שרון סטון הגיעה לארץ, כדי לקדם את מעמד האישה. כמובן, מי מתאים יותר לדבר בשבח שוויון המינים מאשר האישה שהתפרסמה בזכות אי-לבישת תחתונים? מטבע הדברים, התקשורת בישראל דיווחה בהרחבה על המאורע החשוב, הוא זכה לתמונות בעמודי החדשות של העיתונים ולחיקוי ב'ארץ נהדרת'.
טרי גיליאם הגיע גם הוא לארץ, עובדה שעברה בשקט יחסי, מסיבות ברורות: קודם כל, הוא הרבה פחות כוסית משרון סטון. וחוץ מזה, מה הוא כבר עשה בחיים? כולה עשה סרטים. כמה מהסרטים האלה היו מהסרטים הטובים והחשובים של העשורים האחרונים, אבל למי אכפת, כל עוד הוא ביים אותם כשהוא לובש תחתונים (ככל הידוע לי).
גיליאם הגיע לארץ כשותף בהופעה החדשה של סלאבה פולונין בתיאטרון "גשר", אבל ניצל את הזמן גם כדי לערוך שני מפגשים של שאלות ותשובות עם קהל ישראלי. בהיותו סלב פחות "חשוב" משרון סטון, המפגשים האלה בקושי פורסמו ונערכו בלי הפרעת גיא פינסים למיניהם. זה לא הפריע לגיליאם למלא עד אפס מקום שני אולמות בתוך שבוע. מה שיותר חשוב הוא שהאנשים שהגיעו למפגשים האלה לא באו כדי לפגוש מישהו מפורסם מחו"ל, אלא כדי לפגוש את טרי גיליאם. זה היה קהל שלא צריך להקדים ולספר לו שמדובר באדם שהתחיל את דרכו כחלק מחבורת "מונטי פייתון" ויצר את קטעי האנימציה המטורפים שלהם ("סיוט", הוא אומר. "הגעתי לזה במקרה ואני לא רוצה לעשות את זה שוב"); שהוא ביים את יצירות המופת 'ברזיל' ו'12 קופים' כמו גם את הכישלון המפורסם 'הברון מינכהאוזן'; שהוא ידוע בקרבות שלו נגד הממסד ההוליוודי; שהפקת 'האיש שירה בדון קיחוטה' שלו התמוטטה, ושסרטו האחרון, 'האחים גרים' ("למבוגרים בלבד" עלק) נחשב לאכזבה מסוימת. הם כבר יודעים את כל זה, אז אפשר לגשת מיד לחלק המעניין.
גם כשהוא לבד מול קהל, גיליאם יודע לתת שואו. הוא בן 66, נמרץ כמו ילד בן 12, יודע לדבר ויודע איזה מין דברים הקהל ירצה לשמוע. כמו כל אדם בשואו-ביז, גם הוא מן הסתם נאלץ לענות שוב ושוב על אותן שאלות. לפעמים ברור שהוא מספר אנקדוטות שכבר השתפשפו ולוטשו ביותר מראיון אחד, ולפעמים הוא מספר דברים שכבר אפשר לקרוא, כמעט באותן המילים, ב-IMDb או בראיונות קודמים. אבל הוא עדיין נהנה לספר אותן ומצחקק כמו ילד נלהב. הציטוטים הבאים הם לקט מדבריו של גיליאם, רובם בתשובה לשאלות מהקהל.
על המלחמה עם האולפנים
לטענתו של גיליאם, השם שיצא לו כבמאי "בעייתי" שנלחם על חירותו האמנותית, בכל סרט מחדש, הוא מוגזם. מקור כל השמועות האלה, לטענתו, הוא 'ברזיל'. "נכון, ב'ברזיל' היתה מלחמה, אבל המזל הרע שלי היה שניצחנו בה. מאז, בכל סרט מחדש מספרים על קרבות עם האולפנים – גם בסרטים כמו 'פישר קינג', שבהם ההפקה הלכה באופן חלק לגמרי". אבל גיליאם יודע גם להסתכל על חצי הכוס המלאה: "בזכות השם שיצא לי, אני לא צריך לעשות הרבה. הצוות כולו על קוצים, מחכה לראות מתי אתפוצץ, ולכן מספיק ניד ראש שלי כדי שכולם יעשו מה שאני רוצה".
