במקור: The Ring Two
במאי: הידאו נקטה
תסריט: אהרן קרוגר
שחקנים: נעמי וואטס, דייויד דורפמן, סיימון בייקר, סיסי ספייסק
יש אנשים שיתפסו ממני הרבה פחות אחרי שאני אגיד את זה, אבל אני מוכרח להבהיר את הנושא כבר בהתחלה: מאוד אהבתי את 'הצלצול'. התענגתי על האווירה המתוחה שלו. אהבתי את הילת האגדה האורבנית שנוצרה בתוכו. נהניתי מהעובדה שהאויב של הדמות הראשית לא היה אדם או מפלצת, אלא רק שעון שהתחיל ב'שבעה ימים' ותקתק בהתמדה למטה. כל כך אהבתי את כל אלה, עד שהייתי מוכן לעשות לו המון הנחות. את מרבית החורים שהיו בעלילה שלו נפנפתי במחי יד. כל עוד הסרט מתח אותי כהלכה, הייתי מוכן לעשות לו ויתורים ולסספנד בלי הכרה.
אם מעולם לא ראיתם את 'הצלצול' הראשון, מומלץ לכם להפסיק לקרוא את הכתבה עכשיו וללכת להשלים את הסרט. אני לא מבטיח שתאהבו אותו, אבל לפחות תוכלו להבין על מה לעזאזל מדברים כל אותם בני 14-17, שמתייחסים לסרט כאל אייקון תרבות או משהו. אם כן ראיתם אותו, אתם כבר מכירים את רייצ'ל, העיתונאית שחקרה את מותה הביזארי של קרובת משפחה צעירה, ונשאבה לעולמה המעוות של ילדה רצחנית ומתה בעליל. אתם גם יודעים כבר שהשטיק של 'הצלצול', עם הקלטת שכל מי שרואה אותה מת אחרי שבוע, יכול לעבוד בדיוק פעם אחת. הרי עד סוף הסרט למדנו כל כך הרבה – אז מה כבר אפשר לעשות בסרט ההמשך?
התשובה היא נקמה. סמארה הרי אינה יודעת שובע, ורייצ'ל ממילא אינה יכולה להציל את העולם כולו. לכן, אין זה מפליא כי בתחילת 'הצלצול 2', אדם נוסף נמצא מת מול הטלוויזיה שלו. אבל חכו, יש עוד! בעקבות צירוף מקרים מדהים האופייני רק לסרטי אימה, הקורבן נרצח באותה עיירה אליה רייצ'ל (נעמי ווטס) ניסתה לברוח ביחד עם בנה איידן לאחר אירועי הסרט הראשון. כשרייצ'ל מגלה את זה, בתגובה של התפרצות רגשית (האופיינית, מאד, לסרטי אימה), היא שורפת את הקלטת המקוללת ומשוכנעת כי כעת השתחררה מרוחה השטנית של סמארה לנצח. עלק.
סמארה (בצורה ש – כן, ניחשתם נכון, אופיינית מאוד לסרטי אימה) לא מתכוונת להעלם ללא מאבק הגון, וזו שמה לה למטרה כעת את איידן, בנה של רייצ'ל. מכאן והלאה, האווירה מזכירה מאד את זו של הסרט הראשון, ושוב אנו צופים ברייצ'ל רודפת אחרי רמזים במטרה להשלים את החורים מעברה של סמארה, ולגלות, אולי, כיצד לעצור אותה הפעם.
הבעיה היא שבפעם השניה כל העסק עובד הרבה פחות טוב (מאפיין מאוד נפ… טוב, אני אפסיק עכשיו). הסרט הראשון היה מוצף באווירה ביזארית ותחושה של "מה לעזאזל קורה כאן?". כל אירוע שהתרחש, רק השלים לנו חתיכה קטנה מפאזל הזוי. לעומת זאת, כשהסרט השני נפתח, אנחנו כבר יודעים את כל זה. אנחנו יודעים מי זו סמארה, אנחנו יודעים איך היא הורגת אנשים ולמה, אנחנו יודעים מי ההורים שלה, מה הם עשו לה, מה הסיפור עם הבאר והטבעת, ואנחנו יודעים שיש לה איזשהו קטע מוזר עם זבובים. כתוצאה, האיום ב'הצלצול 2' הוא הרבה פחות מוחלט. בסרט הראשון, סמארה הודיעה לרייצ'ל שהיא תמות בתוך שבוע. נקודה. היא לא דפקה חשבון לאף אחד, והיתה תחושה שאין לרייצ'ל אף כלי להתמודד עם הנושא. הפעם, כל העסק הרבה יותר אישי – אנחנו מתעסקים הרבה יותר עם המאבק של סמארה ברייצ'ל, ולהיפך.
