במקור: Batman & Robin
במאי: ג'ואל שומאכר
תסריט: עקיבא גולדסמן
שחקנים: ג'ורג' קלוני, כריס
או'דונל, אומה ת'ורמן, אליסיה
סילברסטון, ארנולד שוורצנגר,
מייקל גוך, ג'יפ סוונסון,
אל מק'פירסון, פאט הינגל
'באטמן ורובין', הסרט הרביעי בסדרת סרטי באטמן, הוא אחד מהסרטים הידועים ביותר לשמצה בתולדות הקולנוע ההוליווודי. סרט זה הצליח להרוס כמעט לחלוטין את קו סרטי איש העטלף (שהחל בשני סרטי טים-ברטון משובחים). עד כדי כך שבמאים רבים שדעתם עודה איתם, סירבו מאז להצעות נדיבות הכוללות קרבה לכל פרוייקט הקשור למותג הספציפי הזה. כמו כן, הסרט זכה ב-11 מועמדויות לראזי (פרס האנטי-אוסקר), אבל היה כל כך כושל שהצליח לזכות רק בקטגוריה אחת.
ובעצם, מדובר בסרט די מומלץ לצפייה.
לא, זה לא סרט טוב. זה אפילו לא סרט בסדר. 'באטמן ורובין' הוא סרט איום ונורא, אבל הוא עושה את זה בצורה מפוארת. הסרט כל כך גרוע, שהוא מצליח לשעשע מרוב מופרכות. כאשר צופים בסרט, קשה להאמין שעשרות רבות כל כך של מיליוני דולרים טקילין נשפכו עליו. וחוץ מזה, משחקת בסרט אומה ת'ורמן. ייתכן ואנשים ביקורתיים ממני יטענו כי הסיבה העיקרית שעשויה לגרום לאנשים לראות את הסרט, היא ללמוד כיצד לא עושים קולנוע. אני לא חולק עליהם, לא לחלוטין. אני פשוט סבור שאומה ת'ורמן, השחקנית הנערצה, היא סיבה עדיפה בהרבה.
אומה ת'ורמן, הנאווה מכל הנשים, משחקת בסרט את פויזן אייוי ('סרפד רעיל') המרושעת. בעצם, היא לא כל כך מרושעת, סתם לא שפויה, וכאלו יש לא מעט בסרט. פעם, לפני שהפכה להיות מרשעת, היתה אייוי חוקרת צמחים לפלפית. לרע המזל, היא נקטה במהלך הקריירה השגוי מכולם, ונפלה לתוך שלולית חומרים רעילים. ובסרטי קומיקס, לכולם ברור לאן זה יוביל <צחוק מרושע>. הבריכה מעניקה לה סקס אפיל רב יותר, בגדים חושפניים יותר, חוש הומור מענג, וכן, גם יכולת לשלוט בגדילתם ובפעילותם של צמחים. כאמור, אנחנו הרי בסרט קומיקס.
עזר כנגדה של פויזן אייוי הוא הר דוקטור ויקטור פרייז. הר דוקטור פרייז נחשף גם הוא לנוזלים לא בריאים, ועכשיו חום גופו נמוך בהרבה. הוא נאלץ לבלות ימיו בחליפה השומרת על קור גופו (ילדים, כשאמא אומרת ללבוש סוודר, היא יודעת מה היא אומרת). אותה חליפה מאפשרת לו ליצור קרח בכל מקום, כנראה תוך זיקוק הלחות הטבעית באוויר. לפרקים יתכן ויראה כאילו הקרח שלו עשוי מפלסטיק, ולעיתים הקרח הנ"ל עשוי להתנפנף ברוח, אבל על כך אמרו חכמינו: 'בסרט העשוי מפלסטיק, גם הקרח יהיה מפלסטיק, ורצוי מהסוג המתנפנף' (מסכת לצים, ג"ש). את הר דוקטור פרייז (Fries/Freeze, שמתם לב למשחק המילים השנון?) מגלם בחן טיפוסי ארנולד שוורצנגר, האוסטרי המפותח. כן, גם דוקטורים זוכי פרס נובל מבלים לילותיהם כימים בחדר הכושר מנפחים שריריהם. ואל תתנו למראה החיצוני להטעות אתכם. הוא דווקא אינטליגנטי ביותר. באמת, אפילו התסריטאי אמר.
אם שני אלו הם נבלי באטמן מטורללים אך שגרתיים, לא כך הוא 'ביין' (Bane). במקורות הקומיקסיים, ביין היה אחד מגדולי הנבלים. הוא היה נבון, ערמומי, ובעצם נדמה לי שהוא היה היחיד אי פעם שהצליח לרסק לבאטמן את הצורה. מילולית. אבל כאן, בעיסה המתקראת 'באטמן ורובין', הפכו אותו לבריון מנופח גוף, פשוט וחסר בינה. הוא שם כדי להרביץ, וזהו. אפילו אוצר המילים נשלל ממנו, והוא עסוק בנהמות ונהימות מאיימות למדי. איפה הגדולה? איפה האצילות? לא בבית סרטנו.
וכנגד שלושת אלו, קמים הגיבורים להלחם.
ראשון, באטמן עצמו. במקום דמות מייקל-קיטונית וטרגית כפי שקיבלנו בסרטים הראשונים, כאן את באטמן מגלם ג'ורג' קלוני. בעוד שאין אני מותח ביקורת על עכוזו המצודד של מר קלוני (העטוי כאן בלא מעט מחליפת הגומי המחטבת, הכוללת גם פטמות גומי מובנות), הרי שקלוני אינו באמת שחקן. הוא מבלה את זמנו בסרט בכך שהוא פשוט שם. וכן, הוא יודע לקרוא את שורותיו היטב. יתכן שמייקל קיטון לא היה הבאטמן האולטימטיבי, אך הוא עשה את עבודתו היטב.
חוברים אליו רובין – כריס או'דונל, גם לא באמת שחקן, ובאטגירל (נערת העטלף), המקבלת את שמה וחליפתה באחת מהתמורות התסריטאיות המופרכות ביותר בסרט, ויש לא מעט מהן. אם אתם חייבים לדעת, במקרה הכינו לה חליפה מראש. אני בטוח שאם גם אני אגיע לטירתו של באטמן, אגלה חליפה עטוית קוצים המחכה רק לי. בעצם, בעולמו של איש העטלף, מן הסתם הייתי יוצא ארכי-נבל מצחקק, הנודע לשמצה בכך שהוא נושא כוסות משקה ממקום למקום. עיזבו, לא בשבילי.
אבל אני מוסח. את באטגירל משחקת אליסיה סילברסטון נערתי ('קלולס'). אם אי פעם היתה מישהי על המסך שהיתה ראויה לתואר בייב, הרי זאת אליסיה. היא חמודה, מתוקה, ויודעת לבעוט בישבנים. אמנם, שותפים מסויימים לצפייתי האחרונה בסרט מחו על התרחבות ישבנה, הבולטת במיוחד בחליפת הגומי הצמודה (א-מאחייה!), אולם אותם גורמים לוקים בסטריאוטיפים של מראה אישה כפי שהושרשו על ידי הממסד השוביניסטי והחרמן של תעשיית הסרטים האמריקאית. אין סיבה למחאות. גם אם העלמה סילברסטון אינה קולב כה דקיק כבימים עברו, אין הדבר פוגם ולו בכלום בנשיותה. מי יודע מה היתה מצליחה לעשות אם התסריטאי היה משלם למישהו אחר שיכתוב את הסרט במקומו.
