זוהי השנה ה-11 ברציפות שהאקדמיה הלאומית למבקרי קולנוע מטעם עצמם שהם גם דגים אדומים (אלמקטעד"א) מחלקת פרסים לנבחרי השנה. זהו גוף אקסקלוסיבי מאין כמוהו שכולל בדיוק אדם אחד. או במילים אחרות: זאת דעתי. דעתכם עשויה להיות שונה (ותוכלו להביע אותה בסקר סרטי השנה של עין הדג, שיעלה לאתר בקרוב).
דג הזהב להצטיינות בתחום בתי הקולנוע: רב חן דיזנגוף
אחרי שמספר בתי הקולנוע באזור המרכז נחתך בחצי בתוך שנים ספורות, כנראה שסגרו כבר את כל מה שאפשר היה לסגור, כי השנה לא היו הכרזות מעציבות על סגירות נוספות. אפילו קולנוע דיזנגוף, בניגוד לתחזיות, עדיין פועל משום מה. הארוע הגדול ביותר השנה בתחום בתי הקולנוע היה כמובן הפתיחה של סינמה סיטי ראשל"צ, קומפלקס הקולנוע הגדול בארץ נכון לעכשיו. אז נכון, האולמות בנויים בסטנדרטים גבוהים ויש הרבה דינוזאורים בחוץ, ובכל זאת הוא מקום די מעצבן, כפי שבוודאי גיליתם אם ניסיתם למצוא שם חניה או לגלות איפה לעזאזל החביאו את הקופות. את דג הזהב בתחום בתי הקולנוע השנה בארץ מקבל דווקא רב-חן בכיכר דיזנגוף, שנפתח מחדש בגירסה משופצת ומשופרת. אולם 1 של רב-חן דיזנגוף הוא שריד כמעט יחיד לימים רחוקים שבהם אולמות קולנוע היו ממש גדולים. הוא נשאר האולם הגדול בארץ, אבל הפך לאולם מודרני לכל דבר – דיגיטלי, תלת מימד, מושבים מרווחים, כל העסק.
הדג המלוח להפצה: תלת-מימד או כלום
תמיד יש מה להתלונן על מפיצי הסרטים בארץ. תמיד יש סרטים טובים שלא מגיעים לבתי הקולנוע בארץ, בעוד אף פעם אין מחסור בסרטי ג'אנק תמוהים כמו "חוזה אינטימי" או "בוגימן 3", שבמדינות מתוקנות מגיעים ישר ל-DVD אם בכלל. השנה התבלטה העובדה שבעוד סרטים לזקנים ("אחר הצהריים בכפר עם מרגריט", "פריחת הדובדבן") תמיד מגיעים לבתי הקולנוע, דווקא סרטי אקשן – אפילו אם הם די מצליחים – לפעמים נעדרים ("מצ'טה", "טורפים").
אבל הפגם הבולט בשירות לציבור של חברות ההפצה השנה לא היה סרט מסוים שלא הגיע, אלא שורה של סרטים שדווקא כן הגיעו לארץ: סרטי תלת-מימד. אין לי שום דבר נגד תלת-מימד, כשהוא עשוי טוב. בנסיבות מסוימות אני בהחלט אשמח אפילו לשלם על זה עוד כמה שקלים. אני פחות אוהב את זה שלא נותנים לי ברירה. תלת-מימד מחייב הרכבת משקפיים, תמונה כהה יחסית ומחיר כרטיס גבוה. לפעמים התלת-מימד שווה את זה, אבל לעתים קרובות הוא לא. ובכל זאת, בהרבה מקרים השנה הבחירה שלכם היתה לראות את הסרט בתלת-מימד או להוריד אותו באינטרנט, בעיקר אם אתם מעדיפים לראות סרטים באנגלית ולא בדיבוב עברי. במקרים הכי גרועים זה לא סתם יקר ולא נוח, אלא פשוט הורס: "התנגשות הטיטאנים", למשל, היה סרט אקשן טפשי ויפה, שהפך בתלת-מימד לסרט אקשן טפשי ומאוד מכוער.
דג הזהב להפצה: סקוט פילגרים עולה לארץ
כשהגיעו תוצאות הקופות מארה"ב של "סקוט פילגרים נגד העולם", והתברר שהסרט המאוד מגניב הזה הוא כשלון קופתי, הנחתי שזה רק עניין של זמן עד ההכרזה על ביטול ההקרנה שלו בארץ. אם סרטי אקשן נגישים ומצליחים ממנו נגנזים, מה הסיכוי של הכלאה מוזרה בין סרט קומיקס וקומדיה רומנטית, שפונה במוצהר לקהל נישה מסוים מאוד שכמעט לא קיים בארץ? הייתי די מופתע כשזה לא קרה: "סקוט פילגרים" לא רק פתח את פסטיבל אייקון אלא גם קיבל הפצה מסחרית מכובדת בהחלט. המחיר שנאלצנו לשלם על זה הוא שם עברי מביך. ואם כבר מדברים על זה:
הדג המלוח לשם העברי הגרוע ביותר: פחד, מצלמים
כן, "האקסים של החברה שלי" הוא שם שעושה קצת איכסה בפה, אבל הוא לפחות קשור לסרט. גם "התחלה" הוא אמנם שם שגוי, כפי שאנחנו יודעים אחרי שראינו את הסרט, אבל קשה להאשים את המפיצים שנאלצו להחליט על שם חודשים רבים לפני שהוא יצא, כשלאף אחד לא היה ברור במה בדיוק הוא עוסק, בעצם.
האמת היא שמאז שתהליך קניית הכרטיסים נהיה אוטומטי, שמות גרועים מטרידים אותי פחות. את הכרטיסים שלי אני קונה בעמדות האוטומטיות או מזמין דרך האינטרנט, ומספר הפעמים השנה שבהם דיברתי עם קופאים/ות הוא חד ספרתי. לכן לא נאלצתי לחוות את ההשפלה שבהגייה בקול רם של השמות "אל תלחצי, אני בדרך", "גנוב על הירח", "דייט לילי", "איירבנדר אווטאר כשף האויר האחרון", "חיים כמו שמכירים" או "איזה מין שוויון".
ולמרות כל אלה, השם העברי הגרוע ביותר שניתן לסרט השנה הוא זה שלכלכך את סרט האימה הספרדי המשובח "[Rec]", שמסיבה לא ברורה הגיע להקרנות מצומצמות בארץ שלוש שנים אחרי שיצא. ברור שקשה לתרגם שם שכולל ביטוי שאין לו מקבילה בעברית וכולל סוגריים, אבל "פחד, מצלמים" הוא לא הפתרון הנכון, לסרט הזה או לשום סרט אחר שאיננו פארודיה על סרטי אימה. בעצם גם לפארודיה זה שם די מטומטם.
דג הזהב לפוסטר הטוב של השנה: הרשת החברתית
דג הזהב לסרט עם השם הכי משעשע של השנה: "גברים שבוהים בעיזים"
זוכה גם בתואר הטאגליין המתורגם הנונסנסי של השנה: "אין עיזים, אין תהילה". באנגלית זה משחק מילים משעשע, בעברית זה צירוף מילים נטול משמעות.
הדג המלוח לסרט עם השם הכי משעמם של השנה: שליחותו של הממונה על משאבי אנוש
מקרה נדיר שבו אנשים נרדמו במהלך השם של הסרט.
