עוד לא יבשו הפיקסלים מטבלת
האקסל של המגיעים לקון, וכבר
נשטף האימייל בטפסי אוסקרים.
9 שעות רצופות של עבודה
קדחתנית התנקזו ליותר מ-100
טפסים (עד רגע סגירת גליון
זה), תוך פחות מ-24 שעות מפרסום כתבת קדם-האוסקרים.
בגאווה מסוימת אציין כי את רובם המוחלט של השולחים אני מכירה מהאתר (בין אם כמגיבים, ובין אם ככתובות דואל אליהן מגיע אימייל עם עליית כל כתבה). איזה יופי! אני אוהבת אתכם!
אבל פה זה לא האוסקר, ולא המקום להשתפכויות מסוג זה. בשביל זה יש את הקון. אנחנו פה בשביל הדולרים.
קדחת האוסקרים אחזה בכולם. האמריקאים האלה, במקום להירגע עם החדש של ברוס וויליס, העדיפו לראות מי זו הקווין לאטיפה הזאת, והלכו לאיזו קומדיה שהיא מופיעה בה. כאילו שזה ייתן להם מושג על יכולות המשחק שלה.
לצידה של לאטיפה נמצא סטיב מרטין, שהודיע לפני פחות משנה שהוא מעדיף לזנוח את קריירת המשחק שלו לטובת כתיבת ספרים (ועיבודם לסרטים. ובימויים). ואם הוא לא פורש באמת, אז למה שאחרים כן? איפה האמת בפרסום, והאם יש סיכוי שהיא תגיע לקון?
אז כן, 'Bringing Down the House' הגיע למקום הראשון עם סכום מאסיבי של 31 מיליון דולר, וזו חתיכת הפתעה. מרטין מגלם בסרט אדם מיושב בדעתו, המנסה להתגבר על גירושיו מאישתו (אותה הוא עדיין אוהב), ועל כן הוא מצ'וטט באינטרנט. בפגישתם הראשונה אוף-ליין (מה שמוכר לאחרים כ-face to face), חברתו לצ'יטוט מתגלה כאסירה במנוסה (ופה נכנסת לתמונה קווין לאטיפה), וכמיטב המסורת, היא טוענת לחפותה ומבקשת ממרטין שיעזור לה להוכיח זאת. הבמאי, אגב, הוא אדם שיינקמן, מי שהביא לנו יצירות מופת כמו 'סיפור אהבה בלתי נשכח' (מנדי מור, תואמת בריטני ספירס, מתאהבת), ו'מארגנת החתונות' (ג'ניפר לופז, תואמת מדונה, מתאהבת).
המבקרים קרעו את הסרט לגזרים בתואנה כי הוא גזעני, משתמש לעייפה בסטריאוטיפים, והופך את כל הלבנים (חוץ ממרטין) לדמויות גזעניות, קומיות ומגוחכות.
אבל הבעיה האמיתית היא לא בסרט, אלא בשאלות האתיות (הופה! איך הגענו לזה?) שהוא מעלה: בשנת 98' הודיע בילי קריסטל כי הוא לא מתכוון להנחות את טקס האוסקר של אותה שנה, כיוון שיהיה זה ניצול ציני של בימה ציבורית – באותה שנה יצא 'בואו נדבר על זה', בכיכובו של הנ"ל, וקריסטל חש שיהיה זה לא הוגן מצידו להנחות את טקס האוסקר, בעודו מקדם את מכירות הסרט.
כל זה לא משנה למרטין, שלא רק שינחה את הטקס הקרוב, אלא גם יוכל להשחיל בדיחה לכיוונה של לאטיפה, המועמדת לפרס שחקנית המשנה.
מי שהאוסקרים רחוקים ממנו מרחק רב הוא ברוס וויליס, המשויך אוטומטית לז'אנר סרטי האקשן. גם ב-'Tears of the Sun', סרטו החדש, ברוס מת לחיות: הפעם הוא קצין בחיל הים, שנשלח עם היחידה שלו לג'ונגלים של ניגריה על מנת לפנות משם לחוף מבטחים רופאה אמריקאית (מוניקה בלוצ'י). אלא שהרופאה לא מוכנה להתפנות, אלא אם כן גם החולים שלה יתפנו איתה.
