במקור: :Terminator 3
Rise of the Machines
במאי: ג'ונתן מוסטאו
תסריט: ג'ון ד. ברנקטו,
מייקל פריס, טדי סרפיאן
שחקנים: ארנולד שוורצנגר,
ניק סטאל, קריסטנה לוקן, קלייר
דיינס, דייויד אנדרוז
יום אחד בקיץ של שנת 1997, כך סיפרה לי אישה תמהונית בשם שרה קונור, מערכת מחשב בשם סקיינט תזכה למודעות עצמית, ותתחיל להשתלט על העולם. התוצאה, כמובן, תהיה כאוס. המקרר שלכם ישאיר את האור שלו דלוק גם אחרי שתסגרו את הדלת שלו. המכונית שלכם תאיץ מרצונה החופשי למהירות של 136 קמ"ש ותגרום לכם לקבל דו"ח על מהירות מופרזת שלא בצדק. אה, וגם תתרחש איזו שואה גרעינית שתהרוג כמה מיליארדי בני אדם ותגרום למכונות להשתלט על העולם.
המכונות האלה, במפתיע, לא יבחרו לאחסן את כל בני האדם בתוך אינקובטורים ולהשתמש בהם בתור מקור אנרגיה. הן לא צריכות את בני האדם בתור מקור אנרגיה. הן מעדיפות להשתמש בהם בתור מטרות קליעה מהירות ומתוחכמות במיוחד. אז הן יתחילו לצוד אותנו. לשם כך, הן יבנו המוני רובוטים בדמותו של ארנולד שוורצנגר. חמוש במכונת ירייה. או, כן.
אבל ההשתלטות העוינת של המכונות על העולם לא תעבור בשתיקה. את קומץ בני האדם הנותרים יוביל אדם בשם ג'ון קונור. אותו ג'ון קונור הוא אדם כה חשוב, עד כי המכונות משקיעות משאבים עצומים על מנת להרוג אותו. יותר מכך, הן מוכנות אפילו לשלוח רובוטים רצחניים לעבר על מנת להרוג אותו.
כך, לפחות, מלמלה שרה קונור במהלך סרטי 'שליחות קטלנית' הקודמים. אבל אם, באופן פלאי כלשהו, הצלחתם לפספס את אחת מ-800 ההקרנות שהיו לסרטים האלה בערוצי הטלוויזיה השונים, אתם באמת מבזבזים את הזמן שלכם. 'שליחות קטלנית 3' יוצא מנקודת הנחה שכל אדם מתורבת ראה את הסרט הקודם בסדרה, וכנהוג בסרטי המשך בשנה האחרונה, מאיץ למלוא המהירות כבר מהרגע הראשון.
שרה קונור, כך מספרים לנו, מתה. ההיסטוריה של העתיד, בעקבות הארועים שתועדו בסרט השני, עברה שינוי קל. כעת, בשנת 2003, המכונות לא השתלטו על העולם וג'ון קונור לא הפך למנהיג של שארית המין האנושי. היחיד שלא לגמרי מאמין בכך הוא אותו ג'ון קונור. הוא מנותק מהמערכת: ללא משפחה, ללא כתובת, ללא טלפון. כל זאת, כדי שאם ועוד רובוטים רצחניים יישלחו אחריו, הם לא יוכלו לאתר אותו.
ואז, יום בהיר אחד, ג'ון קונור מגלה כי הוא לא סתם פרנואיד. בעקבות סיבה מסתורית כלשהי, שוב מופיע (או יותר נכון, מופיעה) "טרמינייטור" על מנת להרוג אותו. חוץ מזה, הפעם המכונות חושבות קצת יותר בגדול, והמחסלת (קריסטנה לוקן, אלוהים יברך את נשמתה) אמנם תשמח להרוג את ג'ון קונור, אבל בינתיים משקיעה את זמנה בחיסול כל הסגנים שלו, הכוללים גם בחורה אחת בשם קייט ברוסטר (קלייר דיינס).
להגנתו של ג'ון קונור נחלץ, כמו בפעם הקודמת, אחד מהרובוטים שנראים כמו ארנולד שוורצנגר. אבל הפעם, מסתבר, המלאכה המוטלת עליו הולכת להיות קשה אפילו יותר. הטרמינאטריקס שייכת למודל מתוחכם במיוחד: מכונת הרג שיכולה להשתלט על מכונות אחרות ולהוציא כלי הרס מאיימים מכף היד שלה, אם היא רק רוצה. וארנולד? הוא כבר נחשב מודל מיושן (ובצדק. בן כמה הבנאדם? 60?). לא משהו שיהווה, לכאורה, איום על קריסטנה לוקן המהממת.
מה שמוביל, כמובן, לסצינות אקשן מרהיבות. למעשה הצירוף "סצינות אקשן מרהיבות" בקושי עושה צדק לסרט הזה. דקות בודדות לאחר תחילת הסרט, מצאתי את עצמי כבר בתוך סצינת האקשן הראשונה. ואחריה? סצינת אקשן אחת רודפת את השנייה. מרדפי מכוניות וקטעי ירי מרהיבים דורכים אחד על העקבים של השני. את כמות ההפוגות בהן האדרנלין כן מפסיק לזרום אפשר לספור על יד אחת. האיכות של סצינות האקשן האלה בקלות יכולה לגרום לשאר סרטי הקיץ להחוויר מבושה. אין כאן תעלולי "זמן קליע" בסגנון המטריקס, אבל יש כאן רובוטים שהולכים מכות והורסים חצי מהסביבה שלהם בדרך, בריחות נואשות במיני כלי רכב מהטרמינייטורית-הכל-יכולה ופיצוצים. הרבה פיצוצים. למעשה, אם אתם שייכים לסוג האנשים שהרס סביבתי עושה להם את זה, אתם יכולים להפסיק לקרוא את הביקורת כאן ועכשיו, ולרוץ לראות את הסרט.
ולמרות הקצב ההיסטרי של הסרט, קשה מאוד להגיד עליו שהוא "עוד סרט קיץ טיפשי". בין פיצוץ אחד לשני שזורה עלילה חזקה, המצליחה לפתוח באלגנטיות את הסיום הסגור-לכאורה של הסרט הקודם בסדרה, ולסחוב את כל הסרט מבלי לגרום לו להתדרדר לרמות מטופשות מדי. בין סצינת קרב אחת לשניה אפשר למצוא גם המון הומור וקריצות לסרטי 'שליחות קטלנית' הקודמים.
העבודה של השחקנים, בכל הבאלגן הזה, מצטמצמת פלאים. התפקיד של קלייר דיינס מתבזבז בעיקר על צרחות. ניק סטאל (בתפקיד ג'ון קונור הבוגר) מסתובב עם הבעת הלם קרב רוב הסרט, ומקריסטנה לוקן וארנולד שוורצנגר בתפקיד הרובוטים אף אחד לא מצפה ליותר מדי. שניהם, לצורך העניין, לא ראויים לנשק את בהונות הרגליים של רוברט פאטריק בתפקיד הבחור הרע מהסרט הקודם. אבל את רוב הזמן הם מבלים בעיקר בריצה ממקום למקום תוך כדי שימוש בנשק חם, אז באמת קשה להגיד שהתפקיד הזה דורש מהם יותר מדי.
כן, מעריצים ותיקים של סדרת סרטי 'שליחות קטלנית' יוכלו להתלונן. לא מדובר בסרט אפלולי ומהורהר כמו הסרטים הקודמים. בסך הכל, 'שליחות 3' הוא בראש ובראשונה פצצה של אקשן טהור, אבל דרוש אדם רע יותר ממני על מנת לזקוף את זה נגדו. קטעי האקשן של הסרט מתחברים בצורה כה נהדרת אחד לשני, העלילה זורמת בטבעיות שתגרום לסרטים כמו 'מטריקס Reloaded' להסמיק מבושה, והכל ביחד גרם ל-100 הדקות של הסרט לעבור מבלי שבכלל הרגשתי בכך. קהל הפסימיים אשר דאג כי הסרט השלישי יהיה בעיקר המשכון-מאולץ יכולים לנשום לרווחה: הטרמינייטורים חזרו, והם עדיין שולטים.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- FAQ
- אתר מעריצים
- טרמינייטור 2029
- שוורצנגר
- קריסטנה לוקן
- קלייר דיינס
- בעיות מסע בזמן: טרמינייטור
- עולם האנדרואידים
- סקיינט
- רובוטיקה
- שואה גרעינית בצופן התנ"ך
אהרו''כ?
ציפינו וציפינו, ראינו טיזרים וטריילרים, שוחחנו שעות על איך התסריטאים יצליחו לפתוח את החותם שנסגר על סיפורן של סקיינט וסייברדיין בסרט הקודם, איך תוסבר הזדקנותו של שוורצגנר, ועד כמה הסרט הזה לא יוכל אפילו לראות את הקרסוליים של השני, אא"כ הוא ישתמש בטלסקופ.
ואז הוא הגיע. קודם כל, אני אודה – זה סרט אקשן טוב. הוא טוב בהרבה מכל מיני סרטים ממינו שראיתי לאחרונה, אבל זה עדיין לא מספיק.
מדובר ב-Terminator, אחרי הכל. מסרט שכזה אני מצפה לא רק לפיצוצים, אלא גם לעלילה מהודקת, לאמירה משמעותית על החיים ולהרגשה של "וואו" אחרי כל צפייה.
כאן, הסרט פשוט לא מספק את הסחורה.
כמו כל סרט המשך שיודע שהוא לא מספיק טוב, הוא מלא בהתייחסויות לסרטים הקודמים, מתוך ידיעה שהן אלה שימשכו את הסרט הלאה, ויעלו חיוך על שפתיהם של הצופים.
למען האמת, הוא הסרט הכי קומי מכל השלושה, וכל כמה דקות נשמע איזה פאנץ' ליין הומוריסטי מכיוון אחת הדמויות. חלקם מצחיקים, מקצתם מביכים, אבל ככלל, אני לא מקבל באהדה צחוקים בסרט שכזה, לא מסביבי, ובטח לא כשהם יוצאים מהפה שלי.
אז אהבתי אותו, כן. הוא היה 100 דקות של פאן טהור, כיאה לסרט קיץ שמכבד את עצמו.
אבל בשביל להקרא "שליחות קטלנית 3" הוא צריך להיות הרבה יותר מזה.
יאפ.
כשסרט עסוק מדי בלצטט קלאסיקות, הוא לא יכול להיות בעצמו קלאסיקה. כשסרט המשך עסוק בלהזכיר את הסרטים הקודמים, הוא לא יכול להפוך בעצמו למשהו אייקוני וחד פעמי. נחמד זה כן, קלאסיקה זה לא.
ומה רע ב''נחמד''?
*שומע פרל ג'אם ושוכח מהכל*
לדעתי לפחות, תפקיד סרטי ההמשך מעולם לא היה "להתעלות על המקור" או חלילה וחס להמציא את הגלגל הקולנועי מחדש. אולי כואב בנקודה רגישה לחובבי סרטי T הראשונים בראותם מחזור של שורות ופיצוצים הנושא את השם המכובד T3..
לדעתי, תפקידו של סרט המשך צריך להיות:
+ סגירת קצוות עלילתיים מהסרט הראשון.
+ הצגת האירועים שהביאו לידי הסרט הראשון.
+ המשך קליל של התפתחויות בעולם הסרט המקורי.
כל היומרה של במאים היום ליצור סרטים "בלתי נשכחים" מובילה ליותר מדי תוצרים שאינם שווים את זמן הצפייה בהם. בT3 כיוון הבמאי לסרט אקשן קליל בעולם Terminator, וכך היה..
הסרט כיף. מעביר את הזמן. מהווה נושא לשיחה קלילה בין אנשים קלילים מעל משקה קל (או בקבוק בירה..). אותי לא ישכנעו שהסרט היה רע.
לרגע לא אמרתי שהיה רע.
אבל תשווה את זה ל'שליחות 2'. 'שליחות 2', סרט המשך ללא ספק, היה סרט ענק. השאלה בדיונים על בירה אחרי הסרט היתה האם הוא טוב יותר מהסרט הראשון. בכל מקרה לא היה ויכוח על זה שהעולם הוא מקום טוב יותר אחרי ש'T2' יצא. בוודאי ובוודאי שהוא לא פגע בכבוד הסדרה. ו'T3'? סתם. לא רע. סרט המשך, נו. לא מבייש את הפירמה, אבל גם לא עומד באותה ליגה.
כמו שלא צריך לתת הנחות לסרטי קומיקס (כאילו, "זה היה מטופש גם במקור") או לסרטים ישראליים ("אין תקציב"), לא צריך לתת הנחות גם לסרטי המשך. נכון, לא כל סרט יכול להיות ענק, אבל כל סרט צריך לנסות. גם סרטי המשך.
אם היום היה יוצא T2
אז היית אומר עליו אותו דבר בקשר למספר 3. החלק השני היה מיוחד בכך שמבחינת אפקטים הוא היה חדשני בתקופה שאפקטים ממוחשבים עדיין לא היו חזקים כל כך. היום כל סרט משתמש באפקטים כאלה וקשה יותר להפתיע אותנו ולכן צריך להשקיע יותר בתסריט ובסיפור טוב, ובזה "שליחות קטלנית 3" עומד במשימה היטב!
שטויות
ב'T2' היו אפקטים מהפכניים, כן. אבל זה לא היה הדבר הטוב היחיד בו. אתה חושב שב-12 השנים שעברו מאז 'T2' הפך מיצירת מופת לסתם סרט בסדר, רק בגלל שהפעלולים שלו התיישנו? אני לא. הוא היה סרט גדול גם אם הוא היה יוצא היום. הסיפור ב-'T3', פרט לכמה פרטים (כמו הסוף המצוין), הוא חיקוי של הסרטים הקודמים. חיקוי מצוין, אבל רק חיקוי.
זה גם הסיפור
של אלפי סרטים אחרים.
כל עוד הסרט נעשה כמו שצריך, והמחזור הוא לא בכזו מידה עד שכל מה שאפשר לעשות הוא לגחך, הכל בסדר.
באותה מידה
אפשר להגיד שכל קומצדיה רומנטית היא העתק מושלם של זו שקדמה לה.
(זהירות! ספוילר לכל קומדיה רומנטית בנמצא)
נפגשים שני אנשים ומתאהבים לאורך תהליך כלשהו. קושי מסוים מאיים להפריד ביניהם לנצח אבל בסופו של דבר הגיבורים מתמודדים עם המשבר וחיים באושר ובעושר.
ועם כל נקודות ההשוואה, T2 היה סרט מעניין, עם אווירה מצוינת ועם מספיק רעיונות חדשים בשביל לא להדביק עליו את המדבקה "נו, עוד המשכון".
לא היתה מוסיקה?
