השנה האזרחית והדוחקואית מסתיימת עוד שבועיים, והאנליסטים למיניהם בוודאי כבר הכינו מראש את הסיכומים. אני יכול לומר לכם מראש מה הם כתבו: השנה היתה בי-פולארית. הקיץ היה גדול יותר מאי פעם, בזכות מתקפת המשכוני הענק, אבל כל השאר היה מאכזב. החורף היה כרגיל. אפריל היה שממה. ספטמבר עד נובמבר היו חלשים מאוד. אפילו דצמבר, עם 'מצפן הזהב' המאכזב, נראה רע. בקיצור, מלבד הקיץ, השנה הזאת היתה אכזבה גדולה, והוליווד צריכה להתרגל לעידן שבו את הכסף הגדול עושים בקיץ, ואך ורק בקיץ.
אבל אז הגיע סוף השבוע האחרון, ואילץ את אותם מנתחים ללחוץ ctrl-A ו-del על כל סיכומי השנה, ולהתחיל לכתוב אותם מחדש. בשלוש מילים: הולי פאקינג שיט.
כמו בשבוע שעבר, השאלה לא היתה מי יהיה במקום הראשון. היה ברור מראש ש'אני האגדה' עם וויל סמית יהיה במקום הראשון. השאלה, כרגיל, היא האיך. ואם בשבוע שעבר 'מצפן הזהב' כבש את המקום הראשון בקול ענות חלושה, השבוע וויל סמית לקח אותו באופן, המממ, משכנע הרבה יותר. 76.5 מיליון דולר. מה ששמעתם. 'אני האגדה' לא רק השיג את הפתיחה הגדולה ביותר השנה מחוץ לחודשי הקיץ, הוא גם שבר, באופן בלתי צפוי לחלוטין, את שיא הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לחודש דצמבר, כשהוא עוקף בכך את 'שר הטבעות: שיבת המלך'.
'אני האגדה' ('I am Legend') – שיגיע אלינו בשבוע הבא – הוא העיבוד הקולנועי השלישי לספר באותו שם מאת ריצ'ארד מאתסון. קדמו לו 'האיש האחרון עלי אדמות' מ-1964 ו'איש האומגה' מ-1971. ובכל זאת, קשה להגדיר אותו כרימייק, מכיוון ששלוש הגרסאות שונות מאד זו מזו, וגם מהספר שעליו כולן מבוססות. וויל סמית מגלם את רוברט נוויל, האיש האחרון עלי אדמות, לאחר שמגפה הפכה את כל יתר תושבי כדור הארץ ליצורים ערפדיים. במשך היום הוא משוטט בהריסותיה של ניו יורק סיטי, בחיפוש אחר מרפא למגפה. בלילה הוא מסתגר בחדר מבוצר, בעוד הערפדים משתוללים בחוץ.
מה למדנו מההצלחה של הסרט? בעיקר דבר אחד: וויל סמית הוא כוכב הקולנוע הגדול ביותר בעולם כיום, נקודה. כל אחד מששת הסרטים שבהם כיכב בשש השנים האחרונות הגיע להכנסות של יותר מרבע מיליארד דולר ברחבי העולם. לפני שנתיים הוא הופיע ב'היצ'', והשיג את הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לקומדיה רומנטית; לפני שנה הוא הופיע ב'המרדף לאושר', והפך אותו לאחת מהדרמות המצליחות ביותר אי פעם. ועכשיו, עם 'אני האגדה' הוא מראה שהוא בהחלט מושך קהל עדיין גם לז'אנר שפירסם אותו, סרטי האקשן (במקרה הזה, על גבול האימה). לא משנה איזה סרט סמית עושה או באיזו תקופה בשנה הוא יוצא – הקהל שם. שחורים, לבנים, אמריקאים, אירופאיים – כולם אוהבים אותו. להופיע בסרט בשם 'אני האגדה' זו לא הגזמה ולא השתחצנות מצידו, אלא ציון של אמת פשוטה. ואם להיות מוריד הגשם מספר אחת בעולם זה לא מספיק, על פי הביקורות לסרט, לסמית יש עוד את החוצפה להתנהג בניגוד מוחלט למסורת בסרטים מהסוג הזה, ולשחק טוב.
