אין עוד חג שמידת השפעתו על הקופות מתקרבת לזו של כריסטמס. כבר שנים שחגים ומועדים אחרים מנסים לערער על מעמדו של סנטה, ולהשאיר את חותמם על טבלת ההכנסות, חלקם אפילו הצליחו לעשות קצת רעש: ליל כל הקדושים מעלה הכנסות של סרטי אימה באופן מינורי, חג הפסחא זכה לתהילת עולם רגעית כשהקפיץ את 'הפסיון של ישו' מהמקום החמישי בטבלה לראשון, והלייבור דיי פותח רשמית את עונת המלפפונים והעגבניות הרקובות. אבל אף אחד מהמוזכרים לעיל לא מדגדג את חג המולד. עובדה – שבועיים לפני שהחג מגיע באופן רשמי, וכבר הנתונים מתפרעים כמו שיבוטה אחוזת אמוק.
נתחיל מזה שהסרטים הקשורים בכריסטמס שכבר יצאו סופגים את הירידות הקטנות ביותר בטבלה. ההכנסות של 'Christmas With the Kranks' ירדו רק ב-32%, נפילה פחותה באופן משמעותי לעומת שאר הסרטים בטבלה. תגידו שזו לא חכמה, שזו לא ירידה מתונה באופן מעורר פליאה, ושגם בשבוע שעבר הוא לא היה בין הנופלים הגדולים, אבל נראה איך תסבירו את זה: 'רכבת לקוטב' הותיק, שבוע חמישי בטבלה, ספג השבוע ירידה מזערית של כ-10 אחוז. 'רכבת לקוטב' גם עשה את מה שנראה בלתי אפשרי כשנכנס לראשונה לטבלה, לפני חודש וקצת, בקול ענות חלושה: הוא עבר את קו מאה המיליון בהכנסות. זהו הסרט ה-14 של טום הנקס שמגיע לנקודת הציון הזו יותר מכל שחקן אחר אי פעם. בקיצור, לאף אחד מהנוגעים בדבר אין סיבה להתלונן. אולי חוץ מלנורדים, אבל זו לא אשמתי שהם לא תבעו את זכויות היוצרים על סנטה קלאוס.
תופעת לוואי נוספת ויותר משמעותית של חג המולד היא הארטילריה הכבדה שמתקיפה את הטבלה כל פעם שהוא מתקרב, והשבוע זו רק ההתחלה: 12, 1, 39 – אושן, מקום, מיליון. לפני שלוש שנים בדיוק יצא 'אושן 11', והכניס 39.3 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון, בדרך ל-183 מיליון דולר בהכנסות כוללות בארה"ב. עם הצלחה כידוע לא מתווכחים, כך שסרט ההמשך עובד על אותה נוסחה בדיוק: רשימת כוכבים מפחידה באורכה, שמשתמשת במזימות מתוחכמות וחסרות הגיון כדי להערים על בעל הקזינו המיליונר בנדיקט. כדי שלא נשתעמם הוסיפו לקאסט את קתרין זטה ג'ונס, וינסנט קאסל ועוד הפתעות שלא מופיעות ברשימת הקרדיטים.
הסרט מתרחש אחרי שכל אחד עשר הנוכלים פרשו מחיי הפשע ועברו לחיות חיי אושר ושלווה, איש איש בפינתו. זו מופרת כאשר בעל הקזינו (אנדי גארסייה) מאתר את חברי הכנופיה ומחליט שהגיע הזמן לקבל בחזרה את הכסף שנעשק ממנו. ה-11 של אושן מתאחדים כדי להפטר מהאיום המשותף, ומגלים שבנדיקט הוא לא היחיד שרוצה לחסל חשבון עם דני אושן. 'אושן 12' משחזר את הפתיחה של הסרט הראשון בדיוק מרשים: 39.2 מיליון דולר. מכיוון שבכל זאת חלה בשלוש השנים האחרונות אינפלציה מסוימת, גם אם לא גדולה, במחירי הכרטיסים, מסתבר ש'אושן 12' למעשה מכר פחות כרטיסים מקודמו, לפחות בינתיים.
