בשביל הדיווח החי (כלומר, הוא היה חי. עכשיו הוא כבר מת, אני מניח) עם רשימת כל הזוכים, לכו לכאן. עכשיו אנחנו בעניין של סיכומי הטקס.
המנחה המשועמם ביותר: ג'יימס פרנקו
אן האתוויי מקסימה כהרגלה, ודי מצחיקה כשצריך. ג'יימס פרנקו, לעומתה, רוב הזמן עומד ובוהה, קשיח וחסר הבעה ממש כמו הפסלונים שהוא מחלק, וממש לא נראה כאילו הוא רוצה להיות שם. לקראת סוף הטקס נראה שהוא היה מעדיף לכרות לעצמו את היד מאשר להמשיך להקשיב לקשקוש הזה. זה שחקן מועמד לאוסקר? נכחתי אפילו בחתונות שבהן הצלחתי להסתיר את השיעמום שלי טוב יותר ממנו.
לפחות קטע הפתיחה היה משעשע.
השיר הטוב ביותר: He doesn’t own a shirt
אוקיי, אוטו-טיון זה לא הטרנד הכי עדכני בדיוק עכשיו, אבל עדיין השירים "כדור אור זוהר" מתוך "הארי פוטר", השיר בביצועו של ג'סטין טימברלייק מ"הרשת החברתית" (שנשמע מאוד דומה לכל שאר השירים של ג'סטין טימברלייק), ובעיקר שיר חוסר-החולצה מתוך "דמדומים", היו כמה מהדברים הכי מצחיקים בטקס.
השמלה הביזארית ביותר: קייט בלאנשט
כרגיל, היו הרבה שמלות מוזרות, כפי שמבקרת האופנה של הצוות, דניאל, הבהירה בכל פעם מחדש. אבל למרות שלא מעטות מבין הכוכבות עשו בחירות מלתחה מוזרות בהגעה לטקס, אף אחת מהן לא הגיעה לבושה תמוה יותר מקייט בלאנשט, שהדבר הורוד הפרחוני והעגלגל שהיא לבשה נראה בדיוק כמו חדר השרותים של דולורס אומברידג'.
השמלה הכי לא נוכחת: מילה קוניס
לא שיש לי התנגדות באופן אישי, אבל רוב האנשים, כשהם הולכים לטקס מכובד ונצפה כמו האוסקר, מתלבשים קודם. החזיה של מילה קוניס די חיננית, אבל למה אני יודע את זה?!
התלבושת הטובה ביותר: היילי סטיינפלד
כן, היא בת 14 ונראתה הרבה יותר טוב מכל אחת אחרת שם. זה הופך אותנו לפדופילים?
מגיש הפרס שהכי נהנה: קירק דגלאס
כשאתה בן 192 אתה יכול להרשות לעצמך להתנהג לא יפה. מה כבר יעשו לך, לא יזמינו אותך לטקס בשנה הבאה? הרי גם זה שדגלאס עומד ומדבר בטקס הזה צריך להיחשב לנס רפואי. אז הוא עושה בדיוק את מה שאסור, מושך את הזמן גם אחרי שכבר פתח את המעטפה ואחרי שהוא נכנס כבר לריבוע הקטן ביחד עם חמש המועמדות, עם "You know…". זה היה קרוב למצב שבו המועמדות כולן היו עולות לבמה ומכות בו נמרצות בעזרת מקל ההליכה שלו.
הפסקה: קטע קומי קצר בהשתתפות ג'ף ברידג'ס ב"אומץ אמיתי", ג'ניפר לורנס בסצינה המוכה ב"קר עד העצם", וקירק דגלאס.
ברידג'ס: הרררממפ ממממפרפמ הרררמפ. גרומפפפפף?
לורנס: אגרררג גרגג?
ברידג'ס: ג'ונסווונף הרמממפף.
לורנס: גררג מממרררגג, יאמררג.
דגלאס: יושמשורששש… משמששששמף שמשרמוווש!
(צחוקים)
נאום הזכיה הכי פאקינג שערורייתי: מליסה ליאו
"כשראיתי את קייט זוכה לפני שנתיים, זה נראה כל כך פאקינג קל". זה אולי נורא ילדותי, אבל זה ממש פאקינג משעשע בכל פעם שמישהו מצליח להגניב את ה-F-word האיומה והנוראה אל תוך שידור אמריקאי בפריים-טיים. ראשים עוד ייערפו!
הזוכה המוזר ביותר: איך קוראים לו, שזכה בפרס הסרט הקצר
שניה, תנו לי לברר. אוקיי, קוראים לו לוק מאתני, ו-"God of Love" היה סרט הגמר שלו באוניברסיטת ניו יורק. בדיוק כמו שהוא – אוקיי, מינוס הטוקסידו – הוא נראה כמו ליהוק מושלם לתפקיד הדחליל ב"הקוסם מארץ עוץ". בהיר, ארוך, דק, עם אפרו עצום ומבט מופתע.
הקטע הרקורסיבי ביותר: מחווה למנחים
אן האתוויי, מנחת אוסקר בהווה, הציגה את בילי קריסטל, מנחה אוסקר בעבר, כדי שיגיש מחווה לבוב הופ, מנחה אוסקר בעבר הרחוק יותר. ובאמת, בכל אחד מהקטעים ההרגשה היתה כאילו הזמן הולך לאט יותר. זה פאקינג אינספשן, מה שקורה כאן.
הזכיה המשמחת ביותר: הדבר האבוד
זה לא ש"יום ולילה" של פיקסאר לא היה נהדר, אבל לפיקסאר לא חסרים אוסקרים. "הדבר האבוד" הוא סרט מקסים ומרהיב ומונפש נהדר ומרגש ואפשר לצפות בו שוב ושוב. יותר טוב מ"נאום המלך", זה בטוח. חוץ מזה, הנצחון שלו היה אחד הדברים הכי קרובים להפתעה שקרו בכל הערב הזה.
