"לונג, מה יהיה?",
שלח לי ברק אייסיקיו
בהול. "בכל מקום אפשרי
מספיילרים לכם את
הדוחק"ו של היום!".
"קשה. קשה. אולי נעשה
לכולם 'דווקא' ונכתוב
דוחק"ו על משהו אחר? עזוב את מה שכולם אומרים – אצלנו יהיה סרט אחר במקום הראשון!", הצעתי לו. ויודעים מה? זה עבד. מסתבר שרק צריך לחכות קצת – ותוצאות האמת כבר מספקות מהפך, שלא לדבר על סקופ. וזה אפילו דורש פחות עבודה מלנסות להתאפק מול הקופאית ולבקש "משלוח", לא "משלוחה" (רק זה היה חסר לי!).
במקום הראשון השבוע, כרגיל, יושב בגאון 'שיבת המלך'. או אולי לא הייתי צריכה להגיד "כרגיל" – זה כבר לא כל כך ברור מאליו. עם הגיעם של נתוני הקופות הראשונים (נתוני האמת של שישי ושבת וההערכות לנתוני יום ראשון), נראה היה ש'סיפורי דגים' ידיח את המלך מכסאו, ויוביל את בני האדם לעבר עידן חדש. או משהו.
אבל האמריקאים, אומה שמתגאה בהחלטות הדמוקרטיות שהיא מקבלת, החליטו, בצורה דמוקרטית להפליא, להמליך על עצמם מלך. שוב.
לאחר ירידה של 50% מרווחי השבוע שעבר, מוצא את עצמו 'שר הטבעות: שיבת המלך', בפעם הרביעית ברציפות במקום הראשון, כשבכיסו 14.2 מיליון דולר ורווחים כוללים בסך 312 מיליון. בכך הוא עקף את 'שודדי הקאריביים: קללת הפנינה השחורה' (305 מיליון), ורק עוד מיליון דולר מפרידים בינו לבין 'אחוות הטבעת'. כדי לגעת מקרוב בשיאן ההכנסות לשנת 2003 (או בסרט השני בסדרת 'שרה"ט', 'שני הצריחים'), יצטרך המלך השב לאסוף עוד 27 מיליון דולר לפחות. קשה, קשה, אבל בהחלט לא בלתי אפשרי.
במקום השני, מושפע כנראה מהאחים כהן שהחליטו לנסות את כוחם בז'אנר "בנאלי" שאיים למחוק כל סימן היכר שלהם, נמצא טים ברטון עם 'סיפורי דגים', שזה לו השבוע החמישי בבתי הקולנוע, אבל עד עכשיו הפצתו היתה מוגבלת מכדי להכניס אותו למקום משמעותי בעשיריה. עלילת הסרט מזכירה את אחד הפרקים של 'סיפורי עמים', בו מספר הסיפורים מספר לצופים על קורותיו ביום אחד מסוים: אד בלום הזקן (אלברט פיני), נזכר בסיפורים מעברו. את אד בלום הצעיר מגלם אוון מק'גרגור. הביקורות מופתעות: ברטון, שסרטיו ידועים באווירה האפלה והמאיימת שלהם, יצר סרט בהיר, עם המון כתמי צבע עליזים. ולמרות השינוי הקיצוני של האווירה, המבקרים אוהבים. ברטון, הם אומרים, זנח את הציניות המרוחקת וכבר לא מפחד להתעסק עם רגשות של אנשים, כאלה שממש עשויים להסתובב במציאות שלנו. שלא תחשבו שזה רומז לסרט רגיל – זה סרט מוזר, מזהירים המבקרים. מוזר מאוד, אפילו. ואנשים שמעדיפים סרטים קונבנציונליים עשויים לחוש קוצר רוח כלפי הסרט הזה. אבל הוא שווה את המאמץ, גם בגלל הסרט, וגם בגלל אלברט פיני ואוון מק'גרגור הנפלאים. אלינו יגיעו הדגים ב-26 לפברואר.
במקום השלישי, עם ירידה של 47% (שזה סביר, בהתחשב בנסיבות), נמצא הסרט ההוא עם סטיב מרטין ושנים-עשר הילדים שלו.לא הייתי טורחת להזכיר אותו אלמלא הוא עבר את קו ה-100 מיליון, ובכך רשם שיא קטן לשנת 2003: במהלך השנה עברו 26 סרטים את מחסום ה-100 המכובד, והטבלה לא נסגרת ב-26 הנועזים הללו. ישנם עוד כמה סרטים נוספים מ-2003, שהכנסות של 100 מיליון דולר הן רק עניין של זמן עבורם.
