פתאום הרגשתי שמשהו חסר. מיד קמתי לספור את החתולים. אחת היתה במדף של התחתונים בארון, ואחת התרוצצה ברחבי הבית כשהיא צועקת "מורמורמורמורמור", ככה שזה היה בסדר. היתה קולה במקרר וגרביים בארון (מתחת לחתולה), וביקורות דווקא פרסמנו השבוע. אבל משהו בכל זאת חסר לי. משהו צהוב. נייר טואלט? לא, דווקא יש מספיק. אז מה…?
דו"חקו? לא יכול להיות, בשביל דו"חקו צריך סופשבוע. היה סופשבוע? הלכתי לשאול את לונג. היא אמרה שהיא לא זוכרת שהיה. ליתר בטחון בדקתי בטבלאות ההכנסות של הסרטים בארה"ב, אבל לא היה שם שום דבר חדש. חוץ מ'קרוב יותר'.
התעלומה הלכה והתבררה. זה לא שלא היה סוף שבוע השבוע – דווקא היה. אבל זה היה הסוף-שבוע-שאחרי-ת'נקסגיבינג, הידוע לשמצה כסופשבוע שבו לא קורה כלום. עכשיו נזכרתי שבאמת אני ולונג החלטנו לבלות את סוף השבוע בלא לעשות כלום, מאורע נדיר ומשמח מאוד. כנראה שהיינו כל כך טובים בזה שפשוט לא הרגשנו שהוא עבר.
טוב, אין ברירה, חייבים להשלים את החסר. בסוף השבוע לא קרה כלום. חוץ מ'קרוב יותר', כלומר. 'קרוב יותר' הוא אחד הסרטים המתסכלים האלה שאני יכול לקרוא עשרה תאורים שלהם ועדיין לא יהיה לי מושג על מה העלילה. אולי כשמשתתפים אצלך בסרט ג'וליה רוברטס, נטלי פורטמן, ג'וד לאו (בסרט המאתיים תשעים וחמישה שלו השנה) וקלייב אוון, לא באמת אכפת לך מה העלילה. אז מה אנחנו כן יודעים על הסרט? זאת דרמה, ויש לה אווירה קרירה וקצת קודרת, ואנשים מדברים בו הרבה על סקס ועל יחסים. ארבעת השחקנים שבפוסטר מתחילים את הסרט בתור שני זוגות, אבל בשלב כלשהו כנראה מתחלפים. ואז הם מתחלפים חזרה, אולי.
'קרוב יותר' עשה קולות של מועמד אפשרי לאוסקר, אבל את זה אפשר לומר על המון סרטים שיצאו בזמן האחרון ועוד ייצאו בשבועות הקרובים. עד עכשיו, כמעט כל סרט שסומן כמתחרה אוסקר פוטנציאלי נפל על הפנים או סתם נפסל באשמת לא-משהואיות. במקרה הזה, כל המבקרים מתפעלים מהשחקנים – נטלי מבריקה, ואוון משובח, וג'וליה רוברטס ילדה תאומים לא מזמן, נכון? מזל טוב! את הדמויות שהם מגלמים המבקרים אוהבים פחות, ובסך הכל התגובה לסרט בקרבם היא לא התשואות שלהם ציפינו. באופן מפתיע, מסתבר שדווקא הקהל הרחב מתלהב יותר. 'קרוב יותר' יצא השבוע בהפצה מוגבלת למדי – פחות מ-500 קולנועים. הוא הכניס בסוף השבוע 7.7 מיליון דולר, שזה, בהתחשב בנסיבות, די מדהים: ממוצע ההכנסות פר אולם של 'קרוב יותר' היה 16,000 דולר. מלבדו, הסרט בעל הממוצע הגבוה ביותר בעשיריה הוא 'למצוא את ארץ לעולם לא' (שמוצג גם הוא באופן מוגבל) – 5,400 דולר.
כל יתר הסרטים השבוע נופלים. טור העליות/ירידות בטבלה נראה השבוע כמו הבורסה ביום שישי השחור. כולם כולל כולם מידרדרים. מי שהצליח ליפול בפחות מ-45% יכול לראות את עצמו כבר מזל, ויש גם נפילות גדולות הרבה יותר. אבל אין מה לדאוג, ככה זה תמיד בסוף השבוע הראשון של דצמבר.
