הסרט שאני הכי מצפה לו בשנת 2009:
40 | קורליין |
165 | השומרים (Watchmen) |
40 | ברונו (סשה ברון כהן) |
85 | וולברין |
44 | שליחות קטלנית: ישועה |
45 | למעלה (פיקסאר) |
103 | הארי פוטר והנסיך חצוי הדם |
120 | Inglorious Basterds (טרנטינו) |
54 | אוואטאר (ג'יימס קמרון) |
17 | הנסיכה והצפרדע (דיסני) |
מספר מצביעים: 713
קורליין ודלת הקסמים
למעשה, לפי הפוסטרים של הסרט (שנצפו היום בגלובוס), זה השם המלא של הסרט. מצד שני, בטריילר היה כתוב רק 'קורליין'. אז בינתיים אצמד לנוסח המקוצר.
ובעניין הטרנטינו: 21 באוגוסט, זה תאריך ההפצה שלו בארה"ב.
למה 'מפלצות נגד חייזרים' ו'9' לא בסקר?
כי אין מקום לכולם
איך יקראו לסרט ההמשך ל-9?
שובו של 9.
למה לא 9 2?
8, זה יהיה פריקוול.
9-0210
'השומרים', הסרט היחיד שיוצא בשנה הבאה ויש לו סיכוי
להיות יצירת מופת בקנה מידה ענק.
במקום השני: 'הנסיכה והצפרדע', מהבמאים של 'אלאדין' ו'בת הים הקטנה' המופתיים.
במקום השלישי: 'Up', כי זה פיקסאר, וזה מהבמאי של 'מפלצות בע"מ' שמאוד אהבתי.
במקום הרביעי: 'אווטאר' של ג'יימס קמרון. אומנם כל מי שקרא את התסריט טען שהוא מחורבן, אבל אני בטוח שהבימוי של קמרון והאפקטים המדהימים יפצו על כך.
אני מאוד אשמח אם 'השומרים' יהיה יצירת מופת.
אבל אני מאוד, מאוד זהיר כשמדובר בציפיות לסרט הזה. אסור לשכוח שהסרט הקודם של זאק סניידר היה '300', ושגם לו היו טריילרים מעולים שעוררו הרבה מאוד תקוות.
'אוואטאר', בשבילי, בלי היסוס.
אני לא רוצה להעלות את הציפיות שלך, כי בסרט כמו
'Watchmen' זה יכול להיות מסוכן לבוא אליו כשהציפיות שלך בשמיים, אבל…
כל, אבל *כל* מי שראה את הסרט אמר עליו שהוא מדהים (שניים מתוכם שנאו את '300'), וחוץ מזה, עיתונאים שראו חלקים מתוך הסרט אמרו שהוא לא מזכיר בשום אופן או צורה את '300' (היו גם כאלה שהשוו את מה שהם ראו ל'בלייד ראנר').
הנה כתבה שמכילה כמה מהתגובות האלה:
http://watchmencomicmovie.com/121608-watchmen-butt-numb-a-thon.php
אני ממש לא מבין את ההתלהבות..
גם הטריילר מחורבן..
אני ממש לא מבין את ההתלהבות..
אתה אומר את זה בתור מישהו שמכיר את הקומיקס?
כי מהטריילרים מתקבל רושם שונה למי שמכיר את הקומיקס ולמי שלא. מי שלא, כנראה חושב "נההה, עוד סרט גיבורי על"; מי שכן מכיר חושב "וואו, זה נראה כאילו הם די נאמנים לקומיקס ומבחינה ויזואלית עושים לו צדק".
והקומיקס מעולה, כך ש…
לא אוהב קומיקס.
ובטח גם לא אראה את הסרט.
לא לאהוב קומיקס זה כמו לא לאהוב ספרים או סרטים
זה רק כי לא באמת נחשפת למדיה הזאת.
מודה ומתוודה שעוד לא נחשפתי..
לא בהכרח.
לא לאהוב קומיקס יכול להיות כמו, נגיד, לא לאהוב ספרים מוקלטים – אז בטוח שיש כמה ספרים מוקלטים שהם יצירות מופת ואני אהנה מהם גם ככה, ובהחלט יש קומיקסים שהם נהדרים, אבל באופן כללי, אם תיתן לי בחירה בין ספר/סרט לבין קומיקס, אני אבחר בספר/סרט, כי כשהם טובים, אני נהנית מהם יותר. אני פשוט לא נהנית מהפורמט של קומיקס. הוא קריאה מקוטעת מדי ותמונות שצריך לעצור לקרוא ביניהן לעיתים קרובות מדי, זה לא כיף לי.
אינני מסכים.
ספרים מוקלטים הם חפצי עזר לסיפור עצמו למי שמעדיף לשמוע את הסיפור של הספר אבל זה עדיין הקראה של הספר (יש גם אודיו מוקלט לקומיקס דרך אגב)
ולאומת זאת קומיקס הוא מדיום שונה ואחר. והוא בטח לא דרך משנית לספר/סרט.
לגבי אי ההנאה שלך מקריאת קומיקס כניראה שעדין לא קראת את הקומיקס הנכון. בקומיקס יש "זרימה" שהיא מקבילה לעריכה בסרטים וכמו שתראי סרט עם עריכה שגורמת לעין לכאב כך גם בקומיקס. אין צורך לפסול את כל המדיום בגלל זה.
ואם עדיין לא התייאשת מהמדיום אני מציע לך לחפש את מה שמתאים לך ואני בטוח שתמצאי.
צ'מע, זה שאנשים אמרו ככה או ככה זה חסר משמעות
כל עוד אני לא יודע מי האנשים הללו או מכיר את טעמם הקולנועי באופן שמאפשר לי להשוות אותו לשלי, אז כל האמירות האלה של כל האנשים האלה הן לא רלוונטיות.
לעומת זאת, יש לי את הניסיון שלי עם סניידר ומור בקולנוע. ב"300" אני סבלתי. "ונדטה" היה סרט איום. כשאני מצרף את שני הדברים הללו יחד התוצאה רחוקה מהסרט שאני הכי מצפה לו ב 2009.אני אלך לראות. אני אקווה שיהיה טוב, אני אשמח אם יהיה מופתי, אבל כרגע, בהסתמך על נסיון העבר המאד קרוב, אני חושש ש"השומרים" הולך להיות נפילה כואבת.
אני איתך, גם בלי היסוס.
למרות שיש סיכוי לא רע שחלק ניכר מהסרטים ברשימה יהיו מהנים, היחיד שאני באמת מאמין שיכול להיות ציון דרך קולנועי הוא 'אוואטאר'.
מאיזה בחינה אתה מאמין שהא הולך להיות ציון דרך קולנועי?
אני שואל כי זה באמת מעניין אותי-לא שמעתי שום דבר על הסרט מלבד זה שיהיו בו אפקטים ממש מדהימים. אפשר לחשוב שחסרים סרטים כאלה. מה כל כך מלהיב אותך בו?
מבחינה תקדימית
זאת אומרת, מהתבוננות על מכלול היצירה הקודם של הבמאי.
הנה הסרטים של קאמרון מרגע שהוא נהיה רציני:
– שליחות קטלנית (1984)
– שובו של הנוסע השמיני (1986)
– המצולות (1989)
– שליחות קטלנית 2 (1991)
– שקרים אמיתיים (1994)
– טיטאניק (1997)
מהרשימה הזאת אפשר להבין שני דברים. קודם כל, שהוא לוקח את הזמן (בסטנדרטים המטורפים של הוליווד) בין סרט לסרט. ניתן להניח הוא פרפקציוניסט. שנית, שכולם להוציא אחד (שקרים אמיתיים) הם פורצי דרך. הם פורצי דרך טכנולוגית והם אפילו די פורצי דרך מבחינת ז'אנרית.
עכשיו, אם תוסיף לזה את ההתרשמות היותר סובייקטיבית שלי שהאיש *יודע* לספר סיפור, לא פלא שהציפיות שלי בשמים.
אגב, הדבר היחידי שקצת מפחיד אותי הוא שעבר יותר מעשור מאז שקאמרון עשה סרט. זה יותר מדי זמן: יכול להיות שהוא איבד את הקשר עם קהל הצופים, יכול להיות שהוא נהיה מגלומני מדי, יכול להיות שהטכנולוגיה שלו כבר לא בחזית. אבל בהחלט יכול להיות שלא.
