במקור: Mission: Impossible III
במאי: ג'יי. ג'יי. אברמס
תסריט: ג'יי. ג'יי. אברמס, אלכס קורצמן, רוברטו אורקי
שחקנים: טום קרוז, פיליפ סימור הופמן, מישל מונהאן, קרי ראסל, וינג ראמס, מגי Q, ג'ונתן רייס מיירס, בילי קרדאפ, לורנס פישברן
כמו 'משימה בלתי אפשרית 3', אני אתחיל מהסוף. בדומה לכוכב הסרט בסצינת הפתיחה, גם אני לפות לכיסא, מזיע ומתוח. כשאתם נמצאים במצב כזה, המוח שלכם לא יכול שלא להתרוצץ. להתחיל לחשוב. איך בדיוק הגעתי לכאן?
אית'ן האנט (טום קרוז) הוא כבר לא סוכן שטח. את שעות העבודה שלו בארגון הביון בעל השם הבלתי-אפשרי "כוח משימה בלתי-אפשרית", הוא עושה קרוב לבית. קשה להאמין, אבל אית'ן האנט הפך לג'ובניק: מאמן של סוכני כמב"א עתידיים. יש לכך סיבה טובה. אית'ן רוצה להקים משפחה, עם ארוסתו הטריה ג'וליה (מישל מונהאן, 'קיס קיס בנג בנג'), והחיים הללו לא מסתדרים כל כך טוב עם דילוגים ברחבי הגלובוס, משחק במסכות מגומי וצניחה ממסוקים דרך גגות תוך ירי בנשק אוטומטי.
אבל אז המפעיל של אית'ן, דקלאן, קורא לו למשימה אחת נוספת. מתברר כי הסוכנת הראשונה שאית'ן שלח לפעילות מבצעית נתפסה על ידי אנשיו של סוחר נשק בשם אוון דוויאן (פיליפ סימור הופמן, 'טרומן קפוטה' ו'טוויסטר'. נחשו במה הוא מתגאה יותר). כצפוי, הטיסה לברלין על מנת לחלץ את הסוכנת היא רק יריית הפתיחה במאבק בין אית'ן לאוון. לפני שהסרט יגיעו לקיצו, יבקרו אית'ן וחבריו בשלל נקודות ברחבי הגלובוס, יירו במגוון רחב של כלי נשק, ישתמשו במגוון עוד יותר מרשים של גאדג'טים מגניבים, ויפוצצו דברים כיאה לכוח של סוכנים מיוחדים עם מאגר בלתי מוגבל של חומרי נפץ.
ג'יי. ג'יי. אברמס, הבחור שהמציא את 'זהות בדויה' ו'אבודים', מצליח להפציע כאן בגדול גם בתור במאי של סרטי בלוקבאסטרים. הבעיה היחידה היא שדווקא התחום שבו יש למר אברמס ניסיון מ'זהות בדויה', ההתעסקות בחייהם הכפולים של סוכנים חשאיים, מצליח להאט קצת את הקצב. בסדר, הבנו את הקטע – לסוכנים חשאיים קשה עם כל נושא הזוגיות: בתור סוכנים, זה הופך אותם לפגיעים, ובתור בני זוג, זה מוסיף חוסר אמון הכרחי לקשר. אבל גם אם ההתעסקות בנושא הזה נעשית בצורה טובה (ובסך הכל, בסרט היא נעשית בצורה טובה למדי), הוא פשוט מאוס. אחרי שכבר הופיעה בלפחות בלוקבאסטר אחד בשנה, הזוגיות של סוכנים חשאיים כבר לא מחדשת לנו שום דבר.
אבל פרט לקטעים המתעסקים בחייו האישיים של האנט, הסרט לא עוצר למנוחה לרגע. 'משימה בלתי אפשרית 3' מוסיף לסדרת הסרטים משהו חדש, שאולי היה מרכזי בסדרת הטלוויזיה המקורית, אבל נעדר כמעט לחלוטין מהסרטים הקודמים: הצוות. ההמונים שטורחים להכתיר את אית'ן האנט לג'יימס בונד החדש מפספסים את הנושא הזה: אית'ן האנט לא פועל לבד – יש לו עוד שלושה אנשי צוות (מתוכם שניים ממוצא אתני שונה משלו) וחנון מחשבים אחד לסמוך עליו בבית. ההתנהלות הזו הופכת את הכל למעניין יותר, דינמי יותר, זורם יותר. תקראו לזה איך שתרצו, אבל פשוט כיף יותר להסתכל על המשימות בהן מתמקד הסרט בצוות המתאם את פעולותיו בקפידה, במקום לעקוב בהערצה אחרי גיבור עשוי ללא חת אחד.
וזה מחזיר אותנו לסוף. לתמונה מתחילת הביקורת, של הצופה המזיע הלפות לכיסא הקולנוע, לופת את ידיות הכסא כאילו חייו תלויים בכך. אפשר להתלונן על עוד כל מיני שטויות קטנות ב'משימה בלתי אפשרית 3'. הוא מאוד מופרך, למשל ("נו, באמת! מסוק לא יכול לעשות כזה דבר!"), אם כי לא ברמה שמתקרבת לזו של הסרטים הקודמים בסדרה. הוא גם יותר ממזכיר, במספר מובנים, את פרק הפתיחה של 'זהות כפולה' (ואכן, לא התפלאתי לגלות שלאברמס היתה יד בתסריט) או את העונות האחרונות של '24'. אבל על הדברים האלה חשבתי רק אחרי שיצאתי מאולם הקולנוע. הסרט עצמו הוא שעתיים כל כך מותחות, עד שאם הן היו נמשכות רק עוד קצת, סביר להניח כי הייתי מתמוטט מלחץ דם גבוה.