כל זה הופך את הסרט להרבה פחות מפחיד. לא סתם המילה 'אווירה' מוזכרת שש פעמים בביקורת הזו. בסרטי אימה, אווירה היא הכל, ובסרט הראשון היא הצליחה להצמיד אותי בכיסא מבלי להשתמש בטריקים זולים של דמות הקופצת מתוך החשיכה וצועקת בו!. בסרט הראשון לא כיבו את האורות בצורה מסתורית בכל פעם שרייצ'ל נכנסה לחדר בניסיון להפחיד אנשים. אבל זה בדיוק המצב בסרט השני. משימוש באווירה טעונה ומסתורית, הסרט עבר לספק אימה קלאסית, וצירף את סמארה לשורה של נבלים של סרטי-אימה, כמו פרדי קרוגר או ג'ייסון. כלומר, כאלה שמשאירים את הרושם שאפשר להרביץ להם.
'הצלצול 2' מעדיף אימה קלאסית על פני אווירה, אך הוא עושה זאת היטב, במיוחד כשמדובר בהשוואה לסרטי אימה אחרים שיצאו לקולנוע בשנה האחרונה. הבמאי הידאו נקטה, גם כשהוא תקוע עם נתוני פתיחה פחות טובים, עדיין מצליח להשרות את האווירה המתאימה בקטעים הנכונים, ולהוכיח שאפשר לעשות סצינה מאיימת במיוחד גם בתנאי תאורה מלאים בשטח פתוח. האנס זימר, בליווי של שני חברים, עשה עבודה אפקטיבית במיוחד עם המוסיקה שמלווה את הסרט, ונעמי ווטס נשארה שחקנית בליגה שגדולה על הסרט הזה. אין ספק, שאם מסתכלים על המצב בצורה אובייקטיבית, 'הצלצול 2' הוא סרט האימה הטוב ביותר שיצא לקולנוע בשנה האחרונה.
אבל להסתכל על המצב בצורה אובייקטיבית זו לא חוכמה. סרטי האימה שיצאו עד כה בשנה האחרונה היו מחורבנים במיוחד, ולא קשה להתעלות עליהם. בשורה התחתונה, כש'הצלצול 2' מוצב מול הסרט הראשון, מדובר באכזבה. הוא מאוד חביב, אבל באמת שציפיתי ליותר.
- הצלצול 2 – האתר הרשמי
- הצלצול – הביקורת
- נעמי וואטס
- למה לראות את הקלטת?
- הילדים המפחידים ביותר בקולנוע
- האימה, האימה
- נערות יפניות צופות ב"הצלצול'
''נערות יפניות צופות ב''הצלצול' ''
טוב, אני מודה.
מתיחת אחד באפריל של עין הדג הייתה ממש עדינה ובטוב טעם.
''נערות יפניות צופות ב''הצלצול' ''
זה מפחיד רק לשמוע אותן צורחות!
טוב נו.. יפאנים…
''נערות יפניות צופות ב''הצלצול' ''
זה קורע…..ולא מתאים ליפנים: תמיד חשבתי שהם סדיסטים שאוהבים דם ולא מפחדים ממוות (ראיתי איזה סרט ע סמוראים כשהייתי קטנה).
''נערות יפניות צופות ב''הצלצול' ''
זה נכון שזה מוזר… אבל תזכור/י שהם אלה שביימו והפיקו את הסרט מהתחלה!
נערות יפניות ביימו והפיקו את הצלצול?
ואחר כך מתפלאים שהם שלטו על העולם!
כן, זה היה קטע ממש חמוד.
ונעמי וואטס שולתת!
