נו, שיזיז את התחת ויביא לנו כבר עוד סרט:
המועמדים שברשימה הם במאים מוכרים שהם בחזקת נעדרים: בשנים האחרונות הם לא יצרו אף סרט, ולא ידוע בוודאות על שום סרט בבימוים שעומד לצאת בעתיד הקרוב.
לצד שמו של כל במאי מצויין שמו של הסרט האחרון שלו.
לצד שמו של כל במאי מצויין שמו של הסרט האחרון שלו.
133 ![]() |
דארן ארונופסקי (רקוויאם לחלום) |
46 ![]() |
לוק בסון (ז'אן ד'ארק) |
6 ![]() |
פרנק דרבונט (מג'סטיק) |
39 ![]() |
באז לורמן (מולין רוז') |
22 ![]() |
מילוש פורמן (איש על הירח) |
24 ![]() |
פרנסיס פורד קופולה (מוריד הגשם) |
87 ![]() |
ריצ'רד קלי (דוני דארקו) |
66 ![]() |
ג'יימס קמרון (טיטאניק) |
31 ![]() |
קמרון קרואו (ונילה סקיי) |
69 ![]() |
סטנלי קובריק (עיניים עצומות לרווחה) |
מספר מצביעים: 523
אוי, קובריק!!
• אהרו"כ! (והפעם לא שכחתי את ה-"ר" לכל המעצבנים…) וגם פעם ראשונה שהצבעתי ראשון :))
• סמאח ענק.. מת על כל הסרטים שלו
• אני חושב שיהיה לו קצת קשה להזיז את התחת כי הוא נפטר לפני 5 שנים??? וחבל.. יהיה זכרו ברוך
מה פתאום קשה? איזה בולשיט.
אתה יודע כמה פעמים אמרו עליו שהוא מתהפך בקברו? אז יאללה, שיפסיק לחפש תירוצים. אם הוא יכול להתהפך בקבר, הוא יכול גם לביים כמו גדול.
שהרוח שלו תידבק בבת שלו
ראיתי בדויד של הניצוץ שהבת שלו ביימה את ה"מאחורי הקלעים" של הסרט.. אולי היא תלך בדרך אביה??
מה פתאום קשה? איזה בולשיט.
בדיוק הסיבה שהחלטתי לבחור בו…
אם כי התלבטתי עם הבמאי של דוני דרקו. וגם עם קמרון קרואו (שאאל"ט, ביים גם את 'כמעט מפורסמים' שמאד אהבתי. אני רק מתעצלת לבדוק כרגע).
גמני.
זאת אומרת, אחרי שהוכח שבמאי זה הרבה אבל לא הכל (וגם אלכס פרוייס לא יכול לתסריט של עקיבא גולדסמן), מה נשאר אם לא לקוות שסטנלי יעשה מאמצון ויביים עוד סרט? בAI זה עבד, לא?
אם כי, במידה וטרי גיליאם היה נמצא בסקר, הייתי מצביע עבורו. רק מה, באו האחים גרים וסילקו אותו מהסקר.
ריצ'ארד קלי כמובן.
רק שלא יאכזב כמו דיוויד פינצ'ר בהחדר וכריסטופר נולאן באינסומניה.
וואלה, מה אם כריסטופר נולן?
ידוע משהו על פרויקט חדש שלו? אם התשובה שלילית אני חושב שהגיע לו מקום בסקר.
דווקא ידוע על איזה פרוייקט שולי שלו
שהצילומים שלו התחילו החודש: 'באטמן: ההתחלה' עם כריסטיאן בייל, גארי אולדמן, קן וואנאטאבה, ליאם ניסן, מורגן פרימן, מייקל קיין, קייטי הולמס, והשבוע הצטרפו גם טום ווילקינסון ורוטגר האואר, ותקציב משוער של 135 מיליון דולר. מה שנקרא, סרט צנוע.
אה, אופסי.
לעזאזל.
אני שונא להגיע לעמוד מלפני שנתיים רק כדי לגלות תגובה אם שגיאת כתיב מפגרת. עם. עם שגיאת כתיב מפגרת.
בכל אופן, הסתבר לי פתאום שלוק בסון הזיז את התחת, ביים את 'אנג'ל A', והעולם לא שם קצוץ. מישהו ראה ויכול להעיד על איכות הסרט?
בכלל, ארבעה מבמאי הסקר
יענו השנה לבקשתו של הסקר.
חמישה
דארן ארונופסקי (המעיין), לוק בסון (אנג'ל A), מילוש פורמן (הרוחות של גויה), פרנסיס פורד קופולה (Youth without youth), ריצ'רד קלי (סיפורי סאות'לנד).
המעיין יוצא השנה?
לפי ימד''ב, הוא אמור לצאת באוקטובר בארה''ב
''אכזבה מפלצתית בגודלה'' די ממצה את זה.
אפשר לתמצת אפילו יותר: בעע.
חבל,
הטריילר נראה מאוד מסוגנן.
אתה מתכוון, שחור לבן.
מצחיק.
בדיוק לפני שבוע בשיחה עם הדג הוא הזכיר בחטף שיש סרט חדש של לוק בסון. עצרתי אותו ושאלתי – "רגע, סרט חדש של לוק בסון? כזה שהוא *ביים*?" והדג אישר. "איך זה שאף אחד באתר לא הזכיר את העניין?" תהיתי. הוא משך בכתפיו.
יש סיבה שפ.ט. אנדרסון
לא ברשימה?
כן, 'מוכה אהבה'.
כן, 'מוכה אהבה'.