וכשהעובדה היחידה הזאת מרחפת באוויר, באמת שלא צריך להגיד שום דבר נוסף. השחקנים אולי לא מדהימים, אבל כולם משחקים מספיק טוב בשביל לא לשבור את האשליה, וזה בהחלט מספיק (ונו, טוב, פיליפ סימור הופמן לא יקבל עוד אוסקר על הסרט הזה, אבל הוא עושה נבל נהדר). הסרטים הקודמים בסדרה היו אולי ממוצעים מינוס (עם דגש על ה"מינוס"), אבל לא צריך לראות אותם לפני שמגיעים לראות את הסרט הזה. ולבסוף, האקשן של 'משימה בלתי אפשרית 3' הוא לפרקים קצת קופצני מדי, וקצת קשה להבין מי נלחם נגד מי, ואיפה הוא עומד. אבל רק קצת.
אז אפשר להתלונן, ואני מניח שיהיו כאלה שעוד יעשו את זה, אבל אני לא אנסה אפילו להעמיד פנים שחצי מהתלונות הללו הזיזו לי כשצפיתי בסרט. 'משימה בלתי אפשרית 3' הוא סרט המתח הטוב ביותר שיצא לי לראות בקולנוע מזה זמן רב, והוא מציב רף שלבלוקבאסטרים הבאים שיגיעו לקולנוע בחודשים הקרובים יהיה קשה לעמוד בו.
הפסקה* הראשונה גרמה לי לחשוב על מועדון קרב
את משימה בלתי אפשרית לא אהבתי, מאחר וחומות הסיספונד שלי קרסו לקראת הסוף.
את משימה בלתי אפשרית 2 לא אהבתי, אפילו הדחקתי כמעט כל פרט אפשרי מהסרט.
את משימה בלתי אפשרית 3 נראה לי שאשאיר לדויד, אלא אם התגובות כאן ישכנעו אותי אחרת.
*פסקה בביקורת, לא כזו שהולכים בה לשירותים.
בתור אחד שמתעב את מר JJ והזהות הבדויה שלו
נהניתי מהסרט, מאד אפילו. מה שלא עבד, אצלי לפחות, בטלוויזיה, עובד בקולנוע. JJ יודע להעמיד סצינות אקשן עתירות אדרנלין שאמנם מצריכות יכולות סיספונד גבוהות במיוחד אבל זה המצב בכל סרט-קיץ כמעט.
קטעי הזוגיות של אית'ן בסרט לא תפסו מקום כל כך גדול כך שמי שמצפה לחצי-דרמה שיחפש סרט אחר.
אחלה סרט קיץ, אקשן, פיצוצים, גאדג'טים, סיימון פג – שון מ-Shaun of the Dead – בתפקיד קטן ומשעשע (שיועד במקור לריקי ג'ארבייס). בדיוק מנת הפופקורן הדרושה כדי להחזיק מעמד עד הבלוקבאסטר הבא (עוד שלושה שבועות לאקס-מן 3).
לא, אני לא זוכר את הפרקים עם טרנטינו
כי לא שרדתי עד אז.
שפכתי מספיק מילים בהרבה אתרים על זהות בדויה ושנאתי היוקדת אליה ואין לי כח להרחיב שוב בנושא וזה גם לא המקום לעשות זאת ממילא.
בתור אחד שמתעב את מר JJ והזהות הבדויה שלו
דה וינצ'י יוצא לפני X3 :-P…
תיקון: הבלוקבאסטר הבא שאני מצפה לו
אה, זה כבר יותר הגיוני.
אני חושב שאקסמן היא סדרת הסרטים האהובה עליי, אבל אני בהחלט מתכנן להעיף מבט בדה וינצ'י (גם אם רק כדי להגיד, כרגיל, שהספר יותר טוב).
שמע, אני חושב שיש בזה קושי מסוים.
זה ספר שפשוט נועד להיות סרט, בעיקר מהבחינה שהוא מאוד שוטף, זורם ונטול עומק. אם הוא יהיה פחות טוב מהספר כנראה שהסרט ממש ממש מחורבן.
זהו שלי זה פחות הפריע
ידוע שגיגי אוהב להביא שחקנים ששיחקו אצלו קודם
לא הפריע לך יותר שקרי ראסל שיחקה אחרי שהיא שיחקה אצלו בפליסטי?
ואכן השותף של ווהן מאליאס היה בסרט
אבל לאיזה שתי שניות בסרט.
גיגי!!
ענק!
זהו שלי זה פחות הפריע
חח כההה, פשוט פליסיטי לא ראיתי, וALIAS וLOST כן…
אבל הינה, זה באמת מוסיף עוד שחקן מועתק לרשימה…
הוא תמיד עושה את זה…אבל לפעמים כשהוא מביא שחקנים מסדרות קודמות שלו זה דווקא מוצלח…למשל "לוק" מאבודים..ששיחק בזהות בדויה…והדמות שלו כל כך חשובה באבודים, זו היתה בחירה מצויינת לשים אותו בקאסט של אבודים..
