כרגיל, רוב הסרטים שנמצאים במרוץ הפרסים של סוף השנה, וצפויים לקבל מועמדויות לאוסקר, מגיעים לארץ במהלך ינואר-פברואר, מה שגורם לריכוז חריג של סרטים מצוינים בתוך שבועות בודדים. סרט אחד שלא נמצא ברשימה הוא "127 שעות" של דני בויל, שלא קיבל עדיין תאריך יציאה בארץ. לפי וואלה, הוא גם לא יקבל: הסרט נגנז ולא ייצא להפצה מסחרית בארץ, אלא רק לכמה הקרנות בסינמטקים.
למה, לכל הרוחות? זאת אחת החלטות ההפצה הכי ביזאריות ששמעתי כבר שנים. קורה שמפיצים חושדים שלסרט כלשהו אין פוטנציאל מסחרי בארץ, וזה עצוב, אבל אלה החיים. אבל "127 שעות" הוא סרט של דני בויל, במאי שהסרט הקודם שלו היה להיט עצום בארץ, והוא עטור שבחים ומקבל המון פרסים, כולל – ייתכן – צרור מועמדויות לאוסקר. הבאזז האוסקרי בלבד מספיק כדי להביא לאולמות מספר לא רע של צופים, הייתי חושב. אז למה?! מה ההגיון?
נו טוב, זה בדיוק אחד המקרים שבהם אפשר לומר בקול רם "פאק יו" למפיצים. לא רוצים שנקנה כרטיסים לסרט שלכם? לא צריך. יש עוד דרכים לראות סרטים.
קלינט איסטווד יביים רימייק ל"כוכב נולד" – המחזמר, לא הריאליטי – בכיכובה של ביונסה. עד היום נעשו שלוש גירסאות רשמיות של "כוכב נולד" – ב-1937 עם ג'נט גיינור, ב-1954 עם ג'ודי גארלנד וב-1976 עם ברברה סטרייסנד – ואינסוף גירסאות לא רשמיות, כי הרי כל סרט "צעירה תמימה החולמת להיות כוכבת מפלסת את דרכה מעלה בעיר הגדולה", מ"נערות שעשועים" ועד "חופשיות על הבר", יכול להיחשב לרימייק של "כוכב נולד".
[ Deadline ]
כשיצא "בוראט", אחד מנושאי הדיון הנפוצים לגביו היה האם ניתן להשוות את סשה ברון כהן, בלי ספק אחד הגאונים הקומיים של ימינו, לצ'רלי צ'פלין. אנשים צנועים יותר היו מתחמקים מהשאלה, אבל כהן הולך להתמודד איתה ישירות – הסרט הבא שלו הוא "הדיקטטור", שנשמע דומה להפליא ל"הדיקטטור הגדול" של צ'פלין, אם כי הדמות שאותה הוא מחכה תהיה פחות היטלר ויותר סדאם חוסיין. כמו צ'פלין, גם כהן יגלם שתי דמויות בסרט – הדיקטטור הגדול, ורועה עיזים קטן. גם את הסרט הזה יביים לארי צ'ארלס, שביים את "בוראט" ו"ברונו", אבל שלא כמוהם זה נשמע כמו סרט מתוסרט לגמרי, ולא חצי-סרט-מתיחות. הוא מיועד להפצה ב-11 במאי 2012. [ Deadline ]
בנוסף, הברון הוא אמור להשתתף השנה בסרט שבו הוא יגלם את פרדי מרקורי – האוחצ'יות של ברונו והשפם של בוראט בדמות אחת!
המכללה הישראלית לאנימציה (שחלק מאנשי האתר בוודאי זוכרים כמיקומו של הביי.קון) מארחת "פיקסאר מאסטר קלאס" – סמינר עם שניים מאנשי פיקסאר, האנימטור אנדרו גורדון ואמן הסיפור מאתיו לוהן. זה קורה ב-20 עד 22 באפריל, וכולל גם יום הרצאות של בכירי תעשיית האנימציה בארץ, בינהם אלכס אוראל, גם הוא איש פיקסאר לשעבר). פרטים בכל לשכות הגיוס באתר המכללה הישראלית לאנימציה.
ישראל יצאה מהמירוץ על האוסקר לסרט הזר, אבל יש עוד נציגויות ישראליות בפרסי סוף השנה. כמו הבמאים, השחקנים, המפיקים וכל שאר המקצועות ההוליוודיים, גם לעורכי הסאונד יש איגוד מקצועי, וגם להם יש טקס פרסים. רשימת המועמדים כוללת את קטגורית עריכת הסאונד הטובה ביותר בסרט בשפה זרה, שבה מועמד השנה בין השאר "לבנון" הישראלי. המתחרים שלו הם "ביותיפול", "מיקמקס", "אמא", "The North Face", ושניים מסרטי "נערה עם קעקוע דרקון" השוודיים.
אחד מאותם טרנדים בלתי מוסברים: יש כמה סרטים בפיתוח עכשיו שמבוססים על "הקוסם מארץ עוץ" – פריקוולים וסיקוולים והפוך על הפוך וכאלה. אחד מהם הוא "עוץ האדיר והנורא" ("Oz the Great and Powerful") פריקוול ל"קוסם" שעוסק בקורותיו של האיש שעתיד להפוך לקוסם מארץ עוץ, שסם ריימי היה אמור לביים בשביל דיסני. רוברט דאוני ג'וניור היה אמור להיות הקוסם, אבל הוא פרש – הוא עושה את זה הרבה לאחרונה – ועכשיו אומרים שעשוי להחליף אותו, אנחה עמוקה מעומק הלב, ג'וני דפ. מתישהו בשנתיים האחרונות – כנראה באזור "אליס" – ג'וני דפ הפך משחקן שמחכים בנשימה עצורה לקצת ניקולס קייג', נודניק שנדחף לכל סרט ולא אומר לא לשום דבר. או אולי זה רק אני.