החורף שלאחר הכריסטמס, וחודש ינואר בפרט, ידוע לשמצה כתקופה שבה יוצאים סרטים גרועים, שלאיש אין חפץ בהם. רובם לא ממש מחורבנים ללא תקנה, רק מפוספסים. ינואר הוא החודש לסרטים שבשלב התסריט נדמה שהיה להם פוטנציאל, אלא שבמעבר לסרט מצולם משהו התפקשש עד ליצירת סרט שמתחנן שהאולפן ייתן לו זריקת הרדמה כאקט הומני. האולפנים תאבי הבצע שולחים את הסרטים הללו לזירת ההתאבדות של ינואר, משם ייעלמו במהרה כשיתברר, כצפוי, שאף אחד לא באמת מתעניין בהם.
שני סרטים כאלו יצאו השבוע למסכים: 'Chasing Liberty', בכיכובה של מנדי מור, ו-'My Baby's Daddy' (שבמקור בכלל נקרא
'My Baby's Momma'). למרות ש'האבא/האמא של התינוק שלי' נחשב למחורבן יותר מבין שני הסרטים (הוא אפילו לא הוקרן למבקרים), הוא הרוויח יותר מהסרט של מור.
'My Baby's Daddy' מספר על שלושה רווקים הוללים, שיום אחד, מגלים במפתיע שהחברות של שלושתם נכנסו להריון באותו זמן בדיוק! עכשיו הם עוברים תהליך משעשע ומרגש (נו, מה) בו הם לומדים על עצמם, על אהבות ועל קהל שמפטיר "ווטאבר". אחד המבקרים פישט את העניינים: "יש כמה סצינות בסרט שמצביעות בבירור על כך שזה לא כשרון שמדבר מהמקלדת של התסריטאי. זה קוקאין".
גם אצל מנדי מור המצב לא טוב. אף אחד לא ציפה לגדולות ונצורות מ-'Chasing Liberty', ובכל זאת הסרט אכזב. מור היא בתו של נשיא ארצות הברית, וככזו, סדר היום שלה מתוכנן לפרטי פרטים, מסוקר ללא הרף בידי החדשות, והיא לא הולכת לשום מקום בלי מאבטחים. כל מה שהיא רוצה זה להיות חופשיה. ולכן, במהלך נסיעה דיפלומטית לאירופה, היא בורחת, ופוגשת בחור עמו היא מטיילת באירופה, ומתאהבת בו. אך אויה! מה יהיה כשתחזור הביתה, לאביה הנשיא הכל יכול? והו, איך תספר לבחור מיהי, כשזה עלול לגרום לו לעזוב אותה ולרסק את ליבה הקט, הרועד ביפחות מרטיטות קרביים?
חבל, אומרות הביקורות. מנדי מור ('סיפור אהבה בלתי נשכח') לא שחקנית דגולה במיוחד ועיקר הכוח שלה נעוץ בדמויות חזקות ובעלות נוכחות. אלא שהתסריטאי צייר אותה הפעם כעלמה במצוקה, ולכן גם הסרט עצמו נכנס למצוקה. הסרט היה עשוי להיות סביל בעיני קהל היעד המדויק שלו, ממשיכות הביקורות, אבל אפילו נערות פתיות לא תצלחנה לסספנד את הסרט כראוי, ועל כן הן תגלנה שהוא לא אוורירי וכיפי, אלא מנסה להרוויח על גבן כסף.
בשבוע הבא יגיעו 'Teacher's Pet' המצויר, 'טורק' (הסרט הזה עם האופנועים), ו-'Along Came Polly' (עוד קומדיה עם בן סטילר).
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
''אין צדק בעולם'' או: מיומנה של כותבת דוחק''ו.
(נכתב לפני 4:42, אז סיימתי את כתיבת הדוחק"ו, ובעצם, נכתב עוד לפני שהתחלתי לכתוב את הדוחק"ו).
אלוהי הדוחק"ו האיר אלי פניו עם נתונים מפתיעים, ובשמחה רבה התיישבתי לבזבז זמן ביעילות, והזמנתי את אין אור למשחק רשת שיהרוס לשנינו את המקלדת.