'אוצר לאומי' נשאר במקום הראשון, עם 17 מיליון דולר (ירידה של 47% מהשבוע שעבר). זה מביא אותו להכנסות כוללות של 110 מיליון דולר, פלוס יד נטויה, וזה הרבה מעבר למצופה. למעשה, הוא הולך להפוך ללהיט הכי גדול של ניקולס קייג', וצריך רק לקוות שזה לא יגרום לניק להחליט שוב שהייעוד שלו בחיים זה להיות כוכב אקשן, ולהמשיך לעשות רק סרטים כאלה. 'רכבת לקוטב' מתקדם לבטח לכוון ה-100 מיליון (כלומר, לא כשלון כל כך גדול אחרי הכל), ו'משפחת סופר-על' סופגים את אחת הנפילות הגדולות של השבוע, 62%. טוב, כבר סיכמנו שמבחינה קופתית הם לא יגיעו לרמה של 'שרק 2', ואפילו לא של 'מוצאים את נמו', אם כי 226 מיליון דולר לגמרי לא הולכים ברגל. הירידה הגדולה ביותר השבוע, כמה לא מפתיע, שייכת ל'אלכסנדר': 65%. אבל כבר צחקנו עליו מספיק.
בשבוע הבא, אחרי ההפוגה הקלה, מתחילה ההפגזה הכבדה באמת לקראת הכריסטמס: 'אושן 12' המופרע, עם רשימת כוכבים מפה ועד הודעה חדשה, וגם 'בלייד 3' לטובת חובבי האקשן הטיפשי, שעומס הסרטים לכל-המשפחה של השבועות האחרונים עשה להם צרבת.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
בגלל ''קרוב יותר'' לא עדכנתי את ההימורים שלי לאוסקר
(טוב, בגללו ובגלל תקלה טכנית שגרמה לעמוד להימחק). הוא התחיל מצוין, ביקורות מפרגנות על כל דבר שרק מתקרב לסרט ואז, זהו. פתאום לא מתלהבים, פתאום הוא לא מועמד כזה בטוח (חוץ משחקני המשנה), פתאום קלינט איסטווד נדחף לכל חור עם התינוק במיליון דולר שלו, כאילו היה מינימום קינזי. קינזי, אגב, הוא הסרט היחיד מלבד "הטייס" ששומר על מעמדו לקראת האוסקר מתחילת המירוץ, בלי שום עליות ונפילות לא צפויות.
לך תדע
עד עכשיו כל אחד מהמועמדים הצפויים מסתדר טוב מאוד, עד הרגע שהוא מגיע לקולנועים, ואז הוא נופל. גם 'פנטום האופרה' לא נראה כל כך טוב. רק לטייס יש עוד סיכוי להינצל (ואני מקווה שזה לא יקרה, אחרת הוא ייקח את האוסקר בהליכה ושוב יהיה טקס משעמם).
אני מעדיפה סרטים מעניינים על פני טקסים מעניינים...
לא שזוכי אוסקר בטוחים ו"מעניין" תמיד הולכים יחד, אבל סרט שיהיה נפילה גמורה בטוח לא יעניין(את רוב האנשים, על פי ההגדרה…).
אפרופו פנטום האופרה
מישהו יודע איך קרה הארוע הנדיר יחסית שהסרט מוצג בבכורה עולמית בארצנו, כשבועיים לפני הפצתו המוגבלת בארה"ב, וכחודש וחצי(!) לפני הפצתו הרחבה?
או במילים אחרות, מי היה מאמין שיקיר אלקריב יכתוב עליו ביקורת לפני רוג'ר איברט?
לא שאני מתלונן חס וחלילה… סתם סקרן.
לא רק אצלנו
הסרט יצא במדינות נוספות במערב אירופה באותו סופ"ש או שבוע אחרי.
סיבה? הסכמי הפצה, אני מניח.
אחת מההשלכות של הארוע
הלא באמת כל כך נדיר הזה, הוא שהפצת הסרט התחילה, רשמית לפחות, ב-10 בדצמבר. ככל הנראה זה התאריך המוקדם ביותר שהותר למפיצים בארץ מהבוסים בחו"ל. רק מה, ה-10 בדצמבר הוא יום שישי, ובארץ הפצת סרטים מתחילה בימי חמישי. אויה. מה עושים? אפשר היה לראות את הפתרון במודעות של הסרט בשבוע שעבר: בכורת הסרט תיערך ביום שישי.
ביום חמישי – טרום-בכורה (באותם אולמות, ולאורך כל היום).
המירוץ הצטמצם לשניים
המירוץ למעשה הצטמטמם לשני סרטים: מיליון דולר בייבי והטייס. השאלה האמיתית היא האם האקדמיה תקפח בפעם אלף את מרטין סקורסזי ותתן לאיסטווד קרדיט על הבימוי, או שתתן לסקורסזי סוף סוף את האוסקר, אבל אז תקפח את איסטווד פעם שנייה ברציפות.
שאלה של חשבון
לאיסטווד יש שני אוסקרים (במאי ומפיק על "הבלתי נסלח"), לסקורסזה אין אף אחד. בנוסף, יש לסקורסזה קרדיט רק על הבימוי, הוא אינו רשום כשותף בכתיבה או בהפקה וזה הסיכוי אולי האחרון שלו לאוסקר שהוא לא על מפעל חיים. המבקרים סימנו את שני הסרטים כמועמדים המובילים (למרות שאם ביקורות היו המדד, Sideways היה לוקח בהליכה). הייתי מוסיף גם את ריי ולמצוא את ארץ לעולם לא כבעלי הסיכוי הגבוה למועמדות. החמישי יהיה לדעתי קינזי, אלא אם Sideways ישבור את הקלישאה לפיה ביוגרפיות מנצחות אוטומטית דרמות דלות תקציב.