[ THR ]
אם ראיתם את התמונה השנויה במחלוקת של צוות "X-Men: First Class", אבל לא קראתם את התגובות – אז מתברר שהבמאי מתיו ווהן שנא את התמונה הזאת, טוען שהיא לא היתה אמורה להגיע לרשת ושהתלבושות האלה בקושי יהיו בסרט, וכבדרך אגב, חושף כמה פרטים שלא היו ברורים עד עכשיו בקשר אליו. כן, זה ריבוט. פרטים בסלאשפילם.
יותר מהכל, התמונה של האקס-מן
(רשמית, לא רשמית או סתם פליטה מוקדמת של פוקס) חשפה את הבעיות מהן סובלת ההפקה. כלומר, חוץ מהבעיות שנחשפו בחודשים האחרונים (עדויות על צילומים אקראיים מבלי שלמרבית אנשי ההפקה היה מושג מה מתוכנן, למשל).
http://spinoff.comicbookresources.com/2011/01/22/why-the-x-men-first-class-pictures-may-mean-trouble-for-the-movie/
אולי לפשלת ההפצה של "127 שעות"
יש קשר לעובדה שמדובר באחד הסרטים הקשים והמעלפים בהיסטוריה? הם בטח שמעו על האנשים שהיו צריכים אשפוז לאחר הצפייה בפסטיבל טורונטו והחליטו שלא להביא. כן, והמסור זה סרט בסדר לגמרי.
ולפי ויקיפדיה לסשה כהן יש פרוייקט שלישי בדרך – מלבד הרימייק לצ'אפלין והגילום המבטיח של הזמר הטוב אך הבודד בהיסטוריה, הוא גם אמור לעשות מתישהו עיבוד לספר "זביבה המלך" מאת… סדאם חוסיין. כן…
איך הרסת לי את הסרט בשנייה!!!
למה אין בהודעה שהיא כוללת ספויילרים?
מה זה קשור?
כרגע תיארת את כל העלילה של הסרט, מוכר או לא זה ספוילר [ואגב, הוא לא כזה מוכר לכלל הציבור הרחב].
במקום להתעצבן אתה יכול להגיד וואלה טעיתי, מצטער.
זה לא בדיוק מהסרטים שאפשר לעשות בהם ספויילר...
מה שקורה בו לא משנה חצי דבר, זו דרמה, התהליך הוא שמשנה ולא האירוע.
וחוצמזה שבמקרה הזה לא צריך להכיר את הסיפור, מספיק להכיר שירים של עברי לידר…
(עכשיו יבוא מישהו ויטען שאני צריך לסמן על *זה* ספויילר?!)
לא מעניין. ספוילר זה ספוילר.
(ל"ת)
גם להגיד שהטיטאניק טבעה זה ספויילר?!
(ל"ת)
כן,קורותיו של ארון רלסטון
ידועות *בדיוק* כמו סיפורה של הטיטניק. אהא.
הסוף של "127 שעות", למרות שהוא מאוד ידוע, הוא ספוילר. אני לא מתווכח איתך, אני אומר לך. בפעם הבאה שתכתוב הודעה עם ספוילר לא מסומן היא תימחק.
אני לא כתבתי אף הודעה שכזו, אתה לא צריך לכעוס עלי
זכותי לחשוב אחרת ממך לגבי מה נחשב ומה לא נחשב ספויילר.
וזה לא שאני מזלזל בעניין הזה, בתור אחד ששוקל ברצינות לרצוח חבר שספיילר לי את ברבור שחור אני מאוד רגיש לעניין. אבל יש גבול ויש מקומות שבהם זה לא רלוונטי, לא מקלקל, ולא משמעותי בעליל אם פיסת מידע, גדולה או קטנה ככל שתהיה, תיחשף לצופים עוד לפני הסרט.
וזה בדיוק המקרה לדעתי, כי הסיפור שלו ידוע (אולי לא כמו הטיטאניק, אבל עדיין ידוע) והסרט מספר את הסיפור מתוך ידיעה שהצופים מכירים אותו, ולכן אין חשיבות לפרט הזה ואין זה ספויילר.
ושוב, זו רק דעתי (ודעתו של אורון כנראה). ואתה לא "אומר לי" שום דבר, אתה לא אמא שלי. אתה אולי יכול *לבקש* ממני לכבד את האתר, את גולשיו, ואותך כמנהלו, אבל אל תחלק לי הוראות בבקשה. זו בטח לא מערכת היחסים שאתה רוצה לנהל עם הגולשים שלך.
אני מוכן לכבד את כולכם, אבל אני לא ממלא הוראות של אף אחד פה ואני עדיין זכאי לדעה אישית שתתנגד לשלך.
תן לי לחוות את דעתי
אם זה מספר סוף של סרט – סמן ספויילר ותן לי להחליט.
הרבה יותר לא מנומס להחליט בשביל אחרים מלתת הוראות
אני מתנצל, התבלבלתי בינך לבין אורון.
יש כנראה מקום לדיון על הגדרת הספוילר במקרה של "127 שעות" סרט שהרבה מהצופים בו יודעים מראש איך הוא נגמר. לא ראיתי עדיין את הסרט, ויכול להיות שבאופן שבו הפרט הזה נחשף בסרט, למעשה לא מדובר בספוילר – למשל, אם זה נחשף כבר בתחילתו.