מה הקטע הזה של ''שחקן מועתק''?
יש איזה חוק הגורס כי כל שחקן יכול לשחק לא יותר מדמות אחת, או שההגבלה הזו חלה רק על עבודות של ג'יי ג'יי?
מה הקטע הזה של ''שחקן מועתק''?
הקטע ששחקן שמשחק דמות מסויימת בסידרה/סרט ואחר כך לוקחים אותו לשחק בסרט נוסף/סדרה ("במקרה" של אותו במאי) והוא משחק שם בערך את אותה דמות, או שלוקחים דמות קיימת למשל כמו מארשל וממש משכפלים את האופי של הדמות לסרט אז זה מאוד מעצבן..
ומובן שאני לא אומר שאסור לשחקנים לשחק בעוד תפקיד, לא אמרתי את זה אף פעם, אפילו נתתי את "לוק" (טרי אוקווין)
ונתתי אותו כדוגמא מוצלחת של שחקן ששיחק בזהות בדויה ואחרי זה באבודים ,גם של JJ וזה היה רעיון מצויין -התפקיד יושב עליו בול…
אבל שיכפול של הדמות/ שחקן שמשחק אותו אותו דבר שוב זה מרגיז..
זהו שלי זה פחות הפריע
תודה לאל על הסצנה החסרה- זאת בסרט השני הייתה שכפול מדוייק של זאת בסרט הראשון והסרט ארוך מספיק בלי שכפול שלישי.
אז זה לא מטריד אף אחד ש*כן* היתה סצינה כזאת בסרט?
אוקיי, אולי "סצינה" זה מוגזם, אבל היתה תמונה שהיתה בלי ספק מחווה לסצינה ההיא: כשהאנט יורד מהגג בותיקן (?), הוא נשאר לרגע תלוי על כבלים כמה סנטימטרים מהריצפה – בדיוק כמו אז.
אז זה לא מטריד אף אחד ש*כן* היתה סצינה כזאת בסרט?
למה זה יטריד? אם הייתה עוד סצינה זה היה מטריד. מכיוון שזו מחווה קצרה, זה היה נחמד.
אוי, ה''סצינה'', או סציונת הזו חירפנה אותי.
טוב, אני מניח שזה עונה לשאלה שלי…
אז ככה,
טום קרוז בתור גיבור סדרת הסרטים המעצבנת ביותר בתולדות הקולנוע,
מול סימור הופמן..
אני היחיד שלא רוצה לראות את הסרט רק כי ברור שפיליפ לא הולך להרוג את קרוז אחת ולתמיד?
עוד לא ראיתי את הסרט, אך
עדיין יש בי תקווה שג'ונתן ריס מאיירס יעזוב את תפקיד הילד הטוב ויעבור לצד הרעים ויהרוג את טום!
תמיד מוזר לי לראות אותו בתפקיד איש טוב, האיבל באסטרד יושב עליו ככ נפלא!
זה רק אני
או שג'ונתן רייס מאיירס דומה דמיון מפחיד למלקולם מקדואל הצעיר?
לא, זה לא רק את\\ה,
בהחלט קיים דמיון בין השניים.
אולי זה המבט המעורער קלות?
אני לא בטוחה מה זה אבל זה שם!
שני משיגנע..
אם אני לא טועה, הם גם שחקו יחדיו בסרט
______________
אגב, שם המשפחה Rhys מבוטא כrees, ז"א ריס ולא רייס, א-לה ריס וויטרספון 8)
וואלה.
אני כבר בקושי זוכרת את הסרט הראשון, ואת הסרט השני זוכרת במעומעם. לא ציפיתי לביקורת כל כך חיובית על השלישי.
אותי שכנעת ללכת.
האם מישהו זיהה את דגם מטוס התקיפה?
האם מישהו זיהה את דגם מטוס התקיפה?
מטוס פיקטיבי לחלוטין.
בהתחלה חשבתי "מה זה, הביאו פוגה? גנבו אותו מקורס טיס?" אבל אח"כ רואים שזה מטוס אחר, ומן הסתם דיגיטלי, לחלוטין.
קצת פרטים על פוגה:
http://www.tisanet.co.il/Tisanet/modules.php?name=News&file=article&sid=36
האם מישהו זיהה את דגם מטוס התקיפה?
זה מל"ט…(מטוס ללא טייס)…וכן, הוא קיים במציאות.
האם מישהו זיהה את דגם מטוס התקיפה?
אז תן לינק
מצאתי
http://www.aviationnow.com/avnow/news/channel_awst_story.jsp?id=news/09204top.xml
עבודת צוות הייתה גם ב''משימה'' הקולנועי הראשון,
אם זכרוני אינו מטעיני.
פשוט ככה: אתה לופת את הכסא, ומחכה להתקף לב שיגיע. אי אפשר לנשום (כי לא זוכרים שצריך). אי אפשר למצמץ. ובכלל לא מספיקים, כי השעתיים האלה עוברות תוך 3 שניות.
בעצם יש משהו כמו 4 סצנות שנושמים בהן.