מה שהפריע למבקרים היתה ההרגשה שהסרט מנסה להיות יותר מסתם עוד סרט אקשן, ולספק קצת פילוסופיה והתחבטויות מוסריות.
"עזבו אתכם משטויות", טוענים לעומתם המסנגרים, "זה סרט 'טובים נגד רעים' עשוי היטב, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים עכשיו. מה גם שדמותו של ברוס וויליס מתבררת כיותר מסתם דמות 'גיבור האקשן"'.
"אבל זו בדיוק הבעיה!" בוכים שונאי הסרט. "אפשר להקיא מלראות את האמריקאים הענקים הטובים מושיטים עזרה לקורבנות מדינות העולם השלישי. וגם אין כמעט אקשן".
"בהה. נורא כיף לראות איך כולם אוהבים את האמריקאים, ואתם קקי!".
מה עוד? 'Cradle 2 the Grave' (ג'ט לי ו-DMX חושבים שהם שמות מוכרים יותר מברוס וויליס) צנח כמו זלזל מהמקום הראשון לשישי, כשגלישה זו במדרון לוותה בירידה של 60% ברווחיו של הסרט לעומת השבוע שעבר. גם שאר הסרטים שמעורב בהם אקשן כלשהו, צנחו בחדות: רווחיו של 'דרדוויל' ירדו ב-53% (והסרט ירד מהמקום השלישי לשביעי), ואילו 'אבירי שנחאי' ירד ב-46.5%. ירידה של 50% ברווחים גרמה ל'השתול' ('The Recruit', אצלנו ב-3 לאפריל) להיפלט אל מחוץ לעשירייה הפותחת. 'Gods and Generals' נפלט גם הוא החוצה, אבל מסיבות אחרות.
בשבוע הבא: 'הסוכן קודי בנקס' – גם לטינאייג'רים מגיע ג'יימס בונד משלהם. עוד יגיעו: 'ווילארד' הנוקם באמצעות עכברושים, ו-'The Haunted' בו טומי לי ג'ונס נלחם בבניסיו דל טורו, רוצח מקצועי שהפך לצייד-אדם.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
אהרו''כ
אין לי יותר מדי מה לומר… אני בעיצומה של כתיבה תזזיתית משהו של עבודה במוסיקה שאני צריכה להגיש בעוד יממה וחצי.
בכל אופן, מה שכן רציתי לציין זה שנראה לי מאוד משונה שקווין לאטיפה מועמדת לאוסקר על תפקיד שכזה… היה כבר תקדים כזה ששחקנית בקומדיה רומנטית קיטשית לחלוטין זכתה בפרס?
אני מניחה שמן הסתם כן… ככה זה אמריקאים.
שיקאגו
לא נחשב "קומדיה רומנטית קיטשית לחלוטין". אין בסרט שום רומנטיקה, להיפך האוירה בסרט היא די אפלה וקרה.
וופי גולדברג זכתה באוסקר על "רוח רפאים" ומאריסה טומיי על "בן דודי ויני". אז היה תקדים.
ויני, וידי, קיטשי.
"רוח רפאים" מילא.
אבל "בן דודי ויני" "קומדיה רומנטית קיטשית לחלוטין"?!
טוב קיבלתי
אבל הכוונה שלי שגם שחקנים בקומדיות מקבלים פרסי אוסקר.
ויני, וידי, וופי, קיטשי, לא?
אהרו''כ
קווין לאטיפה לא שיחקה את מאמא – הסוהרת בשיקגו? והאין היא מועמדת לאוסקר על תפקידה זה?
אהבתי מאוד את דמותה שם. לדעתי מגיע לה. (לא ראיתי את שעות)
-האשף הדגול
שלום וברכה,זקוק לעיצה
אני מתכוון לפתוח ספריית ד.וי.די עם משלוחים ברמת אלון ,שכונת מגורים בחיפה.
אשמח אם אקבל חוות דעת.
יוצא לי לבקר מדיי פעם באתר הזה ומאוד חשוב לי לשמוע את דעתכם.
משלוחים?