"A required DLL is missing", בישר לי המחשב בשמחה.
כשהנסיונות להתקין את ה-dll הסורר לא עלו יפה, תקפתי את הבעיה מזווית אחרת: מצידי שיהיה משחק אחר. העיקר לבזבז זמן ביעילות. הרצתי את ה-exe, המסך כחכח קלות, ושולחן העבודה הזעים אלי פניו כמקודם (הוא תמיד מזכיר לי שיש לי טונות של דברים לעשות). אה. אי אפשר לשחק בזה ללא כרטיס קול. באמת נחמד מצידם.
"אולי תחליפי עם רד מחשבים?", הציע אין אור.
"השתגעת? הוא יהרוג אותי אם הוא יידע שאני מנסה לבזבז זמן!". אבל ליבן של הג'ירפות אינו רך, ובאותה נשימה ניסיתי את מזלי: "רד, אולי תיתן לי לשחק קצת במחשב?".
הדג, שהתפוצץ מצחוק (סיפרתי לו מה קרה), הסכים, לפנים משורת הדין, לפנות את המחשב שלו ל-5 דקות.
"שני המחשבים אינם מחוברים לרשת בחיבור ישיר!", בישר הדמו.
אין אור ואני התנתקנו מהאינטרנט והתחברנו שוב. נכנסתי שוב לדמו ברשת. וחיכיתי. וחיכיתי. וחיכיתי. האייסיקיו דמם.
"מה קורה? למה אתה לא אונליין?" (לפעמים טוב שיש טלפון).
"אני לא מצליח להתחבר".
עם הזנב בין הרגליים פיניתי לרד את מקומו ליד המחשב. הוא צחק עלי.
אלוהי הדוחק"ו דאג לי לדוחק"ו מעניין, ועכשיו הוא דורש שאכתוב אותו לפני 5 בבוקר. אין צדק בעולם.
זה מצחיק, כי היו המון כתבות על ''נפילת המלך''.
אמרו את זה בחדשוטק, אמרו את זה ב-YNET… זה יותר מותח מקולות החיילים…
312 מיליון
בשלושה שבועות זה לא ממש נפילה.
לפי boxofficemojo הוא עדיין הסרט המוביל בטרילוגיה:
http://www.boxofficemojo.com/franchises/vs-lotr.htm
ב''נפילת המלך'' הכוונה היתה
ש'שיבת המלך' הפסיד את המקום הראשון בטבלה לטובת 'ביג פיש', לא שההכנסות שלו מאכזבות. הרי ברור שהן לא מאכזבות.
נו,
ובדיעבד יצא דוחק"ו מקסים. אז אולי עדיף שה-DLL החסר היה חסר.
ואולי
עם ה-DLL היה יותר מקסים? אה…
נכון.
עכשיו אני שמח שלא היה לי כוח לכתוב דוחק"ו אתמול.
מקור לתסריטים
שלום
מישהו פה מכיר אתר טוב או מנוע חיפוש שאפשר למצוא בו תסריטים של
סרטים שכבר יצאו לאקרנים
נסה כאן
http://www.script-o-rama.com/snazzy/table.html
וכאן –
http://www.script-o-rama.com/snazzy/filmtranscripts.html
אולי אדון ברטון
החליט לקחת פסק זמן קצר לפני שהוא מכין לנו איזו הירושימת-ברטון בדמות הריימיק לצ'רלי והשוקולדה (מרלין בסוף נכנס או לא?). נקווה לטוב.
בכל מקרה הפוסטר של הסרט זוכה אצלי לתואר הפוסטר היפה ביותר למילניום הנוכחי.
אולי אדון ברטון
מה דעתך לתת לנו איזה לינק חביב שכולנו נוכל להנות מהפוסטר?
טא-דאם!
טא-דאם!
איזה פוסטר מהמם!!!
נ.ב היום יום הולדת לאורלנדו בלום! מזל טוב.
תהרגו אותי,
אין לי מושג מה ההתלהבות מהפוסטר הזה.
תהרגו אותי,
הוא כזה מקסים ומצממרר. והוא שונה מאוד מהפוסטרים שראיתי עד היום. לא יודעת למה, אבל לדעתי הוא נורא מיוחד.
דרך אגב
קוויתי שתפרסמו את התוצאות של טקס איגוד המבקרים.
יש למישהו איזה לינק נחמד (ורצוי בעברית) לתת לי?