בקיצור, מי שרוצה לראות סרט אקשן טוב שידביק אותו לכסא (תרתי משמע) – לרוץץץץ לראות!!!
לא מומלץ לנשים בהריון ולבעלי לב חלש. באמת, לא בצחוק.
ג'ונתן רייס מאיירס
הוא סוג של שון בין חדש?
יצא לי לראות אותו כבר בכמה סרטים בזמן האחרון. זה צירוף מקרים די משעשע, כי חלקם סרטים די ישנים, אבל הוא נראה כמו בחור עסוק מאוד בהולייווד.
תמצית מק'גאפין מרוכזת.
לא
כדי שמשהו יהיה "תמצית מק'גאפין מרוכזת", אנחנו לא צריכים לדעת עליו כלום, חוץ מזה שכולם רוצים אותו.
די ברור ש-"הקמע" הוא סוג של כלי נשק הרסני, ודי ברור למה כולם מחפשים אותו. מה *בדיוק* הוא עושה – למי אכפת?
(השווה למשל עם המזוודה המפורסמת ב-"ספרות זולה").
*מניחים* שהוא כלי נשק הרסני.
ברור שזה ויכוח טיפשי.
מה שאני טוענת הוא שלא ברור מאליו שדוויאן רוצה למכור את זה ככלי נשק. באותה מידה, יכול להיות ש"הקמע" הופך קש לזהב, או שאם מטילים אותו לאגמים מתקבל מאגר נפט. ואז הוא כן מק'גאפין טהור (לא זוכרת מספיק את 'ספרות זולה' כדי לדבר על המזוודה שם).
אני חושב שאתה מתבלבל
אכן, ביוהאזרד.
אני לא מבין מה כולם מתלהבים מהסרט הזה
הוא כך כך פשוט, נוסחאתי בצורה מטורפת, סה"כ סרט אקשן טוב אבל אין בו שום דבר מיוחד.
אני לא מבין מה כולם מתלהבים מהסרט הזה
אני מסכים איתך ש-"סרט נוסחאתי. כאילו מי שעשה אותו קרא את המדריך לסרטי האקשן ופשוט שם אחד אחרי השני את כל השטיקים האפשריים". רק שזה בדיוק מה שאני רוצה מסרטי האקשן שלי. כמה חבל שכל כך הרבה סרטי אקשן *לא* הולכים לפי "המדריך לסרטי האקשן". הם לרוב יוצאים פחות טובים (שימי לב שאמרתי "לרוב").
אני דווקא מהמתלוננים
זאת אומרת, בסרט עצמו נהנתי מאוד, אבל זה רק כי הבמאי היה עסוק בלעשות לי מניפולציות אין-סופיות (ואפקטיביות מאוד) שגרמו למוח שלי להיות עסוק מדי. אבל אפילו במהלך הסרט הייתי יכול להגיד לך מה יקרה בסצנה הבאה (ובזו שלאחריה) במידה רבה מאוד של דיוק, ואחרי הסרט, כל חוסר ההגיון והשלבוניות התחילו לחלחל לאיטם. עכשיו אני מרגיש קצת מלוכלך שנהנתי מסרט שהוא, בסופו של דבר, מאוד מטומטם אבל מעמיד פנים שהוא מאוד אינטיליגנטי.
''מאוד מטומטם אבל מעמיד פנים שהוא מאוד אינטיליגנטי''
הו! סוף סוף, תודה רבה לך אדם, סוף סוף מצאת את הניסוח שחיפשתי כדי לתאר במדויק את דעתי על יצירותיו עד כה של ג'יי.ג'יי.אברהמס (ולכל אוהביו – מדובר בטעמי ודעתי האישיים כמובן, אם אתם אוהבים את יצירותיו, אחלה. תיהנו לכם).
אני דווקא לא
אתה גורם לדברים שאתה אומר להשמע כאילו הם פגמים. הם לא.
נהנית בזמן שהיית בסרט? יופי. זו המטרה – שעתיים ומשהו של כיף, אדרנלין ומתח. אלו הם סרטי הקיץ ואני לא חושב שהסרט הזה ניסה לכוון יותר גבוה (הפעם היחידה היתה עם הנאום הפוליטי המטומטם למדי וההו-כל-כך-מיותר-ומעצבן לקראת הסוף. זה היה רע).
אני לא הרגשתי שהוא מעמיד פנים שהוא אינטיליגנטי. הוא טפשי (לא מטומטם. טפשי), הוא יודע את זה ולא נראה לי שמאוד אכפת לו.
כל אחד וטעמו
רף הסיספונד שלי גבוה במיוחד, אבל אני בהחלט מנמיך אותו בסרטי קיץ דביליים. אלא, שבניגוד ל-MI: II, הסרט הזה לא ממש מציג את עצמו כסרט קיץ דבילי – וכאן, אני מניח, אנחנו חלוקים. הסרט כן לוקח את עצמו ברצינות, ואני לא יכול לקחת אותו ברצינות, מה שהופך אותו לקצת מגוחך, ואותי לקצת אדיוט שסימאו את עיניו (לזמן מה). לא מוצא חן בעיני.
וכן, הנאום בסוף היה לא רק מטומטם, הוא גם הפך את ה-IMF ל-CIA (לא שברור לי מה ההבדל, בעצם).
משיגנע טום
מי השרוט שעשה את האתר ההזוי הזה?!?!
