על כך שהסרט עבר לידי מפיץ אחר, שדווקא מתכוון להקרין אותו בארץ. תיקון קטן לדיווח שלהם: הסרט לא נרכש להפצה על ידי יונייטד קינג אלא על ידי סרטי שובל, שתפיץ אותו במשותף עם יונייטד. בכל מקרה, הסרט יגיע לבתי הקולנוע ב-7 באפריל.
האמת, לא ידעתי שהאפשרות הזאת בכלל קיימת. אם מפיצים אחרים יכולים לקחת צ'אנס על סרטים שהמפיצים הגדולים ויתרו עליהם, זה פותח עולם חדש של אפשרויות לסרטים שנגנזו לא בצדק להגיע בכל זאת לבתי הקולנוע.
it's about time!
מצד אחד, המפיצים ממש הרגיזו אותי (ועוד רבים אחרים) כשהם לא הביאו את זה לארץ מלכתחילה.
מצד שני, סוף סוף מצאתי סרט לראות בחופשת פסח הארוכה והמייגעת.
אבל בכל זאת, יש לי שאלה. אני ממש רוצה לצפות בסרט הזה אבל לא בטוח כמה הוא קשה לצפייה (בכל זאת מדורג R), אולי מישהו ראה ויודע?
"היתה הוראה מגבוה של האולפן האמריקאי"...
אני לא מבין למה? האולפן לא רוצה להרוויח כסף מהסרט שהוא מפיץ?שום דבר כבר לא הגיוני בעולם הזה
הפצת סרט דורשת הרבה הוצאות
מבחינת שיווק, שכפול עותקים וכו'.
הפצה עולה כסף
לשלוח עותקים לרחבי העולם, להשקיע בפרסום, להתחלק ברווחים עם המפיצים ובעלי הקולנועים המקומיים, הדברים האלה נוגסים בהכנסות של הסרט. אם האולפן מרגיש שההשקעה בכל העסק לא תשתלם, יכול להיות שההפצה תבוטל כדי למנוע הפסדים.
אולי במקרה של 127 שעות, ההקרנות המפוצצות בסינמטקים (הייתי באחת והאולם היה מלא מפה לפה) והבאז באינטרנט שכנעו את האולפן לתת לסרט צ'אנס דרך מפיץ ישראלי חדש שמציע חלוקת יותר כדאית של הרווחים.
זה נהדר
המינוס היחיד הוא שזה קורה אחרי פורים, והמבטים המבוהלים והלא מבינים שקיבלה תחפושת '127 שעות' שלי .
רעיון מגניב, יש אפשרות לקבל לינק לאיזו תמונה?
(ל"ת)
המבטים היו מבוהלים כי ספיילרת לכולם את הסרט.
הסרט בנוי בצורה
שיוצאת מנקודת הנחה שהצופה כבר מכיר את הסיפור של רלסטון
לא, הוא לא
אם יודעים מה קורה בהמשך, זה בהחלט נותן זווית שונה לכל מיני סצנות בסרט, אבל הוא עדיין בנוי על הפתעה. אם לא יודעים מראש מה קרה, מגלים את זה "בזמן אמת" במהלך הצפיה.
הם לא זיהו אז לא ספיילרתי
בכל מקרה, לדעתי זה לא יותר ספוילר מכל כתבה שנכתבה על הסרט או כל פרודיה שנעשתה עליו.
הכי מספיילרות היו הכתבות על האירוע המקורי.
תודה רבה באמת, "24 שעות".
הכי מספיילר הייתה ההקרנה של הסרט בטורונטו
שבה נכח ארון רלסטון האמיתי.
עדיף מאוחר מאשר לעולם לא וכו'
הספקתי כבר לראות את הסרט (לא בסינמטקים), הוא אחלה ביותר אבל לא מדהים (למרות שג'יימס פרנקו כן). אני חושב שיש סיכוי לסרט הזה להביא כ-70 אלף איש, שזה לא רע בכלל.
מה שבאמת יהיה מגניב
זה שבתי קולנוע יתחילו להקרין מחדש סרטים ישנים. נכון שהסינמטקים בארץ עושים משהו בסגנון הזה, ובסינמטק חיפה מבחר הסרטים לא רע, אבל מבחינת איכות ההקרנה והסאונד אי אפשר להשוות בינם לבין יס פלנט, למשל.
ולגבי "127 שעות", לדעתי מדובר בסרט מעולה, שבקלות מתעלה על סרטו הקודם (והבינוני) של בויל.
אדיר.
אולי דווקא הדיבור על זה שלא מפיצים את הסרט יצר באזז מסביב לסרט- וגרם לכך שייראה משתלם להפיץ אותו.
ידוע לאילו בתי קולנוע הוא יגיע? רב חן ו/או גלובוס ו/או הקומפלקסים?
הוא מופץ בשיתוף עם יונייטד
מה שאומר סינמה סיטי בעיקר. אבל נגמרו כמעט הימים בהם כל קולנוע היה מקרין רק את הסרטים שקשורים לחברת האם שלו שמפיצה את הסרטים. השאלה היא יותר איזו הפצה תהיה לו, רחבה או מצומצמת? אם מצומצמת אז זה בטח יהיה בסינמה סיטי בגלילות וראשל"צ, יס פלאנט ר"ג/חיפה ואיזה גלובוס מקס סמלי במרכז הארץ.