ומשהו חצי קשור
עוד מירוץ שנפתח לאחרונה מחדש (בערך) הוא על תואר השחקנית הראשית הטובה ביותר. כבר זמן מה שמסתמנות שתי מועמדות ברורות: אנט בנינג (להיות ג'וליה) ואימלדה סטאונטון (ורה דרייק). עד לאחרונה, נראה היה שסטאונטון תיקח בלי בעיות, אולם בשבועות האחרונים, בנינג מבצעת קאמבק. ההתלבטות שלי בין שתיהן נובעת ממספר גורמים:
1. אנט בנינג היא שחקנית אמריקאית מוכרת שכבר הייתה מועמדת פעמיים ולא זכתה. אימלדה סטאונטון, לעומת זאת, היא בריטית אלמונית יחסית (למרות שהיא יותר מבוגרת) שמעולם לא הייתה מועמדת לפרס גדול בהוליווד. במקרה הזה, יש לבנינג יתרון מכיוון שהשם שלה נמצא בתודעה של יותר חברי אקדמיה ושאפקט ה"חייבים לה" פועל לטובתה.
2. ורה דרייק זכה בלא מעט פרסים, כולל שליטה טוטאליטרית בפרסי הסרטים הבריטיים העצמאיים. בנוסף, מדובר בסרט שהוזכר כבר כמועמד אפשרי על תסריט מקורי ואולי גם הסרט הטוב ביותר (לא יקרה, כנראה, אבל הייתה תקופה). להיות ג'וליה, לעומת זאת, לא ממש הזיז למבקרים ואין לו סיכוי רציני למועמדות בשום קטגוריה אחרת. במקרה הזה, יש לסטאונטון יתרון מכיוון שהסרט שלה נמצא מהצד החיובי של הביקורות ויתכן שירצו לזכות אותו לפחות בפרס יצוגי.
3. אנט בנינג זכתה בפרס המבקרים האמריקאיים. אימלדה סטאונטון זכתה בפרסים באירופה. עושה רושם שהמבקרים בארה"ב מייצגים יותר את הטעם של האקדמיה, מאשר השופטים בפסטיבל ונציה.
אל תהיה כל כך נחרץ
לא שאני יכול כרגע להצביע על סרטים אחרים שנראים כמו מועמדים רציניים כרגע, אבל מוקדם לקבוע שזה חייב להיות אחד משניהם. הפתעות קורות. 'הטייס' עדיין לא יצא אפילו, וגם הוא עוד עשוי לאכזב. ו'למצוא את ארץ לעולם לא', מחוסר מתחרים אחרים, נראה כמו מועמד רציני.
אגב, מה משמעות הראשי תבות?
מדד העגבניות של הטייס עומד כרגע על 90%
כמעט כל מבקר מסמן אותו כפייבוריט לאוסקר על בימוי וכנראה גם סרט. בנוסף, קייט בלנשט ולאונרדו דיקפריו זוכים למחמאות שאמורות להבטיח להם מועמדות. למרות זאת, מיליון דולר בייבי מוביל בהימורים כבעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיות מועמד (הטייס שני).
עוד סרטים בעגבניות:
Sideways עם 97% (מעבר למצופה), קרוב יותר עם 68% (אכזבה), להיות ג'וליה עם 78% (שיפור ניכר אחרי פתיחה צולעת), למצוא את ארץ לעולם לא עם 83% (ופרס איגוד המבקרים), משפחת סופר-על עם 96% (אבל לסרטי אנימציה אין ממש סיכוי בקטגוריות ה"גדולות"), קינזי עם 87% (ירידה לאחר פתיחה כמעט מושלמת), ריי עם 82% (לא היסטרי, אבל מספיק בשביל האקדמיה), ורה דרייק עם 89% (עם פרסים מאירופה, אבל מעט מאוד באז בארה"ב), שנים של אירוסין עם 74% (אבל סיכוי למועמדות על שחקנית, תסריט מעובד ובימוי), מריה הלבנה עם 97% (מצוין, רק שמלבד הפרס לשחקנית, הסרט לא עושה קולות של אוסקר), דרום אמריקה באופנוע עם 83% (רק בלי באז בחודשיים האחרונים), שמש נצחית בראש צלול עם 92% (לו רק היה יוצא בדצמבר), מלון רואנדה עם 75% (פחות ממה שציפו), The sea inside עם 73% (אבל פייבוריט לסרט הזר).
