הופעתו המרשימה ביותר של אל פאצ'ינו:
170 ![]() |
הסנדק |
28 ![]() |
אחר צהריים של פורענות |
75 ![]() |
פני צלקת |
8 ![]() |
גלנגרי גלן רוס |
114 ![]() |
ניחוח אישה |
18 ![]() |
היט |
19 ![]() |
דוני בראסקו |
42 ![]() |
מלכודת לפרקליט |
4 ![]() |
המקור |
16 ![]() |
הסוחר מונציה |
מספר מצביעים: 494
אהרו''כ
לא ראיתי אף אחד מהם. רק חלק מניחוח אישה. איזה בושה.
במפתיע, גם אני.
חלקים מפה ומשם, אבל דווקא את הפילמוגרפיה המוצלחת שלו יצא לי לפספס.
בשבילי זה מלאכים באמריקה
והוא סרט טלוויזיה, אז הוא לא נחשב.
אוף.
אני גם חושב
שב"מלאכים באמריקה" הוא נתן את הופעתו הטובה ביותר. ומה הקשר שזה סרט טלויזיה? אין פה הגבלות. וחוץ מזה, זה סרט ברמת הפקה הרבה יותר גדולה משל הרבה סרטי קולנוע.
אחלה סקר
"הסנדק 2" לא מופיע, אז צרפתי אותו אוטומטית ל"סנדק" והצבעתי לו, לדעתי ההופעה של פצ'ינו בסרט השני(בעיקר הסצינות עם פרדו) היא אולי המרשימה ביותר בתולדות הקולנוע.
המקום השני שלי מתחלק בין "המקור" ו"דוני בראסקו", וחסר לי "דרכו של קרליטו", אחד הסרטים האהובים עלי ביותר של פצ'ינו.
היו לו הרבה תפקידים גדולים
אבל כולם עומדים בצל של מה שהוא עשה בסדרת סרטי הסנדק. לדעתי הדמות של מייקל היא מן המרתקות בתולדות הקולנוע והוא מעביר את האמביולנטיות בצורה מדויקת. לדעתי הוא מגיע לשיא בסצנות עם קיי בכל אחד מן הסרטים (גם התפקיד האהוב עלי משל קיטון, למרות החיבה הרבה שלי לסרטי וודי אלן). במקום השני שלי, בפער די גדול, "הסוחר מונציה" הוא הופך את שיקספיר לשלו. גם "אחר צוהרים של פרעונות" נמצא קרוב לפסגה. מ"ניחוח אישה" דווקא פחות התלהבתי.
בהסנדק 1 ו-2
הוא היה מצויין אבל בחרתי בו בגלל המשחק שלו ב"הסנדק 3" שם הוא היה מעבר למצויין, הוא היה מדהים.
היו לו הרבה תפקידים גדולים
מסכים עם כל מילה.
היט
התלבטתי בין אחר-הצהריים של פורענות, לבין ניחוח אישה או היט.
עברו מספר שנים טובות מאז שראיתי את אחר-הצהריים של פורענות, קרוב למחצית משנות חיי למען האמת, כך שלא זכרתי יותר מדי מהסרט, אבל זכרתי שהוא שיחק בצורה מוצלחת למדי, ומכיוון שההופעה הנ"ל שלו לא קיבלה עד עתה קולות חשבתי לתרום את הקול הראשון.
ההופעה שלו בניחוח אישה היא מחשמלת, אבל הצבעתי בסוף להיט מכיוון שדווקא שם בתפקיד שהוא פחות דרמטי מבניחוח אישה הוא הרשים אותי יותר, הוא שיחק את דמות הבלש הוורקהוליק בצורה מושלמת ממה שזכור לי (עברו מספר שנים מאז שראיתי גם את הסרט הזה), כך שקולי הלך להיט.
נ.ב.
זו הפעם הראשונה שראיתי כל סרט שמופיע ברשימה, ואני רק אציין שגם בסרפיקו (שוב, ממה שזכור לי) הוא הפגין משחק מעולה.
אל פאצ'ינו היה עיוור.
ליתר דיוק, הוא שיחק עיוור ב"ניחוח אישה"; אנקדוטה מעניינת בעניין נוגעת לרמת המשחק שלו בסרט זה-
בסיום אחת הסצינות שהוא היה נוכח בהם, אחד מעוזרי הצלמים העיר באוזניו עד כמה משחקו של כריס אודונל היה טוב באותה סצינה, ועד כמה תחושות הדמות "עברו למצלמה". פאצ'ינו הביט בו, משך בכתפיו ואמר: "אין לי מושג לגבי זה…"; עוזר הצלם הביט בו בתדהמה ואמר: "איך לא יכולת לשים לב, הרי הסתכלת עליו כל הסצינה הזו!".