דג הזהב לשם העברי הטוב ביותר: פלונטר
זה נדיר, אבל גם זה קורה: שמות ישראליים יצירתיים וטובים. "איך לאלף את הדרקון שלך" הפך בארץ ל"הדרקון הראשון שלי" – שם טוב יותר מהמקור, לדעתי (וקשור יותר לסרט), וקיבל דג כסף. את דג הזהב בתחום מקבל "Tangled", שאחרי תקופה מסוימת שבה נראה היה שהוא עומד להיקרא "מחוברים", זכה בסופו של דבר לשם החינני, הרלוונטי והנכון תרגומית "פלונטר".
דג הזהב לשיר השנה: Black Sheep
האמת היא שבשום סרט לא היה השנה שיר אחד שהזדמזם לי מהיציאה מהקולנוע ישר אל רשימת ההשמעה, אבל מבין המבחר הקיים, את דג הזהב לשיר השנה מקבל "Black Sheep" בביצוע The Clash at Demonhead (או מטריק). מתוך "סקוט פילגרים נגד העולם".
הדג המלוח לעלילה האידיוטית ביותר: הנבחר
התחרות על הפרס היוקרתי הזה היתה קשה כתמיד. מפתיע אותי עד כמה שהתעשייה ההוליוודית מתאמצת להשיג אותו בכל פעם מחדש. כמה מהמועמדים הסופיים היו "שרלוק הולמס" (שדווקא לא גרם לאף אחד להתהפך בקברו, רק חבל על העלילה הבלשית), "סולט" (שבו אנג'לינה ג'ולי מגלמת, אם ספרתי נכון, סוכנת משושה) ו"טרון: המורשת", שבו תוכנות עיבוד תמלילים יוצאות לבארים אחרי שעות העבודה ומנסות להתחיל עם svchost.
אבל הזוכה הגדול הצליח להתעלות על כל אלה: "הנבחר" ("The Book of Eli"). זה סרט אקשן פוסט-אפוקליפטי די סטנדרטי, עם חורים קצת גדולים מהסטנדרטי בעלילה – עד שהוא מגיע לסוף. אני כמובן לא יכול לחשוף את הטוויסט שבסוף הסרט, בכל זאת ספוילר, אבל רק ארמוז בעדינות שזה חייב להיות אחד הגילויים הדביליים ביותר בתולדות הקולנוע. זה כאילו שבסוף "טיטאניק" היה מתברר שקייט ווינסלט למעשה היתה לאורך כל הסרט סוס-ים. רק קצת פחות הגיוני.
בהמשך טקס פרסי דג הזהב: טריילר השנה, התלת-מימד של השנה, אכזבת והפתעת השנה, פרס הדג המלוח לסרט הגרוע של השנה, 15 הדקות הטובות של השנה, ועוד. הישארו עימנו גם בשנה הבאה.
לחלקי הטקס האחרים
דג הזהב 2010: חלק שני
דג הזהב 2010: חלק שלישי
אני חייבת להעיר בנושא בתי הקולנוע
אפילו בתור ראשל"צית גאה אני מוכנה להודות שיש בהחלט בעיות מסוימות בסינמה סיטי החדש, והחנייה היא אפילו לא האחרונה שבהן. אבל, אתה נתת דג זהב לרב חן דיזינגוף, שנמצא ברחוב דיזינגוף בתל אביב, AKA – המקום שבו בכל נקודת זמן נתונה תמיד יהיה קשה יותר למצוא בו חנייה לעומת כל מקום אחר בארץ. (אולי אני מגזימה, אבל זה לשם המחשה) אין לי בעיה עם הדחתו של סינמה סיטי מהמקום הראשון ע"י קולנוע ותיק יותר וראוי כמו רב חן דיזינגוף. אני גם מאוד שמחה לשמוע שנעשו בו שיפוצים (עליהם כלל לא ידעתי) ועכשיו אני בהחלט רוצה לחזור אליו אחרי שנים של היעדרות. פשוט צורמת לי ההתייחסות (הנכונה) לבעיית החנייה בסינמה סיטי, מבלי לציין אפילו שבדיזינגוף הבעיה הזו פי אלף יותר גדולה. אני חושבת שזה היה אפילו ממחיש עד כמה מגיע לו לזכות – הוא מפצה על כך בדברים אחרים.
ובנוגע לתלת ממד – אם בשנים קודמות זעמנו על כך שסרטי אנימציה מסוימים להם חיכינו מופצים רק בגרסתם המדובבת, כיום אנחנו זועמים על כך שנותנים לנו אותם רק בגרסת תלת ממד מג'וייפת. ואני תוהה – כמה נצטרך עוד לזעום עד שהמפיצים יבינו שיש קהל לסרטי אנימציה בגרסתם המקורית למרות ש, או במיוחד אם, הם לא בתלת ממד?! עכשיו משפרקתי את תסכולי, אני יכולה לחזור ללמוד…
לא נכון להשוות את בתי הקולנוע מבחינת החניה
רב חן נבנה לפני הרבה שנים במיקום הזה, ואי אפשר להמציא חניה יש מאין. לבד מכך, הוא לא רחוק מהחניון של דיזינגוף סנטר, אמנם בתשלום, אבל תמיד יש בו מקום. לבד מכך, יש שפע של תחבורה ציבורית למקום.
סינמה סיטי ראשל"צ הוא חדש, וככזה בעית החניה היתה צריכה לקבל יחס יותר רציני. הוא גם ממוקם באיזור תעשיה, ולכן יש בו יותר אופציות לחניה ממילא. הוא גם די מרוחק ואין אליו כל כך הרבה אופציות של תחבורה ציבורית.
האמת, בפעם היחידה שהייתי בו דווקא מצאנו חניה ממש בקלות. הקומה התחתונה של החניון היתה ריקה כמעט לגמרי. אבל זה היה באמצע השבוע. זה בטח שונה בסוף השבוע.
מה שהיא אמרה
חן דיזנגוף נמצא באחד המקומות האיומים ביותר בארץ מבחינת גישה, למי שמגיע עם אוטו. ברור שהוא לא יוכל לעולם להתחרות בבתי קולנוע מחוץ לת"א שמציעים חניה חינם. אבל מה לעשות, בעלי בית הקולנוע לא יכולים לפתור את בעיות התחבורה בת"א. לעומת זאת קולנוע כמו הסינמה סיטי החדש נבנה ותוכנן מראש בתור מרכז בידור, ולדאוג לחניה זה חלק מהעניין. התכנון שלו מבחינת חניה פשוט לקוי.
עוד משהו לגבי רב-חן דיזינגוף
הייתי שם ממש לא מזמן בשביל טרון המורשת, והאולם היה באמת מאוד יפה ומרשים. אבל בהקרנה הזו היו יחסית מעט אנשים, וקיבלתי את הרושם שאם מישהו היה יושב לפני, הוא היה מאוד מסתיר לי. השיפוע נראה ממש לא מספיק.
מישהו אחר יכול להעיד מניסיון?
כאדם גבוה יחסית,
מעולם לא היתה לי בעיית הסתרה בדיזנגוף 1 (בניגוד, נגיד, לסינמה סיטי 10 ברמה"ש), אבל חברים נמוכים יותר (טוב, בעיקר חברות) טענו שאנשים בהחלט הסתירו.
עבורי, האולם הזה, שהיה האולם הטוב ביותר בארץ מאז שנולדתי, פחות או יותר, הפך עכשיו לאולם גדול מדי עם בעיית נגישות קשה, שאני בספק אם אחזור אליו בקרוב.
