סרט הריקודים הטוב ביותר:
63 | שגעון המוסיקה |
42 | תהילה |
23 | פלאשדאנס |
20 | פוטלוס |
119 | ריקוד מושחת |
10 | רק לרקוד |
105 | בילי אליוט |
32 | ריקוד צמוד |
22 | שחקי אותה מותק |
22 | ריקוד מושחת 2 |
מספר מצביעים: 458
63 | שגעון המוסיקה |
42 | תהילה |
23 | פלאשדאנס |
20 | פוטלוס |
119 | ריקוד מושחת |
10 | רק לרקוד |
105 | בילי אליוט |
32 | ריקוד צמוד |
22 | שחקי אותה מותק |
22 | ריקוד מושחת 2 |
אכהרוכ
לא ראיתי אף סרט עד הסוף
חוצמזה, מה קרה למופע האימים של רוקי? הטיים-וורפ לא נחשב ריקוד?
טיים וורפ הוא אכן ריקוד
אבל הסקר עוסק בסרטים שעיקרם הוא ריקוד, לא סרטים בהם יש ריקוד. הסכם נא איתי שעיקרו של מופע הקולנוע של רוקי הוא לא הריקודים (שגם ככה אני לא זוכר שיש שם יותר מאחד וחצי).
מה לגבי ''ללכת עד הסוף''?
במובן מסוים, זה סרט על סוג של ריקוד.
אבל השאלה המנחה היא:
האם עיקר הסרט הוא הריקודים שבו, או שהם רק חלק מסוים ממנו, שנועד לקדם את העלילה או דבר דומה?
חסר לי פה משהו...
איפה גריז?
נדמה לי שהכוונה הייתה
לסרטים שעוסקים בריקודים כנושא מרכזי, לא לכל הסרטים שיש בהם ריקודים. יופי של סקר!
היי, כרגע יצרתי שיוויון בין ריקוד מושחת לבילי אליוט, לאחר שהצבעתי לבילי…
די התלבטתי לגבי ריקוד מושחת. הוא היה סוג של סרט פולחן בילדותי הרחוקה, אבל במבט לאחור הוא די מטופש (כמובן, זה לא מונע ממני להמשיך לדעת בע"פ את מילות המזמור הנצחי "join hands and hearts and voices…").
הסקר שהיה לי הכי קשה להחליט...
מסרטי הקיטש למיניהם – פלאשדאנס שולת!!!
מהאחרים, היה לי קצת קשה להחליט בין "בילי איליוט" ל"רק לרקוד", אבל בילי אליוט הוא יותר על בילי ורק לרקוד לוקח הכל עד לקצה (אם טראש אז עד הסוף לא) והוא גם היה ההיכרות הראשונה שלי עם סרטים אוסטרליים
אומנם הצבעתי תהילה אבל...
זה רק בגלל שבאפשרויות השמטתם את מרכז הבמה שהוא הוא זרט הריקודים הטוב ביותר!!
אומנם הצבעתי תהילה אבל...
באמת שכחתם את סנטר סטייג'.
לא בטוח שהרבה מכירים אותו אבל זה גם סרט על ריקודים.
בהחלט סרט הריקודים הכי טוב שאני מכירה! גם על ריקודים, גם כולל ביצועים מרהיבים עם מוסיקה טובה.. פשוט משהו..!
הצבעתי לבילי אליוט
בגלל שהריקוד הוא לא הנושא העיקרי בסרט (אולי בגלל זה אהבתי אותו ?)
הצבעתי ל'תהילה'.
למה? ככה. אני שואל אותך למה אתה הצבעת?
שיא אישי חדש
זו הפעם הראשונה שראיתי רק אחד מהמועמדים בסקר (ריקוד צמוד) וגם אותו לא עד הסוף.
הצבעתי לשיגעון המוסיקה
התלבטתי בינו לבין פוטלוס אבל הגעתי למסקנה שאת הסרט הזה אהבתי יותר.
קשה. קשה.
היה לי הרבה יותר קל להחליט אם הסרט "הנרקוד" היפני החמוד היה ברשימה (אני מקווה שלא שיבשתי את השם, הוא מלפני כמה שנים).