אבל הדיון לא יכול לבוא על חשבון האנשים שחושבים אחרת ממך. אם לדעתך פרט עלילה כלשהו הוא לא ספוילר – זכותך לומר את זה, אבל חובתך לסמן ספוילר בכל זאת. אחרת זה כמו לנהל דיון על הצדק שבעונש המוות אחרי שגזר הדין כבר בוצע.
כל עוד יש ספק, מדובר כאן על פרט עלילה מאוד חשוב שקורה לקראת הסוף של סרט שעדיין לא יצא לאקרנים בארץ, ולא נחשף בפרסומים של הסרט. לכן, לפי כל הגדרה סבירה שאני יכול לחשוב עליה, זה ספוילר ענק. אז אני מבקש, מתחנן, מורה או אומר – תבחר ניסוח שנח לך – לא לכתוב ספוילרים בלי אזהרה, ומי שמסרב להיענות לתחנוני יימחק. לא בשביל התענוג האישי שלי, אני כבר יודע איך "127 שעות" נגמר, אלא כדי להתחשב בגולשים האחרים כאן.
לא יודעת לגבי החומר הפרסומי הרשמי
אבל עוד לא נתקלתי בדיון אחד בתקשורת שעסק בסרט הזה ולא פתח בתיאור הספוילר לכאורה. ברוב המקרים השורה או הפסקה הראשונה מכילים איזושהיא וריאציה על "סרט על המטייל ש…"
נכון, הוא באמת מאוד בעייתי בנושא הזה.
השאלה היא האם הכוונה של הבמאי היתה לפנות לקהל מתוך ידיעה שכולם כבר יודעים את הסוף (כמו ב"טיטניק") או שלא.
אני לא טוען שאני יודע את התשובה, אבל כל עוד יש ספק – יש ספוילר.
אני עם הדג
נפלאות התבונה, למשל, הוא סרט שספויילר לעייפה בכל התייחסות אפשרית בתקשורת. אני, למשל, חשתי שאילו לא ידעתי על מה הסרט עד אמצעו, הייתי מקבלת מבט טוב יותר על הסרט ושוק אמיתי יותר כשהייתי מגלה ש… :)
(וגם: הו! איזה כיף! הוחזרה התצוגה המקדימה!)
כוכב נולד
העלילה של כוכב נולד היא לא רק העלייה של האלמונית לכוכבות, אלא גם ההתדרדרות של הכוכב שמגלה אותה. הסרט השני הוא בעיני אחד הטובים בכל הזמנים.
לגבי 127 שעות, אני מניח שביום שלישי נגלה אם יש סיכוי בכל זאת שהוא ייצא.
חבל על 127 שעות
סרט נהדר. מרגש, ג'יימס פראנקו נותן חתיכת תצוגת משחק.
הסרט היה יכול לצאת חתיכת סרט מחורבן, גם כי אי אפשר להפיק הרבה מסיפור
כזה וגם דני בויל אחראי לזה, אבל… לא. הפתעת השנה מבחינתי. חבל
שלא יצא, אבל אפשר לחכות לDVD, הסרט לא ממש מחייב קולנוע.
צ'רלי צ'פלין?
סב"כ? האם יואיל מישהו להאיר את עיני במה בדיוק הם דומים?
ומה עוד מתוכנן עבור עוץ בימים אלו? האם נזכה לקבל גרסה של wicked?
לגבי ג'וני דפ-
זה לא רק אתה רד.
לא יודע אם אנשים פה זוכרים את זה, אבל אני הייתי מעריץ מטורף של הבחור עד לא מזמן ונהגתי לחפור לא מעט על כישוריו כשחקן. האמת שדפ כבש אותי עם המספריים של אדוארד, אי שם בכיתה ה'. אתם יכולים לתאר לכם איך שאר הילדים (שהעריצו את אמינם, ואן דאם ושוורצנגר) הגיבו כשאמרתי להם שאני מעריץ את ג'וני דפ?
אבל אחרי ההופעה הכבויה והעייפה שלו באויבי הציבור ובאליס (לפחות אויבי הציבור היה סרט טוב, אותי מייקל מאן אישית מעולם לא איכזב בניגוד לברטון שיש לו נפילות מדי פעם) התחלתי לחשוש. ואחרי שבסופ"ש הזה הלכתי לראות את התייר אני חושב שיהיה הוגן להכריז על כך שדפ איבד את זה וכדאי לו לפרוש מהר. אבל לפחות רנגו נראה טוב מהטריילרים.
דווקא אהבתי אותו באויבי הציבור
הוא נראה שם עייף ומרוט כי הדמות הייתה עייפה ומרוטה. אבל אליס בהחלט הייתה הופעה גרועה (אם כי יש להודות שזה לא שהיה לו שם הרבה מה לשחק).
ג'ון דילינג'ר במציאות לא יכול היה להיות עייף ומרוט.
כאילו, באמת. גנגסטר כמוהו שניהל כנופיה שהוציאה את האמא של המיץ של המשטרה (ואפילו ברח מבתי כלא)? אני תמיד דמיינתי את דילינג'ר כבחור חריף וחצוף, בגלל זה חשבתי בהתחלה שהליהוק של דפ מעולה.
אני לא יודע איך היה דילינג'ר במציאות
אבל הסרט הציג דמות קונסיסטנטית ועשירה. מדוע דפ בחר לשחק אותו ככה זאת שאלה אחרת, אבל הרושם שלי הוא שהוא בחר לשחק אותו ככה במודע, ידע טוב מאוד איך הוא רוצה לשחק אותו ופעל בהתאם.