שלושה גיבורים, שלושה רשעים. לרשעים יש תוכנית להרוס/להשתלט/לקשט את העולם, והטובים מנסים למנוע מהם. עלילה קומיקסית דבילית טיפוסית. אבל כאן היא דבילית במיוחד. המעברים מסצינה נוראית לסצינה איומה מלאכותיים להחריד, כאילו נתפרו על ידי סופר-גלו. והנורא מכל? ההלצות. הסרט עמוס בבדיחות חד-שורה (ובעיקר מצד מר פריז קר הרוח, שלא מפסיק לרגע לספק משחקי מילים על המושג "קור" – "אתם לא תשלחו אותי להצטנן במחבוש!" – כל זאת בעזרת הכישרון הקומי הידוע של מר שוורצנגר). יחד עם הסגנון הצבעוני והצעקני (שוב, בניגוד לסרטים הראשונים בסדרה), הסרט נראה כמחווה לסדרת הטלויזיה של באטמן משנות השישים, עם אדם ווסט. הסדרה האמורה היתה גבינתית להחריד ומטופשת במודע, אך משעשעת, בדרכה. למשל, האם תהיתם איך רכבו של בטטמן, הבאט-מוביל, תמיד חוזר למערה לאחר שבטטמן נוטש אותו? לכך אחראי, כמובן, הבאט-אחזור-מוביל. מבריק. לרוע המזל, הומור שהיה אולי מצחיק אי אז ב-1966, עת שודרה הסדרה ההיא, לא שורד את השנים, ואותה סדרה נושנה לקחה את עצמה בהרבה פחות רצינות מהסרט בו עסקינן. אם אכן מדובר בניסיון להחיות את אותה סדרה, הסרט אולי זוכה להצדקה מסוימת לקיומו, ברמה התיאורטית. ברמה המעשית – זה לא עוזר, הוא עדיין מחורבן.
ולא רק התסריט אשם. חברו אליו את המשחק הגרוע מצד כל המשתתפים, את הבימוי שלא קיים, את התפאורות הפלסטיות ואת האפקטים ה"מיוחדים" שנראים כאילו נלקחו מפרוייקט הסיום של מגמת הקולנוע בפעוטון סילביה, ותקבלו… משהו. משהו שעלה מעל מאה מיליון דולר, ובאמת לא ברור איך.
כן, סרט מחורבן. אבל מסוגל להיות משעשע להחריד. נסו לצפות בו בחברה הנכונה, באווירה הנכונה, והכינו מראש פופקורן לזרוק על המסך. זה כל כך רע שזה טוב. כל חובב קולנוע חייב לעצמו לראות את הסרט הזה לפחות פעם אחת, לפני שימות. כך תלמדו להתענג כמעט מכל סרט אחר.
זה טוב כשמשעמם
סרט ערוץ 4 אולטימטיבי, בידור טיפשי וזול שתמיד אפשר להנות ממנו בצורה כזו או אחרת.
''נסו לצפות בו בחברה הנכונה''
אתה מתכוון בחברת שני רובוטים שבנית לאחר שנחטפת בידי מדען מרושע שמכריח אותך לראות את הסרט?
היי, האם אתה מתכוון
ל- Mistery science theatre?
גם אם לא, זה מקום טוב להמליץ עליו!
(באטמן ורובין יכול להיות סרט מושלם בשבילם)
כששמעתי מלונג שעומדת להיות ביקורת
על ב____ ור_____, אמרתי לה שלדעתי זה יהיה מתבקש אם הביקורת הזו תיקטע מדי פעם על ידי קריאות ביניים של קרואו, סרבו והנחנח ההוא.
למרבה הצער אי אפשר היה להשיג אותם עד סגירת הגליון.
יש יש יש יש יש!!!
נכנסתי כדרכי לאתר לראות מה נשתנה וגיליתי ביקורת חדשה. ולא סתם ביקורת, אלא ביקורת 'מה היה'! כלומר, הזמן להופעת הביקורת שלי על איקוויליבריום הולך וקרב.
זה דבר ראשון, דבר שני, הביקורת הזאת משעשעת להפליא והצליחה להצחיק אותי לכל אורך הביקורת. במיוחד בגלל שוורצי 50
הסרט באמת נשמע מטומטם, ולדמין את שוורצי 50 אומר את הבדיחות היה משעשע מאוד.
את הסרט הזה אני אראה, ואנסה לראות מה היה יותר שטותי, זה או 'הפלישה ממאדים', שהצליח להצחיק ולהפיל אותי לרצפה מרוב טפשות.
נ.ב:
מזל טוב אמריקה!!! וגם לאחותי!
הביקורת הזו עלתה
דווקא עכשיו כי היום בערב ערוץ 2 ישדרו את הסרט.
וצריך להזהיר את הציבור בזמן
נעזור לך להחליט
"הפלישה ממאדים" הוא פארודיה מטופשת בכוונה על סרטי פלישה משנות החמישים (יש בו לא מעט מחוות לאד ווד). הדמויות לא מנסות להראות חכמות במיוחד, או אפילו אנושיות, הן קריקטורות. החייזרים עשויים גרוע בכוונה ושיטות הלחימה שלהם הן קומיות גרידא. ב____ ור____ לעומת זאת, סתם נראה מטופש.
נעזור לך להחליט
אני לא בטוח שהחייזרים נראים גרוע בכוונה, אחרי הכל, אמינות לא יכולה להזיק לפרודיה. קח לדוגמה את , הוא פארודיה על סרטי *אנימציה* ובכל זאת, הדמויות לא עשויות שם גרוע בכלל.
הוא אנימציה ממוחשבת
הפלישה ממאדים הוא סרט "בשר ודם". רק החייזרים והדברים שהביאו איתם (כלי נשק, חלליות וכו') הם באנימציה ממוחשבת והם עשויים בצורה מעוותת ובולטת לעין כמו בסדרת הקלפים. בקלפים, הם מעוותים כפארודיה על המראה הגרוע של החייזרים בסרטים הישנים. אם היה נראה מעוות, זה היה נראה כמו סתם עבודת אנימציה גרועה.
החייזרים בפלישה ממאדים
לא עוצבו בצורה מגוחכת יותר מהסרטים עליהם הוא צוחק ולפי מה שאני זוכר לא היה שום אזכור בסרט לאנימציה המגוחכת,מה גם שאין דפקט מסוים בעיצוב של החייזרים עצמם והאנימציה שלהם לא קשורה לעלילת הסרט.
בשרשרת ה"מת מצחוק" הבלתי נגמרת של לזלי נילסן למשל,מקצינים את האפקטים המגוחכים שמאפיינים אותו ז'אנר עד לכדי טמטום ואפילו נותנים איזו שורה מיותרת שמראה שהם עושים את זה בכוונה. אם החייזרים עוצבו כפארודיה הם פארודיה מתונה מדי שלא מתאימה לסלט הטראש הגאוני של הסרט.
החייזרים בפלישה ממאדים
א. לגבי הפסקה הראשונה, הא?
ב. איך בדיוק זה סותר את מה שכתבתי?
החייזרים בפלישה ממאדים
-לגבי הסעיף הראשון, הא?
