זה היה צפוי. אחרי ההצלחה של 'אנימטריקס' – אוסף סרטי אנימציה שלקחו את העולם של סרטי 'מטריקס' והרחיבו אותו לכיוונים שונים – היה ברור שגם סרטים אחרים יקפצו על העגלה. וכך התגלגלו לספריות הוידאו שני כותרי DVD, בכל אחד מהם סרט קצר בן כחצי שעה. כל DVD כזה ניסה להרחיב את עולמו של הסרט "שלו", זה שניסה להיות שובר הקופות של הקיץ הנוכחי. אופטימי מתמיד, נטלתי לידי את 'ואן הלסינג: המשימה בלונדון' ואת 'קורותיו של רידיק: זעם אפל'.
בדיוק כמו חלק מסרטי 'אנימטריקס', גם הסרטים האלה מהווים פריקוולים לסרטי הקולנוע שעליהם הם מבוססים; בדיוק כמו ב'אנימטריקס', על אחד הסרטים חתום פיטר צ'אנג. אבל 'אנימטריקס' היה אוסף של סרטים מושקעים, מעניינים וברובם גם טובים. 'המשימה בלונדון' ו-'זעם אפל', לעומת זאת, יכולים להיכנס למהדורה הבאה של מילון אבן-שושן תחת הערך "חלטורה".
—–
Van Helsing: The London Assignment!ימין!
במאית: שרון ברידג'מן
קולות: יו ג'קמן, רובי קולטריין, דייויד וונהם
דגדוג נעים עבר בגבי בזמן שדחפתי את הדיסק של 'ואן-הלסינג: המשימה בלונדון' לתוך מכשיר ה-DVD. הרי לא יכול להיות, חשבתי לעצמי, שזה יהיה יותר גרוע מהסרט, נכון?
אז נכון, 'המשימה לונדון' הוא בפירוש לא גרוע יותר מ'ואן הלסינג'. למעשה, הוא לא מתקרב אפילו לרמת הגריעות של אותו מפגע תברואתי. למרבה הצער, זה עוד לא הופך אותו למשהו ששווה להקדיש לו שלושים דקות יקרות מזמנכם.
הסרט דווקא מתחיל לא רע, עם רצח סטייל ג'ק המרטש בלונדון הויקטוריאנית. מיד בהתחלה אפשר לתת צל"ש לצוות העיצוב, שבהחלט מצליח לתפוס את האווירה המתאימה באותה סצינה, ועומד במשימה בכבוד, פחות או יותר, גם ביתר הסרט. רק שזמן קצר לאחר מכן, כשגיבורנו ואן הלסינג ועוזרו קארל נקראים לחקור את הפרשה, מתבררת הבעיה הגדולה הראשונה של הסרט: עיצוב הדמויות. הדמויות בסרט נראות פשוט נורא ואיום. וכשהן מתחילות ללכת מכות זו עם זו, האסון גדול עוד יותר – האקשן בסרט הוא דלוח, משומש, לא מלהיב ובעיקר משעמם. חסרים כבר מקומות שאפשר לשאוב מהם השראה להנפשה נכונה של מרדף על הגגות ('אנימטריקס')? של מרדף ברכבת ('אנימטריקס')? בכדור פורח (אה, רגע, לא היה כזה ב'אנימטריקס')? שתי הבעיות האלה, בצירוף קטעי אנימציה תלת ממדית שפשוט לא מצליחים להשתלב עם הסביבה הדו ממדית בשום צורה, מחריבים את 'המשימה בלונדון' עד היסוד.
וחבל, כי הפוטנציאל ישנו: התסריט, מבית היוצר של צמד כותבי הטלוויזיה ג'ודית וגארפילד (כן, כן) ריבס-סטיוונס הוא לא יצירת מופת, אבל הוא לכל הפחות מעניין הרבה יותר ממעשה הסדום הקולנועי שהיווה לו השראה. גם הדיאלוגים, למרות שהם לא שייקספיריים, עדיין נשמעים יותר טוב מהג'יפה באוזניים אותה כתב סטיבן סומרס. יו ג'קמן, רובי קולטריין ('המפצח', האגריד) ואחרים עושים עבודה טובה פלוס בדיבוב. הליווי המוסיקלי לא רע בכלל. אבל סרט אנימציה, מה לעשות, צריך להיראות טוב כדי שאפשר יהיה להמליץ עליו. 'המשימה בלונדון' לא ממלא את הדרישה הזאת.