זוכי אוסקר לסרט בעשר השנים האחרונות:
פורסט גאמפ 78%
לב אמיץ: 81%
הפצוע האנגלי: 90%
טיטאניק: 86%
שיקספיר מאוהב: 94% (להציל את טוראי ראיין, אגב, עם 99%)
אמריקן ביוטי: 89%
גלדיאטור: 78%
נפלאות התבונה: 79%
שיקגו: 87%
שיבת המלך: 95%
מבחינה סטטיסטית, הטייס נמצא כרגע במצב מספיק טוב לזכות. האמת, מן הסתם, תתברר רק לאחר שכל הסרטים יצאו ויבוקרו.
אהם
מדד העגבניות של 'הטייס' מבוסס כרגע על 10 ביקורות. זה עדיין לא אומר הרבה.
יותר ממה שיש למיליון דולר בייבי
במקרה של הטייס, אני מתבסס גם על ביקורות שלא נכנסו לסלט ורשמים של צופים בהקרנות מוקדמות. על בייבי איסטווד יש עוד פחות מידע.
בנוגע להסתמכות על ביקורות
כרגע קראתי את הביקורת שקטלה את "הטייס" ולא האמנתי למראה עיני. גם אם בסופו של דבר הוא נמצא במיעוט של מבקרים גרועים שהסתננו למדד הזה, זה עדיין נותן למדד של "עגבניות רקובות" טעם לוואי (pun not intended)
אשכרה ביקורת שגרמה לי להרהר שמא יש צורך בהרשאה חוקית מטעם מישהו מוסמך (המדינה, האו"ם, ווין-דיקסי, וואטאבר…) לפרסום ביקורות על סרטים. תנסה לקרוא את מה שהוא כתב על "השעות" – כל מילה נוספת מיותרת.
http://www.tonymedley.com/2003/The_Hours.htm
הו לא, לסביות. הגנו על ילדיכם!
זו אחת הביקורות היותר מצחיקות בלי כוונה שקראתי.
מעלעול בביקורת.
אני חייב להגיד, שמדובר בביקורת סאטירית במכוון. מבחינתי, זה די בולט. בקיצור, מצחיק עם כוונה, בהחלט.
מעלעול ? הממ....
אז תנסה לא לעלעל, כי אולי יש לבן אדם הומור, אבל זה ממש לא הומור של "הפוך על הפוך".
הנה תמונה מהספר הדרכה עצמית שלו, "Sweaty Palms", עם תמונה שלו על הכריכה. האמת, בשביל לפרסם את התמונה הזו צריך המון הומור עצמי, או סתם להיות זחוחים.
רק לי
הוא מזכיר את אבשלום קור?
אכן.
הוא קרא לפיטר פארקר 'פיטר פאלמר' והודה בביקורת שלו לספיידרמן 2 שהוא הפסיד את עשרים הדקות הראשונות(!)
בכל זאת הוא הצליח לשכנע אותי שהוא סתם אידיוט ולא כותב ככה בכוונה.
וכשאני קורא ביקורת כזו
הדבר הבא שאעשה הוא לבדוק מה יש לו לכתוב על פרנהייט 9/11. לא התאכזבתי:
את הטורף נגד הנוסע השמיני הוא דווקא אהב:
I was transfixed by masterful moviemaking magic throughout. Theres not a slow spot in the film, although I never really knew what was going on, even though all our heroes were in a terrible spot with horrible things constantly happening to them. And despite their terrible predicament, none ever seem very fearful. Maybe thats why the movie isnt very scary.
אוקיי,
לא אכפת לי משני הראשונים, אבל על הדוגמה האחרונה אני חייב להגיד Huh?!
זה נראה לכם נורמלי?
דבר ראשון, אולי השעות לא היה מדהים, אבל ביקורת כזאת הוא לא אמור לקבל. אני דווקא ממש נהנתי מהסרט, ועל אף היותו דומה להרחק מגן עדן, אנחנו באמת רוצים להתחיל להשוות בין סרטים שדומים זה לזה?
זה לא לגמרי דומה, אבל זה הזכיר לי איך לפני כמה ימים מישהי ציינה שהיא שנאה את רקוויאם! הייתי בשוק! במשך כך הזמן הזה הייתי בטוח כי לא יתכן ואדם שפוי לא יאהב את הסרט הזה, אך הודהמתי לגלות אחרת. יש כאן מישהו שיסכים ויגיד לי שרקוויאם הוא סרט רע? מישהו באמת יסכים שהדמויות חסרות עומק, שאי אפשר להתחבר אליהן, ושהסרט הזה לא מנסה לומר כלום חוץ מסמים זה רע?? ממש הייתי בשוק..
בכל מקרה, עצם העובדה שכותב האתר נהנה מ-AVP גרם לי להתעלם מכל מילה נוספת שלו.
זה נראה לכם נורמלי?
אפשר לשנוא סרט בלי לחשוב שהוא סרט רע. אפשר אפילו לשנוא סרט ולחשוב שהוא יצירת מופת.
חוץ מזה, יותר מסביר שרקוויאם הוא סרט קונטרוברסלי.
