ענני מלחמה מתחשרים מעל
המפרץ הפרסי ומעל עין
החורש, חתולים מקשתים
גבם מעל צמד העורכים,
ושיטפון של טפסי הצבעה
לאוסקימורון נשלח אל
המחשב הראשי של עין הדג
(והגיבוי הסודי שלו השמור בבור בקריה למקרה של קטסטרופה כוללת). בימים כאלו, נראה שאין בכלל טעם לכתוב דוחק"ו, שהיום נכתב ובשבוע הבא אפשר לעטוף בו דגים מתים. אולם, על מנת לשמור על מראה של שפיות דעת, על מנת שיהיה המן להכות בו במהלך קריאת המגילה, ומכיוון שמשלוח מנות בסוגריים הוא מצווה מדרבנן, מישהו חייב לכתוב דוחק"ו על מנת להסתיר את האמת מפני האויב שבא עלינו לכלותינו.
חוץ מזה, נתונים סטטיסטיים זה כיף.
קולות המלחמה וטקס האוסקר שצפויים לאמריקאים בשבועות הקרובים הבריחו אותם לבתי הקולנוע, אל חיקה הקומי של קווין לאטיפה. עם ירידה קלה של 30% בהכנסות (כמו מיסים בעת מיתון),
'Bringing Down the House' נשאר במקום הראשון גם השבוע. סרטים ותיקים נוספים ששרדו יפה את השבוע החולף: 'Old School' ו'איך להיפטר מגבר בעשרה ימים' (בלי לשלוח אותו למפרץ) שמתבררים כהצלחה כלכלית יחסית לא קטנה, ו'שיקאגו', שהכנסותיו ממשיכות לעלות, וזה עוד לפני האוסקרים שהוא יקבל. על כל מי שעולה – יש גם מי שיורד: 'דמעות השמש' מוכיח שכשהתותחים רועמים – ברוס וויליס צריך לשתוק, 'Cradle 2 the Grave' ממשיך בצניחה חופשית מהמקום הראשון אל השכחה, ו'דרדוויל' שמצטרף אליו והולך להיעלם מהעשירייה בקרוב, מאוד בקרוב.
אבל לא רק סרטים ישנים היו השבוע. למעשה, שלושה סרטים חדשים הצליחו להיכנס לעשירייה, גם אם לא למקום הראשון. במרחק לא קטן מהמקום הראשון יושב 'הסוכן קודי באנקס', עוד סרט מרגלים עם ייחוד. והייחוד של הסרט הזה? המרגל שלנו הוא הפעם נער בן עשרה (בכיכובו של פרנקי מוניץ, בפריצה הגדולה שלו אחרי 'מלקולם באמצע'), בעל זהות סודית, גאדג'טים מגניבים וכל הכישורים שבני נוער רגילים חושבים שיש להם. רק בעיה אחת יש לו – משימתו הנוכחית דורשת ממנו להקסים נערה, ומה שבא לג'יימס בונד או זאנדר קייג' בטבעיות, דורש אימונים נרחבים מצד בן נוער ביישן שכמוהו.
הביקורות מאוכזבות- זה לא שהסרט בלתי מגניב, רחוק מזה. אבל הוא פשוט לא מחדש כמעט כלום, והדבר היחיד שסוחב אותו על כתפיו הנעריות הוא פרנקי. וחוץ מזה, ספיי קידס כבר היו שם קודם.
קרוב אל קודי באנקס מגיע 'The Hunted', סרט ששייך לז'אנר "טומי לי ג'ונס רודף אחרי מישהו". את תפקידם של האריסון פורד וווסלי סנייפס תופס הפעם בניסיו דל טורו, בתור איש קומנדו שערק, ומדריכו הוותיק (נחשו מי?) צריך לתפוס אותו. כל זאת תחת בימויו של וויליאם פרידקין, הבמאי של 'הקשר הצרפתי' ושני אנשי קומנדו לשעבר ששמרו על הסרט נאמן למציאות ועל קרבות הסכינים מדממים כראוי.
שאלה אחת מרכזית סחפה את רוב המבקרים שיצאו מהסרט הזה: למה צריך שלושה זוכי אוסקר בשביל לעשות סרט אקשן נטול אקשן, נוסחתי וצפוי שכזה?
ובמקום השמיני, הסרט השלישי שהפציע על המסכים: ווילארד, בכיכובו של קריספין "למה הייתי צריך לסרב לבחזרה לעתיד 2?" גלובר. ווילארד הוא אדם דחוי חברתית, מהסוג שאנשים כמו טוד סולונדז עושים ממנו מטעמים. לא במקרה הזה! ווילארד מפתח קשר מיוחד עם עכברושים. הרבה עכברושים. המון עכברושים. וכשווילארד סוף סוף נשבר… אפילו מי שיש לו חתול בבית, אומרים המבקרים, יפחד לעצום את העיניים אחרי שיראה את סרט המתח-קומי הזה, העוסק בקשר המיוחד שבין בחור והעכברושים שלו.