הרגע המותח ביותר: ארון סורקין מסרב לרדת מהבמה
זו היתה התנגשות רצונות מרתקת. הנוהג הוא שאם הנאום של זוכה כלשהו שאיננו שחקן, שחקנית או במאי נמשך יותר מדי – כלומר, יותר מ-45 שניות – התזמורת מתחילה לנגן חרישית, כדי להזכיר לו שהגיע הזמן לרדת מהבמה. המנגינה הולכת ומתחזקת בהדרגה, כדי לשלול אפשרות שהוא לא יבין את הרמז. אבל לארון סורקין, התסריטאי הגאון של "הרשת החברתית", היו הרבה מילים להגיד, ביצים של ברזל ופקקי אוזניים. התזמורת הלכה והתגברה, עד שהגיעה לצליל כינורות רם וגבוה שפשוט נשאר תלוי ועומד באוויר וגרם לכל המצב להישמע כמו סצינת רצח של היצ'קוק – אבל סורקין התנהג כאילו הוא שומע רק ציוצי ציפורים, והמשיך לקרוא בשלווה ובנועם את כל התודות שלו, עם מבט בעיניים שאומר "רוצים לכנר? תכנרו. נראה למי תתעייף היד קודם". והוא ניצח; הוא הצליח לקרוא את שלו עד הסוף. שלושה כנרים אושפזו.
רגע הפטריוטיות המופרך ביותר: "Strangers No More"
קטגורית הסרט התעודי הקצר, אולי הכי לא מעניינת מכל הקטגוריות שיש כולל עריכת סאונד, זכתה פתאום לכותרות ראשיות באתרי הבוקר. הסרט הקצר על בית ספר רוגוזין בתל אביב, שבו לומדים ילדי עובדים זרים ממדנות שונות, זכה בפרס. יש, אנחנו על המפה! קצת כבוד בתפוצות. סוף סוף מישהו שמייצג אותנו בכבוד, ומלמד את הגויים שישראל היא לא רק מלחמות ודם, אלא גם קיבוץ גלויות של ילדים בצבעים שונים ומארצות שונות. אה, כן, והילדים האלה עומדים בפני גירוש מכיוון שבממשלה יושבים גזענים פרימיטיביים. כ-ן. כבוד גדול.
ההפתעה הגדולה ביותר: צילום
תראו, זה לא מאוד ריאליסטי לצפות להפתעות באוסקר. הן קורות, אבל הן נדירות. יש כל כך הרבה פרסים מוקדמים וסימנים מקדימים, שקשה מאוד להגיע לפרס בקטגוריה כלשהי בלי לדעת מי מוביל. ובאמת, בכל הקטגוריות הראשיות לא היתה אף הפתעה – בכולן הזוכה היה זה שהיה הכי צפוי שיזכה. היוצאת מן הכלל היתה קטגורית הצילום הטוב ביותר: היה צפוי שרוג'ר דיקינס הותיק יקבל אוסקר על "אומץ אמיתי", אבל הוא הפסיד אותו ל"התחלה". דיקינס הופך בזאת לאחד המפספסים הגדולים של האוסקרים: הוא היה מועמד לאוסקר תשע פעמים, ולא זכה אף פעם. רחמנות על הבנאדם. ממש סיפור דיקנסיאני.
קטעי הארכיון החרושים ביותר: פסח ורוברטו בניני
אולי די כבר להקרין את בדיחת פסח של בוב הופ בכל טקס? אפשר אולי, רק בשביל הגיוון, פעם אחת לא להראות את הקטע של רוברטו בניני מטפס על כיסאות כמו ילד דביל בכל טקס? אני בטוח שלאורך 83 שנות האקדמיה היו עוד קטעים מבדרים שאפשר להקרין במקומם. באמת, אולי די?
ההגשה הטובה ביותר: סטיבן ספילברג
לקראת הגשת פרס הסרט הטוב ביותר: "אחד מבין הסרטים האלה יצטרף לקבוצה שכוללת את 'קאובוי של חצות' ו'חופי הכרך'. האחרים יצטרפו לקבוצה שכוללת את 'השור הזועם' ו'האזרח קיין'".
במילים אחרות: כן, אנחנו יודעים שהאקדמיה קצת טמבלים לפעמים והם נותנים את הפרס לסרטים לא ראויים. למשל, זוכרים את השנה שבה "התחלה" ו"הרשת החברתית" היו מועמדים, והאהבלים האלה נתנו את הפרס לאיזה סרט זניח על מלך?
בתור מישהו שלא ראה את הטקס...
שמעתי הרבה דברים על השמלה של מילה קוניס, אבל עדיין לא ראיתי תמונה אחת. מחדל, זה מה שזה.
בבקשה
http://www.stylebistro.com/Mila+Kunis+Oscars+Dress/articles/gZ7A5NXlDSw/Mila+Kunis+Oscars+Dress+Pictures
אוקיי, אז לא באמת הגזמת.
(ל"ת)
אני לא יודעת אם התגובה הזאת
(של נטע), נכתבה בציניות או לא… אבל כן, הגזמת קצת. ציפית לראות אותה לבושה בחזייה בלבד, או משהו דמוי חזיה. לא יודעת אם ראיתם פעם חזיה, היא לא נראת ככה, אחרת היה לנו הבנות הרבה יותר קשה להתלבש כל יום. זה בס"כ שמלה שמהמחשוף מבצבצת התחרה של החזייה (וזה נראה לי מכוון, כי היא באותה צבע של השמלה, בעצם, יכול להיות שזה חלק מהשמלה בכלל, ולא קשור לחזיה). באופן כללי, זה לא נראה לי כזה שערוריתי או חושפני, ואפילו מה שהיא לובשת דיי מחמיא לה. (בטקסי מוזיקה יש תיעוד לתלבושת הרבה הרבה יותר חושפניות מהדבר הזה, מצד שני, זה בכל זאת האוסקר, ואני לא יודעת עד כמה זה חושפני בסטנדרטים של האוסקר).