'אני האגדה' אמנם התעלה בהרבה על הציפיות ממנו, אבל יש סרט אחר השבוע שעשה את זה בצורה מדהימה עוד יותר. זהו 'אלווין והצ'יפמנקס'. שהגיע למקום השני. עם 45 מיליון דולר. לשם השוואה, רוב הנביאים, החוזים והמנחשים ניחשו שהוא ישיג בין 15 ל-20 מיליון דולר. בוודאי שאף אחד לא ניחש ששני סרטים שונים יכניסו סכומים גבוהים כל כך באמצע דצמבר. 'אלווין והצ'יפמנקס' שייך לז'אנר ה"סדרות מצוירות ותיקות ונוסטלגיות שהפכו לסרטים מצולמים עם דמויות באנימציה ממוחשבת", כמו 'סקובי-דו', 'גארפילד' ו'קספר'. הצ'יפמנקס הם להקה של שלושה סנאים עם קולות שמורצים מהר (כמו סאות' פארק, רק יותר מעצבן ובלי הקללות), שמעצבנת כבר כמה דורות של הורים: בסדרת הטלוויזיה המצוירת הראשונה שלהם הם הופיעו ב-1962, אבל זכו לעיקר התהילה עם סדרה מצוירת מחודשת בשנות השמונים. והנה, עכשיו הם מעצבנים גם את הדור הנוכחי, ובעקבות הצלחת הענק של הסרט (ושלא תהיה טעות: מקום שני או לא, 'הצ'יפמנקס' הם ענקיים) ברור שזה לא יסתיים כאן. אתם כנראה הולכים לשמוע הרבה הרמוניות בקולות צפצפניים בעתיד הקרוב. סרטים המבוססים על סדרות מצוירות כמעט אף פעם לא נחשבים לטובים, ו'הצ'יפמנקס' לא יוצא דופן. אפשר למצוא בסרט את כל הסימנים המובהקים של "סרט ילדים" מסחרי, כלומר בדיחות קקי-פיפי ועלילה ממוחזרת. המבקרים מתפתלים בכסא ומחכים שזה ייגמר. אלינו זה צריך להגיע בסביבות פורים. הכינו את עצמכם.
במקום השלישי נמצא 'מצפן הזהב'. כפי שקורה לעתים קרובות בעולם הדו"חקו, מה שהתחיל רע ממשיך הרבה יותר רע, ואם בשבוע שעבר הסרט הוגדר כאסון, השבוע הוא משתדרג לדרגת קטסטרופה. עם ירידה של 65% בהכנסותיו, הסרט הכניס כבר בסוף השבוע השני שלו פחות מ-10 מיליון דולר, ובסך הכל, 41 מיליון. הסרט שהיה אמור להיות התשובה ל'נרניה', לא מצליח אפילו לעמוד בקצב של 'ממלכת טראביתיה', אם כי מחוץ לארה"ב מצבו קצת פחות גרוע. עד שיוחלט איזה ראשים בדיוק יעופו בניו-ליין בגללו, למפיקים נשאר רק להתלבט בשאלה מה משפיל יותר: העובדה שהפתיחה של הסרט התגמדה מול הפתיחה של אלווין והפאקינג צ'יפמנקס, או העובדה שהפתיחה של הסרט היתה קטנה יותר ממה שעשה 'אני האגדה' ביום אחד.
כדי להזכיר שגם בשבוע של הצלחות מדהימות אפשר להיכשל, נכנס למקום השישי 'The Perfect Holiday', דרמה משפחתית שחורה לחג, שהכניסה רק 2.6 מיליון דולר. סכום קטן יותר, ובכל זאת הצלחה גדולה הרבה יותר, שייך ל'כפרה', שנעזר בשבע מועמדויות לגלובוס הזהב וסטטוס אוסקרי הולך ומתחזק, ונכנס למקום התשיעי עם 1.9 מיליון דולר מ-117 אולמות בלבד. התחרות העיקרית שלו באוסקר, מסתמן, היא 'ארץ קשוחה' (מקום חמישי השבוע), חביב המבקרים, שבינתיים מוביל בהפרש גדול על כל סרט אחר בכל הנוגע לסיכומי שנה ופרסי איגודי המבקרים למיניהם.
בשבוע הבא כריסטמס, וכמו תמיד הוא מביא איתו מלבד עצים ושלג והו-הו-הו גם הרבה מאוד סרטים, שמתחרים על תשומת הלב הציבורית בזמן ימי החופשה שבין חג המולד לראש השנה האזרחית. כריסטמס השנה צפוף במיוחד: ייצאו 'אוצר לאומי: ספר הסודות' לאנשים שהסרט הקודם היה אינטליגנטי מדי בשבילם; 'סוויני טוד', המיוזיקל המדמם של טים ברטון עם ג'וני דפ; 'מלחמתו של צ'רלי ווילסון', עם טום הנקס וג'וליה רוברטס; פארודית הזמר 'Walk Hard', וגם הדרמה הרומנטית 'P.S. I Love You' עם הילארי סוואנק ולאונידס מלך ספרטהההההה. ואם תוסיפו לכל זה את שני הלהיטים של השבוע, שעדיין יהיו חזק בתמונה גם בשבוע הבא, תקבלו בלגן עצום מתחת לעץ האשוח. מרי כריסטמס!
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
כריסטמס בשבוע הבא?
אני דוקא יודע שהוא מתחיל ב25 לדצמבר לא?שזה יומיים אחרי סוף השבוע הבא.
ומה עם "רודף העפיפונים"?0.4 מיליוד דולר ב 35 אולמות וממוצע של 12 אלף זה טוב?
אאל''ט החופשה מתחילה כבר בשבוע הבא
וזה מה שחשוב.
כריסטמס, כמובן, הוא ב-25 לדצמבר
(שזה יום שלישי, ואז יצטרפו עוד כמה סרטים לערימה) אבל החופש מתחיל כבר בסוף השבוע.