כחלק מהשיפוצים הקטינו לו את המסך, והפכו אותו מסינמקופי (2.35:1) לסתם מסך רחב (1.85:1), ככה שסרטים סינמסקופיים, כמו, נגיד, טרון" המורשת", מוקרנים עליו כשפסים שחורים מעטרים את חלקם העליון והתחתון, משל הוקרנו על מסך טלוויזיה ממש גדול. זה לא לעניין, ולא בשביל זה אני מעדיף ללכת לקולנוע לראות סרטים.
אבל...
בין אם תבחר במסך סינמסקופי או במסך רחב, תמיד הוא לא יתאים לחלק מהסרטים, ו"פסים שחורים" יופיעו – אם לא למעלה ולמטה, אז בצדדים. אי אפשר לרצות את כולם.
גם אני ראיתי שם את טרון, וממש לא הרגשתי שהמסך היה קטן מדי. ייתכן שהקטינו את המסך, אני לא שמתי לב, אבל הוא עדיין בהחלט לא קטן, והאולם כל כך גדול שאפשר פשוט לשבת קצת יותר קרוב.
בשביל זה המציאו את הוילונות האדומים.
זה שבאולמות החדשים כבר לא מתקינים אותם זה משהו אחר, וחבל.
הבעיה עם אולמות שמקרינים סרטים סינמסקופיים על מסך רחב היא שבשביל שהפריים ייכנס למסך, צריכים להקטין אותו. זה בניגוד לסרטי WS על מסך סינמסקופי, שמוקרנים באותו גובה של המסך, ולכן לא מרגישים קטנים יותר.
אז נכון, המסך עדיין גדול, אבל כבר לא מספק את חוויית ה"וואו" שהפכה את הגיחה לתל-אביב, עם הפקקים ובעיות החנייה, לכדאית.
אבל אין לך סיבה להגיח לתל אביב
יש לך את היס פלאנט ואת הסינמה סיטי('S)
עבור תל אביבים שלא רוצים עכשיו להיגרר באוטו לפלאנט/סיטי (או שאין להם אוטו) הרב חן הוא הקולנוע האולטימטיבי (במיוחד לאלו שגרים במרחק ארבע דקות הליכה )
החווייה הזו של ללכת ברגל לקולנוע היא חוויה שערכה לא יסולא בפז.
ואגב, אם מדברים על אולמות חצי-מלאים, מישהו ראה אי פעם אנשים שנמצאים בפדריקו הזה, המסעדה שפתחו שם?
ראיתי שם אנשים
הם בדיוק שטפו את הרצפה.
לא, אין לי את הסינמה סיטי.
אולי לא הבהרתי את זה מספיק, אבל שני הקומפלקסים, על עשרות האולמות שלהם, מוקצים מחמת מיאוס בעיני.
אבל אתה צודק בזה שיש לי את פלאנט. גם לא טענתי אחרת. מה שכן אמרתי (או, לפחות, התכוונתי להגיד) זה ש"רב חן 1" בדיזנגוף היה פעם אולם שמתעלה על שאר האולמות בארץ, והפך את כל הסיוט שנקרא "נהיגה בתל-אביב" לכדאי. היום, לצערי, כבר אין סיבה לצאת מרמת גן בשביל לראות סרטים.
אני אגיב לשלושת התגובות במרוכז
א' – תתפלאו, אבל יש חניה. אם לא בכחול לבן אז אפשר להחנות באחד משני חניונים מאוד קרובים לקולנוע. האחד בדיזנגוף סנטר, מרחק שתי דקות הליכה מהקולנוע, והשני הוא חניון קטן ברחוב פינסקר, מרחק דקת הליכה מהקולנוע.
ב' – הייחוד והיופי האמיתי של הקולנוע שהוא קולנוע מתקדם ואיכותי *בלב העיר* מה שאמור, בסופו של דבר, להוציא את נושא החניה מהמשוואה. אני לא מנסה לומר שתל אביבים ניהנים יותר, אלא לומר שאם אתה כבר תל אביבי, עדיף לך ללכת ברגל לקולנוע מאשר לצאת מהעיר עם אוטו, והפוך לאם אתה גר מחוץ לתל אביב – סע לסינמה סיטי, או תיקח אוטובוס לרב חן דיזנגוף.
ג' – כן, הקולנוע מרהיב, בהחלט הוכיחו שאין דבר כזה ישן מדי, ושהכל ניתן לשיפוץ. אולם 1 הוא מצויין והשיפוע בו עובד נהדר גם עם גבוהים במיוחד. כל המקום מתוחזק יפה מאוד ואני רוצה להאמין שההשקעה מחזירה את עצמה, על אף שהייתי בכמה וכמה הקרנות חצי מלאות בלבד.
ד' – הייתי בשישה סרטים ברב חן דיזנגוף, הייתי הולך ליותר רק שהיו כמה סרטים שהיו זמינים רק בקולנוע לב. מבחינתי, זה הקולנוע היחיד שיש לי רצון לראות בו סרטים, נכון לעכשיו.
ה' – שוב, כמה כיף שיש קולנוע טוב באמצע העיר.
ויש גם את החניון הגדול
חניון בן 5 קומות (בערך) ברחוב לוריא, עם תחנת הדלק של סונול בכניסה (יכול להיות שקוראים לזה בית סונול? לא זוכר). הבעיה היחידה שהוא מתחבא בשכונה הקטנה שצמודה לכיכר דיזינגוף, והדרך היחידה להגיע אליו עם הרכב, לצאת ממנו ברגל ולהגיע לקולנוע, לחזור אליו בחזרה ברגל ולצאת ממנו ברכב הביתה – זה עם מפת שטח ו-GPS מדויק במיוחד. או ע"י ניסוי וטעיה (ותעיה). מדהים איך הצליחו לדחוף שם בניין כזה גדול שכולל חניון כ"כ גדול, ואנשים עוד מצליחים להגיע אליו ולחנות בו איכשהו.
מבחינתי הקולנוע שלי הוא סינמה סיטי
גם ליד הבית, גם יש חניה (ולא רק כשאני עם הקטנוע) ואחרי הפעם הראשונה שמוצאים את הקופות, כבר לא קשה למצוא אותם אחר כך (לרוב האנשים). לקולנוע בתל אביב אני כבר לא חוזר.
יפה, מעורר ציפיות להמשך.
בנוסף, בתור אחד שעדיין נוהג לקנות כרטיסים בקופות כדי לחסוך את העמלה, אני מצטרף לתסכול על תרגומי השמות הנוראיים. מילא תרגומים הזויים לשמות קשים לתרגום ("פחד, מצלמים"), אבל איך שם קליט כמו "סקוט פילגרים נגד העולם" הפך למה שהפך?. גם התרגום של "The Town" ל"גנב עירוני" הציק לי. בפינת השמות הטובים: לפעמים לא צריך לתרגם את מה שקשה – עיין ערך "RED".
על קניית כרטיסים בקופות האוטומטיות בקולנוע אין עמלה
וגם אפשר לבחור בקלות את מקום הישיבה, והתור שם תמיד הרבה יותר קצר. במקומות שבהם קופות כאלה קיימות, אני לא רואה שום סיבה להשתמש בקופות ה"אנושיות".
בסינמה סיטי גלילות יש עמלה על שימוש במכונות האוטומטיות
מעולם לא הבנתי את ההגיון בלגבות עמלה על שימוש בנתיב הזול יותר לקולנוע (או על הזמנה מראש, לעניין זה), אבל נכון לעד לפני כמה שבועות זה המצב שם.
ידעתי שיש סיבה שיס פלאנט הוא עדיין הקולנוע שלי.