אני מקווה מאוד שאתה לא אומר ש"מוכה אהבה" היה רע כי הוא היה מצוין. וחוץ מזה, ריצ'רד קלי עובד על סרט חדש וגם קמרון קרואו (שהוא במאי גרוע מאוד דרך אגב) עובד. ואני בטוח שעוד כמה ברשימה. אני מחכה האמת שקינקה אשר שביים את "אנשי המסתורין" יוציא סרט חדש. נראה כאילו הוא פרש לגמרי ונעלם מהקולנוע…
רע? לא
לא אמרתי או אפילו רמזתי ש'מוכה אהבה' היה רע, רק שהוא היה, והיה לא מזמן. הוא יצא (בארה"ב) בסוף 2002 והגיע אלינו רק בפברואר 2003, כלומר, לפני שנה וקצת. אף אחד מהבמאים הכלולים בסקר לא הוציא סרט אחרי 2001.
קובריק הוציא סרט אחרי ''2001''
חביב!
'מוכה אהבה'.
יצא ב-2002, ובתנ"ך לא מופיע שהוא אפילו עובד על משהו כרגע. אני חושב ששנתיים בלי כלום הם קריטריון מספיק, בטח כשמדובר ביוצר כל כך מוכשר.
פול תומאס אנדרסון
אתה צודק, חבל שהוא לא נמצא ברשימה.
בחרתי בבמאי של מולן רוז'
משתי סיבות עיקריות.
א. כי נורא אהבתי את הסרט.
ב. כי את רוב הסרטים ברשימה לא ראיתי.
דווקא שקלתי להצביא לקובריק, רק שאז נזכרתי שהוא מת. לא סיבה לפסול אותו, אני יודעת, אבל בכל זאת.
מה אתם אומרים עורכי, אולי שבוע הבא נוכל לבור מי יהיה ג'יימס בונד הבא?
בחרתי בבמאי של מולן רוז'
צחוקים..
גם אני בחרתי אותו דבר מאותן סיבות..
בחרתי בארונובסקי, אבל אני זוכר שהייתה פה יומית שהתייחסה לפרוייקט עתידי שהוא הולך לעשות בהשתתפות יו ג'קמן, או משהו כזה.
קמרון קרואו, פרנק דרבונט, לוק בסון, ג'יימס קמרון – לא ממש איכפת לי אם הם יעשו עוד סרטים.
באז לורמן – אני מקווה שלעולם, לעולם לא ייתנו לו יותר לעשות סרטים.
פ"פ קופולה ופורמן – תמיד אתעניין בפרוייקטים שהם ישחררו לקולנוע.
קובריק – זאת כנראה בדיחה שלא הבנתי.
קלי – עשה סרט שיצר הייפ כל-כך גדול, והסרט עצמו חריג ומעניין.
אבל החלטתי ללכת על ארונובסקי.
וכמו שכבר נאמר כאן, אם פול תומאס אנדרסון היה מופיע בסקר הייתי מצביע עבורו.
הסרט של ארונופסקי
הוא 'המעיין', שהיה אמור להצטלם כבר לפני יותר משנה, אבל נדחה/בוטל (בגלל בראד פיט, כנראה). עכשיו יש דיבורים (לא רשמיים, לפחות בינתיים) על זה שהסרט בכל זאת ייעשה, עם יו ג'קמן, ושהצילומים יתחילו בסתיו הקרוב. אבל זה אומר שבתרחיש האופטימי ביותר האפשרי, הסרט ייצא בקיץ 2005, כלומר חמש שנים אחרי 'רקוויאם לחלום'. וזה, תסכים איתי, יותר מדי.
הסרט של ארונופסקי
הסרט יהיה במקרה מבוסס על ספר?
לא, הוא מבוסס על תסריט מקורי
של ארונופסקי, במשותף עם כותב נוסף שזהותו פרחה מזכרוני.
לא, הוא מבוסס על תסריט מקורי
חבל..
יש ספר אחד שקוראים לו "כמעיין המתגבר" ויש לו ספר שבמובן מסוים הוא ההמשך שלו שקוראים לו "מרד הנפילים" שניהם יפים מאוד. ושמעתי פעם שרוצים להוציא סרט על אחד מהם, אז כבר חשבתי..
עשו ממנו סרט
ב-49'.
http://www.imdb.com/title/tt0041386/
עשו ממנו סרט
אותו ראיתי נדמה לי..
דווקא לא כ"כ אהבתי..
התכוונתי שיעשו עוד אחד..
או שדיברו על משו אחר..
הזיכרון שלי כבר לא מה שהוא היה פעם!
סטנלי קובריק!!
אך ורק בגלל הניצוץ!!
לוק בסון!!
ולו(ק) רק כדי לחפר על העוול הנורא שעשה לנו כשהביא לנו את מילה גובוביץ' צועקת בפאניקה במשך שעתיים.
הגיע הזמן שיחזור עם סרט רענן וכייפי חדש כמו האלמנט החמישי, שאני חושב שלעולם יהיה הסרט שאהנה בו גם בצפייה המי יודע כמה…
לא מעוררים יותר מדי געגועים.
קמרון, לורמן, בסון ודרבונט סתם גרועים. מקסימום בינוניים.
קופולה ופורמן די הולמים את המונח "זקנתם מביישת" – במיוחד קופולה, שממש הביך את עצמו בשניים האחרונים. פורמן, לעומתו, שומר על רמה סבירה למדי, אבל בעצם אף פעם לא ממש היה במאי ענק (זה שניקולסון בתפקיד שיכול לסחוב עשרה סרטים התפלק לו לסרט חשוב אחד רחוק מלהפוך אותו לסמאח).
קמרון קרואו הוא במאי סימפטי, כמו שאומרים על קבוצות שיורדות ליגה. חמוד, אסטתי, עם הלב במקום הנכון, אבל חוץ מ"כמעט מפורסמים" עוד לא ממש הצליח לו – וגם זה רק בקטע של התמוגגות נוסטלגית קלה.
נשארנו עם ארונופסקי – שלמרות שלא אהבתי את "רקוויאם" שלו, אני עדיין מקבל ומעריך שהוא במאי עם המון פוטנציאל. זה לא גורם לי לכסוס ציפורניים לקראת הסרט הבא שלו, אבל בהחלט יהיה מסקרן.