על האחים ווינסטיין, בזמנו בעלי חברת 'מירמאקס' שמימנה את 'האחים גרים', היו לו רק מילים חמות להגיד: "האחים ווינסטיין הם מהאנשים הנפלאים ביותר שאני מכיר. באמת אכפת להם מאנשים, וכדאי לכם לעבוד אצלם". השתיקה המתוחה שהשתררה בקהל, שיודע דבר או שניים, גרמה לגיליאם להוסיף בטון של מספר כל יודע: "…הוא שיקר". לאחר מריבה גדולה עם הויינסטיינים, הוא מספר שהוא החליט להמר: "אמרתי להם 'קחו את הסרט, תעשו איתו מה שאתם רוצים', ונסעתי לקנדה לצלם את 'טיידלנד'. זה היה הימור, זה היה מסוכן, אבל זה הצליח. כשחזרתי, הם הזמינו אותי לחזור ולסיים את 'האחים גרים' בדרך שאני רציתי". בניגוד לשמועות, גיליאם טוען שהוא מרוצה מהתוצאה הסופית. "יש ב'האחים גרים' רגעים שאני ממש אוהב, שיש בהם קסם שלא ראיתי לפני כן. השאר הוא יותר מסורתי, מסוג הדברים שהאנשים שנותנים לי כסף בהוליווד רוצים לראות. אני מתנצל, התפשרתי. עשיתי סרט. ואתם, לעולם אל תתפשרו, עשו רק את מה שאתם רוצים לעשות, ולעולם אל תעשו סרטים".
על 'האחים גרים' וקהל היעד שלו:
"'גרים' הוא חוויה שונה מהרגיל בשבילי, מכיוון שזה פרויקט שלא אני יזמתי. לקחנו תסריט שהאולפן אהב, והפכנו את זה למשהו שאנחנו אהבנו. אני מאוד מרוצה ממנו. הוא נעשה כסרט לכל המשפחה. יש אנשים שמתלוננים על כך שהוא לא חדשני או חד כמו 'ברזיל' או 'פחד ותיעוב', אבל הוא לא היה אמור להיות כזה. הוא נועד להגיע לקהל גדול ושמח, לשם שינוי. המוזר הוא שלמרות שהסרט נועד לילדים, במדינות מסוימות, כמו הונגריה, הוא הוגבל לגיל 16 ומעלה. באנגליה הוא הוגבל לגיל 12. לגבי, האגדות של האחים גרים, שעליהן גדלתי ושעיצבו את איך שאני רואה את העולם, היו תמיד אפלות, מסוכנות ומפחידות, והן היו נהדרות. העולם המודרני חושש להפחיד ילדים, אבל אני חושב שלהפחיד ילדים זו עבודה חשובה מאוד. מבוגרים תמיד מנסים להגן על הילדים הקטנים וה"עדינים". ילדים הם לא עדינים! אם יש לכם ילדים אתם יודעים את זה. ילדים הם טפילים. הם ערפדים. הם מוצצים את דמך. אין לי שום סימפטיה אליהם בכלל. יש לי שלושה כאלה".
פכים מחדר העריכה של 'Tideland':
הסרט הבא של גיליאם הוא 'Tideland', אותו הוא צילם מיד אחרי 'האחים גרים', וערך את שני הסרטים במקביל – וזו, הוא טוען, הדרך הטובה ביותר לערוך סרטים. "בעריכה של כל סרט מגיע שלב שבו אתה נתקע, אתה לא יודע מה לעשות, ואתה פשוט רוצה לומר – לעזאזל עם הסרט המסריח הזה, הסרט הזה הוא חתיכת זבל, ולעזוב הכל. לשמחתי, בכל פעם שזה קרה ב'גרים' או 'טיידלנד' יכולתי ללכת לחדר הסמוך, שבו נערך הסרט השני, ופתאום – וואו! זה סרט נהדר! זו לא בעיה לערוך אותו בכלל!".