אגב, מבחינתי, מלכת הלבוש של האוסקר הבלתי מעורערת לדורי דורות תישאר ביורק עם שמלת הברבור שלה (אם כי, יכול להיות שאני טועה והיא לא לבשה את זה לאוסקר), וכן, אני יודעת שזוכרים לה את השמלה הזאת עד היום כמעט תמיד כשעושים את כל רשימות התלבושות הגרועות של כל הזמנים. מבחינתי היא תמיד תשאר המלכה עם השמלה הזאת :)
וזה המקום לצאת להגנתה של ביורק
הכה גאונה ומבריקה שכבר לפני שנים חזתה שיגיע היום ובאוסקר יזכה ברבור שחור. היא פשוט לא כיוונה טוב את מעגלי הזמן של ה
אבל הברבור של ביורק היה לבן
http://www.google.com/images?q=bjork+oscar&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=en&tab=wi&biw=1143&bih=821
ובסרט נטלי פורטמן
מגלמת ברבור שחור וברבור לבן. השם זה פשוט אפלייה מתקנת באמריקה ה-PC.
אז הסרט צריך להיקרא ברבור אפרו-אמריקאי
(ל"ת)
כל כך אוטומוטיקן של LOL
שכבר לא קיים לצערי..
ובגירסה הלא פוליטקלי קורקטית –
Nigger Swan
!Behold! The brown duck
(ל"ת)
דפדפתי בכתבה על האוסקר במעריב ויש שם
איזו תמונה אחת, אבל בטח מישהו יקשר לנו תמונות HD (נכון??)
אני לא מאמין
שלקח לי יותר מ3 דקות לכתוב את התגובה הזו. או שהאתר אשם P:
HD
http://www.shareapic.net/content.php?gid=904287
נהנתי לקרוא, אבל
לא הצלחתי להבין את המשפט "והילדים האלה עומדים בפני גירוש מכיוון שבממשלה יושבים גזענים פרימיטיביים", האם זו הבעת עמדה פוליטית או ציניות? :O
אני חושב שזה היה בסה"כ ציון עובדה.
(ל"ת)
הבעת עמדה שמאלנית פוליטית צינית.
(ל"ת)
סליחה, מה הקשר לשמאל-ימין?
(ל"ת)
בערך אותו הקשר שיש להערות פוליטיות וכתבה על טקס האוסקר.
כלומר, זה האתר שלך והכל, אבל בכבוד רב, לא תמיד חייבים להוסיף הערות שבהכרח יגררו ויכוחים לא קשורים – שלא לצורך.
אני לא אומר חלילה שאסור, רק שלא מוכרחים.
כשמוכרחים מוכרחים
אני מאוד משתדל להימנע מדיונים פוליטיים כאן, אבל אין שום צורה שבה אני יכול לכתוב על סרט שעוסק בילדי עובדים זרים בארץ ולהתעלם מסוגיית ילדי העובדים הזרים בארץ.
אתה צודק, אי אפשר להתעלם.
אבל אפשר להעיר אותה ההערה בצורה פחות בוטה וגוררת ויכוחים אוף טופיקיים.
למשל:
"…סוף סוף מישהו שמייצג אותנו בכבוד, ומלמד את הגויים שישראל היא לא רק מלחמות ודם, אלא גם קיבוץ גלויות של ילדים בצבעים שונים ומארצות שונות. אה, כן, והילדים האלה עומדים בפני גירוש מהמדינה ה'פלורליסטית' הזאת. כ-ן. כבוד גדול."
זאת לא סוגייה שקשורה לשמאל וימין
עובדה, אני ימני-קיצוני-עם-דם-בעיניים, אבל אני מסכים עם המשפט, יתרה מזאת- הוא מורכב מעובדות יבשות.
אוף. לא רציתי. אבל לגבי העובדות:
דבר עם תושבי דרום תל אביב לגבי האמת בנוגע לפליטים/עובדים זרים לא חוקיים/מסתננים וילדיהם, ואז תבחן את העובדות בנושא. כי מה שמפורסם וידוע זה לא תמיד כל האמת.
אבל זה בדיוק מה שניסיתי למנוע: גלישה לפוליטיקה מיותרת ולא רלוונטית.
אנחנו לא צריכים להסכים בדעות הפוליטיות בשביל להיות חלק מאותה קהילת הקולנוע פה, ואין סיבה להעכיר את האווירה אלא אם כן באמת מוכרחים.
גם את דורון פישלר אני לא מנסה לקנטר או להרגיז סתם כי משעמם לי, אני מכור לאתר הזה לגמרי אבל חושב שלכולם מגיע לקרוא בכיף. (ולכן היתה מפריעה לי גם פגיעה מיותרת ובוטה בהומואים או ערבים או כל מגזר אחר).
עם איזה טענה אתה לא מסכים?
שהם עומדים בפני גירוש, או שבממשלה יושבים גזענים פרימיטיביים?
כי מאיפה שאני יושב ומביט בעולם, אילו הן עובדות מוסכמות באופן גלובלי.
צודק. סוף הדיון המיותר.
(ל"ת)
הוא בסה"כ אומר
שישראל צריכה להיות גאה להיות מיוצגת בסרט הזה כמו שהודו ב"נער החידות ממומביי"
העובדות היבשות הן שהילדים עומדים בפני גרוש.
למה?
מכאן ואילך זו כבר היתה הבעת עמדה פוליטית. (זכותו, האתר שלו, אבל הוא בפרוש רוצה לפנות לכל מיני אנשים, אז חבל).
כי כמו שאני רואה את זה, יש כאן המוני ילדים שהוריהם הסתננו לכאן, באופן בלתי חוקי, ואנחנו אמורים לממן להם מערכת חינוך + בריאות בשם ההומניות, זאת בשעה שגם בלעדיהם יש מיליון ילדים רעבים בארץ הזו.
כל כך רוצים לרחם על ילדים לא יהודיים? יש כאן את הערבים, הם היו כאן לפניהם, והם בהזנחה מתמשכת כבר שישים שנה (לא הכל באשמת המדינה, אבל חלק בהחלט כן).
תן לי להבין, לאתר שפונה לקהל הרחב אסור להביע דעה?