כל הכיף בספריית וידאו זה שאתה יכול לקחת את הזמן ולהסתכל על המבחר ורק אז להחליט מה אתה רוצה. כשאתה מזמין בטלפון אז אתה מוגבל לאפשרות שבחרת.
סיילנט צודק. אבל יכול להיות שזה יוכל לעבוד בשביל אנשים שלא כ"כ אכפת להם מה הם יקבלו כל עוד זה יהיה "טוב" או "משהו שלא ראינו עדיין". במצב כזה בטח תצטרך להשקיע בטלפנים שמכירים היטב את המבחר שלך (מקומות עבודה לדגים!).
יותר פשוט
תן הנחה לגולשי הדג וקבל פרסום חינם ב"עין הדג", כמו ה.
יותר פשוט
באיזו צורה בדיוק מפרסם עין הדג את האוזן?
פעם היה לינק בצד הדף הראשי
עכשיו יש רק את ההנחה (או שכבר לא? מישהו מהאחראים יכול לעדכן?)
המבצע עם האוזן,
איך לומר, לא היה הצלחה. היה רצון טוב משני הצדדים, אבל כנראה שמעט מדי אנשים הם גם חיפאים, גם קוראים עין הדג, גם מעוניינים במנוי באוזן וגם עדיין אין להם. ההיענות היתה דלילה מאוד. בכל זאת, היו כמה שהרוויחו.
רעיון נהדר
בתור חיפאי נטול רכב, שנאלץ להוציא יותר כסף על הנסיעות לספרית הוידאו וממנה מאשר על המנוי עצמו, ספרית וידאו עם מישלוחים היא יופי של דבר. רמת אלון נשמע כמו מיקום קצת נידח בשביל פרוייקט כזה, אבל אני מקווה שהמישלוחים יתבצעו על פני כל חיפה.
כמובן, כדי שספרית וידאו תעניין אותי המבחר צריך להיות יותר מאותם 100 סרטים הוליוודיים מהשנתיים האחרונות שמצפים את הקירות ב'בלוקבאסטר'. וידאומטים יש בכל פינת רחוב ממילא. תן לנו קלאסיקות, אנימה, סרטים שלא הוקרנו בארץ, סדרות טלויזיה ויתר מוזרויות. אני לא ערב להצלחה המסחרית של ספריה כזו, אבל אני בהחלט אתמוך בך.
רעיון מצוין אפילו
ואח"כ להרחיב את הרשת ולספק משלוחים בכל רחבי הארץ.
רעיון נהדר
תודה על הפיד-בק.
כל העניין הוא ספריה עם סרטים יותר איכותיים וחשובים מאשר בלוקבאסטרים.
מעניין רק עם כמה סרטים אני יכול להתחיל בכדי שהספרייה תקבל צורה.
רמת אלון זה באמת מקום נידח ולכן יהיה דגש על הפירסום.
מוריה כבר חרושה מדיי ושום מקום אחר לא עולה לי לראש.
מה דעתך
על נוה שאנן או נשר? אני אשמח לעשות מנוי אצלך אם יהיה לך מבחר כמו ב.
_____________________________
אפסאלון, סטודנט בטכניון
מה דעתך
ברמת אלון יש יותר מקום חנייה.
זה קרוב גם לדניה, גם לאלמוגי, גם לגולדה,אוניברסיטה ואפילו לטכניון.
אבל עדיין זו רמת אלון שם ניסגר עסק כל שני וחמישי
בקשר למה שנאמר על משלוחים
מנוי עם משלוחים יכול לעלות כמה שקלים יותר ללקוח על מנת לממן שליח. כל המבקש יוכל לקבל קטלוג של מבחר סרטי הספרייה.
אם הכל הולך כמתוכנן אז בקרוב מאוד החלום יתממש.
אני יודע שיש לי המון תחרות עם ספריות גדולות ממני, אך ייתרון הטריטוריה עובד לטובתי.
חשבתי גם לפתוח חדר קולנוע עם מקרן וסראונד בו אנשים יוכלו חופשי לצפות בטריילרים שייקלו על בחירתם.מכונת פופקורן זה פוטנציאל אפשרי וכמו כן גם מכונת קפה אמיתית שיוצרת קפה ולא מאלה שאתה מכניס שתי שקל ומקבל מים חומים.