דווקא בעברית?
הנה:
http://e.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=category&path=200&id=490230&news=1
דווקא בעברית?
תודה רבה. אומרים שהוא מנבא את התוצאות של האוסקר. ושר הטבעות זכה בפרס הסרט הטוב ביותר ופרס הבימאי. יש יש יש!
אומרים את זה כמעט על כל טקס בזמן הקרוב
אח"כ אומרים שגלובוס הזהב הוא בעל ההשפעה הגדולה ביותר על בחירת המועמדים ושפרס גלדת השחקנים הוא המנבא האמין ביותר לקראת האוסקר. בכנות, אני לא רואה הבדל רציני בהשפעה שלהם. אולי רק גלובוס הזהב עוד משפיע קצת יותר בגלל החשיפה התקשורתית הגדולה במיוחד שלו.
אומרים את זה כמעט על כל טקס בזמן הקרוב
לא אבל זו עובדה שבארבעת הטקסים האחרונים של פרסי איגוד המבקרים הסרט שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר זכה גם באוסקר. לא דיברתי על השפעה אלא על נבואה.
ואיך אפשר להתווכח עם נבואה מבוססת היטב?
אבל אותו הדבר קרה גם בגלובוס הזהב
ככה זה לפחות בשבע השנים האחרונות. ב-1996 הם "פישלו" כשהעניקו פרס ל"בייב" ול"על תבונה ורגישות" במקום ל"לב אמיץ". אני מודה, בכל זאת, שלגלובוס הזהב יש סיכוי יותר טוב לנבא את הזוכה באוסקר לסרט הטוב ביותר כי בגלובוס מעניקים את הפרס גם לסרט הקומי/מוזיקלי וגם לסרט הדרמתי, מה שמעלה את הסיכויים לניחוש נכון פי שניים. מכיוון שהטקסים האלה נוטים לפעמים להשפיע אחד על השני ומסתמכים על טעם מאוד דומה, אני לא בטוח שאחד מהם מנבא יותר טוב מאחרים. חוץ מזה, צריך גם להתחשב באפשרות שבאקדמיה יחליטו פתאום להשתגע ולהעניק פרס למישהו לא צפוי. לדוגמה: אוסקר על התסריט המקורי ל"דבר אליה", אוסקר לבמאי ולשחקן הראשי ל"הפסנתרן", ואנשים עדיין מדברים על האוסקר של מריסה טומיי.
עוד גורם חשוב הוא הפוליטיקה ומערכות היחסים הפנימיות בתעשיה. הזכיה של פולנסקי בשנה שעברה הייתה מפתיעה כי חשבו שהאקדמיה לא תרצה להזדהות עם עבריין נמלט, בלי קשר לכישוריו. השנה, אני בספק אם יעניקו לטום קרוז אוסקר (או אפילו מועמדות) מכיוון שניקול קידמן אמורה להגיש את הפרס. במקרה הזה, סביר להניח שיבררו מראש אם יש בכלל סיכוי שהיא תרצה להגיש לו פרס, או שפשוט ליתר בטחון ימנעו מבחירה בקרוז.
אאל''ט, בשנה שעברה פרס השחקנית הלך לרנה זלווגר בגלובוס,
ולקתרין זיטה ג'ונס באוסקר. זה לא 100 אחוז.
אק''ט (את קצת טועה)
קתרין זטה ג'ונס הייתה מועמדת בגלובוס לשחקנית הראשית, אבל זכתה באוסקר דווקא לשחקנית המשנה. שתי המועמדויות היו על אותו התפקיד בשיקגו.
רנה זלווגר זכתה בגלובוס כשחקנית הראשית בקומדיה/מיוזיקל.
ניקול קידמן זכתה בגלובוס כשחקנית ראשית בדרמה ולאחר מכן באוסקר.
לא טענתי שהניחוש בטוח במאה אחוז, אלא שבגלובוס יש סיכוי טוב יותר לנבא את הזוכים באוסקר לסרט ולשחקנים הראשיים בגלל החלוקה לשני ז'אנרים.
אק''ט (את קצת טועה)
מה זה משנה. העיקר ששיבת המלך יזכה בכמה שיותר פרסים, רצוי בסרט הטוב ביותר ובפרס הבימאי שמאוד מגיעים לו (וגם בפרס על האפקטים המיוחדים, אבל זה ברור שיתנו לו.)