בבקשה:
כתבה מספר 43
נראה לי שלא הבנת אותי.
בלינקים בסוף הביקורת יש לינק לאתר הזוי במיוחד, בו מנסים להוכיח שמקומו של טום קרוז צריך להיות במוסד הסגור. מה הקשר הלינק של 'שלום באנו לבקר', כי לא הבנתי.
דווקא הבנתי.
ובכל זאת, נדמה היה שאפשר לתת לשאלה שלך כמה פירושים.
אם הסרט מזכיר בקצת את העונות הראשונות של זהות בדויה.
אני אלך לראות אותו בהזדמנות הראשונה שתהייה לי, אני מתגעגע לעונות הטובות, העונה החמישית היא קטסטרופה לדעתי, פשוט לא מעניינת מספיק.
אית'ן האנט כק?נ?ב?ס
מה שמעניין במיוחד בסדרת MI הוא שבניגוד למרבית סדרות האקשן, הגיבור האמיתי הוא לא גיבור הסרט, אלא הבמאי.
אם בונד הוא תמיד בונד ורמבו הוא תמיד רמבו, הרי שאין שום קשר בין האנט של הסרט הראשון להאנט של הסרט השלישי – אבל יש קשר הדוק מאוד בין הסרטים הקודמים של דה פלמה ל'משימה בלתי אפשרית', זהות כמעט גמורה בין העבודה של וו ל'משימה בלתי אפשרית 2', ו'משימה בלתי אפשרית 3' הוא מעבר טבעי והמשכי לגמרי של אבראמס מהטלוויזיה לקולנוע.
זה נכון לגבי כל אלמנט בסרטים (סגנון הצילום והעריכה, התסריט, הלוקיישינים וכדומה), אבל בעיקר לגבי האנט עצמו – שבסרט הראשון הוא בסך הכל מקצוען שרצה לעשות את עבודתו, בשני הוא מכור לריגושים, ובשלישי רק רוצה אהבה ומשפחה אבל נאלץ לפוצץ מיליון רעים בניגוד לרצונו.
אית'ן האנט כק?נ?ב?ס
אם הוא היה זהה לדמות של הסרט הראשון היו מתלוננים שאין התפתחות דמויות והסדרה דורכת במקום. לעומת זאת, אם הדמות משתנה, היא הופכת לקנבס.
אה, מה?
אם יש לך הערות ספציפיות על הסברה שהעלתי, אשמח מאוד לשמוע מה הן.
אבל איפה שמת לב לנימת טרוניה בדברי? לא התלוננתי (סדרת MI, מבחינתי, טובה בהרבה משתי הסדרות האחרות שציינתי), סתם חלקתי תובנה.
אגב, זה שהדמות משתנה מן הקצה אל הקצה בין סרט לסרט זו לא התפתחות – התפתחות זה כאשר אירועים שאנחנו עדים להם משפיעים על הדמות. כאן אין שום הסברים לשינוי, סתם שינוי (וגם זו לא טרוניה כלפי הסרט, אלא כלפי בחירת המילים שלך).
אה, מה?
אמרתי שיש טרוניה בדברייך?
אני לא יודע אם הדמות משתנה "מהקצה אל הקצה" (וגם לא ראיתי את הסרט השני), אבל גם אם יש כאן שינוי "קיצוני" זה לא אומר שאפשר/צריך להראות את הגורמים לו. כלל לא ברור אם הגורם הוא אירוע נקודתי, ואם הוא לא – די קשה להראות אותו. בכל מקרה, בסרט מראים שהוא די מאוהב, וזה עושה דברים לאנשים לפעמים.
בהחלט רימזת על כך
אם כי יתכן שפירשתי לא נכון את דבריך, לי הם נשמעו כמו "מה שהבמאים לא עושים אתה/אתם לא מרוצה/מרוצים". כיוון שלא אמרתי לרגע שאני לא מרוצה, זה נראה לי מוזר.
ואכן, אהבה עושה דברים לאנשים לפעמים. כאן, למשל, היא הופכת אותם לדמויות טיפוסיות בסדרות של אבראמס. ואגב, גם בסרט השני הוא היה מאוהב (למרות ששם זה היה עוד פחות סספינד). והיי, גם בראשון, אם חושבים על זה.
אית'ן האנט כק?נ?ב?ס
מה שכמובן מוביל לשאלה מי יביים את הסרט הרביעי ואיך יראה הסוכן הנועז שלנו אז?
האם ספייק ג'ונז יהפוך אותו לגבר מכוער ודיכאוני שמגלה את שהשינויים הקיצוניים באישיותו הם כתוצאה מהתערבות של ישויות עליונות (קרי, במאיים) שמשתמשות בכל היקום המוכר כפלטפורמה בידורית?
האם פול ורהובן יציג אותו משמיד אלפי אוייבים בצורה נלעגת במיוחד במופע ספיק פשיסטי, ספק סאטירי (ובכך יצית עוד דיון אינסופי בעין הדג)?
שמא טרנטינו יכריח אותנו לצפות בשעתיים בלתי מאוזנות שקופצות מפטפטת בלתי נגמרת למטחי דמים בלתי פוסקים?