לא שמתי לב. אני דוקא נהניתי מה"מוסיקה" של ההרס והחורבן
ואפרופו הוריו המאמצים של ג'ון קונור: האבא, עשור וקצת אחרי, צץ כג'ורג' מייסון, ראש ה-CTU, בסדרה "24".
האבא
צץ בכל חור, וגם מופיע ברוב הסרטים של ג'יימס קמרון. אני אוהב אותו דווקא בתור שחקן קומי, בסרטים כמו "התוכנית של סוזן".
אופס
ההורים המאמצים, disregard.
יאפ.
דווקא ההגדרה שלי לסרטי קיץ היא לאו דווקא קלסיקה, אבל על טעם ועל ריח. :)
גם יש לי חיבה מיוחדת לקריצות בסרטים לסרטים אחרים :)))
אזהרה כנה
חברים, אני לא מבקר קבוע פה אבל הייתי חייב לבוא ולתת אזהרה כנה (ירצו יאמינו – לא ירצו, יגלו לבד):
שליחות קטלנית 3 – סרט רע !
וכשאני אומר רע, אני מתכוון *רע*.
אני לא מצפה לדיאלוגים חכמים, סרט עשוי ברגישות ובתבונה או לצילומי נוף עוצרי נשימה.
אני כן מצפה לאקשן, ולאפקטים שלפחות ישתוו לאלו של הסרט הקודם והכ"כ מצטיין.
ומה קיבלתי? עבודה בעיניים, בחיי שככה יצאתי מהסרט.
בטריילר הבטיחו מלחמה בין אנשים למכונות אחרי יום הדין.
תשכחו מזה, העלילה בכלל לא שם, סתם סרט על איזה נווד שקורא לעצמו ג'ון קונור וששוב רוצים את הקרקפת שלו. תסריט אידיוטי ממש שמישהו בטח כתב על הברכיים בשרותים.
אפקטים? פאתטיים, ביחוד האפקט של "יום הדין" (מעניין אם המפיקים נתנו לאיזה תלמיד בי"ס בגרפיקה ממוחשבת לעשות אותו).
לפחות היו משמחים אותנו עם קצת מתכת נוזלית. קדחת, כמעט ואין.
והאקשן? יש סצנה אחת שיכולה להחשב ראויה, מרדף בו נזרע הרס בסדר גודל של צ'צניה, כל השאר זה שעמום שראינו רבים וטובים ממנו.
לסוף הסרט רק חסרה הכתובית "המשך יבוא" (כן בטח, כאילו שאני אפול בפח הזה שוב..).
פראייר מי שמשלם כסף על הסרט הזה.
סקרנים? תורידו מהרשת ותווכחו בעצמכם.
– ראו הוזהרתם –
למה בדיוק ציפית?
עוד לפני שהוא הושלם, היה ברור שאין ל-T3 סיכוי ממשי להתעלות על שני הראשונים. האפקטים הם עניין של טעם, אבל אני מסכים שקטעי האקשן די מטופשים. זה מה שטוב בסרט, זה משתלב עם כל הפארודיה העצמית על הסדרה.
לגבי ההערה האחרונה שלך, תרשה לי לציין שמי שמשלם על הסרט אולי פראייר, אבל לא כמו מי שרואה אותו על מסך קטן עם סאונד קופצני (הכנס הערה על ס"ס כאן) ובסה"כ חוסר יכולת להתרשם באמת מגודל ההשקעה בסרט.
אזהרה
וזו היתה מסוג ההזהרות השבלוניות שמלמדות יותר על הכותב אותן מאשר על הסרט. סיפרת לנו על החוויה האישית שלך, אבל לא עשית שום מאמץ לעגן את התחושות שלך במה שקורה בסרט.
אז איזה מידע קיבלנו ממך על הסרט עצמו? שום מידע. רק למדנו שסבלת. כיף לנו.
אם לך מותר, אז גם לי. להלן תגובת מראה.
אתה מצפה לאקשן? סצינות האקשן היו סצינות אקשן עשויות היטב ויש מהן מספיק כדי לרצות את רוב אוהבי האקשן מן הסוג המסורתי (בניגוד לאקשן בסיגנון TOON TOWN שיש ב-MATRIX REFUNDED).
בטריילר לא הבטיחו מלחמות אחרי יום הדין.
זהו לא אחד התסריטים המבריקים בהסטוריה של הקולנוע, אבל הוא רחוק מלהיות תסריט רע. הוא אפילו יותר טוב מתסריט הוליוודי ממוצע. התסריט מהודק, מעביר סיפור קוהרנטי, מצליח לעשות טוויסט נחמד בסוף ועושה צדק עם הסרטים הקודמים בסדרה.
אפקטים? דבר על דברים שאתה מבין בהם. האפקטים בסרט (מסורתיים ו-CGI כאחד) עשויים היטב. הפלוס העיקרי הוא שהם לא התימרו לקפוץ מעל הפופיק (שוב, כמו במאטריקס השני, הידוע לשימצה). שום דבר פורץ גבולות, אבל אכן עשוי באופן מקצועי למדי.
תן לי לנחש, אתה מסוג האנשים שנהנים מסרטים כמו ה-Matrix Reloaded או Tomb-Raider, אני צודק?
סיפרו לך שהורדה מהאינטרנט של סרטים זה לא חוקי, נכון?
לא יהיה
אני לא חושב שיעשו T4
אם השקיעו בשלישי 200 מיליון דולר והוא עשה בארה"ב רק 140 עד עכשיו
וגם ארנולד שוורצנגר אמר שהוא לא עושה 4.
אז זהו, שהוא אמר בדיוק להיפך
כנראה שיהיה T4. הסרט אמנם לא כיסה את ההשקעה בו בארה"ב, אבל בתוספת ההכנסות מחוץ לארה"ב הוא יעשה את זה בלי ספק, וזה כנראה מספיק כדי להצדיק סרט רביעי.
ברור שיהיה
הוא יחסה את ההשקעה פי מונים. DVDים קלטות ווידאו, משחקים וכו' … כמוכן המון אנשים היו סקפטיים בקשר לסרט הזה (כל הרעיון זעק המשך מעולץ) ואני בניהם, ואני שמח להודועות שטעיתי. הסרט הזה אוכל את המאטריקס לארוחת בוקר, וכך גם את רוב סרטי האקשן של השנים האחרונות. סצנות פיצוץ אדירות, אפקטים קלאסיים שלא נראים מצויירים (כי הם לא) עלילה טובה, טרמינטורית יפיפיה (ועל תשכחו איך הטרמינטורים מגיעים לעולם!!)… ולכן ברור שהסרט הבא יהיה מצליח יותר בקופות.
-האשף הדגול
לא שכחנו
תודה
הסרט כיסה את ההשקעה שלו עוד בטרם הוקרן
היתה כתבה על הסרט במגזין דה מרקר (המודפס, לא גרסת האון-ליין) בו מפרטים מי השקיע כמה. לצערי רק ריפרפתי בכתבה אבל זכור לי בודאות שנאמר שבעצם הסרט כיסה עצמו עוד לפני שיצא לאקרנים. לא השקיעו את מלוא הסכום. הם השקיעו חלק יחסי בו. מחוץ לארה"ב הם המפיצים והם השקיעו את החלק שלהם. כך כל מפיק/אולפן השקיע רק חלק. כמו כן נמכרו זכויות המרצ'נדייזינג של הסרט שכבר כיסו את ההשקעה.
אני אשתדל למצוא ביום ראשון בעבודה את הגליון ולהביא פירוט מדויק יותר.
לא שאני מפקפק במה שאתה אומר
אבל זה שהסרט היה השקעה משותפת של כמה אולפנים לא אומר שהוא צריך להרוויח פחות כדי להחזיר את ההשקעה.
לא שאני מפקפק במה שאתה אומר
נראה הכוונה הייתה שבגלל שהיו כמה אולפנים מעורבים בהפקה שלו כל אחד מהאולפנים השקיע פחות. ועקב מכירות של זכויות למרצ'נדייס וכל הדברים מסביב ההוצאות של כל אחד מהאולפנים כבר כמעט וכוסו.
הסרט כיסה את ההשקעה שלו עוד בטרם הוקרן
כי הטרמינייטורים לא הצליחו במשימתם לחסל את היוצרים לפני שהם התחילו לעבוד על הסרט?
אם שוורצנגר לא יעשה את T4 אז פשוט יעשו אותו באנימציה דיגיטלית… זה גם בטח יצא הרבה יותר זול!
וגם המשחק יהיה יותר טוב.
בהחלט (לא) סרט מעולה
רק 2 ?! הכל שם די מאולץ.
הסרט מלא באקשן טוב, וגם ניסו לעשות דברים מעניינים (אבל אני אומר ניסו כי לא ממש הצליחו) כמו מחסלת, שזה מטופש, כי היא בעצם רובוט ואין לה מיניות. הקודמים היו הרבה יותר טובים.
עוד דבר שהפריע לי – יום הדין. אני זוכר שב97 סימנתי לי על לוח שנה את התאריך שאמרו בסרט :). זה כאילו הסרט הוא על העולם שלנו ולכן אמיתי, אבל בגלל שיום הדין מתרחש מבינים שזה לא ככה, וזה הורס את האשליה של הסרט.
הממ, בואו נראה.
כזכור לי, חברי ואני הגענו למסקנה ש-T2 מתרחש בשנת 1994.
הסרט הנ"ל מתרחש בדיוק 10 שנים אחרי, מה שמציב את העלילה ב-2004.
מה פתאום 2x
למה 1994?
למה דווקא 10 שנים בדיוק?
למה? כובע.
אני לא זכור בדיוק מתי, אבל באיזשהו שלב בסרט נראה תאריך ב-2004.
עשר שנים אחרי
T2 מתרחש "בעתיד" שבו יצא הסרט – בשנת 1994, עשר שנים לאחר אירועי הסרט הראשון. יום הדין אמור היה להתרחש ב-29.8.1997 שזה שלוש שנים קדימה מקו הזמן שבסרט.
T3 מתרחש 10 שנים לאחר השני, כלומר הוא מתרחש ב-2004 ואכן השנה 2004 מופיעה שם לשניה וחצי.
בקיצור:
T1 הוקרן ב-1984 ומתרחש ב-1984
T2 הוקרן ב-1991 ומתרחש ב-1994
T3 הוקרן ב-2003 ומתרחש ב-2004
דווקא יש הסבר.
יש לי הסבר למה המכונות מנסות למנוע פעולות "בלתי-נמנעות":
כיוון שהן לא יודעות זאת.
אף אחד לא אמר שהמכונות מכירות בבעיה הטמפורלית של התעסקות עם ההיסטוריה, ייתכן וזו תיאוריה שייחודית רק לאדם.
משהו קטן
הטרמינטור מזכיר את חשיבות ילדיהם של קונור והוטרינרית במלחמה העתידה לבוא. לפיכך או שכדורים שמסרסים כלבים לא משפיעים על בני אדם, או שהוטרינרית באמת עבדה עליו.
והנה עוד פרדוקס של נסיעה בזמן
אני הנחתי שהיא פשוט השתלטה עליהם כמו על המכוניות בתחילת הסרט.
נקודות ציון
אני חושב שיום הדין הוא בלתי נמנע בגלל שבני האדם היו ממציאים ככה או ככה אינטיליגנציה מלכותית באיזה שהוא שלב, אפילו אם לא היו קוראים לה "סקינט" דבר שאומר שאי אפשר למנוע את יום הדין.
הרובוטים יודעים שאי אפשר למנוע את יום הדין או את מרד בני האדם, אך ההיגיון הרובוטי שלהם אומר שבני האדם מנצחים בגלל ג'ון קונור ושכל מרד יהיה חסר תועלת בלעדיו ולכן הם שולחים את כל הרובוטים.
נקודות ציון
למה זה הגיוני ש*כל* סוג של AI י/תרצה להשמיד את האנושות? למה מחשבים תבוניים הם תמיד כאלה סוציופאטים?
נקודות ציון
זה יותר בני האדם שחושבים שהם יכולים לשעבד אותן.
בנוסף, אם זה היה אמור לקרות פעם אחת, אין סיבה שזה לא יקרה פעם שניה.
נקודות ציון
*אמור* לקרות? מה זאת אומרת אמור? מן גורל קבוע מראש עם אלוהימים ואנרגיות קוסמיות כאילו כזה? מן מד"ב ניו-אייג'י שכזה?
נקודות ציון
ה"אמור" שאני דיברתי עליו הוא האמור של 97. זה היה אמור לקרות והם מנעו את זה מלקרות. שום "אנרגיות קוסמיות", אלא רק עובדות.
וכנראה שלא הבנת את מה שניסיתי להגיד.
לפי הסרטים הקודמים, הA.I. שבני האדם יוצרים, עם הנסיון לשעבד את אותה אינטילגנציה בעלת יכולת חשיבה גבוהה יותר והגיונית יותר משלנו, יגרום לה להגיע למסכנה ההגיונית שהמשחק הוא: היא נגד בני האדם. דבר שיגרום ליום הדין.
שום אנרגיות קוסמיות (טילילי)
מטופש? למה?
אם אכן אין לה מיניות (ואני לא יודע, עוד לא ראיתי את הסרט, אבל לT-800 היה המון טסטוסטרון מטופש), אז למה שתהיה גבר ולא אשה?
מה פתאום גבריות הוא המצב ברירת מחדל?
(ולפחות לגבי בני האדם, זה לא נכון. המצב הדיפולטיבי של העובר, לפני שההורמונים מתחילים להשפיע, הוא נקבי.)
מטופש? למה?
גבריות ונשיות לא משחקים תפקיד כשמדובר על רובוטים. ה"עור" שלהם הוא סך הכל מעטפת חיצונית, אין להם איברי מין. זו הנקודה שלי.
ככה זה
לרובוטים אין הרבה ידע על בני האדם. הם לא חוקרים אותם, אולי יש להם כמה תוכנות פסיכולוגיה (כמו לטרמינטור מזן 'שווראצנגר'), אבל הם לא יודעים מספיק על בני האדם בכדי להעריך דברים בקשר אליהם. הם יכולים להסוות עצמם ולרמות אותם, הם יודעים איך הם בנויים ומה יהרוג אותם, אבל הם לא יודעים איך לנצל אותם (או את היכולות שלהם) בשביל מזימה מתוחכמת. דוגמא לכך היא העובדה שהתוכנה שהפעילה את יום הדין, לא ניסתה אפילו להסוות את פעולתה כדי שיחשבו שהיה מאבק גרעיני בין שתי מעצמות העל, היא פשוט השמידה.
ככה זה
אבל היא גרמה להם לחשוב שזה היה וירוס עד שזה היה מאוחר מדי… זה נשמע כמו מזימה חכמה למדי.