אצלינו הם לא פרצו בצחוק,
באמת שזה היה אחד מרגעי בשיא של הסרט! אני כבר ציפיתי שהיא תשתמש בשפה "עדינה", הרי אסור לחסוף ילדים צעירים לכזו שפה (אבוי!), ונורא שמחתי כשהיא אמרה את זה
ניטפוק
זה לוט בערפל, לא לוטה.
לוטה היא שגיאה מכוונת למשל שמשינה השתמשו בה, כדי להוסיף הברה ולהתאים ללחן של "אחכה לך בשדות".
גם אני ציפיתי מהסרט הרבה יותר , אי אפשר לומר שהוא היה גרוע כי היו כמה משפטים וצנות מפחידות (כמו הטיפוס של סמארה על הבאר כשהיא רודפת אחרי רייצ'ל , זה מממש מתח אותי) אבל בגדול הוא בכלל לא היה מפחיד. היו יותר מידיי סצנות בהם מופיעה סמארה שכבר בהתחלת הסרט היא הפסיקה להפחיד. הייתי רוצה שיעשו לסרט עוד סרט המשך ואני מקווה שהוא יהיה הרבה יותר טוב מהסרט השני(אני אסתפק במשהוא בסגנון של הסרט הראשון).
אתה מתכוון ''גולום'', לא ''גולם''
חוץ מזה, אני מסכים איתך. נדמה לי שזה סרט האימה הכי מוצלח מאז 'הצלצול', אבל זו לא באמת חכמה גדולה, כי רוב סרטי האימה מאז 'הצלצול' (ובפרט אלה של החודשיים האחרונים) היו איומים.
"שחר המתים" המחודש שיצא לפני שנה היה מעולה. אמנם הוא היה חצי קומי אבל נחשב בהגדרתו סרט אימה. חפשתי ולא מצאתי עליו ביקורת באתר, אז מי שהחמיץ – זה כדאי.
הוא התחיל ממש מצוין
ואפילו נתתי לו את אחת הדקות המובילות בפרסי דג הזהב, אבל אחרי חצי השעה הראשונה, לו היה בו שום דבר מפחיד.
ההתחלה שלו באמת חריגה
אין לו אקספוזיציה. ישר נוחתים למציאות מזוויעה (מה שבהתחלה עורר בי חשש שמדובר בחלום. כי ככה הרגילו אותנו).
המשך הסרט באמת לא מפחיד ובשלב שהבמאי מתחיל ממש להתרפק על פיצוץ ראשים (בDVD יש תוספת ארוכה ומיוחדת שמסבירה לעומק כיצד נגשים אמנותית לפצלוח ראשים וחומרי שימוש מועדפים) הסרט באמת כבר משחק על הגבול הפארודי/שחור.
צודק. לא מפחיד, אבל כייפי ומהנה (ועם סוף מדהים שנחדף לכותרות כאילו במקרה. מה הבמאי חשב לעצמו לעזאזל?)
מקנן בי החשש
שפיספסתי משהו? איזה סוף מדהים היה?
איזה חצי היה קומי בדיוק?
ראיתי את הסרט , ונהנתי מאד .
אני חובב סרטי אימה כבר הרבה זמן , מסרטי B ישנים ודלי תקציב ועד לסרטים מושקעים סטייל HELLRAISER .
בזמן האחרון יש טרנג של סרטי אימה לנוער , זה בערך אותה גברת עם שינוי הדרת .
כל הסרטים דומים , וכולם משעממים וצפויים או מתיימרים להיות לא צפויים בכלל .
בגלל שאני מכיר היטב את הסרט הראשון , נהנתי לראות את המחודש , היה קומדיה , היה אקשן והיו אכזבות (אכזבות שתוך הסרט כמו הבחור על הגג של חנות הנשק)
בכל מקרה אני ממליץ על הסרט כי יש בו גם כמה רעיונות מאד מעניינים .
לקניון קוראים CROSS ROADS MALL
האם זה בגלל הצטלבות הדרכים של כל הדמויות השונות ? האם מדובר בהצטלבות דרכים בין החיים למתים ?
אני חושב שאני יודע על מה מדובר אבל אני ישאיר את זה פתול .
אין לי מושג אם ככה מאייתים את זה, אבל לפחות מהטריילר, אני אפילו לא מתכננת לצפות בסרט מרוב שהוא נראה לי מפחיד. זו פעם ראשונה שאני עוצמת עיניים בטריילר.