'רודף העפיפונים' – תוצאה סבירה, לא יותר ואולי פחות. בשביל סרט בפרופיל גבוה שמופץ ב-35 קולנועים בלבד, ממוצע של 12 אלף לא נחשב לגבוה (ל'ג'ונו', עם מספר דומה של קולנועים, יש ממוצע של 36 אלף).
וואו. הישג עצום ל''אני האגדה''
לא חשבתי שעם 60% עגבניות טריות הסרט יצליח כל כך. מעניין כמה אנשים הלכו לקולנוע בעצם בשביל לצפות בטריילר של באטמן או לגרסת האיימקס בשביל שש דקות וחצי של הג'וקר (והוא לגמרי נהדר בפרולוג הזה).
ואיך לעזאזל "אלווין וה…" גרפו 45 מיליון? מה קרה לאמריקאים בשבוע הזה? מה הם שתו? הלוואי שזה ישפיע עליהם גם בשבוע הבא וסוויני טוד יצליח בקופות, זה יעזור לברטון במירוץ לאוסקר.
מה קרה פה?
לא צפיתי עדיין באף אחד משני הסרטים המדוברים, אבל אלא אם באמת הרסו את "המצפן הזהוב" (הספר מעולה, אני אשמח להתבדות) ואלא אם "אני האגדה" משובח מאין כמותו (הוא לא עושה רושם כזה מהטריילרים, אני אשמח להתבדות), אני פשוט לא מבינה.
אוף.
זה לא שקשה להפוך את אני אגדה לסרט רע,
אבל לסרט שחולק את אותו ספר עם זה
http://www.youtube.com/watch?v=McYNwsjdsWo
יש פוטנציאל להיות ממש טוב.
הסבר פשוט
הסיבה שהסופ"ש הזה היה ענק עבור 2 הסרטים הראשונים היא – מזג האויר.
עדכון עבור תושבי הלבנט:
כל החוף המזרחי של צפון אמריקה התכסה בשכבת שלג רצינית בעקבות סופת שלגים המכונה 'נוראיסטר'. אנשים יושבים בבית כשחלק הכבישים עוד חסומים ומה יש לעשות? ללכת לקולנוע (במיוחד עם ילדים).
בטוח שאם זה היה סופ"ש נטול שלג לא הייתם רואים כאלה פתיחות.
אבל בשביל קולנוע צריך לצאת מהבית, לא?
לפחות עד שיומצאו הקולנועים הניידים שאפשר יהיה להזמין הביתה עם הפיצה…
אז מה את בעצם אומרת?
שפינו דווקא את הכבישים המובילים לבתי הקולנוע?
בכלל לא היה כזה שלג קטלני.
לפחות לא בניו יורק.
ואנשים דווקא יצאו למסעדות, כמו בכל ערב סופ"ש רגיל, וזה בכלל הסבר די תלוש.
בכלל לא היה כזה שלג קטלני.
מישהו שאני מכיר לא יכול היה לצאת מן הבית כמה ימים בגלל הסופה שהשתוללה באזור מגוריו. כך שבמקומות שונים המצב היה שונה.
יש לי ספקות לגבי מועמדות של ''כפרה'' לאוסקר
כן, מדובר בסרט שזוכה בעיקר לתגובות חיוביות וכן, הוא מאוד בריטי וזה תמיד טוב. הבעיה היא שחוץ מ"ארץ קשוחה" ו"ג'ונו" אף סרט לא נראה בטוח בתמונת האוסקר (וגם כאן, "בטוח" זה לא במאה אחוז). כפרה התחיל את המרוץ לאוסקר בקיץ, בפסטיבלים. השאלה היא האם הוא באמת כזה טוב, או שכמו "קולד מאונטיין" ו"נערות החלומות", ימצא עצמו בחוץ לטובת סרטים שהצטרפו מאוחר יותר למרוץ.
בכל אופן, היום פורסמה רשימת הסרטים ששלושה מהם יהיו מועמדים לאוסקר על האפקטים. אני אשמח אם מישהו יסביר לי מה "רטטוי" עושה כאן:
"300"
רטטוי עושה כאן את מה ש-ביוולף וסוסון המים עושים כאן:
הוא כולו באנימציה ממוחשבת, קרי – מנקודת מבט מכלילה מאד וקצת פרימיטיבית ולא הוגנת – הוא "כולו אפקטים" (או כך לפחות נראה לי שחשבו האנשים שם באקדמיה למעלה).
זה לא זה
לא יודע לגבי סוס המים, אבל ביוולף משתמש ב"לכידת תנועה" (תרגום תנועות של שחקנים בשר ודם לאנימציה) שבהחלט נחשבת לסוג של אפקט חזותי. רטטוי עשוי כולו באנימציה, כך שאני מניח שנעשה שימוש בטכנולוגיה נוספת ביצירת הסרט שהופך אותו כשיר למועמדות על האפקטים. אחרת, למה סרטים כמו לפגוש את הרובינסונים ושרק השלישי לא כשירים?
