פשוט בושה מה שקורה פה. ממש בושה. טובי המוחות משקיעים את מיטב כספם כדי לקבע מותגים מסוימים בתודעה, והקהל גומל להם בחוסר נאמנות ורץ לדבר החם הבא. מה זה פה? איפה האחריות? היום זה קורה לקיליאן מרפי אוהב האדם וזך המבט, ומחר זה יקרה לכם. כן, כן. עד לאחרונה נהנה מרפי מירידה שבועית קטנה מאד ברווחיו של 'טיסת לילה', בו הוא משתתף. והנה, רק הגיעה נערת הפוסטר ג'ודי עם 'הטיסה', וקיליאן נזרק מחוץ לטבלה, עם ירידה של 60% ברווחיו של 'טיסת לילה' – כי בכל זאת, בעשיריה יש מקום רק לסרט מתח אחד על טיסה.
וזה לא שג'ודי פוסטר נהנית מטיסה נעימה. הגברת עולה עם בתה בת השש למטוס, נרדמת, וכשהיא מתעוררת, עדיין בעננים, היא מגלה שאין לה בת. ולא רק שהילדה נעלמה, היא מעולם לא היתה על המטוס.
מבקרי הקולנוע לא קנו את מה שיש לג'ודי להציע. רובם האשימו את הסרט בהעתקה מ'הנשכחים' של ג'וליאן מור, ו'הגברת נעלמת' מבית היוצר של היצ'קוק. היו אף שהזכירו את הסרט הקודם שעשתה פוסטר בחלל קטן – 'החדר'. עיקר הטענות נשמעו כלפי סופו המופרך של הסרט, שהורס את כל המתח שנבנה לפני כן. היה מי שסיכם זאת כך: 'הטיסה' הוא כמו אוכל של מטוסים – לא משנה עד כמה הרכיבים טריים ומשובחים, בסוף לאוכל יש טעם של תחליף של תחליף של אוכל.
הקהל, בכל מקרה, לא היה קשוח כמו המבקרים. 'הטיסה' נחת בשלום במקום הראשון בטבלה, עם 24.6 מיליון דולר – כלומר, ספטמבר הנוכחי ממשיך להביא מספרים גבוהים יחסית. מדובר גם בפתיחה טובה יחסית לסרט של ג'ודי פוסטר, שאינה ממהרת לקשור את שמה לכל פרויקט רענן. מצד שני, לא ברור למה היא בחרה להצטרף דווקא לפרויקט כזה, עם במאי לא מוכר, ועם תסריט לא מאד מקורי. אולי זה האינסטינקט האימהי, אולי המתח ואולי סתם לא דחוף לה עוד פסלון אוסקר בארון.
במקום השני השבוע, עם 19.1 מיליון דולר, 'חתונת הרפאים' של טים ברטון הרחיבה את הפצתה. סרט אנימצית ה-Stop motion הזה – שמזכיר במראהו את 'הסיוט שלפני חג המולד' – מתרחש בכפר עלום במאה ה-19. ויקטור (בקולו של ג'וני דפ) אמור להתחתן בקרוב עם ויקטוריה (אמילי ווטסון, להבדיל מאמה ווטסון). במהלך טיול ביער ויקטור המבודח מקדש גזר עץ עבש בטבעת זו. אך שוד ושבר – גזר העץ מתברר כאצבע בגופתה של נערה, וזו חוזרת מעולם המתים ותובעת לעצמה את בעלה המבוהל.
מיותר לציין שהמבקרים מתלהבים מהסרט ויוצאים מגדרם כדי לשבח אותו. זה מתחיל בהומור המקאברי, המתוק-מריר (גם אם העלילה שעוטפת אותו דלה במקצת), ובויזואליה הייחודית והמהפנטת שעוטפת הכל. המבקרים מסכימים כי הסרט הזה הופך את המוות למשהו נורא כיפי, ואחד מהם אף הגדיל לומר כי 'חתונת הרפאים' יהפוך לדת החדשה של מעריצי ברטון. ראו הוזהרתם.
כל ההתלהבות הזו סביב טכנולוגיות ארציות להגיע לשמים וסביב קומדיות רומנטיות לא מסורתיות, גזרו על ריס ווית'רספון ירידה למקום השלישי. מיד אחריה מגיע 'Roll Bounce', קומדיית רטרו שחורה עם המון מוסיקה מסביב. אי אז בשנות ה-70, חבורת חובבי גלגיליות (אז עוד לא היו רולרבליידס היי-טקיים) עשתה חיים. בהיותם שחורים מקופחים, סוגרים להם את המתנ"ס, או משהו שמרמז בסאבטקסט שדינם להיות סוחרי סמים ברחוב, והם נאלצים למצוא לעצמם ברזלים חדשים לשבת עליהם. כך הם מגיעים לשכונה צפונית מלוקקת, הכוללת כמובן חבורת יריבים סנוביים, שאינה מוכנה להתגלגל עימם לעבר השקיעה. מה שמחריד בכל העסק הזה, הוא שמספיק לראות תמונות בודדות מהסרט, כדי לקבל תחושה שמדובר בגרסת הסקטים ל'קזבלן'. בעצם, טעיתי. הטריילר מחריד הרבה יותר. באמת שאין לי מושג מי ירצה לראות דבר כזה, אבל עובדה שיש לסרט הזה קהל: הוא השיג 7.6 מיליון דולר – הישג נאה בהתחשב במספר הקולנועים המצומצם יחסית, בהם הסרט הוצג. יש דברים שהם מעבר לבינתי.
כניסה של שלושה סרטים חדשים לטבלת עשרת הגדולים, משמעה שלושה סרטים אחרים שעוזבים. הטסים החוצה הם 'טיסת לילה', 'לדפוק חתונה' (מזל טוב!) והפתעת הערב – 'משפחת הקיסרים'. מה אתם יודעים – אחרי 14 שבועות, הפינגווינים הותשו סופסוף מהמרוץ ל(מאה) מיליון והם מזנבים בסרטים האחרים.