אה, פירנה 2 לא מספיק רציני בשבילך?
ובנימה יותר עניינית, מה היה פורץ דרך ב"המצולות"? קראתי וראיתי לפני המון זמן, אבל זה זכור לי בתור עיבוד די בנאלי של ספר די סטנדרטי.
אני לא יודע על איזה סרט אתה חושב
אבל 'המצולות' לא מבוסס על ספר.
האפקטים הדיגטליים בו
נחשבו פורצי דרך בזמנו. ב"אוואטר" אמורה להתרחש קפיצה נוספת (רוב תקציב הסרט מושקע באפקטים. אגב, קמרון בחר בweta של ג'קסון כחברת האפקטים שלו,במקום ILM של לוקאס, דבר שהרים לא מעט גבות בהוליווד. לפי אחת הספקולציות הדרישות הכספיות של ILM היו מנפחות את התקציב לכפול ממה שהוא היום, אז הוא הלך על "הזול").
'המצולות'
קודם כל, האפקטים. לזמנו, מה שעשו שם עם מים היה לא פחות ממדהים. שנית, הסביבה: נדמה לי שזה הסרט הראשון שממוקם כולו מתחת למים, מה שיוצר אינסטנט-מתח (ובמקרה הזה, גם קשור הדוקות לסיפור). שלישית, הסיפור לא רע בכלל – קצת בנאלי (בכלל, כל הסיפורים של קאמרון קצת באנליים) אבל מותח ועם דמויות שאכפת לך מהן. רביעית, מייקל ביהן נותן שם את ההופעה הכי טובה בקריירה שלו.
צריך לזכור שזה אחד הסרטים שהאולפנים הכי שחטו לו את הסוף אי-פעם. בגרסת הבמאי הוא הרבה יותר הגיוני (למרות שגם בגרסת האולפנים הוא בסדר).
אגב, נדמה לי שהוא לא מבוסס על ספר אלא הסיפור הוא כולו של קאמרון.
אכן לא מבוסס על ספר
אם כי יצא ספר על פי הסרט.
על פי דבי קמרון פנה לאורסון סקוט קארד שיכתוב נובלה על פי הסרט.
http://www.imdb.com/title/tt0096754/trivia
ואפרופו אפקטים, שוב על פי דבי
בסרט גם נראו אפקטים ראשוניים של מורפינג ששנתיים מאוחר יותר שוכללו אצל איש הכספית ב-T2 אם כי למיטב זכרוני הסרט נווט מכוכב אחר שיצא ב-1986 גם כלל אפקטים בסיסיים של מורפינג.
מבחינה תקדימית
מובן, אבל עדיין מפתיע קצת שיש כזו התלהבות מסרט, *אך ורק* על סמך הבמאי שלו.
טוב, יש גם את זה שמשתמשים שם בטכנולוגיה חדישה כלשהי
כולל מצלימה מיוחדת שפותחה במיוחד עבור הסרט, בנוסף, הוא בהפקה כבר 13 שנה! התוצאה בטח תהיה משהו מיוחד במינו.
או שלא
למה זה מפתיע?
לא יכול להיות שהוא *נהיה* ''מגלומני מדי''
הוא כבר היה כזה עוד קודם.
הבעיה הגדולה עם ההייפ של "אוואטר" כרגע, היא שאותו הייפ מתרכז כמעט בתחום הטכני. מספרים לנו על איך הסרט הזה הולך לשבור כל מחסום אפשרי בצילום, הקרנה, והשד יודע מה.
וזה פשוט לא מעניין מספיק אנשים. "פארק היורה" היה סרט פורץ-דרך, אבל מה שמכר אותו היה "תראו, יש פה דינוזאורים", ולא "תראו, אנשי ILM קרעו את התחת". גם את "טיטאניק" מכרו עם "תראו, אנחנו מטביעים את הספינה (והבנות יכולות להזיל ריר על ליאונרדו בדרך)" במקום לבלבל את המוח על הטכנולוגיה (המתקדמת מאוד) שבעזרתה עשו את זה (את הספינה, לא את לאונרדו).
הכל יכול להשתנות עם הטריילר הראשון, כמובן (לא נראה לי שמישהו הבין במה עוסק "מטריקס" בהתבסס על הטריילר הראשון שלו, אבל היה שם זמן-קליע וזה הספיק לאנשים), אבל כרגע הרושם שמתקבל על "אוואטר" הוא רושם של פול גז (בשווי 300 מיליון דולר) בניוטרל.
מה שמכר את 'טיטאניק' היה 'טיטאניק'
הסרט הביא עוד ועוד אנשים לראות אותו כי הם נהנו.
אני מנחש – על סמך נסיון העבר – ש'אוואטאר' יהיה סרט טוב. אני לא צופה שהוא יצליח כי הוא יחדש טכנולוגית, אלא כי יעשה שימוש נרטיבי יעיל בטכנולוגיה הזאת.
שנתיים-שלוש בין סרט לסרט
זה לקחת את הזמן? נשמע די סביר בהתחשב בסוגי הסרטים שהוא עושה, רובם הפקות ענק עתירות אפקטים פיזיים וממוחשבים, הדורשים עבודת הכנה ופוסט-פרודוקשן מרובה. אלה שתים-עשר השנה מאז טיטאניק שמדאיגות אותי, תקופת יובש יוצאת דופן ברזומה של כמעט כל במאי הוליוודי, ובמיוחד כזה של שוברי קופות.
מבחינה תקדימית
מה היה כל כך פורץ דרך בשובו של הנוסע השמיני? זכור לי בתור המשכון סטדנרטי.
אם כבר, 'הנוסע השמיני 4' היה ממש טוב וחדשני.
המשכון סטנדרטי? אתה צוחק?
הסרט הזה לקח את המפלצת מהסרט הראשון והניח אותה ביקום שונה לחלוטין. לא אותו ז'אנר, לא אותה גיבורה, לא אותה אווירה. בתור המשכון, לכל הפחות, הוא הכל חוץ מסטנדרטי.
כסרט אקשן מד"בי הוא לא פורץ דרך במיוחד (כרגיל אצל קאמרון), הוא פשוט מכיל אפקטים יעילים להחריד וסיפור שעובד נהדר (שוב, כרגיל אצל קאמרון).
המשכון סטנדרטי? אתה צוחק?
עדיין, לא היה בזה שום דבר מיוחד, לדעתי. סבבה, עכשיו זו סיטואציה אחרת. לא התחברתי יותר מדי לסרט.
צריך לדייק
בחרת לתאר את כשלונו במונח מאוד ספציפי. קשה לי להבין איך המונח הזה קולע לכמות השינויים בין המקור להמשך.
אוקיי, לא אהבת את הסרט. זה בהחלט לגיטימי. אבל זה לא הופך אותו להמשכון סטנדרטי.
צריך לדייק
טוב, הוא לא היה סטדנרטי במובן של בדיוק כמו בסרט הראשון. אני הרגשתי שכל השינויים שנעשו היו תפאורה שבסופו של דבר נועדה להביא את הגיבורה לאותן סיטואציות כמו בסרט הראשון.
המשכון סטדנרטי לחלוטין היה יכול לכלול את גברת סיגורני ויבר לוקחת עוד טיסת חלל שבה הייתה מפלצת אחרת / אותה מפלצת שהורגת את אנשי הצוות.
ההמשכון הזה עשה משהו אחר אבל המטרה בסוף הייתה אותה מטרה ואני הרגשתי שמיציתי את זה בסרט הראשון ועל כן אמרתי סטנדרטי.
אני שוב נאלץ לשאול: אותן סיטואציות? אתה צוחק?
הדמות של סיגורני וויבר עברה שינוי דרמטי – אולי לא 180 מעלות, אבל לפחות 160 – בין הסרט הראשון לשני. היא מתחילה את הסרט בנקודה שונה, היא מסיימת אותו בנקודה שונה, באמצע היא עושה דברים אחרים בצורה אחרת.אם יש משהו לא אמין בסרט ההמשך הוא כמה הם שינו את הדמות של ריפלי.
אני שוב נאלץ לשאול: אותן סיטואציות? אתה צוחק?
