עונת הפרסים האמריקאית התחילה באופן רשמי, כשפרס "ועד הביקורת הלאומי" – לא פרס חשוב, אבל הפרס הראשון – הלך ל'ארץ קשוחה' של הכהנים. טים ברטון לקח את פרס הבמאי, וגם 'ביקור התזמורת' קיבל צל"ש. |
06.12.2007
|
יומית
עונת הפרסים האמריקאית התחילה באופן רשמי, כשפרס "ועד הביקורת הלאומי" – לא פרס חשוב, אבל הפרס הראשון – הלך ל'ארץ קשוחה' של הכהנים. טים ברטון לקח את פרס הבמאי, וגם 'ביקור התזמורת' קיבל צל"ש.
עונת הפרסים האמריקאית התחילה באופן רשמי, כשפרס "ועד הביקורת הלאומי" – לא פרס חשוב, אבל הפרס הראשון – הלך ל'ארץ קשוחה' של הכהנים. טים ברטון לקח את פרס הבמאי, וגם 'ביקור התזמורת' קיבל צל"ש.
איך זה ש ''לא ארץ קשוחה''
קיבל על הסרט הטוב ביותר ולא נמצא בטופ 10؟
ומה זה breakthrough?
ואיך זה שאותה ביקורת נכתבה פעמיים??
נא למחוק את זו ואת הראשונה
זה הולך ככה
"ארץ קשוחה" (אללי, אני מתחיל להתרגל לשם העברי) נבחר לסרט הטוב ביותר. העשיריה הנבחרת היא של סרטים שלא זכו, אך ראויים בעיני המצביעים לאזכור. באותה מידה, "הפרפר ופעמון הצלילה" נבחר לסרט הזר הטוב ביותר, אבל לא מופיע בין חמשת הגדולים.
Breakthrough זו המקבילה המקובלת באנגלית ל"תגלית השנה". הכוונה היא לשחקנים (במקרה הזה) שזוכים לחשיפה משמעותית ראשונה.
למרות PG-13יותו זה בסדר
אם ילדה בת שש שלא מבינה כלום באנגלית(או בעברית)תראה את המצפן הזהוב?
למרות PG-13יותו זה בסדר
הבעיה היא באלימות, לא בשפה. אז כנראה שלא.
אני לא יודע אם זו ההתעניינות ההולכת ופוחתת שלי בהוליווד
אבל כל פעם שאני שומע ש'עונת הפרסים החלה', אני חושב לעצמי 'היא לא נגמרה לפני… לא יודע, חודש?'
אבל זו כנראה תפיסת המציאות המשובשת שלי, השביתה דופקת הרבה מתאי המוח.
אבל היי, גם השיעמום בבית הספר!
כותרת היומית שגויה. זו גם לא ארץ לפרסים.
עובדה: פרספוליס לא זכה בשום דבר.
דווקא זכה
בלוח ההקרנות שלכם
כתוב שיש ביוולף ב 19:30 אבל לא כתוב אם זה איימקס הוא הקרנה רגילה
באיזה קולנוע?
כל שעת הקרנה מופיעה תחת שם הקולנוע בו מציג הסרט. כך שאם זה מופיע תחת "גלובוסמקס קריון קרית-ביאליק – איימקס" זה איימקס, ואם לא – הקרנה רגילה.
אה,נכון
אבל למה לקריון להקרין את הסרט בהקרנה רגילה כשיש איימקס.מי יעדיף אותו?
מי שלא בראש שלו
לנסוע עד לקריית ביאליק עבור סרט.
הוא התכוון לכך שהקריון משדר גירסה לא תלתית
אה,נכון
מי שלא רוצה להוציא עוד כסף מעבר למחיר הרגיל של כרטיסי קולנוע.
מי שלא הספיק להשיג כרטיסים לאיימקס ולא אכפת לו לצפות בגרסה הרגילה.
מי שהרעיון של תלת-מימד ושאר טכנולוגיות צפיה לא שגרתיות, מרתיע אותו.
מי שמפחד שהסרט יהיה מספיק קשה לצפיה גם בלי שיתיזו דם על הקהל.