הדבר היחיד שעולה לי כרגע בראש הוא שקראתי שרחובות פריז ברטטוי דומים להפליא לפריז המציאותית. יכול להיות שהשתמשו במשהו שמתרגם תמונות של מקומות לאנימציה?
ומה עם התלת מימד? זה לא נחשב אפקטים מיוחדים?
כן, בשנת 1985
אולי לא הבנתי את הקטגוריה.
אני חשבתי שהיא קשורה למי משתמש בטכנולוגיה הכי טוב, ולא מי המציא טכנולוגיה חדשה לגמרי. לטעמי, התלת-מימד בביוולף עשוי מצוין – הרבה יותר טוב מהשימוש שלו בטכנולוגית לכידת התנועה.
אני מתנצל, פינגווין
אבל במקרה הזה זה אתה שלא הבנת את הקטגוריה. הקטגוריה לא עוסקת בחדשנות טכנולוגית (בשביל זה יש את ה-Sci-tech awards שמחולקים בנפרד מה"אוסקר" האמיתי) אלא, כמו שאמרה מאצ', במי שמשתמש בה הכי טוב. או הכי יפה. או משהו.
אין שום סיבה עקרונית שסרט אנימציה לא יהיה מועמד לפרס הפעלולים (וזה כבר קרה: 'הסיוט שלפני חג המולד' היה מועמד לפרס). ממילא הרוב המכריע של הפעלולים היום הם ממוחשבים, אז מה זה משנה אם הסרט שמסביב הוא מצויר או לא? למה שסרט שבו יש גם דמויות וירטואליות וגם מצולמות (כמו 'מצפן הזהב') יוכל להיות מועמד, אבל סרט שבו יש *רק* דמויות וירטואליות – לא? הבעיה היא איפה מותחים את הקו בין פעלול לאנימציה. אפשר להתייחס לכל דבר ב'רטטוי' כאל אפקט מיוחד, בדיוק באותה מידה כמו 'ביוולף' – המים בסיר, ההשתקפות בחלונות, הפרווה של העכברים. אין סיכוי שהעמחה באקדמיה יבינו את זה, ולכן 'רובוטריקים' יזכה בפרס (ודי בצדק, חייבים להודות) אבל 'רטטוי' הוא מועמד ראוי בהחלט.
בכל זאת
אם כל סרט באנימציה ממוחשבת יכול להיות מועמד, למה רק רטטוי? הרי בכל שנה יוצאים סרטי אנימציה ממוחשבת והטכנולוגיה לא מפסיקה להתקדם. אני לא פוסל את האפשרות שעצם האנימציה ברטטוי היא מספיקה בשביל להיות כשיר, אבל תוהה אם יש משהו בסרט מעבר לאנימציה שנותן לו את הכבוד. כשיצא "מוצאים את נמו", פיקסאר התגאו בכך שהצליחו ליצור רקע משכנע של מים באנימצית מחשב. בשנה שעברה, "תזיזו ת'רגליים" עשה עבודה בכלל לא רעה עם לכידת תנועה. בכל זאת, רטטוי הוא זה שמקבל הכרה, לפחות בשלב הראשוני, על אפקטים. את הרשימה בוחרים אנשי אפקטים ולא אנימטורים, כך שנראה לי רלוונטי לשאול לפחות מה משך אותם ברטטוי, שהרי הם עובדים בעיקר על שילוב בין אנימציה ושחקנים חיים.
קראתי קצת ואני יודע שיש ברטטוי לא מעט השגים נאים של אנימציה ממוחשבת. השאלה שלי היא האם יש משהו נוסף שכל כך משך את אנשי האפקטים, או שמדובר באנימציה טהורה בלבד.
אני מתנצל, מה??
"רובוטריקים"?אחד מסרטי האקשן בעלי האפקטים הכי מאכזבים השנה.למה לא "שודדי 3".גם מערבולת,גם מפל,גם ספינה על חול,גם דיווי ג"ונס ועוד מלא סצינות עם אפקטים מדהימים.
כניראה באקדמיה לא מתלהבים מזה.
הפסד שלהם.
אמנם לא ראיתי רובוטריקים, אבל אני עדיין בעד ביוולף.
בעיקר כי ה"אפקטים" שלו מעלים אותו לרמה אחרת לחלוטין ממה שהוא בלעדיהם ובזכותם הוא חווייה מדהימה. אם יטרחו ויארגנו לכל חבר אקדמיה מושב במקום טוב בהקרנת איימקס שלו, אני פשוט לא מבינה איך הם יוכלו להצביע לסרט אחר.
תסתפקי במועמדות לעריכת סאונד או לשיר מקורי?
לא באמת.
זה לא שאהבתי כל כך את הסרט. אהבתי את השימוש שלו בתלת המימד. מאוד. בכל אספקט קולנועי אחר יש סרטים שעולים עליו בהרבה, וראויים יותר למועמדות. בשימוש באפקטים – לא.
מה לגבי סלסלת פירות?
כן, תודה?
אוקיי, אני חושב שמצאתי
לפי דבי:
מה מצאת?