הבנתי ממה שכתבת שעיצבו את החייזרים בצורה לא אמינה בכוונה,בתור פארודיה על סרטי החייזרים שקדמו לו,אני אומר שאם כוונת המשורר (האנימטור,וואטאבר) הייתה באמת ליצור פארודיה הוא היה לוקח את זה לכיוון הרבה יותר קיצוני. או במילים אחרות: זה לא מספיק רע כדי להיות טוב.
אף פעם לא ייחסתי לסרט
הזה תכונות רעות במיוחד. פשוט אף פעם לא אהבתי את באטמן ואומה ת'ורמן כמעט תמיד מצליחה לעצבן אותי בדרך זו או אחרת. אבל יש לסרט מעלה אחת (לפחות):
בניגוד לשני הסרטים של טים ברטון,
בבטמן לנצח ובבטמן ורובין (איזו מילה מצחיקה היא "בבטמן",חי.. חי…) כולם תמימים זכים ונאורים והרשעים האמיתיים הם החומצה והקרינה. הייתי בן אדם מקסים ואוהב זולת עד שנפלתי למי קרח, הם אלה שהפכו אותי לרשע פסיכופט!!! נפלתי לתוך שלולית כימקלים, מה אפשר לעשות? אה כן, לנסות לרצוח את בטמן ורובין!!!
קצת לא ברור
למה התחלתם לקטול דוקא את הסרט הרביעי,
מה, ואל קילמר, ניקול קידמן וג'ים קארי היו עדיפים בסרט השלישי?
סרטי באטמן היו טור הנדסי יורד, כך שהשני לא פחות טוב באופן ניכר מהראשון, אך כבר השלישי מחורבן לחלוטין.
ואגב, ג'ורג' קלוני כן שחקן (יותר מקיטון, ויותר מקילמר), אבל זה כל כך לא הסרט בשבילו. כל מי שראה אותו בתפקידים קלילים אך אינטלגנטיים (למשל, אחי איפה אתה, מבין).
ראיתי אותו שם.
ראיתי אותו בשלושה מלכים. שניהם תפקידים כביכול "קלילים אך אינטליגנטיים" – ולא הבנתי.
סרטים שמתאימים לג'ורג' קלוני הם:
"רומן לא חוקי" עם ג'ניפר לופז – הוא קליל, מצחיק ומשעשע; היא לא.
"אושן אילבן" עם בראד פיט, מאט דיימון וג'וליה רוברטס – כייפי ביותר (חוץ מג'וליה רוברטס).
וכמובן "אחי איפה אתה", שכבר הוזכר.
גם ב- ER הוא היה מצוין, אבל זה לא סרט (מתי המסך המפוצל חוזר?).
אני לא טוען
שמדובר בשחקן על (נורטון למשל,), כשאגב חבל מאד שהאתר לא עושה סקר על השחקן הטוב ביותר היום/שחקנית וכאלה.
אבל יש תפקידים מסוימים שהוא עושה בחן רב, וביעילות, רומן לא חוקי, אחי איפה אתה, שלושה מלכים, כל אלה. קלוני לא יהיה פאצ'ינו, אבל מצד שני חייבים שחקנים מהסוג של קלוני וטוב שיש כאלה.
וכן, המסך המפוצל חזר (יי לנו), מתי שהוא בין אתמול בלילה להיום בבוקר.
כן
באטמן לנצח היה עדיף בהרבה על ב____ ור____
ואפילו אהבתי את המוסיקה הבומבסטית של אליוט גולדנת'ל (אפילו קניתי את הדיסק!).
ג'ים קארי היה משובח כהרגלו וגם טומי לי ג'ונס היה מעל לבסדר.
ניקול קידמן היה מקסימה כהרגלה ואפילו כריס אודונל לא הזיק.
אני רק מסכים
לגבי המוסיקה kiss from a rose ו kiss me kill me' , היו נהדרים למדי, ומעבר לזה, בטור הנדסי יורד הסרט הרביעי מחורבן יותר מהשלישי, אבל גם השלישי היה מחורבן במיוחד.
'באטמן לנצח' היה סתם סרט רע.
כאלו יש הרבה. בטמן ורובין? ליגה שונה לגמרי.יש דברים בסרט הזה שמצדיקים הליכה לבית משפט. הבעיה היא שמרבית הנפגעים הם דמויות שהיו מצויירות מאז ומתמיד, ואלו קשה לקבל יצוג הולם בבית משפט.
כשזה נוגע ל''באטמן'',
אין על דני אלפמן.
וכשזה נוגע לדני אלפמן, אין על "באטמן".
אין אין אין על אלפמן
אבל גם מגולדנת'ל נהניתי, לפחות בזמנו.
באטמן לנצח היה שונה.
אבל הוא בהחלט לא היה גרוע. הוא היה צבעוני וקומיקסי, לעומת האפלוליות של ברטון, אבל ג'ים קארי וטומי לי ג'ונס היו רשעים טובים, ניקול לא הייתה שונה ממישל, וואל קילמר לא פחות מתאים לשחק את באטמן מאשר מייקל קיטון, ואילו התסריט והבימוי של באטמן לנצח היו טובים כמו בבאטמנים של ברטון.
באטמו ורובין, לעומת זאת, גרוע.
וכמובן, באטמן חוזר היה הטוב מכל הסדרה. נקודה.
לא, נקודה לא מספיקה
צריך סימן קריאה!
למעשה...
סרט הבאטמן הטוב ביותר היה "מסכת התעתועים" והשני היה "שובו של הג'וקר" (אבל זה לא באטמן ה"סטנדרטי" אז אפשר אולי למחוק אותו).
מה לעשות- באטמן (וכל היקום שסביבו) נראה טוב יותר באנימציה ועבודת המשחק של המדובב שלו עולה בהרבה על קלוני, קיטון או קילמר (ה KKK?)
בסרטים האמיתיים יש תמיד מידה של גיחוך- אדם בוגר בטייטס, מה לעשות, לעולם יראה כמו בדיחה.
רק אנימציה מסוגלת להעביר באמת את תחושת האימה שמלווה את הדמות הזאת לאן שהיא הולכת, רק אנימציה מראה את הג'וקר במלוא טרופו (מארק המיל בתפקידו הטוב ביותר) ורק באנימציה הצליחו להראות את רובין ובאטגירל בלי להתדרדר לתהומות הטמטום.
למעשה...
אז אולי ה-KKC?
צודק.
ברוס טים ופול דיני לנצח, שתי נשיקות במצח.
למרות ש'באטמן: סאב זירו' הוא פשוט סרט מביש.
לגבר בטייטס קשה
לא להיראות מגוחך, אבל זה אפשרי. לא כל סופר-גיבור קולנועי נראה כל כך נורא. האקס-מן, למשל, יצאו בסדר. אבל יש טייטס, ויש בגדי פלסטיק נכונים אנטומית עם פטמות.
האקס מן נראים
הרבה יותר טוב גם בקומיקסים האחרונים, שבהם הבגדים שלהם כבר לא כל כך טייטס ואף על פי שהם אולי קצת יותר בהירים מהתלבושות בסרט הם עדיין לא משתווים ל'סימפוניית הצבעים' שאפשר לראות בבאטמן, שהוא הקמיקס הכי 'קודר' של DC שאני מכירה.
''מי שיש לו ביצים כל כך גדולות
לא צריך ללבוש טייטס".