טוב, אני נאלץ להפסיק להתווכח איתך כי אני לא זוכר את זה מספיק טוב. מה שאמרתי לך זה הרושם שנשאר לי מהסרט לאחר שעברו הרבה שנים מאז הצפייה. יכול להיות שהעובדות בשטח הן אחרות.
כל הקונספט של הסרט שונה.
הראשון היה אימה והשני אקשן. מתבקש שהדמויות ישתנו בהתאם.
כן, אני לא מתלונן.
משני הסרטים נהנתי, ושניהם דוגמאות משובחות במיוחד בסוגה שלהם.
אבל, בכל זאת, שניהם אמורים להתרחש באותו היקום וחולקים שתי דמויות משמעותיות (החייזר וריפלי). גם היקום, גם ריפלי וגם החייזר עברו שינויים עצומים בין הסרט הראשון לשני.
המון דברים!
ולמרות זאת בחרתי בקמרון. וזה שהשתמשתי בשם שלו עושה את ההבדל אני מתרגש מסרט חדש של קמרון לא מעוד סרט של שליחות קטלנית או מוולברין, שגם מהם אני מתרגש.
טרנטינו מעניין אותי אבל לא מרגש אותי.
לדעתי הבחירות הרציניות היחידות הן וואטצ'מן ואינגלוריוס באסטרדס. להם יש פוטנציאל גבוה בהרבה מלאחרים.
קורליין, כי מהטריילרים הוא נראה הכי טוב,
וגם הסרט היחיד ברשימה שממש מסקרן אותי לראות (טוב, גם Up). בנקודה הזאת אני מתלונן למה אין את הסרט החדש של מיאזאקי, אבל השנה אין לי שום סיבה לצפות לו. כבר ראיתי אותו. *פעמיים*…
חוץ מזה
אחרי שנכווינו כבר יותר מפעם אחת (בסקר 'הסרט שאתה הכי מצפה לו ב-2008' היו כלולים שני סרטים שבסופו של דבר בכלל לא יצאו בשנה הזאת), חייבים להיזהר – ואין כרגע שום עדות לכך שהמיאזאקי החדש באמת ייצא בארץ בשנת 2009.
על פי הבלוג של יאיר רווה, המפיצים אישרו שהוא יופץ פה השנה.
וואלה? לא ראיתי.
לפחות דבר אחד טוב יצא כפיצוי מהפשלה בסקר הסרט הכי מצופה
ל-2008 והוא שפעם ראשונה מאז "שר הטבעות: שיבת המלך" הצלחנו לקלוע בול גם לציפייה וגם לזכייה בסרט עין הדג של השנה..
סקר מאוד מאוד קשה
אני מצפה לרוב הסרטים ברשימה. בסוף הלכתי על 'השומרים' רק בגלל הפז"מ של הציפייה לסרט הנ"ל.
ואני מצטרף לאש"כ של 'מפלצות נגד חייזרים' – אני מ-מ-ש מצפה לסרט הזה!
לכל הרוחות, זה היה נורא קשה
בסוף בחרתי ב"למעלה" כי הוא נראה מקסים (נו, פיקסאר), אבל זו הייתה התלבטות קשה. גם ל"נסיך חצוי הדם" אני מאוד מצפה (הוא נראה הרבה יותר טוב מ"מסדר עוף החול", ומ"מסדר עוף החול" נהניתי מאוד), "קורליין" נראה נפלא, ואני ממש רוצה לראות מה הם עשו עם "הנסיכה והצפרדע" כי יש לי תחושה כזאת כאילו עתידם של דיסני ואנימציה המסורתית תלויים בסרט הזה. שזה לא בהכרח נכון, אבל אני מחכה לסרט כזה כל כך הרבה שנים ש… וואו, אני *חייבת* להנמיך ציפיות, בקצב הזה אני לא אהנה מאף סרט ב-2009.
אבל, כן, נו, "למעלה". כי זה פיקסאר והעלילה מסקרנת אותי מאוד.
פעם ראשונה שאני מתקשה לבחור, הכול בעיקר בגלל הדחיות שהיו.
קורליין – לא מעניין מספיק, הטריילר נחמד, ואם כל מה שיש לו להציע זה 'מהבמאי של "הסיוט שלפני חג המולד"' אז אני לא מחכה בקוצר רוח.
השומרים – כל ההכרזות הללו על כך שיכולה להיות לנו פה יצירת מופת והטריילרים המצוינים אכן גורמים לי לשקול הצבעה, אבל זה שקיצצו כחצי שעה מהסרט ושעומדים לשחרר אותו דווקא בתחילת השנה לא עוזרים כל כך לציפיות.
ברונו – מ"בוראט" יצאתי מאוכזב קשות, אני רק יכול לקוות שהפעם אני לא.
וולברין – אקס-מן מעולם לא עניין אותי יותר מדי, נראה כמו סרט טוב עם טריילר מוצלח, אראה אותו בתור עוד סרט קיץ שחייבים לראות יותר.
"שליחות קטלנית : ישועה" – כמו שאמרתי לגבי "וולברין", רק שכן אפשר להוסיף שלא ראיתי את הסרטים הקודמים ושהטריילר לא טוב במיוחד.
"למעלה" – אני שוקל להצביע לו, פיקסאר אף פעם לא מאכזבים בשנים האחרונות, ו"וול-E" בעצם גרם לי להתלהב מכל סרט חדש של פיקסאר אפילו יותר מקודם, חוץ מזה, עד היום, כל סרט של פיקסאר הצליח להתעלות עבורי על קודמו חוץ משני סרטים של בראד בירד (לא שהם לא מצוינים, רק שהם באו אחרי שני סרטים שאהבתי במיוחד), ומכיוון ש"למעלה" הוא לא של בראד בירד הוא אמור להתעלות על "וול-E", משימה שאני מאוד רוצה לראות אם ימלא. אבל מצד שני, יש את הטיזר, שאומנם הוא מצוין, אבל לא מראה שום סימן לעלילה שיכולה להחזיק על גביה סרט שלם, והתמונות שראיתי עד כה מהסרט לא מרשימות במיוחד.
"הארי פוטר והנסיך חצוי הדם" – גם פה אני שוקל הצבעה עבורו. מצד אחד מדובר באחד הספרים הטובים ביותר בסדרה (שני ל"אוצרות המוות) והטרילר של הסרט מקבל אצלי את תואר הטריילר הטוב ביותר של סרט העומד להגיע בשנה הבאה, אבל מצד שני, מדובר באותו במאי של "ומסדר עוף החול", זה לא שהוא לא ביים טוב בסרט הקודם, רק שכל כך קיוויתי שזה יהיה קוארון או כל במאי מעניין אחר, וחוץ מזה, זה הארי פוטר, רף פעם לא חיכיתי לסרט הארי פוטר יותר מדי.
אנגלוריוס באסטרדס – אני מרגיש מאוד מובך מכך שרק עכשיו שמעתי על הסרט. וכשאני חושב על טרנטינו, הדבר הראשון שעולה לי זה תמונות מגעילות ואלימות, לא בדיוק מה שאני הכי מחכה לו.
אוואטור – מעניין. אין לי הרבה מה לומר, אבל נראה כמו סרט שיהיה נפלא לראות בשלושה מימדים בלבד. בנוסף, עוד לא יצא טריילר ולא כלום, קשה להתלהב יותר מדי כבר עכשיו.
"הנסיכה והצפרדע" – מצד אחד, זה דיסני, ואני תמיד מצביע לסרט של דיסני בסקר כזה (אם כי זה לא בגלל שהם דיסני, זה פשוט תמיד יוצא ככה), ומדובר בבמאי של "אלאדין" ושובה של האניציה הדו מימדית, מצד שני, הטיזר מאוד מאכזב ולא מזכיר כלל וכלל את סרטי האנימציה שעליהן גדלתי, חבל.
בסוף אצביע ל"למעלה" (שגם הוא דיסני).
זה שהתקשיתי לבחור לא אומר שמדובר
בשנה טובה במיוחד, דווקא להפך, אף אחד מהסרטים פה לא יגרום לי לצחוק כמו מסטול ימים ספורים לפני שהוא מגיע, אם כי, 2009 נראית כמו שנה איכותית במיוחד.