בניגוד בולט ל'אחים גרים', שצולם בתקציב של 80 מיליון דולר, 'טיידלנד' הוא סרט קטן הרבה יותר, בתקציב זעום, שצולם במהירות בקנדה. משתתפים בו ג'ף ברידג'ס, ג'ניפר טילי וג'ודל פרלנד, שאותה גיליאם מתאר כ"ילדה מדהימה בת 9 וחצי, שהיא-היא הסרט. היא בכל סצינה".
על סרטים עתידיים
גם גיליאם עצמו עוד לא יודע מה יהיה הסרט הבא שלו אחרי 'טיידלנד'. לאורך העשור האחרון הוא ניסה להפיק שורה של סרטים, שאף אחד מהם לא יצא לפועל, והוא מספר שכרגע הוא מנסה לגייס תקציב עבור כל אחד מהם. הוא סיפר שאפילו בזמן שהותו בארץ הוא ניהל שיחות טלפון בקשר לרכישה מחדש של הזכויות ל-'האיש שירה בדון קיחוטה', בתקווה להצליח להשלים את הסרט (שסיפור הפקתו הכושלת תועד ב'אבודים בלה-מאנשה') בשלב כלשהו. תסריט נוסף שגיליאם מנסה להפיק כבר שנים רבות הוא 'The Defective Detective', ולגביו הוא לא נשמע אופטימי. "הדרך היחידה שבה אצליח להפיק את הסרט הזה תהיה אם אצליח לגייס כוכב גדול. שלחתי את התסריט לג'ורג' קלוני, והוא אמר, באופן מאוד מנומס ומקסים, לא. הוא לא חושב שהוא יוכל לשחק את התפקיד הזה. לדעתי הוא טועה, אבל זו לא ההחלטה שלי".
נראה שהסרט הפוטנציאלי של גיליאם בעל הסיכויים הטובים ביותר להתממש בקרוב הוא 'בשורות טובות', על פי הספר של טרי פראצ'ט וניל גיימן; אבל גם זה יקרה רק כשגיליאם יצליח להשיג את התקציב המיועד של הסרט, כמה עשרות מיליוני דולרים. גיליאם מאשר שג'וני דפ ישתתף כנראה בסרט, אם הוא ייעשה; לעומת זאת, ההשתתפות של רובין וויליאמס (דיווחים שהיו בעיקר שמועות) כבר לא עומדת על הפרק.
על סרטים של אחרים
ג'. ק. רולינג רצתה שגיליאם יביים את הסרט הראשון בסדרת 'הארי פוטר'. כפי שהיה ברור לו מראש שיקרה, בעלי האולפן חשבו אחרת (אבל זה לא אכפת לו – הוא קיבל טיסה במחלקה הראשונה ללוס אנג'לס, וניצל את זה כדי לקדם את ענייני 'האיש שירה בדון קיחוטה'). את הסרטים של כריס קולומבוס הוא מתעב. הסרט הטוב ביותר בסדרה, לדעתו, הוא 'הארי פוטר והאסיר מאזקבאן' של אלפונסו קוארון.
גם על מרסק קופות אחר, 'שר הטבעות', הוא נאות לומר כמה מילים: "אהבתי את 'שר הטבעות' הראשון מאוד. אבל אחר כך הגיבורים אף פעם לא נפגעו, וזה נהיה מוזר. אתה נלחם בעשרת אלפים אורקים, ויוצא אפילו בלי דימום מהאף?! נו, באמת".