כמעט כל סרט אנימציה משתמש ברפרנסים מצולמים, ופעמים רבות משתמשים במדובבים לשם כך כדי ללכוד את הדמות באופן מלא. זה ממש לא יוצא דופן.
איזה פתיחה מדהימה
שראיתי את זה לא האמנתי.
אבל אין מה לעשות וויל סמית הוא באמת השחקן הכי טוב והכי פופלרי בימינו,כל מה שהוא עושה הוא מצליח,אין שום דבר שהוא נכשל בו.
והאמת נגיד אם הסרט לפחות היה יוצר עניין אבל האמת היא שבאמת הוא לא,את כל העניין יוצר וויל בעצמו וזה מה שמדהים.לי הסרט נשמע באמת גרוע אבל כמו כולם אם וויל סמית עושה משהו כנראה שישנה סיבה טובה ואני ירוץ לראות את הסרט שיצא בארץ.
אני האגדה? מאיפה הגיעה ה הידיעה?
ואם אתם רוצים לראות את הסרט הראשון שנעשה על פי הספר (למרות שהנוכחי יותר דומה לסרט השני) אפשר להורידו חוקית כאן:
http://www.archive.org/details/the-last-man-on-earth
הקישורים בצד שמאל
תגיד תודה.
הוספה של ה'-הידיעה מיותרת היא אחד הדברים הפחות גרועים שהיו יכולים לקרות לשם הזה בעברית. המפיצים בארץ בדרך כלל לא אוהבים שמות לא שגרתיים (כלומר, כל מה שלא נכנס לתבנית "שגרה קטלנית", "חתיכה קופצנית", "זהות אימתנית"), ו'I Am Legend' הוא בהחלט לא שם שגרתי. אז לפחות קיבלנו אותו נכון, ברובו.
בקשר ל-'האיש האחרון עלי אדמות' – איך סרט חדש יחסית כמו זה הגיע ל-public domain?
קצת מעייף הקטע הזה.
לא כל שם שני נכנס לתבנית קטלנית, כך שלא כל סרט מצדיק ברכת "הגומל".
תגיד תודה.
בעברית "אני אגדה" הוא משפט בעל משמעות. באנגלית, "I am legend" הוא לא (legend זה לא שם עצם קיבוצי).
במקרה הזה, דווקא "אני האגדה" נשמע פחות… משפט. לא יודע מה הבסיס לשיבוש במקור, אבל אפשר לקוות שהתרגום משמר את ההיגיון שם.
אל תגיד תודה.
את True Romance תרגמו בזמנו ל"רומן על אמת", בזמן שתרגום מילולי היה שומר על המשמעות המקורית. "אני אגדה" אמנם דו משמעי אבל זה סלנג ישן, שמת מתישהו באייטיז ונקבר יחד עם 'שאפה' 'גזעי' והדבר הזה שבחורות היו לובשות מעל הנעליים.
הדבר הזה שבחורות היו לובשות מעל הנעליים
לא רק שלא מת או נקבר – סופית או שלא – אלא חי ומשגשג כבר למעלה משנתיים רצוף (מה שמאז שנות התשעים הוא כמעט בלתי הגיוני בעולם האופנה. טרנדים נוטים להחזיק מעמד בדרך כלל עונה אחת, עד שלוש במקרה הממש טוב.
ובכל מקרה, זה עדיין מצרך פופולרי אצל רקדנים ורקדניות, כך שגם כשהאופנה לא יצאה אל הרחוב, החותלות נשארו חיות ובועטות.
הדבר הזה שבחורות היו לובשות מעל הנעליים
חותלות הן אביזר אופנה חיוני, גם ללא רוקדות מבינינו (לי אפילו אין נעלי בובה, אבל לחותלות דאגתי מיד כשהתקרב החורף)
נדמה לי שזה מבוסס על הביטוי I am legion, ממרקוס ה 9
(אם כי לרוב הוא מתורגם כ-My name is Legion), מהסיפור על גירוש השדים שמופיע גם בלוקאס ח 30. בכל מקרה, הביטוי I am Legion מוכר באנגלית.
לא ראיתי את מרקוס 1-8, מצטער.
נו, לא באמת ציפיתי ממך לראות פורנו.
יש איזה משהו
על הקופלה החדש ?
אכזבה עד כישלון.
'Youth Without Youth', הסרט הראשון שקופולה ביים במאה הנוכחית, קיבל ציון עגבניות מביך של 28%. מבחינה קופתית, הסרט יצא השבוע לשישה קולנועים והכניס פחות מ-5,000 דולר לאולם. פאדיחה. דווקא בימד"ב הוא מקבל ציון סביר (7.0).
אני על ימד''ב כבר לא סומך
יש שם יותר מדי ציונים תמוהים.
הוא בדיוק המשפט שאני אומר לפלייסטיישן שלי בכל לילה, לפני השינה.
שאלה:
יש קשר או אין קשר בין שני הסרטים האלה?
http://www.apple.com/trailers/wb/iamlegend/
http://www.apple.com/trailers/wb/iamlegendisolation/
השני הוא לא סרט
אלא סרטון "קומיקס נע" שנוצר כפרומו לסרט.