על פי הביקורות, הסרט פשוט מופרך וכיפי. השאלה היא מה יותר, וכאן כבר יש חילוקי דעות עזים. לנו תהיה הזדמנות לשפוט כבר השבוע, החל מיום רביעי.
במקום השני נמצא 'בלייד: טריניטי', הסרט השלישי בסדרת קוטל הערפדים הערפדי. הפעם בלייד חובר לארגון ציידי ערפדים כדי לחסל חבורת ערפדים אגרסיבית ומסוכנת, שכחלק מהמזימה האחרונה שלהם להשתלטות על העולם, מעוררת את אבי הגזע הערפדי, דרקולה בכבודו ובעצמו. אם זה נשמע מטופש עד כאב זה בגלל שזה אכן מטופש עד כאב. אבל זה לא הכל: מסתבר שככל שהסרט מתקדם, הוא הופך להלחם מוזר של 'ואן הלסינג' ו'מטריקס' (ואנא, חסכו ממני את בדיחות "טריניטי"). מאחורי הקלעים, דייויד גוייר, התסריטאי שכתב את שני הסרטים הראשונים בסדרה, החליט הפעם גם לביים, החלטה שבדיעבד לא היתה מוצלחת במיוחד. המבקרים לא אוהבים את הסרט, מה שממש לא מפתיע; מטריד קצת יותר שגם בקרב מעריצי הערפדים הוא לא זוכה להערכה גבוהה במיוחד, ומטריד עוד יותר הסכום שהסרט עשה במהלך סוף השבוע – 16 מיליון דולר, סכום הפתיחה הנמוך ביותר מכל סרטי הסדרה. תקציב הסרט מוערך ב-65 מיליון דולר, אבל גם את הסכום הצנוע יחסית הזה לא סביר שהוא יכסה.
אחרי ההקרנה המוגבלת המוצלחת עד מאוד בשבוע שעבר, הפצתו של 'קרוב יותר' הורחבה השבוע במעט. אבל מסתבר שחובבי ג'וליה רוברטס נטשו את הסרט לטובת 'אושן 12', ומעריצי נטלי פורטמן עלו כולם לרגל לירושלים, או משהו. כתוצאה מכך, 'קרוב יותר' ירד מהמקום החמישי לשמיני וספג הפסד של 51% בהכנסותיו. מצבו של 'אלכסנדר' הרבה יותר גרוע. הוא נמצא השבוע על סף נפילה מהטבלה אחרי ירידה של לא פחות מ-70%, והתרסקות כזו לא מתרחשת כל יום. 'ברידג'ט ג'ונס: עובדות החיים' ו'Ray', בינתייים, נטשו שניהם את הטבלה בלי שום סימני חזור.
בשבוע הבא ינסו עוד כמה סרטים לתפוס מקום טוב בטבלה לפני שכריסטמס נכנס: 'סדרה של צרות' עם ג'ים קארי, הקומדיה 'Spanglish' של ג'יימס ל. ברוקס ואדם סנדלר, סרט ההרפתקאות המדברי 'Flight of the Phoenix'. עוד ייצאו, בהפצה מוגבלת, שני הסרטים שהם – ככה אומרים – המתחרים העיקריים על האוסקר השנה: 'הטייס' ו'מיליון דולר בייבי'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
וואו
מעניין איך ההרגשה להיות במינוס של מאה מיליון דולר…. אה, אלכסנדר?
עוד וואו
וואו, אתה כותב כל כך טוב לגילך. אני, בגיל הזה, לא ידעתי לעשות הרבה חוץ מלשחק בברביות שלי.
הוא בן 6?
לא.
זו אני שהגזמתי עם הברביות שלי.
עד איזה גיל?
עד איזה גיל?
אתה לא רוצה לדעת.
(אמרה והלכה להחביא את יוכבד, הברבי הבלונדינית עם השמלה והנצנצים מתחת למיטה.)
לרגע אחד קראתי כאילו כתבת
שיש לך "ברבי נאצית".
מישהו פה מושפע
מקלאוס ברבי
אה.
ואני חשבתי שאתה צוחק על השם שלה. יש לך מזל.
אם היתה לי ברבי, ואני מבטיח לך שזה ''אם'' גדול(*),
לא היו קוראים לה מזל.