ברוח הזמן האחרון, גיליאם נסחף לדבר קצת (בערך) על 'הר ברוקבק' הפופולרי: "עבדתי עם הית' לדג'ר ב'האחים גרים', והוא שחקן נהדר. נהניתי נורא לראות אותו עושה תפקיד שונה לגמרי ומרשים ב'הר ברוקבק'. זה נורא נגע לליבי, אבל באוסקר הצבעתי ל'התרסקות"'.
- הקלטת המפגש הראשון
- האחים גרים
- Tideland – האתר הרשמי
- טרי גיליאם – אתר מעריצים
- גיליאם בארץ
- סלאבה פולונין
מי אחראי? מיייייי?
אני יושבת כאן מול מסך הלפטופ, עם המקלדת הלא נוחה – ועוד אחרי כוסית וודקה…..ועדיין אני לא יכולה לדחות את תגובת הזעם עד למחר!
מישהו סירב לתת לגיליאם את הארי פוטר? מיייי? ועוד אחרי שג'יי קיי המלכה רצתה?
ועוד למי זה הלך? לקולומבוס!!! אבוי!
רצח על מצפונם של האולפנים! רצח אופי של שני ספרי הארי פוטר!
גם ככה יש רק 7.. פחות מנשמות של חתול!
הייתי מאוד רוצה לראות
סרט של 'הארי פוטר' בבימויו של טרי גיליאם, אבל האמת? אני בהחלט מבין את המפיקים שלא נתנו לו להתקרב לזה. זה היה אמור להיות סרט *ילדים*.
(כמובן שזה לא מצדיק לתת את זה לקולומבוס, אבל זה עניין אחר).
אני זוכר את הברון
ההקרנה של הברון מינכאוזן בא נכחתי היתה מצחיקה כאשר הורים נזעמים נטשו ביחד עם ילדיהם את אולם הקולנוע עם הופעתה הערומה של אומה.
אני דווקא שמחה שלא נתנו לו את הראשון.
הבאים בסדרה טובים יותר. מצידי, שיקבל את השישי.
לא.
אנשים שמתלוננים על דברים כמו הם נתנו את השורה של רון להרמיוני לא צריכים שטרי גיליאם יביים סרטים על פי הספרים שהם אוהבים. זה פשוט ייגמר רע, ובייגמר רע אני מתכוונת שמדובר באחד הבמאים הגדולים אי פעם, ועדיף, ככל האפשר, למנוע ממנו את הלינץ' הזה.
ובאמת,
אותם אנשים טוענים עד היום ש'האסיר מאזקבאן' היה הסרט הכי גרוע בסדרה, בעוד גיליאם ואני טוענים שהוא היה הסרט הכי טוב בה.
איזה כיף להגיד ''גיליאם ואני''?
המפגש עם גיליאם היה באמת מרתק. במיוחד הופתעתי לגלות שהוא מתנהג כמו דמות באחד מסרטיו, כלומר במעין גירסה קריקטוריסטית של התנהגות אנושית. חבר נזכר באימרה של אחד מרעיו למונטי פית'ון, לפיה קשה שלתפוס גיליאם כשהוא איננו מבושם קלות.
אגב, אפשר להוסיף לרשימת הלינקים את הראיון שנערך איתו במוסף הארץ לפני שלושה שבועות. היה מעניין מאד גם כן.
איזה כיף להגיד ''גיליאם ואני''?
והנה הלינק
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=686027
ובאמת,
מצטרף לטענתכם:)
האסיר הוא בהחלט סרט נפלא בסידרה והארי פוטר וגביע האש הוא השני ברשימה לדעתי.
לא רק אתה.
אה, ברור לי שלא
אני פשוט נהנה להגיד "גיליאם ואני".
ואני בינתיים ביקרתי בהצגה עצמה
לא הבנתי כלום. נהניתי מכל רגע. מומלץ בחום.