כנראה שהייתי צריך להגביל את עצמי ל"בבתי קולנוע שפויים".
לדאבוני יש לי מבצע קבוע של 2 במחיר 1 בסינמה סיטי
אז זה הקולנוע לסרטים שאני מצפה שיהיו מחורבנים ולא רוצה להתבאס ששילמתי מחיר מלא עליהם. אבל כן, all things being equal יס פלאנט עדיף.
סינמה סיטי ראשל"צ הוא זוועה צרופה
ומה שמדהים בעיני הוא שבעוד יס פלנט רמת גן ממוקם בקניון, וסינמה סיטי ראשל"צ הוא קולנוע שסביבו קניון, איכשהו ביס פלנט אין את ההרגשה הזו של בהלת-הצרכנות, של הקולנוע הוא רק תירוץ ואולי אם נחביא את הקופות והאולמות אנשים לא יכנסו לסרט ויבלו את השעתיים האלה כראוי, בשופינג. סינמה סיטי ראשל"צ, לעומתו, מביא את התחושה הזו לשיאים אימתניים.
אז כן, הדינוזאורים גרמו לי לפרץ התלהבות גיקית מהנה ביותר, אבל חוץ מהם יצאתי מהמתחם בהרגשה ממש רעה, אחרי קולנוע שתקרתו וקירותיו הם פרסומת אחת גדולה לקורנפלקס (ועל המושבים יש פיות פעורים ומלאי שיניים של דגים רצחניים, שמוכנים לנשוך את היושבים. אושר.), גילוי האנשים שיושבים עם הרגליים באקווריום ונותנים לדגיגים לכסם אותם מול קהל מעריך (לא למדנו כלום מהמושבים, למען השם?!), והזמזום המעצבן של אלפי אנשים בשופינג, עם אקוסטיקה מהדהדת במיוחד. תנאי הצפיה פשוט לא שווים את זה. אני מעדיפה קולנוע ברמה קצת פחות גבוהה, ושאני אצא ממנו פחות מזועזעת.
אופציה לא רעה לבילוי לירושלמים
למרות שהקולנוע הטוב ביותר בירושלים הוא בקניון מודיעין (אחלה קולנוע, באמת) – אין שם איפה לאכול. אני מסכים שסינמה סיטי בראשון הוא די מגעיל, אבל עם מחלף ענבה החדש הוא 30 דקות מירושלים, ויש בו מבחר מסעדות טוב מאוד.
וזו גם הדרך שבה אני הגעתי אליו.
והגילוי שהוא קיים שימח אותי מאוד, היו לי הרבה ציפיות ממנו עד שהגעתי אליו בפועל. אבל זה לא היה שווה את זה. חלק מהעניין בלבלות זה הכיף – ופשוט לא כיף שם. הכל כל כך ממוסחר, רועש, המוני ומגעיל ופקוק… הדבר היחיד שאני יכולה לומר לטובתם זה שהקולנוע אכן ברמה מצוינת. אה, ושיצאתי משם עם עוגת שוקולד מופלאה, זה בהחלט ריכך קצת את החוויה.
ראינו שם את טרון
ותנאי ההקרנה היו מדהימים. באמת מיקום הקופות מאוד לא נוח, והאורות הזורחים בקומת הקולנוע מזוויעים, אבל הכסאות נוחים ומרווחים עם שיפוע מצוין כמו ביס פלאנט ורב חן גבעתיים והמסך היה ענק (אולם 7), אני חושבת הכי ענק שראיתי אי פעם בארץ חוץ מהסינמקס הנוראי בסינמה סיטי רמת השרון. הסאונד משובח, והיתה חווית צפיה נהדרת.
הסרט היה חרא, אבל בזה הם לא אשמים.
זה עניין של משפחה.
לבד לא הייתי הולך לשם, אבל עם ילדים הקריטריונים משתנים. שוב, כיף זה לא, אבל, אם להשתמש בדוגמה של יעל, הם נורא נהנים לקפוץ על האורות המתחלפים בקומת הקולנוע; לכל המסעדות שם (כמעט) יש חצר שבה הם יכולים לשחק בלי להפריע לשאר הסועדים; היחס הרגוע של הסדרנים (שבמיטב מסורת גלובס/סינמה-סיטי לא באמת אכפת להם מכלום) כמו גם מגון רחב של סוגי צופים מאפשר לא להיות בהיסטריה מרעש שהם עושים בסרט וכולי וכולי.
אני יכול לראות למה כל אלו בדיוק הופכים את המקום לנתעב למי שבא רק לראות סרט.
ההחלטה לגבי סקוט פילגרים הייתה שיווקית; לתת לו שם של קומדיה רומנטית כדי שכל העמחה ישלמו על כרטיס ויצאו באמצע (ראיתי את הסרט שלוש פעמים בקולנוע – בכל פעם היו שם חבר'ה שבבירור לא ידעו למה הם הכניסו את עצמם).
אם זה עזר לסרט להכניס את עוד כמה דולרים – לי זה לא משנה. "סקוט פילגרים נגד העולם" עדיין היה חלק מהכותרת, להזכירכם.
כלומר, במקרה הזה דובר על החלטה מכוונת ולא על תרגום קלוקל ומיותר.
בנושא הסרטים ששמם לא תורגם אני דווקא חייב לתהות: מה רע ב"אדום" (RED) או ב"הלוחם" (פייטר)?
RED זה לא "אדום"
זה ראשי תיבות של Retired, Extremely Dangerous. אז אין ממש הגיון בלתרגם את האקרונים.
בסרט עצמו טרחו לתרגם
אז למה לא בכותרת?
אולי כי בסרט תרגמו את זה ל"גמ"ל".
אוי שכחתי את זה
צודק, צודק לגמרי.
זה היה רגע נוראי.
רד פיש, אתה בעד השארת השם הלועזי?
במקרה הזה - כן.
(ל"ת)
מה שתיארת גובל בהונאה
(ל"ת)
אם אני קורא את הטבלה נכון, סקוט פילגרים גם הכניס לא רע בכלל בארץ: http://boxofficemojo.com/movies/?page=intl&id=scottpilgrim.htm
אגב, מסכים לחלוטין עם הבחירות שלך.
Black Sheep שיר מעולה (ובכלל, הפסקול של "פילגרים" הוא אדיר), שנכנס אצלי לפלייליסט גם בבית.
אני גם מעדיף את הביצוע של הסרט (שמקריאה עליו התברר לי שהשחקנית באמת שרה אותו) על פני הביצוע של metric.
לגביי העלילה הגרועה ביותר: אמנם לא ראיתי את "הנבחר", אבל קשה לי לדמיין משהו גרוע יותר מ"טרון".
אין בסרט הזה כלום!
נ.ב.
בתור עובד רב-חן דיזנגוף, הרגשתי גאווה קלה.
הצלחתי לחשוב על דרך אחת לעשות את טרון יותר גרוע
אז זה בטוח אפשרי. גם אני לא ראיתי את הנבחר אז אני אתן לרדפיש את הקרדיט.
איך?
הדרך היחידה להפוך את "טרון" לגרוע יותר – לפחות היחידה שאני הצחלתי לחשוב עליה – היא להוריד את הפסקול של דאפט פאנק. :)
אני מניחה שלא צריך לסמן ספוילר
הם יכלו להקים לתחיה את תאש וסארק. זה היה יכול להיות יותר גרוע. (למרות שמצד שני, אולי היה נותן להם בד גאי ראוי לשמו…)
אתה עובד ברב חן דיזינגוף?