ככה זה
בכל מקום שבו יש אינטליגנציה, אפשר למצוא טעויות והחלטות לא נכונות.
ככה זה חכמים, לפעמים הם עילוי אינטלקטואלי ולפעמים הם מנסים לצאת מהחדר דרך הדלת של הארון.
מי אמר משהו על אברי מין?
ומאחר וגבריות ונשיות לא משחקים תפקיד, הרי ש"היה מטופש להחריד" ללהק את שווארצנגר לתפקיד של רובוט, כאשר •ברור• שהעור הוא רק מעטפת חיצונית נטולת מיניות.
זאת הנקודה שלי.
מי אמר משהו על אברי מין?
אתה צודק.
שוורצנגר לוהק רק כי הוא המחסל בכל הסרטים האלה
זה לא צריך להיות מפתיע
שלמחסלים יש אברי מין. הרי בכל אחד מהסרטים שוורצי מסתובב ערום זמן מסוים בתחילתו ומקבל תגובות מאנשים, תגובות שהיו שונות אילו היה לו חוסר באיברים מסוימים. בעיקר בסרט השלישי.
לא יודעת.
איכשהו נראה לי שדווקא אם היו חסרים לו איברים מסוימים, התגובות של אנשים למראה איש שרירי גדול וערום (וחסר איברים מסוימים) היו הרבה יותר מזועזעות, מאשר אותו איש בדיוק, כשהוא מצויד בדברים שהם מצפים לראות באותו מיקום אנטומי.
וזה לא מה שאמרתי?
היה נדמה לי שאמרת בדיוק את ההיפך.
זה לא מה שאני אמרתי
אני דיברתי על רובטי המתכת נטולי עטיפת העור.
את הזין של שוורצי אני בכלל לא רוצה לראות.
למה לא? יש תמונות באינטרנט
אחרי הכל, זה רק סרט.
בוקר טוב!
רק עכשיו שמתם לב?
הייתי מצפה מאנשים שגולשים באתר העוסק בקולנוע שההבחנה הזאת תהיה ברורה להם מראש. לא ככה?
צפייה מהנה!
סרט טוב, אפילו טוב מאוד.
אבל מה, חסר לו את המשהו מעבר שהפך את שליחות קטלנית 2 לסרט נפלא.
לסרט הגעתי עם צפיות נמוכות למדי, שאני בעיקר מקווה שהוא לא יבייש את הקודמים. הוא לא בייש אותם.
האקשן היה נהדר החל מהקרבות עד למרדפים. וגם המחסלת די מגניבה (אבל לא מתקרבת למגניבות של איש הכספית).
העלילה גם היא הייתה טובה ובלי יותר מידי חורים, וגם החורים שהיו מאוד הקלו עלי לסספנד אותם.
חוץ מזה הרבה הומור, ולמרות שאולי זה קצת נוגד את רוח הסרטים הקודמים אני נהנתי ממנו מאוד.
אז אולי הסרט בעיקר קרץ לקודמים ולא יצר משהו ייחודי משלו, אני חייבת לציין שזה חבל, אבל בהתחשב בעובדה שאני קיוויתי שהוא לא יהרוס את הקודמים קיבלתי הרבה יותר ממה שציפיתי.
אבל, אבל, אבל...
האם סרט שאין בו את שרה קונור באמת ראוי להיקרא "שליחות קטלנית"? את שוורצי אפשר תמיד לשלוח שוב לעבר ואת ג'ון קונור ממילא משחק כל פעם שחקן אחר (חוץ מבסרט הראשון), אבל שרה קונור יש רק אחת.
כפי שראינו בסרט הראשון
דוקא יש יותר מאחת.
"שרה קונור?"
"כן"
בום-בום-בום
אחלה ביקורת
נורא התלבטתי אם להיכנס, שני החלקים הראשונים נחשבים בעיני כאחד הסרטים הטובים שנעשו (ראיתי את השני בקולנוע ואז את הראשון והשני בוידאו עוד עשרות פעמים) ואני רוצה לראות את הסרט על המסך הגדול.
בסוף החלטתי לתת אמון בקריטריון הספוילר של עינהדג ונכנסתי, קראתי, אני לא מצטערת. אחלה ביקורת. כבר אמרתי.
ואם יהיה צורך, תמיד אפשר לסספנד.
ספויילרים
דווקא בסרט הראשון והשני היו מספר מונולוגים קודרים בקטעי מעבר שעשו פלאים לסרט. זכורים לי לטוב במיוחד המונולוג של ג'ון בזמן הנסיעה לבית החולים והמונולוג של שרה כשהיא רואה את הטרמינטור משחק עם ג'ון והילדים האחרים.
בסרט החדש יש רק מונולוג קודר אחד, שהוא האפילוג.
תארו לעצמכם שמטריקס השלישי יוצא אחלה סרט
מגניב בטירוף, עם עלילה מתוחכמת. ואז מישהו במטות האחים עולה על הרעיון (שהועלה כאן) שניתן לשלב בין עלילת מטריקס וטרמינטור. ואז, שנתיים עד שלוש אחרי, יוצא הסרט,
שילוב של שני האולפנים ושני היוצרים שהתוצאה היא סרט פנטנסטי עם המיטב משני העולמות, עם העלילה הכי מתוחכמת והאקשן הכי סוחף, בהשקעה של (חצי) מליון דולר עגול!
נו טוף, תמיד אפשר לחלום…
חצי מיליון דולר?!
מה זה, סרט דוגמה בלי שחקנים? יש אפילו סרטים ישראליים עם תקציב גדול יותר.
נו, בטח.
דל תקציב, אבל מושקע תסריטית ועלילתית, סוגר את סדרת הT ופותח את סדרת המטריקס.
דל תקציב זה בסדר,
אבל לא עד כדי כך. בחצי מיליון דולר אי אפשר אפילו לבנות חצי סט לסצינה אחת, שלא לדבר על לשלם לשוורצנגר/קיאנו ריבס על יום צילומים אחד. ולתסריטאי גם מגיע משהו. אולי בכל זאת כדאי ללכת על תקציב *קצת* יותר גבוה?
ניטפקרים!
מליארד, אוקי? מיליארד!
אז טעיתי, אז מה, גם מיסטר איוול באוסטין פאוורס עשה את הטעות הזו…
אז אם אתה רוצה להיות נחמד (בהנחה שזה אפשרית טכנית), תקן בבקשה בתגובה שלי את המליון למליארד.
בתודה מראש,
המפקח הרשמי על התכנים המוקלדים באמצעות ידיו של BLACK THUNDER.
*דוקטור* איוול!
הוא לא בילה כך-וכך שנים באוניברסיטת איוול רק כדי להיקרא "מיסטר", תודה רבה!
*דוקטור* איוול?
בהתחשב בכמה שהוא גרוע בלהיות איוול, הייתי לוקחת לו את התואר ונשארת עם המיסטר.
אין לי אפשרות טכנית
לשנות תכנים של תגובות (ואם היתה, לא הייתי משתמש בה).
באסה. אז מה לגבי FEATURE עתידי חדש שייתן לכותבי תגובה
אפשרות עריכת תגובתם?
בכדי לא ליצור עומס ניתן להגביל את אפשרות העריכה לשעה הראשונה לאחר פרסום התגובה, או משהו.
רק רעיון, משהו שאפשר להוסיף לרשימה.
אני לא חושב שפיצ'ר כזה יהיה מוצלח.
אפילו במשך השעה אחרי פרסום התגובה, עשוי להתפתח ממנה פתיל, ששינוי התגובה המקורית יהפוך את כולו לתמוה עד בלתי קריא. תדמייני, למשל, איך הפתיל הזה היה נראה לקורא אילו בהודעה המקורית היה כתוב "מיליארד" במקום "מיליון". מותר לעשות טעויות, אף אחד לא יצלוב כאן אף אחד אחר בגלל זה.
בכל מקרה, דיונים מסוג זה, שקשורים לאתר באופן כללי ולא ל'שליחות קטלנית', אני מעדיף להמשיך בדו"חקו.
סתם ניטפוק, אני מדמיין ולא מדמיינת
אלא אם אני ממש משתולל בדמיון…
אוך.
אתה ו-Blackwolf מבלבלים אותי.
רק הערה
דרך לפתור את זה, הוא לאפשר לשנות תגובה רק אם לא הגיבו עליה עדיין (ואז לא חייבים הגבלת זמן).
העניין הוא לא הצד הטכני,
אלא בעיקר הבעיה האתית.
ברגע שיש לנו אפשרות לערוך תגובות, משתמע מזה שאנחנו יכולים לשנות את התוכן שלהן. וזה לא משנה כמה יכירו אותנו גולשי האתר, זה תמיד נותן פתח לכל אחד שמשהו לא מצא חן בעיניו לבוא ולהגיד "אה, לא, בעצם כתבתי משהו אחר ושינו לי".
מרבית מערכות הפורומים מאפשרות
עריכה, ומעולם לא ראיתי מישהו חצוף מספיק כדי לטעון שלא הוא כתב את הדברים האמורים, אלא המודרטור שינה לו.
מה שמתאים לאחד,
לא בהכרח מתאים לאחר.
נו,בסדר...
למרות שהתקציב לא צריך להיות גבוה מידי, אחרי הכל אם זה פריקוול למטריקס , קיאנו לא יופיע שם.
דרך אגב, אתה יודע שהתגובה שלי הייתה חצי בצחוק נכון?
אחרי הכל אנשים טענו ( ואני לא אומרת שאני מסכימה או לא מסכימה איתם) שהסרט הראשון ודל התקציב היה יותר טוב ( זה היה בתגובות כאן? אני באמת לא זוכרת), ולכן אני אומרת שיהיה דל תקציב וטוב.
אם כי חצי מליון דולר זה רק למסע הפרסום לסרט.
ואני בכלל חשבתי שכוונתו של הכותב המקורי הייתה 50 מליון דולר שזה חצי ממאה(גילוי מרעיש, אני יודעת)והוא התבלבל.
קטן עלי 50 מליון
התכוונתי לחצי מליארד
נו, ועכשיו,
כשאנחנו יודעים היטב איך יצא המטריקס השלישי, הרעיון הזה לא נראה מבריק במיוחד…
עדיין
אפשר לשלב. כיוון שהזכויות של שני הסרטים הם של זה אפשרי טכנית. רק שיושיבו על העסק את ג'יימס קמרון והכל יהיה טוב. אמנם נקבל סרט עם תקציב של 400 מיליון דולר באורך חמש שעות אותו קמרון יקצץ לשעתיים וחמישים דקות, ורק ב-DVD נראה את הכל, אבל עדיין, שווה. ואם לא אז: טרמינטריקס 4: גרסת האנימטריקס.
עדיין
מה דעתך על טרמינטריקס 4: גרסת האנמניאקס?
<עיניים יוצאות מהחורים, ריר נוזל>
__________________________________________________________
אין פה שום פרסומת סמויה. רק קריאת התלהבות גדולה מהחיים.
סרט על כלבלב חמוד, אבל רציני.
קודם כל אני בדעה של רד פיש. הסרט הזה הוא פשוט לא המשך ראוי. אני יכול להגיד לכם שיצאתי ממנו בהרגשה של "הסרט הכי גרוע של השנה" אבל אחרי שקראתי את הביקורת וחשבתי על זה, מדובר בסרט טוב, אבל בטח לא המשך ראוי לכאלה קלאסיקות ענקיות.
נתחיל בשורצה. הוא פשוט משחק כמו כלבלב חמוד אבל רציני. לא יודע, בסרטים הקודמים הוא היה הרבה יותר Badass, עכשיו הוא פשוט מצחיק. כנראה בגלל הגיל. זה בהחלט נחמד לצחוק בסרט ,אבל לדעתי פשוט צחקתי מעט יותר מדי לסרט בסדרת "שליחות קטלנית".
צד מאד חיובי של הסרט היא כריסטנה לוקן ה-מ-ד-ה-י-מ-ה. למעט העובדה שהיא פשוט אישה מדהימה היא גם עשתה את העבודה שלה בצורה טובה וגרמה לקטעי האקשן להיות מרהיבים הרבה יותר. אבל כאן הנקודה, מדובר בסרט המשך בעל חור ענק שאותו צריכה למלא עלילה טובה. במקום זה אנחנו מקבלים קטעי אקשן מעולים, שאותם מקשרים קטעי מידע מעט רדודים ולא מלהיבים במיוחד.
את השאר אמרתם, אבל אני חייב להגיד שאני גם לא ממש מרוצה מהסוף של הסרט. אז יפה, ראינו סדרה מרהיבה של פיצוצים, אבל זה בפירוש סוף סטייל מטריקס, כלומר "תחכו עוד 12 שנה ותראו את ההמשך". אני חושב שזה היה צריך להיות מעט שונה.
אז T3 הוא סרט טוב, אבל לא יותר מזה, וזה אומר הכל.
בקשר למה שיהיה ב-T4 … אני מקווה שנקבל הרבה יותר פרטים חדשים לצד קטעי אקשן מרהיבים לא פחות.
בטח שיכול להיות.
קודם כל, אין מחשב אחד שהפלתו תפיל את האינטרנט, ובכל מקרה, סקיינט היא לא האינטרנט. לא בטוח שהיא עובדת לפי החוקים של האינטרנט. בכל אופן, אני די בטוח שאין לה שימוש בשמות דומיין.
שנית, זה סרט מדע בידיוני. קשה מאוד להגיד "לא יכול להיות" על סרט מדע בדיוני. היום אין דבר כזה. אולי מחר יהיה.
ודבר אחרון, ברגע שסקיינט יצאה משליטה ו"התעוררה" היא הפסיקה לעבוד כמו שמצפים ממנה לעבוד. אפשר להניח שהיא הפכה ל"מח" לכל דבר. יכול להיות שפשוט אין לה נקודה-תומכת אחת מרכזית.
את הפתיל לא קראתי.
(ספוילרים, וכאלה.)
אבל Sky.net הוא אתר ידוע ומכובד.
ואף מלונקק כאן.
ואף מלונקק כאן.
ואם כבר לינקים, הלינק ל-"בעיות מסע בזמן: טרמינייטור" הוא מצויין. לא קצר ולא פשוט למעקב, אבל פשוט מעולה.
הפרשנות שלי בעניין
הרבה מזה אלא רק השערות. הגיוניות, אך עדיין השערות.
אנחנו לא יודעים דבר על המשימה האמיתית של המחסלת, אם הייתה אחת (כמו החדרת הוירוס). ממה שאנחנו יודעים יכול להיות שהיא לא מסוגלת לחשוב הפוך על הפוך ולהגיד: "היי, אני יכולה לעזור לסקיינט!", היא עדיין רק מחסלת.
