הנה בא עוד קיץ אל סיומו, וכל זה. גמר של כוכב נולד, מבצעי מכירות של חזרה לבית הספר, סרטים שלאולפנים לא היה מקום אחר לדחוף אותם – כל העסק. השבוע הוא השבוע האחרון של הקיץ המוזר הנוכחי, לפני שאנחנו נכנסים לאזור הדמדומים השומם של ספטמבר. רגע לפני סיום הקיץ, מילת המפתח היא ים. הרבה ים. ניתוח מעמיק וחשוב העלה ששמותיהם העבריים של שישה(!) מתוך עשרת הסרטים המובילים השבוע נגמרים ב"ים": בתול בן ארבעים, האחים גרים, ארבעה אחים, משפחת הקיסרים, סודות נעולים, פגוש את היונים. יוצאי הדופן היו יכולים בקלות, עם קצת רצון, להיכנס גם הם לסטטיסטיקה: 'הרפתקאות בהזארד' היה יכול להיות 'הרפתקאות הדוכסים', 'לדפוק חתונה' – 'חתונה דופקים', ו'טיסת לילה' – 'אימה בשחקים'. עם קצת יצירתיות אפשר להגיע בקלות לאחידות ושעמום.
אבל נעזוב את הים לרגע. השבוע קרה מה שהיה אמור להיות אירוע קולנועי מהמדרגה הראשונה: סרט חדש של טרי גיליאם. ולא סתם: 'האחים גרים' הוא הסרט הראשון שגיליאם מוציא לקולנוע מזה שבע שנים, מאז 'פחד ותיעוב בלאס וגאס'. זה היה אמור להיום יום חג גדול, אבל החגיגה היא די קטנה. 'האחים גרים' לא מגיע לקולנוע בתור "האירוע של השנה" אלא בתור "אם הוא לא יהפוך לכישלון של השנה זה יהיה נחמד". הסרט נושא את כל סימני ההיכר של כשלון ידוע מראש: הפקה מלאה בשמועות על מריבות ובעיות בין הבמאי לאולפן, דחייה חוזרת ונשנית של תאריך ההפצה (הסרט צולם ב-2003), ובסופו של דבר – יציאה לקולנועים באחד התאריכים הכי פחות יוקרתיים של השנה. אנחנו יודעים איך סיפורם של סרטים כאלה נגמר בדרך כלל: בכישלון מהדהד ועגום, שמוזכר בדו"חקו רק כקוריוז, כדי שנדע כמה בדיוק הסרט הפסיד, ושאף אחד לא ילך בדעה צלולה לראות בקולנוע.
אלא שבמקרה של 'האחים גרים', מסתבר שהיה יכול להיות יותר גרוע. לא שהסרט הפך פתאום ללהיט, או משהו – בסוף השבוע הוא הכניס 15 מיליון דולר. אז נכון, זה לא סכום כל כך סימפטי כשתקציב הסרט שלך עומד על 88 מיליון, אבל ב'מירמאקס' (ברגעיה האחרונה כחברה שאנחנו מכירים, לפני שהאחים ויינסטיין פורשים לחברה העצמאית שלהם) כבר התכוננו לאסון הרבה יותר גדול. 15 מיליון זה הרע במיעוטו: ככל שהמספר הזה לא ענק, הוא מהווה את הכנסות סוף השבוע הטובות ביותר בהיסטוריה של סרטי טרי גיליאם, אמן שמסחריות אף פעם לא היתה הצד החזק שלו. אפשר להניח שהסרט יכסה בערך חצי מהוצאותיו בארה"ב, יצליח לזכות לקהל גדול יותר מחוצה לה (האמריקאים אף פעם לא הבינו את גיליאם), ובסך הכל הסרט עשוי אפילו לצאת מורווח, או לפחות לא להפסיד הרבה.
'האחים גרים' הוא לא סיפורם הנכון היסטורית של שני האחים המשעממים שראיינו סבתות ומטפלות לצורך מחקר על אגדות ילדים. בעולם של הסרט, האחים גרים (מאט דיימון והית' לדג'ר) הם רמאים חביבים שנודדים מכפר לכפר כשהם מצילים את התושבים מיצורים אגדתיים מסוכנים, אותם הם ממציאים בעצמם. זאת עד שהם נתקלים ביער מכושף אמיתי, ומסתבכים שם עם יצורים מהאגדות ועם מלכה רעה בגילומה של מוניקה בלוצ'י. הסרט נראה טוב, על זה המבקרים מסכימים, אבל הדעות על הסיפור חלוקות, עם נטייה ברורה לכיוון ה"פחחחח".