מממ... עשיתי קצת מישמיש מהדברים.
אבל תודה. ואני באמת מקווה שהפעם שרה ייקחו את פרס הסרט.
והנה מועמד ליומית הבאה
אנג לי מביים את הית' לדג'ר וג'ייק ג'ילנהול כשני קאובויים מאוהבים.
http://www.salon.com/ent/movies/feature/2004/01/14/brokeback/index.html
והנה מועמד ליומית הבאה
אחד בשני?
{נרגש מדי מכדי להתבטא מילולית}
(מילא קולה, מה עם ריר שנשפך על המקלדת? על זה יש אחריות?)
הם יאכלו פודינג?
לא, ברצינות, הם יאכלו פודינג?!
http://www.geocities.com/d300g/southpark209.html
אז זה אומר שסוף סוף מישהו מתכוון להסריט את יצירת המופת מסאות'פארק?
אני הייתי קודם.
והנה עוד אחד
הסימונים המעצבנים המזהים כל עותק של סרט גרמו לזיהויו של מדליף סקרינרים, שחקן קולנוע וטלוויזיה בן שבעים:
http://www.cnn.com/2004/SHOWBIZ/Movies/01/13/film.oscar.screeners.ap/index.html
אוף טוויק רציני...
יש דבר כזה מלך האריות שלוש?
ואם כן, מישהו יכול לספר לי במה מדובר?
מדובר בשיחזור של הסרט הראשון
מנקודת מבטם של טימון ופומבה. ולפי הטריילר נראה שהוא יכיל גם כאילו-מאחורי הקלעים וכאילו-פיפוסים.
במחוזות אחרים, דרך אגב, הוא ידוע בשם 'מלך האריות 1.5'.
מדובר בשיחזור של הסרט הראשון
אוף. לא נמאס להם למחזר את הסרטים שלהם שם בדיסני? ואם כבר מחזור אז שלפחות יהיה מחזור מעניין. וואטבר, זה לא כאילו אני באמת אטרח לראות את זה או משהו (אלה אם יצמידו לי אקדח לרקה, וגם אז לא בטוח).
לא עקרוני אבל...
הידעת? שמו של השחקן הצעיר והמוכשר שמשחק ב"סיפורי דגים" אינו אוון מק'רגור אלא יואן מק'רגור. ספרו זאת לחבריכם!
לא נורא, לפחות גרמתם לי להרגיש חכמה לשם שינוי.
לא עקרוני אבל...
יש באמת בעיה עם השם של שומתון היקר, באנגלית שמו נכתב
עכשיו- בעיברית אפשר לומר או לכתוב את השם בהרבה דרכים, הנה כמה נבחרות מאתרים\עיתונים שונים-
יואן, אוואן, אואן, יואין (כן כן במקומות לא מעטים ככה כותבים את השם שלו) ושאר ירקות ופירות העונה. אישית אני קוראת לו יואין כי זה פשוט מצחיק.
אני קורא לו אורלנדו.
אני קורא לו אורלנדו.
למה?
כי זה מאוד משעשע
לקרוא למישהו בשם שאינו שלו. לא?
הדברים שמשעשעים אותך...
מפחיד
זו היתה ציניות,
מעין ירידה שכזאת על אחת ההודעות שמעליי.
בכורה ארצית לגוטיקה ביום ראשון הקרוב, ולא כפי שנכתב
"בטכניון.
בשעות 20:00 ו- 22:30
קולנוע בית הסטודנט.
סטודנט – 12 ש"ח
בן/בת זוג – 18 ש"ח
VIP (אח"מ) – 20 ש"ח"
ועכשיו רק נשאר לשאול – מה זה VIP ?!
אחד שמשלם יותר כסף.
כן, אבל מה הם מקבלים ?
אולי הכוונה לאורחים, כלומר לא סטודנטים.
בכורה ארצית לגוטיקה ביום ראשון הקרוב, ולא כפי שנכתב
בטח הכוונה בvip זה שהוא מקבל תנאים יותר טובים (מישהו הזכיר מקום לרגליים?) לצפייה בסרט או משהו שהוא מקבל במהלך ההקרנה.
(מישהו הזכיר קולה ופופקורן גדול חינם חינם?)
יואן מקרגור.
לא אוון, כפי שכתבה לונג בדוחקו. הצירוף של ew נהגה כמו ב-new.