פאצ'ינו רק חייך לעצמו ומילמל: "הסתכלתי עליו, אבל לא ראיתי אותו".
''אחר צהריים של פורענות''
למרות ש-"הסנדק" הוא הסרט הטוב ביותר ברשימה, הרי שלדעתי פאצ'ינו נותן את הופעת חייו דווקא ב-"אחר צהריים של פורענות". הוא מצליח לגלם דמות מורכבת ונוגעת ללב בצורה מרשימה מאוד. העובדה שהסרט סובב לחלוטין סביב דמותו של פאצ'ינו, ושאנחנו רואים אותה למשך רובו המכריע של הסרט, הופכת את תצוגת המשחק למרשימה יותר. להצליח לבנות דמות כזו שתמשיך לרתק את הצופה גם לאחר דקות ארוכות בהן היא על המסך – זהו הישג לא מבוטל.
נקודה מעניינת היא שגם ב-"הסנדק" וגם ב-"אחר צהריים של פורענות" רגעי המשחק הטובים ביותר של פאצ'ינו נעשים כאשר מולו משחק ג'ון קאזאלי (אם כך הוגים את שמו) – פרדו ב-"הסנדק", סאל ב-"אחר צהריים של פורענות".
דווקא בקרליטו
דווקא ב"דרכו של קרליטו" הוא נתן, לדעתי, את ההופעה הטובה ביותר. חבל שאין את האפשרות.
ובאזור האש''כ...
'השתול'. כן, אני יודע שגם אני לא הייתי מכניס אותו לסקר כי התפקיד שלו שם יחסית קטן אבל הוא עושה אותו מצויין.
חוץ מזה, הסרט היחידי שנרשם בזיכרוני היה Devil's Advocate. ולכן קיבל את קולי.
כן, אני יודע, טרילוגיית הסנדק נמצאת על סדר היום יחד עם אינסומניה.
ובאזור האש''כ...
"וצדק לכל" היה יכול להיות סרט בית משפט סטנדרטי, אבל ההופעה המחשמלת של פאצ'ינו הופכת אותו לסרט מצוין.
ובאזור האש''כ...
אחת ההופעות הטובות ביותר של פאצ'ינו היא דווקא ב"יום ראשון הגדול". זו גם אחת מהדמויות הכי טובות שהוא שיחק. דווקא הסרט הזה, בלי יותר מדי נאומים ארוכים, נתן לי את אחת ההופעות הזכורות לטובה ביותר שלו.
מלכודת לפרקליט?
איך "מלכודת לפרקליט" נכנס לרשימה? האם בתור בדיחה?
אני הצבעתי לו, למען האמת.
(בהיעדרו של "דרכו של קרליטו", כמובן). אני לא אגיד שהוא הסרט הטוב ברשימה, ואני לא אגיד שזה התפקיד הטוב ביותר שלו. אבל למרבה הצער, שאלת הסקר היא לו "הופעתו הטובה ביותר", אלא "הופעתו המרישמה ביותר", וב"מלכודת לפרקליט" הוא כל כך כריזמטי וכובש, ונוטף קוליות ומגניבות מכף רגל ועד ראש (דבר שמתעצם נוכח הנוכחות העצית של קיאנו ושרליז), כך שאני לא מאמין שאפשר להצביע למשהו אחר.
לא הסרט הכי טוב שלו, אבל בהחלט ההופעה המרשימה ביותר שלו, ובחירתי בסקר.
מש''א.
לא הצבעתי בסקר, כי לא ראיתי מספיק מהסרטים האחרים, אבל בהחלט יכול להיות שהייתי מצביעה ל"מלכודת". הוא מדהים שם.
(ואני גם חושבת שזה אחלה סרט, בדרכו. Sue me.)
לפחות נראה לי שזה ספוילר – לא ראיתי את הסרט.
אוף! איך פספסתי את ה''סנל''ל'' באמצע?
סליחה, ברדוויל אהוב.
אלא ששמו המקורי של הסרט, באנגלית,
מספיילר קודם.