וריצ'ארד קלי – שהסרט הראשון שלו הוא מהסרטים הבודדים שראויים בעיני לתואר "מעולה ואובר-רייטד".
אני אשמח לסרטים של שניהם, באמת,
אבל הכיסופים, הו, הכיסופים.
יש ברשימה הזאת רק במאי אחד שחסרונו מורגש ממש – וקוראים לו סטן, או בקיצור, סטנלי. אמנם הסרט האחרון שלו לא בדיוק היה השוס הכי גדול, אבל די להיזכר ב"מטאל ג'אקט", "הניצוץ", "התפוז המכני", "2001", "ההרג", "שבילי התהילה", "דוקטור סטריינג'לאב" וכל שאר הסרטים שחיפוש במחוזות האתר יעלה לא מעט הודעות בהן אני נהנה למנות אותם, כדי לדעת שזאב רווח, במקרה הזה, הוא הבמאי שהכי כדאי לו להזיז ת'תחת.
קמרון קרואו
הוא לא זה שעשה את סינגלס, האם הרוחנית של "סקס בעיר הגדולה", רק בלי ניו יורק?
נראה מה יש לנו
דארן ארונופסקי: הסתדר עם תקציב נמוך, מסתבך עם תקציב גבוה. אני לא בטוח עד כמה העיכובים בהפקת "המעין" הם באשמתו, כך שקשה לי לקבוע אם התחת שלו זז כרגע.
לוק בסון: מהסמאחים האהובים עלי. האיש שהצליח לשלב בין רגש ואנושיות לבין אקשן משובח, מבלי שיקראו לו קוונטין. לאון הוא מהסרטים האהובים עלי ואת ניקיטה והאלמנט החמישי אני יכול לראות אלפי פעמים מבלי שימאס לי. בז'אן ד'ארק משהו התפספס. למרות שחשבתי שהסרט היה טוב, היה חסר בו משהו מהבסון שלמדתי לאהוב.
פרנק דרבונט: עשה את חומות של תקוה וגרין מייל והחליט לפרוש בשיא. אה, הוא לא פרש? האמת היא שכבמאי הוא פחות מרשים אותי מאשר ככותב. חוץ מזה, לפי ימד"ב הוא עובד על משהו שנקרא "פרנהייט 451", ככה שתזוזת התחת שלו עלולה להיות מורגשת בקרוב.
באז לורמן: את מולין רוז' אהבתי. הבעיה היא שהסרט כל-כך דחוס ומשלב כל-כך הרבה טכניקות, שהוא לא השאיר אצלי ציפיה לעוד עבודה של לורמן. התחושה היא כאילו לורמן פשוט הראה את כל מה שיש לו בסרט אחד במקום בשורה של סרטים פשוטים יותר. בהתחשב בכך שמחזמר בסגנון של מולין רוז' אי אפשר לעשות פעמיים בלי שהרעיון יראה שחוק לגמרי, בתוספת העלילה המאוד קלישאתית שלו, אני יכול לחיות כמה שנים בלי לורמן.
מילוש פורמן: אף פעם לא עשה עלי רושם מיוחד. אפילו שאהבתי את האיש על הירח, זה היה יותר בזכות המשחק ופחות בזכות הבימוי. את קן הקוקיה ואמדאוס, בושה עלי, לא ראיתי (למרות שראיתי את ההצגה "קן הקוקיה" והיה משובח).
פרנסיס פורד קופולה: יש לבן-אדם יותר חסידים מלקרישנה. הוא נחשב לאחד הבמאים הגאונים של ימינו והסרטים שלו נחשבים קלאסיקות-על. לצערי, הוא פשוט לא עושה לי את זה. באבודים בטוקיו הרגשתי יותר עניין מבהסנדק, כך שאני מהאחוז הבודד שמעדיף לראות מה סופיה תעשה.
ריצ'רד קלי: יודעים מה? קודם אני אצליח לראות את דוני דארקו פעם אחת עד הסוף, אחרי זה נדבר.
ג'יימס קמרון: יום אחרי השלמת שליחות קטלנית 2. זו הנקודה שבה הוא החליט "זהו, עשיתי מה שצריך, אפשר לחלטר." אם יעבוד על סרט עתיר אפקטים, אבל גם בעל עומק, אני בהחלט אצפה. בינתיים, שיהנה מהפנסיה המוקדמת.
קמרון קרואו: את כמעט מפורסמים אהבתי, בונילה סקיי סבלתי, ג'רי מגוואייר היה חביב. זהו, אין לי דעה על הבמאי עצמו.
סטנלי קובריק: אולי בסרט זומבים.
הבחירה שלי: לוק, איים יור פרטנר.
ג'יימס קמרון
טוען שהוא עובד על סרט מד"ב עתיר תקציב ואפקטים (אולי Battle Angel Alita, אולי לא). מצד שני, זה מה שהוא טוען כבר שנים.
אם הוא ירמייק את 451
שהוא סרט מדע בדיוני ישן על חברה ששורפת ספרים (ומשם השם, שהוא הטמפרטורה בה נייר נשרף, פריטי מידע לא חיוניים, מלהיב).
אז יהיה מעניין.
פרנהייט 451
הוא קודם ספר של ריי ברדברי, ורק אח"כ סרט.
אם זה רק אח''כ סרט
אפשר בבקשה לשדרג את הסרט ולברר לי באיזה טמפרטורה נשרף צלולואיד?
לא.
ניסיתי לחפש פעם מידע אמין, אגב,
באיזו טמפרטורה ניצת נייר.
451 פרנהייטים זה מעבר ל-230 מעלות צלזיוס. תמיד נשמע לי קצת הרבה.
אני בוש לומר, שלא מצאתי מידע שמאמת את הטענה. מצד שני, לא מצאתי אף מקור ששולל אותה.
פירומני כל העולם התאחדו
אולי זה הטמפרטורה שנייר בוער מייצר.