סספונד אחד פחות (זהירות, סנל''ל)
אם כבר,
יש מספר קטן של שרתי DNS מרכזיים, אבל יש הרבה שרתים מקומיים שלמעשה מבצעים את רב העבודה. כל שרת כזה יכול לעבוד עצמאית ולענות על בקשות שכיחות.
סספונד אחד פחות (זהירות, סנל''ל)
איפה נאמר בסרטים הקודמים שסקיינט הוא רשת?
אני זוכר שנאמר שסקיינט היא Neural network, וזה כבר ממש לא קשור לרשת תקשורת מחשבים. זה משהו אחר לחלוטין.
גם אני עם רד פיש
מסכים איתך ב100%. ישבתי בסרט וחשבתי "וואו, כמה שזה מאכזב" מהרגע הראשון.
אני לא יכול להגיד שלא נהנתי, אבל אי אפשר להתעלם מהאכזבה המרה. מישהו פה הזכיר שהסרט נראה לו כמו פרודיה של מאד טיוי, וזה בדיוק הדבר הראשון שעלה לי לראש. אני מצטער שראיתי את הסרט הזה ושעשו ממנו עוד סרט אקשן טפשי לילדים כמו כל הספיידרמנים למיניהם. מקווה שלא יהיה 4. מבחינתי הסדרה נגמרה ב2.
עמוק, בלוואי והייתי עמוק
אני שבחרתי באחד הסקרים האחרונים את האופציה שאני בא
לקולנוע בגלל "עומק ועלילה" אמרתי לעצמי "לא יכול להיות שאני נהנה מסרט אקשן כזה", אבל עובדה. איזה מרדף מכוניות מדהים – לא היה דבר כזה, עם זריקות זנב וזריקות הומור קטנות באמצע. כמה אקשן משולב בעלילה לא עלובה. (בניגוד לRELOADED) .
חבל רק שלא חשבו על תסריט חדש
כי כל הסרט הוא שיחזור של T2 רק עם יותר אפקטים מלבד הסוף הטוב והמפתיע.
כמובן שעדיף להגיע בלי ציפיות, זה תמיד עוזר, ומבחנתי להגיע לסרט פעולה בלי צפיות זה קל כמו להגיע לבורג ראנץ' עם צפיה לא לקבל משהו חדש. לדעתי זה סרט הפעולה הטוב מאז "דו"ח מיוחד". אבל כמובן שזה בקטגוריה נמוכה כי זה עדיין רק סרט פעולה. ביי
רק בשביל הפרוטוקול
מטריקס רילודד מתייחס יותר לפילוסופיה ולא לקטעי האקשן [נכון, הקטעי אקשן מצוינים, אך הסרט מדבר יותר על הפילוסופיה של המטריקס]. לעומת זאת, T3 מתייחס יותר לאקשן נון סטופ [שבאמת היה משהו], ולא להסברים המשכיים של חצי שעה. וגם עוד משהו: מטריקס רילודד הופק בתקציב של 150 מיליון, וT3 ב200.
והסוף של T3 הוא סוף מצוין!
רק בשביל הפרוטוקול
הרשה לי להגיד חחחחח על ה"פילוסופיה" של המאטריס רילואדד. הראשון היה עוד בסדר, השני ממש טיפשי.
-האשף הדגול
רק בשביל הפרוטוקול
הפילוסופיה של המטריקס די שטוחה וקלישאית.
לדעתי, ההמשכים של המטריקס בכלל לא היו מתוכננים, פשוט הם סיפקו סחורה לכל הטמבלים למינהם שקונים את השטויות האלה.
הראשון היה בסדר, דיאלוגים נחמדים, מוזיקה טובה, סרט זורם, לא מאולץ.
ה2 היה פשוט קלישאה עם אקשן נחמד, פשוט הוושאבסקים קראו את הספר "אייך להרוס המשכון ולהרוויח כסף טוב".
ראית א הסוף של המטריקס הראשון?
זה סרט שזעק "תמשיכו אותי". בפעם הראשונה שראיתי אותו יצאתי בהרגשה של (אולי ) "האקשן מדהים, אבל למה התעלמו מכל המלחמה בין בני האדם למכונות?"
המשכונים היו צפויים, אבל ממש לא כאלה גרועים.
דיונים על 'מטריקס' זה לא כאן.
אני חושב שאם
היה להם מספיק חשוב לשלוח פעמיים מחסלים לעבר בשביל להרוג אותו, הוא עדיין שווה חיסול גם בהווה (2032).
שלושה!
שלושה מחסלים! מואהאהאה!
ייתכן ששאלתי בעבר
כבר פה באתר, אבל לכבוד הסרט החדש אני מרגיש שמותר.
למה המחסלים צריכים צג פנימי? למה הנתונים החזותיים צריכים להיות מוצגים?
לך אין צג פנימי?
הוציאו לי יחד עם האפנדיציט
וברצינות, תחשוב על זה. חלק במוח של המחסל מזהה אלמנט חזותי, ובמקום להעביר ישירות את הנתונים למעבד החלטות כלשהו, הוא מציג אותם. כלומר, המחסל זקוק לעוד יחידת מחשוב שתעבד את הנתונים שמוצגים לו.
כל מי שעוסק במחשבים מכיר את עיקרון KISS (קיפ איט סימפל, סטופיד). מה זה אומר עלי שמכל המופרכויות בסדרה, דווקא את זו קשה לי לסספנד?
טוב, קשה לי לסספנד גם רובוטים שמחטיאים יריות, אבל זה סיפור ליום אחר (T4 אולי)
זה בדיוק מה שקורה אצלך.
מה שאתה "רואה" הוא כבר לאחר סינון ועיבוד (מה הם "צבעים", למשל?), ומכך אתה בוחר במה להתמקד ומה לעבד הלאה.
ממש לא
תחשוב שהיית פותח את המקרר ורואה בקבוק שעליו כתוב "פפסי". אלא מה, אתה לא היית מבין שמדובר בבקבוק פפסי עד שלא היתה מופיעה כתובת לידו ואומרת "זהו בקבוק פפסי".
עכשיו, במציאות הידיעה שזהו בקבוק פפסי מופיעה במוחינו מבלי שהוצגה אותה כתובת, נכון? כלומר – ניתוח התמונה נעשה ותוצאותיו הועברו בדרך שאינה חזותית. זו כל כוונתי.
אני מרים את הכפפה
מה שאנחנו רואים זה הפורט "דיבאג" שלהם (שנמצא בדיוק במקום שלא תחשוב, או תעז לחפש), היוצרים של המכונות שהשאירו אותו שם, איך לא, לתיקון בעיות במוסך.
הבמאי פשוט חשב שזה יהיה נוח אם נראה את המידע דרך שם, כי זה יעביר לנו קצת מהחוויה של "להיות מכונה".
אבל יותר חשוב – אם הוא רואה אדום-שחור (היה לבן?), מה הוא יעשה אם הוא ישמע בקשר "ג'ון קונור נמצא במכונית הירוקה!".
אני חשבתי שזה סתם נראה מגניב
וכמובן שאף אחד לא חושב כמוני שזה 'כמו' המחשבות של הרובוט
ובאותה מידה, על טטואין לא באמת דיברו אנגלית.
ואני בטוח שגם בראיין (הכוכב העליון) לא ידע אנגלית.
אבל מה, הבמאי עושה איתנו חסד ומתרגם לנו.
גם כאן אולי זה כך. תרגום לשפה (ויזואלית) שנבין.
די! נמאס לי!
אני לא רוצה ללכת לאיזה אתר ולקבל שם מידע על הסרט שלא נאמר לי בסרט. אני רוצה שאת מה שהתסריטאי רוצה לומר – שיהיה בסרט! שלא ישלח אותי לימד"ב בשביל לדעת שבגלל שצבע החולצה שלבש הסטטיסט השלישי בסצנה הרביעית היה כחול, יום הדין יתקיים.
רק אם מאוד אכפת לך
בדיוק מאיזה דגם שוורץ. פרט קריטי לעלילת הסרט (או ליום הדין) זה לא.
אני מתכוון לזה
שנאמר פה בהודעה/ות שפעם אומרים ששוורצי הוא מדגם T-101 ופעם אומרים שהוא מדגם T-800. אף פעם בשום סרט לא אמרו "הוא שלד T-101 עם מעטפת של T-800".
יכול להיות שאני סתם מנטפק אבל אם הדגם שלו חשוב לעלילה (והוא אכן בעל חשיבות מסוימת כי באים להראות לנו שיש דגמים כמו ה-T-1000 וה-TX שמשוכללים ממנו) שלפחות יהיו דייקנים / עקביים.
אני מתכוון לזה
מה הבעיה ?
זה דגם של רובוט שנבנה בעתיד לפי הדמות של השחקן ארנולד שוורצנגר
אני חושב
כן!
זה מה ששאלתי את חבר שלי, שזה ממש לא ענין אותו, נשארתי לבד מהרהר במהלך הדיבורים(בסרט) בשאלה
"למה הם לא שולחים יותר מכונות?"
ואם הם כן ישלחו, אז שיעשו את זה בצורה של, 3 רובוטים, וכל אחד עם תאריך אחר.(באותו חודש)
אבל עזבו, השאלה העיקרית היא
אייך שוורצנגר נגד כל הסיכוים מנצח רובוט שהוא יותר מתקדם ממנו פי כמה?
איפה כל העוצמה שהוא תיאר?
האם הרובוט/ית לא הייתה פתטית?
באאא, אני שונא את הפוליטיקלי קורקט המקולל, שלמענו דוחפים נשים לתפקידים שהם כלל לא צריכים להיות.(שזה כאב לב לצופים.)
תנו לי את רוברט פאטריק שכולו משדר עוצמה ופחד.
ואם כבר אני כותב מחשבות עצמיות
אני חייב להשיג את הפוסטר של שוורצנגר כשהוא על האופנוע עם השוטגאן, זה פשוט פוסטר ענק!
יופי! יופי!
כן ישרצו, כן ירבו, וכן ימלאו את חופיה המתדלדלים של ארץ ישראל בחול משובח.
סוף סוף סרט אקשן. נקודה.
בלי שטויות, בלי יותר מידי בלבולי שכל, בלי פילוסופיה בגרוש (מישהו אמר מטריקס?)
רק אוסטרי וכוסית בלונדינית מפוצצים אחד את השנייה ללא הרף, ובדרך את כל מה שמסביבם.
מרהיב.
אחלה ביקורת. מסכים עם כולכם. סרט מצויין. אין לי מה להגיד
אוף.
אבל הסרט השני היה טוב יותר (בהרבה) ולא רק בגלל שהאפקטים היו חדשניים.
נראה לי שההוכחה הכי גדולה (מבחינתי) עד כמה שהסרט טוב, היא שחבר שלי, שהאקשן ממנו והלאה, שאני בספק אם הוא בכלל יודע את מהות המושג אדרנלין, שלא כפי הגדרתו המדעית, ישב לידי ונהנה מכל רגע.
אגב, זה רק אני או ש...
התמונה של שווארצי ליד תקציר הביקורת מאוד מזכירה את התמונה של הסית' מהביקורת של מלחמת הכוכבים – אימת הפאנטום?
אממ... כנראה שלא
כי אין ביקורת על מלחמת הכוכבים – אימת הפאנטום!
אבל אני בטוח שראיתי את התמונה הזו פעם באתר זה ממש…
דז'ה- וו?
הדקות האבודות
כשהסתכלתי בימד"ב על הפרטים של הסרט ראיתי שהאורך של הסרט משתנה ממדינה למדינה. בארץ אורכו של הסרט 109 דק', בארה"ב 120 דק'. למישהו יצא לראות את הגרסה של ארה"ב? מה הפסדנו?
הדקות האבודות (כה''ב)
אם אני זוכר נכון, היה כתוב בהקרנה שהסרט הוא באורך 112 דקות…
זה בגלל המעבר ל-PAL
טוב, אז לא.
מה הפסדנו?
האמת, שלא הייתי מופתע אם זה אכן היה קורה, רק בצורה הרבה פחות גסה ממה שתיארת, כמובן.
מספר הערות
בראש ובראשנה לדעתי לT3 בהחלט יש מקם מכובד בסדרת ברטי ה Terminator. הסרט השליש לא מנסה להיות "בדיוק" כמו הקודמים וטוב שכך – מכיוון שסרטים שמנסים להיות כך סתם הופכים למשעממים.
נקודה נוספת ששווה להתייחס אליה ההשוואה בין מרדף המכוניות ב T3 לבין מטריקס. לטעמי המרדף ב T3 עדיף בעשרות מונים מהמרדף במטריקס מכיוון שהוא נעשה במקצועיות.
מרדפי מכוניות (כמו כן גם סצינות אקשן) חייבים להיות צבעוניים על מנת שיעניינו את הקהל. דוגמה אחת לתיאוריה הזו בסרט מטרקס שבה סצינת המרדף עלובה למדי ביחס לסצינות האחרות פשט מכיוון שהיא מונוטונית מדי.
דוגמה נוספת היא מהסרט בלק-הוק דאון שפשוט הופך את סצינות האקשן לשעמום אחד גדול (כמובן במטרה לשמור על דיוק היסטורי).
לא כך T3 שדווקא דומה יותר למרדפי המכוניות המדהימים בסרטים לדוגמת טקסי ולכן בהחלט צריך לתת כבוד לסרט הזה.
נקודה מעניינת נוספת שנתנו עליה את הדגש בסרט הזה הוא על האפקטים הנובעים ממסתם של הרובוטים (לדוגמת הסצינה בה ארני מתרסק על אמבולנס והאמבולנס מתהפך), זה בהחלט היה שינוי מרענן ביחס לסרטים הקודמים שלא נתנו על כך את הדגש (וחבל..).
אגב, הסצינות הללו יצרו גם לא מעט בעיות – לדוגמה: כיצד האופנוע לא "נמעך" אחרי שארני רוכב עליו?
המרדפים ב'שליחות קטלנית' היו טובים יותר?
המרדפים האלה הסתמכו על עקרון ה"למי יש יותר גדול" של הפאוור ריינג'רס (ועוד כמה סדרות): הסרט נפתח ברכיבה על אופנוע (וכמוהו גם המרדף אחרי קונור והבחורה). אחריו מגיעה נסיעה בטנדר, ואחרי זה מביאים עגורן ואוטו מכבי אש. ואז כולם נוסעים ומשתדלים להרוס כמה שיותר פריטים מצידי הרחוב, כאילו הם נמצאים באיזה משחק מחשב. אותי – החל משלב כלשהו – זה שעמם.
את אהדת הצופים
הגדלת חזה
תורם לשיווי המשקל?
רק אם ההגדלה מלווה
בהגדלה סימולטנית של האחוריים.
אז איך T3 כבר הכניס כסף לפני שהוקרן?
טוב, השגתי את גליון יולי 2003 של מגזין TheMarker והנה העובדות.