===================
(*) אני בן. יש לי לא מעטAction Figures, אבל לא ברביות. מה שכן, יש בובה אחת, של צ'אקי, בגודל טבעי(**).
(**) לא, אני לא ישן איתה במיטה. אפילו לא באותו חדר. אני לא מעז.
תודה רבה, אני חושב.
עושה רושם שאלכסנדר לא כל כך גדול.
טוב, נו, זה כבר ידוע.
אם אפשר, אתה יכול להסביר לי את מה שכתבת על אחד הסרטים?
הכוונה היא ל <7=4.4 (73.6)>
בבסיס 13 זה עובד
בסיס 13 אצטקי?
ובימנו אין מי שיכוון עם חרבו
את הדרך להודו…
שאלת
ראיתי לפני יומיים את שרה"ט 2 ב-YES. יכול להיות שהאפקטים נראים פחות משכנעים על המסך הקטן, או שפשוט ראיתי את הסרט כמה וכמה פעמים?
למשל, ההוביטים נראו מודבקים לחלוטין על רקע בני האדם, והייתה הרגשה כאילו האפקטים לא "חלקים מספיק".
האם יש השפעה לטלוויזיה על האפקטים?
לא נראה לי.
אני זוכר בבירור שגם בקולנוע ב'שני הצריחים' היו קטעים שפרודו נראה ממש כאילו עשו לו קופי פייסט.
ושלא נתחיל לדבר על החומות של מינאס טירית'.
אם ראית סרטי אפקטים קצת יותר חדשים מאז הפעם האחרונה שראית את שני הצריחים אז יכול להיות שגם לזה הייתה השפעה, ובגלל זה האפקטים נראו לך פחות משכנעים. עברו כמה שנים.
גם לי זה הפריע כבר בקולנוע,
וצירצתי את זה בכל שאחרי שבאחווטבעת עשו את הפרשי הגבהים כל כך אמינים, פ"ג לא הרגיש צורך להשקיע במיוחד והעדיף להשקיע במשהו כמו גולום.
אני חושבת שכן.
יצא לי לראות בטלויזיה את שני הצריחים לפני שראיתי בקולנוע את שיבת המלך ובי נשבעתי שלא עוד.
כל מה שמרשים ומעתיק נשימה בסרט נראה סתמי עד עלוב במרקע הקטן.
שאלה
מתי בפעם האחרונה היה סרט עם כל כך הרבה כוכבים כמו אושן?
הקליפ של We are the world?
אין מה להשוות, זה סרט וזה קליפ
(ובכל זאת, מי היה בקליפ?)
כולם
בכל זאת?
בשביל מה יש גוגל? (זמן חיפוש: 1.52 שניות)
http://www.inthe80s.com/weworld.shtml
1.52 זה המון זמן בימינו
מכל מקום, תודה, באמת מלא סלב.
כאילו, שיר מלפני שנולדתי שהשם של 10 אנשים מוכר או מצלצל מוכר? זה יפה מאוד.
אבל עדיין, הדבר האחרון מאז אושן 11 ו-12 שהיה מלא סלבס הוא השיר הזה?
סרטים עמוסי סלבס הם לא דבר נדיר כל-כך.
הדוגמאות הכי חדשות שאני מסוגל לחשוב עליהן הן 'תפוס ת'כריש' ו'אני האקביס'.
זה לא 'אני האקביז'?
לילי טומליין ומארק וולברג נחשבים סלבס???
''משהו ללבוש'' היה כזה.
גם "כולם אומרים אני אוהב אותך" של וודי אלן. וודי אלן, גולדי הון, ג'וליה רוברטס, נטלי פורטמן, דרו בארימור, אדוארד נורטון, ועוד כמה בינוניים.
בכלל, מי הכוכבים הגדולים של אושן?
קלוני, פיט, רוברטס ודיימון שהיו בראשון, וזיטה ג'ונס בשני, לא?
אנדי גרסיה וברני מאק לא כאלה גדולים.
גם רובי קולטריין לא כוכב על.
ושני שמות נוספים גדולים משגיעים לגיחה קצרצרה כבר הראו את עצמם בסרטים אחרים.