הוא גם סרט ריקוד קלאסי, גם חמוד להפליא, וגם ניתן להשוות אותו על איזשהו בסיס לסרטי הקיטש שברשימה.
מתוך הרשימה ראיתי רק את:
שגעון המוסיקה – קצת יגע אותי, אבל זה היה לפני המון שנים. אני זוכרת לטובה את קטעי הריקוד, אבל לא את קטעי הקישור…
תהילה – זכור לי שחשבתי שהוא לא רע, אבל כל הזמן השוויתי לסדרה (שהיתה *הסדרה* בשנות ביה"ס היסודי שלי), והסרט לא יצא טוב מההשוואה.
ריקוד מושחת – *הסרט* של התיכון. בנות הכיתה תרגלו בהפסקות את הקפיצה המפורסמת, זו עם זו ועם בנים מתנדבים גם… אין מה לומר, השירים מלווים עד היום, אבל הסרט לא מתעלה לרמת הפסקול.
בילי אליוט – אהבתי מאוד בקולנוע, אבל לא מתחבר לכל האחרים בסקר. סרט חמוד, אני לא ארחיב כי כבר כתבו עליו המון מילים כאן. זו הבחירה שלי (הלא ממש מנומקת, אני מודה…)
לא רוצה להסתבך עם אביך או עם אימך
את שני האחרונים לא ראיתי, השאר היו כיפיים אבל אין לי שום דיעה מספיק מוצקה על הסרטים הללו, רובם באמת לא ממש מעניינים מספיק. אני הייתי הולך לאחור בזמן עד "The Red Shoes", אם הוא היה ברשימה – הייתי בוחר בו.
אגב סרטי ריקוד – למה לא הביאו את הסרט של אלטמן ונב המתוקה לארץ?
מופתעת
הייתי בטוחה שריקוד מושחת לוקח בעיניים עצומות ופטמה קשורה לאחור, אבל וואלה אני מזהה לבטים.
מוכרחה לומר שהסקרים באתר הזה משמחים אותי כל שבוע מחדש.
שאפו עליכם.
עוד סקר שבו אני מנוע מלהצביע
הז'אנר שנדון בו מעולם לא דיבר אלי. דומני כי מכל הרשימה ראיתי רק את המועמד המוביל, "ריקוד מושחת".
בילי אליוט
הוא ללא ספק בכמה וכמה רמות מעל כל סרט אחר מהרשימה שיצא לי לראות, ואני דיי בטוח שגם מעל אלא שלא יצא לי לראות. אבל אני לא בטוח שהוא סרט ריקודים.
כמו כן אני מקווה ששחקי אותה מותק הוא כיוון שזה אחד הסרטים אם הציון הנמוך בימד"ב. באזור שתיים!
-האשף הדגול
העולם הזה לא היה נראה אותו הדבר בלי הריקודים של ג'ון טרבולטה ושל קווין בייקון בשגעון המוסיקה ובפוטלוס… איך אפשר להצביע למשהו אחר. :)
(כמובן שהצבעתי לפוטלוס, האנדרדוג הנוכחי של הסקר)
ראיתי לא מזמן (שנה?) את פוטלוס שוב.
א. חביב, לא יותר. לא מספק.
ב. קווין בייקון נחשב פעם לסמל מין? סיק טרנזיט גלוריה בייקון.
בגלל אנשים כמוני נחשב קווין בייקון
לסמל מין. ובדיוק בגלל פוטלוס. הייתי בת 14-15 בערך וליבי הקט הוצף רגשות עזים ביותר כלפי האדון.
חלפו כמעט 20 שנה ואני עדיין חושבת שהוא נראה מצויין ושהוא שחקו לא רע.
קווין בייקון
מממ… הייתי עושה לו טובה גם היום, כשהוא כמוש ומיובש קמעה. אכן סמל מין.
אני היחידה שראתה רק את בילי?
איך דילגו עלי באייטיז?
סרט אחד שלא ראיתי הוא
"הם יורים גם בסוסים". ריקוד הוא הנושא המרכזי של הסרט הזה, נכון? והוא נחשב לקלאסיקה היסטרית, לא?