הנה משהו
לא יודע עד כמה זה אמין, אבל זה אתר של אוניברסיטה…
http://www.mtsu.edu/~pdlee/sci442_hot_air.html
עד כמה שאוניברסיטת טנסי יכולה להיות טובה (אין לי מושג, לא שמעתי עליה כלום).
בטח אפשר למצוא עוד.
בחרתי בקופולה, אבל אם קובריק היה בחיים אין לי ספק שהייתי מצביע עבורו, וגם אין לי ספק שהוא לא היה מסיים סרט בחמש שנים שעברו מאז "עיניים עצומות לרווחה" סרט שאני דווקא די אוהב, מכוון שזה הסרט היחיד שלו שהוא לא מושלם.
לגבי קופולה, הוא כבר כמה שנים מסיים כתיבת תסריט שאמור להיות הפרוייקט הכי מושקע שלו מאז שנות השבעים.
למה דווקא מוריד הגשם מיצג אותו ברשימה?
כמו שמצוין בטקסט שבראש הסקר,
כל במאי "מיוצג" כאן על ידי הסרט האחרון שעשה. אנחנו לא מופרעים מספיק כדי לטעון ש'מוריד הגשם' הוא הסרט הטוב או הבולט ביותר של קופולה.
טרנס מאליק (הקו האדום),
אם כי המקרה שלו מעט יותר קיצוני : ההפרשים בין סרטיו נעים בין 10 ל- 20 שנים לפחות.
שלושת סרטיו שבהם זכיתי לצפות (הקו, ימים ברקיע ושביל הזעם המופתי) בהחלט הופכים אותו לסמאח אשר ראוי התחשבות.
אגב, לורמן דווקא כן עובד כרגע על פרוייקט חדש : עיבוד קולנועי לספרו של ארתור גולדן "זיכרונותיה של גיישה".
דוקא לא.
בין שבילי הזעם לימים ברקיע עברו רק חמש שנים, שזה בסדר בערך.
ואז הוא פרש קצת (טוב, לא קצת).
הספר מהמם..
אני מקווה שהוא לא יאכזב בסרט.
לורמן ו''גיישה''?
זה שילוב מעניין.
אולי זה יהיה רק עם גברים ויקראו לזה זכרונותיה של gay-שה.
מודל 2PAC ולנון
כמה דיסקים החיפושיות הוציאו מאז התפרקותם ?? ו2PAC מאז מותו ?. אז גם קובריק יכול באיזה תסריט שנמצא בטעות במגירה לסרט המשך לדוקטור סטריינג'לאב.
מביין החיים – עוד רקוויאם לחלום פעם בעשור לא יזיק. עשור להתאושש ואז עוד אחד.
דארן ארונופסקי, כמובן.
לא דחוף לי לראות סרט חדש של אף אחד מהמשתתפים האחרים ברשימה.![](/static/emo/happy.gif)
ומרבית הבמאים המועדפים עלי נמצאים בתהליכי עבודה על סרטים חדשים, אז אין לי, לשם שינוי, על מה להתלונן
מה קורה היום עם דין פאריסוט, שביים את "גלקסי קווסט" הגאוני ומאז נעלם? כן, הוא ביים לא מעט לטלוויזיה ("מונק", "תרגיע" ואחרים) אבל זה פשוט לא זה. בימד"ב רשומים שני סרטים שלו תחת Pre-Production שזה היה בדיוק המצב שלו לפני שנתיים עם שני סרטים אחרים (אף אחד מהם לא יצא לפועל). עצוב.
במאים שצריכים להזיז את התחת
פרנסיס פורד קופולה-"מגלופוליס" נמצא "בצילומים" כבר עשור בערך…
טרנס מאליק-טוב…כנראה שנצטרך לחכות עוד כמה שנים טובות…
מייקל צ'ימינו-במאי מוכשר שמשום מה נעלם.
ויש עוד…..
כיצד לעשות סרט על?
דארן ארונופסקי – 2 סרטים. אני תמיד יחשוב שפיי הוא אקספירמנט יומרני. ובעיקר סרט סטודנטים עם רעיון עלום.
גם רקוויאם לחלום הוא בסופו של דבר רעיון, אלא שהפעם גם הביצוע הצליח לו (אם כי באופן לא מלא) והרבה בזכות המוזיקה והדיכאון המשפריץ. אבל הדיכאון בא יותר מהעלילה, הרבה פחות מהביצוע. בקיצור, אני לא חושב שארונופסקי מוכשר מספיק לביים, אבל אולי אפשר לתת לו להעניק את הרעיון לסרט הגדול הבא.
לוק בסון – ניקיטה הוא סרט טוב, האלמנט החמישי הרבה פחות. וליאון הוא לא פחות ממעולה. מה זה אומר? מבחינתי לוק בסון הוא סיכון מהלך לסרט, מה גם שהצרפתיות שלו מורידה לו נקודות.
פרנק דרבונט – גרין מייל נחמד, חומות של תקווה, כמו ליאון הוא כאמור סרט מעולה. גם הוא מהווה סיכון מסוים, אבל אם כבר הוא, אז רק על פי ספר של סטיבן קינג, ועדיף לא אחת מהפנטזיות שלו.
באז לורמן – השני שצריך להצטרף בביצוע סרט העל. מולין רוז' הוא ויזואליה מבריקה, ועל כן הוא יהיה אחראי על הויזואליה בסרט העל החדש. מה שכן, אסור לו ללכלך, כמו ברומיאו ויוליה למשל.
קופולה – סמאח בנפילה. אבל עדיין סמאח. בכל מקרה, לא מתאים. ההישגים הגדולים שלו (הסנדק 1,2 ואפוקוליפסה עכשיו) לוקים בדקות מתות (במיוחד אפוקוליפסה) על אף הגדולה שלהם בהמון אספקטים. את הסרטים שלו מתחילת שנות השמונים לא ראיתי. אבל בסוף אותו עשור הוא קיבל פרץ יצירתי נחמד עם להתחתן שנית, והסנדק 3 (כן, האהוב עלי מבין סרטי הסנדק). אבל בשנות התשעים זה לא זה (מוריד הגשם, דרקולה). והמסקנה היא שהוא מזדקן, לא מתאים. אבל בכל מקרה, הוא יכול להיות אחראי על מחלקת היין בסרט העל.