קודם כל, תיקון קל, הסרט עצמו לא נחשב כרווחי עוד לפני שהוקרן אלא חלק מהמפיקים כבר הרוויחו עוד לפני שהוקרן.
כדי ש תרוויח סכום נאה על ההשקעה, כך כתוב, ההכנסות בארה"ב צריכות להגיע ל-150 מיליון דולר – סכום שהסרט די קרוב אליו, נכון לשעה זו.
מאריו קאסאר ואנדרו ואג'נה, הם בעלי הזכויות של הסרט השלישי בסדרה. הם היו מבעלי האולפן "קארולקו" שפשט את הרגל ב-1995.
בגליון מפורטת העסקה אותה רקחו:
זכויות הפצה
שילמה מעל 50 מיליון דולר ומפיצה את הסרט בארה"ב. ( לא רצו שום סרט שיאיים על "מטריקס Reloaded" אז הם הסכימו להשתתף בהפקה – רק ש-T3 לא ייצא מול רילודד. תמורת זאת הם ויתרו על חלק מעמלות ההפצה).
סוני- ומפיצים זרים אחרים, השקיעו 95 מיליון דולר.
השתתפות ברווחים
חברת מימון הסרטים הגרמנית "אינטרמדיה פילם" השקיעה 20 מיליון דולר תמורת נתח מההכנסות.
( השקיעו 50 מיליון וקיבלו זכויות בארה"ב 75 מיליון וקיבלו זכויות הפצה מחוץ לארה"ב מלבד גרמניה ויפאן שם בעלת הזכויות הינה אינטרמדיה)
ספין-אוף
יחד עם אינטרמדיה, המפיקים מתחלקים בתמלוגים מהמרצ'נדייזינג וממשחקי המחשב.
זכויות
המפיקים קסאר וואג'נה, ולא האולפנים, מחזיקים בזכויות לסרטי ההמשך ולתוכניות טלוויזיה שיתבססו על הסרט.
עוד עלויות:
טויוטה (מציגה בסרט את הטנדר טורונטה שלה); פפסיקו (מיליון דולר תשלום על קידום מכירות ברוסיה); אינטרמדיה גם הסכימה לכסות את כל ההוצאות הבלתי צפויות (כך כתוב בעתון ולא מפרשנים מה-מי-מו).
שוורצנגר קיבל על הסרט 30 מיליון דולר כמקדמה, נתח (לא מצויין איזה) מהרווח הגולמי ו-20% ממכירות המוצרים הנלווים ומשחקי המחשב.
אגב, הזכויות של הסרט נמכרו למפיקים קאסאר וואג'נה ב-1996 במסגרת מכירת החיסול של אולפני "קארולקו". מחציצ אחת עלתה 8 מיליון דולר ומחצית שנייה של הזכויות נרכשו מהמפיקה גייל אן הרד (אחת מנשותיו לשעבר של ג'יימס קמרון וכן מפיקת חלק מסרטיו) תמורת 7 מיליון דולר.
לקאסאר וואג'נה הובטח שכר בסך 5 מיליון דולר אותו הם היו מקבלים גם אם הסרט לא היה מוכר ולו כרטיס אחד.
מסקנה: כדאי להיות שוורצנגר.
בלעדיו לא היה סרט
ולמרות שהוא היה צריך בעצם את הסרט הזה יותר מכולם. שנים לא היה לו להיט. גם ואג'נה וקאסאר היו זקוקים ללהיט שיזניק את החברה החדשה שלהם C2.
אגב, הנה ציטוט מהכתבה: "כל מי שקשור לסרט, פרט לשוורצנגר, לקח עליו סיוכונים גדולים בפרויקט הזה".
מנכ"ל אינטרמדיה מצוטט פה כמי שאומר "הייתי ספקני מאד אם לצופים עדיין אכפת בכלל מהטרמינייטור" אבל הם השקיעו 20 מיליון דולר לאחר סקר דעת קהל שהניב תוצאות חיוביות.
בלעדיו לא היה סרט, נכון,
אבל להעניק 30 מיליון דולר-פלוס-פלוס לשחקן שלא השתתף בלהיט גדול באמת מאז שנת 94'? לתת לשחקן משכורת שגבוהה יותר, כנראה, מ*הכנסותיהם הכוללות* בארה"ב של שני הסרטים האחרונים שלו? לי זה נשמע כמו טירוף.
ואם 150 מיליון דולר הוא הסכום שאותו האולפנים צריכים לעבור כדי להרוויח מהסרט, אז אולי הם לא יפסידו, אבל הרבה כסף הם לא ייראו מזה.
ציפיות, זה הכל
מטריקס 2 הוא סרט שהגיע עם ציפיות מטורפות כל כך שאני מתפלא על אלו שלא יצאו ממנו מאוכזבים.
T3 לעומת זאת, הגיע נטול-ציפיות יוצאות מגדר הרגיל ולכן, אולי, אהדתם של מרבית הצופים בסרט אליו.
כנראה זה זה.
אבל גם האקשן נראה לי יותר מגניב, כנראה כי הוא לא מהוקצע וממוחשב כמו במטריקס. יכול להיות שחלק נעשה במחשב, אבל בגדול זה נראה כאילו אנשים ישבו ופצצו דברים בסבבה.
נכון, גם
נראה לי שיש הרבה צופים שמאסו בפעלולי מחשב וזמן קליע והתגעגעו לקצת גוד אולד פאשן סצנות הרס וחורבן של מבנים אמיתיים.
סיקוונס העגורן המלהיב, בהחלט סיפק את הסחורה.
וכשנגמר המרדף,
אמרתי לזו שישבה לידי שזה לוקח את "ה"מרדף במטריקס. פשוט היה שמח.
צודק!
אתה בהחלט צודק, אול ליתר דיוק – כל מילה פצצה אטומית.
ההסרט הזה באמת נותן קצת גיוון עם אקשן ציבעוני שלא נראה מצד אחד אולי מגניב אבל מד שני מאוד (ואני מתכוון מאוווווד) סינטתי.
ולדעתי אתם מנסים למצוא יותר מדי חלקים של חוסר הגיון בסרט, למרות שעקרונית לא צריך לחפש תאוריות קונספירציה של המפיקים בכל מקום.
בסל הכל ישנם שיוניים בסרט החדש שלא ניתןו אולי להסביר אותם באופן מוחלט על ידיד העלילה – אבל ניתן להסביר אותם על ידי רצון לגוון ולא להפוך את T3 ל "T2 : ההמשך" אלא לסרט מעט יותר עצמאי.
אתמול ראיתי את הסרט ולמרות שהוא פחות מוצלח משני קודמיו, נהנתי בסה"כ. כמה נקודות למחשבה שעלו בראשי:
גם אם זה לא הסרט המרתק והמקורי בסדרה, הוא בהחלט המצחיק בה. כל ההתייחסויות לסרטים הקודמים והבדיחות החדשות (איך כל מה ששוורצי אומר נשמע מצחיק, גם כשהוא רציני לגמרי?) מאוד תרמו להנאה.
חבל רק שלא השקיעו יותר בפיתוח העלילה ויצרו סרט די שטחי (חוץ מהסוף).
הסוף מצוין לדעתי. גם מפתיע וגם סוגר כמה חורים שנותרו מהסרטים הקודמים. חבל רק שהוא לא עוזר לסתום חורים בסרט הזה.
מרדף המכוניות היה מרשים, אבל נמאס בשלב מסויים. זה נראה כאילו ישבו וחשבו "ברילודד הרסו מאה מרצדסים ב-12 דקות, איך אנחנו יכולים להתחרות?" ופשוט הכניסו לתסריט כל רעיון שנזרק לאוויר.
הכבוד שלי למשקפי שמש שחורים השתנה כבר בסרטים הקודמים ועוד יותר בעקבות צפיה במאטריקס. כעת, אני מכבד אותם יותר מתמיד.
אני מאוד מקווה שלא יעשו T4, לא נראה לי שאני אשרוד לראות את התחת של שוורצנגר אחרי *עוד* כמה שנים (אכן מחסל).
מבטאים: אם ניק סטאל מטקסס וג'ון קונור הסתובב כל חייו בארה"ב, למה יש לו מבטא בריטי? זה רק אני או שהמבטא של ארני חזק מתמיד הפעם? טוב, ידוע שכשמזדקנים מתחילים לדבר יידיש.
הטרמינטריקס מוצלחת, אבל אין כמו רוברט פטריק.
(מפה, ים)
אז, כל אחד יכול פשוט להיכנס לבסיס צבאי בו מתנהלים פרויקטים חשובים ביותר ללא תאום מראש ועם 20 קילו כלי נשק ותחמושת? אני יודע שהמחסלים לא ממש מבקשים רשות, אבל הייתי מצפה שזה לפחות יפריע למישהו.
שמתי לב לדמיון (הבטח מכוון) בין חיסול הטרמינטריקס לחיסול של ארנולד בסרט הראשון. נחמד.
משהו שמטריד אותי ולא רק בסרט הזה. אם מישהו עומד להטמין פצצה במקום שלא היה בו מעולם, למה לכוון אותה לפני שהגיע ליעד? מאין לו שיצא בזמן, או שבכלל יספיק להטמין את הפצצה?
האם יש טעם להמשיך את העלילה כשג'ון קונור הוא הגיבור? אחרי הכל, אם העתיד הוא בלתי נמנע (בניגוד לטענה של שרה), הוא ישרוד כל סרט שיתרחש לפני 2032. האם יתכן מצב בו העתיד כן ניתן לשינוי?
יותר אהבתי את הפצצה באלמנט החמישי
ואני לא מתכוון (רק) למילה ג'ובוביץ'.
מה שלא הופך את זה לפחות דבילי.
אה, קונור ראה הרבה בונד בחייו.
אנחנו שווים הרבה יותר.
היוצרים יכולים להגיד למה הם התכוונו ולנסות לתת תירוצים מפה ועד הודעה חדשה. הצופים יכולים לפרש, לנתח ולהוסיף.
לופים בזמן.
אם אתם כבר מדברים על דברים כאלו אז תחשבו על זה שאם בסרט הראשון השני או השלישי, היו מצליחים להרוג את קונור הרי שלא היתה להם סיבה לשלוח את הרובוט כדי להרוג אותו, דבר שאומר שהוא (קונור) לא היה נרצח ואז שוב הרובוטים היו שולחים רובוט להרוג אותו וחוזר חלילה. זה אומר שאי אפשר לשנות את העבר בלי לגרום ללולאה שלא נגמרת.
הסרט היחידי שהיה לו תרוץ לבעיות האלו היה סטאר טרק- מפגש ראשוני, שאמר שכשאתה בעבר או במעבר זמן, אתה לא מושפע משינויים בזמן. וגם זה תרוץ.
ואגב, אם חושבים על זה
( לשליחות הראשונה)
הדרך היעילה ביותר מצד המכונות לנצח את האנושות היא *לא* לשלוח רובוט לעבר. למה? @שוט: המכונות שולחות רובוט לעבר להרוג את שרה קונור. המורדים, בתגובה, שולחים חייל לעבר, להגן על שרה קונור. החייל ושרה קונור ו יאדה יאדה נולד ג'ון קונור, מנהיג המורדים ואימת המכונות.
אם המכונות לא היו שולחות רובוטים לעבר, גם ריס לא היה נשלח ולא היה מפרה את שרה קונור.
למזלנו, המכונות לא יודעות מי הוא האב של ג'ון (אחרת הם היו פשוט מחסלות את ריס ב"הווה" שלהן ולא היו צריכים לשלוח טרמינייטורים לעבר).
בנוגע למשקפי שמש
שאלה שהטרידה אותי ואת שותפתי לצפיה במשך כל הסרט – למה רובוט צריך משקפי שמש??
ואגב, הייתי מוכן לשלם הרבה יותר כדי לראות את הסרט שוב, אם שוורצי היה נשאר עם המשקפי כוכב במשך שאר הסרט :).
כי זה נראה טוב.
למעשה, זו גם התשובה לשאלות כמו: למה מחסלים אוהבים בגדי עור? למה להוריד חצי עיר עם עגורן? למה שוורצנגר מעדיף אופנועים על פני מכוניות?
בנוגע למשקפי שמש (כה''ב)
בסרט הראשון הרובוט משיג לעצמו משקפי שמש כדי להסתיר את העין האדומה שנחשפה אחרי תקרית אלימה. בסרט השני ג'ון מלמד את הרובוט סטייל מהו ומשנה אותו (מלמד אותו כמה קצ' פרייזס, למשל) – ומאז הוא חובב משקפי שמש…
אבל בסרט השלישי
זה כבר רובוט אחר, שצריך ללמוד הכל מהתחלה. ואת משקפי השמש הוא משיג בתחילת הסרט, לפני שלמד מחדש סטייל מהו.
לא ממש
ב-3 שוורצי נכנס לאוטו ומוצא את המפתחות למעלה (במגן השמש) בדיוק כמו שקונור הצעיר לימד אותו ב-2. אז מכאן אפשר להבין שיש לו את התובנה שהיתה לו ב-2. איך זה קרה? אני לא חושב שיוצרי הסרט באמת חשבו על זה. הם פשוט ניסו ליצור המשכיות בין הסרטים וקריצה לצופים.
לא מעש''ק2 וכו'
T2 היה אחד מסרטי המד"ב הכי טובים שראיתי. תסריט הדוק ומרתק, סצנות אקשן מצויינות, אפקטים פיצוציים וקצת צחוקים לתיבול. ותוסיפו לזה את העובדה שזה סרט המשך, ושהסרט הראשון היה גם הוא טוב. אבל מה שמבדיל את הסרט הזה מסרטי מד"ב אחרים הוא היכולת שלו להתמודד בהצלחה עם פרדוקסים ובוחצלגיחצנים, ואפילו בשאלות של גורל-מול-חופש-בחירה, בלי להתבלבל ולהכשיל את עצמו. העקביות הזאת מעבירה את הסרט הזה לקטגוריה מאוד אקסקלוסיבית של סרטים – כאלה שאני מסוגל לראות יותר מפעם בשנה. גם סרט מהנה, גם גורם לך לחשוב וגם מכין קפה.
T3 הוא סרט כיפי מאוד, קיצי כזה, אבל נופל בענק מהציפיות שלי בתחום התאים האפורים. התחושה שלי כשיצאתי מהקולנוע היתה שראיתי סרט שמתרכז בעיקר בלהיות מאגניב, עם הפיצוצים הכי גדולים והמשפטים הכי מצחיקים. אבל בלי שכל. נו טוף, לפחות נהניתי. וגם הייתי ממליץ לחבריי לראות אותו, אם הם לא היו רואים אותו כבר לפני חודש.
אולי בגלל זה אני מתעסק בפרטים קטנים כמו משקפי שמש…
(ואגב, ההסבר של ולנסיה {אפשר לקרוא לך תפוזינה?} לא עובד בגלל שזה לא אותו רובוט)
אכן, לא מעש''ק2
אני מסכימה עם על הבעות הדיעה בהודעה שלך.