הייתכן כי מלאכת הבימוי תינתן לדוקטור יו בול? האימה, האימה…
אפשר לסספנד:
שירותים זה דבר פרטי, אפילו אם מדובר בסה"כ בשטיפת חולצה. הרי דוויאן עשיר וסמכותי – הוא לא עושה דברים בעצמו אלא יש לו משרתים שיעשו עבורו. ברגע שהוא נכנס לשירותים כדי לשטוף את החולצה, קורים שני דברים:
א. הוא צריך לשטוף את החולצה בעצמו – כלומר, הוא "מלכלך את הידיים" ומאבד סמכות;
ב. הוא צריך להוריד את החולצה – זה אומר להיות חשוף חזה (לא מאד מחוטב) מול שומר הראש, שאח"כ עשוי להריץ על זה קטעים עם החבר'ה. גם פה הוא מאבד מסמכותו.
נראה לי ששומר הראש שיקלל את הדברים האלה, והניח שדוויאן ירצה להיות לבד. או אולי אפילו דוויאן רמז לו על זה – המצלמה הרי לא לוותה אותם כל שניה ושניה (גם לא לפני שהשומר נכנס לשירותים), אלא עברה גם להראות מה קורה בגזרת טום קרוז.
אבל התוכנית שלהם התבססה על ההנחה ששומר הראש יחכה בחוץ
זה בעצם מה שהפריע לי. זה שהתוכנית שלהם צפתה את זה במאה אחוז. הרי זה שהשומר נכנס מעט מוקדם משהם ציפו כמעט דפק להם את התוכנית.
דוויאן אמנם עשיר וסמכותי, ומצד שני יש לו המון אויבים. הגיוני באותה מידה שהוא כן ירצה את שומר הראש בתוך השירותים. אבל התוכנית של צוות המשימה לא התייחסה לזה בכלל. וזה היה אותו דבר בדיוק בסדרת הטלויזיה.
ואם זכורה לך פעולת מוסד כושלת בירדן לפני אי אילו שנים – זה היה אותו דבר שם. הם הניחו התנהגות מסוימת של שומר הראש, אבל הפעולה נכשלה כישלון חרוץ, כי שומר הראש עשה משהו אחר, והם לא התכוננו לזה.
כמו שאני מצפה מהמוסד להיות מוכן גם לפרטים הלא צפויים, כך אני מצפה גם מכוח המשימה בסרט. לי הנקודה הזו הפריעה.
ניטפוק: בנוגע למבצע של המוסד, הביצוע, לא (רק) התכנון, היה בעייתי
הפעולה של המוסד נגד חאלד משעל, לא נכשלה אך ורק בגלל שומר הראש אבו-סייף.
לפי התכנון המקורי, אחד הסוכנים היה אמור להסיח את דעתו של משעל, והשני – לרסס על עורו את הרעל כבדרך אגב. משעל לא היה אמור בכלל לדעת שהותקף, ומותו היה אמור להיחשב למוות ממחלה. זאת, כדי להימנע מפיגועי תגובה – כמו אלה שביצע הג'יהאד האיסלמי אחרי שישראל חיסלה את מנהיגו, שקאקי, ב-1995.
בעיה עיקרית בביצוע הההתנקשות, היתה שהסוכנים לא הצליחו להסיח את דעתו של משעל, ולמרות זאת היממו אותו עם שוקר ואז התיזו עליו את הרעל – וכמובן, זו היתה התקפה גלויה, שמשכה אליהם את תשומת ליבו של שומר הראש. מכאן הדרך היתה קצרה להתמוטטות הפעולה כולה.
(לפחות, זה מה שזכור לי מהפרסומים בעניין)
יריות הם לא ירו.
אבל מה זה פיצוץ אחד ומארצ'יליאגו אחת בין חברים?
זה היה נורא חבל.
זה היה יופי של אוטו.
זה היה נורא חבל.
בהחלט. המארצ'יליאגו היא הדבר הכי יפה שיצא מלמבורגיני מאז הדיאבלו.
כל תכנית מתבססת על הנחות מסוימות
אבל גם בסרטים מסוג זה הן לא בהכרח מתממשות בפועל וכל מיני דברים משתבשים וצריך להתחיל לאלתר (הרי מהשיבושים האלה נבנה חלק ניכר מהמתח). גם בסרט הזה ראינו את זה יותר מפעם אחת, אז מה הבעיה?
האמת שבכלל לא התכוונתי לראות את הסרט
אבל אחרי כאלה ביקורות חיוביות הייתי חייב וגיליתי משהו ממש עצוב:
אני לא מתרגש יותר מסרטי אקשן לשם האקשן.
לא הייתי חרד לגורל אף אחת מהדמויות, שזה ממש עצוב בשבילי. כנראה שאני צריך דמיות יותר מפותחות ועלילה יותר מעניינת כדי שיהיה לי אכפת.
תגידו, עשו פה פעם סקר
של מה סרט האקשן המדהים ביותר?
ואוף טופיק, איך מעתיקים מהאמוטיקונים משהו? אוף טופיק למשל?
תגידו, עשו פה פעם סקר
א. לא. http://www.fisheye.co.il/storylist?special=1&desc=1
ב. כשכותבים תגובה, ליד הכותרת שלה יש קישור לדף האמוטיקונים: http://www.fisheye.co.il/static/emot.htm
בעיה מוכרת, כמעט מוכרת מדי
אבל אל דאגה – השמועה אומרת שהפרוייקט הבא בתור של לארס פון טרייר עומד להיות – לדבריו, כמובן – הסרט הראשון אי פעם שלא יסגיר ולו פרט אחד על עצמו.