-האם רמת אלון זו התאבדות?
אני אוליי נשמע ספקן בקשר לעסק שלי עצמי, אבל חוות דעת ומתן פתרונות של אנשים מסוגכם(קהל יעד של ספריות בכל רחבי הארץ אני מניח) יכול רק לעזור. והרבה.
למה רק טריילרים?
למה שאנשים שבבית יש להם טלויזיה 21 אינץ' במונו לא יוכלו לשכור סרט ואת חדר ההקרנה למשך שעתיים? ככה אפשר יהיה במחיר מציאה מבחינתם להינות מסרטים באיכות טובה (יותר מברוב האולמות בארץ, אם יהיה מקרן/טלויזיה גדולה באיכות טובה מספיק ומערכת סראונד טובה. שלא לדבר על זה שאין אידיוטים עם פלאפון), ולך יהיה מקור הכנסה נוסף – ובכל התהליך הסרטים אפילו לא עוזבים את הספריה.
בקשר למיקום ברמת אלון, באמת שאין לי מושג, אבל בטח יכול לעזור אם זה יהיה במרחק הליכה מהאוניברסיטה. רמת אלון זה לא מקום שמגיעים אליו במקרה, אז חוץ מפרסום צריך שיהיה אפשרי לעשות מנוי בלי לבקר בספריה: קטלוגים בדואר, אתר באינטרנט (אני מכיר איזה מעצב טוב).
למה רק טריילרים?
בקשר להקרנות סרטים גם כן חשבתי על זה. רעיון עם כוונה טובה
השאלה כמה ייתפוס.
רציתי להשקיע בחדר קולנוע כמו שצריך, עם כמה ספות, כיבוד פופקורן ושתייה וכדומה. חשבתי לעצב חלק מהמקום לפחות בסגנון הוליווד של שנות ה40'-50.
מנוי זה סה"כ ביקור אחד בו אתה מקבל גם בנוסף קטלוג סרטים.
באמת כדאי ליצור אפשרויות נוספות להרשמת מנוי?
1000 סרטים זו התחלה הגיונית אתה חושב?
לפני שאני מדבר עם ההפצות זה מידע שעשוי להועיל.
פרקטיות:
משלוחים זה אכן משהו שכדאי שיוצע למנויים בלבד. צריך גם לקבוע תוך כמה זמן מרגע הזמנת הסרט הוא מגיע ללקוח. מצד אחד – בד"כ זה לא כמו פיצה, שחשוב שתגיע מהר. מצד שני – לא צריך לחכות חצי יום בשביל הסרט. כך שצריך למצוא איזשהו פתרון ביניים כדי שאנשים ידעו אם להתקשר מהעבודה ולהזמין מראש את הסרט של הערב, או שאפשר בן רגע.
עוד משהו באותו נושא: אתה צריך להחליט אם משלוחים ייעשו רק לבית הלקוח, או לכל מקום שייבחר (למשל, עבודה, בית של חברים).
כמו שרד כבר כתב – חדר בו ניתן לראות את הסרט זה דבר מגניב. דן ברזל כתב פעם שיש כאלה בפראג. זה גם מגדיל את נתח השוק שלך כי אנשים נטולי דיוידי או וידיאו יוכלו לפתוח אצלך מנוי בידיעה שיש להם איך לראות סרטים.
לגבי מבחר ראשוני: כמה מאות, אם לא כמה אלפים. ברגע שאתה פותח עסק רציני, אתה לא יכול לבוא ללקוחות ולהגיד להם "תשמעו, אני עדיין בהרצה אז עוד אין מבחר. מבטיח שזה ישתפר בעתיד". זה יוצר רושם ראשוני רע מאוד ויבריח ממך לקוחות ("שמעתם על ההוא שפתח חנות עם מבחר עלוב? אפילו בבית יש לי יותר דיוידיאים!"). אומרים שבשיטת "פה לאוזן", כל אדם מספר לאיש אחד משהו טוב, אבל כשהוא צריך להשמיץ – הוא מספר את זה לחמישה (ועדיין שיטת 'פל"א' – פה לאוזן – נחשבת ליעילה יותר מכל פרסום אחר).