ובכלל, אין לי מושג על מה הם מדברים כשהם כותבים שזה מבוסס על סיפור אמיתי, אבל כל העניין נראה, לפחות מהטריילר, לפחות ברמה של הצלצול הראשון מבחינת פחד…
אני בכלל טוען
שהסיפור האמיתי עליו מתבסס הסרט הזה הוא הסרט המקורי.
תודה רד
סיפקת לי ויזואל שלא הולך לעזוב אותי במשך שבועות והצלחת לשכנע אותי סופית שאני לא רוצה לראות לא את "הצלצול", לא את "הצלצול 2" ולא שום סרט אחר שבו לאנשים יש שיער ופרצופים (אני אצטרך להתגבר איכשהו על הסעיף האחרון…).
זהו, עכשיו באופן חד משמעי וברור אני יכולה להודות שאני לא טיפוס של סרטי אימה.
לא. דייי דייי דייי – אתה יכול לבקש ממנה יפה לצאת לי מהראש, בבקשה, לאור העובדה שאתה הכנסת אותה לשם.
ואני מאשימה אותך גם בצוואר התפוס שיהיה לי מחר בבוקר מרוב כמות הבדיקות של 'האם מישהו עומד מאחורי' שביצעתי הרגע.
אמאלה…
טוב
האמת שהשתעשעתי בכוונות לכתוב ביקורת בעצמי לסרט ולנסות לשלוח אותה לדג, אבל לא עשיתי את זה. אז אני אסתפק בתגובה צנועה פה.
מדובר בהמשכון שלא מספק את הסחורה לסרט שכן סיפק את הסחורה. הצלצול 1, עם כל ההשמצות האפשריות, סך הכל עשה עבודה טובה. הוא לא היה סרט אימה של "בו! הרוצח קופץ לתוך הפריים" אלא יותר סרט מתח\בלשי עם תוכן מעורר מחשבות מפחידות.
כשישבתי בקולנוע וראיתי את הצלצול2 כל הזמן ליוותה אותי תחושה שהסרט עדיין לא התחיל. משהו בו לא ממש התניע, היה נורא חסר לי איזשהו אירוע מחולל איזשהי פתיחה, משהו שיצור עניין חדש בסרט מעבר לעלילה של הקודם. רק אחרי ההפסקה התחלתי להרגיש שהסרט כבר ממש התחיל וכמה זמן אחרי זה הוא כבר נגמר.
בקיצור, את הסרט הזה לכו לראות רק אם זה בחינם.
התכוונתי,
שלא ענית איך ציפית שרייצ'ל תדבר (בהנחה שהיא כן יודעת). בכל מקרה, זה נראה כמו מקרה קלאסי של "נסכים שלא להסכים".
לונג ג'ון חושבת.
רד פיש חושב (אבל לא ברור מה).
אני חייבת לציין
שהסיספונד שהיה הכי קשה לי, היה לראות אנשים שעברו מה שהם עברו בסרט הראשון כשבסלון שלהם היום, עדיין עומדת טלוויזיה.
כאילו, אם שרדתי נסיון התנקשות של ילדה מתה שיוצאת כזומבית מתוך המסך יש מצב מאוד סביר עד ודאי שבחיים לא הייתי מכניסה יותר את הקופסה הזאת הביתה.
אני חייבת לציין
ובטח אחרי כל מה שקרה בסרט השני, את גם תצפי שהם יוציאו את האמבטיה מהבית וינתקו אותו ממערכת המים
אפשר פירוט
לגבי מה שכל-כך הפחיד ומתח אותך בסרט המקורי ולא הפחיד אותך בכלל בסרט השני? אני מסכים שבסרט השני לא היו הרבה קטעים של אימה או קטעים מבהילים (ואולי בגלל זה לא חשבת שהוא מפחיד) אבל אבל זה ההבדל היחידי שאני מצליח למצוא בינהם בתחום הזה. הבדל נוסף הוא הדרך השונה לחלוטין בדרך שבה הם החליטו לבנות את העלילה וליצור את האווירה של הסרט. ואני חושב שעידן (לא אתה, השני) צודק בקטע הזה כי האווירה של הסרט הראשון התבססה על הגילוי של הסיפור של סמארה והגילוי הזה הסתיים כבר.