על קצה המזלג: 'אוליבר טוויסט' ניסה לחקות את הישגי 'חתונת הרפאים', כשיצא לחמישה קולנועים ייצוגיים. ההכנסות – 68,447 דולרים – נאות, אך בהחלט לא מזכירות את ממוצע ההכנסות לקולנוע של החתונה. בשבוע הבא ייצא הסרט בהפצה קצת פחות מוגבלת. יחד איתו יקבלו המעריצים הפנאטים של ג'וס ווידון את 'סרניטי'. אחרים יסתפקו ב-'Into the Blue' ('סודות בים כחול') וב-'The Greatest Game Ever Played' ו-'היסטוריה של אלימות'. למרות העומס, ספק אם תורגש צפיפות של ממש בטבלה. מצד שני, אם אנשים ממש הלכו ל-'Roll Bounce', הכל יכול לקרות.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
ייאי ג'וס!
גו פיירפליי גו…וופ וופ ותגובה ראשונה.
שבועות קשים על כולם, ושבוע הבא צפוי להיות מעניין. האם יפתח בארבעים או לא, זו השאלה…. האם המעריצים השרופים יחזרו לשבוע השני והשלישי, רק כדי שהסרט ימשיך להיות רווחי?
על כך ועוד
ייאי ג'וס!
ואולי נזכה לעונה שנייה של הסדרה בזכות הצלחת הסרט?
או לשני סרטים נוספים
לפי הימדב לג'וס יש הסכם עם לעוד שני סרטי "סרניטי", אם הראשון כמובן יצליח.
ההימור שלי, הגרסה האופטימית – 25-30 מיליון דולר בסופש הראשון, כ-80 מיליון הכנסות כוללות בארה"ב, כ-150-200 ברחבי העולם (כולל ארה"ב).
25-30 מיליון זו כבר באמת אופטימיות מוגזמת
בהתחשב בזה שעל פי BoxOfficeMojo הסרט יפתח במשהו כמו 2100+ בתי קולנוע (הפלוס משאיר אמנם איזשהו מקום לאופטימיות, אבל לא הרבה), 30 מיליון לסופ"ש ראשון ניראה קצת בלתי אפשרי.
אני הייתי מעריך שהסרט של יוס יפתח עם משהו כמו 15 מיליון, 20 אם הכל ילך ממש נפלא, ובמקרה הגרוע ביותר 12.
אני בספק
כי ג'וס חתום לעוד שני סרטים מלבד ההמשכים של סרניטי.
אני בספק
הוא כבר אמר בראיון שאם מאילוצים שונים לא יתאפשר לו לעשות את סרטי ההמשך, הוא יפקיד את הפרוייקט בידיו של טים מינר – שגם הוא כותב מוכשר ביותר לדעתי.
ייאי ג'וס!
יש לי הרגשה שמספר ה"מעריצים השרופים" הוא קטן בהרבה מכמות הרעש שהם עושים.
אני חוזה התרסקות בקופות, משהוא כמו 7 מליון בשבוע הראשון.
אמן.
נטיות התאבדותיות על הבוקר?
אני בד''כ משתדלת לא לסגוד לאנשים ללא הוכחה
ומזכירה לעצמי שוב ושוב שווידון עשה עד עכשיו סדרות ולא סרטים, ובאופן כללי מכינה את עצמי לאכזבה, אבל… אם יהיו בסרט רק כמה דיאלוגים ברמה של Objects in Space המופתי, הוא עומד להיות פשוט משובח. תוחזר פיירפליי לאלתר (רטרואקטיבית).
אני בד''כ משתדלת לא לסגוד לאנשים ללא הוכחה
ההוכחה החותכת היחידה היא כמובן כאשר אראה את הסרט במו עיני, אבל בינתיים התגובות הנלהבות של רובם המוחלט של אלו שראו את הסרט בהקרנות המוקדמות מרמזת שיש למה לצפות.
אכן, יש למה לצפות.
דיאלוגים שנונים, סרט שמדבר לקהל הרחב – תענוג צרוף.
אני בהחלט מעודדת מהעניין. שמעתי מהרבה אנשים – שבכלל לא מודעים לסדרה – שהם ראו את הטריילר וממש רוצים לראות אותו (כולם מזכירים את המיני דיאלוג בין מל לג'יין בקשר לשליטה בסרניטי כסיבה עיקרית. זה נראה להם שנון, מגניב וכיפי.
וזה אכן שנון, מגניב וכיפי.
והרבה לונגשוטים.
ג'וס אמנם מוכר לרובנו מעולם הטלוויזיה בו הוא עשה חיל, אבל במקור הוא דווקא בא מתחום הקולנוע, וניתן לראות את זה בפרקים שהוא מביים. במיוחד אם מקשיבים לקומנטרי שלו.
בכל מקרה, אני בטוח אלך לראות אותו עוד פעם.
אני חייבת לציין שראיתי את
הטריילר, וצחקתי במשך שעה עם חברי על כמה שזה נראה B-movie עלוב (אם כי משעשע), ושאני לא מבינה מי בימנו מממן כאלו דברים. ואז היה כתוב "סריניטי". באופן עצוב למדי, אפילו חתמתי על עצומה להביא אותו לארץ לפני שראיתי את הטריילר. עכשיו אני מתחרטת.
אני חייבת לציין שראיתי את
כמה פעמים קרה שראית טריילר שניראה מבטיח למדי, ואז כשראית את הסרט זו הייתה נפילה נוראית?
טריילר וסרט אלו שני ישויות נפרדות. והטריילר אכן רחוק מלהיות מוצלח. בכלל השיווק של הסרט היה נוראי, מה שיקשה על הסרט להגיע להצלחה מרשימה.