באלימינציה
1. וולברין / שליחות קטלנית – המשכוני אקשן, יכולים להיות חביבים ויכולים להיות מחורבנים אבל לתלות את כל השנה סביבם נראה… נו, זה כל מה שאתם רוצים לראות?
2. קרוליין: לא מספיק אוהב את ניל גיימן כדי להתלהב מזה
3. למעלה- זה סרט של פיקסאר, אין למה לצפות – אנחנו כבר יודעים שהוא יהיה טוב.
4. Bastards – נמאס מטרנטינו, אם קיל ביל 2 לא הרס אותו מספיק בא 'חסי מוות'.
5. הארי פוטר – היה אחד, אבל אחד, מכל הסרטים הללו שהיה יותר מעיבוד חביב לסרט אהוב? אחד שגרם לכם להגיד – אני אראה את זה שוב ושוב עד קץ הימים? אם כן, תודיעו לי, הפסקתי אחרי השלישי.
6. הנסיכה והצפרדע- וכשיו ברצינות…
7. ברונו – לא יודע על זה מספיק.
8. השומרים – יצירת המופת של עולם גיבורי העל פוגשת במאי של סרטים מפגרים-אך-מהנים אם שמועות מקדימות של שינוי הסיום… אני נשאר חושש מאוד.
נשארנו אם אווטאר – לטובתו כדאי שהוא יהיה או חתיכת יצירת מופת שתשנה את פני הקולנוע לנצח, או, חתיכת חרא איומה, שום דבר אחר לא ייספק אותנו.
ואו, זה היה בלאדי קשה!
אני לבסוף הצבעתי ל'ממזרים מחפירים' של טרנטינו, כי למרות שהסיכויים שאני אראה אותו בלי מלחמת חורמה נגד אימא שלי בילט אין שווי ערך לסיכויים שבמקום השמש יזרח מלון ענקי בשמיים. למרות זאת אני גם מצפה ל"אפ" (אני מאוד אוהב את הרעיון של בתים מעופפים. והיי, בלונים) ולאווטאר. אבל מרבית הסיכויים שטרנטינו ישלוף שוב את הקלף של "סצינות עינויים מקריפות לאללה כשברקע פסקול כיפי להחריד", ועוד הפסקול הכיפי להחריד יכול להיות שיר ישן משנות ה-40. זה winwin situation.
האמת? כלום
אם זה מה שמצפה לנו לשנת 2009, אני חייב להודות שאני מאוכזב. קשה לי לבחור רק משום שאף סרט לא באמת בוער לי לראות. אני מניח ש-watchmen מסקרן אותי (ולאחר שאקרא את הספר, אולי אף יותר), ופיקסאר תמיד עושים לי טוב, אבל, זהו. הארי פוטר לא מעורר יותר עניין מבדרך כלל, קורליין נראה נחמד ביותר, אבל לא הרבה מעבר, וגם וולברין בטח יעשה לי טוב, כי אקס מן זה כיף (למרות שעל סמך השלישי, אין יותר מדי למה לכוות). טרנטינו עוד לא נתן לי יותר מדי שעל פיו יש לי ממה להתלהב, ואותו דבר, האמת, לגבי קמרון.
אני באמת מחכה כבר ל-2010, כי לעולם לא ייחסר לי עוד אדפטציה של עליסה.
טרנטינו הוא עניין של טעם, אבל קמרון?
"לא נתן לך יותר מדי שעל פיו יש ממה להתלהב"? 'שליחות קטלנית' 1 ו-2? 'הנוסע השמיני 2'? 'טיטניק'? כמעט כל סרט שהאיש עשה היה מהפכה בתחום הפעלולים המיוחדים והאקשן. ועל הסרט החדש שלו הוא עבד 12 שנים. אם זאת לא סיבה מספיקה לחכות ל'אוואטאר', אז אין סיבה לחכות לשום דבר.
שוב, כל מי שקרא את התסריט אמר
שלמרות שאין שום ספק בזה שהאפקטים יהיו מדהימים, בסופו של דבר מדובר בסך הכל בעוד ניסיון פתטי לגרום לנו לשמור על איכות הסביבה. ושחוץ מזה, התסריט מאוד חלש. אם יש סיבה להיות מודאגים בקשר לסרט הזה, אז זאת היא. ומבחינתי, גם העובדה שהסרט האחרון שלו לפני שהוא לקח הפסקה מעולם הקולנוע היה 'טיטאניק', שהיה חביב ותו לא (לדעתי) לא עוזרת במיוחד.
אני לא נוטה לצפות לסרט רק לפי סרטיו הקודמים של במאי
או יותר מדוייק, של במאי שלא בהכרח מלהיב אותי. נכון, "שליחות קטלנית" היו טובים ממש, וגם "שובו של הנוסע השמיני" היה אחלה (למרות שאישית הייתי מעדיף שהיה את הראשון וזהו). מטיטניק לא התלהבתי יותר מדי, ולא כל כך הבנתי למה הוא קיבל את המעמד לו הוא זכה. האפקטים טובים? נכון. האם על בסיס זה אני אפתח ציפיות גדולות לסרט? לא.
כמעט מש''א
חוץ מענין וולברין, שהוא היה הבחירה שלי מכיוון שמה לעשות, תמיד אהבתי את אקס מן ואת וולבין במיוחד, אז מאז שהכריזו על סרט כזה הוא אחד הסרטים שאני הכי מצפה לו.
דרך אגב, הופתעתי לגלות שלא הכנסתם ולו סרט אוסקרי אחד
או בשלושה מילים – "נער החידות ממומביי", שהציפיות שלי ממנו הגיעו בימים האחרונים למקומות שרק מטוסי אל-על הצליחו להכיר (גם ל"חלון פנורמי" אני מאוד מחכה, משום מה).
העניין הוא
שסרטי האוסקר (גם 'בנג'מין באטן' בעניין) יגיעו ממש בקרוב, רובם בתוך שבועיים-שלושה, ובחו"ל הם כבר יצאו, נצפו וקיבלו את התגובות שקיבלו. הם יותר סרטים של "עכשיו" מאשר סרטים של "אחר כך". זה לא אותו הדבר כמו הסרטים ברשימה, ש(כמעט) אף אחד עוד לא ראה ועדיין לא ידוע עד כמה הם יהיו טובים, או לא.
אתה צודק לחלוטין.
למרות שהיה כיף לו היה סקר כלשהו ('סרט האוסקרים שאתם הכי רוצים לראות'?) שהיה כולל את הסרטים הללו.
מה עם
מה עם רובוטריקים 2
הסקר עוסק בסרטים שאנחנו מצפים מהם להיות טובים.
אוואטר
כי ממש מסקרן אותי איך הסרט יראה.
לא הצבעתי.
אני פשוט לא יכולה להחליט מה אני רוצה יותר, קורליין, ווצ'מן או וולברין. כאילו, לעזאזל, הולך להיות כיף!
מישהו מוכן להאיר את עיניי?
מה זה אווטר?
אגב, הצבעתי לטרנטינו, כי יש לי תחושה שהסרט הזה יהא שונה מכל פרויקט שהוא לקח חלק בו.
אבל גם לברונו ולUP יש לי הרבה ציפיות, אף על-פי שבאמת לא תהיה שנה מלהיבה כל כך מבחינת קולנוע, ככה זה נראה בינתיים..
אווטר זו סדרה מצויירת
או בשמה המלא "אווטר מכשף האוויר האחרון". בארץ היא משודרת בערוץ ניקולודיאון.
http://en.wikipedia.org/wiki/Avatar_the_Last_Airbender
זה *לא* האווטר שאליו מתכוונים בסקר.
אוקי, סליחה
משום מה הנחתי שעל זה מדברים.
אז מצטרפת לבקשה, למה מתכוונים בסרט?
הסרט החדש של ג'יימס קמרון
הראשון מאז "טיטניק".
כן, זה רשום גם ליד שם הסרט.
אבל מה ידוע על הסרט חוץ מזה?
לא ידוע הרבה.
העלילה מספרת על חייל משוחרר הנשלח בראש משלחת מיוחדת לכוכב מרוחק ועשיר במחצבים. ושם הכל מסתבך.