אם זה היה המצב אז כל יום הייתה מתפרסמת ביקורת בנוסח:
סרט יפה, לכו לראות, לא אהבתם? לא נורא.
ודרך הגב, אני בעיקרון מסכים איתך.
רק שאני חושב שצריך למצוא פתרון ביניים מוסרי יותר, זה נורא לגרש ילד שגדל בישראל וראה את עצמו כישראלי לכל דבר, זאת לא אשמתו שההורים שלו עלוקות אנושיות שניזונים מכלכלות זרות.
אני רק הערה:
זה לא שחייבים לגרש את הילדים, בכלל. את ההורים שלהם חייבים לגרש, הילדים יכולים דווקא להישאר כאן אם הם רוצים.
בחירתה של סופי, אה?
(ל"ת)
אתה מוכן לא להכניס קולנוע לדיונים הפוליטיים?
זה ממש לא במקום.
צודק
בלוג על קולנוע הוא המקום האחרון בו אפשר להתייחס לסרטים כרפרנס.
(ל"ת)
עוד המון שמלות:
http://www.popsugar.com/Pictures-Natalie-Portman-Nicole-Kidman-Scarlett-Johansson-Anne-Hathaway-More-Arriving-2011-Oscars-14515399?page=0,0,6#6
מילה והיילי באמת מהממות.
השמלה של מילה קוניס יוצאת מן הכלל ומדגישה בדיוק את כל היתרונות שלה, והשמלה של היילי קלאסית ומתאימה לגילה. נעלי העקב לא מתאימות, אבל אוסקר נו, אפילו נטלי פורטמן השתחלה לתוך אי הנוחות.
כצפוי, הכותרת ב-Ynet מציגה את זה כאילו אנחנו במרכז הבמה
"הסרט על בי"ס ביאליק-רוגוזין זכה באוסקר"
ובתיאור המסכם שמתחת לכותרת, 3 דברים היו חשובים מספיק כדי להיכנס (בסדר הזה):
– רוגוזין על המפה
– נאום המלך
– נטלי פורטמן
הנוער של היום...
באמת? אינספשן והרשת החברתית הם סמלי המהפכה של הקולנוע החדש והצעיר?
נכון ש"נאום המלך" לא חדשני בשיט, אבל הוא הרבה יותר מעניין ומספר במינימליזם מרענן סיפור מעורר השראה, מה שקשה לי לומר על אינספשן הפסאודו מסובך, עם האפקטים המגניבים והאוברייטדיות שאפיינה גם את "האביר האפל" בזמנו, ועל "הרשת החברתית", שהיה סוג של שיעור היסטוריה על תולדות פייסבוק ללא ערך מוסף של ממש.
למרות ש"נאום המלך" מיצב את עצמו בתור "סרט אוסקרים" בצורה לא הכי מעודנת ולמרות אופיו השמרני, לא צפיתי השנה באף מועמד ראוי יותר. נולאן צריך להשתדל הרבה יותר בשביל זה.
לגבי היילי סטיינפילד (ושאר קטינות)
יש הבדל בין פדופיליה לבין Ephebophilia. במילים אחרות, אני לא חושב שיש בעיה פסיכולוגית עם המשיכה לנערות בגיל העשרה, אלא בעיקר בעיה חוקית.
היילי סטיינפלד נראתה כמו נסיכת דיסני
ומתברר שהיא עיצבה את השמלה שלה בעצמה. הילדה כישרונית.
-האשף הדגול
עיצבה אותה בעצמה?! מאוד קשה להאמין
זאת לא נראית כמו שמלה שבת 14 יכולה לעצב, בוודאי שלא בת 14 שעסוקה בצילומי סרטים.
עזרה לעצב
כלומר, אמרה "אני רוצה ככה וככה בצבע כזה וכזה" ואז מישהו הלך ועשה את כל העבודה השחורה.
זאת שמלה מבית העיצוב של מרקסה
שנראתה במקור קצת אחרת, וסטיינפלד (או הסטייליסט שלה) אמרה להם שהיא רוצה אותה בצבע הזה, באורך הזה ואם אפשר להוסיף את הדבר הזה למעלה כמו שיש בשמלה ההיא. הרבה כוכבות מקבלות שמלה "מותאמת אישית" לשטיח האדום (הרבה פעמים הן רוצות שמלה פחות נועזת מהגרסה של תצוגת האופנה) אבל סטיינפלד צעירה מהממוצע וכנראה התרגשה מתשומת הלב ומהתקשורת עם המעצבות ולכן היא ציינה את זה בראיונות. יש לציין כי היא חמודה לאללה.
אחלה כתבה.
אם ארון סורקין מדבר מהר כמו הדמויות שהוא כותב, כנראה היה לו נאום מאד מאד ארוך… אבל מאד.
נהנתי לקרוא את הכתבה - מבדרת בטירוף!
(ל"ת)
אני יצאתי מאוד מאוכזב מהטקס
כמעט כל הבחירות שלי היו שגויות. רק בניחושים של פורטמן, פירת' התסריטים ופיקסאר צדקתי, בשאר – ביזיון. ומדהים איך הטקס, שהשתדל לכל אורכו להראות שיש לו אפיל גם לקהל צעיר, החל מבחירת המנחים, דרך הבאת ג'סטין שיגיד "היי, יש לי אפליקציה לתפאורה" ובדיחות יו ג'קמן, ובסוף האוסקר הולך לסרט הכי לא רלוונטי לקהל הצעיר.
אגב, אצלנו הגיעו למסקנה שהדו קרב בין סורקין והאורקסטרה לא הטריד אותו כל כך, בשבילו זה היה קטע הקליימקס בפרק עם נואם בארטלט לקהל – והמוזיקה בהתאם.
האכזבה הגדולה של הערב
אן האתוויי וג'יימס פרנקו לא עלו לבמה בדלוריאן. אם כבר מתחילים, אז עד הסוף. אגב, היה לנו דיון שהסתיים ללא הכרעה בעניין נאום הזכיה של כריסטיאן בייל. הוא התייחס למיקי ודיקי בתור ה… קוואקר שלו? קוואגר? לא ברור מה הייתה המילה הזו.