מצד שני הדיווחים של רוב מי שראו את הסרט (בין אם ראו את הסדרה או לא) היו מאד חיוביים, כך שיש סיכוי טוב שהרושם שלך מהטריילר מוטעה.
סרטי ספטמבר מצליחים משום מה
(אולי בגלל קתרינה?), אז בנימה אופטימית זו אני חוזה לפחות 15-20, עם אפשרות ליותר. פחות מ-15 מיליון יהיה מאכזב.
ההתנהגות של הקופות הפוכה בצורה מפחידה. השבוע המקביל ב-2004 עשה 30 מיליון פחות מהשבוע הנוכחי.
זה באמת די מוזר.
אבל אפשר גם לנסות להסביר את זה בלי קונספירציות: רוב הסרטים של הקיץ פשוט לא עשו את זה לקהל, לכן הוא לא הלך אליהם (ולפיכך: קיץ כושל) אבל נשאר רעב לסרטים, ולכן פתוח יותר לסרטי הסתיו (ולפיכך: ספטמבר מוצלח).
אכן מוזר
זאת בדיוק (אבל בדיוק) הדרך שבה הסברתי את זה לעצמי (אחרי ששלחתי את התגובה).
ייאי ג'וס!
צ'מע, אם אנשים באמת היו צופים בסדרה, היא לא היתה מבוטלת אחרי פחות מעונה.
העניין הוא שלא ניתנה להם ההזדמנות לצפות בה
הסדרה עלתה ביום שישי, יום צחיח-רייטינג, ועם פרק פתיחה אחר ממה שתוכנן, פרק שנכתב ביומיים, בניגוד לפיילוט המקורי המושקע בן השעתיים.
לאחר שני פרקים בלבד, עוד לפני שמישהו בכלל הצליח להבין בכלל שיש סדרה בשם "פיירפליי", היא ירדה מהמסך למשך כחודש לטובת שידורי ליגת הבייסבול. כשהיא חזרה למסך, בעיצומה של עונת הטלוויזיה הצופים כבר התמכרו לסדרות אחרות בערוצים אחרים. הפרקים גם שודרו שלא לפי הסדר (חלקם לא שודרו לבסוף בכלל) והפיילוט המקורי בן השעתיים, פרק הפתיחה שמציג את הדמויות, שודר כפרק הסיום (!).
ולא הרייטינג הדל וכשרון הכתיבה של ג'וס שכנע את לרכוש את זכויות הסדרה מידי אולפני , אלו היו מכירות הסדרה ב-DVD שהניבו רווחים נאים והוכיחו שיש לסדרה – וככל הנראה גם לסרט – קהל.
אני שומעת את מה שאתה אומר,
וזה נשמע לי כמו "אוי, אוי אוי (…)"
למען האמת?
אני לא ממעריצי הסדרה. היא לא "עשתה לי את זה". מבאפי ואנג'ל נהניתי ואהבתי הרבה הרבה יותר.
אם הסרט ייכשל זה יגרום לי לפלוט "חבל" סמלי אבל לא הרבה יותר מזה.
לא מסכימה.
כלומר, נכון, כל ההתעללות בסדרה אכן קרתה במציאות וללא ספק השפיעה, אבל לפיירפליי היתה בעיה אחרת.
היא היתה איטית מדי.
לולא הבטיחו לי שהציפיה תשתלם לבסוף – וההבטחה באה מכיוונם של אנשים שאני מוקירה ומעריכה – לא הייתי צופה בה. הייתי מוותרת ומתייאשת די מהר.
למעשה, הפרק הראשון ממנו באמת ובתמים נהניתי היה out of gas, והוא מגיע בשלב מאוחר יותר.
ונראה שגם ג'וס הפיק את הלקח הזה, מפני שבסרט, בתוך שלוש דקות אתה כבר מאופס על מה קורה, ומי נגד מי, ויכול להתחיל ליהנות מהעלילה, מבלי לדאוג לאקספוזיציה מייגעת משהו.
מארז ה-DVD נמכר בכמה מאות אלפי עותקים.
כאשר המארז הנ"ל תומחר בכמה עשרות דולרים ליחידה, זה אכן הניב רווחים נאים, אבל יהיה צורך ביותר רוכשי כרטיסים (*הרבה* יותר רוכשי כרטיסים) כדי להגיע לסכומים שמדברים עליהם פה.
לסדרת הטלוויזיה, בשיאה, היו בסביבות ה-4 מיליון צופים (מעוגל כלפי מעלה). גם אם כל אחד מהם ילך לראות את הסרט וישלם מחיר מלא על הכרטיס (וזה, למען הסר כל ספק, *לא יקרה*) זה עדיין לא מכסה את התקציב של הסרט (שעל פי מוג'ו הוא 40 מיליון דולר לפני הוצאות שיווק – ואני שמעתי דיבורים על 50 מיליון).
נכון לכרגע, אין מספיק ביקורות כדי למדוד את הלך-הרוח בנוגע לסרט (ואני מדבר על ביקורות אמיתיות – ביקורות באתרי מעריצים ו-AICN הן לא מדד לכלום). אבל הביקורת היחידה ממקור "נחשב" (Variety) היא פושרת מינוס.
אני אשמח מאוד להתבדות (ואשמח עוד יותר לראות את הסרט), אבל כל הדברים האלה לא מבשרים טובות לעתידו הקופתי של הסרט.
(זה בטוח לא הציטוט המדויק, אבל לא מצאתי…)
אנשים לא צפו בסדרה
בגלל שרשת פוקס התעללה בה, שידרה את הפרקים בסדר לא נכון ובשעות ובימים פחות או יותר אקראיים, לכן גם למי שרצה היה קשה להיקשר לסדרה.
שיט! כמעט הצלחתי.
עכשיו לך תכתוב הודעה בת מאה מילים שמשבחת את יס ומתנשאת על הוט
סתם בשביל הפרוטוקול
למרות כל ההתעללות של פוקס לא היה לסדרה רייטינג גרוע באופן מוחלט. פשוט לא היה רייטינג גבוה מספיק בכדי להחזיר את ההשקעה.