ג'יימס קמרון – אלוהים יודע למה מתלהבים מבמאי אקשן וקיטש מיומן, ולא הרבה יותר מזה. טיטניק=קיטש (אבל קיטש טוב). שקרים אמיתיים, ושליחות קטלנית 1,2 הם בסופו של דבר סרטי אקשן מעולים, עם נסיונות מסוימים לאמירות פילוסופיות.
בכל מקרה, אילו בסרט העל יהיו סיקוונסי אקשן אפשר בהחלט לתת לו לעשות אותם (או לג'ון וו).
קמרון קרואו – את ונילה סקיי אהבתי עד בלי די. אבל סינגלס, כמעט מפורסמים וג'רי מגוויאר אינם יותר מסתם סרטים טובים. אפשרי, אבל גם הוא מהווה סיכון מסוים לבימוי סרט העל.
מילוש פורמן – זה לא רק קן הקוקיה המופלא, זה גם שיער הנהדר. אבל כמו קופולה גם הוא נפל בשנות התשעים (איש על הירח), ועל כן – לא.
קובריק – לא בחרתי בו רק בגלל שהוא מת, ולא בגלל שאני כל כך אוהב אותו. אלא בגלל שהוא הבמאי הכי אמיץ שיש. אני לא אהבתי את הניצוץ, ואני לא אהבתי את לוליטה, ובטח שלא אהבתי את האודיסיאה. אבל בכל הסרטים שלו הוא העיז והעיז המון, והתריס ויצא כנגד מוסכמות, ומיקם את עצמו כנון קונפורמיסט הגדול של עולם הקולנוע. ומתוך היישבון הגדול של הסרטים שלו מתגלים ניצוצות לא מיושבנים – ד"ר סטריינג'לאב כולו. התפוז המכני (שהוא רק חצי מיושבן), והחצי הראשון של מטאל ג'אקט. וכמובן כל עיניים עצומות לרווחה הנהדר.
במאי שרק התחדש עם השנים, והיה רלוונטי לחלוטין לזמן בו הוא ביצע את הסרטים (ולכן חלקם נראה כל כך מיושבן היום). אני בטוח שלו הוא היה קיים, הוא היה המועמד המוביל. אבל הוא מת. וחבל.
ולכן הבחירה שלי לבמאי סרט העל – ריצ'רד קלי, עדיין לא עשה פלופ ולכן מגיע לו ליהנות מהספק.
סרט העל:
רעיון – ארונופסקי
ביצוע אקשן – ג'ון וו.
ויזואליה – לורמן.
תסריט – ריצ'רד קלי.
בימוי – ריצ'רד קלי.
יועצים: קופולה, פורמן, קובריק.
רעיון?
הרעיון של 'רקוויאם לחלום' הוא כזה: כמה אנשים מתמכרים לכל מיני דברים והחיים שלהם הולכים לעזאזל. הסרט הזה הוא רק ביצוע.
עוד בעיה קטנה בהגיון שלך:
גם אני עדיין לא ביימתי פלופ.
ההגיון שלי אף פעם לא היה משהו.
אבל זו ברירת מחדל. האמת היא שהבחירה שלי היא בכלל מ.נייט שאמאלן או פול תומאס אנדרסון.
לגבי דארן ארונופסקי. כאמור, לא אמרתי שהביצוע לא היה טוב. אבל ברעיון התכוונתי יותר לא רק לרעיון עצמו אלא לקו העלילה בכלל. השילוב בין ארבעת הדמויות, ובעיקר הסוף. כל אלו באים מקונספט, לא מתסריט.
התסריט מבחינתי, הוא בעיקר המילים שמרכיבים אותו, וככזה לא התלהבתי מדי מהסרט. הרעיון של לקחת ארבעה דמויות ולהעביר איתם שעתיים ללא קתרזיס – זה רעיון אולי לא אוונגארדי לגמרי, אבל לפחות קצת. התסריט אמור היה לתת עומק לדמויות, אבל רק דמותה של אלן בורסטיין היתה באמת עמוקה, שאר הדמויות היו ונותרו שטוחות משהו. הקונספט הוא זה שהביא אותם אל האשפה.
והביצוע.. אני מאותם בודדים שלא התלהבו מדי לא מהסרט הזה, ולא מממנטו למשל. אין ספק שהסצינה האחרונה מופתית, אבל יותר מדי רגעים בסרט לא קנו אותי. כך למשל הסיפור של עיסקת הסמים שהיתה בנאלית משהו. כך למשל ג'ניפר קונלי שהיתה דמות חסרת עומק, כמו גם וויאנס. למעשה, נראה היה כי רוב ההשקעה הולכת לכיוון אלן בורסטיין וההזיות, ועוד קצת לג'ארד לטו. וזהו… כאמור תסריט לא משהו, ביצוע לא מבריק, אבל הרעיון הכל כך מלנכולי בידיים קצת יותר מוכשרות מאלו של ארונופסקי היה יכול לצאת נפלא.
דפנטלי דארן
ואם כבר אני כאן- מישהו אולי מכיר אתר או יכול לפרשן לי מהגיגיו האישיים את "פאי"?
לוק בסון ללא ספק
בגלל איך שהוא משלב רגש ואקשן בצורה מדהימה..
"הקרב האחרון" שלו מאוד מומלץ..