אתה מוזמן לקרוא לי בכל כינוי בלתי-מעליב שתבחר, אענה כל עוד אזהה את עצמי מאחורי הכינוי …
ובתשובה לך וללונג-ג'ון – אני כמעט משוכנעת שבסרט מוזכר השינוי בתיכנות הרובוטים מהדגם שג'ון גרם לו. סטייל מובנה. כמובן שלא שכחתי פתאום את הסיום של אחד מסרטי הילדות שלי.
לא מעש''ק2 וכו'
הבעיה שהכי מטרידה אותי בT2 היא שג'ון קונור אמור להיות בן 9. למישהו זה נשמע הגיוני?
11. או אולי 15, אבל בטח לא 9
11. או אולי 15, אבל בטח לא 9
תעשה את החישוב. הסרט הראשון התרחש בשנת 1984 שבמהלכה שרה קונור נכנסה להריון. נגיד, ב-85 ככה היא ילדה אותו. הסרט השני מתרחש ב-1994. בן כמה הוא אמור להיות?
אם אני לא טועה, אגב, בסרט השלישי אומרים איפשהו שהוא בן 20, מה שמאשר את החישוב.
הבעיה היא שב- T3
ג'ון אומר שהוא היה בכיתה ח' בזמן שפגש את קייט ואת המחסל הקודם, כלומר 13-14…
התאפקתי, אבל לא הצלחתי.
עוד במאי/מפיק/תסריטאי שאין לו כוח להתעסק בקטנות. אתם יודעים, דברים חסרי-חשיבות כמו תאריכים והקונסיסטנטיות שלהם בסרט.
מישהו דיבר כאן על באפי?
לא, אבל ביומית של היום אפשר לדבר על פיירפליי!
הבעיה היא שב- T3
מה שרק מדגיש את טענתי הראשונית, שיש שם פאק רציני עם הגיל שלו, ולא סותר אותה…
כנראה שהבמאי
או התסריטאי ראו את מלחמת הכוכבים אפ. אחד ושתיים ואמרו, אם זה מסתדר פה מבחינת הגיל של הגיבור אז בטח גם פה לא ישימו לב (או להפך כי T2 יצא לפני)
ג'ון אומר בהתחלה:
ניסו להרוג את אמא שלי לפני שנולדתי, ושוב כשהייתי בן 13.
אולי הסרט השני יצא ב-94 אבל זה ממש לא אומר שהוא צריך להתרחש באותה השנה!
היה על זה דיון מוקדם יותר...
הסרט השני יצא בשנת 1992, ומתרחש בשנת 1994. זה לא רק אני אומר. תשאלו את קמרון.
אז אולי הסרט הראשון התרחש מוקדם יותר?
מי אמר שהסרט הראשון מתרחש ב-1984?
עוד פעם קמרון.
נורא פשוט.
בגיל 7 הוא חזר שלוש שנים אחורנית כדי לחיות שוב את שלוש השנים הללו.
כך נוצר מצב שבו עשר שנים אחרי שהוא נולד הוא היה בן 13.
ג'יימס קמרון
טרמינייטור שנראה כמו מיה מהמורדים. (הבנתם? מורדים?)
לא בטוח שיהיה T4. למה?
ככה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2719496,00.html
תראו, תמיד יכול להיות
שהם יעשו סרט רביעי *בלי* שוורצנגר.
לכל המעוניינים:
שוורצנגר הרגע הודיע רשמית אצל ג'יי לנו שהוא רץ לתפקיד מושל קליפורניה.
(אה, וגם לארי פלינט וגארי קולמן)
יהיה מעניין
אם ארני יהיה מושל קליפורניה לא יהיה לו זמן לעשות את T4
וזה דבר רע?
מקסימום, ישתמשו בארני-CGI.
"שליחות קטלנית 4 – שובו של הגולום". My Precious John Connor.
סרט משעשע.
כמה משעשע? בערך כמו פארודיה של זהו-זה, רק ב200 מליון דולר.
אכן, כשלעצמו, הסרט הוא סרט פעולה בעל תקציב עצום ואיכות ממוצעת.
אך, לדעתי לפחות, אי אפשר לשפוט את הסרט הזה בנפרד מהטרילוגיה.
ישנן כל כך הרבה אנקדוטות לסרטים האחרים שהסתכלות על הסרט הזה בנפרד מורידה כמה מונים מאיכותו.
אישית, אני נהנתי. הפיצוצים היו גדולים, האקשן מבוצע הייטב, הסיפור לא רע בכלל והשחקנית הראשית..אההמ, כן, בדיוק כזאת צריך בסרטי פעולה.
בכל מקרה, מה שמציב את הסרט הזה מעט מעל כולם הם הבדיחות.
אנשים כבר אמרו במהלך הפתיל שסרט פעולה הומוריסטי זה לא בשבילם, אבל (ופה לבדיחה) לראות את שווארצי שם את משקפי השמש של החשפן (סוף ) היה בהחלט שווה כמה שקלים ממחירו של הכרטיס.
בקיצור, אהבתי.
ועכשיו לביקורת: הביקורת היא לא על הסרט, היא על ס"ס.
מכיוון שאני מתגורר בסמוך לעיר הקודש, הפעם הלכתי (עם המשפחה) לראות את השווארצי החדש בס"ס.
מה אני אגיד לכם? לא כזה ביג דיל.
ראשית, מקרה מוזר: אחרי שהחננו את המכונית בחניון גג 2 חיפשנו אחר המעלית.
לאחר שמצאנו משהו מסריח וחסר כיתוב שנראה כמו מעלית, נכנסנו וניסינו לנחש את הקומה אליה אנו צריכים להגיע.
אחרי שני נסיונות, אכן הגענו, רק מה, צמוד לפתח המעלית הייתה שורת ספסלים ופוסטר של "תמונה קבוצתית עם אישה". מסתבר שלס"ס יש גם פתח אחורי. הרגשנו כמו ביל וטד .
למרות שהגענו ב15 דקות איחור, נשארו עוד 5 דקות של פרסומות וגם אצלנו משהו קרה לסאוונד באמצע.
אני לא ממש סגור בקשר לכמה זמן הפסיקו לנו את הסאוונד הדיגיטלי והשאירו אותנו עם הסטריאו, אבל זה בכל זאת צרם.
חבל. למקום (שאגב, נראה ריק באופן מוזר), יש המון פוטנציאל אבל סוג מסויים של חובבנות הורסת אותו.
ולמי שהתעניין, לפי שני ארכיטקטים (במקרה ההורים שלי), המקום מתוכנן רע.
נ.ב
אהבתי את הסוף של הסרט.
אני השתכנעתי שסינמה סיטי
מתוכנן רע ברגע שנכנסתי למעלית מכיוון החניון.
מתחם בגודל של בסיס צבאי, בערך. מבנה בגודל של קניון ענקי, עם המון חללים פתוחים ומסדרונות רחבים. שטח מכאן ועד הודעה חדשה. ומעליות שנראות כאילו שאם יצֵרו אותן עוד קצת, אפשר יהיה ללבוש אותן בתור מחוך. ארבעה אנשים כבר צריכים להסתדר בתוכן כמו בפאזל מרפקים.
בחיאת, כזה מבנה ענקי בנו, ולא הצליחו להשאיר מקום מספיק כדי לבנות מעליות בגודל נורמלי?
ולא, אני לא סתם מתקרצצת. תשומת לב לפרטים מהסוג הזה זה בדיוק מה שאני מצפה לו ממישהו שמתכנן מבנה כזה.
אגב, אחר כך גם גיליתי למרבה השעשוע (פרט לשלל פאקים קטנים ומעצבנים) שכשהולכים לשירותי הנשים, קולטים בדרך תצפית נאה מאוד של אחת המשתנות בשירותי הגברים, שניצבת במלוא הדרה ממש מול הדלת, הפתוחה כל העת, ובלי שום דבר שיסתיר. כל הכבוד על תשומת הלב לפרטיות ולהגיון בסיסי.
נו, נותנים לך מופע פיפ שואו
בחינם ואת עוד מתלוננת?
ואיפה פה הפאק?
יש לי בעיה עם שם הסרט!
יש לי בעיה עם שם הסרט.
האם לאף אחד לא מפריע השם:
"עלייתן של המכונות" ?
יש לנו בארצנו הקטנטונת המון בעיות עם העליות השונות – אז עכשיו גם רוצים שתהיה עליה של מכונות?
מה פורז יגיד?
האם שוב נצטרך להתעסק בחוק השבות?
לדעתי השם הזה לא היה צריך להינתן לסרט!
עם כבר היה צריך לשנות מעט את שם הסרט (נותני השמות ממילא עושים זאת) למשהו כמו:
אורז המכונות (מתרגום: rice of the machines)
רק 2 הזוזים שלי.
מה זה הגזענות הזאת?
מה, מכונות הן לא בני אדם? מכונות הן לא יהודים בדיוק כמונו? ככה, להשאיר את אחינו להישמד בידי גויים וזדים רק כי צבע העור שלהם שונה? (כסוף מטאלי זה היה, לא?)
תתבייש לך. בגלל אנשים כמוך העולם נראה כמו שהוא נראה.
מה זה הגזענות הזאת?
תשמעי, בעיה לעשות ברית לבחור שעשוי מטיטניום…
אני מצטער אבל הבעיה מדירה שינה מעיני
האם אנחנו מוכנים לקלוט את כל המכונות העולות?
במה נעסיק אותם/ן? כמאבטחי קניונים?
וחוץ מזה,
כבר יש לנו מחסל משלנו, הביבי-מינטור,(הידוע כ- T-BB) שתוכנת ונשלח לעבר לחסל את שרידי מדינת הרווחה שנותרו.
ואיך אמרו חז"ל:
ואף הוסיפו באימה:
אז מדוע צריכים לאפשר עליה של עוד מכונות חסרות רגש לארצנו הקטנטונת?
כן, אבל
אם צובטים אותם הם לא מצטבטים..
נו, וב''מוצאים את נימו''
הסרט מתרחש רובו אחרי שמוצאים אותו?
לדעתי, השם דווקא מתאים.
אולי לך השם גורם לחשוב שמדובר בתיאור השתלטות המכונות על העולם, אבל מדובר בפירוש אישי לחלוטין.
בסרט מתוארים המאורעות שהובילו ליום הדין ועליית המכונות (או, יותר נכון, התעוררות המכונות). הוא לא נקרא "שלטון המכונות", או משהו דומה, לכן אני חושב שהשם נמצא במקומו.
אומ, ''עלייה'' זה תהליך,
שבתחילתו אתה למטה, ובסופו אתה למעלה.
מספיק טוב?
_____________
בוג'י לא ראתה את הסרט, אבל לא נותנת לזה להפריע לה.
יש מעליות?
אני תמיד חונה בחניון בחוץ. בשבילי הביקור בס"ס לא שלם אם לא הלכתי לפחות שלושה ק"מ מהחניה וחזרה וקיללתי את כל אלה שהצליחו לתפוס מקום קרוב לכניסה.
(שלא תבינו לא נכון, בשבילי זה באמת חלק מהחוויה).
פיפ שואו כזה היה במסעדת פרדיסו
בירושלים במשך זמן רב. אם אני לא טועה אפשר היה לקבל שולחן מול דלת שרותי הגברים ולשבת בעמדת תצפית נוחה.
העניין נגמר כשבנו שם מחיצת עץ.
הסינמה סיטי
באמת אכזב אותי כשראיתי שם את המסע המופלא – בכל הסרט לא היה סראונד, מה שהיה מאוד מעצבן – אבל לפני כמה ימים ראיתי את שליחות קטלנית 3 בסינמקס וזה היה פשוט כיף! אומנם הסרט הוא לא בפורמט של סינמקס כך שיוצא שפשוט מדובר במסך מאוד גדול, אבל יחד עם הסאונד המעולה זו היתה חוויה נחמדה מאוד.
אז לשם הלך הסאונד שלי...
ע-כ-ש-י-ו הבנתי…
אז לשם הלך הסאונד שלי...
סה"כ אני מסכים שהסינמה סיטי הוא קצת אכזבה – ממקום כל כך גדול ומושקע הייתי מצפה גם להעסיק אנשים שממש יודעים להפעיל את הציוד שבטח עלה להם די הרבה כסף… למרות שזה לא דיון לפה.
הציטוט הנכון
והכי הכי חשוב
הכי הכי חשוב זה: וכשהמפיקים של הסרט צריכים להשיק אולפן חדש, אין מי שימנע מהם להגשים את יום הדין כדי לסחוט כמה דולרים.
היא לא ממש עזרה ליום הדין להגיע.
הוא היה מגיע גם בלעדיה. היא רק שיפרה את נקודת ההתחלה של המכונות.
למעשה
אילולא נשלחו המחסלים – לא היה בכלל יום דין!
הרי בשליחות קטלנית 2 ( לשתי השליחויות הראשונות) ראינו את סייברדין עובדים על שבב חדש שמושפע מהשבב של שוורצי מהסרט הראשון. אילולא שלחו המכונות מחסל לעבר, הוא לא היה מחוסל, לא היה שבב שממנו התרחשה קפיצת דרך מהפכנית בעולם השבבים שאפשרה את קיומה של סייברנט.
כלומר, מבחינת המכונות, העדיפות הראשונה היא לאו דוקא חיסולו של ג'ון קונור. העדיפות הראשונה היא לשלוח לעבר טכנולוגיה עתידנית שתקצר את הזמן עד שהמכונות יגיעו למחשבה עצמאית. הרי אילולא השבב מהסרט הראשון – ייתכן שאינטלגנציה מלאכותית היתה מופיעה רק ב-2100 או משהו כזה. ואז אולי לבני האדם גם היה נשק נגד המכונות.
אוף! דאם דיז טיים פרדוקסס!
למעשה למעשה
( לשני הסרטים הראשונים) אפשר לומר שהמצב אחרי הסרט השני זהה למצב שבתחילת הסרט הראשון- בתחילת הסרט הראשון סקיינט הוקמה ללא עזרת טכנולוגיה עתידנית. בסוף הסרט הראשון התקבלה טכנולוגיה עתידנית, שעל פיה סייברדיין פיתחה את סקיינט בסרט השני. בסוף הסרט השני סייברדיין נהרסה, וחזרנו למצב המקורי של תחילת הסרט הראשון- שבו סקיינט עדיין מפותחת.
רציני לסרט השלישי: מה שהרס סייברדיין כן עשה הוא דחיית יום הדין. במקום שיום הדין יתרחש ב1997, הוא התרחש ב2004. ובמקום שסקיינט תהיה מחשב, היא הפכה לתוכנה. לכן לא היה צורך בטכנולוגיה העתידנית כדי שהיא תתפתח.