מי בדעתו השפויה
יכול להשוות את צ'פלין לכהן.
אחרי שהעלו את האפשרות? אני.
ולא רק בגלל שהמשמעות של שני השמות זהה.
יאיי, סרט על קווין ופרדי מרקיורי
אוקיי, אז מהעיתונות עולה שהסרט יעסוק בשנים הפורמטיביות של קווין, עד 1975. כלומר, עד השנה שבה הכל התחיל לקרות להם – היציאה של האלבום "לילה באופרה", השחרור והההצלחה של "רפסודיה בוהמית", וכו'.
זה טוב? זה רע? נראה לי שזה בעייתי. קווין של ההתחלה היא לא קווין המוכרת היום. באותו שלב היא היתה בעיקר להקת פרוג(!) קטנה. אמנם, לדעתי, זו התקופה הכי מעניינת של קווין, אבל מי שאינו מעריץ כבד עלול להתאכזב, בייחוד עם הוא לא מכיר היטב את הקטלוג הגדול והמגוון של קווין. זו תקופה שקדמה ללהיטים שלה (פרט ל-Killer Queen), וסוג המוסיקה שונה ממה שהיום היא זכורה בזכותו.
הנה רשימה (אקראית) של שירים שהגיעו רק אחרי הנקודה שבה אמור הסרטו להיגמר: We will rock you, We are the champions, Somebody to Love, Another one bites the dust, Bycicle Race, Don't Stop Me now, Radio Ga Ga, I want to Break Free, The Show Must Go on, Under Pressure, Crazy Little Thing Called Love, A Kind of Magic, I want it all, Who wants to Live Forever, Innuendo, ועוד ועוד…
עוד בעיה זה האופי של הלהקה באותה תקופה. קווין מוכרת היום בתור להקת המנונים עם סולן כריזמטי, גברי, עם שיער קצר וכמובן – השפם שהפך לסימן ההיכר. אבל קווין של אותה תקופה היתה להקה של נערים דקיקים עם מניירות נשיות, לבוש נשי, ושיער ארוך. שפם לא היה שם, כמובן.
ונשאלת השאלה – האם סרט כזה ידבר להמונים? אליי הוא ידבר, כי אני מעריץ אדוק. אבל לגבי היתר… נחכה ונראה.
והליהוק – סשה ברון כהן? פרדי מרקיורי? באמת? קצת מטריד שבחרו קומיקאי כדי לשחק דמות כל-כך מורכבת (ועצובה) כמו פרדי מרקיורי, שהיה גם פרפורמר אדיר, גם בעל קול דהים (סשה ישיר??), וגם בעל גינונים מאוד לא פשוטים. מאחורי הקלעים הוא היה נשי מאוד. אני פוחד מזה שקומיקאי יגזים או יגחך אותו.
לך תדע, סשה נראה כמו בחירה טובה.
א. הוא דומה לפרדי
ב. אמרו אותו דבר על ג'ים קארי לפני "איש על הירח", ותראה מה יצא.
והסרט לא יעסוק רק בשנים הראשונות. לפי ויקיפדיה הסרט יתחיל מהקמת קווין ב-1971 (ושם סשה ייראה יותר כמו ברונו) ונקודת השיא שלו תהיה מופע ה"לייב אייד" ב-1985 (אז הוא ייראה 2 טיפות מים כמו בוראט).
יש לי הרגשה ממש ממש טובה לגבי הסרט הזה (שם אפשרי: RHAPSODY FOR A DREAM), בגלל שהוא עוסק באחת הדמויות הכי מעניינות בהיסטוריה, הוא בטוח יהיה בסגנון מיוחד ובכלל, הוא הזדמנות להראות לרוב האנשים המאותגרים מוזיקלית שיש היום קצת להקות טובות.
אני עומד מתוקן
אכן, הסרט אמור להסתיים בהופעה ב-Live Aid ב-1985, ולא ב-1975. עם זאת, חבל שאת מה שבא מיד אחר-כך הם לא מכניסים לסרט – ההידבקות באיידס, ההידרדרות המהירה, והסוף הטראגי.
האם הוליווד פוחדת להתעסק עם דברים קשים?
סורי, יש לך עוד טעות:
לא בטוח שהסרט ייגמר במופע הלייב אייד. נקודת השיא שלו תהיה שם. זה לא אומר כלום לגבי הסוף שלו. אתה חייב להודות שהלייב אייד היה אחד המופעים האחרונים שלהם, ובכל 6 השנים הבאות קווין רק הקליטו בלי להופיע, וזה לא יהיה מעניין.
אולי הסרט יסופר מנקודת מבטו של פרדי הגוסס ב-1991, שנזכר בעברו ומעלה זכרונות. קיטשי אבל מכסה את כל עלילות חייו.
אתה סתם נטפל לזוטות
הנקודה היא באיזו תקופה בחיי הלהקה הסרט יתמקד ויעסוק. לפי מה שנאמר בתקשורת, הסרט "will focus on the period leading up to Live Aid in 1985". על זה דיברתי. אם יגידו בסוף בכתובית שפרדי מת מאיידס זה לא העניין. מה שחשוב, זה שהובהר בהודעות לעיתונות שהסרט *לא* יתמקד בתקופה של אחרי הלייב אייד, בהידרדרות ובמותו של פרדי.