סטנלי קובריק מת
אבל מצד שני גם הדיסק של טופאק (איזה מהם) שיצא אחרי שהוא מת היה יותר טוב מהשאר. מצד שלישי, עיניים עצומות לרווחה הזכיר לי את הסצנה מהתפוז המכני שמחזיקי לו את העיניים פתוחות עם קיסמים כי זאת הדרך היחידה שבה מישהו יכול להכריח אנשים לראות את הסרט הזה. הוא ארוך, מייגע והמוזיקה בו יכולה להוציא אותך מדעתך (כמו ההתחלה של מלתעות רק לא). למרות הסצנה עם המסכות ונמוזיקה הנפלאה שיש שמה. אז לא קובריק.
נשאר ארונופסקי או קרואו. טכנית, ארונופסקי לוקח, כי מי יכול על רקוויאם לחלום. וכי ונילה סקיי היה מביך.
אבל בדיוק בגלל זה קרואו צריך, לארונופסקי (למה הפ' ממוקמת על המקלדת ליד ]?, זה מחרפן?) יש קרדיט מוצלח. קרואו צריך להוכיח את עצמו ומהר, אחרת הוא ייכנס לפח זבל של ההיסטוריה בתור האיש שעשה שני סרטים טובים (כמעט מפורסמים, ג'רי מגוויר), כמה סרטים סבירים (סינגלס, say anything) וזהו. הסרט הבא שלו הוא, אגב, רומן בתקופה האליזבטנית או משהו כזה, עם קירסטין דנסט ואורלנדו בלום (תודה, אלעד, כי לשאר האנשים אין גישה לימד"ב).
כל זה כמובן בהסתייגות כי ארונופסקי הכריז שהסרט הבא שלו מערב סמוראים. ואין דבר יותר מגניב מסמוראים (והאשה עם הזקן בקרקס).
תגובה ארוכה ביום ראשון בבוקר. מי אמר שהאבטלה מחורבנת?
כמובן שבחרתי בדארן!
אבל כמו הרבה לפני, אם PTA היה ברשימה הוא היה מקבל את הקול שלי. שנתיים בלי כלום ממנו זה יותר מדי.
חוץ מזה פרנק דארבונט כתב את התסריט של COLLATERAL של מייקל מאן (עם טום קרוז) שגמר להצטלם לפני לא הרבה זמן, סרט שאני אישית מאד מחכה לו. אפרופו, גם מייקל מאן הוא סמאח לא קטן לדעתי שכל פרויקט שלו מסקרן אותי.
לא שמישהו מקשיב למה שאני אומר
אבל אני אגיד את זה שוב: לא שנתיים. אפילו לא שנה וחצי. במאי שברוב חוצפתו לא עושה סרט חדש כל שנה וחצי הוא לא במאי שצריך להזיז את התחת, רק במאי שלוקח את הזמן.
לא זאת היתה הכוונה
אני מחכה לסרט הבא של PTA כמו שאני מחכה לסרט הבא של קוונטין (לא פרק 2 שיוצא עוד מעט, הסרט הבא שלו על מלחמת העולם השנייה) שעוד מייחצן את פרק 1.
למרות שעברה רק שנה מאז מוכה אהבה אני רוצה עוד, ולמרות שקיל ביל יצא לפני כמה חודשים אני רוצה עוד, ועכשיו!
אני בחרתי בלוק בסון
מאוד אהבתי את ז'אן דארק , למרות שאת האלמנט החמישי אהבתי יותר . עדיין לוק בסון במאי ענק שיודע להוציא סרטים מעולים מידי פעם.
אלכסנדר לא?
באז לורמן ככל הידוע עובד כרגע על הגרסה של אלכסנדר מוקדון בכיכובו של די קאפריו לא?
אני הלכתי כמובן על דארן ארונופסקי המבריק,שמי שעדיין לא ראה את "ראקווים לחלום", שירוץ.אחד מסרטי החובה של השנים האחרונות.
נכון!!!
באז לורמן באמת אמור
לעבוד על אלכסנדר. אבל אני בכלל לא בטוח שהסרט הזה באמת יצא לפועל. אוליבר סטון הקדים אותו, ובזמן שאלכסנדר שלו יוצא לקראת סוף השנה הנוכחית, אין הרבה התקדמות בגיזרת אלכסנדר של לורמן. אולי, אם הגירסה של סטון תהיה להיט ענק, זה ייתן דחיפה לגירסה האלטרנטיבית.
ריצ'ארד קלי
ולו בגלל שאין לי ולו צל של ספק ש"דוני דארקו" הוא אחד הסרטים שהותירו בי את הרושם העמוק ביותר בזמן האחרון (שנתיים-שלוש) ובכלל.
היות וקובריק מת ויש לי סוג של טינה כלפיי אורנופסקי אחרי מיחזור פיי אל תוך רקוויאם לחלום אני דורש עוד ג'ואל שומכאר :) או שאני פשוט אסתפק בחידוש של האחים כהן שיגיע עוד כמה חודשים.
לא כמה חודשים
אלא פחות משבועיים. 'לחסל את הליידי' מגיע לארץ ב-8 באפריל.
http://www.fisheye.co.il/static/future.html
אוי, לא
לא ייתנו לנו המפיצים עוד כמה חודשים להנות מהספק שאולי הם לא גמרו את הסוס לגמרי?
אוי, לא
אל תסחף. האיש שלא היה שם היה שווה ערך לברטון פינק וצומת מילר מכל בחינה. בקיצור, שני סרטים גרועים עוד לא גומר שום סוס.
טוב, בסדר
רק בשבילך, קבל הארכת זמן עד ל-3 ביוני. מקווה שאתה מרוצה.
לא קראתי את התגובות
כי אני עצלנית ולא מבינה בבמאים, אבל שמתי לב שהרבה סרטים מצליחים בגלל עלילה ודיאולוגים, ובמקום שהתסריטאי יזכה בתשבוחות, הבמאי זוכה בהן. האמת, אני לא ממש מבינה מה תפקיד הבמאי. מי מחליט מאיזה זווית לצלם- הוא הוא הצלם? הבמאי, איך שהבנתי, הוא זה שקובע אם הגיבור יגיד את השורות תוך שהוא מגרד את אוזנו או אוכל סנדוויץ', אבל אם השחקן משחק גרוע, מי אשם?