ועוד משהו- אתה באמת חושב שהעלילה של הסרט הראשון הייתה יותר קוהרנטית מזו של הסרט השני? הסרט חייב שתהיה לו "מסגרת" כתנאי בסיסי?
בסרט הראשון המסגרת היוותה חיסרון כי היא הפכה את הסוף לצפוי – יש לגיבורה שבעה ימים להציל את עצמה וזה ברור שהיא תעשה את זה. תוך כדי זה נזרקות אל הצופה הרבה פיסות מידע והגילוי המשמעותי של הסרט הוא למה סמארה רוצחת. פשוט אין אפשרות לצאת מהסרט הזה ולהבין *כל* מה שקרה אחרי צפייה אחת, וזה אולי לא הופך אותו לפחות קוהרנטי אבל הופך אותו לפחות שלם. הסרט השני הרבה יותר ריאליסטי, אין חורים בעלילה ששמתי לב אליהם ולפחות הבנתי מה קרה בסרט בלי להיאלץ לחשוב על זה באמצע הסרט, בניגוד לסרט הראשון. אז מה לא היה קוהרנטי בסרט השני לעומת הראשון ומה כל-כך נורא בשילוב של עלילה "בלשית" ועלילה "מבהילה"? זה לא בדיוק מה שהסרט הראשון עשה?
חשבתי שהסברתי כבר
ובטוח אין לי כוונה להטריח אותך בעוד הודעה כל-כך ארוכה כמו זו הקודמת.
הסיבה לכך שפחדתי בסרט הראשון היא שלא הבנתי מה קורה. כשלא מבינים מה קורה פוחדים מכל דבר.
בסרט השני הבנתי כל רגע מה קורה. וכשמבינים בכל רגע מה קורה, אז אין שום טעם להכניס לסרט רכיבים בלשיים, כי הם לא מפחידים.
הרכיבים הבלשיים מפחידים רק בעלילה בלשית. או במילים אחרות, הרכיבים הבלשיים מפחידים רק כשאתה לא מבין מה קורה. אם אתה מבין מה קורה, הרכיבים הבלשיים כבר לא יכולים להפחיד אותך. לכן רכיבים בלשיים אינם מתאימים בסרט אימה שאיננו בלשי.
אז חשבת.
אז הכי קל ואפקטיבי זה לא להסביר כלום כדי שתוכל להכניס לסרט רכיבים בלשיים מפחידים ותוך כדי כך להראות מראות, זבובים, סולמות שעונים, סוסים, צוקים, בארות, עצים שעולים באש, דלתות של בתי חולים, פרצופים מהוהים וילדות עם שערות על הפנים. ושלג. והכל באופן מאוד, מאוד קוהרנטי. כי אתה הרי לא מבין מה קורה. וזה מאוד מפחיד.
יש דברים שאני בחיים לא אבין.
אוי באמת
לא אמרתי שסרט שאין בו עלילה אלא רק מוטיבים יפחיד מישהו. זה ממש לא מה שאמרתי.
אמרתי שהמוטיבים צריכים לשרת את העלילה (שמת לב למילה "לשרת" במשפט האחרון?). בסרט הראשון הם שירתו את העלילה, ובסרט השני הם לא. מה כל כך קשה כאן להבין?
גם אני לא
אמרתי שאמרת שסרט שאין בו עלילה אלא רק מוטיבים יפחיד מישהו. התייחסתי למה שאמרת בקשר לזה שהמוטיבים היו מפחידים מאוד בסרט הראשון, ואת זה לא הבנתי. הרכיבים הבלשיים והמוטיבים נראו לי סתמיים באותה מידה בשני ה"צלצול"ים. זה שאני לא מבין אתך לא אומר בהכרח שאתה טועה, אולי רק שאתה לא מנסה להסביר את עצמך עד הסוף או שאני פשוט לא מסכים איתך.
צפוי? מה היה צפוי בסרט הראשון?
מתי אמרתי את זה? מה שצפיתי זה שהגיבורה לא תמות.. מה שהפך את הסרט לפחות מעניין.
הייתה עדיין האופציה ש
ספויילר?
שהבן שלה ימות.
לא סביר, נכון, אבל היו כמה דוגמאות לזוועות מפתיעות ולא נחמדות כאלה בשנים האחרונות.
