במקור: היטמן
במאי: קסאווייר גנס
תסריט: סקיפ וודס
שחקנים: טימותי אוליפנט, אולגה קורילנקו, דוגרי סקוט
כלל האצבע הקלאסי אומר כי סרטים המבוססים על משחקי מחשב מגיעים, בדרך כלל, בשני טעמים: גרועים, או גרועים מאוד. מאוד רציתי להגיד לכם ש'היטמן' הוא היוצא מן הכלל ושלמעריצי סדרת המשחקים המפורסמת עליה הסרט מבוסס לא היתה שום סיבה לחשוש. אבל האמת היא שכמו בכל קטגוריה אחרת, גם בקטגוריית האיכות 'היטמן' מסרב להפתיע.
עלילת הסרט עוסקת בבחור קירח עם ברקוד על הראש. שני הפרטים האלה משמעותיים ביותר, כי בשאר עלילת הסרט יש מעט מאוד פרטים שיכולים לייחד אותו. "מס' 47" (טימותי אוליפנט, האיש הרע של 'מת לחיות 4') הוא רוצח שכיר חסר שם (כן, הקטע הזה עם "מס' 47" היה ברצינות) מוצלח מאוד בתחומו. דוגריי סקוט ('מים אפלים') הוא שוטר אינטרפול שרודף אחריו כבר שלוש שנים, ומפספס אותו פעם אחר פעם. הסטטוס-קוו בין החתול והעכבר מופר כש-47 נשלח להתנקש באחד מהמועמדים הבולטים לנשיאות ברוסיה, ומגלה שהדברים הם לא כפי שהם נראים, שנקשר קשר נגדו ושהוא לא יכול לבטוח באף אחד. אה, ויש בחורה בסרט.
קצת קשה לעקוב בהמשך הסרט מי נגד מי ולמה בדיוק הוא עושה את זה. שברי העלילה כוללים בעיקר הרבה אנשים (בין אם הם שוטרים ובין אם הם אנשים שבמקום שם מקועקע להם ברקוד על העורף) שמנסים להרוג את 47, וכן כל מיני דרכים מקוריות שבהן 47 מתחמק מהם בשעה שהוא עושה בייביסיטר קצר רוח לבחורה. האנשים התוקפניים עושים את תרגילי ההרג שלהם באמצעות נשק קר, נשק חם ואוטומטי, או סתם אגרופים לאזור הכללי של הגולגולת – אבל אף פעם לא מפתיעים יותר מדי. התפאורה אולי שונה קצת בכל פעילות אגרסיבית כזו, אבל הקרבות עצמם רגילים בכל מובן אפשרי.
הבעיה הכי גדולה של הסרט היא שאת כל מה שתראו בו – החל באזורים המזרח-אירופאים בהם הסרט מתרחש ועד לסצינות הירי – ראיתם כבר בשנים האחרונות, בעיקר אם ראיתם את סרטי ה'זהות' של ג'ייסון בורן. יותר מזה, יש בסרט סצינות אקשן שנראות כאילו הועתקו במלואן מסרטים אחרים, כמו סצינת הפתיחה של 'המטריקס', בה הרבה שוטרים נשלחים לתפוס את טריניטי. אבל זה לא שיש לי בעיה עם מחסור במקוריות בעולמו של 'היטמן'. יש לי בעיה עם האיכות.
אם כבר סרט כלשהו טורח להציג את מה שראינו כבר יותר מדי פעמים בעבר, מן הראוי שלפחות הוא יעשה את זה טוב. 'היטמן' לא עושה את זה גרוע: כמה מקטעי האקשן שלו חביבים למדי, ועל כל שורת דיאלוג מעצבנת או קלישאתית במיוחד יש בדרך כלל שורה משעשעת-קלות אחרת – בעיקר ההתייחסות חסרת הסבלנות של 47 לבחורה שמסתובבת איתו במשך רוב הסרט. אבל בשנים האחרונות יצאו המון סרטי אקשן שמנסים לעשות את זה ש'היטמן' עשה, כך שלהיות ממוצע-בקושי זה לא מספיק.
למעריצי המשחק יש, לכאורה, קצת יותר מה לחפש בסרט. כמה נקודות ב'היטמן' נעשו בבירור על מנת לקרוץ לחובבי המשחק: סצינות מסוימות שמצולמות מאותה הזווית כמו משחק המחשב, דמויות מסדרת המשחקים שקופצות לביקור קצרצר בסרט או כמה סצינות בהן 47 מתחפש לדמות אחרת – טקטיקה נפוצה במשחק. מצד שני, אותם המעריצים גם יתלוננו על חוסר הנאמנות למקור ("ממתי יש להיטמן חרבות?!") או על העובדה שהסרט לא נאמן לרוח המשחק. או אם לנסח זאת אחרת: האנשים בסרט מתים בקצב מהיר יותר מאשר גופה אחת בשעה וחצי.