לא קראתי את התגובות
תפקיד הבמאי:בנוגע לקביעת השוטים: הבמאי והצלם עובדים במשותף ויוצרים "שוטינג סקריפט"-רשימה של כל השוטים וכיצד הם יצולמו(תחשבו כמה זמן לקח לעשות שוטינג לשר הטבעות).הבמאי אחראי לטון הכללי של הסרט.תסריט מסויים בבימיו של וודי אלן,לא ייראה אותו דבר בבימויו של שפילברג,הטונים יהיו שונים לגמרי.הבמאי יגיד למעצב ההפקה לאיזה סגנון הוא היה רוצה ללכת עם התפאורה ,והמעצב יישם את זה.סרטים כגון "רוקי ובולויינקל" הוכיחו ששחקן ענק(דה נירו) יכול לצאת אידיוט בידיו של במאי חסר כישרון.לסיכום: הבמאי אחראי על כל המראה הכללי של ההפקה,הצלמים והמעצבים וכדומה רק מיישמים את רעיונותיו.מקווה שעזרתי
תודה רבה
ניק חמוד, אגב. הבנתי שרוב האנשים יותר אוהבים את טימון, אבל אני עם פומבה. הוא יותר נחמד.
אגב קובריק
במסגרת פסטיבל "דוק אביב" לסרטים דוקומנטריים בסינמטק ת"א שמתקיים בימים אלו, מוקרן סרט בשם "הצד האפל של הירח", שמנסה להוכיח קונספירציה פסיכית למדי:
הסרט טוען שצילומי הנחיתה על הירח, ניל ארמסטרונג, "צעד קטן לאדם" וכו' – הכל היה פיברוק. הסרט המפורסם הזה נוצר על הסט של "2001" וביים אותו לא אחר מאשר קובריק, וכל זאת ביוזמת ניקסון. זה סרט Wag the Dogי והופך תודעה ברמות קיצוניות, והוא מומלץ בחום.
מה שעוד מעניין זה שבסרט משתתפים ויויאן קובריק (אלמנתו של), יאן הארלאן (מפיקו וחתנו של קובריק), דונלד רמספלד (בימים כתיקונם שר ההגנה של ממשל בוש), הנרי קיסינג'ר, באז אולדרין ועוד.
אם אני לא טועה, לסרט יש הקרנה נוספת ביום שבת הקרוב. כאמור, מומלץ בחום רב.
זה דוקומנטרי או מוקומנטרי?
זה דוקומנטרי
זו לא הפעם הראשונה שאני שומע על זה.
יש הרבה אנשים שמאמינים שלא היה נסיון לנחיתה על הירח עד אפולו 13 וגם שם הכל השתבש.
קיבלתי פעם אימייל עם "הוכחות" לזה.
לי אישית אין דיעה בעניין, לא הייתי שם (הייתי בבטן של אמא שלי כשארמסטרונג הלך על הירח).
את המייל עם ה''הוכחות''
לזיוף הנחיתה על הירח אני מכיר, והן (כמובן) מוכיחות רק את זה שמי שכתב אותן הוא דביל או בעל חוש הומור. השאלה היא אם הסרט תומך בתיאוריה הזאת ברצינות, או כאילו-תומך בה.
זו כמובן השאלה הראשונה שעולה
תעשה מאמץ ותבוא לראות אותו (ועוד כמה סרטים. יש פסטיבל מצוין השנה, כך אומרים).
אגב ירח
היה פעם סרט כזה, משהו על אסטרונאוטים שהיו חלק מתרמית של המשטר על משלחת לחלל, והם גילו את זה רק באמצע. לא זוכר איך קראו לו. אם מישהו זוכר זה יהיה נחמד.
'קפריקורן 1'
הוא הוקרן בחינוכית כמה (וכמה) פעמים. סרט שהקדים את זמנו, בכל הנוגע לקונספירציות "הממשל, ה-FBI ןנאס"א הם אירגונים מרושעים וחסרי לב שמחסלים אזרחים תמימים בסיטונאות".
http://www.imdb.com/title/tt0077294/
יש אתר לדוק אביב עם זמני הקרנות?
כן, וכתובתו הלא המפתיעה היא
http://www.docaviv.co.il
הסרט "הצד האפל של הירח" יוקרן שוב ביום שישי ב-22:00 בסינמטק 1.
אגב מחכים ל...
אחד הבמאים היותר מסקרנים בזמן האחרון, ג'ונתן גלייזר מ'לצאת נקי' (סקסי ביסט בימים כתיקונם) הולך להוציא שני סרטים השנה ולחדור למיינסטרים בכל הכח. הראשון, birth, עם אהובת כולנו, ניקול קידמן. משהו מסתורי על אישה שמשוכנעת שאיזה ילד הוא גלגול של הבעל המת שלה. חוץ מהניקול משתתפים אן הייש, פיטר סטורמאר ולורן באקול, שהיא גלגול שני של עצמה.
אחריו יצא רימייק לסרט יפני בשם 'כאוס' עם בובי די. הלא הוא דה-נירו.
שני סרטים כאלה אחד אחרי השני מבטיחים שכולם הולכים לדבר על העילוי הצעיר גלייזר, וזאת הזדמנות מצוינת לקחת בדויד את 'לצאת נקי' ולהגיד שהכרנו אותו לפני כולם.
גו לוק גו
ולו רק בגלל הכחול הגדול המדהים ולאומתו האלמנט החמישי שאני יכול לראות עוד עשרות פעמים ולהנות כל פעם מחדש. דווקא את ג'אן דארק לא ראיתי אז מבחינתי אפשר להשמיץ אותו.
אני חושב שהסקר הוא בעצם
אני חושב שהסקר הוא בעצם תחרות בין הסרטים הקודמים של כל הבמאים הנל והכותרת היא פשוט ניסוח שונה לאותו ענין..