ואני בינתיים ביקרתי בהצגה עצמה
היה זקן. הוא הגיע לגיהינום. השטן התעלל בו. זהו בערך, לפי מה שהבנתי.זה בנאלי, אבל זה היה חינני ומקסים להחריד.
אה. לא חוכמה.
האם הבנת גם את המשמעות של כל סצנה ספציפית?
אה. לא חוכמה.
אני לא חושבת שזה אמור להיות קוהרנטי במיוחד. כש(נקרא לזה "דברים"?) חוצים את הבמה וגוררים אחריהם בובת ילד, (ספוילר?) אני לא בטוחה שזה אמור להביע הרבה יותר ממה שזה נראה. רק תחושה ויזואלית. או שאולי זו רק אני.
דיאבולו
אז מה היה הקטע עם הצפרדע?
דיאבולו
ט..טוב. אז כנראה שהיתה לזה משמעות שלא הבנתי. אני לא בטוחה אם זה פגם בזה, דווקא.
דיווח מצויין
טוב כמעט כמו להיות שם
שני דברים קטנים על המפגש ממוחו של ילד שוודי.
•האחים הגרים היה לטעמי סרט נהדר. הוא לא היה מושלם אמנם, והוא היווה אכזבה מסויימת אם משווים אותו, נניח, ל"פחד ותיעוב בלאס וגאס". אבל כסרט נטול ציפיות מוקדמות, וכסרט ילדים שלא לוקח את עצמו ברצינות, הוא שובה לב וחמוד מאוד. אבל למה כתוביות הסיום שלו כל כך ארוכות?! ומה ההגיון של לתת לפיטר סטורמייר תפקיד כל כך שולי?!
• אני לא יכול להגיד שמה שגיליאם אמר בזמן השאלות והתשובות לא הפתיע אותי. כלומר, אחרי כל כך הרבה סיפורים ושמועות, לגבי הסיבוכים שעברו על גיליאם ועל 'מירמקס' בזמן הפקת הסרט, ציפתי שגיליאם סוף סוף יוציא את הכביסה המלוכלכת, ויחשוף את התלאות שעבר תחת ההפקה ותחת הניהול הויינסטייני.
אבל הוא לא עשה את זה, לפחות לא בצורה מתלהמת כמו שחשבתי שיהיה, אבל בכל זאת היה ניתן להרגיש בין השורות (בעיקר אחרי ששומעים את הראיון המוקלט שוב שאינטרנט), קצת מבעיות ההפקה שהיו בסרט, למרות שהוא בקושי דיבר עליהם.
בסוף הראיון, כשכולם יצאו החוצה, הוא עמד בלובי וחילק חתימות למעריצים. הוא חתם לי על דיסק הפסקול של "פחד ותיעוב בלאס וגאס" ושאל אם נהנתי מהראיון. חבורת מעריצים מטורפת עלתה עליו בבקשה לחתימות לפני שיכולתי להשיב לו. וחבל, באמת.
שלא תבינו לא נכון, אני לא מכיר את גיליאם הבמאי (ראיתי רק ארבעה סרטים שלו: "12 קופים" העצום, "האחים גרים" ו"פחד ותיעוב בלאס וגאס" החביבים ואת "הרפתקאות הברון מינכאוזן" הבינוני), אבל גיליאם האדם, אותו אדם שעמד והרצה בכל כך הרבה שנינות ובגרות על קולנוע באותו לילה – האדם הזה קיבל את הערכתי האישית, ועל כך אני מעריך אותו. מאוד.
אתה מעריך אותו
על כך שהוא קיבל את הערכתך האישית?
מה שמעצבןזה שזה בדיוק מה שכתבתי…
במילים פשוטות יותר: הוא נראה לי כמו איש נחמד, ובנאדם מבריק ולא פלצני, ועל כך אני מעריך אותו. אין הרבה במאים שאני יכול להגיד עליהם כזה דבר.