לפי התעתיק הרשמי של האקדמיה, Quacker
http://www.oscars.org/press/transcripts/text/speech_actor_supporting.html
ולא, אני לא יודע מה זה.
הא! אביעד, צדקתי באיות...
לא רע בשביל מי שהיה ער 30 שעות, אה?
הרגע לא היה כזה פאקינג שערורייתי
מאז הניפל-גייט של ג'נט ג'קסון כל השידורים החיים מועברים בדיליי של כמה שניות כדי למחוק כל זכר לפאק (או פטמה) וצופי האוסקר בארה"ב (רשת ABC שנשיאתה אן סווייני הכריזה בשמחה בטקס יחד עם נשיא האקדמיה טום שארק שהטקס ימשיך להיות משודר ברשת עד 2020) ניצלו מחשיפה בלתי צפויה למילה הכה ****** איומה
http://www.youtube.com/watch?v=EYrKr8sZvW0
ככה זה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות (אך ****** מצונזרות) – נראה לכם שהיו מחתימים את סטיבן טיילור לאיידול אם לא היה דיליי? *** לא!
בגלל זה התפלאתי, באמת.
חשבתי שהשידור מגיע דרך ABC, ומה שמצונזר שם – יצונזר גם פה. אתה אומר שהצופים בארה"ב לא שמעו את הפאק?
(ולמה בקטע שהבאת צנזרו גם את המילה Easy?).
אכן, פ**** מוזר.
מה שמזכיר לי באסוסיאציה חופשית לאן יכול להגיע ההגיון הצנזורי:
http://www.youtube.com/watch?v=xpk2BEtSmnA
שידור טלוויזיה מצונזר של Add It Up של ה-Violent Femmes. צנזרו שם את ה-F-Word, רק מה – השיר, אפעס, מספיק גס גם בלעדיה.
כל התחנות בעולם מקבלות פיד לווייני זהה
וכל תחנה מעבירה אותו כרצונה. ABC בדיליי כדי לנטרל קללות. תחנות אחרות אולי יעבירו גם על הפיד קריינות/דיבוב במהלך הטקס וכד'. אבל המקור זהה ונטול צנזורה. זו קורה ברשת הספציפית שמחליטה לעשות כך.
וואלה.
זאת בטח עבודה מורטת עצבים, לשבת במשך שעות עם היד על הכפתור האדום ורק להיות מוכן, בהתראה של חמש שניות, למקרה שמישהו יגיד "פאק" – מה שכמעט אף פעם לא קורה. הצנזור שהצליח לעשות את תפקידו ותפס את מליסה ליאו בטח הגיע לנירוונה באותו רגע.
לדעתי הוא דווקא הגיע לאו****ה.
(ל"ת)
דווקא את המילה הזו לא מצנזרים
(ל"ת)
לפני כמה שנים
היה איזה טקס מוזיקה/גראמי/וואטבר בו בונו זכה ופלט "דיס איז פאקינג גרייט". הארגונים השמרניים כמובן מיד התלוננו ל-FCC, הרגולטור האמריקאי, וזה בחן את המקרה כדי לבדוק כמה קנס הרשת תיאלץ לספוג (מקרה קיצון של נחת זרועו של ה-FCC הינו שלילת רשיון השידור של הרשת, דבר שמעולם לא נעשה אבל זה בכוחם לעשות זאת). בסופו של דבר, וזה גם לקח להם איזה שנתיים עד ההחלטה הסופית, הם הגיעו למסקנה שכיוון שה"פאקינג" בא לתאר הרגשה, כמו נניח "לזכות זה נורא כיף", ולא היה בהקשר מיני אז זה בסדר ולא קנסו את הרשת (ולפי התקדים הזה גם אם ABC היתה מפספסת את ה"פאקינג" והוא היה מגיע לאזניהם של אמריקאים תמימים היא לא היתה נקנסת). ובדיעבד גם פרשת ה"ניפל-גייט" של ג'נט ג'קסון שבעוונה רשת CBS היתה צריכה לשלם פיצויים בסך 550,000$ אאז"נ, נפתרה על ידי ביטול הקנס ו"סגירת התיק".
יכול להיות שזה לא אותו מקרה ספציפי,
אבל אני זוכר התבטאות הרבה יותר חריפה של בונו בגראמי, כשבנאום הזכיה שלו הוא הצהיר "נמשיך לזיין את המיינסטרים". כאן קצת קשה להאמין שמדובר בפליטת-פה. אני תוהה האם ההתבטאות הזאת לא גררה סנקציות.
ועכשיו כשאני חושב על זה
לך תדע, אולי יש להם תוכנת זיהוי קול שאוטומטית מזהה ומצנזרת F-Bomb. מעניין אם היא עולה גם על הפראקינג של בטלסטאר גלקטיקה.
ואאל"ט הדיליי באירועים חיים הוא בין 7 ל-12 שניות (איידול למיטב זכרוני משודרת בדיליי כזה).
הפאק נוטרל בארה"ב.
אכן, היה שקט בשידור הישיר.
האתוויי היתה כל כך חמודה שאני לא אתנגד שתנחה גם בשנה
הבאה. רק תחליפו את פרנקו ברוברט דאוני ג'וניור (או בילי קריסטל) ותנו לג'וס ווידון לכתוב להם את הדיאלוגים.
יכול לצאת אחד הטקסים המבריקים.
מסכים בשינוי קל
טינה פיי במקום ג'וס. וארון סורקין על התזמורת!
ובקשר לספילברג
האם מישהו לא הבין שהנאום הזה שלו היה אמור להיות עקיצה לחברי האקדמיה על כך שהם העדיפו את "שייקספיר מאוהב" על פני "להציל את טוראי ראיין"?
תהיתי מתי הוא סוף סוף יוציא את התסכול על זה. ולהגיש את פרס הסרט הטוב ביותר היתה הזדמנות מושלמת.