כבוד!
גם אני עבדתי שם פעם, ממש מזמן.
דורון עדיין המנהל?
לא.
עדי ואבי מנהלים. לפעמים גם חזי.
הם היו כשאת היית?
וואו, אני הרבה פחות זוכרת מפעם
נראה לי שחזי היה אז הסגן מנהל. דורון עצמו היה סדרן, וכשעזבתי הוא קודם לתפקיד מקרין. שנים אחרי, כשקפצתי לביקור, הוא היה המנהל.
נוסטלגיה!
ד"ש לחזקל ודי עם הצ'ט האישי.
(ל"ת)
מיקה, יותר מכולם את צריכה לראות את הרב חן החדש
הוא שונה לגמרי ממה שהיה כשאת היית שם
לנוחיות הגולשים
Black Sheep, גירסת הפילגרים
http://www.youtube.com/watch?v=-jMruFHTwrY
"פחד, מצלמים" על פני "איירבנדר: אווטאר: כשף האוויר האחר
ון"?!?!
להעדיף שם גרוע על פני מה שהוא ככל הנראה השם המסורבל ביותר בתולדות תרוגמי שמות הסרטים לעברית?
ברצינות?!
לרוב אני מסכים איתך רד, אבל הפעם הפתעת אותי.
לא ראיתי את "הנבחר",
אבל קשה לי להאמין שיש משהו יותר דבילי מ"נול הגורל" (בכוונה לא מציין שם של סרט בשביל לא לסמן ספוילר).
סליחה על התגובה השטחית,
אבל רק רציתי לאמר שכל הטקסט על פרס העלילה האידיוטית ביותר גרם לי לצחוק בריא שלא היה לי כבר כמעט שבוע. תודג :]
'פלונטר' היה יכול להיות אם מישהו היה משתמש במילה הזו
(בייחוד ילדים, שהם קהל היעד העקרי לסרט) ביום יום.
אני אקדים תרופה למכה:
"אני ילד ואני משתמש כל הזמן במילה הזו" – כל הכבוד אבל מקרה פרטי לא מעיד על הכלל. לדעתי עדיין מדובר במילה יותר 'עתיקה'.
"זה שם מתוחכם, במיוחד כשמדובר בפועל שקשה למצוא לו תרגום נכון בעברית" – מתוחכם זה עניין סובייקטיבי, אני מסכים שהוא לא גרוע אבל היה אפשר לקרוא לסרט, "הסתבכות", "מסובכים", "מחוברים", "קשורים", "הקשר ששבר אותי" (טוב, זה סתם בצחוק), ועוד וראציות. מה שכן השם יכל לעבוד יופי אם הם היו משתמשים בו לKnocked Up.
*היה יכול להיות שם טוב
(מצטרף לנפגעים של חוסר התצוגה המקדימה של התגובות).
כל זה טוב ויפה אם לא היו משתמשים במילה הזאת,
אבל זה לא המצב.
אבל פלונטר זה גם משחק
די פופולארי. נראה לי. וילדים אוהבים משחקים.
אהה נכון.. שכחתי מזה.
(לעזאזל עם יצרני המשחקים שגורמים לילדים ללמוד מילים חדשות וגורמים לי לצאת לא צודק)
התגעגענו
כיף לחזור שוב לטקס "דג הזהב".
כמה השגות:
סינמה ראשון – אם לא יוצאים לסרט בדיוק ביום שישי בערב בליל הבכורה, מצב החניה בהחלט סביר. אפשר לחנות במגרש הענק של החנויות באזור. למי שיש כוח ללכת קצת, יכול לחנות גם בקניון הזהב או במגרש החניה האדיר של הסופרמרקטים באזור.
שיר השנה- מזכיר לי כמה אני צריך לראות שוב את סקוט פילגרים. מי היו המועמדים הנוספים?
העלילה האידיוטית – למה "שרלוק הולמס" במועמדים? לדעתי דווקא היה חביב למדי ולא מופרך יותר מהעלילות בספרים. ואם מדברים על זה, למה "טרון" שם? בחיי שלא הצלחתי למצוא בסרט הזה עלילה, מטופשת או מכל סוג אחר.
הי,
(ל"ת)
כלומר: הי, עד כאן!
האמת שלא ראיתי את הסרט של שרלוק הולמס מפחד להתאכזב, אבל בתור שרלוקפילית מוצהרת אני מוכרחה להתנגד בתוקף להצהרה שהעלילה של הספרים היא מופרכת. החלק האהוב עלי בספרים הוא ההגיון הצרוף שלהם.
אבל מכל התגובות כאן לגבי הסרט אני מבינה שהוא לא כזה בגידה נוראית ברוח הספרים, מה שגורם לי לחשוב שהגיע הזמן לראות אותו.
זה הרבה יותר דומה לספרים משאר הסרטים שנעשו.
כולל ההתנסיות בכימיה, השיגעון שבחוסר עבודה והחוסר יכולת החברתית.
נשמע מעניין
אם כך, אני אסיר את ההתנגדות מהסרט ואני אראה אותו בהזדמנות. הייתי ממש נגדו רק בגלל שהטריילר נראה לי לא נאמן למקור בלשון במעטה, אבל אם זה לא כ"כ נורא, אז שווה לראות.
כרגיל, עוד כתבה משובחת של רד פיש
מה שרק מוכיח עד כמה התגעגעתי לעין הדג :)
גם אני עשיתי סיכום שנה משלי, הנה הוא (בגלל ספויילרים, הנה הגרסה המקוצרת, הגרסה המלאה (שכוללת ספויילרים) נמצאת פה::http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1869905):
עוד שנה עברה לה, שנת 2010. כמובן שכמו בכול שנה, גם בשנה הראשונה בעשור השני של המאה ה-21 כוללת סרטים טובים, סרטים סבירים וסרטים גרועים, וגם יצירות מופת וסרטים שעדיף לעשות ג`אגלינג עם העיינים מאשר לראות אותם שוב.
מספיק עם החפירות, קבלו אותם במחיאות כפיים סוערות: סרטי השנה של עוף בשומשום לשנת 2010!
1. צעצוע של סיפור 3
2. זוהי סדום
3. קיק אס
4. סקוט פילגרים נגד העולם (לא, אני לא אשתמש בשם העברי)
5. מטען הכאב
6. התחלה/שאטר איילנד
7. הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1
8. הרשת החברתית/באה בקלות
9. גנוב על הירח
10. טרון המורשת
11. הדרקון הראשון שלי
12. מצ`טה
ועוד כמה שחיבבתי: `הטורפים`, `איירון מן 2` (סרטים טובים אבל ציפיתי ליותר), `גנב עירוני` (בן אפלק משתפר, אבל לא לחלוטין), `הזדמנות שנייה` (דרמת TV סבירה), `צוות לעניין`, `בלתי נשכחים` (שנות ה-80 חוזרות, והם טובות אבל לא יותר מזה), `אליס בארץ הפלאות` (טוב בצפייה ראשונה, פחות טוב בצפייה שנייה ושלישית), RED (נחמד מאוד) והייתי יכול להמשיך אבל יש עוד בסיכום.
והנה הרשימה ההפוכה: 10 הסרטים הגרועים של 2010!