אני לא זוכר את פיטר סטורמר
בשום תפקיד שאינו תפקיד מישני. ויחסית לתפקידי המשנה שלו, בתור קבאלדי ב"גרים" הוא מקבל המון זמן מסך.
הוא באמת מקבל הרבה זמן מסר.
אבל הוא עדיין די שולי, ואפילו מאכזב בצורה מסויימת. אני לא מכיר אותו *כל כך* אמנם, אבל בדרך כלל בסרטים אחרים, הוא ממש בולט וכריזמטי כשחקן משנה, ומהווה לפעמים נקודת אור ("קונסטנטין", "מינוריפורט"). אבל לעומת זאת, ב"האחים גרים" הוא לא רק שולי, אלא גם מעצבן, וקריקטורי יותר מדי. סתם תפקיד מאכזב.
הוא באמת מקבל הרבה זמן מסר.
סטורמר באמת היה קצת מעצבן ב"האחים". לא מכיר הרבה איטלקים עם מבטא רוסי שעוברים מסך. היה צריך להישאר עם הנישה של הקוסמונאוט הסובייטי.
מה?!
טרי גיליאם הולך לביים את הסרט של בשורות טובות וג'וני דפ ישחק?! אני לא מצליחה להחליט איזה חלק מהמשפט הזה יותר טוב….
אפרופו טיידלנד
תכירו, זה הדסקטופ החדש שלי.
http://www.tidelandthemovie.com/downloads/tideland_wallpaper_1024x768.html
גם שלי.
איזה פוסטר נהדר. רק מעצים את הציפיות שלי לגבי הסרט. חמוד ביותר.
רק לגבי הציפיות-
גיליאם גם הקביל בין התקציב של 2 הסרטים האחרונים ("האחים גרים" ו"טיידלנד") ובין קהל היעד שלהם. הראשון נעשה בתקציב גדול וכוון לקהל גדול ("אף אחד מהסרטים שלי לא הפסיד כסף", הוא צחק. "אולי לקח להם כמה שנים, 10, 15, אבל בסוף הם תמיד הרוויחו. לפחות כמה דולרים"), ו"טיידלנד" נעשה בתקציב הרבה יותר קטן ולכן גם מכוון לפחות אנשים. גם ברזיל היה סרט קטן יותר ולא מובן בזמנו, ורק אחרי שעברו כמה וכמה שנים הוא קיבל את המעמד המכובד שלו. "טיידלנד" אמור להיות כזה גם הוא. בקיצור, לא לצפות לסרט הכי קומוניקטיבי בעולם. כנראה ש"מעניין" ו"מוזר" יתאימו לו יותר מאשר "מאמם" או "מדאים!!!1".
אפרופו טיידלנד
הפוסטר הכי טוב בכיכוב עץ מאז "סיפורי דגים".
שכחת את הפוסטר של ''מטריקס revolution''.
באמת מקסים
וזה הטאגליין הכי מתוק בצורה מטרידה שראיתי מזה שנים. רק למה הילדונת מודבקת באופן כל כך גרוע? (שזו הדרך שלי לומר "האפקטים גרועים" על פוסטר)
אני שונא להסכים איתך
לא אתה לא
ולמה השורשים מצוירים גרוע?
לו-פיי. אנחנו אוהבים לו-פיי.
הפוסטר הזה מזכיר לי את המשחק סמורוסט. וגם את גונדרי.
הלוואי שטרי גיליאם
יקח על עצמו את המשחק של אנדר. אני מת לראות מה יצא מזה.
עכשיו יש לי קצת זמן.
זמן מספיק כדי לנסות להביע את רגשותי בעקבות המפגש הזה. או את רשמי ממנו. או משהו:
עד לרגע בו עשיתי את זה, לא האמנתי שאני באמת אצא לאובך ההוא, מה שאצל אלרגים לאבק פחות או יותר מקביל להתאבדות ("מצטער על מזג האוויר," יאמר אחר כך מעריץ כלשהו, אבל גיליאם יטען שהוא דווקא אוהב את זה, זה דרמטי). לא עבור כל אחד הייתי עושה את זה. עד לרגע בו קיבלתי את האישור להגעה, מי שמכיר אותי היה מתקשה לזהות אותי בגוש העצבים שריקד וקיפצץ בעצבנות ברחבי הבית. מאותו רגע, אף אחד כבר לא היה מצליח לקשר אותי לגוש האושר שרקד וקפץ בו בשמחה.