מי שהלך* הוא לא יראה זאת לעולם.
*להקרנה רגילה
יש אנשים
יש אנשים שיעדיפו לא לשלם מחיר כפול על גרסת האיימקס. ויש כאלו שזה פשוט עושה להם כאב ראש.
מה שלומדים מה-NBR
הוא שכנראה "זודיאק" (אחד הסרטים הכי טובים השנה) ו"זה ייגמר בדם" (אחד הסרטים הכי טובים של העשור על פי יודעי דבר) כנראה גמורים מבחינת עונת הפרסים הנוכחית. טוב, נחזיק אצבעות לאחים כהן באוסקר.
הסרט של הכהנים
האם מישהו יודע מתי הסרט של האחים כהן עומד להיות מופץ בארצנו הקטנטונת?
מצאתי
24.1.08
זה נורא עצוב.
ביקור התזמורת היה יכול לזכות באוסקר בעזרת כל המשחק המקדים שלו.
ארור אתה, יוסף סידר
ארור מוגזם
ארור, מילה חזקה וגדולה מידיי על סידר, עדיף פישפש קטן.
מעבר לכך שלמיטב ידיעתי זו רק שמועה לא מבוססת,
מישהו בארץ באמת חושב שאף-אחד מהאמריקאים לא היה שם לב שיש, נו, המון *אנגלית* בביקור התזמורת?
מסתבר שהרבה אנשים כן
ומשום מה זה ממשיך לעצבן אותי. אם אנשי בופור הלישנו לאקדמיה (ולא נראה לי שהם עשו זאת) הם רק הצילו את ביקור התזמורת מפסילה בשלב מביך יותר.
מסתבר שהרבה אנשים כן
ואני חשבתי שלאייקון יש משמעות בימים טרופים אלה.
מה זה בעצם אומר?
התשובה המקובלת: שום דבר מיוחד. פרסי NBR, כמו גלובוס הזהב, מחולקים בידי ארגון מסתורי מלא בעצמו שעסוק יותר בהתחנפות לכוכבים וניחושי אוסקר, מאשר לבחור סרטים על סמך שיקולים אוביקטיביים. בנוסף, אין בקרב המצביעים חברי אקדמיה, כך שהפרסים אינם מדד לאוסקר.
התשובה היותר מדויקת: כמו גלובוס הזהב, חשיבותם של הפרסים עצמם נחותה. מדובר קודם כל בארוע יחצנ"י שנהנה מהזכות להיות ירית הפתיחה ה"רשמית" של עונת הפרסים. אלא שבהוליווד כמו בהוליווד, כל ארוע יחצנ"י חשוב. "ארץ קשוחה", "ג'ונו", "לארס והנערה האמיתית", "הפרפר ופעמון הצלילה" ו"נראתה לאחרונה" מקבלים דחיפה חשובה לקראת קמפיין האוסקר ויכולים כבר עכשיו למשוך קהל בעזרת הוספת פרטי הזכיה לכרזה. בנוסף, החשיפה התקשורתית חסרת הפרופורציות שהטקס מקבל בגלל מיקומו בלוח השנה, יחד עם העובדה שהצליח בכל זאת לנבא כמה מועמדים שנחשבו חסרי סיכוי עד הזכיה (כמו "מולין רוז"' ו"מכתבים מאיוו ג'ימה"), מביאה לכך שכל עיתונאי בידור באמריקה ידבר על הסרט/שחקן הזוכה בחודש הקרוב (עד גלובוס הזהב).
פרסי הגילדות והבפט"א הם אלה שבאמת עוזרים להבין לאן הרוח נושבת באקדמיה, אבל NBR טורף מחדש את הקלפים. סרטים שבנו כל השנה על שיווק בעזרת עונת הפרסים (במיוחד "זה יגמר בדם" ו"מלחמתו של צ'רלי ווילסון"), מתחילים בעמדת נחיתות ויאלצו למשוך קהל וביקורות טובות למרות החשד שמעוררת השמטתם. ה-NBR הוא לא ארגון ממש חשוב, אבל אוהבים לעשות אותו כזה וזה מה שקובע.