''שנוצר כפרומו לסרט''
לסרט עם סמית?
וויל סמית הוא לא הדבר המדאיג בכל העניין (ולא, גם לא הצ'יפמנקס)
אז נכון, 'אני אגדה' מגדיר את וויל סמית כאחד השחקנים הרווחים בהוליווד. שלא תבינו לא נכון- אין לי שום דבר נגד וויל סמית, שחקן חביב ביותר, אבל יש כאן פרשה הרבה יותר גדולה ומדאיגה על הפרק: הוא מכתיר את עקיבא גולדסמן בתור התסריטאי הרווחי ביותר בהוליווד
תסתכלו על כל הסרטים שלו מהשנים האחרונות: נפלאות התבונה (313 מיליון), אני רובוט (347 מיליון), סינדרלה מן (שקצת נכשל, אבל עדיין 108 מיליון זה מכובד), והכי גרוע- צופן דה וינצ'י (758 מיליון), ועכשיו אני אגדה- שבטח יגיע ל400 מיליון ומשהו
תגובתי: לא אכפת לי אם הוא אדם נחמד. צריך להרוג אותו בעינויים
כמו שנאמר עליו
יהודי יקר.
הסרטים שלא הגיעו לארץ
ובעניין שונה לגמרי לקראת סיכומי השנה האזרחית בקולנוע, רציתי להעלות את הקטגוריה של הסרטים שלא הגיעו השנה לקולנועים בארץ (ואולי יגיעו להקרנה מיוחדת אי שם אי אז במפגש כלשהו… :-).
האם היו החמצות, האם שווה לטרוח להשיג אותם. האם הם מופצים בדוד עם תרגום בכלל. מה המכנה המשותף ולהזיל דמעות מספר…
אני זוכר את D-WARS, המימזי האחרון, ואני נזכר ב"אני דוד". זהו בינתיים.
אגב, אני עדיין מקווה שבכ"ז ימשיכו עם סדרת המצפן הזהוב. מה ההערכה? באיזה שער ההימורים?…
חכה להחלטות האקדמיה.
למה זה משנה?
לא האקדמיה הזאת.
השידורים החוזרים של ''הנסיך המדליק מבל איר'' עשו את שלהם
''ההוביט'' ב-2010 ו''ההוביט 2'' ב-2011?
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=40300
1. מה זה "ההוביט 2"?
2. אם יש צדק מינימלי בעולם – שסם ריימי ירד מהרעיון המגוחך שלו לביים את הסרטים, בבקשה!
פיצול?
לא שההוביט כזה ארוך =\
ובIMDB מצויין רק על הוביט אחד, שמועתי מאוד, ב2009
http://www.imdb.com/title/tt0903624/
לא רוצה הוביט, רוצה הסילמריליון!
>:ם
סביר שהסרט השני יהיה משם, לא?
הרי אומרים שסרט אחד יהיה ההוביט והשני יהיה מבוסס גם הוא על כתביו של טולקין. לא שאין כתבים אחרים מלבד הסילמליריון, אבל יש בו כל-כך הרבה סיפורי אגדה אפיים*, שוודאי ירצו להסריט אחד מהם, פינגולפין שולת!!1
*לפחות הם היו כשקראתי את הספר לפני מס' שנים.
הסרט השני אמור לגשר בין ההוביט לשר הטבעות.
ככה שמרבית הסילמריליון דווקא לא יכנס לשם.
אבל לטולקין יש מספיק סיפורים בתקופה הזאת שבה הסרט יתרחש.
אבל למרות הכל יוצרי הסרט כנראה יקחו הרבה חופש יצירתי בסרט הזה.
'הקייטנה של קנלר'\ 'חותכי ורידים סיפור אהבה'
יש תאריך הפצה?, משהו? או שהסרט לא יוקרן בארץ?
אין תכניות להפיץ את הסרט בארץ, נכון לעכשיו
וחבל.
לזה אני קורה טריילר טוב של ''סוויני טוד''
http://www.youtube.com/watch?v=DIsFvbU_vfA
פברואר?למה כל כך הרבה זמן?
מישהו ראה את ''אוצר לאומי:ספר הסודות''?
איך היה??
כמו הארי פוטר
אבל עם חדר במקום הספר.
דומה מאוד לראשון, אבל יותר מטופש
כלומר, היו כמה סצינות נחמדות או משעשעות, אבל הסרט נוטף יותר פאתוס אמריקאי, שופע משחק פחות משכנע והעלילה עדיין טומנת בחובה מאגרי טמטום בלתי נדלים.
בקיצור – הסרט מומלץ למי שמעוניין בסרט הרפתקאות אינדי-סטייל, רק מלא באייקונים אמריקאיים, ושכל הרציונל של הדמויות הפועלות בו מגוחך, והרבה פחות כיפי. עוד יותר בקיצור – סרט חביב, אבל סתמי.
יתכן ספוילר ל''נרניה 3''
האם זה נכון שפיטר יופיע ב"המסע בדורך השחר".אבל הוא לא מופיע בספר.אז למה??