ציטוט חופשי לחלוטין מגירסת הבמה הישראלית של "חנות קטנה ומטריפה" עם תומש ועידן אלתרמן, שאותה ראיתי בזמנו באודיטוריום בחיפה, ושאם היה להשיג עותק וידאו שלה, הייתי מאושרת.
אולי באמת תסביר לי...
גם אני שמעתי דברים טובים על "מסכת התעתועים" אבל השתעממתי קשות. אולי זו האנימציה הזו שאני לא מחסידיה, אבל אני חושב שהסיפור פשוט לא עשה לי כלום. פספסתי משהו?
באטמן לנצח היה שונה.
אתה חייב להפסיק לכתוב "נקודה." בסוף התגובות שלך. זה נותן להן טון כל כך תקיף שזה מבהיל. זה לא מנומס לצעוק ככה על אנשים.
באטמן לנצח היה סרט מאוד מהנה ומצחיק, ואפילו מעניין. אבל זה לא מצדיק את התוקפנות הזאת. נקודה.
טוב, זה היה אמור להיות תקיף.
מישל לעומת ניקול
מישל פייפר נתנה משחק הרבה יותר טוב משל ניקול ,אבל לא דווקא באשמתה של ניקול ,אין מה לעשות אשת החתול זה פשוט דמות מדהימה בפני עצמה,שנותנת אפשרויות מדהימות לשחקנית, לתסריטאי.
מישל לעומת ניקול לעומת האלי
אוי זה כל כך מצחיק לקרוא את התגובה הזאת עכשיו.
רק רציתי להדגיש את זה. היהי.
טור הנדסי יורד? פאק יו!
סליחה על הבוטות, כמובן.
אבל בחייאת, עם כל הכבוד לבאטמן הראשון, שהיה סבבה והכל ואפילו היה בו אחד, ג'ק ניקולסון, באטמן חוזר הוא כל כך, כל כך טוב! פשוט… כל כך טוב
! אין לי מה לומר חוץ מהשתפכויות כמו "הקאסט הכי מרשים", "הבימוי הכי מהודק", "התסריט הכי שנון". לעזאזל, יש בו וילן שמצליח להאפיל אפילו על הג'וקר של ניקולסון, או כפי שניסחה אימי, שדוקא לא התחברה לסרט באופן כללי, "דני דה-ויטו עושה את התפקיד הכי טוב בעולם".
איך אתה לא מתבייש לשים אותו בכל חלק של טור הנדסי כלשהו שאיננו העליון?
מבחינתי הוא גם מתחרה רציני על הסרט הטוב ביותר של טים ברטון(לצד "אד ווד", "אדוארד", ובשביל הנוסטלגיה, "ביטלג'וס". ד"א – היה סקר כזה?).
באטמן 1989
הוא הבאטמן הכי טוב לדעתי, בעיקר בגלל סיבה אחת: יש בו רק נבל אחד, הג'וקר, הווא נבל כזה גדול, שאין מקום לנבל אחר בסרט. וזה מוביל ל"תאוריית הנבלים" שלי.
איכות סרטי באטמן הלכה וירדה ככל שמספר הנבלים בסרט הלך ועלה. לראיה, בבאטמן ורובין היו לא פחות משלושה נבלים משעממים. (אני מודע ל"שרק" בבאטמן חוזר, אבל ב"נבל" אני מתכוון למישהו.. נו… עם תחפושת).
הוליווד נוקטת לאחרונה בגישת "הקומיקס האלטרנטיבי", ולאחר שאנג לי קיבל את המושכות ל"ענק", דארן ארונופסקי עובד על באטמן.
השאלה היא למה לא לוקחים את אחד מסיפורי הקומיקס עצמם והופכים אותם לסרט, ויש הרבה טובים, למשל, אם No man's land היה הופך לסרט. גררר…
ומה נסגר עם ה – Year one?
בבאטמן חוזר יש שני נבלים
והם משתפים פעולה: מקס שרק והפינגווין (בניגוד למקובל לחשוב זה לא אני, זה דני דה-ויטו). קטוומן היא הצד השלישי של המטבע שאני קורא לו "נקמה". סלינה קייל היא לא אישה רעה, אבל אחרי שמקס שרק זורק אותה מחלון, היא די מתעצבנת עליו. אין לה כוונה אמיתית להילחם בבאטמן (: בעיקר לאחר שמתברר שהם נאהבים. סוף ), או לפגוע בחפים מפשע. היא רודפת רק אחרי מקס שרק.
פאק מי
אני עדיין בדעה, שהראשון היה הטוב ביותר. אפל יותר ועם ג'ק ניקולסון בשיא של גרוטסקיות.
אבל כפי שאמרתי הם סרטים דומים למדי ברמתם. באטמן אחד אפל, מפחיד לעיתים, מזעזע לעיתים וגרוטסקי תמיד, באטמן שתיים, אפל מפחיד לעיתים, מזעזע לעיתים וגרוטסקי כמעט תמיד.
רק טיפ טיפה פחות מהראשון. בזה זה מסתכם.
ואגב, לא ראיתי את אד ווד, אבל סרט ברטון הטוב ביותר בכל הזמנים, ולדעתי גם בלי תחרות, היא גם הפנטסיה, הסנטינטלית והעוצמתית, המספריים של אדוארד. סרט פנטסיה ענק, שמהווה מטאפורה שנונה ונוקבת.
באטמן 1 – 8.5
באטמן2 – 8
באטמן 3,4 – 6.5
המספריים של אדוארד – 9.5
פאק מי?
ראשית כל, ברטון הוא סמאח גדול ונפלא שסרטיו משובחים להפליא. בכלל זה נכלל, כמובן, "המספריים של אדוארד" האיכותי לאין שיעור. אכן, סרט פנטסיה ברטוני מצוין.
אבל תגיד מה שתגיד – הסרט הטוב ביותר של ברטון (אני אחזור על השאלה ששאלו: היה כזה סקר? כי אם לא, צריך להיות…) הוא ללא ספק "הסיוט שלפני חג המולד".
האנימציה נפלאה, דני אלפמן הלחין יצירות מופת לסרט, העיצוב של הדמויות משעשע ויפה ובכלל – זה סרט שאני יכול לשבת ולצפות בו שוב ושוב ושוב. כ"כ כייפי!
היה כזה סקר, כן:
כתבה מספר 508
והסיוט שלפני חג המולד לא היה אפילו מועמד?!
אני דורש סקר חוזר!
ברטון לא ביים אותו
הייתי אומרת על זה משהו,
אבל כבר אמרתי את זה שם.
אפילו ג'ורג' התבייש
ג'ורג' קלוני הוא שחקן טוב, לדעתי. אבל הוא לא הרשים במיוחד בבאטמן ורובין (בלשון המעטה), ולאחר מכן הוא הצהיר שוב ושוב בראיונות שזו היתה טעות להסכים לגלם את באטמן, שהוא מודע לכך שהוא היה גרוע ושהסרט גרוע, ושהוא לעולם לא יעשה כזה דבר לקריירה שלו (כלומר, לשחק בשובר קופות הוליוודי בעל פרופיל גבוה רק בשביל הכסף). ואכן, מאז קלוני משתתף בעיקר בסרטים מיוחדים יותר, עצמאיים או בהפקתו. קלוני, עד כמה שזכור לי, לא נראה בסרט הוליוודי בומבסטי מאז באטמן ורובין.