למשל, "המלאכיות של צ'רלי 2", עם דרו בארימור, לוסי לו וקאמרון דיאז, שתוגברו בדמי מור, ברוס וויליס, מאט לבלנק, ג'ון קליז, ברני מאק ולוק ווילסון.
שלא לדבר לע "קיל ביל" או כל סרט אחר של טרנטינו.
גם פיטר פונדה בסרט השני (בבקשה לא לשכוח)
אוף, כשאת אומרת את זה זה באמת נשמע מעט
אבל כשאני שמעתי על הצוות, שיש בו גם את ברני מק ואנדי גרסיה ורובי קולטריין (זה ההוא מסלולר נכון?) והתפקידי אורח זה נשמע לי המון.
טוב, אני חצי חוזר בי.
אגב, בסין סיטי יש הרבה יותר:
אשכרה אין בקאסט אף שם לא מוכר:
ג'סיקה אלבה, רוזריו דוסון, אלייז'ה ווד, מריה בלו, ברוס וויליס, בניסיו דל טורו, מייקל קלארק דנקן, ג'יימי קינג, בריטני מרפי, קלייב אוון, מיקי רורק, , מייקל מדסן, קרלה גוגינו, מרלי שלטון, אלקסיס בלדל.
גם קולד מאונטיין טומן בחובו רשימת כוכבים מפוארת:
ניקול, רנה וג'וד לאו, לצד נטלי פורטמן, פיליפ סימור הופמן, ג'ובאני ריביסי, דונאלד סאתרלנד.
בקיצור – לא חסר.
הנה, אני מפגין בורות
מי הם: מריה בלו? ג'יימי קינג? קרלה גוגינו? מרלי שלטון?
את אלקסיס בלדל אני דוקא מכיר ואפילו אוהב, אבל סביר מאד להניח שהיא ממש לא שם גדול בעולם הקולנוע.
אמרנו סלבז, לא שם גדול בקולנוע דווקא
(ויש שם מספיק שמות גדולים, בלי שום קשר).
מריה בלו שיחקה בסרטים כמו פייבאק, חופשיות על הבר, סיקרט ווינדואו.
היא לא שם גדול, אבל היא בהחלט פרצוף (ושם) מוכרים.
ג'יימי קינג – עוד פרצוף מוכר שעשה בעיקר תפקידים (של כוסית בלונדה) בסרטים כאלה ואחרים. נזיר חסין כדורים (?), סלאקרס, פרל הרבור, עשן.
קרלה גוגינו היתה קארן סיסקו, האמא (אאל"ט) בספיי קידס, מושא האהבה ב"האחד", וכן הלאה. שוב, שם ופרצוף מוכרים.
ומרלי שלטון…
מרלי היא – אני חושבת – הכי מוכרת בהם. היא מוכרת בעיקר מסרטי נעורים כאלה ואחרים, כמו ג'סיקה אלבה.
היתה אתה ב"לעולם לא התנשקה", עם בריטני מרפי באפ טאון גירלז, רק נשיקה, שוגר וספייס, ולנטיין (עם ד. בוריאנז), פלזנטוויל, ואינספור סרטי טלוויזיה כאלה ואחרים.
תראה, ללא ספק לאושן יש חמישה תותחי על בקנה (קלוני, פיט, רוברטס, זיטה ג'ונס ודיימון) – אבל יש לא מעט סרטים כאלה.
נראה לי שאני יודע מה ההבדל
באושן יש שני הבדלים:
1. כל החמישה הם כוכבים מהדרגה הראשונה ראשונה (שלא כמו כוכבי סין סיטי שהם כוכבים מהדרגה הראשונה בלבד, ואפילו מהדרגה השנייה לא עלינו).
2. באושן, כל ה-5 הם בתפקידים הראשיים. ככה זה גם בסין סיטי, או ששם זה תפקידי אורח?
ובל נשכח
את זולנדר, שהיה אף הוא עמוס הופעות אורח של מיטב הברנז'ה.
אה, וג'יי וסיילנט בוב.
ובל נשכח
את מרבית סרטיו של בן סטילר, וגם חלק מסרטיו של אדם סנדלר ואת הסדרה הענקית (כולם חייבים לראות, הומור ציני משובח) "Arrested Development" (שתרגום שלה "משפחה בהפרעה" הוא עוד דוגמא לתרגום יצירתי של שמות, אך זה באמת עוף טופיק)
טעות בידכם - לא שילוש קדוש אלא צמד קדוש
בראד פיט ואנדי גארסיה כמובן.