התיישבתי לי בשורה הראשונה שאיפשרו לשבת בה. כמה אנשים מסביב תהו למה משאירים כל כך הרבה שורות ריקות, אבל לי זה היה ברור – להגן על גיליאם ממעריצים מטורפים כמוני. גם אני הייתי עושה אותו דבר. בעודי ממתינה לכניסה של כולם, הופיע הגיליאם עם כסא ביד, חייך, אמר "we do our own props around here" והתיישב סנטימטרים אחדים ממני. באותו שלב כמה אנשים ניסו לדבר איתי, אבל מתברר שכשאני ממש נרגשת, אני מאבדת את היכולת להשתמש בשפה. או לנשום.
אחר כך בא מה שנראה, במבט לאחור, כמעין טישטוש של הנאה אינטלקטואלית, שעשועים והתרגשות, ואז, פתאום, זה נגמר.
הממ. מתברר שהעניין לא היה מחסור בזמן. אבל לפחות ניסיתי.
אני מקווה שהיה לו טוב כמו שהיה לך
למרות שאם לשפוט לפי 'ברזיל' (ברזיל-נה-נה-נה-נה-נה-נה-נה-נה) הוא כנראה מעדיף בנים. ואל תתנו לזה שיש לו ילדים לבלבל אתכם.
אני מאוד בספק שנוכחותי אמרה לו משהו.
בטח ובטח שלא מה שנוכחותו אמרה לי (והוא כנראה באמת היה מרשים מאוד, אם סלחתי לו כל כך בקלות על כך שהוא הכניס את "בהשראת" ללקסיקון העיבודים ההוליוודים. אם לא הייתי מבזבזת את השאלה שלי בהתחלה, הייתי שואלת אותו אם הוא לא מרגיש אשם לפעמים, על דברים כמו "אני, רובוט"…).
תרצה לחלוק עם שאר הכיתה את התיאוריה שלך?
לא ממש הבנתי את הקשר ההומו-אירוטי של ברזיל…
עזבו את כריס בשקט!
אפשר בבקשה לרדת כבר מהגב של כריס קולומבוס? מתי זה הפך כל כך פופולרי לרדת עליו ולהעליב אותו בכל הזדמנות? די, חלאס! אז הוא לא הצטיין במיוחד בשני ההארי פוטרים (למרות שהם היו ממש חביבים, במיוחד השני). ואולי גם "איש המאתיים" ו"אם חורגת" לא היו יצירות מופת (את RENT עוד לא ראיתי).
אז מה? עדיין האיש כתב את "גרמלינס" ו"הגוניס" וביים את "שכחו אותי בבית" (שהוא לדעתי אחד מסרטי הילדים הכי טובים אי פעם).
רדו לו מהגב, זה לא מגיע לו!
דווקא כן,
לבנאדם שעשה פשע נגד האנושות כמו "גב' דאוטפייר", מגיע להיצלות באש הגיהנום, אם תשאלו אותי.
כריס במאי שבלוני ואפור
שפשוט מבצע אילוסטרציות של תסריטים. ומצלם אותם. וקורא להם סרטים.
הוא כמו תוכנת מחשב עם אינטילגנציה (מסויימת). מקומו בערוץ "הולמארק".
האמת,
אם קולומבוס יחזור להתעסק בדברים כמו "גרמלינס" ו"הגוניס", אני בשמחה אהיה הראשון שירד לו מהגב. אבל כל עוד הוא עושה סרטים רעים על טייס אוטומטי שמביישים את עבודותיו המוקדמות והחמודות – למה בדיוק שנרד לו מהגב? לזכר ימים עברו?
