עוד סופ"ש של טרום-אוסקר עבר, וזה אומר שעוד קבוצה של איגודים מקצועיים חילקו את הפרסים שלהם.
אחרי השחקנים, הבמאים והמפיקים, השבוע חולקו פרסי ה-WGA, גילדת התסריטאים. בפרס התסריט המעובד הטוב ביותר זכה ארון סורקין על "הרשת החברתית" – זכיה צפויה וראויה שתחזור על עצמה גם באוסקר מן הסתם. קצת פחות צפוי: בפרס התסריט המקורי הטוב ביותר זכה כריסטופר נולאן על "התחלה".
כבוד וייקר לנולאן, אבל מה זה אומר מבחינת האוסקר? התחרות העיקרית של "התחלה" באוסקר היא "נאום המלך", שזכה עד עכשיו בכל פרסי האיגודים המשמעותיים. רק שב-WGA הוא אפילו לא היה מועמד. לפרסי ה-WGA יכולים להיות מועמדים רק תסריטים שנכתבו ונרכשו בהשגחת הארגון, ו"נאום המלך" הוא לא כזה. הזכיה של "התחלה" מסמנת אותו בתור המועמד המועדף לזכות במקרה ש"נאום המלך" לא ינצח, אבל להמר נגד "נאום המלך" בכל קטגוריה נראה פחות ופחות כדאי.
בטקס ה-WGA ניתנו גם פרסים להפקות טלויזיה, ובהם זכו בין השאר "משפחה מודרנית", "אימפרית הפשע" ו"מאד מן".
בינתיים, ככל הנראה לא רחוק משם, חולקו גם פרסי ה"אני" (יש לבטא כמו יתומה ג'ינג'ית מעצבנת), הפרסים של איגוד האנימציה ASIFA. הזוכה בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר, כמו גם בכל קטגוריה אפשרית אחרת, היה "הדרקון הראשון שלי". זה נשמע כמו הפתעה ענקית, כי הרי "צעצוע של סיפור 3" היה סרט האנימציה הגדול של השנה מכל בחינה אפשרית – אבל זה לא. זה רק אומר שפרסי האני הושמדו על ידי פוליטיקה והם עכשיו חסרי כל משמעות.
בעבר פרסי האנני היו בעלי משמעות, וחזו כמעט במדויק את הזוכה בפרס האוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר. אבל היה ברור שמשהו מסריח פה כבר לפני שנתיים, כש"קונג פו פנדה" זכה בכל פרס אפשרי ו-"וול-E" לא זכה בכלום. הסיבה, מתברר, היתה שחברות ב-ASIFA אפשר פשוט לקנות בכסף, דבר שדרימוורקס עושה עבור כל אחד מהעובדים בחברה, בעוד דיסני/פיקסאר לא. כל עוד זה המצב, צפוי שהזוכים יהיו תמיד הסרטים של דרימווורקס. בדיסני התעצבנו והכריזו השנה שהם מחרימים את הפרסים, ולא השתתפו בתהליך ההצבעה בשום צורה. זה הפך את הפרס באופן כמעט רשמי ל"הסרט הטוב ביותר של דרימוורקס": בכל הקטגוריות המתייחסות לסרטי קולנוע זכה "הדרקון הראשון שלי", ובכל קטגוריות הפקת הטלויזיה – "Kung Fu Panda Holidy". הסרט הקצר "יום ולילה" של פיקסאר זכה למרות הכל בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר, משום שלדרימוורקס לא היה נציג בקטגוריה הזאת. המשמעות האוסקרית של כל העניין היא אפס, "צעצוע של סיפור 3" עדיין הולך לקחת את פרס האנימציה בלי להזיע.
עוד טקס שנערך בסופ"ש הוא פרסי גילדת המעצבים האמנותיים (ארט-דיירקטורים). חלוקת הקטגוריות בפרסים האלה מאוד הגיונית, אבל לא מאפשרת לקרוא בהם הרבה לקראת האוסקר: בפרס העיצוב הטוב ביותר לסרט תקופתי זכה "נאום המלך", לסרט פנטזיה – "התחלה", ולסרט עכשווי – "ברבור שחור"
אופטופיק סופרבול טריילרים
האם מתוכנן ביקורת קצרה על הטריילרים שצפויים בסופרבול?
לא ביקורת, אבל פוסט עם הסרטונים - בהחלט כן
(ל"ת)
באיזה שעה הסופרבול היום (שעון ישראל)?
(ל"ת)
1:30 בלילה
ערוץ המזרח התיכון יישדר את המשחק עם רוב הפרסומות (אלו שהוא לא סבור שאינן מוסריות). ערוץ הספורט, ESPN וFOX ישודרו ללא פרסומות.
"התחלה" הוא לא פנטזיה...