חבל רק שזה בא כל כך הרבה שנים אחרי, אבל המצחיק הוא שזה רלוונטי גם היום אם כל הבחירות התמוהות של האקדמיה.
ועוד אגב, שמתם לב שספילברג נראה מאוד משועמם והקריא את שם הסרט הזוכה בצורה מאוד אנמית?
לדעתי הוא כבר הבין שהסרט הזה הולך לזכות אחרי שטום הופר זכה והוא היה מאוד לא מרוצה מהעניין (ואיך אפשר להאשים אותו?).
ספילברג לא הוציא שום דבר
מעבר לכך שהוא ממש לא האדם שינטור טינה על כך שהסרט שלו לא זכה באוסקר (במיוחד כשזכה על אותו סרט באוסקר השני שלו כבמאי), כל מה שספילברג אמר לפני ובמהלך הצגת המועמדים, כתוב מראש. סביר להניח שכל מגיש אחר, היה מזכיר בדיוק את אותם שמות. אני בהחלט חושב שזה נסיון של הכותבים למזער נזקים ואולי גם לעקוץ את האקדמיה. מזעור נזקים כי הם אומרים "הי, גם אם הסרט שאהבתם וכנראה יהפוך לקלאסיקה מפסיד, בעוד הזוכה האמיתי יזכר כסרט בינוני, אתם ממש לא צריכים את האוסקר שיגיד לכם מה סרט גדול ומה לא. תראו איזה יופי האזרח קיין והשור הזועם הסתדרו בלי אוסקר. בסופו של דבר, זה רק ספורט."
אני פחות בטוח לגבי העקיצה, אבל בהחלט אפשרי שזו הדרך של הכותבים לשלוח פאק יו קטן לכל חברי האקדמיה שכצפוי, העדיפו את נאום המלך על פני סרטים יותר "חשובים".
לא תמיד כל מה שהם אומרים הוא מה שכתוב להם
להגיד.
לפעמים הם מאלתרים.
באופן אישי חשבתי שזה היה אלתור של ספילברג. אולי אני טועה, אבל אחרי מה שהם עשו לו עם "טוראי ראיין" (גם אם הוא זכה על זה בבמאי) זה נראה לי הגיוני. אבל מצד שני באמת עברו הרבה שנים מאז וספילברג באמת לא נראה מהאנשים שנותרים טינה, אבל פשוט קיבלתי את ההרגשה הזו.
כמה קיטורים
1. לקרוא להנחייה השנה שעורירייתית יהיה חתיכת אנדרסטיימנט. לאורך הטקס התקשתי להחליט מי מהם יותר מעצבן אותי – ג'יימס פרנקו, גוש של חוסר כרזימה (כך מסתבר), שלא הצליח להשאר קול במעמד המלחיץ, ולכן ברח לאובר-קוליות/אדישות מעייפת ומרגיזה. הוא לא אמר דבר אחד מצחיק או הוסיף משהו מעניין לטקס. לעומת זאת, אן הא'תוואי הייתה פשוט…עצמה (ומי שאוהב אותה, אשריו).
2. אתם לא חושבים שזה מראה משהו על איכות הטקס כשהרגע הכי מעניין היה שבאחד הנאומים אמרו פאקגינג? אומנם השנה שמרו על הטקס יחסית קצר (אם אפשר לקרוא לזה קצר), אבל היה משעמם מתמיד.
3. בשנה שבה מועמדים עשרה סרטים טובים (ברמות שונות, אבל כולם ככלל טובים), דווקא אחד מהבינוניים שביניהם לוקח את האוסקר. מאכזב, אבל האקדמיה נשארת האקדמיה. אם אתם מחפשים מודרניות אתם במקום הלא נכון.
ביקורת עלובה ונמוכת רמה. הייתי מצפה מהאתר המחודש להציג שפה גבוהה יותר משפת השוק המקומי.
מה לעשות
לא כולם כותבים בצורה מכובדת ומנומקת כמוך.
LOL
מדהים כמה תגובות תמוהות יכול לעורר משפט אחד. אולי צריך להחיל דיליי על עין הדג, ומישהו שישב עם האצבע על כפתור !שטיפתמח!
סטיבן שפילברג
אני דווקא חשבתי שהוא התכוון לזה שהוא הפסיד את E.T לגנדי
אבל טוראי ראיין נשמע יותר הגיוני
איפה רואים את השידור החוזר?
מתי ואיפה ניתן לראות שידור ערוך ומתורגם?
בטורנטליץ'
The.83rd.Annual.Academy.Awards.HDTV.XviD-2HD
יש גם HD אבל שוקל 4 ג'יגה…
"בממשלה יושבים גזענים פרימיטיביים"
הממ כן, מצטער, לא קראתי מעבר לזה…
עדיף ככה
כשאפשר לסווג כל דבר בשחור ולבן אז גם משהו שנשמע כמו דעה פוליטית אבל הוא בפועל לא, ישר הופך להיות אסור לקריאה. לדעתי זו אחת הדרכים היותר אפקטיבית להמנע מכל מידע חדש שיכול לשנות תפיסות קיימות.
לשיטתך אסור לאנשים אפילו להיפגע?
(ל"ת)
Haters gonna' hate
אם הייתי מפסיק לקרוא כל טקסט שאני אי פעם מצאתי פוגעני, לא הייתי גומר את החוברת האדומה של אלפי עד היום.
אין לי בעיה עם דיעות פוליטיות,
להיפך אני בעד – גם אם אתה בעד כהנא או גם אם אתה בעד אסמעיל הניה – אתה יכול לומר בלי להתבייש מה הדעה שלך.
באותה מידה, אני יכול למחות על דעות שאני לא מסכים איתן.
בהחלט.
אבל אני לא מפסיק לקרוא אנשים ברגע שמתברר שהדעות שלהם בכל תחום אינן זהות לשלי.
לא כולם חייבים להיות זהים
לי המשפט הזה הפריע ולכן הפסקתי לקרוא וכתבתי את מחאתי הקטנה.
בכל אופן סטינו משמעותית מהנושא המקורי, ומזל טוב לזוכים הישראלים בפרס.
