במקור: Take the Lead
במאית: ליז פרידלנדר
תסריט: דיאן יוסטון
שחקנים: אנטוניו בנדראס, רוב בראון, יא-יא דה קוסטה, לורה בנטי, אלייז'ה קלי, קטיה וירשילס
סרט אחרי סרט, מנסים לגרום לי לדמוע, כמו צופה בערוץ ויוה. סרט אחרי סרט, טוחנים את אותה עלילה שחוקה, בה זה שכל הסיכויים נגדו, נרשם – כנגד כל הסיכויים – לתחרות חשובה מאד, ורק אדם אחד מאמין בו, כנגד כל הסיכויים. ל'רוקדים' לפחות יש תירוץ טוב: הוא מבוסס, או לפחות שואב השראה, מסיפורו של בנאדם אמיתי – פייר דוליין.
אנטוניו בנדרס מגלם את דוליין, מדריך מחוזר לריקודים סלוניים, בעל גינונים ללא רבב ואביר בנשמתו. כשהוא עד להשחתת רכבה של אישה, הוא מאתר אותה, מתוך כוונה לדווח לה על הנעשה. האישה, כך מתברר, מנהלת בית ספר ציבורי של שכונת מצוקה – מהסוג שבו התלמידים עוברים דרך גלאי מתכות בכניסה, ולמורים ברור שהמקסימום שייצא מהילדים הוא סוחרי סמים. המנהלת היתה רוצה לעזור להם, אבל זה קשה. במיוחד כשאיזה תמהוני על גבול הפריקיות, כמו דוליין, מבלבל לה את המוח בדיבורים נשגבים על מידות טובות, וברור שהוא לא יודע כלום על המציאות בשטח. דוליין, בעל הרגשות הנאצלים, שואל במה יוכל לעזור בבית הספר, ולפני שהוא יודע מה קורה, הוא מוצא את עצמו שומר על תלמידים שנענשו בריתוק, לאחר שעות הלימודים.
כדי לא לבזבז את הזמן לגמרי, וכדי להחדיר בילדים קצת דרך ארץ, דוליין מחליט ללמד אותם ריקודים סלוניים. הוא לא יכול לבחור משהו יותר רחוק מהם, ומההיפ-הופ שהם תמיד ששים לשמוע בקולי קולות. אבל איכשהו, מצליח הזיווג המשונה בין שני הצדדים – דוליין, על לבושו המוקפד ונימוסיו המדוקדקים, והתלמידים, שכדי לשרוד בעולמם הקשוח חייבים להעמיד פנים שכלום לא נוגע להם, במיוחד לא צעדים מפונפנים. ובאופק, כרגיל, יש תחרות ריקודים חשובה, שדוליין דוחק בילדים להירשים אליה.
יחסית לסרט שהשם שלו מזכיר ריקודים, ועוד כזה עם אנטוניו בנדרס משזף העיניים, 'רוקדים' לא מנענע את הישבן. לא את שלו, וגם לא את שלי. קטעי הריקוד המלהיבים באמת מועטים, ורוב הזמן הסרט מתרכז בבירבורים של דוליין, בחוסר האמון המתבקש של התלמידים ("למה אתה נחמד אלינו? לא יכול להיות שאין לך כוונות נסתרות"), ובשאר פטפוטי סרק בסגנון. בנדרס מבזבז את הגוף שלו כשהוא מלמד את הילדים הרבה עמידות מוצא של ריקודים, ומספק תובנות משומשות איך דברים צריכים להתבצע: "את אוהבת לרקוד? אם כך, נועדת לזה!", וגם: "זו הבחירה שלך לתת לו להוביל – זה מעיד על בטחון עצמי". לתכל'ס עצמו כמעט לא מגיעים, וחבל, כי כשזה שם – זה טוב. כזה הוא, למשל, טנגו בו בלונדינית קרירה משפריצה סקס בכל מבט ובכל צעד, וגם הריקוד שחותם את הסרט מהנה למדי.
אך הקטעים האלה, כאמור, ספורים. במקום סרט שמתרכז בריקודים ובדבר הנפלא שעשה דוליין – במציאות – בבית הספר, הפכה הוליווד את הסיפור למיש-מש השמאלצי הרגיל שזועק מהתחסדות. מנהלת בית הספר אמנם נשמעת אמינה וכואבת, במיוחד בסצינה בה היא מסבירה לדוליין מיהם התלמידים שתמונותיהם תלויות על קיר משרדה, אלא שהיא לא מקבלת זמן מסך, ולרוב הסרט עסוק מדי בצורך להוכיח שתושבי שכונות העוני, השחורים ברובם הגדול, אינם עדר מסוממים אפאתיים. הוא משתדל בכוח להדגים עד כמה התלמידים מתאמצים – הנה זה בא שוב – כנגד כל הסיכויים, להצליח בלימודיהם ולהתעלות אל מעל נתוני הפתיחה הקשים שהחיים סיפקו להם. הדוגמאות הספורות שמביא 'רוקדים' לחייהם של הילדים מחוץ לכותלי בית הספר, מציגות את התערובת הרגילה: משפחות הרוסות, ניסיונות להכין את שיעורי הבית בתנאים-לא-תנאים, וכמובן, התמודדות עם בעיות פרנסה המובילה לבחירה בין חיים מהוגנים בעוני, לבין חיי פשע מכניסים.