הסרט צולם במצלמה סטריאופונית שקמרון (וחברת סוני) היו שותפים בפיתוחה. פטנט חדש איפשר לקמרון להסתובב עם מוניטור קטן על הסט ולראות כיצד האפקטים המיוחדים משתלבים בעלילה באופן סימולטני (בד"כ האפקטים נכנסים רק בשלב הפוסט-פרודקשן).
חלק מהשחקנים כבר ראו קטעים מהסרט וכולם משתפכים שזה "הדבר הכי מדהים ביקום כולו אי פעם". התקציב לפי השמועות כבר נושק ל-300 מיליון, עוד לפני הוצאות פרסום ושיווק.
וזה כמובן הסרט לו אני הכי מצפה השנה.
אז זה אומר שבניגוד לשנה שחלפה ובדומה לשנה
שעברה, הולכים להיות לנו השנה שני סרטים שהתקציב שלהם הוא מעל ל-300 מיליון דולר ('רובוטריקים 2' ו-'אווטאר'). במקרה של קמרון זה לא כל כך מפריע לי, אבל לתת 300 מיליון דולר למייקל ביי? למה, לעזאזל?!?!
מה ההבדל בין שנה שחלפה לשנה שעברה?
המממ... אופס.
בכל מקרה, התכוונתי שב-2008 לא היו לנו סרטים שעלו מעל ל-300 מיליון דולר (או אפילו מעל ל-200) בניגוד ל-2007, שאז היו לנו את 'שודדי הקאריביים 3' ו'ספיידרמן 3' שעלו כל אחד מעל ל-300 מיליון דולר. והשנה אנחנו עומדים לראות מצב דומה, כששני סרטים מאוד מצופים ('רובוטריקים 2' ו-'אווטאר') יעלו מעל ל-300 מיליון דולר.
שניהם יכסו עלויות, לא לדאוג.
לא ממש נכון
ב-2008 כן יצאו סרטים שעלו מעל ל-200 מיליון דולר, כגון "קוואנטום של נחמה" ו"סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן".
גם ''ספיידי 3'' לא ממש עלה 300 מיליון דולר.
אבל הוא היה קרוב לשם.
ספיידי-פיכסה-3 לא יצא ב-2008.
דיברתי אל הצב שטען שהוא כן עלה 300 מיליון.
אחרי הוצאות פרסום ושיווק, התקציב שלו עבר את ה-300 מיליון דולר.
קשה לי להאמין שהתקציב של רובוטריקים 2 הוא 300 מיליון.
כשחיפשתי את המקור למספר הזה גיליתי שהוא הגיע מראיון עם מייגן פוקס, שלא ממש נמצאת גבוה בפרמידה, וזה נשמע יותר כאילו היא זרקה "פי שניים מהתקציב של הסרט הראשון" ולא התכוונה לזה באופן מילולי. יש דיווחים אחרים, ממקורות אמינים יותר, שמדברים על המספר הזה?
זה יפתיע אותך לגלות שתקציב סרט ההמשך
הוכפל פי 2 אחרי ההצלחה של הסרט הקודם?
תלוי מה היה התקציב המקורי.
לא מפתיע שהתקציב של סרט ההמשך גבוה יותר משל הסרט הראשון, אבל תקציב של 300 מיליון נכנס לטריטוריה שבה הסרט יכול להיות להיט סופר-ענק ועדיין להפסיד כסף. קשה לי להאמין שיאשרו תקציב כזה (לאף סרט מעולם לא אושר תקציב כזה; היו כאלה שהגיעו אליו, או קרוב אליו, אחרי חריגות ותקלות), וקשה לי להאמין שצריך את זה.
מעל הכל אני מצפה לטרנטינו החדש.
הסרטים שלו הם תמיד חגיגה של טראש ודיאלוגים שנונים.
מעבר לאלה, אני מצפה במיוחד ל:
קורליין
אוואטאר
למעלה
בניגוד לרוב הגולשים פה (או כפי שלפחות זה מתבטא בתגובות) אני די סקפטי בנוגע ל"השומרים". הסרט הקודם של סניידר היה מחורבן. הסרט הקודם עפ"י מור (ונדטה) היה…מחורבן. והטריילר להשומרים, מגניב ככל שיהיה, מכסה יותר ממה שהוא מגלה. אני מקווה שאתבדה, וכמובן שאלך לראות אותו, אבל אני אגיע אליו עם ציפיות נמוכות למדי. מי יודע, אולי זה דווקא ישפר את סיכוייו אצלי.
גם אני סקפטית לגבי השומרים
אבל זה בגלל שאני לא סובלת סרטים שמבוססים על קומיקס.
אין בשבילי שום אופציה אחרת
מלבד אוואטר של קמרון.
אגב, למרות שלי אין בעיה ששכחתם אותו, הריבוט של סטאר טרק היה צריך להיות ברשימה. אישית אני מאד מצפה לו כסרט שאני הכי אקטול מראש ב-2009
לגמרי ברונו.
בוראט היה פשוט הסרט הכי מצחיק שראיתי ואני מחכה בקוצר רוח לברונו, שלפי מיטב הבנתי ילך באותה נוסחא.
ולגבי מקוריות ואי מיחזור- אני סומך על סאשה ברון כהן בעיניים עצומות.
מה הקטע של התרגום המזעזע לwatchman?!!!
מה הקטע של התרגום המזעזע לwatchman?!!!
כבר היה דיון/ים באתר. פה לדוגמה
כתבה מספר 4405
אף אחד לא הצליח להחיט על תרגום ראוי שישמור בתוכו את כל המשמועיות המקופלות (נוטרים, שומרים, שעונים, צפיה… אלוהים, ו/או אלאן מור יודעים מה עוד).
השומרים הוא לא התרגום הכי טוב בעולם, אבל הוא בהחלט לא כזה נורא. יש לך הצעה טובה יותר?
השומרים המסתכלים!
השענים
רד פיש לא לסקול אותי...
"שומרים על הזמן"
.
.
.
אם תשכחו לרגע מכל השמות המבחילים שהיו פה נוסח שטן על הזמן וכאלה, תראו שזה תרגום לא נוראי כל כך.
מצטער, אתה לא מקבל הנחה. אני סוקל אותך בכל זאת.
אפשר להצטרף?
לפי דעתי, למרות שזה מאוד לא פופולרי באתר
ווטצ'מן.
זו נראית לי הבחירה הפחות גרועה.
אסמכתאות מהעבר:
1. מטריקס
2. איירון מן
3. אקס מן
מישהו יכול לחלוק על ההנחה שלנסות לתרגם את אחד מהשמות הללו היה יוצר בכייה לדורות?!
אני מסכים שלפעמים התעתיק הוא הבחירה הנכונה,
אבל מה כל כך רע ב"אנשי X" או "איש הברזל"?
למעשה ''איש הברזל'' נשמע יותר טוב מ''איירון מן''
לגבי איש הברזל, אני מסכים
אנשי X כבר נשמע טיפה מפוקפק.
"בלונדון יש"… כתבה חווה אלברשטיין, וכיוון שאנחנו צרכני הקולנוע האמריקאי, יש דברים שפשוט נשמעים יותר טוב באנגלית. על כן, אני לא רואה איזשהו ערך או מטרה לנסות לעברת שמות בלתי ניתנים לעיברות.
אם כבר אני נזכר בתרגום שהוא לא גרוע, אבל הוא פשוט פספוס, כי המתרגם רצה… לא יודע מה.
כל פעם שאני מתייחס לסרט או לספר בקרב חבריי (אף אחד מהם לא קרא את הספר), אני קורא לזה "לא ארץ לזקנים" (כמו תרגום הספר).
לפעמים כל המוסיף, או כל המשנה, גורע.
הנסיכה והצפרדע...
חיכיתי לסרט הזה מהיום ששמעתי עליו, כי זה דיסני, וזאת החזרה לאנימציה דוד מימדית, וזה סרט כמו פעם עם שירים ונסיכה וכו' וזה מרגש. ואנצ'נטד עשה לי עוד יותר חשק, עם הפתיחה המצויירת והכל.
וגם לקורליין וUP אני ממש מחכה. עדיין לא ראיתי אף סרט בתלת מימד דיגיטלי (ביוולף ומסע מתחת לאדמה לא מספיק עניינו אותי, ואף אחד לא היה מוכן ללכת איתי ל'בולט'), וזה ממש מסקרן אותי, ושנייהם נראו ממש מרשימים מהטריילר/טיזר שלהם.