מזל טוב גם לבני המאדים שזכו.
למה להפלות אותם? אני די בטוח שהמספר שלהם זהה למספר הישראלים שזכו באוסקר בטקס האחרון.
הם לעולם לא ניסו להוכיח אחר
אבל למה להכנס לזה?
למתלוננים על הזכיה של נאום המלך
גם אני מאוד רציתי שנולאן יקח, וחושבת שהתחלה הוא הסרט הטוב של השנה, ושסרטי דרמה תמיד מקבלים עדיפות רק מכיוון שהם סרטי דרמה, וסרטים עם אקשן לא מקבלים יחס הוגן, כי יש בהם אקשן.
אבל נאום המלך זה סרט מצוין. לא בינוני ולא זניח, הוא מעולה. זה לגמרי לא הזוי שהוא קיבל את האוסקר, זו בהחלט בחירה מכובדת.
התחלה הוא לא הסרט הטוב של השנה. הוא הסרט המגניב של השנה – יש הבדל ניכר. כן, סרט מעולה, אבל לא מגיע לו אוסקר לסרט הכי טוב, אני עדיין חושב שהגיע לו על סאונד ותסריט אלמלא סורקין.
צפיתי בנאום המלך והתאפקתי שלא להירדם על אף שצפיתי בו בקולנוע בצהריים ולא הייתי מי יודע מה עייף (או יותר עייף מהרגיל…), הייתי הרבה יותר מרוצה אם הרשת החברתית – ללא ספק הסרט המרתק של השנה – היה מנצח.
אופסי, טעות שלי:
אין קשר בין פרס על תסריט מעובד (בו זכה סורקין על הרשת החברתית) לבין תסריט מקורי (בו היה מועמד נולאן על Inception {כי בחייאת דינאק, מה הקשר ל'התחלה'?} וזכה בו דיוויד סידלר על נאום המלך המשעמם).
זו דעתך האישית
לדעתי התחלה טוב מאוד ונאום המלך היה מרתק. מדוע התחלה טוב בעיני? בגלל הרבה מאוד סיבות שעל חלקן פירטתי בביקורת. הוא הרבה יותר ממגניב. ונאום המלך היה מאוד מעניין ומרגש. לדעתי לא מגיע לו אוסקר אבל כבוד והערכה כן. ושים לב לשימוש שאני עושה במלה ״לדעתי״.
מעתה ועד שאומר אחרת
מה שאני כותב הוא דעתי ודעתי בלבד, סבבה?
אני מתנצלת, קצת הגזמתי בתגובה
להגנתי אומר שזה היה כשהתעוררתי ביום שהרגשתי ממש לא טוב, ועוד הייתי חצי ישנה ובכלל לא זכרתי אחר כך שהגבתי, ועוד מהאייפון מה שעוד יותר הקשה על העניין…
הסרט ה*מגניב* של השנה היה סקוט פילגרים.
(ל"ת)
לא אהבתי אותו
ידידה שלי שהלכתי איתה אליו כל כך שנאה אותו שהיא התעקשה לקבל את הכסף על הכרטיס בחזרה בסוף, משהו כמו בסאות' פארק בפרק עם הפסיון של ישו ומל גיבסון המטורף. מיותר לציין שלא הלך לה…
הרייטינג
http://www.deadline.com/2011/02/early-oscar-ratings-down-from-last-year/
למרות כל הניסיונות להפוך את הטקס ל"צעיר וקולי יותר", היתה ירידה מהטקס של 2010
quacker
כריסטיאן בייל צועק קוואקר בתחילת הפייטר רגע לפניי שמצלמה מתרחקת וכתוב the fighter אולי זה למה הוא אמר את זה
ומה היתה הכותרת הראשית בידיעות אחרונות היום?
"היא משלנו", וליד הכותרת יש תמונה של נטלי פורטמן עם פסלון האוסקר ביד. אין מילים.
העתונים המודפסים צריכים איכשהו להימכר
אין יום שבו חוסר הרלוונטיות של הפורמט העתיק הזה בולט יותר מאשר באוסקר: מכיוון שהגיליונות נסגרים הרבה לפני שהזוכים בפרסים החשובים מוכרזים, ביום שני כולם מדברים על מי שניצח או הפסיד באוסקר, ובעתונים עדיין יש כותרות על ה"ראזי". הם יכולים לדווח על הזוכים רק באיחור של 24 שעות, כשזה כבר מזמן יצא מהגדרת "חדשות".
נראה לי שהוא לא התכוון לעניין האיחור
אלא לעניין ה"היא משלנו". שזו כמובן שטות, כי היא לא משלנו כבר כמעט שלושים שנה. אבל זו פרובינציאליות ישראלית טיפוסית, בדיוק כמו שבחדשות אתמול באו לבית הספר ההוא מהסרט התיעודי הקצר ושאלו אותם "אתם יודעים שזכיתם באוסקר?". הם לא זכו בשום אוסקר. מי שזכה זה שני במאים אמריקאיים שאין להם שום קשר אליהם בשום צורה מלבד העובדה שהם בחרו לתעד את הנושא.
בדיוק.
כשראיתי את כותרות המשנה: "בית-ספר ביאליק-רוגוזין זכה באוסקר" המשכתי את זה בראש שלי ל: "עם שחר הגיעו ארבעה פסלונים לאנגליה והוכנסו לכספת בארמון בקינגהאם; מארק זאקרברג הודה לאקדמיה על האוסקרים שקיבל בנימוס מאופק".
ולחדשות בהרחבה
מארק צוקנברג קנה לפנות בוקר את המפתחות לאי הבריטי, המלכה הבטיחה לו שהממלכה "כמו חדשה". אהוד יערי עם הפרטים…
זאת ועוד-
לא פעם מתייחסים אל Strangers No More [או אל בית הספר] כזוכה בקטגוריית "הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר" או "הסרט הקצר הטוב ביותר" [I heard both]. לא, הוא הזוכה בקטגוריית "הסרט הדוקומנטרי הקצר הטוב ביותר". כמו שאמר רד פיש, קטגורייה לא מעניינת בעליל. זה בטח השלב שבו כל הקהל יוצא לשירותים ולפטפט.