אבל מהתגובה שלך ניתן להסיק
שלא קרה שום דבר מעניין (מבחינת קונפליקט אישי) לפני שפרדי נדבק באיידס. לפני זה היו את ניסיונות הפריצה, ההאשמות בהומוסקסאוליות, מאבקי הכוח בלהקה, שינוי התדמית שעורר משבר זהות קטן בפרדי ועוד ועוד (ואגב, באיידס הוא נדבק קצת לפני מופע הלייב אייד.) הסרט, אם לא הבנת, לא אמור להתמקד בלהקה אלא בפרדי עצמו. כמובן שנשמע שירים (ונראה כאילו הרשימה שלך הועתקה מאלבום "THE BEST OF QUEEN", לא שזה רע) ונזכה להצצה לחיים של בריאן, רוג'ר וג'ון, אבל הזרקור יהיה על פרדי ודמותו המעניינת.
אבל אם אנחנו כבר בקטע של מוזיקאים בריטים מתוסבכים, למה לא לעשות סרט על סיד בארט (המסומם מפינק פלויד, שעליו נכתב "shine on you crazy diamond")? עד כמה שסיפורו של פרדי מדהים, סיפורו של סיד בארט באמת חריג ויכול להיות פוטנציאל לאחלה סרט.
אז ככה
אני מאוד בעד להראות כל מה שקרה לפרדי ולקווין עד 1985. למעשה, אותי באופן אישי זה גם יותר מעניין. על קווין ופרדי של 1988-1991 כבר נכתב לעייפה. מה שהרבה פחות ידוע זה מה שקרה מאחורי הקלעים בתקופה שקדמה לתקופת ההסתגרות והאיידס. בין היתר, בגלל שבאותה תקופה היתה איבה גדולה בין קווין לבין העיתונאים, והם מיעטו מאוד להתראיין.
יחד עם זאת, אני כן חושב שבאופן טבעי, בסרט על אייקון הגיוני יותר להראות את הסיפור שלו עד הסוף, וכך גם נהוג (למרות שיש חריגים, כמו "הטייס" למשל). זה נכון במיוחד בסרט על פרדי, שהתקופה הסופית שלו היא כל-כך משמעותית ודרמטית: ההסתגרות, השמועות, המחלה כשג'ים בן-זוגו (הסודי) סועד אותו, ההודעה הדרמטית לעיתונות, והמוות יום בודד לאחר מכן.
זאת אופטימיות יתרה
לא זכור לי גלי הערצה גדולים לג'וני קאש או לריי צ'רלס בעקבות הסרטים עליהם, ובינינו מדובר בשני מוזיקאים טובים פי 10 מפרדי. הסרט יעניין את המעריצים, אם יהיה עשוי טוב ויזכה לביקורות טובות יעניין גם את חובבי הקולנוע ואולי את האוסקרים, וזהו. בדיוק כמו ריי או הולך בדרכי.
סביר להניח שהסרט לא יהיה שונה מדי מסרטי רוק אחרים, אגב. אם כבר מחפשים אמנים שיביאו לסרטים מגוונים יותר, סיד בארט זאת אופציה טובה, אך הדוגמה האידיאלית היא ניק דרייק.
אז מה, שוב פעם מטריקס?
http://www.imdb.com/news/ni7128916/
המקור של הידיעה הזאת היא מייל אלמוני ל-AICN
והיא לא סבירה מכמה וכמה סיבות. אני אשקול להתחיל להאמין לה אם וכאשר היא תגיע ממקום בעל אמינות… אה, כלשהי.
Red State של קווין סמית מקבל ביקורות טובות בסאנדס
לפי מקורות שונים שראיתי.
הביקורות לא רק מפרגנות, הן גם טוענות שסמית "ממציא את עצמו מחדש בסרט" שזה תמיד טוב.
http://www.slashfilm.com/kevin-smiths-red-state-quick-reactions/
שמעת מה הוא עשה בהקרנה של הסרט?
(ל"ת)
לא, מה?
(ל"ת)
הוא הודיע לפני הקרנה אחת
שהוא הולך להציע את זכויות ההפצה של הסרט למכירה בהקרנה, ואז הוא קנה אותו ב-20 דולר.
דעות סותרות
http://www.hitfix.com/blogs/motion-captured/posts/sundance-review-kevin-smiths-red-state-fails-onscreen-and-off-at-its-world-premiere
http://www.mtv.com/news/articles/1656516/kevin-smith-red-state-sundance-reviews.jhtml
מתברר שקווין סמית הוא פוץ שמאוהב בעצמו. מי היה מאמין.
(ל"ת)
רגע
איך קוראים לסרט שבו סשה ברון כהן מגלם את פרדי מרקיורי?
או שזו בדיחה שאני לא מבין?
זו ממש לא בדיחה.
לסרט אין בינתיים שם (למרות שכמה תגובות למעלה כתבתי לו שם אפשרי), ועדיין לא נמצא לו במאי למעשה. אבל ידוע שהוא נעשה בתמיכה של חברי קווין הנותרים, ושהתסריטאי שלו הוא פיטר מורגן, שכתב בין השאר את "המלכה" ואת "פרוסט/ניקסון". הצילומים יחלו באמצע 2011, כך שהסרט יגיע לקולנוע בסתיו 2012.
ואכן, סשה ברון " " כהן ולא אחר יגלם את דמותו של פרדי מרקיורי, אבל אין טעם להרחיב בדיבור כשיש ויקיפדיה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sacha_Baron_Cohen#Future_projects
זו לא בדיחה, זה סרט עתידי אמיתי
אבל ככל הידוע לי עדיין אין לו שם. לפי ניסיון העבר בסרטים בסגנון הזה, או שיקראו לו "פרדי", או "I Want to Break Free" או משהו בדומה לזה.