לא הזכרתם סרט גדול נוסף של היוצר המרתק הזה - פישר קינג
מ- 1991, בכיכובם של רובין ויליאמס, ג'ף ברידג'ס,מרסדס רוהל המקסימה שזכתה באוסקר משנה ואמנדה פאלמר.
לא אכנס כאן לסיפור העלילה, אבל זה סרט יוצא דופן המומלץ בחום בפני כל מי שטרם ראה.
האם גיליאם...
יענה לשם החיבה "גילי"?
או במילים אחרות, האם הוא נגיש או שיוצר איזה דיסטנס של "תביים איזה 2 סרטים ו-3 סדרות לפני שאתה פונה אלי, וזה מר גיליאם בשבילך!".
גיליאם עונה לשאלות הגולשים
או בעצם, ענה.
חלק 1:
הרבה שאלות על טיידלנד (שיצא ב-DVD… כנראה שכבר לא נראה אותו על המסך הגדול כאן, או שמא…?)
http://smart.co.uk/dreams/askterry.htm
חלק 2:
דעתו על "דוגמה 95" (נחשו מי שאל את זה), סצינות מין, ועוד.
http://smart.co.uk/dreams/askterr2.htm
ואבנר שביט מפרסם ביקורת עברית ראשונה
(אני חושב) על 'טיידלנד'. לא אוהדת.
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,392,209,5063,.aspx
השורה האחרונה גרמה לי לגרד את ראשי
" אבל אין ספק שאפילו "הברון מינכהאוזן" היה מהנה יותר, גם בגרסה המקוצצת."
זה אומר שהמבקר לא אהב בכלל את "הברון מינכהאוזן" (ואז דעתו לא משנה לי במיוחד, כי אני נהנתי מהסרט)? זה אומר שהגרסה המקוצצת גרועה במיוחד (ואז אני לא יודעת כי לא ראיתי אותה)?
בכלל לא ידעתי שיש גרסה מקוצצת
בכל אופן, גם אני אהבתי את הברון מינכהאוזן, אז ההשוואה חסרת תוקף כלפי.
אין גרסה מקוצצת ל''מינכאוזן''.
שתי אפשרויות:
או ששביט עשה סלט מ"ברזיל" בעל הגרסה המקוצצת (שלא לומר מסורסת) ו"מינכאוזן", שיצא בגרסה אחת ויחידה; או שהוא התכוון לכך ש"מינכאוזן" הוא סרט מקוצץ בשל תלאות ההפקה, שאילצו את גיליאם לקצץ את החזון שלו כבר בזמן הצילומים. הסרט שאנו מכירים כיום אינו כולל את החזון המקורי של גיליאם, חסרות בו סצינות שלא היה כסף וזמן לצלם, ויש בו סצינות ששונו/אולתרו לפי מגבלות התקציב (המפורסמת שבהן היא הסצינה על הירח בעלת העיצוב הייחודי – כל התפאורה היא דו מימדית במופגן).
ואני מסכים איתו.
סרט משעמם, מצולם יפה ומקורי אבל אין בו עלילה, אפילו שביב.
הסצינות לא מתקשרות בכלל והסרט נורא מעייף.
בקיצור, מבחינתי גיליאם איבד את זה.
הוא עושה סרטים בעלי ויזואליה מרתקת, אבל משעממים בטירוף וחסרי פואנטה.
פחדתי מזה כשראיתי את האחים גרים אבל אחרי טיידלנד זה התחזק.
גיליאם עונה לשאלות הגולשים
ומשכנע אותי שגם אם לא שווה כבר לרוץ לכל סרט שלו, בהחלט שווה לשמוע כל אמירה שלו ולרוץ לכל סרט של מי מהבמאים היקרים ללבו. ו-"Axis of food" זה ביטוי שאנצור עמי.