מדובר בסדרה שעלות ההפקה שלה היה משהו כמו 2 מיליון דולר לפרק. מה שנלקח בחשבון זה לא רייטינג בלבד אלא יחס רייטינג/עלות.
שני מיליון דולר זה הסטנדרט
היום להפקת סדרת דרמה בת שעה. אפילו סיטקום עולה מיליון וחצי דולר.
סדרות בעלות הפקה מורכבת כמו "קרניבל" כבר מטפסות לכיוון ה-4-5 מיליון דולר לפחות לפרק, וזה עוד בלי כוכבים שדורשים משכורות עתק.
גם סדרות הריאליטי, לפחות היוקרתיות שבהן, לא זולות כלל וכלל. התקציב של "הישרדות" למשל הוא גם שני מיליון דולר לפרק.
ורייטינג נמוך זה ענין יחסי. אם – אין לי כרגע נתונים מדויקים אז אני זורק סתם מספרים לצרכי הדגמה – הרייטינג של משבצת השידור של "פיירפליי" היה, טרם עלייתה, באיזור ה-5 אחוזים, ברשת קיוו שהסדרה תמשוך לפחות אחוז כזה ואף למעלה מכך. אם הסדרה היתה מגיעה ל-6 אחוזים, הם היו מרוצים. בפועל ייתכן שהסדרה הגיעה ל-4.5 וזה לא השביע את רצונם. זה גם תלוי מה שודר מולם. בהחלט ייתכן שהסדרה שהחליפה את "פיירפליי" השיגה פחות מ-5 אחוזים אבל יותר מ-4.5 אז בשבילם זה מספיק. כלומר אם יש לך רייטינג נמוך ואתה מחליף את הסדרה בסדרה שמביאה רייטינג פחות נמוך אך לאו דוקא גבוה, זה גם מספיק בשביל אנשי הרשת. "פיירפליי" היא לא הקורבן היחיד כמובן. מדי עונה עולות כ-40 סדרות חדשות בעונת הסתיו. מעונת 2004/5 רק שבע סדרות מתוך אותן 40 זכו להגיע לעונה שנייה. כל עוד מדובר בסדרות סתמיות לאף אחד לא אכפת. כשמדובר בסדרה שהיא טובה ואף למעלה מכך, אנשים מתרעמים. וכשיש ליוצרי הסדרה מעריצים אדוקים, הזעקות מהדהדות עוד זמן רב.
טיפה לא קשור
באיזה פורמט מצולמת "הישרדות"? (הכוונה לסוג הפילם או המצלמה). חיפשתי חיפשתי ולא מצאתי בשום מקום.
תודה לעוזרים.
מחיפוש קצרצר בגוגל
הגעתי רק למידע הנוגע למצלמות בהן מצלמים בחושך – Sony XC-999 cigar cams
אם כי מדובר על העונה הראשונה משנת 2000, ייתכן ומאז הם החליפו דגם.
http://bg.videosystems.com/ar/video_dealing_reality_2/
סיגאר קאם
זה בסך הכל עדשה עם חיישני CCD. כלומר, מצלמה, אך ללא גוף הקלטה. את הפלט שלה ניתן להקליט בפורמטים שונים. היתרון שלה הוא שהיא קטנטנה, מה שהופך אותה למצלמה האולטימטיבית לצילומי ריאליטי.
תוכניות ריאליטי לרוב מוקלטות/מצולמות בפורמט MiniDV או DV.
כשמדובר במצלמות מקליטות, PD-150 של סוני הייתה פופולרית עד לאחרונה. אם כי Panasonic AG-DVX100 עולה עליה בביצועים בהרבה.
פשוט ''הישרדות'' מצולמת נהדר
ואני לא מצליח להבין איך כל היוניטים (ויש עשרות כאלה בו זמנית) מתרוצצים להם על האי בעקבות שורדים פוחזים וכל זאת עם ציוד מסורבל ומורכב (הצילום הוא צילום כתף אבל האיכות מדהימה).
תודה.
חשוב אילו מסכנים העורכים...
קרנבל
לא שאלתי את זה, זה בכלל לא האתר הנכון, אני לא פה, זאת הכל אשליה, אבל:
עד כמה טובה קרנבל? שמעתי עליה דברים נחמדים, אבל לקחת סדרה שלמה מהאוזן כרגע זאת השקעה משמעותית, והייתי רוצה שתהיה תמורה ראויה.
כן. קח.
היא מאד תובענית
זו סדרה של HBO כלומר כמעט 60 דקות נטו לפרק, הקצב שלה איטי אבל מדובר בהפקה מדהימה וסיפור מסועף ודמויות רבות ומרתקות. אני אהבתי, ותראה, יש כמובן גם כאלו שלא, אבל כן, שווה לקחת. פנה לך זמן. וסבלנות. ומצב רוח. אבל היא שווה את זה.
קרנבל
סדרה מעולה, התמורה היא מעבר לראויה. אני אישית נהניתי ממנה מאוד עד כה כי היא פשוט סדרה שמרגישה קולנועית (כפי שצוין כבר, קצב טיפה איטי, הפקה מושקעת), אבל בניגוד לסרטים או למיני-סדרות יש מספיק פרקים בשביל לתת לכל הדמויות להתפתח ולהציג את מלוא עושרו של העולם, סדרה מוצלחת מאוד ואחת מהיחידות שיגרמו לי לפנות זמן בשביל לראות אותן בטלוויזיה.
אה, שמעתי שלא כדאי.
אתה נכנס לסדרה, מגלה שהיא מדהימה, ואז אתה מגלה שהיו כולה איזה 24 פרקים שלה (שתי עונות בלבד) עד שהיא בוטלה.
אני בפרק 5 ואני לאט לאט מתחילה להתבאס (מזה שהיא בוטלה. עד כה באמת מצוין).