יצאו מהדו''ח
• אהמפ, אף סרט לא עזב השבוע את הטבלה הגדולה! (טוב, רשמית יש כמה סרטי שוליים שיצאו ממנה אבל עם קול הענות החלושה שהם השמיעו בה, אני חושב שהם יסלחו לי שאני לא מסתכל להם בסטטסיטיקה.)
• אם לספור החל מטרום הבכורה, Napoleon Dynamite סוגר חצי שנה בקופות ועדיין לא מראה סימני עצירה. בניגוד למשל ל'אני, רובוט' שלא אומר תודה על כיסוי הוצאות ההפקה ומנסה כנראה לכסות גם את הוצאות השיווק.
• שכחתי לציין זאת בפעם הקודמת – מז"ט ל'כוכבים של שלומי' על חציית ה-100K.
טבלה גדולה?
למה הכוונה בטבלה הגדולה? כי אם הכוונה היא לטבלת עשרת הסרטים המרוויחים אז יצאו משם "ברידג'ט ג'ונס 2" (לא ממש שוליים) ו"ריי" (לא אמור לתת מועמדות לאוסקר?), כפי שכתב ארמדילו.
אז במילותיו הנצחיות של מנואל – "קה?"
הטבלה הגדולה
היא זו שמכילה את רשימת כל הסרטים שמציגים כרגע בקולנועי ארה"ב. כלומר, 100 ומשהו מקומות.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3018824,00.html
ורק לי בא לבכות? :(
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/838/683.html?pFile=1
אנחנו עדיין מחרימים את שפירא?
סתם מתוך תהיה, החרם על שפירא עדין בתוקף?
פשוט נראה שהם יהיו המפיצים של Million Dollars Baby ו The Aviator ועוד כמה (לפני רגע היתה לי כאן רשימה!).
ואם אנחנו כבר ב אז כמה תמונות של קופים אפשר לשלב בבאנר אחד?!
12
שניים מהם הם ניאדרטל וחוליה חסרה
אבל אני מניח שזה תקף.
מה עם ''Mars Attacks''?
אני זוכר שגם שם היה קאסט מלא כוכבים….
גרררררררררוע
בחיי,הסרט הזה לא היה שווה את הכסף..
כל כך הרבה קפיצות, דיאלוגים חסרי תוחלת, ושום,שום אקשן!!
חשבתם שתראו סרט בסגנון "הג'וב האיטלקי" או כל אקשן מסוג כלשהו? תשכחו מזה! השחקנים סבבה,העלילה (!) חמודה אבל הסרט בנוי בצורה פשוט מזעזעת. זוכרים את הקפיצות הכרונולוגיות ב"קיל ביל"? שם היה ביניהן קשר שנקלט עוד באמצע הסרט.
פה לא היה דבר מזה, יצאתי מהסרט בהרגשה של "ממ,נראה לי שהחמצתי כאן משהו.."
אמנם,לא חסר קטעים טובים ומצחיקים,אבל באמת שזה לא שווה את הכסף. לא לרוץ לראות,מקסימום בDVD.
:(((
כלל ראשון בכתיבת ביקורות לסרטים:
הזכר את שם הסרט. קצת קשה להסתדר בלעדיו.
(אני מניח שהכוונה כאן היא ל'אושן 12'? אני לא מסכים, אבל נדחה את הדיון לביקורת).
כלל ראשון בכתיבת ביקורות לסרטים:
מתי הביקורת? אני לא יכול לחכות כדי לא להסכים עם אי ההסכמה שלך.
אין לי מושג
צריך שמישהו יכתוב אותה קודם. ?Anybody? Anybody
הייתי מנסה את כוחי,
אבל חבל.
באמת אין אף אחד שהוא גם שנון וראה את הסרט?…
נסי, נסי.
בסוף לא תהיה ביקורת למרות שמלא אנשים ראו את הסרט. כמו שקרה עם סקיי קפטן.
מה באמת הולך עם הביקות לסקיי קפטן?