כדי להדגים איך נראה כשלון סוף-אוגוסטי אמיתי, קבלו את 'The Cave', הסרט שהגיע למקום החמישי, עם 6.1 מיליון דולר. שימו לב לשחקנים מדרג ג' המאכלסים את הסרט, ביניהם קול האוזר ('2 מהיר 2 עצבני') ומוריס צ'סטנט ('אנקונדה 2'). שימו לב לכך שלמרות התקציב הקטן יחסית (30 מיליון) הסרט הפך לכישלון כלכלי. שימו לב בעיקר לאחידות הדעים של המבקרים, שטוענים יותר או פחות בנימוס שמקומו של הסרט הוא בפח, ומתלוננים בעיקר על העלילה המטומטמת ושפע הקלישאות. הסרט עוסק בקבוצה של חוקרי מערות, שבעודם משוטטים במערה בלתי מוכרת ועמוקה במיוחד מגלים בה סוג של טורפים/מפלצות, שכמובן, מחסלות אותם בזה אחר זה. מה שמוזר הוא שאותו תיאור עלילה בדיוק, מילה במילה, מתאים גם לסרט אחר שיצא לאחרונה – 'The Descent', סרט אימה בריטי בבימויו של ניל מרשל ('Dog Soldiers' ). 'הירידה' (אין ספק שבאנגלית זה נשמע יותר מגניב) יצא בבריטניה ביולי, וקיבל שם – זה החלק המפתיע של כל העסק – ביקורות נהדרות. המשפט "אחד מסרטי האימה הטובים ביותר בכל הזמנים" הוזכר לא אחת, עד כדי כך. נאמר את זה ככה: אם 'הירידה' ו'המערה' הם תאומים, אז 'המערה' הוא דני דה ויטו, ו'הירידה' הוא שוורצנגר.
בכל מקרה, לא 'המערה' ולא 'האחים' הצליחו להיות היהודה סעדו של השבוע. הכבוד הזה הולך ל'בתול בן 40', הקומדיה האהובה על המבקרים, שבשבוע השני שלו בקולנוע ירד ב-24% בלבד, ונשאר במקום הראשון. נשמע מוכר? אכן. 'לדפוק חתונה' עוד לא עזב אותנו, וכבר קם לו יורש. בכלל, מי שהיה מסתכל על הירידות בהכנסותיהם של הסרטים בטבלה השבוע היה חושב שהאמריקאים טובעים בים של סרטי איכות: אין צלילות, אין התרסקויות, כולם יורדים באחוזים הדומים לאחוזי ההצבעה למישה קירקילן. הכנסות 'טיסת לילה' בשבוע השני שלו נשארו מעל 10 מיליון, 'ארבעה אחים' עבר את ה-50 מיליון בהכנסות כוללות, ועל 'לדפוק חתונה' ו'משפחת הקיסרים' הנצחיים כבר דיברנו מספיק. צריך להגיע עד למקום העשירי כדי למצוא סרט שדופק הידרדרות כמו שצריך – 'הרפתקאות בהזארד'.
בשבוע הבא, צר לי לבשר, מתחיל ספטמבר, וזה אומר שבועיים-שלושה של שיממון קופתי מוחלט. בשבוע הבא יצאו 'המשלח 2', 'קולו של רעם' המד"בי (שנדחה יותר פעמים מ'האחים גרים'), ובשביל האיכות – 'הגנן המתמיד' של פרננדו מיירלס.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
אבל... אבל טרי...
(אני נאלצת לקצר בתגובה על מנת לפרוץ בבכי, היות ולבי נשבר לשמע הרמיזה שהסרט החדש של גיליאם איננו גאונות טהורה. באמת שצריך אמוטיקון שבור לב. הסמיילי העצוב פשוט צר מלהכיל)
(אגב, האם אני היחידה שרואה בדני דה ויטו את החצי המוצלח?…)
הוא לא כזה נורא, דווקא...
העלילה שלו מטופשת לחלוטין, ונראית כאילו המציאו אותה תוך כדי הצילומים, אבל מבחינה ויזואלית יש בו כמה סצינות שממש נחרטות בזיכרון. והית' לדג'ר באמת חמוד.
שני אזכורים לכוכב נולד
בפסקה אחת.