שמישהו יסביר לי אחת ולתמיד:
על מה ולמה ההייפ על Watchmen?
בהנחה שלא קראתי את הקומיקס (ולא קראתי) איזה פרטים לגבי הסרט הזה אמורים לגרום לי לכסוס ציפרוניים בציפייה?
כלומר, הבמאי אולי מלהיב הרבה אנשים, אך אני מאלה שתיעבו את '300' ותסלחו לי מראש.
לדעתי הוא היה ערמה של קטעי מלחמה עם נופך מיותר ופומפוזי, לא אפי ולא שמפי. ככה זה לפחות אצלי. (אפיות – שר הטבעות, לדוגמה)
יש בכלל סיכוי שזה לא יהיה "סרט קומיקס אפל" ולא "סרט דרמטי ואפל" כמו ש'האביר האפל' יצא? כי זה נראה כאילו זה הולך בכיוון של הגלימות, הגישה הפטריוטית והחליפות הצמודות בצורה מגוחכת.
גם מעניין אותי לדעת אם העלילה מובנת, ואם בכלל אפשר להבין את העלילה במהלך שעתיים ומשהו.
אני מקבל את ההרגשה מכל הטריילרים שיצאו שזה הולך להיות Spirit עם הרבה יותר הייפ ועלילה, אך לא בהכרח שונה בתכלית. גם ככל הנראה יש יותר דמויות מאשר שניות בטריילרים, מה לגבי הקטע הזה?
אם תוכלו לשפוך אור על הסרט הזה, אני אשמח לשמוע.
נ.ב. למותר לציין – ראיתי את הטריילר של הסרט באיימקס, וכן, אפילו שם זה לא הרשים אותי. למען השם, אפילו הטריילר של מדגסקר 2 הרשים אותי יותר! (!)(!)(!)
ההייפ נובע מכך
שהקומיקס Watchmen נחשב לפורץ דרך בתחומו ורבים מחשיבים אותו לנובלה הגראפית הטובה ביותר. בנוסף, ההייפ מבוסס על כך שהיו דיבורים על יצירת סרט מהקומיקס קרוב ל20 שנה.
כלומר
ההייפ מגיע מחובבי קומיקס ולאו דוקא מהקהל הרחב. שזה אולי קהל לא מבוטל אבל עדיין לא רוכש הכרטיסים הממוצע (אולי בארה"ב, פחות בארץ).
נכון מאוד
אם כי אומר בהסתייגות שרוב ההייפים מגיעים מקהל זה.
ובכל זאת, זה לא ספר שמוערך רק על ידי
fanboys שמנמנים של קומיקס, הוא היה ספר הקומיקס היחיד ברשימת 100 הנובלות בשפה האנגלית הטובות ביותר של Time, ולמיטב ידיעתי זה גם הקומיקס היחיד שזכה בפרס ההוגו.
אני לא יודע לחזות איך הסרט יהיה, אבל הקומיקס הוא באמת יצירת מופת חד-פעמית שלא דומה לשום סיפור גיבורי-על שאי פעם הוצג בקולנוע. הוא לא מזכיר את 'האביר האפל', הוא בטח לא דומה ל-300 או סין סיטי או כל שטות אחרת של פרנק מילר, הדמויות בו לא "אפלות" אלא ריאליסטיות, המסר בו הוא לחלוטין ההיפך מפטריוטי, הוא לא מתבסס על סטייל או על אקשן או על מאגניבות. לא יודע, יכול להיות שהסרט יהיה חרא, לפי הטריילרים נראה שהוא כן נוטה לכיוון ה"מאגניב" יותר מדי וזה מרגיז אותי, אבל מצד שני זה טריילר, זו בערך המטרה שלו.
התלבטתי בין אוואטאר לwatchmen
אוואטאר, בגלל שזה אמור להיות מדהים מבחינה ויזואלית, והשומרים כי הטריילרים מרהיבים, העלילה נשמעת מעניינת(על פי התקצירים הידועים והגליון הראשון של הקומיקס שקראתי).
בסופו של דבר בחרתי בשומרים, כי על מראה בלבד סרט לא בנוי, ויותר על אוואטאר אני לא יודע.
לא נמאס
כל כך הרבה הצבעו לעוד סרט קומיקס?
סרטי הקומיקס הם הריאליטי של הקולנוע…
זה לא נמאס לכם כבר?
נראה כמו אקס-מן…אבל בהילוך איטי מדי.
אני מחכה לחדש של מר טרטינו…יותר מעניין לראות מה הוא יעשה
כנראה שלא.
אם אנשים היו פשוט רוצים לראות עוד סרט קומיקס, הם היו מצביעים יותר לוולברין.
זה שיש 'מבול' של סרטים שמבוססים על קומיקס לא אומר שחלק מהם לא יכולים להיות, נגיד, טובים.
ווטצ'מן נחשב לקומיקס פורץ דרך, ולאחד מהקומיקסים הטובים ביותר שנכתבו.
אקס מן בהילוך איטי מדי?
חוץ מהעובדה שמדובר על שתי קבוצות של גיבורי על, אין לעלילות יותר מדי במשותף.
הסיפור של ווצ'מן קצת יותר עמוק ומהורהר מהסיפורים של אקס-מן 1 ו-2.
הוא גם פחות סובב סביב האקשן.
אז אם כבר נמאס לך מכל סרטי הקומיקס ה'רגילים' – הנה, יש לך סרט שאמור להיות מאוד יוצא דופן.
אין אופציה של ''אף אחד''?
אני מניח שלפחות חלק מהסרטים האלה יהיו טובים ואהנה מהם, אבל באמת שאין משהו שאני ממש מצפה לו כמו שציפיתי, למשל, לאינדיאנה ג'ונס, או המשכי שודדי הקריביים.
יש אופציה לא להצביע.
הארי פוטר
(ספוילר חמור להארי פוטר השישי)
יש פרטי עלילה מאוד קריטיים שאני עומד להזכיר.
האינסטינקט הראשוני שלי היה התלבטות בין הארי פוטר לבין ווצ'מן ו-וולברין, אבל כשחשבתי על זה לרגע, הבנתי שאני לא ממש רוצה לראות את דמבלדור שותה רעל, מדדה חזרה להוגוורטס, ואז נהרג ונופל מבניין. אני אראה את זה, אבל אני לא יכול להגיד שזה משהו שאני מצפה לו בקוצר רוח.
אז בחרתי בוולברין, רק בגלל שלא קראתי את ווצ'מן, אז אני פחות מחובר לזה.
ניטפוק
לא Inglorious Basterds,
אמנם Bastards הוא האיות הנכון, אבל השם הרשמי של הסרט מכיל טעות כתיב מכוונת. אני מניח שתרגום נכון של שם הסרט יהיה 'ממזרים ידואים לשמצה'.
אחרי עלעול ברשימת הדמויות בסרט
אני חושב שהאיות הרלוונטי יהיה "ממזרים יהודים לשמצה".
אפשר לוותר על ה-''ממזרים''
"יהודים לשמצה" יכול להיות אחלה שם לסרט.
מה עם "אשתו של הנוסע בזמן" ?
אם היה בסקר, היה הבחירה שלי ללא ספק.
מכיוון שעדיין אין לו תאריך הפצה גם בארה''ב,
אין ראיה לכך שהוא ייצא בארץ במהלך השנה הקרובה. חוץ מזה, לא קראתי את הספר אמנם, אבל אצלי הוא לא מעורר ציפיות. הסרט היחיד של הבמאי שאני מכיר הוא 'הטיסה' הלא-משהו, ואת רייצ'ל מקאדאמס ואריק באנה אני מחבב, אבל לא ברמה כזאת שתגרום לי לצפות לסרט רק בזכותם.
ואני קראתי ואהבתי, ובכל זאת הסרט לא מעורר בי ציפיות.
משום מה אני בספק שיצליחו להסריט אותו בלי לאבד אותו לחלוטין בדרך ולסיים עם מלודרמה פשטנית וסוחטת דמעות. לא הכל נועד להיות מוסרט.
לדעתי הוא יהיה פחות טוב
מ"אחייניתו של הצורב בתודעה", אבל אולי אני טועה.