בכל זאת כדאי
למרות שנראה לי שהיו אפילו פחות מ_24 פרקים – כן, ראיתי את כולם בזמן שידור או מהקלטה ובטוח ארצה לעשות את זה שוב מתישהו (נדמה לי שהפעם האחרונה שראיתי סידרה *שלמה* היתה בבילון5 המצוינת).
-הרגשה של סרט בכל פרק. שווה.-
בלי לספיילר, הסוף של העונה השניה לא היה אמור להיות הסוף כי, אם הבנתי נכון, היוצר המציא סיפור לשלוש עונות. אם "סרניטי" יצליח בקופות אולי יום אחד יפיקו סרט עם ריכוז האירועים ה"סוגרים" את קרניבל.
היו בדיוק 24 פרקים
12 בכל עונה
היו בדיוק 24 פרקים
כשמשהו באמת טוב תמיד נראה פחות ממה שהוא באמת
לא יהיה סרט על קרניבל,
לפחות לא אם זה תלוי ביוצר, שאמר (אאל"ט, אין לי מראה מקום כרגע) שהוא כתב סיפור לסדרת טלוויזיה, ויספר אותו בסדרת טלוויזיה או בכלל לא.
אה, והסדרה הזו טובה. מאד מאד טובה. יותר טובה מקולנוע.
רק שאין לה עונה אחרונה.
כולם אומרים ככה,
אז אין לי סיבה לא להאמין, אבל סדרה, טובה ככל שתהיה, ללא סוף זה כמו לקרוא ספר מצוין, רק ששליש מהעמודים תלושים, לא? אני לא בטוח שזה שווה את כאב הלב.
אתה מתכוון ל''סלמון הספק''?
כי כאב לב אכן יש, אבל הקריאה עדיין כדאית.
שווה שווה
לפני שהחלו בהפקת העונה השנייה ביקשו אנשי HBO מהיוצר ליצור סוף סגור בעונה השנייה, על כל צרת-ביטול שלא תבוא (אבל היא באה בכל זאת). הוא הסכים אבל לבסוף סיפק סוף חצי-פתוח. זה לא שכל הקצוות נסגרו, אבל יש מספיק קצוות סגורים בשביל שהסיפור המרכזי ייסגר בצורה הולמת למדי. מצד שני, יש די והותר קצוות פתוחים לעונה נוספת. אם באים מראש לסדרה עם הידע הזה, אפשר לסספנד את הסוף כסוף סגור. אני לא רוצה לפרט יותר הן מפאת הספויילרים והן מפאת הסיבה שזה בכל זאת אתר לסרטים ולא אתר לטלוויזיה.
ייאי ג'וס!
לי יש יום הולדת ב-30.9. אני מעריץ של "פיירפליי". סרט "סרניטי" שמהווה המשך ל"פיירפליי" יוצא ב-30.9. יד המקרה או קונספירציה?
העולם נותן לך מתנת יום הולדת, תיקח.
העולם נותן לך מתנת יום הולדת, תיקח.
העולם היה יכול להתאמץ ולארגן לי כרטיס טיסה לארה"ב וכרטיס קולנוע חינם בסוף שבוע הזה. זאת הייתה יכולה להיות מתנה נהדרת. אבל אני לא מתלונן
היי, חלק מאיתנו קיבלו מבחן ליום הולדתם האחרון.
היי, חלק מאיתנו קיבלו מבחן ליום הולדתם האחרון.
כל אחד מקבל את המתנות שהוא אוהב ומייחל להן.יש אנשים, שאוהבים מבחנים.
רק למען הרקורד
גרסת הבמאי של אלכסנדר היא באותו אורך של הגרסה הרגילה, כי כל סצינות הבונוס באות על חשבון סצינות אחרות שהוצאו מהסרט.
אהמ, אוקי, אני בכל זאת מחפשת את היציאה.
אפרופו 'חתונת הרפאים'
איך מזכירים את אמילי ווטסון, אבל לא את הלנה בונהם-קרטר, עם תפקיד הרבה יותר מרכזי? בפרסום לסרט השם של אמילי ווטסון אפילו לא מוזכר.
אפרופו 'חתונת הרפאים'
זה די מדהים עד כמה יצירתי, גאון ומצליח יכול להיות אדם אחד לאורך כל כך הרבה שנים וסרטים, לא?
yey לטים ברטון!
האם ידוע פה למישהו אם
הדויד של עיר החטאים- Sin City: Recut & Extended יצא בארץ? אני רק יודע שזה יוצא בדצמבר. וזה נראה ממש ממש טוב! ומקורי! וגם מאגניב! וחוץ מזה אני פשוט התחרפלצתי כשראיתי את הסרט! (במובן הטוב של המילה. פשוט לא היתה לי מילה יותר טובה..)
http://dvdanswers.com/index.php?r=0&s=1&c=7667&n=1&k=sin+city&burl=r%3D0%26g%3Dinfo%26s%3D1%26k%3Dsin%2Bcity
ואני מקווה שזה לא יגיע לפה רק בשנה הבאה כמו ה-Ultimate Matrix collection.. או SAW!
אם מישהו רוצה להרחיב את ידיעתו
על המארז, יש פה גם קישור יותר מסודר:
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=58475
בוידיאומט שצמוד לביתי, הוא כבר הגיע.
לא. פשוט לא.
כנראה הדויד הרגיל הגיע לוידאומט הצמוד לביתך.
אני מדבר על הדויד המורחב והערוך מחדש, או כמו שאמרתי קודם Recut & Extended, שיצא (בלשון עתיד) ב-13 בדצמבר 2005.
אה, אוקי. לא הבנתי למה התכוונת. סליחה.
אם כל הכבוד ל''חתונת רפאים''...
חכו לחדש של "וואלס וגרומיט"!!הומור בריטי במיטבו-קורע מצחוק…
ראית אותו?