תודו שחיכיתם שיגמר הגמר כדי שתוכלו למלא את השמות הנכונים בדוח"קו שהוכן מראש לכך
האם יש תוכנה לבדוק אם
עשו על במאי מסויים פולסא דנורא?
כמה אפשר להפסיד ולהיות מהנה ואמנותי באותו זמן, כמה!?
לדעתי אפשר לעשות פולסא דנורא
רק על יהודים, אז כנראה שגיליאם בטוח.
לדעתי הטילו פולסא דנורא על טיטוס קיסר
כלומר לדעתי לא הטילו שום דבר על טיטוס אלא מלמלו כמה דברים בארמית והוא מת בגיל 40 בלי קשר אבל בהתחשב בכך שאת הפולסות המופרסמות הטילו בגלל דין מוסר כדין רודף כביכול ורודף יהודים הוא לא יהודי בכוונת ה"האשמה" אז אפשר גם על גויים.
וחוץמזה כל עוד לא נוחתת על גיליאם פעימת אש זה לא פולסא דנורא
גם על סדאם חוסיין הטילו פולסא דנורא
נכון שהוא עדיין חי – אבל הטילו.
שכחתם את הסרט של אשלי.ס
שכשל ממש ולא הגיע לעשיריה אפילו
זה לא ששכחנו
זה פשוט שלא היה לנו אכפת.
אני מסכים איתך
כשפתיחה של סרט היא הפתיחה הגרועה ביותר של השנה, זה חייב להופיע בדוחק"ו. אני מניח שמנהלי האתר הם חובבי גיליאם מושבעים ולכן העדיפו לכתוב עליו ואולי גם חובבי אימה ולכן הרחיבו על איזה סרט אימה זניח יתר על המידה.
והנה ציטוטים מוצלחים ממבקרי קולנוע על "undiscovered":
על פס הקול –
על סיכוי ההצלחה בקופות –
וסתם ציניות מרושעת –
של שני וחמישי יוצא סרט שטוען לכתר
הפתיחה הגרועה של השנה.
אני מסכים איתך
הנה רק לפני שבוע "סופר קרוס" היה כשלון מביך (וגם ממנו התעלמתם).
אבל "Undiscovered" הוא כשלון עוד יותר גדול ממנו (ומ"גליטר", ו"ג'סטין וקלי"). בידקו את המספרים, ליותר נמוך מזה *כמעט* אי אפשר לרדת.
הוא הופץ במעט קולנועים.
אם כי יצוין שממוצע ההכנסות שלו לקולנוע עדיין מחורבן, גם עם הטיעון המקל הזה. בכל מקרה, זה תלוי גם בתקציב בו נעשה הסרט. אין דין סרט כושל בתקציב מפואר, כדין סרט כושל שנעשה בתקציב קטן. במקרה שלנו, מוג'ו וימד"ב מעירים כי 'Undiscovered' נעשה בתקציב צנוע מאד של 9 מיליון דולר. כך שלו הסרט היה מרוויח – הוא היה ההפתעה של השנה. כל עוד הוא לא מרוויח כסף – הוא, לטעמי האישי, עוד סרט שאין ממש מה לומר עליו. אבל לא אני כתבתי את הדו"חקו וייתכן שהנימוקים של רד שונים.
''צנוע''
אני אשמח אם מישהו כאן יכול להסביר, בקווים גסים, למה עולה כל-כך הרבה להפיק סרט הליוודי. על מה הולך רוב הכסף? משכורות? ציוד טכני? האגו של הבמאי?
הקייטרינג
צחוק צחוק, אבל קייטרינג זה עסק יקר!
במיוחד בתעשיה בה לכל אחד יש דיאטה משלו, וצריך להקפיד עליה.
אבל יש הוצאות תעבורה שונות ומשונות, ומיליון ואחד עוזרי הפקה שצריכים לקבל תשלום, ומכשירי ווקי טוקי לתקשורת פנימית, ועלויות של ביגוד וסטים ואביזרים, ותשלום עבור לוקיישנים, ותשלום לניצבים – ועוד מיליון דברים אחרים, וזה עוד לפני שמגיעים להוצאות של הפוסט פרודקשן, כמו אפקטים (לאו דווקא מיוחדים, אפילו סתם ויזואליים) ותמלוגים לשימוש בשירים בפסקול, ועלויות הפצה ויחסי ציבור, והשד יודע מה עוד.