טימותי אוליפנט מעורר רק תלונות. חיצונית, הוא נראה עול ימים וברגעיו הטובים ביותר הוא מתנהג כמו ילד מתלהב שמשחק בכאילו – לא מאד משכנע כשמדובר ברוצח השכיר הטוב ביותר בעולם. השחקנים האחרים בדרך כלל חוטאים באובר-אקטינג מציק, מה שגורם לכל החוויה ליצור רושם חובבני: אני מבין שהבחור מהאינטרפול כועס מאוד על כך ש-47 בורח ממנו פעם אחר פעם, אבל באמת שהמבט עתיר השנאה שלו והטון הכעוס מפסיקים להרשים אחרי השימוש המוקצן בחמש הדקות הראשונות של הסרט.
אני מוכרח להודות – על סקלת הסרטים שמבוססים על משחקי מחשב, 'היטמן' הוא לא החוטא הגדול מכולם. למעשה, הוא טוב יותר מרוב הסרטים מבוססי המשחקים שיצאו מאז קם הז'אנר (עם 'האחים סופר מריו' המזעזע). מצד שני, ההצהרה הזאת לא אומרת הרבה. בפועל, 'היטמן' מציג יותר מדי רעיונות שראינו יותר מדי פעמים, ולא עושה אותם יותר מדי טוב, מה שהופך אותו לצפייה מומלצת רק לאלה שבאמת אין להם שום דבר אחר לראות עכשיו בקולנוע.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- היטמן – המשחק
- מספר 47
- מת לחיות 4
- זהות
- המטריקס
וואו, זו ביקורת ממש טובה לעומת מה שאני חשבתי על הסרט
בעקרון אני מאמין שהסרט יועד בעיקר למערצי המשחק
והם יודעים את ההסטוריה של הרוצח איפה אומן והכל
לכן מי שבא לסרט בלי לדעת במה מדובר לא יבין הרבה דברים
הכל שיך לזווית הראיה
הכל שיך לזווית הראיה,בסרט הזה צא מתוך ראיה שכל הדמויות(השחקנים)יצאו ממשחק מחשב ושכאלה המשחק אמור להיות לא בדיוק טיבעי(אנושי)ולדעתי כאחת שמכורה למשחקי מחשב, המשחק מעולה. הם מתגברים על הקושי והם לא אנושיים וטיבעיים מדי. זה אולי בעיניך "משחק גרוע".מה שמלמד שהבמאי והשחקנים עשו את הדבר הנכון.צפיה נעימה
היה איש רע במת לחיות 4?
אני איאלץ לפנות לביקורת הרלוונטית על מנת לרענן את זיכרוני. שזה עצוב בכל כך הרבה רמות…
את האיש הרע הנ''ל אכן גילם טימותי אוליפנט, והוא אכן עשה תפקיד
חיוור ולא משכנע, על רקע יתר הסרט, שהתברר במפתיע כלא-רע בכלל. אבל ב-"איזו מין שכנה" הוא דווקא נתן הופעה קומית מצוינת על רקע סרט רע מהרבה מאוד בחינות אחרות.
ככה זה היה צריך להיות
ביוטיוב העלו טריילר לאיך שהסרט אמור להיראות
http://youtube.com/watch?v=5NlChhzHjrs
איכס.
איכס.
לפחות זה מייצג את המשחק בצורה נאמנה יותר למקור, אמנם ג'ייסון סתאתם לא קרח אבל אפשר לסלוח לו על זה
נו, ו...?
אתה חושב שאם יחליפו את השחקן הראשי הסרט ישתפר בהרבה? יש גם תסריט, עלילה, שחקנים משניים, אפקטים, מקוריות, כוריאוגרפיה ועוד…
כשאני הולכת לסרט על רוצח שכיר,
התנאי הראשון שלי הוא שהגיבור ייראה כמו רוצח שכיר, ולא כמו לגולאס קירח בעל חיוך מבויש.
אז כן, החלפת השחקן הראשי היתה משפרת מהותית את הסרט כיוון היא היתה מקנה לו אמינות בסיסית, ואמינות בסיסית היא נקודת פתיחה לא רעה.