הדיסק מרופד בבונוסים שאמורים לפצות על זמנו הקצר. ישנם סרטים תיעודיים העוקבים אחר זוועת האלוהים ההיא מהקולנוע ומשחק הוידאו המבוסס עליה, ומי שרוצה להתעמק בהם – מגיע לו. מצד שני, יש פיצ'ר מעניין (וקצר מדי) שנקרא Animatics, ומאפשר לראות איך סרט האנימציה עבר מאיורי הקונספט לתוצאה הסופית. למה לא מפתיע לגלות שהסרט הזה נראה טוב יותר על הנייר מאשר על המסך?
—–
The Chronicles of Riddick: Dark Fury!ימין!
במאי: פיטר צ'אנג
קולות: וין דיזל, ריאנה גריפית', קית' דייויד
'קורותיו של רידיק: זעם אפל', המקדים את סרט הקולנוע 'רידיק: המסע מתחיל' זכה ממני ליחס קצת יותר סלחני. יכול להיות שזה בגלל שעוד לא ראיתי את הסרט עליו הוא מבוסס, אבל יותר סביר שזה בזכות הבמאי, פיטר צ'אנג.
את צ'אנג גיליתי אי אז ב-1995, באמצע ההכנה לבגרויות, עם סדרת אנימציה גאונית בבימויו בשם 'Aeon Flux' שרצה ב-MTV (בקרוב הסרט, עם ההיא מ-'מונסטר'). הסדרה הזאת היתה הדבר הכי מגניב שרץ אז בטלוויזיה, נקודה. מאז, במשך כמעט עשר שנים, אני וצ'אנג יוצאים קבוע, ואיכשהו תמיד אני משלם. כבר עשור שצ'אנג מספר למי שרק רוצה לשמוע על סרט האנימציה שהוא או-טו-טו הולך לביים, הסרט שיהפוך את עולם האנימציה על פיו. עד שהסרט הזה ייצא, ואני כבר מזמן הפסקתי לעצור את נשימתי בציפייה דרוכה (זה לא שיש לי ברירה. הייתי נחנק), הוא מתעסק בעיקר בדרעק. פרסומת פה, חלטורה מקושקשת שם (למשל, הסרט 'השכלה גבוהה' מתוך ה'אנימטריקס') – שום דבר שמעיד על הכשרון של האיש.
החדשות הטובות הן שב'זעם אפל' ניכרים בהחלט כמה ניצוצות מהכשרון שהאיש הפגין בעבר. החדשות הרעות: סרט זה לא. זה דומה יותר לאוסף של סצינות, חלקן מרשימות, חלקן פחות, שנראות כמו חלקים מעשרים ומשהו סרטים שונים שמישהו חתך והדביק ביחד.
הסרט מתרחש בפרק הזמן שבין 'פיץ' בלאק', הסרט בו הוצגה לראשונה דמותו של רידיק, ל'רידיק: המסע מתחיל'. רידיק, ומה שנשאר מחבורתו העליזה אחרי 'פיץ' בלאק', נלכדים בחללית של בחורה פסיכופאתית, שהתחביב שלה הוא הקפאת רוצחים מסוכנים בשל איזו סיבה מופלצת. עד כאן העלילה. לא, באמת, אני לא חוסך מכם שום ספוילר. התסריט אותו כתב ברט מתיוז (מותיקי סדרת הטלוויזיה 'פיירפליי', שמקבלת בסרט מחווה או שתיים) מתעלם מכל מיני דברים בטלים כמו "התחלה", "אמצע", או "סוף". על מושגים מורכבים יותר כמו "דמויות" או "שיא" אין מה לדבר בכלל. מה שנשאר לצ'אנג זה בעיקר לסתום את החורים לפני שספינת החלל תטבע.
ורוב הזמן הוא מספק את הסחורה. יש כמה סצינות אקשן לא רעות, עם שימוש יצירתי באנימציה (באפס כבידה, למשל) ובאורות ובצבעים. מצד שני, לכל אורכו של הסרט קיימת אותה הבעיה שדפקה גם את 'המשימה בלונדון': שימוש באנימציה תלת ממדית בכל הקטעים בהם ברור-עד-כאב שהיא לא צריכה להיות. מהרבה בחינות, 'זעם אפל' הוא היפוכו של 'המשימה בלונדון' – לאחרון היה תסריט לא רע ואקשן מרושל, לראשון יש ברובו אקשן לא רע ותסריט מחורר.