כשאתה שואל שאלה כזאת, כדאי שתגיד מאיפה זה בא
כלומר, איפה שמעת שפיטר יופיע ב'דורך השחר'? נראה לי קצת מוקדם לשמועות כאלה.
את הידיעה הזאת מצאתי בשני אתרים
1-ימד"ב
2-וויקיפדיה(העמוד של וויליאם מוסלי השחקן המגלם את פיטר)
א. זו לא ידיעה.
ידיעה היא משהו שמופיע באתר חדשות ("וויליאם מוסלי: אני אופיע ב'נרניה 3"').
ב. זה בויקיפידה מכיוון שהם העתיקו מימד"ב.
ג. זה בימד"ב כי (פזמון חוזר): בכל הנוגע לסרטים עתידיים, ימד"ב הוא אתר לא אמין. דברים כתובים בימד"ב ובויקיפדיה, כידוע לך, מכיוון שמישהו כתב אותם, ולא משום סיבה אחרת. כמו שאני יכול להיכנס לויקיפדיה ולכתוב שארנולד שוורצנגר משתתף ב'נרניה 3' בתפקיד טבח הספינה, מי שכתב את זה לא יודע יותר ממני או ממך.
עכשיו לעובדות: 'נרניה 3' אמור לצאת ב-2010. הצילומים עוד לא התחילו. התסריט, סביר להניח, עוד לא נכתב. מה הסיכוי שבכלל ידוע, בשלב הזה, אם פיטר וסוזן ישתתפו בסרט או לא? קיימת אפשרות שמפיקי הסדרה יחליטו להכניס לסרט סצינה בהשתתפותם שלא היתה בספר. אבל אפילו הם, סביר להניח, עוד לא השקיעו בשאלה הזאת שום מחשבה. יש להם עוד שנתיים וחצי לעבוד על זה, למחוק, לכתוב מחדש, או לצלם, ולמחוק את הסצינה ולכלול אותה ב-DVD בלבד. בקיצור, מוקדם מדי לדעת. ואת כל זה אתה יכול להבין לבד; אתה לא צריך אתרים שיחשבו בשבילך.
אפרופו נרניה...
היום ראינו בקולנוע טריילר לנסיך כספיאן והוא היה מדובב. מאוד מוזר. האם זה אומר שלא יקרינו בארץ את הגירסה האנגלית?
חצי ממה שהיה בטריילר אין לו שום רמז אפילו בספר. אני מקווה שהם לא הולכים לעשות בלאגן יותר מדי גדול שם.
הטריילר מוקרן בקולנועים גם באנגלית.
אפרופו נרניה...
אני דווקא לא זיהיתי משהו שלא ניתן לאתר את מקורו במשהו בספר. הרי ברור שהם ינצלו את הקרב הספונטני והפיצפון שיש בספר כדי לספק מלחמה אפית בסדרי הגודל של שר הטבעות; אבל חוץ מזה?
אני הבחנתי בפרחים שהיו סביב לוסי
שגם הופיעו בסרט הראשון אבל לא בספרים.ואת העץ ההוא חובט באדמה,האשה שבתוך הקרח,הזיקוקים וגם לא נדמה לי שכל סצינות האקשן הללו באו מסצינת הקרב כי חלק מהם בשעות הצהרים וחלק מהם בלילה,כלומר שיהיו עוד כל מיני קרבות אחרים שהוספו
אני הבחנתי בפרחים שהיו סביב לוסי
חלק מהדברים באו מהמסע של אסלן עם שתי הילדות כדי לאסוף תומכים.
יכול להיות שהם הכניסו שם אקשן וסכנה שהם המציאו.
גם בכל הנוגע לסרטים עבריים ימד''ב הוא לא הפונקציה הכי אמינה
הם בהחלט עושים פאדיחות על.
אכן
אני מכיר מישהו, במאי ועורך במקצועו, שימד"ב טוען שהוא שיחק את דמות "המלצר ההומו" ב"פעמיים בוסקילה" של זאב רווח. למה? כי חבר של הבחור הנ"ל חמד לצון ורשם אותו שם.
פניות לימד"ב בנושא לא הועילו, ולבסוף הבחור הנ"ל החליט שזה מספיק משעשע כדי להשאיר את זה בביוגרפיה.
'פעמיים בוסקילה' -
הסרט שעל פי ימד"ב, אגב, יצא ב-1998.
אולי כי זו השנה בה הוא יצא?
אולי כי זו השנה בה הוא יצא?
1998:
http://www.third-ear.com/p_prod.aspx?id=20961
שנת 0:
http://shop.seret.co.il/Product.asp?Pid=28915&Cat2Cat1ID=10&Cat2ID=0
מבין השניים, ואני רציני לחלוטין כאן, השני נשמע לי יותר הגיוני. זה באמת סרט מ-98?!
הולי שיט, כנראה שזה נכון.
מי מעוניין?
סרט בן 0 דקות, שהופק בשנת 0 (לספירה?), הסאונד שלו = 0 והמפיק/במאי הוא לא אחר מאשר המהולל?
אני מזמין עכשיו.