דרך אגב, גם ג'ואל שומכר הודה לאחרונה בראיונות (לכבוד צאת המיוזיקל "פנטום האופרה" בבימויו) שבמהלך השנים חלחלה לתודעתו העובדה שהוא הפך את סדרת באטמן לקרקס אדיוטי ועיצבן את המעריצים. וגם שומכר עשה מאז בעיקר סרטים הרבה יותר דלי תקציב, ורק לאחרונה, עם פנטום האופרה, הוא חוזר לשחק "במגרש של הגדולים".
בסך הכל, ג'ואל שומכר הוא במאי טוב לדעתי ואני אוהב את רוב הסרטים שלו, הבה נסלח לו על המעידה הזו.
כך שכפי שניתן לראות, באטמן ורובין היה לא רק "טראומה" לצופים, אלא גם ליוצריו.
אושן 11
הוא לא סרט הוליוודי בומבסטי?
_________
העלמה עפרונית, התעוררה מוקדם מדי.
אפילו ג'ורג' התבייש
מהלינק "באטמן ואומה" פה למעלה, אפשר לראות שגם גב' ת'ורמן לא ממש התגאתה בתפקיד שלה בסרט.
לא קראתי את כל הדף, רק הפסקה האחרונה (וזה מספיק):
התבייש ובצדק
כמו שאמרתי זה ממש לא הסרט בשבילו.
אבל בשביל הפרספקטיבה, תחשבו על מייקל קיטון, ובמיוחד על ואל קילמר, שני אנשים שבאמת לא עשו כלום בקריירה, אבל נראים יחסית טוב עם מסכה מעל האף. בשבילם הצגות יחסית טובות בבאטמן היו פיסגת הקריירה (לא ביטלג'וס, לא טופ גאן).
ג'ורג' עשה קצת יותר ובהחלט לא מחשיב את באטמן לפיסגת כלום.
ואפרופו ג'ואל שומאכר, במאי נוראי בדרך כלל, אבל בעיני "הלקוח" היא אחת מיצירות המופת הגדולות בז'אנר "הסרטים הלכאורה רגילים, ובכל זאת ממש לא".
אפרופו אלישיה סילברסטון- נכון שאנשי הביקורות המוכשרים רוצים נורא להרים את הכפפה הוורודה והפרוותית ולכתוב ביקורת על "קלולס" המופלא מכל?
(לא, זה לא המקום לומר לי שאני יכולה לכתוב אחת כזו בעצמי. חשבתי על זה בעצמי כבר, מן הסתם)
__________
העלמה עפרונית, שדווקא לא חשבה שזה סרט •כל כך• גרוע.
ולחובבי הפטמות שביננו -
ודווקא לקלולס-גירל בקושי יש.
ונותר רק לתמוה: אפליה מתקנת? עכשיו?
שני סעיפים לדבריי.
האחד : מדוע נזכרתם בסרט הזה באמצע יום בהיר?!
והשני הקוביות של רובין ובאטמן הן אשליה אופטית!!! אין להם כלום הכל זה החליפה !!!
נ.ב
מכל גיבורי העל באטמן הכי שווה , כי אין לו אף כוח מיוחד.
שני סעיפים לדבריי.
האחד: כבר ענו על זה למעלה.
השני: אוקיי.
נ.ב.: זה מה שהופך חצי מהדברים שהוא עושה בסרטים מסויימים ללא אמין.
או
את כל הדברים שהוא עושה ב"בטמן ורובין".
יש לי וידוי
אהבתי את באטמן ורובין.
זהו הוצאתי את זה, אולי אבל יש לזה קשר לעובדה שהייתי בן 12 בערך שראיתי את הסרט, הייתי צעיר, מבולבל,
לא נורא, גיל צעיר זה דבר שעובר.
*זה* אמור לנחם אותי?
לא, את CrembMan.
מה שאמור לנחם אותך זה מן הסתם, "לא נורא, גם גיל מבוגר זה דבר שעובר".
אם חושבים על זה..
אז נהנים מהסרט הזה, אולי בצורה מוזרה ומיוחדת, אבל עדיין נהנים. והמטרה של סרטים היא בסופו של דבר לבדר…כמובן שרצוי שתהיה איזו משמעות או רעיון טוב…אבל עדיין, אם סרט גורם הנאה (וב__ור___ גרם לי הנאה, אמנם לא הנאה רגילה, אבל הנאה), אז מבחינתי הוא סרט טוב!
(תספרו עד 10 לפני שאתם מגיבים ו\או סוקלים אותי באבנים)
אם חושבים על זה..
טוב, ספרתי עד עשר. ואפילו ממש לאט. עכשיו מותר?
חודש וחצי למספר. אתה יכול יותר לאט.
למה אבל? הרי בביקורת שאתה כתבת
כתוב שהסרט משעשע!
מבצע סבתא
אם אתה נותן ביקורת על סרטים שמופיעים בTV אז יש היום מבצע סבתא בערוץ 2, יהיה עצוב לראות פרסומות באמצע דבר קדוש כזה.
קדוש?!
_________
העלמה עפרונית,מתפלצת.
קדוש?!
קדוש! מבצע סבתא הוא ללא ספק אחד הסרטים הטובים ביותר…זה סרט שלא משנה כמה פעמים רואים אותו, עדיין נהנים ממנו, וכשזה מגיע לרמות של לדעת כל שורה בעל פה, זה אפילו עוד יותר מהנה.
כן דני, תמשיך.
עם זה אני מסכימה.
במקרה ראיתי אתמול את הסרט עם חברים, בפעם הראשונה כמו שצריך. גם אם אני אתעלם מבעיה אישית שיש לי עם הסרט[1], הוא ללא ספק משעשע למדי. אתה יודע מה? אני בכיף מכניסה אותו לרשימת "עשרת הגדולים של עולם הסרטים הישראלי".
אבל קדוש?
[1]שלחלוטין לא קשורה לסרט עצמו אלא לחובבים אחרים של הסרט.
__________
העלמה עפרונית, לוקחת דברים בפורפוציות.
אתה מתחיל הכי מהר שאתה יכול....ואז מגביר את הקצב
אני תוהה האם ב-"חובבים אחרים של הסרט" התכוונת, בין השאר, אלי.
אני לא יודע, אולי זה בגלל שגדלתי בקיבוץ (בנגב, שאף אחד לא מכיר), אולי בגלל נבחרת השחיה בה הייתי חבר, בגלל מדליות הג'ודו (תמיד ארד, לעזאזל) אותן אספתי, בגלל כל הדשא שאכלתי (ולא מרצוני), בגלל שהאטובוס שאסף אותי לבית הספר כל בוקר היה צהוב, בגלל שלבחור מהנוי באמת קראו קלאודיו או בגלל שלאמא שלי קוראים חגית – אבל כמעט עם כל פרט בסרט יכולתי להזדהות, ואל הסרט נקשרתי מהצפיה הראשונה בו.
מאז צפיתי בו אלוהים-יודע-כמה פעמים, ואני מתעקש להחזיק בעמדה כי הוא מטובים ביותר שיש. רקוויאם לחלום הוא באטמן ורובין לעומתו (האם זה מספיק כדי להציל את הודעתי ממחיקה?).
אני חייב להשיג מקרר.
ניטפוק הכרחי
אם כבר טענת שאתה כזה חובב מושבע של הסרטף לפחות תדייק בציטוט:
"אתה מתחיל הכי מהר שאתה יכול… ואז לאט לאט מגביר את הקצב."