בין הסרטים בסקר, בחרתי את בילי אליוט, היחיד שהוא סרט "טוב".
אני חייבת לומר
עם כל הכבוד לבילי אליוט, התמונה שזכורה לי ביותר מהסרט היא הסצנה האחרונה, שבה רואים אותו רוקד את "אגם הברבורים" כשהוא כביכול כבר מבוגר, אבל לי הוא נראה פתאום נורא נורא מפחיד.
איך בכלל אפשר להשוות את הפירואטים של בילי לריקוד הכי מושחת בכל הזמנים?! :)
הבעיה היא
שההשוואה היא "איזה סרט יותר טוב" ולא "איזו סצינת ריקוד הכי עשתה לך משהו" – זה מה שקרה לי בסופו של דבר, ולכן הצבעתי לבילי אליוט. באמת הסצינה של הריקוד המושחת ההוא, וגם זו משגעון המוזיקה, הרבה יותר חרוטות בזיכרון מהסרטים עצמם.
טוב, יש כבר חומר לקון הבא.
פתאום נזכרתי גם...
ב_ A chorus line שהיה עם ריקודים ועל ריקודים והיה גם די איכותי. אני, בכל זאת בחרתי בריקוד מושחת כי בשנות ה_80 נדלקתי על הגיבורה הקטנטונת.
פתאום נזכרתי גם...
אוי נכון! זה זכור לי כסרט לא רע, למרות שהייתי קטנה מידי בשביל לשפוט. אולי היום הוא היה נראה לי סתם.
אבל לא, אני זוכרת בפירוש !ספויילר! שהיו שם קבוצה של חבר'ה, ויצא להכיר את כולם טוב מאוד, ובסוף חלק נבחרו וחלק לא, ודווקא ההיא שהייתי בעדה לא נבחרה – זו הייתה חוויה של סוף לא שמח-לא עצוב, טיפה מורכב. בתור ילדה זה היה לי קצת חדש. לכן נראה לי שבכל זאת זה היה סרט לא רע.
בילי אליוט
כי את השאר לא ראיתי. אתם זקנים, מאוד.
יש דויד בעולם, תודה לאל...
פוטלוס
אין מה לעשות – לנוסטלגיה כח משלה, ופוטלוס הוא המנצח שלי ללא עוררין, עוד מהתקופה שבקיבוץ הייתה משפחה אחת ולה מכשיר וידאו (וטלויזיה צבעונית!!). לאותה משפחה היו כנראה רק שני סרטים (או שזה מה שהראו לנו מפאת גילנו הצעיר): פוטלוס וטופ גאן. בכל אופן, ראינו את הסרט המון פעמים, אבל אני לא זוכר ממנו הרבה – בעיקר את האוירה.
מושחתים - ניצחתם
ריקוד מושחת הוא יותר מסרט ריקודים – הוא סוג של מיתוס. רגע, נא לא להטיח רגבי עפר בפני, כל אחת שתחילת גיל ההתבגרות שלה כלל גם קראש רציני על מר סוויזי וחלומות בהקיץ איך הוא מעכס איתה אל עבר השקיעה המדברית יכולה להזדהות איתי. תסריט מטופש, משחק משעשע ומלא פאתוס, קיטשיות דביקה – ככה אנחנו אוהבות את הנוסטלגיה שלנו.
אין על ריקוד מושחת !!!
קלאסיקה, מיתוס, סרט ששיני הזמן טרם נגעו בו (בתקווה שלא יגעו גם בעתיד) – השירים, הריקודים, סוויזי, סיפור העכברה העשירה הפוגשת את הסינדרל היפיפה – אחח… איזה סרט.
כן, קיטשי, דביק, סיפור מטופש, משחק מגוחך לפרקים – אבל כל המרכיבים ביחד יצרו משהו שהוא מעבר לנוסטלגיית נעורים – סרט שחצה קהלים ושאותו אנשים זוכרים לכל ימי חייהם.
מה קרה ל...
גריז?
מופע האימים של רוקי?