(ל"ת)
תלוי בהגדרה
אני מניח שבהגדרה של איגוד המעצבים ל"פנטזיה" הם כוללים כל מה שלא מתרחש במציאות שלנו או בתקופה מוגדרת בעבר, כלומר כל סרט מד"ב/פנטזיה/מציאות אלטרנטיבית.
"פנטזיה" ע"פ בייבלון:
הזיה, חלום, שאיפה ערטילאית, רצון לא בר מימוש, פרי הדמיון, אשליה, יצירה לא מציאותית.
לא היית יכול למתוח קו בין "התחלה" לבין אחד או יותר מהתיאורים הנ"ל?
או בקיצור- מה הוא אם לא פנטזיה?
מד''ב...
(ל"ת)
איך נאום המלך מתמודד נגד ההתחלה באוסקר בתסריט מקורי?
הרי הוא מבוסס על סיפור אמיתי, לא?
המציאות אף פעם לא מקבלת קרדיט.
תסריטים המבוססים על סיפור אמיתי יכולים להיחשב למקוריים. אבל מהרבה בחינות החלוקה ל"מעובד" ו"מקורי" אף פעם לא שפויה: "צעצוע של סיפור", למשל, מועמד על תסריט מעובד, רק משום שהוא סרט המשך ולכן מבוסס על דמויות קיימות.
מעובד משמעו "לעבד מחומר קיים".
בעיני רבים – כמוני, לדוגמא – סיפור אמיתי לא נחשב חומר קיים. הם יכולים להסתמך על תיעודים ועל אנציקלופדיות, אבל אם זה לא מעובד ממשהו קיים זה לא נחשב תסריט מעובד.
אבל גם הרשת החברתית
ו-127 שעות מבוססים על סיפורים אמיתיים, והם עדיין מועמדים על תסריט מועבד.
לא בגלל המציאות, אלא בגלל הספר
הסרט "הרשת החברתית" נחשב למעובד בגלל שהוא מבוסס (באופן כלשהו) על ספר. לא בגלל שהוא מבוסס על המציאות.
לא מדויק
הרשת החברתית מבוסס על The Accidental Billionaires של בן אזריך שמספר על תהליך ההקמה של פייסבוק.
127 שעות מבוסס על האוטוביוגרפיה של ארון ראלסטון, Between a Rock and a Hard Place.
בן מזריץ', לא אזריך
(ל"ת)
אני חושב שהסרטים של פיקסאר הם קצת מעל הרמה של פרסי האני, כך שלי, ההפסד של "צעצוע 3" לא נראה כמו בעיה מהותית. במילים אחרות, צריך לשנות בטקס האני את קטגוריית האנימציה ל"הסרט המונפש הטוב ביותר שהוא לא של פיקסאר" ולסרט השנתי של פיקסאר צריך לתת את פרס "הישג מיוחד בתחום סרטי פיקסאר". פשוט וקל. :)
זה היה יכול להיות הגיוני
אבל גם ככה הפרס הזה כושל. אני בהחלט אהבתי את "הדרקון הראשון שלי", אבל זה לא אומר שמגיע לו כל פרס בכל קטגוריה – עיצוב, עיצוב הדמויות, אנימצית דמויות, אפקטים, דיבוב, תסריט, סטוריבורד, מוזיקה. אפילו אם מוציאים את פיקסאר מהמשוואה, יצאו השנה עוד סרטי אנימציה טובים – "פלונטר", "גנוב על הירח", "מגה-מח" ואפילו "אגדה עם כנפיים", וזה בלי להזכיר את הסרטים הלא אמריקאיים, שלא ראיתי אבל הם אמורים להיות מצוינים – "The Illusionist" ו-"Summer Wars". אני לא מאמין שלאף אחד מהם לא הגיע אפילו פרס אחד על פני יצירת המופת המופלאה "הדרקון הראשון שלי". שקוף לחלוטין שההצבעה היתה מגויסת, ולכן הפרס חסר כל משמעות.
Summer Wars הוא סרט חביב, אבל מאוד מפוספס.
היה יכול להיות יצירת מופת, יצא לא הרבה מסרט טוב פלוס.
שאלה בנוגע ל'אנני'
אם דיסני פיקסאר החרימו את האנני. איך הסרטים שלהם מעומדים?
אני חושב שהוא התכוון לזה שהם מחרימים את ההצבעה
כלומר, אין להם מילה בקביעת המועומדים אלא רק בהצבעה לזוכים ואת זה הם מחרימים
האם נולאן עלה לנאום?
ובמידה שכן, היכן ניתן לראות את הנאום?
מדברים על פרסים...
הנה משהו משעשע.
נאום הזכייה של בראד בירד שזכה בפרס מיוחד באנני:
http://www.youtube.com/watch?v=dQX0DF6A19I&feature=player_embedded
אחלה
בשביל הקטע המשעשע, אפשר לדלג על סקירת חייו ופועלו של בירד ולקפוץ ישר ל-4:30.