אני לא מתפלא
כבר מהתמונה הראשונה של אוליפנט בתור 47 ידעתי שהוא יעשה עבודה גרועה, הוא פשוט לא עושה רושם של בחור קר וחסר רגשות, אולי כבר היה עדיף לקחת את וין דיזל לתפקיד.
וין דיזל הוא לא יותר אמין מאוליפאנט.
אולי הוא יכול להיראות יותר קריר ואכזרי אבל אני בטוח שהרבה יותר קשה להתגנב ולהיות רוצח חרישי כשאתה הר של שרירים.
נו, ו...?
באמת לא ברור למה נבחר טימוטי אוליפנט
דובר בזמנו על וין דיזל
טימוטי אוליפנט נראה כמו איזה דומיני מטרוסקסואל שעבר ניתוח ודחפו אותו בכח לסרט
לדעתי אחרי הכשלון במת לחיות 4 המפיקים ניסו לדחוף אותו שוב בכח
בתור חובב משחק המחשב
למעריצי המשחק יש אפילו פחות מה לחפש בסרט המבזה הזה.
כמו שנכתב "ממתי להיטמן יש חרבות?!", אז האמת היא שיש, במשחק השני בסדרה.
אבל זה רק כדי להשלים את אוסף הנשקים בבקתה שלו ולא כדי להסתובב איתן במשימות.
להיטמן היו חרבות במשחק בחלק מהשלבים, יותר מפעם אחת.
נראה שהישועה של הסרטים שמבוססים על משחקי מחשב
לא תבוא מהסרט של "Tekken"…
http://www.rottentomatoes.com/m/anacondas_the_hunt_for_the_blood_orchid/news/1698328/
נראה שהישועה של הסרטים שמבוססים על משחקי מחשב
אולי זה בגלל ש"טקן" זה לא משחק מחשב, אלא משחק לפלייסטיישן…
ואולי זה בגלל שלמשחקי מכות בד"כ אין באמת עלילה.
בכל מקרה, בלי קשר לשני המשפטים שכתבתי, לא זכור לי סרט אחד שהתבסס על משחק ויצא טוב.
מהרגע שראיתי את אוליפנט בטריילר של הסרט ידעתי שזה יהיה גרוע. 47 הוא אולי לא הר של שרירים כמו וין דיזל (שהיה אמור לשחק את 47, אגב), אבל הוא ממש לא ערימת עצמות וצעיר כמו אוליפנט. חוץ מזה, החליפה יכולה להסתיר את השרירים יפה מאוד.
אה, ול-47 לא היו חרבות, אלא חרב אחת. כלומר, אם לא מתחשבים בארסנל הנשקים העצום שיש לו בנוסף.
כבר נעשה עפ''י טקן סרט אנימה,
שמוכר כיצירת האנימה המחורבנת ביותר ביקום הידוע.
לא ממש מסכים
הסרט היה בסדר גמור דווקא די נהנתי בו כה הוא לא היה אחד הסרטים של השנה אבל סרט שווה לצפיה,דבר אחד שאני מסכים הוא שטימוטי אוליפנט לא מתאים ממש לתפקיד אבל הוא שחקן מצוין בכל הסרטים שלו בימיוחד באיזו מן שכנה וגם בסרט הזה הוא שיחק מצוין אפילו שהוא לא מתאים משלא אהבתי זה שליפעמים הוא הרג בצורה לא מעניינת את המטרות שלו פשוט ניכנס וירה בכולם ושבסופו של דבר הוא לא נישאר כשמועה או רוח וכולם יודעים שהוא קיים קיצר הרסו את כל הקטע של היטמן אבל קיטעי האקשן היו מצוינים.
לא ממש מסכים
הוא הרג אנשים בצורה לא מעניינת?
כן, בדר"כ שחקנים באים לצילומים ואומרים "טוב, אז אותו אני אהרוג עם סכין"
אבל כן, באמת זה היה עלוב שהסוכן החשאי 47 נכנס לחדר וטבח בכולם.זה לא אמור להיות בסרט על מתנקשים X_X
רושם מעשרים דקות:
בעשרים הדקות שבהן החזקתי מעמד (תוך כדי זיפזופ) נורו בערך 5,000 כדורים מבערך 20 סוגים של נשקים, ראו את הציצים של קורילנקו 8 פעמים ממגוון זוויות, ולא היה אפילו שביב של אקשן מהנה או סקס-אפיל.
ברכותי לקסאוויר גאנס: נדרש חתיכת כשרון להצליח לחרב סרט ברמה כזו.