LOL, איזה סרט ענק. צפיתי בו (שוב) כרגע. רק יש לי קצת בעיה עם חגית אלופת הישראל הזאת. כשמראים אותה מתאמנת על בעיטות עם החבר שלה, היא בועטת ממש כמו נקבה. אני ראיתי בחורות שיודעות קראטה ושאר ירקות בועטות, וזה היה הרבה הרבה יותר טוב, והן אפילו לא היו אלופות ישראל.
אין ספק שהסרט גדול ואקטואלי תמיד.
"לצמצם, לצמצם!"
ניטפוק הכרחי
אם כבר לדקדק אז בג'ודו כמעט ואין בעיטות…אבל זה לא משנה, הבעיה היא שכשמתחילים לדבר על מבצע סבתא ובטח כשמתחילים לצטט משם יכולים לבוא משוגעים (כמוני) ולדקלם כל משפט, ולציין כל פרט (פעם יונדאי ופעם קאיה?). לכן, אני מכריז בזאת שהגיע הזמן שבעין הדג יהיה "מה היה" למבצע סבתא.
רק תזכרו שכותב הביקורת צריך לשקול מילים. ואז…מי יודע…אולי זאת תהיה
יפתח, תתנצל.
אתה מתחיל הכי מהר שאתה יכול....ואז מגביר את הקצב
עומר יקירי.
אז ככה:
בלי להוריד מערכו של מבצע סבתא, שהוא אחלה סרט,ונכנס בגאון ובגאווה לרשימת סרטי הקאלט הראויים בישראל וכו', התשובה היא: כן. נקשרת אל הסרט ואתה מזדהה עם כל פרט שבו כי גדלת בקיבוץ. אין לי שום ספק בזה. מסקר לא רשמי שעשיתי עם עצמי על תופעת מבצע סבתא עולה כי קבוצה שאוהבת מאוד את מבצע סבתא היא יוצאי יחידות קרביות. קבוצה שאוהבת אפילו יותר היא הקיבוצניקים (וזה אבסולוטי- לא פגשתי את הקיבוצניק שלא אהב, וזה כולל את הוריי אשר נטשו את הקיבוץ אי שם בשנות השבעים). ומעל כולם ניצב השילוב המנצח- הקיבוצניקים הקרביים, שפשוט יודעים כל מילה ומכניסים משפטי מפתח בכל שיחה תמימה.
נכון שהמסקנות האלו היו מובנות מאליהן??!? נכון.
בקיצור הסרט נורא נורא הצליח, ושתי התופעות הביזריות ביותר ששמעתי בהקשר זה הן:
1. פלוגת צוערים שלמה, שבמשך 4 חודשים בכל פעם שהם היו חוזרים הבייתה באוטובוס הם היו רואים את הסרט שוב ושוב כל הדרך מאי-שם-ליד-אילת ועד ת"א.
2. אחד (קיבוצניק) שכשנסע לחו"ל הקליט את הסאונד של כל הסרט, והיה מאזין לו ברגעי משבר וגעגוע. מפחיד, אה?
לי, אגב, לא הייתה ברירה- אני ראיתי את הסרט לראשונה בבסיס, עם עוד שני נח"לאים (להלן: נחלאויים, וברור שהם היו קיבוצניקים) וכבר באותו רגע הם הצהירו שזה הסרט הישראלי הכי טוב שהם ראו. נקודה.
ומאז אני מכורה.
בקיצור- אחלה סרט, אבל יש לי ספקות אם הוא ראוי לבקורת על בימה זו (מעולם לא היה בקולנוע, וממש לא באורך מלא וכו').
נ.ב חשוב ביותר: אני חדשה כאן, אז תגידו- כל מה שכתבתי כאן נחשב לגמרי עוף-טופיק?
שיהיה לכולם שבוע טוב.
אתה מתחיל הכי מהר שאתה יכול....ואז מגביר את הקצב
אגב, שמעתי שמתישהו אמור לצאת מעין המשך למבצע סבתא, שקורה בבית אבות, עם ההיא שהייתה עם קלאודיו בחדר הנצחה ולא נתנה מקרר לקרמבו.
כל היודע על מקום המצאו וכו', נא להגיב עכשיו.
תודה.
(אולי הוא יצא כבר ואני לא מעודכנת??? היתה לי תקופת חסך בזמן האחרון…)
אכן יצא סרט כזה,
אבל לא ידוע לי שהוא נחשב ל"המשך" של "מבצע סבתא". גם השם שלו פרח מזכרוני כרגע.
אאל"ט הדבר היחיד שמשותף לו ול"מבצע סבתא" הוא רוזינה קמבוס המצחיקה (מזכירת הקיבוץ/מנהלת בית האבות), וההומור הזה של חלשים שמנצחים את החזקים בעזרת חוכמת החיים שלהם.
סרט מומלץ (ברגע שאני אזכר איך קוראים לו, גם יהיה לי על מה להמליץ).
ו-כן. למי ששאל, זהו עוף טופיק מוחלט.
אאל''ט, מבצע סבתא הוצג בקולנוע
בסינמה סיטי, בהקרנות מיוחדות.
אליך?
למה, אני אמורה להכיר אותך מאיפשהו? (אם כן, אשמח לדעת…)
________
העלמה עפרונית, אחרי מפגש משעשע עם הפויקלתרמית.
בוא'נה, אתם מגזימים.
סרט נחמד, קומדיה מצחיקה, אפיון דמויות נהדר, אבל ממש לא מתקרב להיות הסרט הישראלי הטוב ביותר של כל הזמנים (ואפילו לא לעשירייה הראשונה).
יש לי שאלה, קצת מטופשת אולי אבל עדיין מעניין אותי לדעת.
ממה התלבושות של באמן ורובין היו? מוגמי שחור לא? ככה זה נראה לפחות.
אם כך, איך הם יכולים להתכופף? זה כמו קרש עץ מודבק על החזה\בטן.
אבל יכול להיות שזה לא מגומי אז אני מוכן לקבל תיקון.
לייטקס, נראה לי
וזה אמור להיות חם כמו גיהנום בפנים (בזני"ט).
וגם לי יש פרט מבייש לחשוף.
צחקתי בסרט פעם אחת באמת.
זה קרה כשבאטמן שאל את באטגירל מי היא, והיא ענתה "באטגירל" והוא ענה שזה לא פוליטקלי קורקט (או משהו כזה), ושזה צריך להיות "באטוומן" או "באט-פיפל".
כן, כן, ואני צחקתי.
חוץ מזה, גם על סרטים גרועים יש מחלוקות, ואני הולכת עכשיו לפתוח כאן אחת כזאת – לדעתי, מי ששיחק הכי גרוע בבאטמן ורובין לא היה ג'ורג' קלוני, לא כריס אודונל, לא אלישיה סילברסטון ואפילו לא שוורצנגר. אומה ת'ורמן. פוייזן אייבי כאילו ידעה בכל מילה שאמרה כמה מגוחכת ולא מציאותית היא נשמעת ונראית.
ואחרון חביב – תעלומה שכבר שנים רודפת אותי, כיצד מחוברות המסכות של רובין ובאטגירל לפניהם. האם זה מחזיק על האף, דוגמת משקפיו של מורפיוס? האם הן נוגדות את כוח המשיכה? האם זה מגנט? האם המסכות הינן פיתוח חייזרי? התאמצתי, חיפשתי תמונות, הגדלתי ובחנתי היטב, אבל לא ראיתי שום סימן לחוטים.