השם באנגלית הוא דו-משמעי,
ולכן לא נראה לי שהוא מהווה ספוילר.
http://en.wikipedia.org/wiki/Devil%27s_Advocate
אני מכיר את המונח.
וטוב עשו מפיצי הסרט בארץ שלא השתמשו במונח "פרקליט השטן" בשם הסרט בארץ.
לא היה לי ספק בכך שאתה מכיר את המונח, הו קיפוד אציל ורב תבונה.
הלינק נועד לישויות בעלות אינטלגנציה נחותה מזו שאתה ניחנת בה, או לכאלה שעדיין לא הספיקו לצבור נסיון חיים וידע נרחבים כשלך – אחרי הכל, אתה לא היחיד שקורא את התגובה.
ויש משהו בדבריך, לפחות לגבי המצב בארץ.
גם אני אוהב אותו מאוד,
מה זו "דליחות", בהקשר של ההודעה שלך?
אגב, כל דבר אפשר לראות בכמה דרכים שונות: אפשר לומר שהסרט נראה כמו הקדמה ארוכה לסצינה אחת, ובאותו מחיר לומר שהסרט נבנה בהדרגה לקראת הקליימקס. בסרט הזה, התהליך של הבניה הוא עוד יחסית מעניין; זה הקליימקס שעלוב למדי.
שני הסרטים בהם אל פצ'ינו היה יותר מוצלח לטעמי, לא נכנסו
"וצדק לכל" ו"אינסומניה". מבין האחרים ראיתי רק שלושה עד הסוף: הסנדק, ניחוח אישה, הסוחר מונציה.
ברור לי שאני במיעוט
אבל דוני בראסקו היא ההופעה הכי מרשימה של פאצ'ינו, הוא לא נופל לתהומות המשחק המוגזם כמו שקרה לו בהרבה סרטים אחרים.
וגם ג'וני דפ מרשים בסרט הזה, אבל זה כבר לסקר אחר
ברור לי שאני במיעוט
אני איתך. גם דפ וגם פאצ'ינו במשחק מעולה. אני הייתי בוחר ב"סרפיקו". כמות האנרגיה שפאצ'ינו מייצר בסרט בכל דקה היתה יכולה להאיר עיר קטנה.
ברור לי שאני במיעוט
אני רוצה לחזק את ידיך בענין "סרפיקו". זה סרט שהיה חייב להופיע בסקר כי זה הסרט שגילה את פאצ'ינו לעולם ושם הוא מפגין לעיני כל את התשוקה והדיוק שכל כך מאפיינים את משחקו. (זה לא הסרט הראשון שלו, אבל הראשון שבו הוא פורץ לתודעה.)
באין "סרפיקו" הצבעתי ל"גלנגרי" שהוא סרט נפלא שנותן לכל השחקנים בו להפגין את רמות המשחק הגבוהות ביותר שלהם (בעיקר ג'ק למון).
כמובן ש''הסנדק''.
"אחר צהריים של פורענות" מעט מאחור, ואחריהם מחזיק באון גם התפקיד הנפלא ב"גלנגרי".
שאלה כללית: ב"הסנדק" הכוונה היא לכל הטרילוגיה או רק לחלק הראשון? לטעמי, פאצ'ינו עושה תפקיד מדהים בשניים הראשונים, ואז תפקיד מאוד בעייתי בשלישי. זה לא שהוא משחק רע – למעשה, המשחק שלו הוא אחת מנקודות האור הבודדות בסרט – פשוט, אופי וסגנון המשחק שלו כל כך השתנה לאורך השנים שבין החלק השני והחלק השלישי, וכתוצאה מכך הדמות של מייקל מתעוותת בצורה מאוד משונה. מוזר לראות אדם חוזר לגלם את התפקיד המוכר ביותר שלו ופשוט לא מצליח להיכנס לדמות, אבל עד כמה שההופעה של פאצ'ינו היתה מכובדת ב"סנדק" השלישי, הוא פשוט לא היה מייקל.
כמובן ש''הסנדק''.
רגע, אל פאצ'ינו משחק ב"הסנדק"? הוא אחד מהאנשים האלה שמתרוצצים ליד מרלון ברנדו?
כמובן ש''הסנדק''.
לדעתי המשחק של פאצ'ינו בסנדק מתעלה על המשחק של ברנדו, גם בסרט הראשון.
רעיון לסקר: ההופעה הטובה ביותר בסדרת סרטי הסנדק (יש גם את דיאן קיטון, ג'יימס קאן, רוברט דובאל, אנדי גרסיה, טליה שור, ג'ון קאזל, סטרלינג היידן, לי שטרסברג וסופיה קופלה על תקן זאב רווח)
כמובן ש''הסנדק''.