לא נראה לי שזה ספוילר
כי רואים את שניהם בתמונה למעלה.
לא נראה לי שזה ספוילר
לא שזה בדיוק הסרט שבו דברים מתים נשארים מתים…
למה היה מישהו שלא נשאר מת?
לא שמתי לב.
315, די!
די להטפל לבני-הנוער התמימים!
ודיווחים ראשוניים (וגם לא) עולה שבני-הנוער (האחרים) לא התלהבו מהסרט:
"על זה הוצאתי 50 ש"ח?"
"הראשון היה הרבה יותר טוב"
"לפחות הדייט שלי נבהלה"
וכן-הלאה
סרטי-אימה ("אמיתיים") הם מזמן ז'אנר מת בהוליווד, הצלצול הראשון השאיר טעם לעוד, צר לי לשמוע שהשני נכשל לספק את אותה החוויה.
עצה טובה
סרטים שאתה מצפה להם, תנסה לראות אותם בקולנוע ובשפת המקור, במקום להתפשר על עותק גנוב בגרמנית. זה משפר להפליא את איכות הסרט.
ושוב אמליץ בקצרה על Darkness.
אותי הוא הבעית.
'החשכה', בעברית.
והוא מוצג בימים אלה בקולנוע הקרוב למקום מגוריך, בתנאי שהקולנוע הקרוב למקום מגוריך הוא גלובוס עזריאלי בת"א.
מקום טוב להתחיל לברר:
כתבה מספר 1423
מה זה שניצקליינים?
אחלה ביקורת, עושה לי רגשי נחיתות, שכן כבר תקופה ארוכה אני מנסה לכתוב ביקורת ראויה ולהצטרף לאקווריום שלכם, וכל פעם מחדש אני מקבלת חזרה את הביקורת עם הערות נכונות מאוד, ועל כן גם מביכות- נכון, אני באמת לא יודעת לכתוב! על מה לעזאזל חשבתי כשכתבתי את הביקורת המעפנה הזאת! לעולם לא אהיה מבקרת קולנוע! לעולם!!! (בכי קורע לב).
וחזרה לנושא- עם כל הציניות שבביקורת, היא לא פוסלת לגמרי את הסרט, כי אנשים, משום מה, מתייחסים אליו ביראת כבוד משונה- "למה 'הטינה' לא טוב כמו הצלצול?" "למה 'הצלצול 2' לא טוב כמו הצלצול?"- וכו'.
כי 'הטינה' באמת לא טוב כמו 'הצלצול'.
'הצלצול' הוא סרט האימה הטוב ביותר שיצא בשנים האחרונות. וזה לא שאני חושב שהוא יצירת מופת – פשוט, הסרטים האחרים היו פחות טובים.
אז לא אהבת את החוש ה6
או שהוא לא נכלל ב"שנים האחרונות".
אהבתי.
אני מניח שהוא לא נכלל.
את הטינה ראיתי היום
(סוף סוף) וזה סרט ממש יפה. הוא לא הפחיד אותי אלא מתח..אבל הרעיון הכללי יפה. הטינה גם קצת מזכיר את הרעיון הכללי של הצילצול: מישהו שנרצח מנסה להרוג אחרים בכלמני דרכים מוזרות כמו קלטת וידאו או רדיפת בית מסויים. הכל שייך למזרח הרחוק….
אני לא יודעת איזה מהסרטים יותר טוב אבל מה שאני כן יודעת זה ששניהם טובים מאוד!
נ.ב
החוש השישי זה סרט אימה? זה לא סרט מתח?
ראיתי אותו בארך מיליון פעם והוא אפילו לא הבהיל, הוא מתח. מי אמר שהחוש השישי זה סרט אימה? ממתי?
בי הוא עורר אימה
מאז ומתמיד אחד הפחדים שלי היה להזות, או פשוט לראות דברים שאף אחד אחר לא רואה. רוחות הרפאים בסרט לא עושות שום דבר רע, אבל רק עצם נוכחותן מעבירה צמרמורת. אבל כל אחד והפחדים שלו, ויש כאלה שמפחדים מדברים יותר מוחשיים, ולא מסתפקים ב-"בו!"