שלחתי אותה מזמן, ועדיין לא קיבלתי תשובה. אני מניחה שזה בגלל המעבר והקון והכל, אבל מה באמת הולך עם זה?
את לא היחידה ששלחה ביקורת,
אלא ש'סקיי קפטן' נפל בתקופה בה רד ואני עבדנו ממחשב אחד. נדמה לי שלמרות זאת, היו כמה שקיבלו הערות.
בכל מקרה, כיוון שכרגע הסרט מוקרן באולם אחד נידח, אנחנו מעדיפים לנתב את מעט הזמן שיש לנו לסרטים רלוונטיים יותר. לא זנחנו את 'סקיי' (מאד רצינו שתהיה ביקורת, דווקא כדי לגרום לאנשים ללכת אליו), פשוט הוא יצטרך לחכות.
אני מוחה! שני אולמות נידחים!
יש את סקיי קפטן גם בקולנוע בטכניון עכשיו (אני מקווה לראות אותו עוד חצי שעה)
ראיתי אותו היום.
אני אנסה את כוחי מחר באוניברסיטה.
הודעה זו תשמיד את עצמה תוך עשרים שניות
(טוב נו, לא *באמת*)
אני לא יודעת אם זה בגלל הקריסמוכה וכל האורות המנצנצים, או שזה השלג המעאפן שירד הלילה והביא אתו קור של מינוס שתיים עשרה מעלות (ולא כל שלג הוא מעאפן. רובם מקסימים) או שאולי זה סתם חיידק זמני וזה עובר.
א—-בל…
בעיקר בעקבות השיחות עם רידס, במהלכן עדיין לא הצלחתי להסביר את עצמי לפניה (וגם בגלל ששלשום בטיול בעיר כיניתי איזו בעלת דוכן אסייתית 'נאצית' כשהיא בכפייתיות יישרה כל כובע או צעיף בו נגענו, ורידס אמרה ש"אותי לעין הדג"), מצאתי את עצמי הופכת חזור והפוך בוויכוח המדובר ההוא בראשי.
אני מניחה שזה סוג של אוף טופיק, אבל אין פה פורום והיה לי חשוב לוודא שמה שאני כותבת יגיע אל כולכם, כי המסקנה שהגעתי אליה היא כזאת-
אמנם לא הצלחתי להסביר את עצמי כראוי וגרמתי בעיקר לחוסר הבנות, אבל גם נהגתי אתכם בעודף… אוף, כל העברית הלכה לי. מה הפועל של "חמור סבר"?
לא משנה.
העניין הוא, שלחלוטין התעלמתי מכמה דברים חיוביים בגלל הדברים השליליים, וזה לא אופייני לי לנהוג כך, ועל כן אני מצטערת.
אני רוצה להגיד לכולכם שמחמם לי את הלב לראות אתכם מחליפים מתכונים של מרקים, ורשימות טרמפים, ואפילו נוהגים ביתר סבלנות כלפי חדשים (לפחות בכל הקשור לקון) שלא מוצאים את הידיים ואת הרגליים שלהם בסבך ההודעות.
ואני חושבת גם שאתם מגלים פתיחות דעת יוצאת דופן בכמה שאתם מוכנים לקבל כל אחד לקון הזה, ונוגעת ללבי הרצינות וחרדת הקודש בה אתם מתייחסים לנושא.
וזה ראוי לציון ולשבחים הרבה יותר מכל כישרון כתיבה או עריכה או מה שלא יהיה שבא לידי ביטוי בכתיבה באתר.
אז זהו.
רק רציתי שתדעו שאני חושבת שהגזמתי, ושאני מתנצלת על זה.
ושיהיה כבר-לא-חנוכה שמח לכולכם.
מיקה.
תודה, אני חושב.
אין על מה
גם 'הג'וב האיטלקי' בעיקר תכנונים. אז מה.
ובאמת רבע שעה אל תוך ''אושן 12''
עוד חיכיתי שסת גרין יופיע.
תהיה לנו ביקורת בקרוב. בוא נשמור סנל''לים והסברים לשם.
אני גם מצפה לזה וגם מחכה לזה
בדיוק שאלתי על זה במקום אחר.
רד, בטל.