אחלה כתבה של רד פיש!
היא עודדה אותי מאוד אחרי הטקס המאכזב… ברצינות, אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה הייתי כה מאוכזב.
היו לי תקוות אחרי ש"הרשת החברתית" זכה בפרס העריכה, שהייתי בטוח שילך ל"נאום המלך". אבל אלה היו תקוות שווא…
אבל מה שכן, האקדמיה סוף-סוף הודתה בכך שהיא איבדה באופן כמעט מוחלט את הרלוונטיות שלה. באמירתם שסרטים כמו "הרשת החברתית" ו"אינספשן" ייכנסו לאותו היכל כבוד בו נמצאים "השור הזועם", "האזרח קיין" ו"ספרות זולה" (טוב, את זה אני הוספתי), הם הודו שהם בוחרים כמעט תמיד רק בסרטים התקופתיים בעלי הנוסחה המוכרת, אבל גם אומרים שזה הטבע שלהם ושזה מעבר לשליטתם. ועל הווידוי הזה מגיעה להם טפיחה על השכם.
לא הייתי קורא לזה וידוי
כמו שפינגווין כבר כתב למעלה, המשפט הזה בוודאי נכתב על ידי כותב נאומים כלשהו, שמן הסתם היה מודע לכך שהוא בעל משמעות בעיקר השנה, אבל מי יודע אם הוא בכלל חבר אקדמיה. יותר עקיצה מוידוי.
נאומי האוסקר בגרפים
השוואה של אורך הנאומים של כל אחד מהזוכים – והנקודה שבה נכנסה התזמורת הרומזת להם שצריך להזדרז. שימו לב לעמודה של ארון סורקין.
http://arts.nationalpost.com/2011/02/28/graphic-oscar-speeches-dissected/
הגרף הזה מדגיש כמה שהיחס לנואמים אינו הוגן: שחקנים יכולים לדבר דקות ארוכות (קולין פירת' כמעט הגיע לשלוש דקות) בלי שאף אחד יפריע להם, וכל האחרים – כולל הזוכים בפרס הסרט! – מועפים מהבמה תוך גג דקה וחצי. מה שלא ברור לי הוא למה לדייויד סידלר, שהוא תסריטאי בדיוק כמו סורקין וזכה בפרס שווה ערך, נתנו לדבר זמן ארוך יותר בלי מוזיקה.
כי הוליווד שונאת את סורקין
הוא נחשב לאדם בלתי נסבל לעבוד איתו ובמופגן לא אוהבים לתת לו כבוד.
ואחרי הנאום הזה, אפשר גם להבין למה.
בעוד שכל בנאדם אחר שעלה על הבמה הזאת היה בשלבים שונים של התרגשות, הרובו-סורקין לא מצמץ. מבחינתו זה היה 'באתי לקבל את מה שמגיע לי'. כל בנאדם אחר שעלה על הבמה הזאת התנצל בחצי חיוך שזה יהיה ממש קצר כשהמוזיקה התחילה לנגן, ואת הרובו-סורקין גם בולדוזר לא יזיז עד שהוא לא יסיים להגיד את מה שהוא התכוון להגיד.
הספיקו לי דקה וחצי להתרשם ממנו כאדם בלתי נעים, פרפקציוניסט וללא רגש, ממש כמו התסריטים שלו (ואני מבהיר שאהבתי את 'הרשת החברתית'). אגב, מהקאטים שעשו על הפרצוף של דיוויד פינצ'ר לאורך הטקס, מבט הקרח שלו הבהיר שהוא כנראה טיפוס מאותו הסוג.
שמתי לב שכמוני אנשים ברחבי הרשת מתייחסים לנאום הזה
כאל של ספילברג.
אפילו ניקי פינק אמרה שבראיון אם מפיקי "הרשת החברתית" כולם הזכירו את הנאום הזה ואחת מהם אמרה שהיא אפילו חבקה את ספילברג והודתה לו אישית.
קצת מוזר אם הוא לא כתב את זה…
מחרוזת שירי האוסקר
כולל Tiny Ball of Light ו-He Doesn't Own a Shirt. צפו כל עוד זה שם, כי זה בטח ייעלם בקרוב.
http://www.youtube.com/watch?v=mwhg17WLHlU
איזו שחקנית צעירה תקבל אוסקר ראשונה?
אחרי שמונה שנים, קבלנו סוף סוף תשובה לסקר הזה:
http://www.fisheye.co.il/%D7%90%D7%99%D7%96%D7%95-%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%A6%D7%A2%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%AA%D7%A7%D7%91%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%A7%D7%A8-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%94/
וואו, הימים התמימים שבהם חשבנו שלקייט הדסון יש כשרון
ובאמת מה קרה לת'ורה בירץ'?
ושאלה קשה אחרת
מה קרה לכריסטינה ריצ'י? בתגובות לסקר כתבתי שלא הכנסנו אותה רק כי היא היתה זוכה בקלות. שמונה שנים עברו, ואיפה כריסטינה ריצ'י ואיפה האוסקר.
המשותף לריצ'י ובירץ'
הוא ששתיהן כוכבות-ילדות שלרגע קל הבליחו לתוך תפקידי מבוגרים יוקרתיים, ולכן נראה היה שהקריירה שלהן תנסוק. אבל בשני המקרים (ריצ'י יותר מבירץ', לדעתי) הסתבר שהכשרון והכריזמה פשוט לא שם.
לא נראה שמישהי מהן תזכה.
(ל"ת)
חוץ מנטלי פורטמן
ואני עדיין מחזיק אצבעות לת'ורה בירץ'. אולי היא תעשה קאמבק יום אחד.
עוד הוכחה לכך שלנאום המלך לא הגיע אוסקר
המפיק אפילו לא יודע לשמור על הפרס!
http://blog.movies.yahoo.com/blog/841-kings-speech-producer-learns-why-you-dont-give-your-oscar-to-an-infant
LOL
(ל"ת)