למי שמחפש בכל זאת סיבה להשקיע בדיסק של 'זעם אפל', הבונוסים כאן הם ברמה קצת יותר גבוהה מזו של 'המשימה בלונדון'. אפשר לעקוב אחרי הסרט כולו דרך ה-Animatics, יש סרט תיעודי על הסרטים המצולמים שעליהם מתבסס הסרט, והצוות שלהם נשמע, שלא במפתיע, קצת יותר אינטליגנטי מאשר זה של 'ואן-הלסינג'. ויש ראיון מקיף ומעמיק עם פיטר צ'אנג, שהוא היהלום האמיתי על הדיסק כולו. עצוב לגלות שלשמוע את האיש מדבר נהיה יותר מעניין מלראות את הסרטים שלו.
—–
'המשימה בלונדון' הוא בבחינת צפיית חובה לכל אלה שאהבו את 'ואן-הלסינג', אם יש כאלה. עם 'זעם אפל', לעומת זאת, המצב מורכב יותר: האם להמליץ עליו לאלה שאהבו את 'פיץ' בלאק' (ממנו הוא נופל), או אולי כהקדמה ל'קורותיו של רידיק' (עליו, אם לשפוט לפי הביקורות מארה"ב, הוא מתעלה)? לא ברור. בטח בסוף יתברר שהכי משתלם לחכות ל'הלבוי: הסדרה המצוירת'.
- המשימה בלונדון – אתר רשמי
- המשימה בלונדון – ב'אמאזון'
- ואן הלסינג – ביקורת
- זעם אפל – אתר רשמי
- זעם אפל – ב'אמאזון'
- פיץ' בלאק – ביקורת
- רידיק: המסע מתחיל
- אנימטריקס – ביקורת
- פיטר צ'אנג
למה לא להזמין את ספון - הסדרה המצוירת?
אני דווקא אהבתי את ואן הלסינג ואת "המשימה לונדון". כן, העיצוב של הדמויות קצת מציק לפעמים ונראה לגמרי לא מתאים לזה של הסרט. אבל הטריקים נחמדים ובסוף זה מספק. (נראה לי שאני יותר אוהב את "ידע לונדון" אם וכאשר זה יגיע לארץ).
את זעם אפל אראה לפני "קורות" ואחרי הגרסה הלא חתוכה של "בלאק" (וגם Underworld איפה שהוא שם) ואז אחווה דעה.
מה הקשר ל-Underworld?
בכל אופן, אתה יכול להוסיף לרשימה את המשחק (המעולה, ככה אומרים) Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay (כלומר, אם יש לך אקס-בוקס, מה שלא מאוד סביר) ואז יהיה לך את כל תולדות רידיק הכרונולוגית.
המשחק יצא גם ל PC.
מתי? לא ברור.
קראתי כבר ביקורות הטוענות שמדובר במשחק המנתץ את כל המיתוסים על משחקים-המבוססים-על-סרטים, ואולי הטוב ביותר מסוגו אי פעם. עכשיו נותר רק לתהות מתי זה יקרה מהכיוון השני.
RIDDIK ל XBOX
RIDDIK ללא ספק משחק מעולה ל XBOX. שובר ומנתץ ? בעיקר את פרצופיהם של האסירים והשומרים בבית הכלא שאליו מושלח גיבורנו…
ראיתי את סרט האנימציה בערך באותו זמן ששיחקתי את המשחק. בשניהם האקשן משובח, רק שבמשחק יש גם עלילה הגיונית…
באתר של דארק פיורי
יש קליפ לסרט, בנוסף לטריילר.
הייתי שמח לדעת מהו השיר המושמע בקליפ.
תמהני,אם כן,
למה לא מזוכרת הסדרה(או אולי היא נכנסת להגדרה של 'חלטורה מקושקשת'?) Reign: The Conqueror או בשמה המקורי,אלכסנדר -פיטר צ'אנג היה האנימטור שלה.רז גרינברג כתב עליה בISF ב23/3/03 ,והיא הייתה אמורה להיות משודרת באייקון 2003 (אך איני יודעת אם שודרה לבסוף).
היא אכן הוקרנה
ולמרות שהיא לא אאון פלאקס, היא לא לחלוטין נטולת ביזאריות פיטר צ'אנגית קלאסית. הבעיה העיקרית שלה: שיר פתיחה ארוך כאורך הגלות שלוקח בערך 30% מכל פרק, אם לא יותר.