לא כולם מתחברים לאותם דברים
את רקוויאם לחלום התחלתי לראות, ובאיזשהו שלב אחרי החצי שעה הראשונה פשוט נרדמתי. עד כדי כך הסרט והדמויות לא הצליחו לעניין אותי. ואני לא הטיפוס שנרדם בסרטים. בייחוד לא כאלה שהוא שילם כסף לשכור מהאוזן.
חי זקני! (שאין לי...)
הבן אדם טוען [1] שהוא מוסמך (accredited) להיות מבקר קולנוע על ידי הארגון "Motion Picture Association of America" (זה הMPAA האחראי בכלל על הגבלות גיל). בדקתי את זה באתר שלהם אבל שם לא מצאתי זכר לכך שהם מסמיכים אנשים להיות מבקרי קולנוע, רק לכל מיני התמחויות עבור אנשי מקצוע.
[1] בפיסקה הלפני אחרונה:
http://www.tonymedley.com/complete_idiot.htm
מדד עגבניות
זה רק בגלל שאני לא סובלת את ליאונרדו הקרפיון או שלעוד מישהו לא מתחשק לראות את הטייס לוקח אוסקר? (או בכלל לא מתחשק לי לראות את הסרט הזה, אבל לפעמים אין לי שליטה על דברים כאלה). נברלנד היה די חביב ואני יכולה לראות אותו מקבל פסלון ובקשר ל'קרוב יותר' לאחר צפיה, הוא לא ממש מאכזב כמו שהוא פשוט לא הסרט שחשבתי שיהיה.
קרוב יותר
משום מה הטריילרים גרמו לי לחשוב שהוא מאד דומה לסרט לא ממש מצליח שהיה פעם והלכתי לראות כי ג'וני לי מילר שיחק בו, שנקרא האהבה שאחרי, או Afterglow.
גם שם היו שני זוגות, באיזשהו שלב הזוגות התחלפו, הצופים היו אמורים להסיק מסקנות בנושא אהבה, רומנטיקה וזוגיות, וכל אלה..
אני טועה?
כן, זה סרט של אלן רודולף
אני זוכר שהבמאי הגיע להקרנת בכורה עולמית (אני חושב..) של הסרט בפסטיבל ירושלים.
הסרט ההוא דיבר על מערכת יחסים של זוג נשוי בגיל ה50 (נולטה שגילם תיקונצ'יק פאטתי וג'ולי כריסטי שגילמה שחקנית-עבר בסרטי אימה סוג ב'), וזוג צעיר (נדמה לי שהדמות של לי מילר הייתה אימפוטנטית). אני אומנם לא יודע בדיוק מה הסיפור ב"קרוב יותר" אבל לא מן הנמנע שישנו דמיון נושאי, עניינים שטואטאו מתחת לשטיח ומעיקים על הזוגיות וכו'.
טוב, הגיע הזמן לחתוך את גללי השור
רגע לפני שגלובוס הזהב מתחיל להכתיב את סדר היום, הנה ההימור הסופי שלי לגבי המועמדים לאוסקר. עוד חודש וחצי נחזור לראות אם הוא עומד במבחן המציאות (השם הראשון בכל חמישיה הוא ההימור שלי לזוכה, נכון לעכשיו).
סרט: הטייס, מיליון דולר בייבי, ריי, למצוא את ארץ לעולם לא, סיידווייז.
בימוי: מרטין סקורסזה (הטייס), קלינט איסטווד (מיליון דולר בייבי), טיילור הקפורד (ריי), אלכסנדר פיין (סיידווייז), מייקל מאן (הנוסע).
שחקן ראשי: ג'יימי פוקס (ריי), ליאם ניסן (קינזי), לאונרדו דיקפריו (הטייס), ג'וני דפ (למצוא את ארץ לעולם לא), פול ג'יאמטי (סיידווייז).
שחקנית ראשית: אנט בנינג (להיות ג'וליה), אימלדה סטאונטון (ורה דרייק), קטלינה סנדינה מורנו (מריה הלבנה), הילרי סוונק (מיליון דולר בייבי), אומה תורמן* (להרוג את ביל-פרק 2).
שחקן משנה: מורגן פרימן (מיליון דולר בייבי), תומס היידן צ'רץ' (סיידווייז), קלייב אוון (קרוב יותר), אלן אלדה (הטייס), פרדי היימור (למצוא את ארץ לעולם לא).
שחקנית משנה: קייט בלנשט (הטייס), לורה ליני (קינזי), נטלי פורטמן (קרוב יותר), קלוריס ליצ'מן (ספנגליש), קייט ווינסלט (למצוא את ארץ לעולם לא).
תסריט מקורי: שמש נצחית בראש צלול, הטייס, קינזי, ספנגליש, משפחת סופר-על.
תסריט מעובד: סיידווייז, מיליון דולר בייבי, למצוא את ארץ לעולם לא, דרום אמריקה באופנוע, קרוב יותר.