אין לי בעיה עם ניטפוקים, כל עוד הם עקביים.
בפעמים הקודמות שקראתי לו יואן, ישר קפצו עלי (לא את) ואמרו שכותבים את זה אוון. מה יהיה?
ב-imdb כתוב בפרוש
מקווה שהלינק עובד:
http://www.imdb.com/name/nm0000191/bio
אוה. אני מקווה שתסלחי לי
על שלא נכנסתי לביוגרפיה שלו בימד"ב לפני כן. גם לא לזו של אורלנדו בלום, או של כל מרטיט לבבות אחר.
בעצם, coming to think about it, יש מעט מאוד שחקנים שמספיק מעניינים אותי כדי לקרוא את הביוגרפיה שלהם.
טוענים שההודעה הזו נשמעת אנטי.
לא זו היתה כוונתי. סליחה.
לא זו הנקודה.
בתור אחת שכותבת דברים, אחריותך לדעת איך כותבים אותם, וכשהמידע נמצא באינטרנט גם אין לך תירוץ לא לדעת.
סלחתי.
נכנסתי לשם רק כי קיוויתי שיש שם הערה לגבי הגיית שמו.
ב-95 (טריינפוטינג) עוד הייתי מספיק צעירה ופותה כדי להעריץ שחקנים. אבל חלפו מאז אי אלו 9 שנים ומאז החכמתי מעט.
אז אם כך,
גם לא כותבים יואן, אלא בכלל יואין.
אמרו מעתה, יואין מק'גרגור.
נטפוק על נטפוקך
*כותבים* Ewan כלומר יו-אן.
*אומרים* – לפי הכתוב ב-imdb – יו-אין.
לדעתי זה בכל זאת יואן. יש סדרה אמריקנית שמשודרת בערוץ 3 בימי שישי בלילה, בסביבות חצות (על גבול השפיות שמה) ויש שם דמות – בריטית – ששמה יואן. ובכלל, די בקצת היכרות עם שמות בבריטניה דרך סדרות וביקורים שם כדי שיהיה ברור שזה יואן. ההברה השניה בקושי נהגית. הא' היא כמעט בשווא.
נטפוק על נטפוקך שעל נטפוקו
לפי ימד"ב [1] שם הדמות היא לא Ewan, אלא Euan.
צודק. לגמרי.
אבל ההבדל הוא בהברה הראשונה- בחלק של ה*יו* (שעכשיו כבר די מוסכם על כולם אני חושבת שצריך לומר יואן או יואין ולא אוון).
חיפוש בגוגל נותן 650,000 היטס ל-Ewan ו-92,000 היטס ל-Euan.
לא. את צודקת. (את אישה. זה אצלך בהגדרה)
אני מקווה שלא באמת חיפשת את שניהם בגוגל.
בשביל דברים כאלו יש את גוגל-פייט:
http://www.googlefight.com
אגב, תמי זה קיצור מתמר?
לא. אמא שלי החליטה להיות מקורית.
בתעודת הזהות שלי כתוב תמי.
אז לא חשוב
תרגומון זה קיצור מאמנון. לכן תמיד נחמד לי לפגוש תמר.
ראיתי היום
את חיוך של מונה ליזה והיה ממש…איך לומר..משעמם. מחכה לביקורת.
רציתי לחלוק,
שראיתי את סיפורי דגים, ומדובר בסרט קסום ומקסים, מצחיק, מרגש וחלומי במיטב המסורת הברטונית. התחברתי מייד לאדוארד ובנו בכל גיל ובכל תקופה, וישבתי עם חיוך דבילי כל הזמן, גם כאשר היו לי דמעות בעינים.
אין צורך לציין שהסרט מהמם ויזואלית.
זה כמו אגדה, אבל למבוגרים, ומציאותית. וכל כך מקסימה.
אני באמת שמח לשמוע.
אולי טים ברטון צריך לעשות רק סרטים על אנשים שקוראים להם אדוארד?
גם וינסנט וג'ק ואיכבוד זה לא רע.
ביטלג'וס, ביטלג'וס, ביטלג'וס
למרות שבאמת עושה רושה שברטון אוהב את השם אדוארד: המספריים של אדוארד, אד ווד, סיפורי דגים.
לאנשים שקוראים להם אדוארד
או יואן, או אוון, או יואין, או אואן….
או איאוון.
אנשים עם הרבה א' בשם?