בשני הסרטים האלה הנושא המרכזי הוא לא ריקוד
באותה מידה אפשר לשאול מה עם שיקגו וספרות זולה. הסרטים שמשתתפים בסקר הם כאלה בהם הריקוד הוא חלק אינטגרלי מהעלילה.
ומה דעתך לגבי Hair?
העלילה יחסית חלשה לעומת השירים והריקודים, אבל הדגש הוא דווקא על המוזיקה והמילים ופחות על הריקוד, שהוא כמעט מתחייב כאשר מציגים מוזיקה במדיום ויזואלי.
והוא באמת לא בסקר.
בשני הסרטים האלה הנושא המרכזי הוא לא ריקוד
אז אפשר לעשות סקר "הסרט עם קטע הריקוד הטוב ביותר"?
בעצם רעיון רע…
זה יהיה נצחון אוטומטי לספרות זולה, לא?
זה יהיה נצחון אוטומטי לספרות זולה, לא?
תזכיר לי- מה הייתה סצנת הריקודים בספרות זולה?
(כן, ראיתי את הסרט מאוד מזמן)
רמז
LOL! (כה''ב)
בהחלט. איך שכחתי?
:-)
אם זכרוני אינו מטעה, הם כן זוכים
זכרונך אינו מטעה.
בעולם של טרנטינו, זה כמו זכיה
קפפפט. סרט הריקודים הטוב ביותר הוא ריוודאנס.
ואני משער שזה רק כי אף אחד לא חשב ש-Ragus
מספיק חשובים כדי לצלם אותם?
הצבעתי עבור בילי אליוט.
הסיפור שלו היה אנושי ואמיתי. לא הפכו אותו לילד מושלם, לא הפכו את הסיפור לדרמה שגם אחותי בת השבע יכולה להבין. הקטעים בהם עלו לי דמעות לעניים היו קטעים של כאב אמיתי, שלא כמו סוחטי דמעות קלאסיים. והכי חשוב- הריקוד השתלב עם העלילה והוסיף לה.
ומה עם שורת המקהלה?
ריקוד או סרט?
זאת השאלה! כי במובנים של סרט יותר טוב – "בילי" לוקח על כולם בלי בעיה. אבל – הוא לא נחשב לסרט ריקודים, כמו שאר הקיטצ' האמריקאי שברשימה, ומסיבה זו – יש לשאול האם צריך לבחור את הסרט היותר טוב – או את סרט הריקודים היותר טוב…
אם היו רוצים לאזן את הרשימה – היו צריכים להכניס גם את "ללכת עד הסוף" (זה גם סוג של ריקוד, נכון?…)
מעצם זה שהוא נמצא בסקר,
ניתן להסיק שבעינינו הוא כן סרט ריקודים.
סרט ריקודים, לדעתי, לא חייב להכיל ריקודים בכל שניה ושניה פנויה שלו. יש הרבה סרטים שכוללים הרבה ריקודים, אבל הריקוד שם הוא רק קישוט. עבורי, סרט ריקודים הוא כזה שהריקוד הוא הנושא המרכזי שלו – מדברים עליו בסרט, נושמים אותו, וכן, מדי פעם אם צריך להדגים משהו, אז גם מציגים איזה ריקוד או שניים.
אגב, אם 'בילי אליוט' לא נחשב בעיניך סרט ריקודים, למה 'ריקוד צמוד' כן? הרי גם בו יש יותר עלילה מריקודים.
צודק... אבל-
ב"ריקוד צמוד" זה נכון שיש יותר עלילה מריקודים, אבל הוא עדיין נמצא במסגרת של סרט ריקודים קלאסי. זה לא קשור לכמות הריקודים שנראית על המסך… אלא לעלילה של הסרט עצמו.
בכל סרטי הריקודים שנחשבים ל"סרטי ריקודים" יש תבנית קבועה של בחור/בחורה (אפילו שיש לשים לב שזה בד"כ בחור) שיודעים לרקוד באופן יוצא מן הכלל, ודרך לימוד הריקוד ובמהלך הנסיונות לפרסם את עצמם מצליחים לממש אהבה מסויימת עם בן/ת המין השני. זה בדרך כלל הנושא המרכזי בסרט, חוץ מהקטע של מימוש הפוטנציאל והחופש העצמי.