*ההימור שאני הכי לא שלם איתו. האינטואיציה אומרת לי שיש לה סיכוי, ההגיון לא. האקדמיה אוהבת להפתיע פה ושם וזו נראית לי הזדמנות טובה.
ראית לפחות 50%
מהסרטים שברשימה שלך או שאתה סתם קובע לפי שמועות?
ראיתי שניים מהם (הנוסע ושמש נצחית)
אני קובע לפי אתרים אמריקאיים וביקורות מחו"ל שאני קורא באינטרנט. מבחינתי, זה המקור האמין ביותר שניתן להשיג בצד הזה של האוקינוס. בנוסף, אני עוקב אחרי ההיסטוריה של האוסקר בימד"ב ומתחשב בגורמים נוספים שיכולים להשפיע (לדוגמה: הבחירה בכריס רוק כמנחה נועדה כנראה למשוך קהל יותר צעיר לשידור הטלויזיוני. יתכן שגם אומה תורמן, עם ההזנחה משנה שעברה, יכולה להירתם למטרה זו). בעיני, האוסקר הוא סוג של ספורט, ליגת האלופות של הוליווד, רק שרוב ההתרחשויות נעשות מאחורי הקלעים ולא מול קהל.
הבנתי.
אני אימבוולנטי בשלב זה. לקראת מרס אני בטוח שכבר תיהיה לי משנה סדורה ודעה מוצקה על כל הנוגעים בדבר.
סיידווייז נקרא בעברית 'בדרכים'
לפחות נכון לכרגע.
הרגע עבר
לפי וואי-נט, הוא נקרא 'דרכים צדדיות' (ויוצא בארץ ב-17 בפברואר). ווטאבר. אני בכלל בעד 'הצידה'.
עד שלא מגיע פה פוסטר, אני נשאר בלועזי
גם פוסטר הוא לא סופי בימינו.
ע"ע 'אלה מה קורה לה'.
יצאו מהדו''ח
לא רק שלא נכנסו שוברי קופות חדשים לטבלה, יש כמה ישנים שנטשו אותה השבוע:
זהות במלכודת, 19 שבועות, 176M$
הכפר, 18 שבועות, 114M$
הנוסע השמיני נגד הטורף, 16 שבועות, 80M$
סרט שבולט על רקע כל הירידות הוא 'מר 3000'. לאחר חודשיים של דעיכה הייתי כבר בטוח שהוא יילך השבוע בדרך כל צלולואיד, אך הפצתו הורחבה במפתיע מ-3 אולמות ל-154. אמנם במספרים מוחלטים זה לא משמעותי, אך באחוזים זה סיפק לו עלייה מטאורית של 7,726%.
אגב, נראה שהירידות השנה היו תלולות מהרגיל. הכנסות 12 הגדולים (שהם כ-90% מהסך) ירדו מ-151M$ ל-79M$ (כ-48%). ב-2003 לשם השוואה: הירידה היתה מ-147M$ אל 89M$ (כ-39%).
ואם כבר מפהקים מול הטבלה, מענין כמה יצבור 'נשק להשמדה המונית' (או כמו שאני קורא לו: 'פרנהייט 9/11 – הגרסה הרפובליקנית').
צלזיוס 9/11 ?
מישהו אמר לי פעם, שכשחתולים עושים "מורמורמורמור" זה אומר שהם מאוד לא מרוצים ממשהו.
עכשיו, לך תדע ממה.
חוץ מזה, אני לא מסוגלת לחשוב על נטלי פורטמן וג'וליה רוברטס באותו סרט. עושה לי צמרמורת לא נעימה.
זה מורמורמור אחר.
הצליל הלא מרוצה שלהן הוא נמוך: מורו מורו מורו מורו. כשפורפי עצבנית היא עושה אותו שעות, ולא מבינה למה אנחנו צוחקים.
הקול שאני מדבר עליו הוא דקיק (טוב, כל הקולות שארלקינה עושה הם דקיקים) ומלווה אותה תמיד תוך כדי ריצה.
זה מורמורמור אחר.
כן, גם מרתה עושה את זה, במיוחד בערב.
תמיד תהיתי מה העניין.
כשלי הייתה חתולה
היא הייתה עושה מורמורמור עצבני בעיקר כשהיא הייתה רודפת אחרי דברים זזים (כדור, זבוב, הרגל שלי).
זבוב זה א?ה-או?.
ידעתי שהיא הייתה מקולקלת....
(בעצם, אם לדייק,
'א?ה-או?' מסמל "הדבר הגבוה הזה שאני לא יכולה להגיע אליו").
(בעצם, אם לדייק,
זה יהיה פאטתי אם אני אשאל מה הסיכוי שתביאו אחת מהן למפגש?
לא סיכמנו על מרקים?
נחזור על השאלה. מה הסיכוי שתביאו אחת מהן למפגש?
את הלבנה, בבקשה.
אין לנו לבנה.