שאלה: רמת אלון זה לא המקום הזה שיש אליו אוטובוסים מסוימים מאוד, וגם הם רק פעם בשעה?
פרקטיות:
רמת אלון אכן זה מקום קרוב למקומות הומי אדם אך גם הגישה אליו מדאיגה.
זה למה חשבתי על שיטת המשלוחים והקטלוגים.
כמה אלפים יעלה לי גם כמה מאות אלפים מה שאני לא יכול להרשות לעצמי בשלב זה לפחות.
פלוס מינוס אלף סרטים, לפחות בהתחלה ייספק את המבוקש?
למי אתה מנסה להגיע?
לצופים מזדמנים שמעוניינים לראות בלוקבאסטרים, ולצרכיהם 1000 בהחלט יספיקו כהתחלה, או לצופים כבדים יותר, להם זה לא יספיק?
וכיוון אפשרי – נסה ללכת אולי על פלחים מהקהל. ספריית סרטי אנימציה יפנית נרחבת, למשל. או\וגם סרטי מדע בדיוני.
המטרה הסופית היא להרוויח.
מספריה מפולחת מדי אי אפשר להרוויח. בטח שלא אצל קהל חיפאי. אם יש ספריה מפולחת מדי צריך מקורות הכנסה נוספים (למשל, מרצ'נדייזינג וכו'), אבל אז זו כבר לא תהיה ספרית וידיאו אלא התמחות בפלח השוק שבחרת.
המשלוחים דרך אגב יגיעו לכל מזמין
באיזור חיפה. הם יגיעו אני משער שעה מקסימום ממועד ההזמנה.
העניין הוא ש1000 סרטים אוליי קצת יותר, זה כרגע התקציב ההתחלתי שלי.
בלוקבסטרים יהיו כי אני לא פראייר.
אבל הדגש הוא על סרטים חשובים שאין(למרבה הפלא) בכל הספריות ווידאו.
לדוגמא: "אלה חיים נפלאים" "נהג מונית","easy raiders"
לא בהכרח שוברי קופות כמו אלה שציינתי.
בקשר לאנימציה יפנית, מפעת התקציב אני מניח שהטובים מביניהם ייבחרו.
אפילו "בת הים הקטנה"(סרט דומיננטי של וולט דיסני) אין ברוב הספריות, סרט לא בהכרח טוב, אבל הכרחי בספרייה". חשבתי גם לשים בצד סרטים למכירה שאי אפשר להשיג בארץ(חלקם בווידאו), כגון: "duel" thx 1138", "the day the earth stood still"
ועוד…
1000 כותרים שונים, או 1000 ''חתיכות''?
מבלוקבאסטרים צריך להזמין יותר.
חבל, לפני מספר חודשים איזו ספריה באזור רעננה/כפ"ס פשטה את הרגל והם מכרו את כל המלאי שלהם בזול. בכל מקרה (אתם תשנאו אותי על מה שאני הולכת להגיד) הרבה ספריות וידיאו מוכרות מלאי ישן – סרטים שפעם היו מבוקשים וכיום לא. הסרטים הללו נמכרים במחירים זולים הרבה יותר, וכן ניתן למצוא מבצעים מזדמנים בחנויות אחרות, לאוו דווקא של DVD. השאלה היא כמובן אם זה ייצא זול יותר מהזמנה מרוכזת סיטונאית.
קח בחשבון שאם אתה בונה על הזמנות, אולי כדאי לרכוש טלפון רב קווי, כדי שלקוחות לא יקבלו צליל 'תפוס' רוב הזמן.
עוד משהו: במיוחד בתקופה הראשונה, כדאי לך לשים לב לסרטים שלקוחות מבקשים ואינם בנמצא – אם הרבה יבקשו סרט מסוים, רצוי לרכוש אותו בהקדם, ובטח שלפני רכישת סרטים "נידחים" יותר שרק לקוח אחד או שניים ביקשו.
1000 כותרים שונים, או 1000 ''חתיכות''?
הלוואי וזה היה נכון.
יש לי בבית קרוב למאה חמישים סרטי דיוידי. העניין הוא שמס ההכנסה יכול לעשות לי בעיות על תרגילים כאלו.אני לא יכול לקנות דיוידי בפאוזה ולמכור או להשכיר בעסק שלי.