זה אומר שהחוש השישי זה
סרט אימה שלא מבהיל כמו כל הסרטים שאנחנו מכירים? אם כן אז זה כמו ש IT לא מפחיד אנשים שלא פוחדים מליצנים ואלא שכן פוחדים מליצנים (כמוני) לא ישנים אחרי זה- כי זה הפחד הגדול שלהם.
רוחות הרפאים לא עושות כלום בסרט?
אז למה הילד חטף מכות כשהילדים נעלו אותו בעלית הגג? ולמה כל הדלתות של הארונות נפתחו פתאום כשאמא של הילד עזבה אותו ל-4 שניות?
החוש השישי הוא לא ממש סרט אימה
נראה לי שהוא יותר דרמה עם אלמנטים של סרטי אימה/מתח. יש תעלומה שמשפיעה על הדמויות הראשיות ויש תופעות על-טבעיות ולא מוסברות. הרבה קטעים גם מוצגים בטכניקת "בו!", כשמשהו מפחיד מופיע על המסך בלי אזהרה.
מצד שני, זה לא כמו סיוט ברחוב אלם, או יום שישי ה-13, בהם המטרה היא לגרום לקהל לצרוח באימה, או לפחות להרגיש אמיץ יותר לפני החברה. החוש השישי הוא סרט שעובד הרבה על הרגש ומתמקד לא מעט ביחסים בין אנשים. הייתי מגדיר אותו כדרמה על-טבעית.
דחילק, הבחורה תקועה בבאר. תני לה להתפרק!
אני יודע שזה לא קשור לשום דבר ממה שהיה פה....
אבל מה עם הביקורת ל"משחקים נסתרים"? יכולים להיות פה יופי של שרשורים.
אחד באפריל?
הסצינה הזאת נשמעת מופרכת לחלוטין, מעולם לא שמעתי על גירסה כזאת, וגם חיפוש בגוגל לא העלה כלום. ואם אתה לא בגוגל, בדרך כלל זה אומר שאתה לא קיים.
סרקתי את גוגל בשעה האחרונה
ובכמה מקומות מדברים על סצינות נוספות שקיימות בDVD אך לא על סצינה נוספת בסוף. חיפשתי את התסריט של הסרט אבל מצאתי רק את הגרסה היפנית.
אם למישהו/י יש את הסרט בבית ב DVD אני אשמח אם הוא/י יתמלל את הדקה האחרונה ויפרסם אותה פה. תודה רבה!
למען האמת, הסצנה המתוארת נורא מזכירה לי את הסוף של הספר
(זה שעליו התבסס הסרט המקורי).
בדי.וי.די שאני ראיתי
(ים קלים)
היתה תוספת (די מחורבנת, לטעמי) בה מראים כיצד ווטס ובנה שתלו את העותק שהכינו בספרייה להשכרת וידאו. טוב, לא מראים, אלא מראים תמונות שלהם יושבים על הספה ותמונות של ספריית הוידאו העמוסה קונים ושל הקלטת על אחד המדפים. לא ברור אם "הקלטת" היא אכן הלקטת שלהם או אם הם שמו אותה שם, אבל אני מניח שזו הכוונה הכללית.
בנוסף גם מראים עוד תמונות מוזרות ולאו דווקא קשורות, כולל את תולעי המשי שרואים בקלטת אך לא מתחברות לשום דבר במהלך הסרט. הן גם לא מתחברות לי לשום דבר במהלך התוספת הזאת, אבל שיהיה. הייתי מעדיף להישאר באשליה שזו סתם תמונה קריפית של חלקי אצבעות זזים, כמו שחשבתי עד שלא התמקדו על העניין בתוספת.
בכל אופן, הרצף הזה מראה שהם אכן הראו את הקלטת לאנשים אחרים והוא קיים בדי.וי.די. אני משוכנע בכך ב95 אחוזים.
גם אני ראיתי את הסרטון הזה,
והוא די מיותר. ואני עדיין מנסה למצא את השורה בתסריט שרייצ'ל אומרת לאיידן שהיא נוסעת לאביה. אני בטוח בקיומה אי שם ביקום (או ביקום המקביל, לדאבוני). האמת נמצאת וכו'
היתה אמורה להיות סצנה שבה הם מראים את הקלטת למישהו
אבל זה לא נכלל בגרסה שיצאה לקולנוע:
כתבה מספר 1423
הכי מעניין זה אם הכוונה היא לקהל, כלומר אנחנו
קודם כל, הסרט כולו היה נדוש ועשוי בצורה גרועה. הדבר היחיד שהצליח איכשהו להעביר בי צמרמורת זה הפרחות בנות ה-15 שלא הפסיקו לצרוח. הראשון לפחות היה עשוי טוב. —
כל הסרט נראה כמו "יומנה של ביצ'ית בלונדינית והיסטרית בזמן התקפי הסכיזופרניה".