צוד, אבל פחות בולט מכאן. לדעתי
הערה אחת
למה ספוילר? רמיזה ברורה. אני לא חושב שיש משהו רע בזה. השאלה היא כמה אנשים פספסו את זה, והאם זה לא ברור בעיקר לאחר מעשה.
פרסום שלילי הוא באמת רע
אני מסכים לקונצנזוס שהסרט "ניתן לצפיה" – מהנה אבל לא יותר מזה.
אבל מה שהפריע לי הוא טום קרוז. חשבתי שלא יהיה אכפת לי לראות אותו, כי מאוד נהניתי מהתפקיד שלו ב"דו"ח מיוחד". אבב לא.
הפעם, בכל פעם שראיתי את הפנים שלו חשבתי: "אה, הנה האידיוט שקפץ על הספה של אופרה". וזה די פגם לי בהנאה.
(מי שעוד לא ראה את השטויות שטום קרוז עשה אצל אופרה יכול ללכת לכאן: http://video.google.com/videoplay?docid=-5883772879840922003&q=tom+cruise+oprah – והנה גם וריאציה בסגנון מלחמת הכוכבים: http://video.google.com/videoplay?docid=1181994361927520529&q=tom+cruise+oprah)
למי איכפת מה טום קרוז בחיים הפרטיים שלו?
זה בדיוק מה שאני חשבתי
שאני אהנה מהמשחק של טום, לא משנה מה הוא עושה מחוץ לפריים של הסרט. אבל מה לעשות שהתת-מודע שלי החליט לכתוב לו "אידיוט" על המצח בכל פעם שהוא הופיע על המסך.
מאוד מהנה, לטעמי.
הסצנה הראשונה מצוינת והטוויסט שבא בעקבותיה בשליש האחרון של הסרט, עוד יותר טוב.
ממש נהניתי,
וטום קרוז לא עיצבן אותי אפילו לשנייה אחת, שזה הישג מאוד מאוד נדיר.
במיוחד אחרי "מלחמת העולמות", סרט שמצליח לעצבן גם בלי טום קרוז (דקוטה וטים רובינס מעצבנים בו די והותר).
הם קתולים שם, ובשבילם זה חטא ללכת לשירותים כשהאפיפיור בסביבה.
אם אתה משתין בטווח של פחות מ-100 מ' מהאב הקדוש, אתה נדון ללהבות הגיהנום.
הם קתולים שם, ובשבילם זה חטא ללכת לשירותים כשהאפיפיור בסביבה.
ובגהינום אם אתה מנסה כיבוי צופים אתה משתין אלכוהול טהור
היי, כמו התיירים הניגרים בארץ.
לדברי אחותי שעובדת בשדה התעופה, מסתבר שאסור להם לעשות צרכים בארץ, אז הם אוספים הכול ולוקחים הביתה.
תודה, תודה שחלקת את זה איתנו.
בשמחה.
אחותי רואה לנכון להזכיר לנו את זה אחרי כל משמרת שלה. למה שאני איהנה לבד?
חלילה, מי דיבר על ליהנות לבד?
בדיוק בשביל דברים כאלה יש לך את תרגומון.
זה נותן משמעות מטרידה למשפט השגור במסעדות, ''לארוז לכם לקחת?''
זה נותן משמעות עוד יותר מטרידה למשפט ''לחלוק את זה איתנו''.
לפחות לא זורקים את זה בירקון
ובגני החיות.מעניין איך משטרת ההגירה משתלטת עליהם.
ובנימה שונה:
"אדוני תנקה אחרי הכלב שלך, התיירים הלכו, ונגמרו לך המבריחים"
דרך אחרת לשפר את האמינות של הסרט:
להחליף את התסריט.
עוד בעיות אמינות
נראה לי ש-3 ו-4 לא הוגנים – אלו היו קטעי ההומור שבסרט (טוב, 4 כנראה לא בכוונה).
סלח לי, אדוני, נראה לי שחלה תקלה במכשיר האידיוטומט שלך.
אתה צודק בהחלט, כל הקטעים האלה מפריעים – אם לא עושים מה שמארק טווין המליץ עליו פעם (בהקשר אחר): לוקחים את השכל ומניחים אותו בצד, במקום קריר, למנוחה.
משימה בלתי אפשרית
לא אמורה להחליף עד כדי כך את ג'יימס בונד (שבהם האישה לא מוחלפת 5 דקות לפני הסרט הבא, אלא דקה וחצי אחרי הסרט הנוכחי).
לי זה לא קרה, אבל בהחלט גיחכתי בלבי פנימה. גיחוך נמרץ.
אבל מי קם מהחייאה ומוות קליני בצורה כזאת??
אני לפחות חושבת שצריך כמה שניות של נשימות, לפקוח את העניים לאט, ואז מצידי הוא יכול לקפוץ לירות ולעשות מה שבא לו.
אני ראיתי את הסרט עם חבר שלי שהיה חובש.
והוא דיי הרס את הסיספונד המינימלי שעוד היה לי.