לאאא!
למה כל הזמן שלמקו גונב לי את ההסברים על פרדוקסי זמן?
שיחשוב לבד פעם אחת!
ואם אתה חייב לגנוב, לפחות תיתן קרדיט
(שלא תעזו להמשיך את הדיון פה בידיעה ברורה שכבר הסברתי את זה קודם. אם יש לכם מה להגיד תלכו למקור ולא לחיקוי… )
מעניין ביותר
ואני אצטרך לבדוק את זה בסרטים הקודמים (הראשון כבר מוקלט, השני בדרך ).
אבל למה אתם ממשיכים לעשות את זה ומפתחים דיון דווקא בתגובה המתועתקת של שלמקו ולא בתגובה המקורית שלי?!
מעניין ביותר
כמו שכבר אמרתי.
בני האדם תמיד מנסים ליצור אינטליליגנצה מלאכותית. ואם מנסים מספיק זמן אז מגיעים. בני האדם היו מגיעים לאינטיליגנציה מלאכותית כך או כך. לכן אי אפשר למנוע את יום הדין. מש"ל
בכלל, למכונות יש פאק בקונצפט!
תמיד המכונות שולחות רובוטריק/ית לרדוף אחרי בני משפחת קונור היפים והאמיצים.
לא היה עדיף שהם ישלחו מישהו לעבר כדי שימנע את פגישת הוריה של שרה קונור?
בכלל, למכונות יש פאק בקונצפט!
שליחות קטלנית 4 במערב הפרוע!
שוורצנגר נשלח לחסל את סב סבו של ג'ון קונור: בילי "השולף המהיר במערב" קונור. דודו של בילי הוא ממציא מטורף שבנה רובוט מכני (ראה Wild Wild West) בצורת אשה יפהפיה (דגם שרה קונור 101) שיגן על בילי מפני המחסל. הכל על רקע מתקפת שבט האפאצ'ים והשריף המושחת. רוצו לראות!
הקונספט שלהם בסדר גמור.
בסרט הראשון הם ניסו להרוג את שרה קונור, עוד לפני שהיא נכנסה להריון.
אם הם היו הורגים את ההורים שלה, הם היו צריכים להרוג את כל הגברים שנושאים את שם המשפחה "קונור", כדי שאף אחד מהם לא יתחתן בטעות עם איזו בחורה, שעלולה להכנס להריון ולקרוא לילדה המיועדת שרה.
העתיד הרי נתון לשינויים וכל דבר קטן (כנראה) משפיע עליו. אם יהרגו רק זוג קונור אחד או ימנעו ממנו להפגש, מה ימנע מזוג קונור אחר להוליד שרה קונור, שאולי לא תהיה בדיוק כמו שרה קונור של הסדרה, אבל תהיה מספיק שרה קונורית כדי להוליד את ג'ון? (או בקיצור: קו הזמן ימצא תחליף עבורה, ואז כל עבודתן של המכונות היתה/תהיה לחינם).
הסרט הטוב ביותר
לא משנה מה תגידו, סדרת הסרטים טיימינייטור הם הסרטים הטובים ביותר שראיתי אי-פעם בחיי.
היו כל מיני סרטים בעבר על רובוטים, ועל גלישה בזמן. אבל שום סרט לא התקרב בכלל לשליחות קטלנית. עם כל הבעיות של הסרט(כמו הגיל של ג'ון קונור- איך הוא נולד ב-84 ועכשיו הוא בן 22 עם זה שנת 2003?) היא עדיין הטובה מכולן. בדרכ"כ בסרטים על רובוטים יש מנגינות מעצבנות ומהירות, בשליחות קטלנית יש מנגינה שקטה ומדהימה שבשום סרט מהסגנון הזה לא עשו כל-כך טוב. וכמובן ארנולד שוורצנגר, היא הדמות המתאימה ביותר לגלם מכונה, קול גבוה שרירים, בדיוק הרובוט האידיאלי.
ושלא נדבר על השקעה של הסרט- בשליחות קטלנית השקיעו הכי הרבה כסף יותר מכל סרט אחר והאפקטים היו מרהיבים שאף סרט לא מתקרב עליו בכלל.
הסרט הוקם פעם ראשונה ב-1984 שארנולד שוורצנגר החליט לשחק בסרט אצל במאי אלמוני בשם ג'יימס קמרון, זה היה סיכון גדול מאוד. חשבו בהתחלה שזה יהיה סתם סרט עם הפקה זולה וסיפור משעמם, אבל בסוף מסתבר שלמרות ההפקה הזולה הסרט הזה זכה להיות בן עשרת הסרטים הטובים ביותר של שנת 84, וההמשך שלו ב-91 זכה לסרט הטוב ביותר של אותה שנה. ומאז כולם חיכו לסרט השלישי…. והוא הגיע, ואף אחד לא התאכזב ממנו. בדרך כלל שיש סרט ואז יש המשך שלו אז תמיד ההמשכים הם סתם סרטים, כמו למשל 'הצעקה 3' שלא מתקרב בכלל לצעקה 1. או נשק קטלני 2-3-4 שלא מתקרבים בכלל לסרט הראשון. וזה מה ששונה בשליחות קטלנית, כל סרט- פצצה אטומית!
סרט טוב
אבל הוא לא מתעלה על פורסט גאמפ.
.....
לא ראיתי את הסרט הזה, מתי שאני יראה אותו אני יגיד לך, אבל אני עדיין לא מאמין שיש סרט יותר טוב משליחות
לא מעש''ק?
אגב, רובוטים מחסלים דמויי אדם שחוזרים בזמן למנוע את קיומם של מנהיגי העתיד:
http://www.imdb.com/Title?0101452
לא מעש''ק?
היה שווה להזכיר את שמו התנ"כי הגאוני של הסרט בקישור:
"מסע הכזבים של ביל וטד"
(ואגב התרגום לדעתי לא נורא כ"כ – רק שזה נשמע כל כך …)
אתה מנוי על העיתון של Yes, נכון?
לא
לא למה?
סתם.
כמה חלקים בתגובה שלך ("מנגינה שקטה שבשום סרט מהסגנון הזה לא עשו", "במאי אלמוני בשם ג'יימס קמרון") הזכירו לי כתבה על סרטי 'שליחות קטלנית' שפורסמה במגזין שלהם.
אגב, 'שליחות קטלנית 2' זכה לפרס הסרט הטוב ביותר של שנת 91'? איפה?
http://us.imdb.com/Tawards?0103064
סיקוונס הפעולה הטוב ביותר (המרדף בכביש המהיר בלוס אנג'לס)
ההופעה הפורצת (במובן של "בכורה") הטובה ביותר
אדוארד פרלונג(ג'ון. קונור)
ההופעה הטובה ביותר של נקבה (היי! אני מתרגם מילה במילה!)
לינדה המילטון
וגם
הנקבה הנחשקת ביותר
לינדה המילטון
ההופעה הטובה ביותר של זכר
ארנולד שוורצנגר
וכן, הפרס שלשמו הגענו עד הלום: הסרט הטוב ביותר
עוד שתי מועמדויות היו לסרט אך הוא לא זכה בהן: השיר הטוב ביותר מתוך סרט ("היית יכולה להיות שלי" של רובים ושושנים. היי, אם אני מתרגם מילה במילה אז עד הסוף, כן?)
וכן, איך לעזאזל הוא הפסיד?
רוברט פטריק, הנבל הטוב ביותר.
הנבלה שחטפה את הפרס מידי איש הכספית הינה לא אחרת מאשר רבקה דה מורניי על תפקידה בסרט (שמשודר מדי פעם ב-YES) "היד שמנענעת את העריסה".
איפה באמת אדוארד פרלונג?
אני מבין למה ג'יימס מלך העולם קמרון לא רצה לביים, אבל מה עם השחקן פורץ הדרך? הוא לא הסכים להשתתף בסרט השלישי בגלל העקרונות האמנותיים שלו?
''חילוקי דעות על רקע התמכרות לסמים''.
אסף, טקס פרסי ה-MTV לא ממש נחשב מבחינת התעשיה. הוא טוב רק למעריצים.
באותה מידה אפשר לקחת כל סרט אחר, למצוא איזה טקס שבו הוא זכה בפרס הסרט הטב ביותר, ולהצהיר שכולם חושבים שזה היה הסרט הטוב ביותר באותה שנה.
אני לא אומרת שהאוסקר הוא הפרס היחיד שנחשב. יש עוד כמה, אבל MTV לא ביניהם. זה כמו שבשוק ביקורות הקולנוע, השמות "אורי קליין" או "נחמן אינגבר" עדיין תופסים/נחשבים יותר מאשר "קיפוד", "BS" או כל אחד מהכותבים האחרים פה (אבל זה עוד ישתנה! אתם תראו! מוהאהאהאהאהא!).
אני יודע
אבל שאלת, עניתי.
מתי? מתי זה ישתנה? (אין לי סבלנות לחכות...)
אגב, למרות שטקס פרסי MTV הוא כנראה הטקס היחיד שבו שוורצנגר יקבל פרס כמו "השחקן הטוב ביותר", נראה לי שבמקרה הזה _ספציפית_ הם קלעו למטרה.* האיש משחק שם רובוט, ומשחק אותו בצורה משכנעת להבהיל.
* בע"מ כמובן. אין לי מושג מי היו המועמדים האחרים.
אז הוא ראוי לפרס על חוסר היכולות שלו?
בצורה כזו, אפשר לתפור לכל שחקן גרוע תפקיד שיתאים לו, עד שכולם ישתכנעו שבעצם הוא משחק נפלא ויעניקו לו פרסים.
אני בטוח שיש המון שחקנים הנחשבים ''איכותיים''
שלא היו מצליחים להתמודד עם התפקיד הזה, שדורש מהם אטימות רובוטית מוחלטת.
רוברט פטריק, שלא זכה
הוא לא קיבל פרס על משחק.
הפרס של MTV, בכוונה תחילה, לא נקרא "Best Actor" אלא
"Best Male Performance". ואי אפשר להתווכח עם זה שהפרפורמנס של שוורץ היא נהדרת בסרט הזה. זה אולי לא קשור ליכולות שלו כשחקן כמו ליכולות של המלהקת (הוירטואלית, אני יודע שזה היה רעיון שלו לשחק רובוט וכו') אבל זה תואר שמגיע לו.
המועמדים האחרים היו:
מלכודת אש (Backdraft), החברה מהשכונה (Boyz N the hood), ג'יי.אף.קיי ורובין הוד-נסיך הגנבים (או אולי Rob N hood?).
לאוסקר, אגב, היו מועמדים באותה שנה: שתיקת הכבשים (שזכה), היפה והחיה, באגסי, ג'יי.אף.קיי ונסיך הגאות והשפל.
ואגב, מחודש יולי 2003
זה כבר לא "מגזין YES" אלא "TimeOut ישראל מהדורה מיוחדת ללקוחות yes"
אולי תשנה את השם לשק''ש?
ככה נדע להתייחס להתייחס לתגובות שלך ברוח המתאימה.
בום טראח
בום בום בום ווש בום טראח טראח בום טראח טראח טראאאאאח עזוב אותי! בום באנג בום בום טראח ווש ווש טראח וויייייר בום בום טראח בום בום ביג-באדה-בום טא-טא-טא-טא-טא קרדיטים.
אין למעלה ?
באסה, נעלם בעריכה.
הא הא
http://www.health-and-medical.com/health/man_health_magazine/man_health_magazine_msg42682/man_health_magazine_msg42682.shtml
מה?
סליחה שלא היה לי כוח לקרוא הכל, אבל באיזה הקשר הבאת את הכתבה הזו?
בהקשר לארנולד
אתה יודע, הכוכב של הסרט.
יכול להיות שזה בעצם אומר
שככל שאתה מנסה להתעסק יותר עם העתיד ולשנות את הגורל שלך לטובה, אתה בעצם רק עושה את המצב יותר גרוע.
בעיקר אם הן יודעות פסיכולוגיה
או מטאפיזיקה של מסע בזמן
או דינמיקה של סרטי המשך.
בננות עובדות יותר טוב
הקפאת רובוט בחנקן נוזלי
זה מקורי?
הרי משתמשים בחנקן נוזלי כדי להקפיא אנשים/ רובוטים / כל דבר אחר בהמון סרטים וסדרות.
או שאולי זו הייתה בדיחה ולא הבנתי את זה.
בוקר טוב!
לדידי, הצפייה בסרט T3 הייתה חלום רע ותו לא!
וכך גם כל התגובות כאן,מןהסתם..
אני עדיין ממתינה לשליחות קטלנית 3 האמיתי עם המילטון, פרלונג וקמרון!!
נחמד מצדך
ואני מקווה שאת גם תתנדבי להיות נוכחת על הסט ולתת לפורלונג איזה צעקה כל פעם שהמשטרה תקפוץ לביקור.
מסע בזמן
או להפך, אם למורדים יש מכונת זמן, למה לא לשלוח מישהו לעבר, ל10 דקות לפני שלוחצים על היס כדי להפעיל את המחשב, כדי שיגיד לאבא שלה שלא יעשה את זה אחרת העולם יושמד ובכל למנוע/לדחות את יום הדין.
קונור עשה את זה
והם עוד היו עם כלי נשק.
זה גורם לך לחשוב על כשלי הבטיחות בארה"ב… ממש מנת אופטימיות לאל-קעידה.
מסע בזמן
מי אמר שזה כל כך פשוט וקל לשלוח אנשים אל העבר?
אנחנו ראינו שעשו את זה 6 פעמים עד כה. תמיד שולחים רק אדם/מכונה אחד. מי יודע אילו ויתורים צריכים לעשות בני האדם או המכונות, כל פעם שהם צריכים להשקיע במסע זמן שכזה.
אולי גם אי אפשר לשלוח לכל זמן שחפצים להגיע אליו (אלא רק לזמנים נתונים). הרי הם לא משתמשים בדלוריאן עם פלקס קפסיטור.
אולי היו עוד
יופי נחמה
מה שאני מנסה לומר הוא שלדעתי סדרת הסרטים הזאת מצטיינת בהגיון פנימי מאוד עקבי, כיאה לסיפור מד"ב טוב. ויחסית לסרט שטווה הסברים משכנעים מאוד כמעט לכל בעיות הסיספונד שלי, זה נראה כמו חור גדול מאוד…
זו לא כזו בעיה
ברגע שהטכנולוגיה קיימת, בניה של עוד מכונה (אפילו במחיר ויתור על הקמת עוד 100 מחסלים) הי לא בעיה.
האם זה הסבא של ה-T-1?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2737357,00.html
בכל מקרה – הדף לא עולה לי…
מה אתם אומרים?!