אגב פיטר צ'אנג, לא לשכוח שהבחור גם עשה את "שוטרים וגנבים" (שמשודרת כאן ושם בערוץ הילדים) ואת "פאנטום 2040", שלמרות שכוונה לילדים והיתה מבוססת על סופר גיבור די זניח היתה בעצם הרבה יותר מזה, כמו שידעו רק המעטים שטרחו להציץ בה.
לא אנימטור. מעצב.
והעיצוב אכן היה ההיי-לייט של הסדרה ההיא, ומאחר וראיתי אותה לפני שראיתי את סרטון האנימטריקס המבזה שלו, הייתי בטוח שזהו, הנה האיש שוב עולה על הגל.
טעיתי. טעינו. טועים.
אכן, יצירה גאונית.
עד היום אני חושבת שהפריים עם הזבוב בריסים הוא אחד מהבלתי-נשכחים ביותר שלי..
עד לא מזמן אפילו היה לי דסקטופ מוקדש לה – עם אייקונים והכל. (עכשיו עברתי ל"המסע המופלא"… זה בא אצלי בגלים).
רעיון
למה לא להפיק איזו טרילוגיה בלוקבאסטרית (עוד איזה שלושה סרטים עם וין דיזל בתפקיד ניאו-הג'דיי-נושא-הטבעת או משהו) שאת כולה תאייר SQUARE ויביים במאי שיודע לביים?
אני אומר זה יהיה הצלחה קולנועית סוערת.
למה?
הסרט החללי עם וין דיזל היה די כושל. הסרט האחרון (והראשון) ש-Square הוציאו היה מאוד מאוד כושל. למה אתה חושב ששילוב של שניהם יהיה הצלחה מסחרית, ומה שיותר חשוב, איך תצליח לשכנע בכך מפיק הוליוודי כלשהו?
אה, זה לא בעיה...
אם הצליחו לשכנע איזה מפיק הוליוודי לעשות סרט המשך למבוכים ודרקונים, הכל כבר אפשרי.
ואה כן, אני ראיתי אנימטריקס אתמול!
מעבר והרנסנס השני הם פשוט שלושה סרטים מעולים, וגם את הסרטון עם זאתי עם השער הלבן אהבתי.
פשוט מאוד
שמע, אפשר לומר שרבולושנס היה זבל (ולפיכך חרא במאים), שפיינל פנטזי היה דרעק (ולפיכך חרא סטודיו) ושהעלילה של הטרילוגיה הראשונה של מלחמת הכוכבים היא רדודה, קיטשית, ובנוייה בעיקר על One-liners.
גם ג'ון וו עושה חרא סדרות דרמה.
כל זה נכון כמובן. וכל זה נקרא לראות את החצי הריק של הכוס.
אפשר גם לומר שהאחים ואקובסקי יודעים מגניבות מהי וממה עושים אותה בדיוק, ש-Square יכולים לצייר דברים מגניבים עד כדי שאתה שוכח לנשום אם רק יש מישהו נכון שאומר להם מה בדיוק צריך לצייר (את טיסתה האחרונה של האוזייריס אתה זוכר?) ושללוקאס יש טיפטיפה דימיון שיוצא לו לא מזה שהוא ראה סרט אחר ובא לו גם אלא כי הוא פשוט המציא כמה רעיונות לגמרי חדשים.
הסיבה שאנחנו מכירים ומשתמשים בכל השמות האלה כאן היא שלכל אחד מהם יש לפחות דבר אחד שהוא עושה ממש ממש ממש ממש ממש מעולה.
שים את כל הטוב הזה ביחד ויהיה לך סרט שאני אשלם כדי לראות.
לא רק האנימציה
גם הסרט עצמו הוא אוסף מגובב של סצינות ספשל אפקטס עשויות היטב ומרהיבות, החסר תסריט או רעיון מאחד כלשהו.
ועכשיו גם בלייד.
גם "בלייד" מקבל סרט אנימציה קצר (שלוש דקות וקצת). הסרט לא יופץ על DVD נפרד אלא יכלל בתור רצועה ניתן לניגון על DVD שתיכלל באלבום הפסקול של הסרט.
לא בטוח שזה יעבוד, אבל הרעיון מעניין ללא ספק.
http://msnbc.msn.com/id/6002439/