הד ארצי שולחים לי קטלוג מלא במחירים מוזלים(60 ש"ח) של סרטים שימי הזוהר שלהם הסתיימו.לא מבחר גדול מי יודע מה, אבל נראה.
עוד שאלות:
• שוב – עניין ה-1000. הכוונה היא לכותרים שונים או pieces? ובהדגמה על מספרים קטנים יותר – אם התקציב שלך מאפשר לך לרכוש 5 דיוידיאים, האם הכוונה היא שאתה יכול לרכוש חמישה כותרים שונים (למשל: 'דוני דארקו', 'טיטאניק', 'מטריקס', 'Battle Royal', 'מפלצות בע"מ'), או שאולי הכוונה היא לחמישה דיסקים באופן כללי (שני דיוידיאים של 'מטריקס', שני דוידים של 'טיטאניק', ואחד 'דוני דארקו')?
• מבצעי מכירות – בסביבות יוה"כ האחרון, אופיס-דיפו עשו מבצע: 3 דיוידיאים ב-99 ש"ח. ייתכן שהמבצע הזה עוד נמשך (בסניף של הגרנד קניון, למשל, עדיין אפשר למצוא שאריות של אותו מבצע), ואם לא המבצע הזה, ראיתי אצלם גם את 'אושן 11' ואת 'AI' (הדיסק הכפול!) ב-50 ש"ח כל אחד. כיוון שהם יכולים גם לתת חשבוניות מס, ההגיון שלי אומר לי שלא צפויה להיות בעיה עם מס הכנסה. מצד שני, מס הכנסה לא ממש פועל בהגיון.
• אבל (כמעט) הכי חשוב: כשאתה אומר שהתקציב שלך מאפשר לך לקנות 1000 דוידים – זה לפני או אחרי שהפרשת נתח מהתקציב עבור פרסום? פרסום עולה הרבה כסף, גם כשלא מדובר בטלוויזיה אלא ברדיו מקומי ועיתונים (+ הפצת פליירים), ובטח ובטח כשמדובר בעסק חדש שצריך לבנות לעצמו שם ולהביא את עצמו לידיעת הציבור.
• מה אזור הפעילות שלך? או במילים אחרות, עד לאן יגיעו המשלוחים – נשר? יגור? ואם לעוספייה כן, אז גם לדליית אל כרמל? טירת הכרמל? כל השכונות החיפאיות? קריות?
• חישובי התקציב שלך כוללים גם משכורות לעובדים ולשליח/ים?
• אתה מודע לזה שכשמקימים עסק, הוא לא מחזיר את ההשקעה מייד, אלא זה לוקח זמן. בעסקים גדולים – אפילו חמש שנים ויותר. אבל גם כשמדובר בעסק קטן, חשוב להיות מציאותיים ולזכור שלפחות בשנה הראשונה יהיו לך יותר הוצאות מהכנסות. כמעט רק הוצאות.
עוד תשובות
-אלף סרטים אלף כותרים" נשמע יותר הגיוני פיננסית בשביל ההתחלה. עם כי סרטים מיוחדים כמו "דבר אליה" שגם מבוקשים וגם הבנתי ההפצה שלהם זולה ייזכו אוליי אפילו לשתיים או שלוש עותקים.
-המבצעים יבואו. הרבה אנשים נכנסים לספריות בשביל המבצעים, אני אוהב מבצעים ולכן אדאג גם ללכת עם זה כמה שיותר רחוק.מבצע השלוש במאה לא כל כך משך אותי מלכתחילה.חשבתי באמת לבדוק מהי רמת הצלחתו לכל מקרה.
-בקשר לתקציב האלף: כמובן שמדובר רק על סרטים. הפירסום, הארנונה, שכירות וכדומה הם עניין אחר לגמרי שקשור לתקציב שונה.(למרות כי על הפירסום יש עוד הרבה על מה לדבר).
-המשלוחים לפחות יתחילו באיזור חיפה בלבד. לאט לאט..