לא קשור אבל כלכך נכון
למה תלת מימד פשוט לא עובד:
http://blogs.suntimes.com/ebert/2011/01/post_4.html
לא השתכנעתי שאין פתרון טכנולוגי לבעיה הזו
לצורך העניין לא מופרך לדמיין מערכות עקיבת עיניים גם באולמות קולנוע.
ואיך מערכת עקיבת עיניים תפתור את הבעיה?
אתה לא מציע להניע את המסך עצמו עשרות מטרים קדימה ואחורה, נכון?
הכוונה היא לתלת מימד מבוסס עקיבת עיניים
כלומר מקרינים ישירות לעין, בלי "מסך גדול".
אמת ויציב (ואני הוכחה חיה)
(ל"ת)
מנגד
למה תלת-מימד יכול לעבוד מצוין.
http://www.cracked.com/article_18877_4-reasons-3-d-movies-dont-have-to-suck.html
תלת מימד כן עובד.
אם משתמשים בו נכון. וגם אז, לא על כולם. אבל טפשי לטעון ש"זה לא עובד וזה לא יעבוד אף פעם לעולם לעולם אבר נקודה סוף פסוק סימן קריאה!", כשעשרות מיליוני הצופים של "אווטאר" יכולים להעיד אחרת.
המאמר מנסח באופן מדעי וברור את מה שרבים מרגישים, אבל לא ידעו לנסח את הסיבה – שלצפות בסרט תלת-מימד זה מעייף. בנקודה הזאת הוא מוצלח. אבל הוא אומר בעצמו שאנחנו יכולים לעשות את זה; אפשר בהחלט לחיות בשלום עם הסתירה בין הפוקוס לבין ה-convergence. זה ש-600 מיליון שנה של אבולוציה לא הכינו אותנו לצפיה בסרטי תלת-מימד לא אומר שאנחנו לא יכולים לעשות את זה. האבולוציה גם לא הכינה אותנו לנהיגה במכונית במהירות 120 קמ"ש, אכילת המבורגרים מעובדים או שליחת הודעות SMS באייפון, ועובדה שאנחנו מסתדרים.
לטעמי זה לא אומר שום דבר מלבד מה שידענו: תלת מימד עשוי גרוע זה חרא. אבל תלת מימד עשוי טוב זה מצוין. חבל רק שיש כל כך הרבה מהסוג הראשון וכל כך מעט מהסוג השני.
חוץ מזה, עם כל הכבוד לעורך המפורסם...
זה טוב ויפה להביא מישהו שיגיד "המוח לא יכול לעשות את זה" ולהסיק שזה בלתי אפשרי, כי הוא הרי סמכות בנושא. אבל הוא לא: הוא סמכות בנושא קולנוע, לא חוקר מוח או ראיה. מישהו שבאמת מתמחה בתחום היה אומר – אנחנו לומדים על הדברים המגניבים שאפשר לעשות למוח כששולטים בראייה באופן לא-טבעי (דברים מרצדים על מסך, או על ריבוי מסכים, ולא רצים בסוואנה) דברים חדשים *כל הזמן*. אין לנו עדיין מושג אמיתי מה אפשרי ומה לא. הטכנולוגיה הקיימת היא בחיתוליה ויכולה להתפתח לכל מיני מקומות, בדיוק *בגלל* שמליוני שנות אבולוציה לא הכינו אותנו למה שהטכנולוגיה מאפשרת עכשיו. אפשר "לעבוד" על המוח בשלל דרכים, כל אחת יותר מגניבה וביזארית מהאחרות, כי הוא מניח שמה שהוא רואה מתנהג כמו הדברים בטבע ולכן מיישם עליו שלל קיצורי דרך שפתאום לא רלוונטיים. אפשר לגרום לו לחשוב שדברים קטנים הם גדולים, שדברים גדולים הם קטנים, או שדברים בגודל זהה הם בעצם לא (גונדרי אפילו עושה שימוש קולנועי באשליות האלה בשנב"צ). אפשר לגרום לו לא לראות דברים מסוימים ושהם יופיעו משום מקום. אפשר ליצור ולהעלים תלת מימד ופרספקטיבה. וככל שנשחק עם זה יותר, נלמד על זה יותר.
לדוגמה, יש את זה:
http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=759305
לא יודע מה אתה מגדיר בתור "עובד"
אבל מבחינתי, תלת-מימד (כולל אוואטר, בהחלט) הוא טכנולוגיה מאוד בעייתית. רוב הזמן רואים מטושטש. מאוד קשה לראות משהו באופן חד לגמרי.
אבל המאמר לא טען ש"תלת מימד הוא טכנולוגיה בעייתית"
הוא טוען ש"תלת מימד לא עובד ולא יעבוד לעולם נקודה". וטענה כל כך גורפת קל מאוד להפריך. עובדה – אני ראיתי את "אווטאר" פעמיים, ולא שמתי לב לשום טישטוש. הידד! זכיתי.
תלת מימד גרוע עושה כאב ראש
לא ראיתי אווטאר, אבל ראיתי עד כה שלושה סרטי תלת מימד. Up, נרניה וטרון. בנרניה זה היה נורא ואיום וגרם לכאבי ראש וכאבים בעיניים. וזה גם הסרט היחיד מהשלושה שלא צולם בתלת מימד אלא עבר התאמה מאוחרת וגרועה.
ב Up וטרון התלת מימד היה נהדר, מקסים ולא גרם לשום כאבי עיניים וכאבי ראש.
כך שהמסקנה שלי היא שסרט תלת מימד אמיתי שצולם כך מראש ובהתחשב בטכנולוגיה עובד נפלא. סרט תלת מימד גרוע, עדיף לא ללכת וזהו.