זה הכל.
אז ככה.....
אני לא יודעת מה אתם חושבים, ובכן בהחלט, רובכם חושבים דברים נכונים, אהבתי את התגובות – אבל עובדה שכולכם טוענים שהסרט היה מהנה + שווה את הצפיה + עונה על רוב הדרישות + מפחיד כמו שצריך להיות כל סרט אימה – אז על מה טענות פה בדיוק?! הרבה התלוננו… עצם התגובה שלכם על הסרט, עצם זה שהקדשתם לו בכל מזמנכם כדי לשתף אחרים במחשתוביכם מעיד על זה שהוא עורר בכם משהו = אם למשל ראיתם אתר תגובות על… נגיד "פרדי נגד ג'ייסון" נגיד – אני בטוחה שהיו פחות תגובות והן היו מסתכמות בערך ב- "סרט מפחיד! ממש אהבתי!" או "נחמד… ממליץ לראות" או משהו כזה – לא הייתם טורחים לנתח אותו!
אז פשוט תשלימו עם זה, כל האנשים הקטנים שבניכם שמדברים על הקטעים המאוסים בצלצול 2 ו-1….. זה סרט טוב, בין הטובים ביותר בג'אנר שלו.
אני במקרה גם נכנסתי לפה כי אני לקחתי אותו (שוב) בDVD (הצלצול 2) ובת דודה שלי לא ראתה את הראשון (פחדה – מה לעשות) ורציתי להראות לה את התקציר – והנה מצאתי את עצמי מגיבה לתגובה על הסרט השני! אז אני מקווה שהיא תבין – אולי אוכל לכתוב לכם כי מי שכתב את התגובה (לא יודעת מה שמו) כתב שמי שלא ראה את הראשון יכול להפסיק לקרוא את הטור על הסרט (בקיצור – רמז שמי שלא ראה את הראשון לא יבין כלום) אז אני מקווה שהיא תבין…..
נראה אם הוא צדק. טוב אז ביי אנשים קטנים, סוכות שמח ותפסיקו להיות ביקורתיים – כל מי שפה נהנה מאוד מאוד מאוד מהסרט אז פשוט *** ******!
אז ככה היקרה (והקטנה),
אני מקווה שהכוכביות האלה לא אומרות מה שאני חושב שהן אומרות.
בכל אופן, לעיתים קרובות אנשים מגיבים על סרט לא בגלל שהם רוצים לשתף אחרים בזה שהם נהנו ממנו. הם רוצים לשתף אחרים בזה שהם *לא* נהנו ממנו.
~חומר למחשבה~
אתה ממש מגיב תגובה רציונלית
למישהי שפתחה את דבריה ב:"אני לא יודעת מה אתם חושבים, ובכן בהחלט, רובכם חושבים דברים נכונים"?
שמע, אני לא יודעת מה אתה חושב, אבל מה אני אגיד לך, אתה בהחלט חושב דברים נכונים.
העסק הזה, אגב, מזכיר לי את הקריאה שלי לא מזמן (באתר אחר) להכריז על "יום הטרול הבינלאומי". אם כבר יש יום "דבר כמו פיראט", אין שום סיבה שלא יהיה יום "התנהג כמו טרול". יום שבו כולנו נכנס לפורומים ולאתרים שונים, נכתוב תגובות מתלהמות, חסרות היגיון ועתירות שגיאות כתיב, נפזר פליימים על ימין ועל שמאל ונלך לישון עייפים אך מרוצים.
היא חשבה שאני חושב (ברובי) דברים נכונים, למרות שהיא לא יודעת מהם
ולכן חשתי חובה מצפונית לגלות לה מה אני חושב.
נו, והם היו נכונים?
מאיפה לי לדעת? צריך לשאול את אז ככה.
מה הטלפון שלה?