"בילי אליוט" עוסק ביותר מזה. יש בו קודם כל את הרקע של המהומות בשנות ה-80 באנגליה שמהווה אווירה של מתח לסרט כולו. בנוסף לזה יש עיסוק בעוד איזה שמונים אלף נושאים שונים: אבטלה, יחסי משפחה לקויים, שבירת סטריאוטיפים וגבולות חברתיים, התבגרות, ענייני זהות מינית, ודרכי התמודדות שונים עם המוות.
ת'אמת – את רוב אלו יש גם ב"ריקוד צמוד". יכול להיות שהסרט הזה פשוט חסר את הקיטצ' האמריקאי שרגילים לפגוש בסרטים האלה. יכול להיות שזה בגלל שלדמויות באמת יש עומק, ויכול להיות שזה פשוט בגלל שזה אנגלי. אבל זה שונה.
כשבא לך לראות סרט עם ריקודים, מוסיקה ורומנטיקה, משהו שיעשה לך חשק לרקוד – אתה לא הולך לראות "בילי אליוט"…. (אפילו שהסצינה של הריקוד שלו ברחוב באמת גורמת לי לרצות לפצוח בקריירת רקדנית בלט…)
זו הגדרה מאוד צרה, ולא בהכרח נכונה.
אם לנטפק ולתת דוגמה, אז ב'רק לרקוד', למשל, הבחורה לא ידעה ממש לרקוד בתחילת הסרט. לא בצורה יוצאת דופן. וב'שחקי אותה מותק', הקריירה שהאני ניסתה לבנות לעצה לא היתה קריירת ריקוד (למרות שלזה היא קיוותה בתחילת הסרט) אלא קריירה ככוריאוגרפית.
אניווי, ההגדרה שלי ל"סרט ריקודים" שונה. אני לא חושבת שחייב להיות לו שטאנץ קבוע, אלא נראה לי שזה נתון לפרשנות אישית. לפחות, זה מה שהנחה אותי בבחירת הסרטים לסקר. יכול להיות שלרד היו שיקולים אחרים, אבל צריך לציין שגם אז ההגדרה שלו שונה משלך, כי כשהחלטנו איזה סרטים ייכנסו לסקר, גם הוא חשב על 'בילי אליוט' (למעשה, באופן מאוד מפתיע, הפעם לא היו לנו חילוקי דעות בכלל).
סרט ריקודים
לא התכוונתי חס וחלילה לערער על הבחירה שלכם!
אני באמת חושבת שזה סקר טוב וגם הייתי מתאכזבת ואף מתלוננת אם "בילי אליוט" לא היה מוזכר בסקר. אני פשוט חושבת שבתור סרט שיש בו ריקודים ועוסק בריקודים הוא מאוד יוצא דופן בין השאר. הוא בהחלט מתאים להגדרה של סרט על ריקודים, כי הוא פשוט כזה, אבל בגלל שהוא כל כך יוצא דופן בין שאר הסרטים, לדעתי, הבחירה היתה קצת בעייתית, זה הכל. לילה טוב לונג ג'ון.
אין לי בעיה שיערערו על הבחירות שלנו.
אחרי הכל, שלא כמו דן ברזל, אנחנו לא איזו סמכות עליונה שמרעיפה מחוכמתה על אחרים ואינה יכולה לטעות לעולם.
לא יודעת מה איתכם, אבל
לי ממש היה חסר the band wagon בסקר הזה, שילוב מדהים של בלט וסטפס, וגם שירים סוחפים ועלילה תלושה, כמחויב מסרט ריקודים. אבל מה לעשות, אנשים כבר לא מעריכים רקדנים כמו פרד אסטייר וג'ין קלי בימינו… *sobs*
מישהו פה שמע על הסרט ריקודים ברחובות?
אולי לא, כי חבר שלי הוריד אותו, אבל הריקודים בו ממש נחמדים…
דוגמא לסקר שהתיישן עם היציאה של סטפ אפ. ובאמת שאני לא ציני.