מיותר למדי – ברנדו יזכה, בהפרש עצום, ובצדק.
כמובן ש''הסנדק''.
יזכה – כן, בהפרש עצום לא. ואני לא בטוח שכל כך בצדק, כאמור אף אחד מהשחקנים לא ביזה את עצמו – רובם נתנו את הופעת חייהם, אגב פרדו הוא דמות מעולה… והאדישות הסטנית של פ'צינו מדהימה אותי איזה הבעות הוא דופק…
צודק בהחלט
אבל ממש אין מה להשוות את אלייז'ה לאל פצ'ינו.
שחקן ענק שמבזבז עצמו לעת זיקנה, בדומה מאוד לדסטין הופמן.
ניחוח אשה קיבל את קולי
בחירה בלתי אפשרית
ולכן אני נמנעת.
כל ההופעות המוזכרות פה הינן נפלאות, מעולות, גדולות מהחיים ובכמה רמות מעל תפקידיהם הגדולים ביותר של מרבית השחקנים.
איך אפשר להעדיף את מייקל קורליאונה על פני טוני מונטנה ולהיפך?
איך אבחר את הפושע העלוב באחר צהריים של פורענות ולא את השטן במלכודת לפרקליט ולהיפך, מבלי שתרעד ידי?
בקיצור, כמעריצה של הפאצ'ינו איני מסוגלת לעמוד באתגר שהצבתם בפני.
וכפי שאמרו זאת לפני, ניתן לשלוף בקלות עוד תפקידים רבים של אל פאצ'ינו שהיו ראויים להופיע כאן, שהרי היריעה כל כך רחבה.
ציפיתי לאיזה
בדמותו של ''כוח הכסף''
אבל לפאצ'ינו יש כ"כ הרבה הופעות טובות שחבל לבזבז על זה מקום בסקר.
כן, זה היה גם השיקול שלנו.
שום אפקט שרק לא היה מציל את 'כח הכסף' מול המתחרים האחרים כאן.
הייתי מוסיף לאפשרויות את ''דיק טרייסי''
אני בחרתי באחה''צ
משתי סיבות, א. בגלל התפקיד הבאמת טוב וחזק שהוא נותן שם, על איך שהוא לוקח את הדמות לקיצון האנרגטי שלה ומראיונות שקראתי עם האדם האמיתי זה נראה נכון ומתאים
אבל לא פחות מכך על האומץ שלו בבחירת התפקיד, שחקן מבטיח מתחיל שלוקח תפקיד שבשעתו היה מאוד שערוריותי (לא שהיום שוד בנקים בשביל לממן ניתוחי שינוי מין לבן הזוג החד מיני שלך הוא נושא שכיח כ"כ) שהיה יכול לגמור לו את הקריירה או לתייג אותו כשחקן שוליים
אטיקה!
לא מפתיע
שאנשים שלא מבינים כלום בקולנוע בוחרים בניחוח אישה, אבל עדין די מפתיע שכל כך מעט אנשים ראו את אחר צהריים של פורענות.
מה מפתיע בזה?
זה סרט מאוד ישן, להזכירך.
הניחוש שלי הוא גם שקולות הפושעים התפצלו.
(בין השאר)
יכול להיות שיש הרבה שראו ולא הצביעו לו
אני ראיתי אותו לפני כמה חודשים, אבל לא הצבעתי לו או לאף מועמד אחר כי ראיתי רק 4 מ-10 ברשימה ואת חלקם אני לא זוכר מספיק טוב.
אני חושב שיש מקום להכניס סקריפט אוטומטי,
שימחוק מיד כל תגובה שכתוב בה "X שלא מבינים בקולנוע" או דומה, או לפחות יחליף את המילים ל"בא לי להיות שניצקליין".
בעיה אחת
מי שכותב "X שלא מבינים בקולנוע" לא ידע מה זה שניצקליין ואז הבדיחה היא אמנם על חשבונו, אבל הוא לא מקבל קבלה. אם כבר, אפשר לשנות את זה ל"אווה בול, תעשה לי ילד!".
לא מפתיע
"לא מפתיע שאנשים שלא מבינים כלום בקולנוע בוחרים בניחוח אישה"
אתה מוכן להסביר?