הוא אמר לי שמנסיון, ב-99% מהמקרים, אי אפשר להחזיר נשימה בלי סמים, במיוחד כשעבר כל כך הרבה זמן. ובאף מקרה, הנפגע לא מתעורר בקפיצה ותופס אקדח.
נכון. זה פשוט מגוחך.
זה הדבר הכי אידיוטיושהכי הפריע לי מכל סרטי האקשן שראיתי.
אני חושב שאת קצת מגזימה
או שאולי פשוט ראית *ממש* מעט סרטי אקשן.
משהוא הבין מה היה ה"פרס" של איתן בסוף הסרט?
לשמעון קוראים פרס
אתה מתכוון שזה השם שלו.
אין הרבה אנשים שקוראים לו כבר.
אני מצטער על אוף טופוליטיקה, אבל לא זכור לי תיק יותר עציצי מפיתוח הנגב מאז שהסתכלתי על מטבע של שתי לירות שטרלינג.
פיתוח הנגב והגליל הוא נושא שפרס קידם גם לפני המשרד
וגם יש לו חשיבות כלכלית (למשל ישקר שנמכרה היא חברה גלילת)חברתית (תיקון האפליה כלפי עירות הפיתוח, הבדואים והדרוזים) ומדינית (המטרה שלו שהכסף המוזרם להתנחלויות יופנה לנגב ולגליל). אז נכון שבעיקר שמו אותו שם כדי שלא יפריע, אבל זה תיק חשוב יותר מהמשרד לפיתוח אזורי, למשל, וגם בו הוא מוצא דרך להתערב בשאר הדברים (למה הוא צריך להיות בפגישה של שרת החוץ עם אבו-מאזן?)
ולמי שרוצה להבין יותר לעומק את היקף החשיבות של הנושא,
אני ממליצה בחום להיכנס ללינק – http://www.negev.gov.il/Negev/ המפרט את התוכנית לפיתוח הנגב.
התוכנית גובשה מתוך ראייה שפיתוח הנגב עשוי להוות מנוף כלכלי אשר ימשיך את מגמת הצמיחה וההתפתחות של מדינת ישראל, ומתוך ההבנה שאיזור המרכז די מיצה את עצמו.
נקודה מאוד חשובה מתוך התוכנית שאותי ממש תפסה, היא שבנגב מתגוררים כ-8% מתוך האוכלוסיה על שטח שמהווה כ-60% מתוך מדינת ישראל.
אם קידום התוכנית ומימושה זה "כל" מה שפרס עושה כיום, בעיני התפקיד שלו חשוב יותר וחיוני יותר מתפקודם של משרדים ושרים אחרים בממשלה.
השר האחראי על רשות השידור
אחלה ג'וב
פוליטיקאי לא יכול לפלל לג'וב טוב מזה: מצד אחד אין הרבה אחריות ויש המון זמן, מצד שני מבלים את כולו בעניינים שמטרידים אנשי תקשורת, ולכן הם מדווחים עליהם בהרחבה.
שלא לדבר על זמן מסך רב בערוץ הראשון
"פיגוע בתל אביב. איתנו באולפן השר איתן כבל. צונאמי במזרח. הנה תגובתו של השר איתן כבל. מכבי ת"א זכתה שוב באליפות, האוהד איתן כבל עם פרשנות מהשטח. טום קרוז קופץ על ספות. השר איתן כבל, גם אתה ראית פעם את קרוז בסרט. מה דעתך?"
אז מה?
גם המשולש היה מחווה לשקרים אמיתיים בגלל שהם מצלמים כמה פעמים על אותו גשר?
אני אוהב את טום קרוז
די, כמה השמצות אפשר לסבול! לא אשתוק עוד! אני גאה להודיע בגאון, כי אני אוהב את טום קרוז, אני חושב שהוא משחק טוב, שהוא מגניב ושיש לו המון סקס אפיל. מעולם לא ראיתי סרט בכיכובו שלא נהניתי ממנו, ולא אכפת לי אם הוא משוגע או מה קורה בחייו הפרטיים. אני נהנה ממנו, ואני אמשיך לראות סרטים שלו, לא משנה כמה תגובות נאצה בעיןהדג תתפרסמנה!
למה סיימן פג ממת על המתים לא מוזכר?
שון ממת על המתים סיימון פג שיחק תפקיד די גדול למה הוא לא מוזכר?
נכון שיש את כל הקיצ'ים של סרטי פעולה, וקטעים מופרכים לגמרי בעלילה, אבל בונא…ג'י ג'יי הפתיע!
הוא הכניס את המתח הנהדר של אבודים לסרט, ואני חייב להגיד שנהנתי מכל רגע.
לדעתי משימה בלתי אפשרית 3 מתעלה על השניים הקודמים, ומספק שעתיים של הנאה צרופה, בשילוב היצמדות עקבית לכסא, דפיקות לב מואצות ונשימות חפוזות. בדיוק מה שאני אוהב בסרט, ומה שהרבה זמן לא יצא לי לראות.
טה טה טה טה וגו'.
בנימה קונקרטית יותר, זו אחת השאלות המוזרות ביותר שנתקלתי בהן באינטרנט. סחתיין.
לא, זה טם טם טה-דה, טם טם טה-דה.
ואחר כך יש את הקטע של ה"טידידוווו, טידידוווו, טידידוווו, ווואו".