''באט-פרסון''
בלי ספק הבדיחה המכוונת הכי טובה בסרט.
אפרופו בדיחות
עוד אחת לא רעה מהסרט כשרובין (כנראה הדמות הכי מעצבנת אי פעם בדי-סי קומיקס) מנדנד לבאטמן על משהו:
סופרגלו.
או בהקשר הזה אולי יותר נכון באטגלו.
תסריטים דפוקים
יש המון סרטים הוליוודיים שסובלים מתסריטים מטומטמים ודפוקים – לפעמים סרטים שעולים הון כסף.
איך זה שאף אחד לא עוצר לפני שמתחילים לשפוך כסף ואומר: "שימו לב, התסריט הזה מחורבן. בואו ננסה לקחת מישהו שיכתוב תסריט יותר טוב".
איך במאי מקצועי יכול להרשות לעצמו לעבוד על בסיס כל כך רעוע?
משהו שתמיד הפליא אותי, וכנראה לעולם לא אקבל עליו תשובה.
זהו. שלפעמים הם שמים לב.
ואז מעבירים את התסריט למישהו אחר שישכתב אותו, ולפעמים גם הוא לא עושה בו נפלאות, אז מעבירים למישהו אחר וכו'. מה שקורה בסוף הוא שמקבלים תסריט – מחורבן בדיוק כמו הראשון – שעבדו עליו 7 אנשים.
זהו. שלפעמים הם שמים לב.
כן, אבל יש מיעוט של תסריטים שיוצאים נשכרים מזה (למשל Toy Story)
כמו בפארק היורה 3?
רק הזכרנו את ב_ ור_,
והנה פצחה לה שמועה מזעזעת: אומרים שעקיבא גולדסמן עוסק כרגע בכתיבת גירסה חדשה ל'סופרגירל', ובין המועמדות לשחק את התפקיד נמצאות נעמי וואטס ו-כן-גם אליסיה סילברסטון. נשמע מאוד מאוד לא סביר (כן בטח, זה בדיוק מה שאליסיה צריכה כרגע, עוד תפקיד גרוע בבגדים צמודים מדי. ומי האידיוט שייתן לעקיבא גולדסמן לכתוב עוד סרט על סופר-גיבורים?). אבל זה מה שאמרו.
אבוי.
אבל כל עוד אף גאון בהוליווד לא חשב להושיב אותו על התסריט ל-"סופרמן" החדש, אני רגוע.
רק הזכרנו את ב_ ור_,
גירסה חדשה לסופרגירל? מה, הראשונה לא היתה גרועה מספיק?
לא
רק עוד קצת ויהיה לנו קאלט.
רק הזכרנו את ב_ ור_,
מי האדיוט שייתן לו לכתוב עוד סרט, נקודה?
בהתחשב בכך שבכל הכסף ששפכו על הזוועה הזאת יכלו להאכיל 60 מליון איש בסומליה במשך חודש לפחות, לדעתי זה הופך את עקיבא למועמד מתאים יותר לבית המשוגעים של ארקהם מאשר כל נבל שהוא אי פעם כתב.
אגב, "מי צריך להישלח לארקהם" יכול להיות סקר לא רע. האם עורכי האתר מסכימים איתי?
קת'ולהו.
ואני נשבע שהיה לי משהו לומר על הטיעון הדמגוגי של ילדים רעבים, אבל כרגע הוא פרח מכעסי.
דמגוגי?
אל תתעצבן, זאת לא הייתה הכוונה… כולה רציתי לומר שזה סרט מיותר ומביך, וחבל על הכסף שהתבזבז על סרט שאף אחד לא סובל ואפילו יוצריו וכוכביו מודים שהוא היה טעות.
נא לא לקבל פרה.
נ.ב. הקטע על ילדים רעבים באמת עבר לי בראש בזמן הצפייה. כנראה שאני מדמגג אפילו לבדי…
(מצפה לראות כמה בדיחות אוננות ייסחטו מזה :)
בדיחה אחת וכבר כתבת אותה
מה שכן, המילה "מדמגג" מוצאת חן בעיני. אני חושב שאני אתחיל להשתמש בה.
צחקתי כמו צנון על ואליום
וואו, מ'דיר, זהו אחד מהמסמכים המשעשעים יותר שקראתי בעשור האחרון.
סרט רע סרט רע וסרט רע
אני אוהבת סרטי קומיקס וגם אני מחבבת את חלק מסרטי הבאטמן, אבל הסרט הזה חייב להיות אחד מהסרטים ה-כ-י גרועים בתולדות הקולנוע.
המשחק היה כל כך מגוחך, מאולץ, טיפשי ולייצני (ועוד מדובר פה בחבורה של שחקנים טובים, למעט ארנולד…)
התפאורה, הבגדים, האיפור…
ממש נוראי.
זוועה אמיתית.
איך במאי סביר כמו ג'ואל שומכאר עושה סרט כל כך אידיוטי?
נראה לי שהפעם האחרונה שהייתי כל כך מזועזעת היתה כשגיליתי שאנג לי ביים את הזוועה הזאת הענק הירוק…
רגע
קלוני לא באמת שחקן רק בסרט הספציפי הזה או בכלל?
רגע
לא קלוני שחקן מצויין רק פה לא
סליחה על הבורות,
אבל למה אתם כותבים 'ב____ ור____' ?
למה אין להזכיר את שמו של וולדמורט?
לא יודעת. הנה, כרגע הזכרת.
כי קשה לאיית אותו?
למה אין להזכיר את שמו של וולדמורט?
הקוסמים בעולם של הארי פוטר מפחדים אפילו מהשם שלו בגלל ה"טראומה" שיש להם ממנו.
ב___ ור___ גרם לאיזו טראומה בקרב עורכי האתר?
בינגו.
אגב, הסרט לא גרם טראומה רק לעורכים, אלא גם לחלק גדול ממבקרי האתר ובעצם לכל מי שראה אותו.
אנחנו מבריקים היום.
טראומה?
לשם יש כוח מיסטי. אנשים שעוצמתם רבה בכישוף, יכולים לשמוע מתי שמם נאמר, ולדעת מה עוד נאמר באותו מקום. פרט זה תועד באגדות עם רבות, והוא בודאי נכון.
אני אישית תמיד חשבתי שזה יהיה כאב ראש נורא לשמוע כל פעם שמישהו מזכיר את שמי, אבל כנראה רק בגלל פינוקים כאלו איני עדיין מכשף מרושע הרוצה להרוס\לקשט את העולם.
בגלל זה מכשף אמיתי
שומר את שמו האמיתי מוסתר בכספת סודית בבנק בשווייץ. או שזה היה לגבי הסיסמה להפעלת הנשק הגרעיני? לא יודעת, אני תמיד מערבבת את שני אלה.
וואו איך אני מרחם על כל ה''אלי כהן''ים
ראיתי אתמול - סרט נפלא.
כן, כן, מה ששמעתם.