הוא מתכוון שניחוח אישה שווה 4.5 נקודות
אבל גולשי האתר 4.25 .
בכללי 4.75 (בגלל האפקטים).
אכן, האפקטים..
הוי, איזה אפקטים הם היו..
לא אותי שאלת, אבל
בניחוח אישה פאצ'ינו (שוב) מגלם דמות מוקצנת כל כך, ברמה שהופכת אותה לקריקטורה. אי אפשר להבדיל בין השטיקים האין סופיים והדמות שמתחת. למה היה צריך את ה"הוא הא" שהוא פולט כל כמה דקות? למה הוא עושה את זה? רק כי זה "מגניב".
מה קרה לכולכם?!
זה הרי ברור שהופעתו של פאצ'ינו ב"פני צלקת" היא אחת ההופעות הטובות ביותר בתולדות הקולנוע.
אמנם המבקרים האמריקאים טענו בשעתו שהמשחק של פאצ'ינו מוגזם וגרוטסקי (כמו הסרט עצמו) אך היום הם כולם חוזרים בהם ומכירים בעבודתו של פאצ'ינו כמרשימה ביותר.
מקום 2 יהיה קשה לי לבחור כי למרות הופעתו המצויינת של פאצ'ינו ב"ניחוח אישה" שבין היתר השיג לו סוף סוף את האוסקר, ישנו את "אחר הצהריים של פורענות" שבעצם חושף את הכשרון התיאטרלי של פאצ'ינו ומראה כמה הוא משכנע. אפילו בתפקיד לא אופייני.
חבל באמת שגם "דרכו של קרליטו" המרגש או "סרפיקו" הישן והטוב לא מופיעים ברשימה.
ועם כל הכבוד לטרילוגיית "הסנדק", אף אחד מהם לא מראה את פאצ'ינו בשיאו.
מה קרה לכולכם?!
"זה הרי ברור" (AKA "קל לראות") הוא ביטוי מפתח שמזכה סטודנטים למתמטיקה ב-0 עגול.
מסיבה פשוטה מאוד
כשמישהו כותב "קל להראות ש…", הוא יודע מראש שיקח שעתיים להראות את זה.
א-הא! רציתי תירוץ ללנקק. ציטוטים מהרצאות במוסדות להשכלה גבוהה:
http://www.tzitut.com/Uni/?top150
אוקיי, יש פה איזו קונספירציה.
מה כל כך מיוחד בלינק הזה שזו כבר פעם שלישית שאני נתקלת בו ביומיים?
זה נורא מצחיק.
זה באמת נורא מצחיק.
הבעיה היא שעכשיו אני מנסה להיזכר בכל היציאות של המרצה שלנו לקניין כדי לצרף אותן לפנתיאון, ולא מצליח.
לפתע אני קולט שאת החלקים החשובים באמת בשיעור לא סיכמתי.
הם העתיקו את הפורמט של Bash
http://www.bash.org
וגם לפחות ציטוט אחד…
http://bash.org/?50891
אבל חוץ מזה, מצויין.
מוסיף את זה לסימניות.
הציטוט ההוא מסתובב עוד מהפיפטיז,
נראה לי. אני נדהמת כל פעם מחדש שאנשים (ועוד כאלה שעברו את גיל 12) עדיין מספרים אותו כאילו הוא קרה אצלם בכיתה ממש אתמול.
האם קרה לך הקטע עם השוטר והג'וינטים?
ואכן, בפיפטיז זה עוד היה ממש מביך.
א-הא! רציתי תירוץ ללנקק. ציטוטים מהרצאות במוסדות להשכלה גבוהה:
תודה לך, בדיוק שלשום חבר סיפר, שהוא שמע שסטודנטים שלו ציטטו אותו באתר ציטטות כלשהו. מצאתי אותו והוא ממוקם בעשירייה. כבוד.
צדק לכל !! !
הסרט צדק לכ בו הוא מגלם עו"ד במערכת בתי המשפט המעוותת על שלל שופטיה המטורפים של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות…..
הסנדק? פיספסתי משהו?
כי לי היה נדמה שהוא עושה בדיוק הבעה אחת במהלך הסרט כולו. כן, היא מתאימה לתפקיד; לא, היא לא דורשת כישורי משחק מרשימים במיוחד.
אני חושב שאדם חוגג יומולדת שנה לסקר.
ומה עם איזה סימון
? עד כמה שאולי זה נשמע לך מופרך, יכול להיות שיש אי שם מישהו שעוד לא ראה.