יש אפורה-בהירה, ומקושקשת.
אבל אני יכולה להגיד כבר עכשיו שלא נביא אף אחת מהן – זו תהיה התנהגות לא אנושית כלפיהן.
קודם כל, המפגש ייערך במקום גדול מאד שהן לא מכירות, אז הן תצטרכנה להשאר כל הזמן בכלוב כדי לא להתחרפן לגמרי (טריטוריה של מישהו אחר, להן אין מקומות מחבוא מוכרים). שנית, יהיו ה-ר-ב-ה יותר מדי אנשים והרבה יותר מדי רעש בשביל שמישהי מהן תפגין נחמדות (וגם ככה עוד לא הבנו בדיוק מתי הן מוכנות להתקרב לאורחים בבית, ומתי הן נסות. לפעמים מספיק שיהיה בן אדם זר אחד, כדי שהן תתחבאנה בבהלה). שלישית, מדובר מבחינתן על מצב מצוקה קיצוני שיימשך כ-12 שעות.
מסקנה
פעם הבאה תגדלו כלב.
תסלח לי, אבל זו מסקנה ממש מטופשת
אם הסיטואציה לא מתאימה לחתול, זו הבעיה של יוצרי הסיטואציה – לא של החתול!
אני בטוחה שהחתולות של רד ולונג יערכו קון פרטי משלהן, ובטח יזכו לפיצוי נאות כשרד ולונג יחזרו – ויגרגרו המון.
מה יעזור אם הם יגדלו כלב? האם הוא יגרגר?
הוא בטח לא יצעק מורמורמור
או יפצח בשירת האופרה לה מרמור
השאלה היא
מה עושים החתולים בעין גרגור?
מחכים לאנטוניו בנדרס
מה יש באנטוניו בנדרס?
מישהו מוכן להסביר לי את זה בבקשה?
נימים, כלי דם, איברים פנימיים
כמו לכל אחד.
ולאחרונה גם תשע נשמות
*מגלגל עיניים*
החתול במגפיים כאילו? אז אין שרק 2?
לא ממש רלוונטי. אחרי הכל, זה קון מרקים!
תשמע,
אני מקווה שתסכים איתי שמרק מוקרם טעים יותר ממרק חתול. וכיוון שהמטרה היא להשתדל לעשות את זה קון כשר, נראה לי שצריך לוותר על החתול…
נשמע שלא היית בתאילנד מעודך...
אני בונה על זה שגם שלמקו לא.
...כי לא אומרים איכס על אוכל...
אני מוכנה לעשות עליהן בייביסטר.
אני מוכנה לעשות הכל כדי לקבל חתול לכמה שעות. ה-כ-ל.
ההורים לא מרשים?
היא לא לומדת מפרסומות.
אה, אדוני שלמקו הנערץ,
תסביר לי.
פרסומת.
ילדה קטנה עוברת ברחוב ומפזרת קוביות גבינה צהובה.
היא הולכת עד שהיא מגיעה הבית, עדיין מפזרת גבינה, ואת קוביית הגבינה האחרונה היא שמה בנעל עקב.
קאט.
נשמעת צרחה "עכבר!"
קאט.
בחיקה של הילדה מונח חתלתול ג'ינג'י וצווחני.
המסר? לתכנן קדימה.
הממ.
אני עדיין חושבת.
(וזה נדיר אצלי.)
איזה הורים?
אחרי יומיים החתולה תמות מרעב.
אני בנאדם לא אחראי בעליל.
נראה לך?
אם לא תאכילי אותה, את תחטפי כאלה שריטות שכבר בחיים לא תשכחי להאכיל אותה.
נשמע יותר ויותר מפתה לגדל חתולה.
היא קצת מגזימה.
המציאות לא נוראית כל כך. המקסימום של עזרא היה בסך הכל לנשוך לי את גלגל העין כדי להעיר אותי כשבטעות סגרתי את הדלת למרפסת בה מוזונו היה מוצב, בטרם הלכתי לישון. וגם זה קרה רק פעם אחת. למדתי.
לידיד שלי יש חתול
שכשהוא רעב ואין אוכל בקערה הוא נושך את הרגליים של כל מי שעובר לידו.
וזו בעיה, כי הוא צריך דיאטה נדמה לי.
וליאו נוטה לבוא לידי ולצרוח שהוא רעב, כדי שאני אזיז את קערת האוכל (המלאה) מהמטבח אל המקום בו אני נמצאת כדי שהוא יוכל לאכול לידי.
אי אפשר להתעלם.
מזל דווקא מסתדרת
אני חושבת שהיא מנסה לשמור על הגזרה מאז ששמעה שהעיקור משמין…
כשאין לה אוכל היא סתם נהית קצת חסרת מנוחה.
לא נורא.
יש לך את העין השנייה ספייר.
בורגני מפונק שכמוני.