יקר, יקר לעשות סרט.
במיוחד כשחושבים שעל כל האמור לעיל יש לשלם בדולרים טבין ותקילין, והתשלום המינימום לראש מחלקה (צלם ראשי, ראש מחלקת סאונד, ארט דירקטור וכן הלאה) הוא לפחות 200 דולר ליום, ולשחקן שהוא – הממ… מה התרגום ההולם לprincipal? – נו, לא הכוכב, אבל חלק משמעותי מהסרט, לפחות 600 דולר ליום (וסרט לוקח בדרך כלל בין חודש לשלושה חודשים של צילום, כך שמדובר בלפחות 30 ימים כאלה).
כן, די קל לעבור את המיליון.
אה כן. יש גם הוצאות של פרה-פרודקשן.
(לא שאי אפשר לעשות סרטים עצמאיים בפחות מזה, הרבה פחות מזה, אבל זה אחרת כשאתה עובד מסודר, וצריך לעבוד עם איגודים מקצועיים שונים)
קוקאין לכוכבים
קודם כל, זאת לא הפתיחה הגרועה של השנה.
עם כל הכבוד, קשה להאמין שמישהו ישבור את השיא של 'The Passion Recut'.
חוץ מזה, וחוץ מהעובדה שלפחות חלק מהעורכים הם באמת חובבי טרי גיליאם, ההבדל בין 'האחים גרים' ו'המערה' ל'Undiscovered' הוא ששני הראשונים נכנסו לעשרת הגדולים. בכל שבוע יוצאים סרטים שלא מצליחים להגיע לעשרת הראשונים. סרט לא ידוע ונטול כל הייפ שנכשל קופתית – זה לא באמת כזה מעניין. מה שכן, הביקורות באמת משעשעות.
שכחתם את הסרט של אשלי.ס
תמיד כיף לראות טריילר שמגלה כל פרט אפשרי על הסרט, גם כשהוא צפוי מראש גם ככה:
http://www.apple.com/trailers/lions_gate/undiscovered/large.html
המילה היומית
בהקשר של 'המערה':
הידעתם? המילה האנגלית ל"אדם שחוקר מערות, בעיקר כזה העושה זאת להנאתו" היא spelunker.
בי נשבעתי, אני אחיה את חיי כך שיום אחד עוד אוכל לומר את המשפט So, would you like to go spelunking tomorrow? מבלי שזה ישמע מאולץ.
המילה היומית
ידעת ש-defenestration היא המילה להשלכה של אדם או חפץ מבעד לחלון? בשביל הזדמנות להגיד את המילה הזו באמת שווה לחיות.
http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=defenestration
http://arago4.tn.utwente.nl/stonedead/crosslinks/tv-series/sketches/fc-09/kilimanjaro-expedition.html
והטענה היא
שזו שיטת החיסול הפוליטי המסורתית בצ'כיה…
http://www.frommers.com/destinations/prague/0063027111.html
פרט לכך ראיתי אותו בשימוש פעם אחת בלבד, ברשימת תקצירי פרקים של "משתגעים מאהבה". ב-FAQ הנהדר באינטרנט יש לכל פרק איפיון איך תזכרו איזה פרק זה . ובפרק חג-ההודייה המצחיק להפליא שבו נופלים להם 3 תרנגולי-הודו מהחלון (כל אחד ברגע חסר-מזל אחר) בערב מתוח שבו המשפחה מגיעה לבקר, הגדירו את זה פשוט
ואידך זיל גמור…
לא יודע מה איתך,
אבל זו מילה ידועה מאד.
Going Spelunking – ללכת לטייל במערות.
ברצינות?
כי היה נדמה לי, לרגע, שזה בדיוק מה שכתבתי.
תגידו
בתמונה, זה מאט דיימון שעומד ליד לדג'ר? למה הוא לא דומה לעצמו בכלל?
לדג'ד בתמונה מאוד מזכיר הוביט...
אזהרת ניק
הניק שלך אומנם לא תפוס, אבל הוא מבלבל. אולי תחליף?
אזהרת ניק
ממר דן הייתי מצפה שיצווה על איש הברזל ולא יבכה אליו בתחנונים
תחנונים? רק לכאורה!
הרי שבקשה מנומסת היא הדיכוי האמיתי, כפי שכבר הסברתי בעבר:
כתבה מספר 1356
מה מבלבל?