או במלים אחרות, הבעיה היא לא התלת, אלא הביצוע הגרוע.
מתוך סקרנות ודי אוף טופיק: קיבלת תשובה לפניה שלך?
אני מהמר שקיבלת פייסט של "לקוח יקר חברת בלה עושה כמיטב יכולת כדי להבטיח חויית צפיה נעליים" וכולי אבל לפעמים החיים מפתיעים ומקבלים התייחסות עניינית לפניה.
עד כה לא הגיע שום דבר
אולי באמת אני צריכה לשלוח את זה לפורום פילם.
הרבה פעמים לפני שיוצא סרט חדש בפרנצ'ייז
עושים לו הרבה סרטוני "פאן מייד טריילר" ביוטיוב. אבל יש לאחרונה גם גל קטן אבל טוב, של טריילרים לסרטים מהעבר, שנעשים על ידי אנשים פשוטים ולפעמים מצליחים להיות יותר טובים מהטריילרים המקוריים של הסרט.
למשל, הטריילר המזויף של פארגו יכול לתת שיעור או שניים לעורכי טריילרים (יש דבר כזה?) בכל נושאי המקצוע:
http://www.youtube.com/watch?v=74R9T696cHM
אני יודע שזה אוף טופיק
אבל הבנתי שביומית מותר להתחיל אוף טופיק, אז אני פשוט אשאל – חוץ מרד פיש ואיברט שהם בחירות מובנות מאליהן, מיהם מבקרי הקולנוע האהובים על גולשי עין הדג? אני למשל חזק בקטע של אריק די שניידר – אמריקאי, יהודי, מעריץ מושבע של סיינפלד וד"ר כץ, מצחיק בטירוף, כותב ממש טוב ואלוף העולם בניטפוקים. כנסו, כנסו.
http://www.ericdsnider.com
על אוף טופיק
איפה בדיוק ראית יומית? המושג הזה כבר לא רלוונטי כאן. בכל מקרה, הודעות שלא מוצאים עבורן דף בו הן יהיו "און טופיק", אפשר לפרסם בכתבות קצרצרים או דו"חקו [לכן העברתי את ההודעה שלך לכאן].
במצב הנוכחי של האתר זה פחות מעשי [כשהחיפוש בעייתי והמתמשכים עדיין מוגבלים], אבל בעתיד נשמח אם לא תפרסמו אוף טופיקים, אלא תבצעו חיפוש לדף העוסק [בערך] בנושא ההודעה שלכם, ותפרסמו אותה שם (ואנשים יגיעו לזה גם דרך המתמשכים).
יש באתר מעל 5000 דפים במגוון עצום של נושאים, כך שלרוב ניתן יהיה למצוא דברים מתאימים. במקרה הזה הינה שתיים מהתוצאות לחיפוש כזה שיכלו להתאים:
האחים שניצקליין
איזה מבקר קולנוע ישראלי אתם מעדיפים לקרוא?
הבעיה עם זה, היא שרוב האתר לא מופיע במתמשכים.
למיטב הבנתי, כל הכתבות שנכנסנו אליהן באתר הישן לא יופיעו לנו במתמשכים אם יוסיפו להן תגובות עכשיו. או שאני טועה? במצב כזה להוסיף תגובה לעמוד משנים קודמות זה בעצם לקבור אותה בינות להמוני המוני תגובות אחרות, ואף אחד לא ידע שהיא שם…
[גם] בגלל זה כתבתי בעתיד
א. בעתיד [כנראה] תהיה אפשרות להוסיף כתבות ישנות למתמשכים באופן גורף (אך יזום ע"י המשתמש).
ב. תגובות חדשות מוצגות בסיידבאר ("תגובות אחרונות"), גם אם לא ביקרת בכתבות בהן הן פורסמו. ובעתיד [כנראה] יהיו דרכים נוספות להפנות את תשומת לב הגולשים לדיונים כאלו.
לגבי 127 שעות
למי שרוצה לראות אותו על המסך הגדול, בפברואר הוא יציג כמה פעמים בסינמטק ירושלים (ובדרך כלל כשמשהו מגיע לסינמטק אחד, הוא צץ גם באחרים…). שווה לעבור על התוכניות ולחפש.
http://www.jer-cin.org.il/
(עוד לא עלתה התוכניה של פברואר, אבל אפשר לנוע קדימה ברשימת הסרטים שבעמוד הראשי ולמצוא כמה הקרנות שלו החל ב-12.2)
גם בסינמטק תל אביב
כרגע, מופיע בתכניה הקרנה אחת, ב-21 בפברואר. אני לא רואה עוד הקרנות, אבל הלוח של מרץ טרם עודכן, אז יכול להיות שיהיו עוד הזדמנויות לצפות בסרט על מסך בינוני.
OT, הו, רד פיש. אתה הולך להיות מאושר!
אחרי שהיה נראה שהסרט על פי "המשחק של אנדר" מת סופית, הסתבר שגאווין הוד (הבמאי של יצירות מופת כמו "רנדישן" ו"אקס מן המקור: וולברין") נהיה מעורב וכתב דראפט משלו לסרט אותו הוא מתכוון לביים.
ועכשיו, יש עוד חדשות מעולות.
רוברטו אורסי ואלכס קורצמן, שכתבו לא מעט יצירות מופת בעצמם. "איילנד"! "רובוטריקים 1 ו-2"! "סטאר טרק"!