אולי כי זו השנה בה הוא יצא?
לא יאומן!
זה אומר שזה יצא כשהייתי בגיל מספיק מבוגר לדעת על זה.
האם זה בכוונה נראה כזה עתיק?
איך זה שעל חגיגה בסנוקר כתוב שהוא יצא ב-75 והם מרגישים כמו לוק סטוק וסנאץ'?
אולי כי זו השנה בה הוא יצא?
"חגיגה בסנוקר" דומה בעינייך ל"לוק סטוק" ול"סנאץ"'?
<*נורה מהבהבת באדום נדלקת בראש הרוסי* עומס יתר! עומס יתר! מוחו של הרוסי אינו עומד בפני הפרדוקס העצמתי! כשל מערכות כללי, קריסה למצב פרהיסטורי בעוד חמש, ארבע, שלוש, שתיים, אחת…
הרוסי הקטן: "ארליך, תביא ביצים!">
אולי כי זו השנה בה הוא יצא?
אני לא בטוח אם צחקת או לא, אבל ליתר בטחון: התכוונתי שחגיגה בסנוקר ופעמיים בוסקילה מרגישים דומים כמו שלוק סטוק וסנאץ' הם דומים.
לא, באמת לא הבנתי.
עכשיו הכול ברור.
אני לא רוצה לספיילר את הדו''ח הבא
ולכן רק אשאל:האם הסכומים שעשו "אוצר לאומי 2" ו"סוייני טוד" ביומם הראשון טוב?
עוד שאלה:את demon of fleet street איך תרגמו לעברית?
http://boxofficemojo.com/daily/chart/
לגבי התרגום של demon barber of fleet street
לפני כמה שבועות ראיתי פוסטר של הסרט "סוויני טוד" בקולנוע, ואם אני לא טועה, תרגמו את זה: "הספר השטן מרחוב פליט"(אני לא בטוח שהיה כתוב "השטן").
אתה צודק
השם המלא בעברית הוא "סוויני טוד – הספר השטן מרחוב פליט".
אני מניח שהיה נכון יותר לתרגם "הספר השטני", אבל דווקא יוצא נחמד בעברית, "ספר שטן"
מעניין אם ידובבו את השירים בסרט לעברית
"הספר השטן שכח לסגור הדלת, הצטנן המסכן וקיבל נזלת…"
שאלה:
מהו תקציבו הרשמי של 'אוצר לאומי: ספר הסודות'?
רגע,רגע
"אליס וארץ הפלאות" של ברטון הולך להיות סרט של דיסני?ומה זה "Frankenweenie"???
http://www.cinematical.com/2007/11/26/disney-going-3-d-with-bolt-burton-and-hannah-montana/
אתה מוזמן להסתכל ביומית הרלוונטית.
כתבה מספר 4178
למה למה למה הם חייבים להרוס
את סרטי הילדות היפים עם סרט שכולל אנימציה ממוחשבת ושחקנים בשר ודם?
בעיני זה פשוט מחריד, לקחו את הצ'יפמאנקס שמככבים אצלי בראש רשימת סדרות הילדות האהובות ביותר ואחת מסדרות האנימציה היפות ביותר (כן, אתם יכולים לגחך אם אתם רוצים, אבל בתור חובבת אנימציה אני חושבת שהאנימציה בסדרה שיצאה בארה"ב בשנים 1988-1989 מאוד יפה, במיוחד כשמשווים אותה לסדרות מצויירות אחרות – שלא לדבר על הסדרות שיש היום) והפכו אותם ל… יצורים האלה.
פשוט חבל.
חוץ מזה, נמאס כבר מכל האנימציה הממוחשבת הזו. היא לא מהווה תחליף לסרטים מצויירים אמיתיים, אלא רק תוספת. אז למה עושים רק אנימציה ממוחשבת היום? יוחזרו הסרטים המצויירים לאלתר!
אומנם לא ראיתי את הסרט 'אלווין והצ'יפמנקס',
ולמרות שאני די בטוח שהמבקרים צודקים ומדובר בסרט מחורבן, סצינת הפתיחה שלו חמודה להפליא:
http://www.youtube.com/watch?v=UTYx6Z9Pj8I
הרשה לי לצטט את מאצ'
(בתקווה שגם היא תרשה):
כתבה מספר 4349
הספקתי לחשוב על 338 דרכים להתאבד לפני שהדקה הזו הסתיימה.
ארשום אותן מהר למקרה הצורך.
תודה לך איש בעל הגדרות מוזרות למילה "חמוד"
חחחחחחחחח.
האמת, בצפייה חוזרת הסנאים הללו באמת די מעצבנים, וגם הבימוי לא משהו.
כנראה שהשילוב של אחד מהשירים האהובים עלי ביותר מהשנים האחרונות (bad day) והנוסטלגיה (OMG! זה אלווין באנימציה ממוחשבת) היפנטו אותי .
אלוהים, הטכנולוגיה הידרדרה מאז פיץ העכבר.
גם ג'ייסון לי התדרדר.
ג'ייסון לי היה בפיץ העכבר?
בתור מה? הסוודר?