אני איש ברזל. אתה דן ברזל. וכולם חיים באושר ואושר עד עצם היום הזה.
מבלבל, מבלבל
גם לי קוראים לפעמים "איש הברזל", ואפילו קראו לי כבר "שופט הפלדה". לא שאני פוסל את האפשרות לחיות באושר ואושר. ואפילו עושר אם אפשר. אבל אולי בכל זאת?
טוב נו, עם אתה מתעקש...
וזה אני החדש!
נו באמת, אל תהיה כזה שוודי.
אם אפשר לשאול, מה זה ''ברדוויל''?
אם אתה לא יודע, אין טעם שנספר לך.
בטח שמותר
הברדוויל השוודי זה שם של סיפור ילדים ישן שאהבתי מאוד כשהייתי פעוט. הוא מספר על מפלצת שלג מפחידה ומאיימת (מין שילוב של גולום, גריניץ ודודו טופז) שחיה בודדה בערבות של שוודיה ונוהגת לאכול חיות שונות (וגם בני-אדם). אני לא זוכר הרבה מהעלילה עצמה, אבל בין השאר זו אחת הדמויות האהובות עליי בכל הזמנים.
אה. תודה.
מזל"ט על הכינוי החדש.
כפי שאומרים אצלנו בשוודיה,
טאק!
אבל הוא מסתובב עם הניק הזה כבר המון זמן.
מסכן, אנשים כבר מזהים אותו והכל…
חשה הזדהות?
אני? מה פתאום?
האם נרמז כאן באופן מרומז כלשהו שפעם, לפני זמן רב, היה לי שם אחר, והוא היה… מושלם… והוא… נגזל ממני…
(והנה שוב אני פורצת בבכי, מהזדהות כמובן, רק מהזדהות)
אני? מה פתאום?
היי, נדמה לי שוויתרת לבד, לא? טוב, מן הסתם זה עדיין מבאס.
שאלה
מהי מפיצת'The Descent' בארה"ב?
אני לא יודע.
אני לא בטוח שהוא בכלל יופץ בארה"ב. אולי הם יישארו תקועים עם 'The Cave'.
מסקרנות, ומכיוון שזאת הפעם השניה שאתה שואל שאלה כזאת – למה אתה צריך לדעת?
סתם שאלתי
אבל בלי קשר לשום דבר (בטח כבר ידעת)יש גרפילד 2.
http://www.comingsoon.net/films.php?id=9071
כאן יש מידע.
וזה רק מראה
שבתקופה שאחרי "הנוסע השמיני נגד הטורף" ו"המסכה חוזרת", עדיין ישנם סרטים שמצילחים להפתיע אותך בעובדה שאשכרה מיצרים אותם.
למה?
כי 'גארפילד' הרוויח כסף.
תשובה נדושה אולי, אבל זה מה יש.
כי 'גארפילד' הרוויח כסף מחוץ לארה''ב
התשובה הנדושה החדשה
נכון, אבל הוא הרוויח גם בתוך ארה''ב.
היישר ממוג'ו: תקציב: 50 מיליון, הכנסות בארה"ב: 75 מיליון, הכנסות בכל העולם: 198 מיליון. לסרט כזה אין סיכוי שלא יעשו המשך.
אפילו אם האחראים ימותו מוות מסתורי?
במיוחד אם הם ימותו מוות מסתורי.
אחראים חדשים יבואו ויכריזו ברוב רושם: "זו היתה משאלתם האחרונה. את הסרט הזה נעשה לזכרם!". ואז הוא ירוויח אפילו יותר כסף.
תמיד אפשר לקוות שיתעורר קרב על הזכויות.
מלחמת ירושה טובה יכולה לעכב את העניין בשנים ארוכות, ואולי לא נזכה להיתקל בו בימי חיינו.
אותי זה דווקא מדאיג.
"בעולם שבו יש רק מקום להצלחה אחת,
בו סרטים גדולים נכשלים לעיתים קרובות, שני ענקים במאבק לחיים ולמוות. כל האמצעים כשרים. כל המטבעות מתקבלים. רק אחד הצדדים, יגיע בזמן.
<רצף ארוך ובלתי קשור של סצנות עם פיצוצים, ישיבות תאגידים, פרסומות סמויות, נשיקות, זמרי ראפ וסבתא קשישה עם חתול, שאומרת, Would you like a cup of tea, dear?>
ממייקל ביי, הבמאי של 'ארמגדון', 'פרל הארבור', והזה עם הג'והנסון, מגיע אליכם הלהיט ההיסטרי של הקיץ:
<קול דרמטי עוד יותר>
*התסריט*.