מיליון דולר בייבי, בייבי
אני חושב שאתם לא מודעים להתלהבות סביב מיליון דולר בייבי. העניין הוא שאחרי שכל סרטי האוסקר איכזבו, פתאום הסרט הזה בא משום מקום. כרגע מדברים על מורגן פרימן כמועמד וודאי לשחקן משנה (פיטר אוטול יצטרך למות בלי), וגם על הסרט והבמאי ו….השחקנית הראשית! זוכרים שאנט בנינג התעלפה כי הילרי סוונק לקחה לה את האוסקר (בנים לא בוכים נגד אמריקן ביוטי)? טוב, אז אולי זה יקרה עוד פעם. לסוונק יש תפקיד רציני יותר מזה הקליל של בנינג. קומדיות בדרך כלל לא לוקחות בקטגוריות המשחק (פעם אחרונה זה הלן האנט, לא?) ומעט מאוד אנשים ראו את הסרט המשעמם הזה…אבל בכל מקרה, שלא יהיה לכם ספק, 2 סרטי השנה זה הטייס ומיליון דולר בייבי. אני לא רוצה לשמוע תלונות
לא תלונות, ניטפוקים
פיטר אוטול כבר קיבל אוסקר על מפעל חיים. זה אמנם לא אותו דבר (אין את האפשרות להביט למישהו בעיניים ולחשוב "הא! אני יותר טוב ממך, לוזר!"), אבל לפחות פרס אחד כבר מקשט את הסלון שלו. מורגן פרימן הוא מקופח אוסקרים סדרתי, אבל הבייבי בובה הזה משתלט על חלקות כאילו אין מחר. בהחלט יתכן שפרימן יקח את האוסקר השנה.
הילרי סוונק, לעומת זאת, לא כזו חזקה במרוץ כפי שמנסים לגרום לזה להראות. בדיוק כמו איסטווד, גם לה יש כבר פסלון נחמד בבית. לכן, אפקט ה"חייבים" פועל חזק לטובת אנט בנינג ומרטין סקורסזה. הפעם האחרונה שהוענק אוסקר על תפקיד קומי (או יותר נכון, בסרט קומי) היה לקתרין זטה-ג'ונס על שיקגו.
שיקגו זה קומדיה?!
טכנית זה מיוזיקל
אבל נוהגים לסווג סרטים מוזיקליים וקומיים באותה קטגוריה (ע"ע גלובוס הזהב). אני נוטה להתייחס לשיקגו כקומדיה מפני שבעיני הוא יותר עובד על בידור ופחות על הרגש. אין לי הגדרות מדויקות, אבל לא הייתי מסווג אותו כדרמה או מותחן.
הממ...
בעיני זו דרמה לכל דבר. מותחן הוא לא, כי האישו פה הוא לא המתח. האישו זו הדרמה, הרצון לפרסום בכל מחיר, השואו אוף (גם של הדמויות וגם של כל השאר).
זה פשוט סרט מרהיב.
למרות רנה זלווגר.
זו ממש לא דרמה
והאישו הוא לא מה פה האישו, אלא איך מציגים אותו. זה סרט מצחיק. יש בו בדיחות. הטון הוא קליל, גם אם הנושא שמתחתיו הוא רציני.
בדיחות?
איפה בדיחות?
בכל היקר לי שאני לא מצליחה לזכור בדיחה אחת של ממש מכל הסרט הזה.
גם לא טון קליל.
טון קליל:
למשל, עדותה של רוקסי באשר למה שהתרחש באותו לילה ("We Both Reached for the Gun"). כי סצינה רצינית וטון חמור סבר, זה בטוח לא.
גם כל המשפט מוצג כפארסה, ולא כדרמה גורלית.
בדיחות?
יש המון בדיחות בכל המחזמר, דוגמא אחת מקצה הלשון "הוא רץ לתוך הסכין שלי, הוא רץ לתוך הסכין שלי 10 פעמים"…
חיפשתי ב'לא סופי' ולא מצאתי. הסרט לא אמור להגיע לארץ בכלל?
למה לא מצאת? כתוב שם 13 בינואר
המממ... יש בזה משהו.
פשוט חיפשתי בשמות שבעברית ולא ציפיתי לשם כמו 'יחידה מובחרת'.
כן... אי אפשר אף פעם לדעת עם תרגומי שמות סרטים.
בטח יש כאן איפשהו את הטופס של "עין הדג" מלפני איזה שנתיים, שבו צוינו שמות סרטים ותרגומים טפשיים במיוחד. "יחידה מובחרת" זה עוד סביר לגמרי, לעומת כמה משמות הסרטים שם.
בהחלט.
סליחה,אבל מישי ראתה את SAW?
למה כי כרגע סיימתי לראותו ואני עוד רועדת כולי.
נגמלת מהיפנים/קוריאנים,
אבל המשכת עם החולניים?
אתה רומז שראית?
לא.
רק את הטריילרים.
תער.
אלף בית
תזכיר לי לא לפגוש אותך בסמטה חשוכה.