1. מרגל במשרה חלקית
2. לגיון המלאכים (מזל שבסוף זה לא יצא בארץ)
3. קילרים
4. סקיליין
5. התנגשות הטיטאנים
6. פובידיליה
7. ג`ונה הקס (מה זה? אתם לא באמת חייבים לדעת)
8. 9.99$ (תבינו, אני אוהב את אתגר קרת, אבל הסיפורים שלו צריכים להישאר סיפורים)
9. פראי ועצבני (אין לי מושג מה עבר לי בראש כשאמרתי שהטריילר נראה מצחיק, שיקולי הדעת שלי לא משהו בנוגע לטריילרים)
10. מופע הפלאים של ד"ר פרנאסוס (לא נעים, אבל מה לעשות)
והפעם, כדי להקדים תרופה למכה. הנה שאלות שבוודאי תשאלו אחרי שתקראו את הסיכום.
שאלה: `זוהי סדום` יותר מצחיק מ`סקוט פילגרים נגד העולם`!? השתגעת?
תשובה: לדעתי, כן. `סקוט…` אומנם היה מאוד מצחיק, אבל ב`זוהי סדום` אני התגלגלתי מצחוק הרבה יותר פעמים מ`סקוט…`.
שאלה: למה שמת את `התחלה` ו`שאטר איילנד` במקום השביעי? זה לא אמור להיות מקום אחד לכול סרט?
תשובה: בכוונה עשיתי זאת, כדי לציין שאהבתי אותם באותה מידה.
שאלה: אני חייב לדעת, מה זה `ג`ונה הקס`?
תשובה: סרט שייצא בקיץ, נכשל באופן קיצוני (הרוויח 10 מיליון דולר כנגד תקציב של 47 מיליון דולר, אאוץ`), לא הוקרן בשום מקום בעולם (חוץ מאיחוד האמירויות הערביות) ונשחט בביקורות. ודי בצדק, האקשן אומנם טוב, אבל השחקנים מגוחכים והעלילה לא מתפתחת. היה יכול להיות יותר טוב.
שאלה: you suck.
תשובה: thank you.
טוב, תם לו הסיכום. עוף בשומשום מאחל לכול קוראי הבלוג (וגם למי שלא) שנה אזרחית טובה ומלאה בסרטים טובים.
לא מקובל
מה שעשית כאן לא מתאים.
אם אתה רוצה לשתף אותנו ברשמים שלך מהשנה ובבחירות שלך לעומת אלו של רד – בכיף. אבל כאן זו לא עוד במה לפרסום פוסטים מהבלוג שלך. לבצע העתק והדבק ולא לטרוח לערוך החוצה את הפניה לקוראי הבלוג שלך, זה אפילו קצת מעליב.
אופסי, לא ייקרה שוב
(ל"ת)
אם כבר מדברים על בתי קולנוע והכתרות...
אני חושבת שדג מלוח במיוחד מגיע לגלובוס בנייני האומה בירושלים. היו (לי לפחות) תקוות גדולות סביב "המתחם" החדש שנבנה במקום הקולנוע המיושן עם הרצפה הדביקה באופן תמידי של מלחה. ציפיתי שסופסוף יהיה קולנוע נוח, נעים ונגיש. נכון לעכשיו המיקום זה הקלף היחיד שיש לקולנוע הזה.
על אף שיש אזור המתנה נחמד ונעים, האולם עצמו היה בעבר אולם כנסים (או לא רחוק מזה) והוא נשאר בדיוק כפי שהיה. הכסאות לא מותאמים לצפייה – לא בגובה, לא במרווח בין השורות, לא בנוחות. אפשר להסתדר עם זה, אבל בהחלט מבאס.
למזלי הרע הגעתי לקולנוע הזה עם חברות שהיו מעוניינות לצפות בזוועה הקולנועית שהיא "אל תלחצי, אני בדרך". אני לא בטוחה אם העובדה שבמהלך חצי מההקרנה הסרט לא היה בפוקוס (!!!) היא שלילית, אבל זה היה מביש בכל מקרה. רציתי לקרוא לסדרן, אבל כדי לזוז הייתי צריכה להקים שורה שלמה ולדרוך על אנשים, אז ויתרתי.
באופן מאוד מפתיע הייתה הפסקה בסרט. לא מדובר בסאגה מטורפת של 3 שעות וחצי, וזה היה די מיותר, אבל שמחתי על ההזדמנות לבקש שיסדרו את הפוקוס ובכלל להזיז קצת שרירים.
בסוף ההקרנה אף אחד מעובדי הקולנוע לא שם לב שהסרט הסתיים. האולם נשאר חשוך, אף סדרן לא כיוון אותנו ליציאה ובכלל נראה שכולם הלכו הביתה (מדובר על סביבות 23:30). גם כשניגשנו לשתי עובדות שסידרו את המזנון כדי לדעת איפה אפשר להתלונן, לא היה להן מושג למה אנחנו פונות אליהן בכלל והן הפנו אותנו לשומר.
לפחות יכולנו לקחת משם אוטובוס הביתה…
TL;DR: ככל הנראה בגלובוס מבינים שלירושלמים אין ברירה אלא להגיע לקולנוע בבנייני האומה, אחרת לא ברור למה הם שמים ז** על הצופים.
מעניין, גם כשאני ראיתי שם סרט חצי ממנו היה לא בפוקוס
למרבה הצער, במקרה שלי זה היה החצי התחתון (כן, זה עם הכתוביות. כאב ראש לכל דורש!) לאורך איירון מן 2 כולו. למרבה המזל, לא נראה לי שזה הרס בהרבה את הסרט ההו-כה-מאכזב הזה. אכן, מדהים כמה מהר הספיק גלובוס בנייני האומה להתקרב לרמתו של גלובוס מלחה. הייתי בטוחה שכדי להיות גרוע כל כך דרושות שנים על שנים של ליטוש!
אם אני לא טועה
גלובוס כבר קיבלו דג מלוח על מפעל חיים. אם אני טועה (יכול להיות שדמיינתי את זה ?) אז הם בהחלט צריכים לקבל
שנה טובה ומבורכה לכולם,
ומי ייתן ונראה בעיקר (אני לא מסוגל להביא את עצמי להגיד "רק") אושר בשנה הבאה עלינו לטובה.
ומה עם אנשים בעלי עין אחת או בעלי ראיה חד עינית?! אני כזה (,אל תדאגו – אופציה ב'), והתלת ממד רק עושה לי תמונה כהה יותר ולחץ בעיניים בלי הפלוס של התלת ממד עצמו :-P. (אם אני לא מרכיב משקפיים אני עדיין רואה תמונה עולה על תמונה).
מה שאתה אומר שווה כתבה עיתונאית
בזה שהמפיצים לא נותנים את האופציה של דו מימד פוגע באנשים כמוך הרבה יותר מבשאר הציבור.
זה כמעט מקומם כמו העדר הקרנות שחור לבן לעוורי צבעים
(ל"ת)
אה?
מה הקרנה בשחור לבן תועיל לעיוור צבעים?
ואם הקרנות בצבע היו יקרות בשליש
מהקרנות שחור לבן, ואם היית חייב להרכיב משקפיים לא נוחות כדי לראות את הצבע, זאת היתה כמעט השוואה רלוונטית. לא, בעצם עוורי צבעים לא רואים שחור-לבן, אז גם אז לא.