לא מדויק
השאלה היא לא על חלוקת ציונים לסרטים קודמים, אלא רק לסיכויים שהסרט הבא של אותו במאי יהיה טוב.
למשל מילוש פורמן – קן הקוקיה הוא יצירת מופת, ושיער הוא קאלט, אבל מאז הוא לא עשה משהו באמת משמעותי. כך שאין סיבה להאמין שהסרט הבא שלו יצא טוב.
מצד שני יש אנשים שאוהבים קאמבקים ויצביעו לפורמן דוקא משום כך. חיבה עמוקה לאנדרדוג.
דוגמא הפוכה הוא ריצ'רד קלי – עשה רק סרט אחד בחיים שלו, נעבעך. אבל יש אנשים שמצפים לראות את הסרט הבא שלו מתוך סקרנות, ויש כאלה שלא בגלל שהם חושבים שדוני דארקו היתה הבלחה חד פעמית, והם לא רוצים להתאכזב מסמאח.
הצבעה לקובריק, לא תהווה הצבעה לקובריק על סמך סרטיו הקודמים (בלבד), אלא סוג של הצהרה – "אני לא אוהב את הקולנוע המודרני", שזו הצהרה לגיטימית כמובן. הצבעה כזו תהיה הצבעת "אנטי" או מחאה בעיקר. (אם כי בסיטואציה מסוימת היא יכולה גם להיות הצבעת "פרו" למעריצים הגדולים של הסמאח.
לגבי קובריק – ראה הערתי לגבי פורמן. הסיטואציה של שניהם דומה למדי.
עין הדג שומר אמונים לארונופסקי
וזה מעניין.
עבר הרבה זמן מאז "רקוויאם לחלום" ולא בכל מקום הוא זכה להערכה שהוא זכה לה כאן. והנה, למרות שזמן רב עבר, ארונופסקי מוביל בסקר, עם רבע מהקולות. מעניין.
נו, כמובן.
כל עוד הוא לא עושה סרט חדש שמאפשר לאנשים פה לרדת עליו רצח על איך שהוא ירד מגדולתו, איבד את זה, הלך לו הטאץ' – הוא מלך.
זה ההבדל בין להיות מלך לשתי דקות ובין להיות מלך לחמש שנים.
כולם להזיז ת'טוסיק
שלוש שנים אחרי שהסקר נערך, כל הבמאים המוזכרים בו (חוץ מאחד) נמצאים בשלב כלשהו של הזזת תחת:
דארן ארונופסקי הזיז ת'תחת, באיטיות רבה, אבל בסוף הביא את 'המעיין'.
לוק בסון עשה את 'אנג'ל-A' האיום ו'ארתור והמינימונים' הפושר והכריז על פרישה (אולי בצדק).
פרנק דרבונט עובד על 'הערפל' שייצא בסתיו.
באז לורמן עובד על 'אוסטרליה' שייצא ב-2008.
מילוש פורמן ביים את 'הרוחות של גויה'.
פרנסיס פורד קופולה התעורר מהתרדמה והתחיל לעבוד על 'נעורים ללא נעורים'.
ריצ'ארד קלי הציג את 'סיפורי סאות'לנד' בקאן לפני יותר משנה, קיבל תגובות לא טובות, ומאז הוא עורך אותו. עורך ועורך ועורך. זה עומד להיות אחד הסרטים הערוכים בהיסטוריה.
ג'יימס קמרון עובד על 'אוואטאר' – אבל הוא כנראה לא ייצא לפני 2009, מה שייתן לו רווח שיא של 12 שנים בין הסרט הקודם שלו (ההוא עם הספינה) לסרט הנוכחי.
קמרון קרואו ביים את 'אליזבתטאון', וחבל.
ורק סטנלי קובריק עדיין נח בקברו. עצלן.
אחרי ארבע ומשהו שנים
דארן ארונופסקי: הוציא את "המעיין" ב-2006. "המתאבק" יוצג בקרוב בפסטיבל ונציה.![](/static/emo/tng.gif)
לוק בסון: ביים את "אנג'ל-A" החלש ואת "ארתור והמינימונים". בנוסף, חתום כמפיק על שלושה מכל חמישה סרטי פעולה שמצולמים בצרפת.
פרנק דרבונט: ביים את "הערפל" הכושל. עובד עכשיו על המותחן "Law Abiding Citizens".
באז לורמן: משלים בימים אלו את צילומי האפוס "אוסטרליה", עם ניקול קידמן ויו ג'קמן. הסרט מכוון ככל הנראה לעבר האוסקר.
מילוש פורמן: עשה את "הרוחות של גויה" שהתקבל בתגובות מעורבות. לא ידוע על פרויקט נוסף בעתיד.
פרנסיס פורד קופולה: עשה את "נעורים ללא נעורים" שנחשב די גרוע. עובד עכשיו על משהו שנקרא "טטרו".
ריצ'רד קלי: הוציא את "סיפורי סאות'לנד" שנסחב בפוסט-פרודקשן ולא הצליח להותיר חותם כמו "דוני דארקו". עובד עכשיו על "הקופסה", סיפורה של מכבי נתניה.
ג'יימס קמרון: ממשיך להבטיח ש"אוואטר" יהיה הדבר הגדול ביותר שאי פעם נראה בתחום ה-CGI. בדצמבר 2009 אמורות להתגלות תוצאות האמת.
קמרון קרואו: הוציא את "אליזבת'טאון" לפני שלוש שנים. ככל הידוע לדבי, לא עובד כרגע על משהו חדש.
סטנלי קובריק: עובד על "הניצוץ 2".
ושלושה מתוך הסרטים שהזכרת יוקרנו באייקון הקרוב.
פששש!
כבר עכשיו טרום-בכורה באייקון לאוואטר? כ-בוד!![](/static/emo/tng.gif)