אגב, אותי מעניין לראות איך ילך ל"היסטוריה של אלימות". כמעט כל המבקרים אוהבים אותו (וזה חתיכת השג לסרט של קרוננברג), עכשיו נשאר לראות מה הקהל יחשוב.
ודייק
להיסטוריה של אלימות יש 87% טריות בעגבנומטר.
לחתונת הרפאים יש 82%, לסרניטי יש 67% (טרי, אבל לא מתוק).
כפי שציינתי כמה תגובות למעלה
העגבניות של "סרניטי" מבוססות על שש ביקורות. זה עדיין לא מספיק כדי לדעת לאיזה כיוון ביקורתי הסרט הולך.
ראית אותו?
אחרי שהמבקרת של הניו-יורק-טיימז כתבה
אני מוותרת.
נו ו...?
אני מבין שלא ראית סרטים של קרוננברג. Freaky and hair-raisingly nasty קטן עליו.
נו ו...?
נהפוך הוא – אפילו את "קראש" אהבתי. אבל הסרט הזה כבר נשמע ממש אלים, אלימות מהסוג שתעשה לי רע.
אני מחכה לשמוע ממישהו שראה את הסרט.
ראית אותו?
גם אני מחכה לסרט של קרוננברג.עדיין לא הגיע לפה..
ע?ם. עם כל הכבוד...
ע?ם. עם כל הכבוד...
אני יודע-זה קורה כשלא כותבים בעברית הרבה זמן
יצאו מהדו''ח
הרפתקאות שארק בוי ולאבה גירל, 15 שבועות, 39M$
Rebound, 12 שבועות, 16M$
סתם שאלה.
מישהו יודע כאן איך אפשר לבדוק איפה עושים אודישנים לסרטים?
נגיד ואין לי סוכן, איך אני יכול לעשות אודישן?
והאם יש סיכוי שיקבלו מישהו בלי עבר מקצועי?
טוב, לא שאלה אחת אלא יותר…
בארץ או בחו''ל?
יגואר נמצא בארץ.
(ותשובה לי אין)
גם לי אין תשובה מוסמכת
אולם אני יכולה לספר – מניסיון יד שניה – שהכל עניין של תעוזה, מסתבר.
חברה טובה שלי שלומדת פה ועובדת פה, נסעה לביקור בארץ, ולכבוד הביקור גיגלה שמות של סוכנים ומלהקים בארץ. לאלה שהיא מצאה היא שלחה מייל שהכיל את ההדשוט שלה, הרזומה ומכתב כיסוי קצרצר בו סיפרה להם שהיא מגיעה מניו יורק לביקור בארץ, ותשמח ללכת בתקופה זו לאודישנים ולצלם דברים.
אחד המשרדים (היא מצאה שניים, או שלושה נדמה לי) פנה אליה חזרה עם רשימה של כמה אודישנים לפרסומות.
כך שזו גם דרך.
העניין עם הדרך הזו הוא שקיים יסוד להניח שענו לה כי היה לה הדשוט מקצועי, רזומה עם משהו כמו עשרה סרטים ופרסומת אחת שהיא צילמה בניו יורק, ושנתיים של לימודים באמריקן אקדמי. אבל אולי הם פשוט היו צריכים את הטייפ שלה, ובגלל זה הם ענו. אין לדעת.
בגדול, סביר שאם אין לך שום ניסיון ואין לך שום רקע בלימודי משחק (ואם היה לך, סביר שלא היית שואל פה את השאלה הזו, אלא היה לך הרבה יותר מושג ממני איך זה הולך בארץ, ומה ה"באק-סטיייג"' הישראלי, אבל דברים מוזרים מזה כבר קרו) אז מרבית הסיכויים שלך הם להכיר אנשים, ועל סמך ההיכרות אתם לקבל הזדמנות עד שתרכוש מספיק ניסיון.
אם אתה נראה מספיק טוב בשביל לעשות פרסומות (לא דוגמן, אלא פשוט אדם מהרחוב שמצטלם טוב. כלומר, מספיק הגיוני שתהיה שכן של מישהו, רק שכן כזה שיסתכלו עליו די הרבה) אז עוד אופציה היא ללכת לסוכנויות של דוגמנים שיש להן מחלקה של דוגמנים לפרסומות. הכסף הוא לא כזה גדול, אבל זה קרש קפיצה לא רע בכלל.
אופציה נוספת, היא ללכת לטייק 2 (אאל"ט) שהיא סוכנות ניצבים. כבר היו דברים מעולם, וניצבים כבר קיבלו כמה שורות ומשם פתחו קריירה. מה עוד, שתהיה לך גישה להבין איך דברים באמת עובדים על סט, כלומר יותר ניסיון, וגם תכיר אנשים שאולי על סמך ההיכרות אתך יציעו לך תפקידים.
ואופציה אחרונה – סטודנטים לקולנוע. תתחיל בסרטי סטודנטים, תמשיך משם.
בהצלחה!
וזה המקום לגלות
שטייק 2 כמעט סיפקו לנו פעם הילה בת 12, לקראת אחד הקונים.
ומה זממתם לעשות איתה?
מה זאת אומרת?
היא היתה אמורה ליהנות בקון כאחד האדם, ולשכנע את כולכם שהיא לא פיקציה. אפילו הכנו סיפור רקע + ביוגרפיה מפורטת ותכננו להסביר לה (כמיטב יכולתנו) מי ומי בקרית ביאליק, כדי שהיא תוכל לעמוד בכבוד מול עדרי נטפקנים.
לרוע המזל, יש הגבלות חמורות ואיסורים על עבודה של ילדים קטנים מעל שעה מסוימת (אם כי ניסיתי לטעון שבקון היא בעצם תבלה, ולכן זו לא ממש עבודה). בסוף הסתפקנו באלן פאיס.
זה עדיין נשמע מעט מטריד.
משעשע עד כאב-בטן, אבל מטריד.