כבר אמר מישהו שהחורף היא לא תקופה טובה לדוחק"ואים. סרטים באים, סרטים הולכים, ואין שום דבר מעניין לומר עליהם. לפחות בשבוע הבא יהיו חוויות להעביר מ"אחי, איפה הקון", בנוסף לכמה סרטים חדשים. 'לוכד החלומות' עם מורגן פרימן, על פי ספרו הבינוני של סטיבן קינג ועם סרטון אנימטריקס המצורף כבונוס,
'View from the Top', קומדיה בלונדינית על נסיונה של גווינית' פאלטרו להפוך לדיילת, ואם זה לא נשמע גרוע מספיק, יש את 'Boat Trip', בו שני סטרייטים עולים על חופשת-שייט בספינה לעליזים בלבד (כמו 'הרימו עוגן', רק בלי ההומור המעודן). לילדים הקטנים, אם לא יתקעו בשמרטף, יוצא 'הסרט הגדול של חזרזיר', עוד סרט מעולמו של פו הדוב, שנשלח בטעות לקולנוע במקום לספריות הווידיאו.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
הפריצה הגדולה?
לא שאני מומחה גדול בפרנקי מוניז, אבל היה כבר סרט בכיכובו לפני בדיוק שנה, שהיה אפילו הצלחה יחסית בארה"ב ויצא בארץ ישר לדי.וי.די.
http://us.imdb.com/Details?0265298
נו, ומאז הייתה לו קריירה בקולנוע?
וחוץ מזה,
הסרט הקודם שלו יצא במקביל ל"שוורצנגר", ככה שלא הייתה לו תמונה בדוחק"ו, אז זה לא נחשב ממש "פריצה".
אולי לא לפריצה יחסית לשוורצנגר
אבל בוודאי לפריצה אבסולוטית.
הפריצה הגדולה?
אם הסרט היה הצלחה יחסית בארה"ב, למה הוא הגיע לארץ ישר לדויד?
כנראה בגלל שהביקורות היו גרועות
זה מאוד חשוב בסרט ילדים.
משום מה
סרטי ילדים לא-מצוירים כמעט ולא מגיעים לארץ, אלא אם כן הם בלוקבאסטרים ענקיים. אולי הילדים הישראלים לא אוהבים לראות סרטים בלי דיבוב.
ואולי הם סתם אניני טעם
וגם..
זה.
סרט די חמוד.
מספר על כלב עם כוחות על טבעיים וכאלה.
http://us.imdb.com/Title?0156812
התלבטות בקשר לקון:
(פורסם גם ביומית של הקון)
ההכנות לקון נמשכות כרגע כסדרן, אבל היום התחילו להשמיע ברדיו הודעות מטעם פיקוד העורף הקוראות לאטום חדרים (רבאק אנשים, אל תכנסו לישון בחדר האטום ביחד עם מנגל דולק! לא, באמת. היה מי שעשה את זה. הוא נשאר בחיים. המשפחה שלו – לא), והעיתונים מלאים הודעות על תקיפה צפויה. הפעם המועד הצפוי הוא יום חמישי.
הנטיה שלנו היא לקיים את הקון בכל מקרה. העניין הוא מה קורה/יקרה מבחינתכם אם פיקוד העורף ימליץ לאנשים להשאר בבית – האם אתם מתכננים להשאר או לבוא בכל זאת לקון. אין לנו בעיה לקיים את הקון כרגיל, אלא שמבחינתנו זה אומר שנצטרך מספר מינימלי של אנשים שיגיעו לארוע (בכל זאת, מדובר בשכירה של אולם ושל מקרן, וזה הרבה כסף).
מה אתם חושבים (כלומר, זה לא בדיוק רק מה אתם חושבים, אלא גם עד כמה אתם לא נוטים להכנס להיסטריה מכל זבוב, ומתכוונים לבוא)?
תשובה אישית:
אני מתכוון לבוא, גם אם זאת אומרת שאני אביא איתי מסיכה נוספת. עין החורש הוא מקום יותר בטוח מאשר גוש דן. פאניקה מינימלית. רק תביאו רדיו למקרה של התקפה.
מלחמה
אני אוכל לבוא רק אם תהיה מלחמה. ;)
אוף ההורים שלי לא רצו לאפשר
לי לבוא גם בלי המלחמה (אבל כמעט הסכימו) ועכשיו אין סיכוי…
תהנו לכם כולכם
אני בהחלט מתכוון לבוא.