למה לי פוליטיקה עכשיו?
זה לא מעכשיו, זה מלפני שנתיים.
וחוצמזה, את "אחייניתו של הצורב בתודעה" כמענה לגל "X ממין נקבה של Y בעל תפקיד" (אשתו של הנוסע בזמן, ביתו של שומר הזכרון וכו') המצאתי מזמן ובלי קשר לפוליטיקה.
מה יש חוץ משני אלה?
אני די משוכנע שיש עוד אחד,
אבל אני לא זוכר.
אני די משוכנע שיש עוד אחד,
"הבת של בעל הטחנה"?
בתו של כורה הפחם
אם אפשר להחשיב את 1980 כחלק מה"גל" הזה.
זה לא מעכשיו, זה מלפני שנתיים.
הספר 'בתו של מאחה העצמות' אם זכרוני אינו מטעה אותי.
הסרט שאני הכי מצפה לו הוא
הארי פוטר והנסיך חצוי הדם.
מירב הסיכויים שזה יהיה הסרט היחיד השנה שאראה בקולנוע (אלא אם דוד פולונסקי יוציא עוד סרט מצוייר).
את שני המצויירים שבסקר, פיקסאר ודיסני, סביר להניח שאראה ב-DVD עם הילדים.
וטרנטינו – אם הוא יהיה כמו קיל ביל, ספרות זולה וכלבי אשמורת, אצפה לו. אם כמו ההוא על הדיילת – אמנע מכך.
אוף טופיק
כמה שאלות בנושא קומיקסים:
1 איפה אני יכול לקנות את הקומיקס של ווא'צמן? ובכלל קומיקסים?
2. האם הקומיקסים כולם מלאי תמונות או שקומיקסים בוגרים יותר כמו וי פור ונדטה ווא'צמן וכו' הם בעיקרם מילים ופחות תמונות?
3. האם האנגלית היא ברמה גבוהה?
[מקווה שזה בסדר לשאול פה את השאלות האלו מצטער אם לא :S]
תשובות
1. שתי החנויות המובילות בישראל – שתיהן בקינג ג'ורג' בתל-אביב.
קומיקאזה
http://www.comikaza.co.il/
קומיקס וירקות
http://cnv.co.il/
יש גם מחלקות קומיקס נרחבות ברשת חנויות "האוזן השלישית" ברחבי הארץ.
2. תמונות – זה הקונספט של המדיום.
3. תלוי בקומיקס – קח בחשבון שככלל הם מיועדים לקהל דובר אנגלית.
תשובות
ועוד שאלה אחת אחרונה:
אני אדם דתי, לאיזו רמה מגיע חוסר הצניעות והתיאוריים המיניים בקומיקסים? [בעיקר בווא'צמן שנהיה לי חשק לקרוא אותו אחרי הטריילר וקצת בדיקה על עלילת הקומיקס שנשמעת מרתקת אגב]
בווצ'מן יש תיאור לא לגמרי צנוע של יחסי מין
אבל הוא מינימלי, רואים קצת ציצי וזהו בערך, לא ממש פורנוגרפי ובטח לא במטרה לגרות.
בנוגע לשאר הקומיקסים – ובכן, כל קומיקס לגופו.
קומיקאזה נמצא בדיזנגוף סנטר
טכנית, הסנטר נמצא גם בקינג ג'ורג', אבל מי שיחפש את החנות ברחוב, צפוי לשוטט שעות בין כיכר מסריק לכיכר מירי אלוני מבלי למצוא את מבוקשו.
כדאי לציין שגם ל'אוזן השלישית'
יש מחלקת קומיקס עם מגוון לא רע של אלטרנטיבים. כלומר, הוא היה לא רע לפני כמה חודשים, הם קצת הדרדרו מאז, אבל עדיין יש שם כמה דברים מעניינים שאי אפשר למצוא בחנויות האחרות. ויש שם גם את ווצ'מן ודומיו, וחלקם במחירים יותר זולים מבשתי החנויות האחרות.
הכי זול זה דווקא בקומיקס וירקות
שם זה עולה 85 במקום 100.
בכלל, לפי מה שראיתי, הכי זול שם.
ושאלה טיפה אופית, אם בקומיקס עסקינן, איך פייבלס וTOP10?
בואו נישאר בטופיק?
אם אתם רוצים לדבר על קומיקס, יש בלוג מצוין בנושא:
http://comicsbyproducts.wordpress.com/
''כיכר מירי אלוני''?
מתי פיספסתי את זה?
זה באמת , אז לא נפתח דיון
רק אציין שמירי אלוני מופיעה פעמיים בשבוע בנחלת בנימין, באיזור שכבר זכה לכינוי "כיכר מירי אלוני".
''האימג'ינריום של ד''ר פרנסוס''
של גיליאם… נראה מבטיח, אבל יש עוד הרבה זמן עד שהסרט יצא…
האמת…
זה הסרט שאני הכי מצפה לו:
http://gizmodo.com/5123118/exclusive-movie-trailer-the-worlds-best-gadget-designers-speak-in-objectified
inkheart !ספויילר!
מתוך הרשימה התלבטתי בין הנסיך – שאילו הצבעתי לבין "UP". אבל הרגשתי לא כ"כ שלם עם הבחירה ועם הרשימה. לא מצאתי סרט שאני באמת מרגיש רטט של ציפיה ותקווה שהולכת להיות חויה שהיא גם מעניינת וגם איכותית באמת. משהו שאני אצא מהקולנוע ואומר – בשביל זה היה שווה להמציא את הקולנוע…
הטריילר של לב-של-דיו (inkheart) תפס אותי חזק.
עכשיו הערת ביניים. הנושא של עליית וירידת הטרנד הפנטסטי הוא נושא שעולה פה לעתים קרובות… ובכן, אינקהרט איננו חיקוי ה"פ וגם לא שר"ה. הוא סרט פנטסיה – עצמאי לגמרי. דומה אולי קצת לאבק-כוכבים מבחינה זו. ולכן, טומן בחובו הבטחה לסרט שנעשה מתוך מטרה לעשות סרט טוב ולא רק להיות תואם משהו ולא אילוסטרציה בלבד. הטריילר מגניב מאד ומעורר ציפיה (אצלי). היום סיימתי בשעה טובה את הספר – שיצא לאחרונה במרגנית, והציפיה רק עלתה משתי סיבות. (א) הספר מוצלח מאד. קלאסיקה ספרותית בכלל ומנטסטית בפרט. סיפור טוב, דמויות חזקות, עולם עשיר, שונה, משכנע. (ב) בטריילר עצמו יש כמה נקודות ששונות מהספר באופן משמעותי אבל שאיננו פוגע במהות הסיפור. (הילדה קוראת ומזמנת את הכלבלב מהקוסם מארץ עוץ, ובספר זה אחרת). מניתי אולי ארבעה משמעותיות. כך שאני רואה שהבמאי לקח לעצמו את החופש לעבד את הסיפור הכתוב לקולנוע. וזה גם בשורה טובה. לא קיצוץ, לא דילול אלא עיבוד. ויש כאן סיכוי להתאמת סיפור טוב מהמדיה הנקראת למדיה הנצפית. ואם זה אכן יצליח כפי שאני מצפה זו יכולה להיות פנינה קולנועית.
ואגב, לרד – אהבתי שאהב את the fall. נתן לי חשק נוסף להשיג ולראות (פיספסתי את ההקרנה באייקון). וכמו שרד ראה בסרט את אחד הסרטים הטובים ב2008 יש לקוות שאינק הרט יהיה אחד הטובים ב2009.
הבחירה שלי, לפי הסדר:
I. אווטאר – הבמאי עם המספר הגדול ביותר של סרטים ברשימת ה-Top10 שלי חוזר, And it's about $@#@ing time!
II. ממזרים חסרי תהילה – טרנטינו לא עשה משהו שהלהיב אותי במיוחד מאז "ספרות זולה". עם זאת, תמיד יש ציפייה גדולה לסרט חדש שלו.
III. למעלה – עד עכשיו לא היה סרט של פיקסאר שלא ניהנתי בו.
למה אני לא מצפה: טרמינייטור סלביישן – עדיין יש תקווה שברגע האחרון השיקוץ הזה יבוטל. מבחינתי, בדיוק כפי שהיה רק סרט מאטריקס אחד, היו רק שני סרטי טרמינייטור וככה זה ישאר.