אוקיי, עכשיו אני חייב לברר:
האם באמת פגשתי את לונג האמיתית? או שזו גם כפילה? (ומה לגבי פורפרה?)
אני מבטיח לגלות בתמורה, האם הבחור שאת ורד מכירים הוא באמת העכרור, או למעשה אחי הצעיר והסימפטי – שבניגוד לי, לא נידון להיות נכה המרותק לביתו, בגלל תאונת בנג'י נוראה.
אתם מרושעים. רוע טהור.
אני לעולם לא מאמין לכם יותר לגבי שום דבר.
איזה
סרניטי התקבלה בחום אצל המבקרים
נכון לעכשיו, סרניטי 80% טריה במדד העגבניות הרקובות, ואילו במדד ה"מבקרים הנחשבים" (Cream of the crop), הסרט 89% טרי.
http://www.rottentomatoes.com/m/serenity/
בהתחשב בזה שחלק גדול מהמבקרים מעולם לא ראה את הסדרה ובכל זאת נתן לסרט ביקורת חיובית, כניראה שיש למה לצפות …
טריילר לMatch Point של וודי אלן
http://www.dreamworks.com/matchpoint/
ממתי בסרטים שלו יש כל כך הרבה מין?
לא שאני מתלוננת, ג'ונתן ריס מאיירס וסקרלט יוהנסון זה וורי נייס
וודי אלן? מותחן רומנטי?
שיש… כנראה הוא הבין שהוא צריך לעשות איזה שינוי בקריירה המתרסקת שלו. מי יודע, אולי זה אפילו יצליח לו.
וודי אלן? מותחן רומנטי?
נראה שממשיכה המגמה של הסתרת הבמאי בשיווק סרטי וודי אלן.
כתוב בסוף 'סרטו של וודי אלן'
אבל זה הדבר היחיד בסרט שמזכיר אותו במשהו. זה נראה לגמרי לא וודי אלני. מצד שני, זה לא אומר שזה נראה כמו יותר משיבוט מס' 47 של 'חיזור גורלי'. עם הרבה Light bleed.
מה? ג'ונתן ריס מאיירס? איפה?
וואו, זה נראה יותר מדי כמו "קרוב יותר" עם ג'והנסן בתפקיד ג'וליה רוברטס וג'ונתן בתפקיד ג'וד לאו (יותר מדי ג'ימלים יש להם בשמות). המוזיקה בסוף לגמרי לא מתאימה.
אבל למי אכפת? סוף סוף ג'ונתן ריס מאיירס בסרט חדש שאנשים יכירו. הוא ולורד אוף דה דאנס הם הסיבות שבגללן אני כ"כ אוהבת את האיריים (קולין פארל הוא לא יתרון).
מה? ג'ונתן ריס מאיירס? איפה?
אנשים הכירו את אלכסנדר. לצערם.
אבל יש לו שם תפקיד קטן כך שאני מנחיה שזה לא נחשב.
חח מוזר שיש עוד אנשים בארץ שיודעים מי זה..8)
היה לו תפקיד גדול
ב"שחקי אותה כמו בקהאם".
כן, בגלל הסרט הזה התחלתי לאהוב אותו,
ואז ראיתי את "טיטוס". :)
לא ראיתי את "אלכסנדר", אבל אני במקומו הייתי מצניעה את השתתפותי בסרט הזה.
היה היום גם טיטוס ..
ממש ערב JRM.
בראיונות איתו הוא גם לא הכי מתלהב כשמזכירים שהוא שיחק באלכסנדר.. בטח מדחיק.
גם אני הייתי מדחיקה. לא נעים.
כן.. בדיוק נגמר הסרט ביס 1
נראה לי מישהו לא ישן טוב בלילה איי שם ביס אם הם לא שמים ת'סרט הזה פעם ב3 שבועות.
בנד איט זה סרט פחות מוכר מאלכסנדר. לא?
ב"וולווט גולדמיין" הנפלא יש לו תפקיד ראשי ביותר אבל מעטים מכירים ת'סרט.
אוח, וולווט
זה משודר ביס לפעמים?
זה משודר ביס לפעמים?
"שחקי אותה כמו בקהאם" משודר מלא, פעם בכמה שבועות.
"טיטוס" יש מידי פעם ביס 3.
יש גם לעיתים "מכורה לפשע", בעיקר ממש מאוחר בלילה.
והיה פעם "האומנת".
אעה. אני מרגישה כמו מדריך מהלך לסרטי ג'רמ. אני לא באובססיה בכלל.
וולווט גולדמיין אמור להיות בכבלים, בערוץ 4 בד"כ.
אז מתי סרניטי מגיע לארצינו?
אני בטוח שכבר העלו את זה פה איפושהו, אבל לא מצאתי, אז למישהו יש מידע על תאריך שחרור בארץ, ומי מפיץ, אם בכלל?
תודה
אז מתי סרניטי מגיע לארצינו?
בלא סופי כתוב 17 בנובמבר.
גלובוס מפיצים אם אני לא טועה.
תודה
כנראה לא חשבתי שזה יהיה עוד כל כך הרבה זמן, כי דווקא הסתכלתי בלא סופי אבל לא גללתי מספיק…
טוב, נחזיק מעמד עד נובמבר, בינתיים אני רואה רק ביקורות מאוד מתלהבות ב IMDB, יכול להיות שזה רק מעריצים? קשה לי להאמין…
תודה רבה שוב
תודה
כפי שזה ניראה, גם המבקרים המקצועיים אהבו את הסרט. על פי האתר "עגבניות רקובות", נכון לעכשיו 79% ממבקרי הקולנוע (81 מתוך 103) ו86% מתוך "המבקרים הנחשבים" (23 מתוך 27).
לא כולם נפלו מהכיסא או חשבו שזה סרט מופת בהכרח, אבל רובם המוחלט של המבקרים חשבו שזה סרט אקשן מהנה ועשוי טוב.