*שני* חוקרים עובדים על רובוט חושב? לא אחד? שניים?! שניים שלמים?! רבאק. יש מאות מדענים בכל העולם, גם בארץ, שעוסקים באינטליגנציה מלאכותית על כל הבטיה, נושא מפלצתי בגודלו. אני מניח ששני המדענים הבריטיים האלה שמעו עליהם. אלה רק האינטיליגאנטים ב"סיינטיפיק וואינט" שלא מבינים מהחיים שלהם.
הביצים של ארנולד
http://www.salon.com/news/wire/2003/09/03/egged/index.html
סרט משעשע
למרבה הצער, מכל הסיבות הלא-נכונות.
"שליחות קטלנית 3" הוא סרט מיותר לגמרי. הוא אמנם לא מתקרב לרמת ה-"בוא-ניקח-את-הבמאי-ונדפוק-לו-כדור-בראש" שעורר אצלי "האויב שבפנים", אבל גם את התואר "סרט טוב" הוא לא מצליח לדגדג. למה? ככה:
* שוורצנגר. הבעיה שלי עם שוורצנגר בסרט הזה היא אותה בעיה שהיתה לי עם הוגוורת'ס בסרטי "הארי פוטר": היא אמורה להיראות כמו טירה קסומה, ונראית כמו טירה מלאה באפקטים מחורבנים. ככה גם הטרמינייטור בסרט הזה: הוא אמור להיראות כמו רובוט חבוט ושרוט, ונראה כמו שחקן פאתטי בן 50 פלוס. אין לי ספק שההחלטה שלו לרוץ למשרת המושל באה בעקבות צפיה בסרט הזה, שגרמה לו להבין שאת הקריירה שלו בקולנוע הוא גמר. ההחלטה הזו אמנם באה באיחור של עשור – אך כפי שאמרו חז"ל, מוטב מאוחר.
* לוקן. אין לי שום בעיה עם הרעיון שהצופים גם יזילו ריר על הטרמינייטורית הפעם, אבל לא יכלו לעשות אותה *קצת* יותר מאיימת? גם כשהיא הורגת אנשים, היא עדיין לא נראית מפחידה יותר ממיקי חיימוביץ'.
* ניק סטאהל – אלוהים, כמה שהאיש גרוע. יכול להיות שזו אשמת התסריט, אבל בסרט הקודם ג'ון קונור הצעיר היה בנאדם *מגניב*, למען השם. למה עשו ממנו כאן דמות של נרקומן בגמילה?
* קלייר דיינס. אוי. אוי. אוי. אוי. מלבד העובדה שאני ממש לא סובל את הבחורה, אין ספק שמדובר בליהוק הדבילי של השנה. בשביל התפקיד שהיא מגלמת צריך את אולי את אלייזה דושקו, ג'ניפר גארנר, ח"כ ענבל גבריאלי – *לא* דיינס. הקטע שבו היא יוצאת לקרב נגד המכונות לוקח בהליכה את הג'נוסייד של אנאקין סקייווקר, הקרב של מילה ג'ובוביץ' נגד כלבי-הזומבי והנאום של מורפיאוס ב-Reloaded בתחרות על התואר "הסצנה הדבילית ביותר שנראתה אי-פעם על המסכים (עד לסרטו הבא של ג'רי ברוקהיימר)".
* האקשן. אין ספק – שיא התחכום, הטכנולוגיה, הפעלולים – לסרטים שיצאו לפני עשר ומשהו שנים. כל סצנות האקשן בסרט היו נראות טוב אם הן היו מופיעות בסרט שיצא בשנות ה-90 המוקדמות. בימינו, לעומת זאת, מספיקה סצנה אחת מהתוכנית שאין להזכיר פה את שמה כדי להיווכח כמה שהסרט הזה נראה מיושן. אולי זה בכלל סרט-רטרו? אם כך, אני בעד להכניס כלל חדש: חובה תקופת סינון של שני-עשורים לפחות בין תקופה היסטורית לסרט-רטרו שלה. ויפה שעה אחת קודם.
בקיצור – לוותר.
סרט משעשע
|מחיאות כפיים|
עם חלק מהדברים אני מסכימה, למעשה עם הרוב, בעצם הכל חוץ מהשורה התחתונה.
לראות. זה סרט משעשע.
סרט משעשע
אני דווקא הסתכלתי על זה כעל פרק ממש ממש מושקע של זהו זה, עם שוורצי בתפקיד אורח.
טעות!
לדעתי אתה ממש טועה! מדוע? הנה מספר סיבות:
1. ארנולד שוורצנגר- אם אתה מתעניין בנושא, הוא בן 57. אבל אם תפקח את עינייך לרווחה בצפייה בכל סדרת סרטי שליחות קטלנית, תוכל לראות שכל פעם שהוא מופיע בסרטים האלה, צעיר או מבוגר, הוא עושה את תפקידו באופן מעולה! ואם אתה עדיין חושב שהוא שחקן גרוע, אז אל דאגה, כי בסרט הבא שייצא מסדרת שליחות קטלנית, הוא לא יופיע… אבל בין כל סרט לסרט, עברו שנים, למשל, כשהסרט הראשון היה בקולנוע (והוא בטח היה) אני אפילו לא נולדתי ואני בת 12 (כנ"ל לגבי הסרט השני)! אז שוורצנגר לא יכול פשוט להגיד "אני רוצה להיות צעיר" ולחזור להיות בן 30… בכלל, דמיין לעצמך שסיפור שליחות קטלנית היה אמיתי- המכונות היו משתלטות על העולם. אתה לא חושב שזה יהיה קצת מוזר שכל פעם יתחלף הרובוט שנחלץ לעזרתו של ג'ון קונור? הרי בני האדם שיגרו את הרובוט אל העבר ובני האדם הם לא מכונות, לכן הרובוטים שלהם הם מאותו פס ייצור.
2. קריסטינה לוקן- אוקיי, אם זו דעתך, אז למה שלא תציע משהו כדי לשפר את אופן ההריגה של לוקן? אולי כדאי שהיא תצעק "אתה עומד למות" כשהיא הורגת אנשים?
3. ניק סטול- בסדר, בעניין זה אה די צודק, אבל אני חושבת שבכוונה רצו שהשחקן יראה כך מפני שהוא בורח מהעתיד, הוא מפחד שהמכונותי מצאו אותו, אז הוא לא לוקח איתו 30 מזוודות עם בגדי מלכים ודברים דומים.
4. קלייר דיינס- מה לא אהבת באופן המשחק שלה? לדעתי היא שיחקה בצורה יוצאת מן הכלל! וחוץ מזה, אם מה שלא אהבת זה זה שהיא צרחה הרבה פעמים בסרט ולא האמינה לסיפור המכונות, זה יראה יותר נורמלי על סרט הצילומים מאשר שתבוא לאישה, תספר לה שהמכונות ישתלטו על העולם והיא תגיד לך: "ואו, מגניב!". כי אם בגלל זה לא אהבת את אופן המשחק שלה, אז תדע לך שאנשים נורמליים לא רגילים לכך שהמכונות משתלטות על העולם ופותחות במלחמה!
5. האקשן- אין מה להתוכח. רוב הסרט היה מורכב מסצינות אקשן וכשהיה את הקטע ששוורצנגר הדליק את עצמו לאחר שכיבה את עצמו, חשבתי שהוא ירצה להרוג אותם אבל הוא רצה לעכזור לג'ון וקייט.
בקיצור, לדעתי, אסור לפספס! אם זה עדיין מוקרן בקולנוע, חובה לצפות בסרט!
אני לא חושבת שהבנת את הטענות של רז.
1. המכונות שולחות בכל פעם רובוט מאותו פס ייצור, עד כאן הכל טוב ויפה. אבל אם זה אותו סוג של רובוטים, הם אמורים להיראות בדיוק אותו הדבר. והם לא. בסרטים הקודמים הרובוט נראה צעיר, בסרט הנוכחי הוא נראה זקן ועייף. ושחקן זקן ועייף כבר לא יכול לעשות סצינות שפעם הוא היה מסוגל (למשל, סצינות פעלולים מסובכות).
2. היא לא מאיימת. היא נראית כמו בייב. גם לו היא היתה צועקת על אנשים "אני עומדת להרוג אותך", זה לא היה עושה אותה מאיימת. זה היה עושה אותה בייב שצועקת עילהם שהיא עומדת להרוג אותם.
מראה מאיים זה קודם כל המבט בעיניים. זו גם צורת ההליכה והדיבור. זה מה שאמור לגרום לך לשקשק עוד לפני שהיא מזיזה אצבע אחת. וכריסטינה לוקן לא יוצרת שום רושם כזה.
3. ניק סטול – אוקיי, אז הוא בורח. אבל זה הבנאדם שצריך להנהיג את האנושות למלחמה מול הרובוטים. היית מצפה שתהיה לו איזשהי כריזמה, שתסחוף את כולם. אבל הוא לא. הוא פשוט עציצי ובעל מבט נבוב. אם בתחילת הסרט היה מותר לו להיראות כמו נרקומן, לקראת הסוף הוא היה צריך להתאפס על עצמו, ולהפגין איזשהו שביב של… של משהו. שנדע שהוא הנבחר שינהיג את בני האדם למלחמה. את הרי לא תשימי על פקודות שייתן לך נרקומן, נכון? רק שהוא נראה בשוק תמידי כל הזמן.
4. לא נראה לי שרז ציפה שהיא ישר תאמין לסיפור המכונות. ברור שהיא לא תאמין. אבל היא צריכה להפגין *משהו*. ואם הבנתי נכון את רז, היא לא יצרה הרגשה של מישהי מגניבה, היא לא יצרה הזדהות. היא סתם עצבנה, בין אם כשהיא צרחה, ובין אם כשהיא סופסוף עשתה משהו.
5. יופי שכל הסרט מורכב מאקשן. אבל מה על לחדש לנו? מה על לרגש אותנו? האקשן בסרט לא הציג שום דבר שלא ראינו כבר בשני הסרטים הקודמים.
סרט משעשע
ביותר!
אני הלכתי לסרט בידיעה שאהנה ביותר, ואכן נהנתי, היו קטעים טובים.
אבל כמה דברים הפריעו.
* ארנולד (המושל) – אין שום בעייה איתו, הוא חזק.
* לוקן – מסכימה בהחלט, בחירה איומה, היא לא הייתה אפילו קרובה. אבל נהנתי בכל זאת, חיכיתי לראות איך היא תמות :) (וזה הזמן להודות שגם נהנתי לראות את המושל נמעך)
הצעות לשיפור:
1. קוראים לזה משחק, לעיתים הבעות פנים.
2. השיפור צריך להיות בתודעה: היא צריכה לדעת שהיא הולכת למטרה באופן חד משמעי שאינו משתמע לשני פנים (פנים!).
3. משחק (ראי 1.)
* ניק – אני רוצה להגיד: אם יש מישהו שיודע שאין ממה לפחד כי העתיד עוד יקרה – זה הוא (כי ראבק, הוא כאן! והוא טרם פגש את אבא שלו, והוא עוד יפגוש, וישלח אותו (אותם) לפגוש את אמא)!
אז ממה בדיוק יש לו לפחד?
ראבק, מה הבעייה עם בחור מגניב?
* אקשן. טוב… היה סוג של אקשן.
* סרט נהדר! כל השלושה. עם נקודות איזכור (מכל הסוגים) משעשעות ביותר, ומעגליותיות (נו, הרבה מעגלים ומעגליות. בעע), ומשחק טוב על פי רוב, ושיק של עולם אחר קרוב לכאן.
שורה תחתונה: לכו על הטרילוגיה, בכל סדר שתבחרו.
אגב לגבי זה שהוא שלח את אבא שלו
עזבו, כבר עניתי על זה בעצמי בתגובה הזו:
http://www.fisheye.co.il/reply?id=1679&rep=125599&LastView=1900-01-01%2000%3A00
סרט מושלם!
ראיתי את הסרט "הארי פוטר והאסיר מאזקאבן" וכרגיל, הוא יותר טוב מקודמו. ראיתי את הסרט "ספיידרמן 2" וכרגיל, הוא יותר טוב מקודמו. ראיתי את הסרט "שליחות קטלנית 3" וכרגיל, הוא יותר טוב מקודמו! זהו סרט נפלא ואני שמחה שראיתי אותו. אבי ואחי צפו בו עימי והם אוהבים יותר את הסרט הראשון אבל לדעתי הסרט היה ממש טוב וכולם שיחקו בצורה פשוט מעולה! בעיקר, קלייר דיינס שלדתי היא שחקנית מאוד טובה. הסרט היה נהדר ונפלא, ואם הייתי נאלצת לבחור בין הסרטים "ספיידרמן 2", "הארי פוטר והאסיר מאזקאבן" ו"שליחות קטלנית 3", הייתי מתקשה לבחור בין הארי פוטר השלישי ושליחות קטלנית, הסרט השלישי- עלייתן של המכונות. לדעתי 2 הסרטים האלה הם סרטי השנה (למרות שראיתי את שליחות קטלנית 3 לפני שנה) גכי הם פשוט מעולים! ואחזור לנושא השליחויות הקטלנית- סרט מעולה, מותח, עם הרבה סצינות אקשן!
מצתער על האיחור
איך שהוא בטעות הגעתי לדף הזה
,והרגשתי שאני חייב להגיב.
בישבילי הT2 היה יותר מסתם סרט אקשן טוב שאפשר להשוות לסרטי אקשן אחרים של אותו קיץ.
שליחות קטלנית 3 היה גרוע
והרס לי את שארית חיי האומללים
הטעות היתה כבר מהיסוד,
מה שולחים בחורה להיות האיש הרע.
במיוחד אחרי ההופעה המצמררת של ה T-1000 בסרט השני
אני מקווה שהשחקן קיבל אוסקר או משהו.
כל הבדיחות והפנץ' ליינים , פשוט לא קשור כאילו הבמאי בכלל לא ראה את הסרט הראשון והשני.
העלילה היתה בסדר אין תלונות פסיכולגיה בגרוש שאני כל כך אוהב.
אגב אני מאמין לתאוריית הקוספרציה שאומרת שהסרט השלישי היה פשוט חלק מהקמפיין של ארנולד לתפקיד מושל קליפורניה.
כל אחד עושה מה שטוב בישבילו
ומי שמפסיד זה אנחנו אלפי מעריצים שבישבלם שליחות קטלנית באמת אמר משהו…
ה-T-1000? מצמרר?
אני אהבתי אותו כי הוא השפריץ סטייל, עשה את כל ההבעות והתנועות הנכונות, ושולב עם אפקטים חדשניים ומדהימים (לזמנם, למרות שגם היום הם נראים טוב למדי).
אז מגניב, כן. אבל מצמרר? לא ממש.
אויש, יופי.
וחשבתי שאני היחידי שממש אהב את הסרט בדג.