יש עיוורי צבעים שרואים רק שחור לבן
נדיר בהרבה מאדום-ירוק אבל בהחלט קיים. זה אבי אבות האופטופיקים ולכן אסתפק בתשובה הפשוטה: לא טוב, לא כסף. (ולא "לא טוב, התערבות ממשלתית" החביבה)
ועדיין ההשוואה לא נכונה
כי סרט מצולם בצבע, לא בשחור לבן. המפיצים לא יכולים להקרין גירסאות שחור לבן בשביל עיוורי צבעים אפילו אם הם רוצים, כי זה לא קיים. במקרה של נרניה למשל, הסרט צולם בדו מימד והאופציה של דו מימד היתה זמינה, רק לא באנגלית. זו היתה החלטה של המפיצים בארץ לא להקרין את הסרט בדו מימד באנגלית.
אני מצטער, אני לא מבין מה את מנסה להגיד
אני מסכים עם כל מה שאמרת, ועדיין נראה לי בסדר שאין לי את היכולת לראות סרטים גם בדו מימד וגם באנגלית. אני חושד ששורש אי ההסכמה בינינו היא שאת חושבת שהמפיצים מחויבים לקהל הצופים ואני לא חושב שהם מחויבים לאף אחד, וגם אילו בחרו דווקא להביא עותקים שמדובבים לסינית מנדרינית, זה היה לגיטימי מצידם (אילו פרסמו זאת מראש) גם אם מעצבן. אני תומך בלהצביע ברגליים ובשליחת מכתבי תלונה, אם יגיעו מספיק כנראה שהם יעשו משהו בנידון ואם לא כנראה שבאמת מדובר בכזה מיעוט שלא ראוי להתאמץ בשבילו.
כבר כתבו לך,
מי שעיוור צבעים משלם בול אותו דבר כמו מי שלא עיוור צבעים – כי זו האופציה היחידה להקרנה.
ברגע שאתה מוסיף תלת מימד יש לך שתי אופציות. יש המון אנשים שתלת מימד מפריע להם, בין אם יש להם בעיית ראייה כזו או אחרת, לפעמים ילדים, לפעמים נשים בהריון, לפעמים אנשים שזה גורם להם למיגרנות. אני לא מכירה את הסטטיסטיקות [ולדעתי גם אין מספיק כאלה], אבל לפי הערכתי יש יותר אנשים שסובלים מתלת מימד מאשר עיוורי צבעים שחור-לבן.
ידיד שלי לא רואה תלת מימד. לא רק זה,אם הוא שם את המשקפיים הוא לא רואה "רגיל" רק בלי תלת מימד, אלא מטושטש בכל מקרה. ועל סרט כזה הוא צריך לשלם 45 ש"ח [לא כולל עמלה, במידה והזמין מראש].
כבר חסמת לו דרך לראות סרט.
זה נראה לך לגיטימי? לפי ההנחה שלך, יש מלא נכים. שיזדיינו, במקום המוקצה שלהם, בתור בעל אולמות שווה לי לפחות שני [!!!] כיסאות! מה אני צריך אותם, שיראו ב-DVD בבית.
אז שידיד שלך לא ישלם
כשמציעים לי הצעה גרועה, כמו לראות סרט מטושטש, כהה ויקר, אני אומר "לא תודה" והולך. אני קצת לא מתחבר לקטע המקומם בסוף, בעיני מי שלא דואג לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים הוא טיפש והוא ייאכל על ידי בעלי עסקים עם קצת יותר הגיון בריא. זה לא שאני מוכר אינסולין ומסרב לספק אותו לבעלי צרכים מיוחדים, כן?
אהה, הנה השגיאה שלך
"מי שלא דואג לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים הוא טיפש והוא ייאכל על ידי בעלי עסקים עם קצת יותר הגיון בריא"
זו הטענה בעד השוק החופשי לגמרי, ונגד הגבלות והגנות על הצרכנים מצד המחוקק. והיא מוטעית מהרבה סיבות, אבל במקרה הזה מכיוון שהתגובה שאתה מתאר לא מתרחשת כשמדובר במונופול – ושוק הקולנוע בארץ הוא אפקטיבית מונופול – ואף יותר חשוב, מכיוון שברוב המקרים אין שום מוטיבציה לבעלי עסקים להתחשב בקבוצות מיעוט בעלות צרכים מיוחדים. בלי כח קנייה משמעותי, אובדן הלקוחות האלה אינו מורגש, ואין שום מוטיבציה לבעלי עסקים מתחרים לחזר אחריהם. במקרה של תלת מימד העלייה במחיר הכרטיס כנראה מקזזת את מחירות הכרטיסים האבודות, ואף יותר.
אני לא הייתי משתמש במונחים כל כך מוחלטים
א) בתי קולנוע הם מונופול בתחום בתי הקולנוע, אולי (אני לא מכיר את חסמי הכניסה לשוק, אם בא לי אסור לי להקים בית קולנוע? או שיהיה לי קשה להשיג זכויות הקרנה לסרטים שווים?). יש עוד דרכים רבות לראות סרטים.
ב) לאף אדם לא שמורה הזכות לראות סרטים. כאמור, זה לא אינסולין. זה מצער אם בעלי מגבלות לא יכולים לראות סרטים בקולנוע, ללא ספק, אבל זה גם מצער שאין יותר מוזיקה שאני אוהב בגלגלצ, ולא חושב שמישהו יסכים שצריך להגן עלי איכשהו.
ג) כאמור, אם קבוצת בעלי המוגבלויות שרוצה לראות סרטים היא לא כוח קניה מספיק גדול כדי שתאוות בצע טבעית תדאג להם, אז אולי זה לא מספיק חשוב באמת להסדיר את זה? לפעמים כשמנסים ליישר משהו בכוח הוא רק נהיה עקום לצד השני.
(ג' ממש לא קשור לאתר הזה, אז אני חושב שכדאי להפסיק איתו כאן, א' וב' כן רלוונטיים, אני מקווה)
לא רק בעלי המגבלות נפגעים
חוץ מאנשים שלא יכולים לראות תלת-מימד, יש הרבה (יותר) אנשים שאולי יכולים, אבל לא תמיד בא להם – בפרט כשהתלת-מימד פוגע בסרט. כדי לשנות משהו, הדרישה צריכה להגיע משתי הקבוצות יחד. הבעיה היא שאפילו אם כולנו יחד נקום ואז נתיישב חזרה ולא נלך בהפגנתיות לגירסה האנגלית התלת-מימדית של "המסע בדורך השחר", מה שהמפיצים יבינו מזה זה רק שהסרט הזה לא פופולרי, או יותר גרוע – שסרטי ילדים צריך להקרין רק בעברית. קל לדבר על חרם צרכנים, אבל קשה לעשות.
לא צריך לעשות שום דבר מיוחד
רק צריך להאמין שלמפיצי הסרטים חשוב להרוויח כסף. מישהו לדעתך ארגן חרם צרכנים על שופרסל בגלל שמחירי העוף היו גבוהים מדי? ובכל זאת, איכשהו רמי לוי מצא את הפינה. דוגמה שניה שחשבתי עליה אחרי שכבר סיימתי את הפוסט וחבל לי למחוק את הרמי לוי, אבל מישהו ארגן חרם על רב-חן, גלובוס ושאר בתי הקולנוע של פעם על זה שתנאי הצפיה בהם מחורבנים ממש? שוב, לא, ובכל זאת קמו הקומפלקסים הגדולים, עם האולמות המשופעים, הקרנה דיגיטלית והרבה יותר מקום לרגליים (ואז הקטנים נסגרו, וגם על זה אנשים הלינו). דברים קורים גם בלי התארגנות מכוונת, מספיק יזם אחד כדי לפתור בעיה של קבוצות אוכלוסיה שלמות.