<פאוזה דרמטית על רקע כותרות, וטאגליין:>
הייתם קונים את זה?"
לא הייתי קונה, אבל..
אם תוסיף סצנת ניפוי/הדחה תוכל לעשות מזה יופי של ריאלטי
"התסריטאי – חיים ומוות ביד הלשון"
טוב, אם כך נא לשמור את התשובה הזו
לאימתי שייצא ההמשך של "איילנד".
אתה מתכוון
שזה המשכון מיותר?
מן הסתם
יצאו מהדו''ח
סמנתה, 9 שבועות, 62M$
The Devil's Rejects, 5 שבועות, 16M$
ולפינה היהודית עם הנקודה העשרונית:
לאחר 31 שבועות עושה רושם של'הכח לשחות' (Watermarks) נגמר הכח להיות מוקרן והוא פורש עם 0.24M$
"עושה רושם" כי סרטי "סינמטק" מוקרנים לפעמים סופ"ש-כן-סופ"ש-לא ולכן אף פעם לא ברור אם הם במנוחה או שהם באמת פרשו.
'האסונות של נינה' סיים כבר בשבוע שעבר את הטיול שלו בארה"ב עם 0.23M$ תוך 21 שבועות
גם 'אור' (Mon Trésor) סיים ככל הנראה בשבוע שעבר וזאת לאחר 11 שבועות (נטו 9 בגלל הסירוגין הנ"ל) שבהם הוא הגיע ל-0.02M$
'הכח לשחות' הכניס יותר מ'האסונות של נינה'?
כל הכבוד לו, אבל זה מוזר. 'נינה' הוא סרט עלילתי טוב עם עלילה שלא צריך להיות ישראלי כדי להבין. 'הכח לשחות' הוא סרט תעודי על כמה ישישות שוחות, לא רע, אבל ממש לא מסוג הדברים שבשבילם אנשים יוצאים מהבית ומשלמים על כרטיס. אפילו פינגווינים אין בו. 240 אלף דולר (תסתכלו על זה ככה: יותר ממיליון שקל!) זה הרבה יותר ממה שהייתי מצפה ממנו.
'הכח לשחות' הכניס יותר מ'האסונות של נינה'?
ראשית, אכן יותר, אך לא הרבה יותר (244K$ לעומת 238K$).
שנית, 'הכח' דובר אנגלית ובכך יותר נגיש לקהל האמריקני מאשר 'האסונות'.
ושלישית, 'ללכת על המים' עדיין לא אמר את המילה האחרונה ובינתיים הגיע כבר ל-2.7M$ (תסתכל על זה ככה: יותר מעשרה מיליון שקלים!)
מברוק לכולם, כמובן :-)
וכמה עשה 'מתנה משמים'?
אתמול הסתובבתי באזור מונפרנס בפריז (תודו שזה משפט פתיחה מצוין) ולפליאתי ראיתי את מוני מושונוב, ליאור אשכנזי, בטי גריפין ועוד כמה חבר'ה. אחד מעשרות הקולנועים באזור פירסם את 'מתנה משמים' בפוסטר הגדול ביותר שלו – ומדובר בפוסטר גדול מאוד – כ"סרטו החדש של דובר קוסאשבילי".
לא ידעתי שדובר האמור מפורסם כל-כך בפריז. יכול להיות שהסרט הזה – ששמעתי שהוא כל-כך נורא שזה פשוט נורא – הצליח בחו"ל?
לא יודע איך הולך לו בצרפת
אבל תזכור שאלה האנשים שחושבים שעמוס גיתאי הוא אחד הקולנוענים הגדולים של דורנו.
עמוס גיתאי = ג'רי לואיס הישראלי?
אאל''ט ''חתונה מאוחרת'' זכה להצלחה צנועה והרבה הערכה ביקורתית
בארה"ב.
אבל זה רק עושה את העניין עוד יותר תמוה. שהצרפתים יפרסמו בראש חוצות סרט מהבמאי ש*האמריקאים* התלהבו ממנו? למה, מה קרה? בוש כבר לא נשיא? עיראק עז?
בלי קשר של ממש...
מישהו יודע אם ומתי הסרט The Aristocrats אמור לצאת בארץ?
עוד אין תאריך, ייתכן מאוד שאף פעם.