זה נתון הרבה יותר משמעותי בשבילי מאשר ביקורות המשתמשים בימד"ב.
יש גם הקרנה ב-18.10 באייקון
אם תצליח להשיג כרטיסים…
היישר מאימיילי, לכל מאן דבעי
הוצאת גלורי מתכבדת להזמינכם ליטול חלק בספר חדש – "אסופת סיפורים קצרים על קולנוע" (שם זמני) בעריכת תומר קמרלינג. בספר יכללו כ-30 סיפורים קצרים על ידי כותבים מתחומים שונים לגמרי.
בימים אלו נעשות על ידינו פניות למספר כותבים שונים בבקשה לכתיבת סיפור קצר שעניינו קולנוע.
אורכו של הסיפור הינו בין 500 ל-5,000 מילה והוא יכול לעסוק בקולנוע מכל היבט שימצא לנכון, כשהדגש הוא על הפן הסיפורי (לא כתבה בעיתון או מאמר).
במידה והינכם מעוניינים, אנא אשרו מראש את השתתפותכם בפרויקט. נודה לכם באם תעבירו לידינו את הסיפור הקצר עד לתאריך ה-15 בנובמבר 2005.
את הסיפורים ניתן להעביר למייל:
או ל:
הוצאת גלורי
ת.ד 202
בנימינה, מיקוד 30500
כל אחד יכול להשתתף?
כלמור, אין מגבלות גיל או משהו כזה?
אין לי שמץ
אין לנו שום קשר לפרוייקט, אני רק פרסמתי את המידע שקיבלתי לטובת מי שאולי ירצה להשתתף. בשאלות אפשר, אני מניח, לפנות למייל שפורסם.
למתי מתוכנן הקון הבא?
אני מתחיל ללמוד עוד מעט, ואני עובר דירה (או הרצליה, למרכז הבינתחומי, או לירושלים, לאוניברסיטה העברית. אם מישהו לומד באחד מהמוסדות האלה…) אז רציתי לדעת אם הקון יהיה עוד פעם בעין החורש. והפעם אני מגיע. 100%!
סתם שאלה, יש סיכוי שתקרינו את הסרט שלי בקון? הוא סך הכל 11 וחצי דקות כולל הכתוביות, אז לא ממש רציני.
תודה.
(דרך אגב, כתובת הדואר שלי לא הייתה נכונה אז החלפתי, אם אתם רוצים לענות לי באימיילים.)
מהודעות אחרונות בנושא
של הדג והג'ירפה נאמר שיש כוונה כללית לערוך קון בסוף השנה האזרחית, אם לא יימצא מקום טוב יותר מעין החורש אז כנראה הוא יתקיים שם שוב ובכלל, אם יש מישהו שיכול לעזור בארגון או אפילו לארגן בעצמו את כל הצד הטכני של העניין (מינוס התכנים, לזה העורכים דואגים כמובן) אז הם בכלל ישמחו.
והקון ייערך ביום חמישי בערב? :(
מה הסיכוי שהוא יתרחש בשבת בערב? ככה גם יש תחבורה ציבורית, וזה גם מתחשב בציבור החיילים (ובי).
...אבל לא מתחשב
בציבור האנשים העובדים והלומדים ביום ראשון.
רוב האוכלוסיה לא עובדת ביום שישי ולכן קון ביום חמישי הוא הפתרון הנח למרבית האנשים.
מישהו שלומד מה?
לא מה. איפה!
במרכז הבינתחומי בהרצליה או באניברסיטה העברית.
נצטרך לראות את הסרט
כדי להחליט האם להקרין אותו. בכל אופן, קח בחשבון שהסרטים המוקרנים בקון צריכים להיות לא רק טובים אלא גם מתאימים לרוח הארוע, כלומר, ברוח כיפית.
טוב, אז עזוב.
טוב זוהי הגדרה שלך, אבל הוא בטווח לא כיפי. זאת עובדה.
אני באמת מצטער,
אבל תשמע, זה קון. אתה מכיר את האווירה בקונים. אנשים מגיעים בשביל הכיף נטו. זה פשוט לא הזמן הנכון להקרין דברים רציניים מדי.
לא הבנת אותי נכון.
התכוונתי להגיד שהקביעה אם הסרט הוא טוב או לא, היא דיעה אישית. לעומת זאת הסרט הוא לא כיפי וזאת עובדה.
הסרט הבא…
אישה, גבר, מטוס
עוד סרט אחד כזה וכבר יהיה אפשר להכריז על ז'אנר.
אני מדבר כמובן על 'הטיסה' ועל 'טיסת לילה', שניהם פועלים בתוך מבנה מאוד דומה של גבר ואישה בתוך חלל צר מאוד של מטוס, מלחמה פסיכולוגית ולחץ עצבני.
פרשנות אישית שלי: מדובר בזרעים ראשונים של תגובה הוליוודית לאחד עשר בספטמבר. עד עכשיו תעשיית האשליות אולי לא הרגישה ממש מתאימה לעסוק ביום ההוא, אבל לאט לאט היא מתחילה לבדוק את השטח לקראת כיבוש. הסרטים הם אמנם סרטי מתח שעוסקים בסיטואציה שונה לגמרי, אבל אישית אני מרגיש, שהעובדה ששני סרטי מתח במטוס יצאו בו-זמנית היא לא מקרית, שלהוליווד יש איזשהו דחף לדבר על זה שהיא עדיין לא מעזה לממש עד הסוף.
להוליווד יש נטיה משונה להוציא סרטים בזוגות.
למשל, 'באגס לייף' ו'עבודת נמלים', 'ארמגדון' ו'פגיעה קטלנית', 'וולקנו' ו'פסגת דנטה' וכו'.
יש לזה שם:
"ריגול תעשייתי".
(וואלה, נשמע גם כמו שם טוב לסרט, לא?)
ואם הוליווד תשמע על זה
יופקו שני סרטים כאלו במקביל