מי שבאמת רוצה להגדיל ולעשות, לשלוח מכתבים שאומרים "קולנוע יקר, הייתי רואה את הסרט הזה אצלך אילו הוא היה בדו מימד" בוודאי לא מזיק, ואם במקרה יתקבלו כמה כאלה, אולי זה יזיז משהו. ואולי לא. אז רואים סרטים עם חברים בבית, או בטלוויזיה כשהם מגיעים, או מארגנים הקרנות על הגג בפלורנטין, באמת שאנחנו חיים בעולם עתיר אלטרנטיבות, שאפילו לא צריך לסבול בו כדי להוכיח נקודה. מהאטמה גנדי היה מקנא.
א. יש פה הרבה שיודעים יותר ממני על שוק הקולנוע בארץ, אבל הבעיה שכולם תמיד חוזרים אליה היא שבעלי הקולנוע הם גם המפיצים, כך שלבעל קולנוע עצמאי כנראה תהיה בעיה להשיג סרטים. בנוסף, לצרכי הדיון הזה לא נראה לי נכון להתייחס לאפשרויות אחרות לצפייה בסרטים. המצרך במקרה הזה הוא סרט בקולנוע, לא הסרט עצמו.
ב. השימוש שלך במושג זכות, וההשוואה לתרופה מצילת חיים, מוטעים ומטעים. חוקים להגנת הצרכן לא נועדו אך ורק למקרים של חיים ומוות, וודאי שלאף אחד מאיתנו אין זכות לצרוך מוצרים. הסיבה לקיום החוקים האלה היא הרצון שלנו לחיות בחברה שאינה נשלטת אך ורק ע"י בצע כסף, ושבה לאזרח הקטן יש הגנה מפני חברות גדולות. חשוב לשמור על העקרונות האלה בקטנה כמו בגדולה, מכיוון שברגע שמתחילים לכרסם בהם קשה מאוד לעצור את התהליך – כפי שאנו רואים עכשיו מכיוון ש, מה לעשות, אצלנו תהליך הכרסום כבר התחיל מזמן.
ג. השאלה מה ההגדרה שלך של חשוב. לדעתי בחברה דמוקרטית קפיטליסטית, שבה הרוב והכסף תמיד צודקים, חשוב לדאוג לצרכיהן ולזכויותיהן של קבוצות מיעוט.
אוזלות לי הכותרות
א) מקובל, אבל המצרך "סרט בקולנוע" הוא אפילו פחות חיוני מסתם "סרט". אני עוד יכול להבין אם אנשים טוענים טענות על קונטקסט תרבותי עולמי או ערכי רוח וכאלה שמנסה להצדיק למה ראוי שבכלל יוכלו לראות סרטים, אבל אני מתקשה לבנות טיעון כזה נגד לחכות כמה חודשים ואז לראות בטלוויזיה. זו חוויה אחרת, ללא ספק, אני פשוט לא חושב שיקרה משהו רע למישהו שיראה את אותו הסרט לא בקולנוע. קצת פחות ייהנה, בדיוק כמו שמי שאין לו 37 שקל לכרטיס קצת פחות ייהנה, וזה לא קייס בעד להכריח אותם להוריד מחירים.
ב) מכאן נקלע לדו שיח של חרשים כי אני שונא את רוב החוקים להגנת הצרכן ואני חושב שהתרומה העיקרית שלהם היא לח"כים שמשיגים בעזרתם כותרות. לצערי, זו לא הבמה להטיף את המשנה שלי. כל שאני אומר הוא שלי, כמתבונן מהצד, העוול שנגרם למישהו שלא יכול לראות סרט מסוים הוא לא מספיק חמור כדי שתגיע לו הגנה כלשהי מצד החברה כחברה. מקובל עלי שאת (וכנראה רוב קוראי האתר) לא מסכימה עם זה. בואי נעצור פה.
ג) להגדיר "חשוב" זה קשה, אבל מה שחשוב לי לא נורא יפתיע אותך, אני ליברל דמוקרטי מערבי סטנדרטי. ההבדל הוא באיך שאני חושב שצריך לפעול כדי להבטיח את אותן החרויות. אני מאמין שבטווח הארוך התערבות בפרטים קטנים יוצא שכרה בהפסדה, והרבה פעמים מה שנראה כמו משבר נורא מסתדר מעצמו אם לא נוגעים, והופך למשבר נורא דווקא אם כן מנסים לעזור.
סוכנת משושה?
מצטער, ממש פספסתי בספירה – כנראה בגלל חוסר ההגיון המוחלט בכל הסרט הזה – אבל האם תוכל למנות את ששת המפעילים השונים שהסוכנת סולט שרתה?
הומור, אתה יודע.
[אחרת זה היה ספוילר]
בטח שזה משנה
זה שהיא עשויה להיות סוכנת כפולה וכו', היא נקודת המוצא של הסרט.
וכאמור, זה לא ספוילר. אם זה הצחיק אותך, סבבה. אם לא, לא נורא.
You can't spoil the spoiled.
(אלא אם זה ילדים, אבל זו כבר ליגה אחרת לגמרי)
אוך, אם היה אפשר לעשות לייק על שורות בודדות -
"'סולט' (שבו, אם ספרתי נכון, אנג'לינה ג'ולי מגלמת סוכנת משושה)" – אהבתי. כל. כך.
אכן, 'סוכנת משושה' זו הגדרה משובחת ביותר.
(ל"ת)
ואם יורשה לי להוסיף-
אם אתם אתאיסטים ותראו את "הנבחר", סביר להניח שתרצו להקיא. לא מומלץ בכלל.
אבל.. ,
שליחותו של הממונה על משאבי אנוש זה השם של הספר.
אז אולי טוב שאני לא יכול לראות תלת מימד?
כי ראיתי את נרניה 3, הרכבתי את המשקפיים (אחרת סתם רואים תמונה מטושטשת) ולא היה לי חשוך במיוחד או מכוער במיוחד. גם טרון אגב לא הרגיש לי חשוך, הרגיש לי רגיל לחלוטין.
המגרעות של הנ"ל, מבחינתי לפחות, לא היו בתלת מימד. אגב הנה רעיון לסטארט-אפ: משקפיים (או כל אביזר אחר) שבזמן צפייה בסרט תלת-מימד, אם הוא כה גרוע (התלת, אבל גם הסרט) הצופים נכנסים פנימה למסך וזורקים דברים על הראש של הקאסט/צוות. That would teach them!
עוד שיר שנתקע בראש ביציאה מהסרט
Baby you're a rich man (ביטלס) בסופה של הרשת החברתית.
אוך, הוא ישב מושלם על הסצינה האחרונה ולכתוביות הסיום.
תודה! חיפשתי את השם של השיר במשך שבועות!
ובקשה קטנה – האם מישהו מכיר סרט ידוע שמכיל בפסקולו שיר של מטאליקה? אני מנסה למצוא סרטים שמכילים מוזיקה איכותית.
לא עולים לי סרטים כאלו,
אבל אם אתה אוהב את מטאליקה אז תקשיב לשיר the unforgiven 3. אחד האהובים עליי שלהם.
לא כדאי לך לשים המלצה ללהקה עצמה
כי זה ייחשב אופטופיק. ובסוף גיליתי שבזומבילנד נשמע שיר שלהם לדקה בערך, אבל רציתי לדעת אם ממש יש שיר שלהם בסרט כלשהו.
זה בסדר,
אני מכיר את חוקי האתר וגבולותיו. למדתי כמה בדרך הקלה וכמה בדרך הקשה.
(גם) בשביל זה יש IMDB
http://www.imdb.com/name/nm0582376/