נהיו מעורבים בפרויקט. אומנם כמפיקים, אבל גם בזה לא חסר להם. "דיסטרביה", "אני מספר 4" (נראה נורא).
http://www.slashfilm.com/kurtzman-orci-involved-enders-game/
סליחה על התשובה הלא עניינית
אבל הודעות אוף טופיק בבקשה תפרסמו ב"קצרצרים", כתבת ה"כל מיני" השבועית, ולא במקומות אקראיים אחרים.
סליחה, תוכל להעביר?
פשוט חשבתי פשוט שכל הדיון הזה הוא סוג של אוף טופיק
לא הכל רע.
כלומר, יש הרבה סיבות לחשוש, כמו שפירטת, אבל כל המעורבים עשו גם דברים טובים. לפני שגויס ל"וולברין" גאווין הוד עשה את "צוצי", זוכה האוסקר לסרט הזר; ברזומה של אורקי (אורסי?) וקורצמן ככותבים מופיע גם "משימה בלתי אפשרית 3", שהיה לטעמי מעולה, ויש הרבה אנשים שאוהבים גם את "סטאר טרק". הם אמנם כתבו סרטים מטומטמים למייקל ביי, אבל עם מייקל ביי כנראה שגם תסריט של טום סטופארד היה יוצא מטומטם.
חוץ מזה – "המשחק של אנדר, הסרט" נמצא "בדרך" כל כך הרבה שנים שהוא מגמד אפילו את "דיוק ניוקם פוראבר". עד שלא יתפרסמו פרטים ברורים יותר, אני נשאר בספק אם הוא יצולם בכלל.
באופן אישי חשבתי שהתסריט ל"סטאר טרק"
גם היה די מטומטם, אפילו שאהבתי את הסרט.
האמת, כנ"ל על "משימה בלתי אפשרית 3".
יש לך דוגמה למשהו חכם שהם כתבו? כי אני לא מוצא…
"פרינג'", אולי. אבל את הפרקים הטובים בסדרה הזו לא הם כתבו.
וכן, אורסי. ככה מבטאים את השם שלו לפי ראיונות איתו.
אני עדיין לא יודע איך יוכלו לעשות את "אנדר" כמו שצריך.
התקציב יהיה צריך להיות גדול, ולמרות שלא חייבים להראות סצינות עירום עם ילדים, אבל עדיין יש כמה סצינות של אלימות די חשובות שיעלו את דירוג הסרט ל-R
וזה עוד מיועד להיות סרט יחיד ולא התחלה של פרנצ'ייז (לפי מה שהבנתי)
וגם צריך לגייס צוות שחקנים ילדים מוכשרים.
בקיצור, מאוד מסובך.
הדרך היחידה שאני רואה את זה נעשה כמו שצריך היא אם איזה במאי גדול כמו זמיקס או ספילברג יביימו את זה.
ככה האולפנים מיד יאשרו את הפקת הסרט, ואפילו את הסכמתם לא צריך כשמדובר במישהו גדול.
והם גם יכולים לחמוק מדירוג ה-R ולשנות ל-PG13 כמו שראינו שהם עשו בעבר.
(אגב, תודה שהעברת לפה ותודה שמחקת את ההודעה המספיילרת והמיותר שלי על העונה השישית של "באפי". זו היתה הודעה מיותרת)
מישהו אמר דוק ניוקם?
ובכן:
http://www.dorkly.com/video/9422/duke-nukem-forever-trailer
ולו ורק כדי לקשר את זה לקולנוע, אז מישהו חשב על דבר אחד בלבד אחרי שהוא ראה את הטריילר של ניוקם:
http://www.dorkly.com/embed/9911/scott-pilgrim-vs-duke-nukem-forever-trailer
ואגב "המשחק של אנדר" רד, קראת את הקומיקסים?
קארד תמיד חלם להעביר את "אנדר" למדיום ויזואלי, וכשהוא הבין שיש סיכוי שזה לא הולך לקרות הוא פנה למארוול והם הוציאו סדרת קומיקסים שאמורה לייצג את איך שהסרט על פי "אנדר" אמור להיראות.
בלי Voice Over, בלי הסיפור של פיטר ו-ואלנטיין.
שווה לבדוק ולקרוא. הויזואליה של הקומיקס הזה מדהימה ובאמת מראה לך כמה פוטנציאל יכול להיות לסרט הזה.
אוף טופיק לחלוטין בנוגע לעיצוב העמוד הראשי
אוף טופיק לחלוטין ואם מעדיפים למחוק או להעביר את התגובה למקום אחר אקבל בהבנה. בעמוד הראשי של עין הדג יש עכשיו רק ביקרות סרט אחת, נראה לי שכדאי שיהיה איזהשהו מנגנון "הקפצות" של ביקורות על חשבון כתבות חדשותיות אחרי שהן כבר מפסיקות להיות אקטואליות. רק הצעה :)
"תצוגת השקופיות" בעמוד הראשי אמורה לפתור את זה
הכתבות שמופיעות ב"קוביות" בעמוד הראשי הן הכתבות האחרונות על פי סדר הופעתן, אבל הכתבות שמופנות במצגת למעלה אינן בהכרח החדשות ביותר, ואני משתדל שיופיעו שם שתיים-שלוש ביקורות בכל רגע נתון.
יש לנו בריטי אחד כבאטמן, אחד כספיידרמן ועכשיו
אחד כסופרמן:
http://www.slashfilm.com/henry-cavill-cast-superman/
קודי סמית-מק'פי ("הדרך", "תן לי להיכנס") המוכשר מצטרף
ל"קונגרס" של ארי פולמן ומסתבר שפול ג'יאמטי גם שם!
http://collider.com/kodi-smit-mcphee-to-join-the-congress/73874/