אלא אם-כן, מה שלא סביר למאוד, יחידת המילואים שמתעתדת כנראה לגייס אותי ביום חמישי תצטרך אותי לאותו לילה.
ואני בפיקוד העורף
כך שאני מאוד מקווה שלא יגייסו אותי לפני הקון.
כמובן שחוץ מזה אני מתכוון לבוא.
גמני בפיקוד העורף
אבל השתחררתי לפני כמה חודשים, אז אני מקווה שהם ידלגו עלי הפעם.
להביא טלויזיה?
אני יכול להביא טלויזיה קטנה אם צריך (שיהיה אפשר לחבר למקרן) למקרה של מלחמה. רק תגידו אם צריך.
אה כן, אני בא בכל מקרה.
אין שום סיבה לא להגיע
למה צריך להיכנס לפאניקה מתוזמרת כמו כולם?
אני לפחות אגיע
חסר שלא יהיה מרק (את הכך אני מביא מהבית)
מבחינתי אין התלבטות. אני מגיע
השאלה אם תדע איך להגיע
אתה הרי חסר הבנה וכשרון
תזכורת אחרונה
קלפיות ה'אוסקימורון' נסגרות בעוד 3 שעות. צ'אנס אחרון: מהרו והמרו.
http://www.fisheye.co.il/static/osc2003-form.htm
אני עושה עבודה על
השפעת הסימפסונס בתחום הסיטקום והאנימציה וכחלק מראיון שאני צריך לעשות אני רוצה להראות למרואיין סיטקום פרה סימפסונס פרק של הסימפסונס וסיטקום פוסט סימפסונס.
העניין הוא שאני רוצה לבחור סיטקומים שיביעו את ההשפעה של הסימפסונס בתחום הסיטקום (או לחילופין בתחום האנימציה כי אני ממילא אצטרך לבחור בין התחומים), אשמח להצעות.
תודה
מה עם פיוצ'רמה?
בכל אופן, כמה הצעות.
סיטקום פרה סימפסונס: נשואים פלוס כאחת ההשפעות האפשריות על הסימפסונס (רעיון המשפחה הלא מתפקדת באופן וולגרי), או הפלינסטונס שנחשבת סיטקום והשפיעה מאוד על היחס של האמריקנים על אנימציה לכל המשפחה, למרות ההומור החלש.
פוסט סימפסונס: פיוצ'רמה עולה לראש, אבל צריך לזכור שזה מאותו יוצר (מאט גרונינג). המלך היל (שגם בו מעורבים יוצרים של סימפסון) נראה לי מתאים וגם דריה כדוגמה להשפעה מבחינת אנימציה וגם מבחינה רעיונית.
אני לא יודע למה, אבל נראה לי שגם בחברים ובמופע שנות ה-70 אפשר למצוא השפעות של משפחת סימפסון.
ובתחום סרטי הקולנוע (המונפשים):
"אלאדין" של דיסני, שהכיל המון גגים על תרבות פופולארית בסגנון שמזכיר מאוד את הסימפסונים. "שרק" כנ"ל (מאותם תסריטאים של "אלאדין"). במידה מעודנת יותר גם "עידן הקרח" (מהתסריטאים של "הסימפסונים").
כן , אבל אני צריך תוכניות שהושפעו
מהסיפסונס לא שהשפיעו על הסימפסונס…
וחשבתי לקחת את עניין המשפחה ולהשתמש במשפחת קוסבי כפרה-סימפסונס אבל אין לי משהו פוסט סימפסונס.
ומבחינת אנימציה ולמען האמת גם סגנון ההומור באמת אפשר להשתמש בדריה – לא חשבתי על זה …ובנוגע לפיוצ'רמה אני מעדיף שלא להשתמש בזה כי זה מאותו היוצר.
הבנתי ש family guy ממש מושפע מהסימפסונס ,אני צריך לבדוק את זה (אני מוריד פרק עכשיו).
זהו! החלטתי על שאלת חקר.
איך השפיעו הסימפסונס על הפופולריות של תוכניות אנימציה למבוגרים ועל יצירה של תוכניות חדשות מסוג זה.
הגיע הזמן להתחיל את העבודה!
למה הסימפסונס תרמו בכלל?
המממ... אתה יודע שסימפסונס
זה לא סרט, נכון?
(ביוויס ובאטהד, סאות' פארק, המלך היל, פיוצ'רמה, Family Guy).
עדיין לא, אתה מתכוון.
כמו שאמרו לד זפלין.
בגלל זה שמתי את זה באוף טופיק
אם שואלים אותי (ולא)
אז פארקדרום, יש לזה השפעות מהצהובים ואפילו יש להם פרק מעולה שהם אומרים/צוחקים על זה שכל דבר כבר נעשה ע"י הסימפסונס. וזה גם אנימציה (?)