לא בטוח מה אני חושב עליו: וולברין. הקונספט מגניב, השחקן מעולה, את הפרנצ'ייז (סרטי אקס מן) אהבתי מאוד. עם זאת, הטריילר אכזב אותי קשות. מצד שני טריילרים יכולים גם להטעות לרעה. נחיה ונראה.
כמובן שטרנטינו
קוונטין פוגש את בראד פיט בסרט על יהודים נקמנים באירופה בזמן השואה- זה לא יכול להכשל.
אבל אני באמת משוחד.
עם זאת אני מאד מחכה ל PUBLIC ENEMIES של מייקל מאן עם ג'וני דפ וכריסטיאן בייל מכמה סיבות:
1. מייקל מאן
2. ג'וני דפ
3. כריסטיאן בייל
4. מאפיה
אם גבר סרטים מסקרנים האמורים להגיע השנה.
אז האם "a christmas carol" של רוברט זמיקס ישתמש באותה טכניקת לכידת-תנועה כמו בשני סרטים האחרונים? אם כן אז הסרט בהחלט יהיה אחד הסרטים שאני הכי מחכה להם, ולו רק בגלל שיהיה אפשר לראות את ג'ים קארי בשלושה מימדים.
ואם כבר סרטים שהיו אמורים להיות בסקר, איפה "שרלוק הולמס"? אחד הסרטים הכי מעניינים של השנה.
ראיתי את הטריילר לקורליין
ואני חייב לציין שזה נראה כאילו הבמאי לקח לעצמו קצת הרבה חופש יצירתי בעיבוד…
אומנם עבר הרבה זמן מאז שקראתי אותו, אבל אני לא זוכר שהוא היה כזה…. קרקסי?
כמובן שהארי פוטר השישי, ואני לא אומר את זה כמעריץ מושבע (מה שאני) אלא בהערכה אמיתית של גוף הסרט
חוץ מזה, מלבד המצוינים בסקר (חלקם בתרתי משמע) ולמרות ניסיון העבר, אני בציפייה דרוכה לראות את 'מלאכים ושדים'. הוא פשוט נראה מצויין לז'אנר (או כך לפחות הרדארים שלי מסמנים).
מישהו חולק איתי את ההתלהבות?
אה... ממש לא?
איזו סיבה יש לצפות ל'מלאכים ושדים'? סרטי המשך לעתים רחוקות מתעלים על המקור, ובמקרה הזה המקור היה ממש גרוע, והספר שעליו ההמשך/פריקוול מבוסס נחשב לספר *פחות* טוב מ'צופן דה וינצ'י'. אוקיי, אז איילת זורר שם, אבל עם כל הכבוד, מזה לא בונים סרט.
אבל...המפיק *הבטיח* שהשני יהיה טוב יותר.
ואני, בתמימותי, סומך על כל הבטחה, "צופן דה וינצ'י" היה (לדעתכם) איטי ומשעמם, ולכן, המפיק אמר שבסרט השני, אף דמות לא תנוח, טום הנס תמיד יהיה בתנועה ויהיה הרבה אקשן, בנוסף לכך, נכון ש"מלאכים ושדים" הוא הפחות טוב מהשניים, אך הוא יותר "קולנועי" עם יותר התרחשויות ואקשן, בניגוד ל'צופן' שברובו כלל הסברים היסטוריים שיענינו את הקוראים, לא את הצופים. והטיזר היה מעולה!
דרך אגב, "צופן דה וינצ'י" מצוין (ולמען האמת, מהביקורת שלך, התקבל הרושם שדי נהנית, לא? לא זוכר, ואין לי כוח לבדוק), עכשיו בבקשה תורידו את האבנים, יש סרטים גרועים יותר שאני אוהב.
טוב, אם טום נס ברור שהוא יהיה בתנועה כל הזמן
מישהי מגניבה.
אני אישית אהבתי יותר את מלאכים ושדים, יותר אנשים מתים בדרכים מגניבות.
אז ככה:
א. כמו שאמרנו, לא כה קשה להתעלות על הקודם. אני אף צופה, וסמנו את מילותיי, שהוא יהיה טוב בכמה רמות מהקודם, בהרבה בחינות.
ב. לטעמי, מבחינת הספרים, 'מלאכים ושדים' מעניין ומותח הרבה יותר מ-'צופן דה וינצ'י', שכמו שכבר צוין כאן, מלא עובדות היסטוריות שהן אמנם מעניינות, אך האופן שבו הן שזורות בספר וממלאות אותו גורם לי להעדיף את 'מלאכים'.
ג. לא רק איילת זורר, גם שאר צוות השחקנים הוא טוב עד טוב מאוד.
הציפיות שלי בינוניות-גבוהות, אך אם אתבדה, אין לי בעיה לאכול את הכובע.
דווקא סקר 'סרט פיקסאר שאני הכי מצפה לו'
עלול להיות מאוד מעניין, ביחוד עם כל הסרטים העתידיים המעניינים שלהם.
אבל אנחנו יודעים רק על חמישה או שישה כאלה
בכל מקרה, כנראה שהייתי בוחרת ב-newt. לא יודעת, טריטונים נשמע לי נחמד.
שישה זה לא מספיק למלא סקר?
מוזר, מפני שחשבתי שגם שניים זה מספיק (וזה שאין לנו מידע עליהם חוץ מהתקצירים והלוגו עושה את הכל לטוב יותר, משום מה).
אחח
הסקרים פה מתחלפים מהר מדי… בכל מקרה – אני הולך דווקא על ברונו, רק כדי לראות עד כמה אנשים יכולים להיות אהבלים ולא לזהות את מי שעומד מולם… חוץ מזה, בטח יהיה פחות צפוי משאר הסרטים ברשימה.
מישהו מוכן לתאר לבורים שבינינו
במה בדיוק עוסק הסרט(או יותר נכון הקומיקס) השומרים?
זה קומיקס על גיבור על? קבוצת גיבורי על? ומה בדיוק הפך אותו לכזאת יצירת מופת שאתם מדברים עליה?
קצת קשה לתאר בקצרה.
בגדול, מדובר על עולם שבו גיבורי על – רובם נטולי כוחות-על – הם מציאות, אבל הוא לא העולם הלא-הגיוני של מרבית הקומיקסים, אלא עולם דומה מאוד לעולם שלנו. הסיפור בוחן את ההשפעות של קיומם של גיבורי על על העולם, ואת גיבורי העל עצמם, וכל זה במסגרת תעלומת רצח שקשורה במשהו הרבה יותר גדול.
הייחוד של הקומיקס הוא שהוא כתוב בצורה בוגרת ואינטיליגנטית – יש בו כמה וכמה רבדים, סיפורים בתוך סיפורים, דמויות אמינות ומעניינות וכדומה. הוא פשוט עשוי למופת.
בהנחה ואין לך בעיה עם אנגלית – ואולי באמת הגיע הזמן שמישהו יוציא תרגום לעברית – כדאי מאוד להשיג עותק ולראות למה כולם כל-כך מתלהבים.
ווצ'מן: ''כישלון מדהים''
Staggering Failure היא הכותרת של פוסט הלא ממש ביקורת על הסרט אצל ג'פרי וולס. אני לא טוען שהוא צודק בהכרח (עדיין לא ראיתי את הסרט), אבל לצערי הרב, ובעקבות הניסיון של '300', קל לי להאמין לביקורת הזאת. חוץ מזה, תמיד בריא יותר להגיע לסרט עם ציפיות נמוכות.
(אם לא קראתם את הספר, זהירות לפני שאתם נכנסים ללינק – הוא כולל מה שעשוי להתפרש כספוילר גדול).
http://hollywood-elsewhere.com/2009/02/staggering_fail.php
הצעת ייעול קטנה
אולי כדאי שבסקרים הבאים מהסוג הזה "הסרט שאני הכי מצפה לו בשנת…" יהיו לינקים בשמות של הסרטים לעמודים שלהם בימד"ב.
אני, למשל, לא שמעתי בכלל על רוב הסרטים ברשימה הזאת, ואני משערת שאני לא היחידה.
נראה לי שכך יהיה הרבה יותר נוח להצביע לא??