עזבו את העובדה שיש פה משחק מעולה (הג'וקר מ"האביר האפל"? פריז אוכל אותו, בסיבוב), בימוי איכותי וסיפור שלא עושה הנחות (3 אויבים, סכסכוים בין הגיבורים, טראומות משפחיות של שני הצדדים…), אבל מה שאהבתי זה עד כמה הוא לא שמרני. במקום לעשות עוד סרט באטמן אפל, היוצרים קישטו את הסרט באורות ניאון ססגוניים דווקא כדי להבליט את העובדה שבאטמן חי בעולם בוהק כמו שלנו. יש אפילו שמרנים שיחשיבו את העיצוב הזה כאלגוריה למשהו הומוסקסאולי/דו-מיני, וזה רק מוכיח שליוצרים אפכת מהאומנות ולא מהביקורת. אז כן, יש בו קטעים מתים, רגעים מעצבנים וחור ענק בעלילה, אבל נראה לי שהשאר מפצה על זה. נראה אותך, נולאן.
טוב, ליתר ביטחון, כי לא ממש ברור מי הבין ומי לא -
1 באפריל! 1 באפריל!
אוקיי אבל אלגוריה למשהו הומוסקסואלי
נראה לי דווקא אמת לאמיתה בנוגע לסרט הזה. אולי לא אלגוריה* כמו "סגנון קאמפי שמתכתבים עם אלמנטים שכאלה" אבל הזליגה לכיוון הזה בהחלט שם, וכנראה מכוונת.
* – אם כי בטח אפשר למצוא
הסרט הכי מושמץ בתולדות עין הדג, אבל איזה פסקול, אה?
אני בניגוד לוותיקי עין הדג ולצערי הגדול, מכיר סרטים הרבה יותר גרועים מזה, מה גם שאני בניגוד למיינסטרים העינדגי לא אוהב סרטי גיבורי על בכלל, ככה שאני זה לא דוגמה. אז ניסיתי לצפות בסרט רק כדי להבין למה דורון וכל השאר כל-כך שונאים אותו וכן, הוא גרוע. לא כל-כך בגלל משחקי המילים של ארנולד או המשחק הגרוע של אומה או של אלישיה סילברסטון או בגלל העלילה המופרכת, אלא כי הוא פשוט משעמם. אז אחרי חצי שעה פשוט נשברתי ופרשתי, אבל מהר מאוד נזכרתי בדבר הטוב היחיד בסרט – הפסקול. תמהיל בלתי נשכח של אלטרנטיב ואלקטרוניקה איכותיים (סמשינג פאמפקינס, מולוקו, אר.אי.אם, ג'ול) לצד שירי אר'נ'בי (על אר קלי אפשר לדלג מסיבות מובנות, כמובן) ואוברטורה של אליוט גולדנטל הנפלא. אז כדאי לשמוע ביוטיוב או להוריד חוקית, ועוד יותר כדאי שיהונתן ישקול להוסיף גם דפי אלבום ולא רק דפי סרטים וסדרות, כי הגעגועים לשרת העיוור צורבים.
יש סרטי גיבורי על גרועים ממנו
כמו אלקטרה החתולה השחורה ותור 2.
יש גם סרטי באטמן גרועים ממנו
כמו ליגת הצדק
וכולם יצאו אחרי 2003
שזה מתי שהביקורת נכתבה.
(לצורך ההגינות, היו גם כמה סרטי גיבורי על גרועים ממנו שיצאו לפני 2003, אבל הם היו בפרופיל הרבה פחות גבוה ודי נשכחו, בניגוד לבאטמן ורובין, שמשהו בו גרם להיחרטות בזכרון הקולקטיבי)
האוורד הברווז ורוקטיר היו מאד ידועים בזמנו, ורמתם נפלהה מהסרט של שומכר.
סתם אנשים אוהבים להיטפל לסרט ספיציפי.
אבל בניגוד להווארד הברווז
באטמן ורובין הוא המשך של סדרת סרטים מצליחה, פופולרית ואהובה (שהסרט השלישי שלה קצת הוריד ממנה) והיחס בין מה שהסרט היה בפועל למה שהוא היה אמור להיות, גדול. אמנם לא ציפו ממנו להיות יצירת מופת או אפילו טוב, ובטח היו מסתפקים בסתם סרט טראשי וחביב, אבל מה שקיבלו היה הרבה יותר גרוע מסרט טראשי חביב. מהווארד הברווז לא ציפו לכלום.
במובן הזה באטמן לנצח היה גרוע בהרבה
באטמן לנצח היה הסרט שבו צנחה האיכות של סרטי באטמן. באטמן ורובין דווקא טוב ממנו, כי זה כישלון שמצחיק לצפות בו. באטמן לנצח הוא סתם אפור.
רוקטיר לא נתפס כסרט מאוד גרוע
והאוורד הברווז היה אולי ידוע, אבל אפילו לא קרוב לרמה של באטמן. הוא היה פחות ידוע כסרט קומיקס ויותר כנקודה בזמן שבה אנשים התחילו לשאול שאלות לגבי ג'ורג' לוקאס והאם הכל 100% אצלו.
נכון. קפטן אמריקה הישן למשל
אגב, יש בליבי פינה חמה לsteel דווקא.
דיון על הסרט במקום מפתיע
הפודקאסט האהוב עליי עד להודעה חדשה, שעוסק כולו באהבה גדולה למוזיקה המצוינת של הסמשינג פאמפקינס, הקדיש פרק לסרט הזה ולשיר של הפאמפקינס המופיע בו, שהוא מצוין וזכה בראזי שלא בצדק רק כי הסרט עצמו כל-כך מושמץ. מי שלא אוהב או לא מכיר או אדיש או אפילו שונא את הסמשינג פאמפקינס עדיין יכול להנות מהחצי הראשון של הפרק, שכל-כולו דיון קולנועי טהור על למה הסרט הזה כל-כך מושמץ, על פרנצ'ייז באטמן באופן כללי, וכן על נושאים קולנועיים אהובים/שנואים אחרים כמו הסרט של האוורד הברווז, והכול בדרגת גימור וביצוע שלא הייתה מביישת הרצאות של פישלר, רק עם קצת פחות בדיחות ועם הרבה יותר אזכורים מוזיקליים. מי שכן פה אובססיביים לפאמפקינס כמוני (אם כי עדיין לא הגעתי לשיאי הניטפוק שמנחי הפודקאסט מגיעים אליו בכל פרק) מוזמנים להישאר גם לחצי השני ובו המנחים ידונו בפסקול באופן כללי תוך דגש מיוחד על השיר והסינגל שכולל עוד שלושה שירים, כאשר כל הארבעה הם בעצם גרסאות שונות לאותו השיר ממש. זהירות: אם אתם אוהבים אפילו רק שלושה אלבומים של הפאמפקינס, הפודקאסט הזה ממכר ולא תוכלו להפסיק.
הפרק הנ"ל:
https://podcasts.apple.com/us/podcast/end-is-beginning-is-end-beginning-is-end-is-beginning/id1508013329?i=1000505185229
וכן קישור לפרק מצוין וקולנועי נוסף שלהם על כביש אבוד של דייויד לינץ' ופסקולו:
https://podcasts.apple.com/us/podcast/eye-lost-highway-soundtrack-w-special-appearance-from/id1508013329?i=1000509792840
(ובהזדמנות זאת גם נראה לי שכדאי לשנות את שם הסרט בכותרת הביקורת או לפחות להוסיף תגית עם שם הסרט הנכון. כאילו, הבדיחה מצחיקה והכול, אבל לחפש ככה את הסרט במנוע החיפוש של עין הדג זה סיוט.)
20 שנה מאוחר יותר, אנחנו צופים בסרט עם הילד.ות.
הוא עדיין איום ונורא.