בקיצור, אותו סיפור מוכר. מראים לנו כמה השחורים הם אמנם אנשים פשוטים, אך מאד מוסריים, בדרכם; ואותו מסר משומש על אהבת האדם השונה, שהקוליות משפריצה ממנו, ולכן הוא שונה טוב. ללמדנו שדוליין אולי מחונך, אבל החבר'ה השחורים מלאים באהבת חיים ובאופטימיות קוסמית, עד כדי כך שאנחנו צריכים להתקנא בהם. עובדה: אפילו הג'ינג'י שבחבורה התברך באפרו מרשים במיוחד.
'רוקדים' הוא בעיקר סרט שחוק, שאין לו שום דבר חדש לומר, ולכן הוא ממחזר קלישאות ואורז אותן בתוך עטיפה מבריקה. את המעט שהוא מנסה להגיד הוא משמן היטב, באמצעות מרגרינה דלת קלוריות, בצורה נוחה לבליעה. אבל אוכל צריך לא רק לבלוע, אלא גם לעכל, ו'רוקדים' נשאר חצי מעוכל, באמצע המעיים.
יא-יא?
ככה קוראים לה.
למה, אתה חושב שאם תגיד לה את השם שלך הוא יישמע לה יותר הגיוני?
לא, אבל זה יעזור לי קצת לעכל את מה שקראתי
ודווקא שם מגניב…
למרבה האכזבה, ביקורת פושרת
יותר מידי דימויים של אוכל ותהלכי העיכול. לרוע המזל אני לא ממש טוב בכתיבה והבעה עצמית (ולכן אני גם לא כותב ביקורות) ולכן קשה לי להגדיר מה בדיוק הציק לי בביקורת אבל בד"כ את הביקורת של לונג ושל רד אני קורא בהנאה מרובה, ואילו מהביקורת הנוכחית לא ממש נהנתי.
לדעתי הביקורת לא ממש מייצגת את הרמה אליה התרגלתי מלונג.
מקווה שלא פגעתי באף אחד, הכוונה שלי היא לעביר ביקורת בונה ולא סתם לקטר. (למרות שאני יודע שאין ממש הרבה חומר שממנו אפשר "לבנות" – כבר הודאתי שאני לא חזק בהבעה…)
למרבה האכזבה, ביקורת פושרת
מבין כולם אני הכי אוהבת את הביקורות של רד פיש ועכרור השלולית, אבל בכל זאת קראתי חלק מהביקורות שלונג כתבה עד עכשו, ויחסית אליהן,הביקורת הזאת באמת הייתה די רגילה- מאלה שכבר אפשר למצוא בכל מקום אחר… ואנלוידעת זה פשוט שרוב הקטע של האתר הזה הוא לתת ביקורות אלטרנטיביות יותר. אפילו שבהתחלה הביקורת הייתה דימצחיקה – ז"א בחלק שהיא כתבה על כל הקלישאות, אחר כך הביקורת הייתה פשוט אותו דבר ודי חזרה על עצמה, אבל יכול להיות שככה זה גם הרגיש לה בסרט – פעם הייתה ביקורת על סרט עם הד שלכל אורך הטקסט הכותב חזר על מילים מסוימות שכתב,אז יכול להיות שהביקורת הזאת היא על אותו רעיון
זה לא הסרט עם מישל פייפר שמלמדת קראטה?
השיר דווקא היה מצויין.
ראיתי את הסרט הסרט היה נחמד קצת מצחיק, בקיצור לא שווה להשקיע כסף ללכת לראות אותו לא משהו בכלל
אף מילה על הבומים?
היה להם הכי הרבה זמן מסך…
על זה דווקא יש לנו תשובה
בשאלות הנפיצות.
http://www.fisheye.co.il/static/faq-movies.htm#boom
וואו, הרחבתם את התשובה הזאת
סרט מעולה!
אני ראיתי המון סרטים באותו סגנון אבל את זה אהבתי במיוחד.
אני חושבת שזה בהחלט שווה את הכסף.לא הייתה לי אפילו דקה משעממת בסרט הזה.
מאוד מאוד ממליצה ללכת.
כשראיתי אותם רוקדים פשוט רציתי לקום ולרקוד(למרות שזה קורה לי בכל סרט בסגנון).
אגב,השחקנית הזאת שקוראים לה יא יא הייתה בסדרת הריאלטי "הטופ מודל הבאה".
מיחזור זה לפחיות
לא ראיתי אבל הסרט הזה נשמע כאילו בעבודה עליו לקחו את "כשהנערים שרים" ושמו ריקודים במקום שירה, את אמריקה במקום צרפת ןביה"ס שכונתי במקום פנימייה לנוער עם בעיות התנהגות.
אבל מצד שני "כשהנערים שרים" הוא סרט מקסים ואולי גם פה יהיו הפתעות לטובה…
סרט חמוד שמזמן לא ראיתי כמותו.למי שראה את הסרט נזירות בלוז 2,הסרט הזה בנוי על אותו עיקרון רק שבמקום לשיר הם רוקדים.ממליצה בחום.
אל תפספסו את הפיספוסים שבסוף…