אופס
שכחתי לסמן.
לא בדיוק אבל בערך (בים בם בום)
ראיתי את הסנדק מתחילתו ועד סופו, לראשונה, לפני שבוע. במהלך הצפייה התברר לי, להפתעתי, שכבר ראיתי את כל הסרט (להוציא, אולי, סצנת הסיום) מתישהו בעבר – לדעתי, רק מאיסוף של סצנות פה ושם בשידורים חוזרים.
אני זוכר טוב למדי את כל הסצנות שציינת (חוץ מזו עם קלמנצה), ואני מודה שבסצינת תא הטלפון הוא מצליח להעביר תחושת דחיפות ולחץ לא רע – אבל בכל שאר הסצנות? דג קר ונחוש, לא יותר ולא פחות.
יחד עם זאת, מאז שראיתי את הסרט יש שאלה אחת שטורדת את מנוחתי (בי נשבעתי):
למה אתה מכנה את עצמך סולוצו?
אני לא טוען שהוא משחק רע - אבל זו לא תצוגת המשחק הטובה שלו.
הוא משחק את מה שנדרש מהדמות, ומשחק את זה מצוין. בהתחלה אפילו ציינתי לשותפי לצפייה שזה מרשים לראות את פאצ'ינו מאופק – אלא שזה הפסיק להיות מרשים אחרי שגיליתי שהוא רק מאופק, כל הסרט.
זה מה שנדרש ממנו, וזה בסדר גמור, וגם קצת הניואנסים עשוים כמו שצריך [1]; אלא שלצורך העניין, היו יכולים ללהק לסרט שחקן ש*לא* יודע לשחק, לתקוע אותו בהבעה אחת או שתיים, והאפקט היה פחות או יותר זהה. זה סתם בזבוז.
ומכאן
קטן:
1 – אם כי אני חייב להגיד שלא הצלחתי להבין לא למה קיי מתאהבת בו (הוא נטול כל חום אנושי), ולא למה האחרים מצייתים לו בסוף (אין לו שמינית מהכריזמה, או היכולת המילולית, של אביו).
נ.ב. – מצחיק. אני זוכר את כל הסצנה שציינת, חוץ מאשר את הקטע בספסל.
אני לא טוען שהוא משחק רע - אבל זו לא תצוגת המשחק הטובה שלו.
גם אני לא חושב שזו תצוגת המשחק הטובה ביותר שלו. כפי שכתבתי כאן – אני הצבעתי ל-"אחר צהריים של פורענות". אבל אני עדיין חושב שזו הופעה נהדרת. ממש לא משהו שאפשר לקבל מכל שחקן.
הקטע על הספסל אורך כ-10 שניות. בהחלט יכול להיות שהוא נחרט בתודעה רק בפעם הרביעית שאתה רואה את הסרט…
אני כנ''ל
ראיתי את הסרט במלואו לראשונה רק לפני שנה וחצי. כל כך הכרתי ציטוטים מתוכו, בנוסף לצפיה בקטעים משידורים בטלויזיה, שבקושי הופתעתי ממשהו.
פאצ'ינו
נזכרתי במשהו שקראתי פעם, על סוגי שחקנים. פאצ'ינו הובא כדוגמא לשחקן בעל נוכחות אדירה וכריזמטית על המסך, שלא זקוק לשטיקים ומנירות כמו בן-דורו דה-נירו. החלוקה היתה ברורה לי, הדירוג פחות.
משהו שלא ברור לי
אם דה נירו מוגדר כזקוק לשטיקים ומיינרות, איך אפשר לטעון שאל "וו-הא!" פאצ'ינו לא משתמש בהם?
הבנתי את החלוקה שם בערך כך -
יש שחקנים בעלי נוכחות כריזמטית, כמו פאצ'ינו (ויש שיטענו טום קרוז), ויש שחקנים שצריכים כביכול לעבוד על הנוכחות שלהם – קווין ספייסי, למשל, לא תופס את העין במבט הראשון. לגבי השטיקים והשימוש בהם אין לי הרבה מה להוסיף, ולו מכיוון שאני לא מסכימה עם החלוקה הזו, שטוענת למעשה, כי מי שיש לו נוכחות לא צריך כשרון משחק ו/או טכניקה.
בסנדק הראשון הוא היה בסדר.
לעומת זאת, הסנדק 2… זה סיפור אחר. מה גם שהשני מתעלה על הראשון פי כמה וכמה.