-העובדים יהיו בעיקר אני. אבל אלו כבר שיקולים יותר עתידיים. אני מניח שמנוי שיירצה משלוחים הביתה ייצטרך פשוט לשלם עוד עשר עשרים שקל יותר(על המנוי עצמו) על מנת לקבל פריבילגיה זו.
-בעל המנויי ייצטרך להחזיר את הסרטים בעצמו.
-ברור לי שאנחנו לא בסרט של "קפרה". אני לא מצפה להתעשר בחודש. זו סה"כ תעסוקה.
אני גם יכול לפשוט את הרגל אחרי זמן קצר מאוד. הכל יכול לקרות. אני מנסה להיות אופטימי,אך לא תמים.
לגבי המבצע של 3 ב-100
התכוונתי שזו דרך עבורך לרכוש סרטים לספריה, בלי לכרסם יותר מדי בתקציב שלך לרכישת סרטים (כך שעם אותו תקציב תצליח אפילו לרכוש קצת יותר מ-1000 סרטים).
לגבי המבצע של 3 ב-100
אני כל הזמן בודק, מוצא ומחפש דרכים להגדיל את מלאי הספרייה.
אפילו כמה סרטים טובים ב60 שקל מצאתי. כמובן שסרט בשלושים שקל זה הצעה שקשה לסרב לה.
מספיק שתי השכרות ואתה מכסה על הסרט.
נקודה חשובה
למי אתה מנסה להגיע?
השאיפה היא להגיע לצופים שרוצים להכיר קולנוע טוב.
בלוקבסטרים כמו שכתבתי איפשהו בהודעה אחרת, הם הכרחיים על מנת שאוכל לרכוש יותר סרטים איכותיים בעתיד הקרוב.
שיקולים כלכליים כמובן.
תנסה להגיע גם לעוספיא
אני לומד ממש ליד רמת אלון (אליאנס מכיר?), ואין לי בעיה להשכיר סרטים בלי הזמנות. אני כמו רוב באי האתר אוהב סרטים איכותיים אבל לא גאוניים, ואנסה לעזור לכלכל אותך כמה שאוכל. בתנאי כמובן שאבא שלי כבר יכניס לי את הכסף שהרווחתי בבנק. אם תצליח, אפשר לעבוד אצלך? אני לא מכיר עבודה שאני רוצה לעבוד בה יותר מעבודה עם סרטים.
ואם כבר עבודות, תמיד סיקרן אותי לדעת מה עובדים עורכי האתר…
תנסה להגיע גם לעוספיא
גם אני תלמיד אליאנס.
טוב לשמוע ממכם.
כשהספרייה תיפתח(בתיקווה רבה) אתה תגיע ונדבר
אתה תלמיד אליאנס בהווה
או שהיית בעבר?
אם אתה בהווה אז לך לכיתות י' ונוכל לדבר. י'3.
אם אתה לא, אז לא משנה, נוכל לדבר על המורות המעצבנות כמו מאיה פייביש.
אני תלמיד בעבר
מאיה פייביש מוכרת לי
נראה לי לימדה לפני שנים.
אבל לא אוהב את השם
אולי זה יעזור לך קצת
בירושלים יש חנות DVD אשר גם מבצעת משלוחים לבית הלקוח (אני לא סגור איך הם עובדים כי רק עכשיו חזרתי לארץ אז שאלות בנושא אליהם) אני רק יודע שהם היו חנות למכירה/השאלה של סרטים והחליטו גם לעבור למשלוחים.
קוראים להם "אוסקר" הם ממוקמים בקניון ירושלים (פעם אחרונה שבדקתי 9 חודשים אחורה)
מקווה שיכלתי לעזור ושגם הם יוכלו
הממ..מעניין
אני אברר על זה בהקדם האפשרי
תודה רבה.באמת מעניין כיצד זה מתפקד.
אגב אוסקר,
יש גם סניף בקניון הראל. אבל ממה שראיתי, המבחר לא ממש משהו. ככה שלפעמים כבר עדיף לגשת לשני הוידיאומטים בכניסה לקניון.
מה שמביא אותנו לבעיה המרכזית מבחינתך: התחרות עם הודיאומטים.
אם אתה הולך על בלוקבאסטרים (כן, אני יודע שאתה מכוון יותר "גבוה" מזה, אבל כמו שאמרת, שיקולים כלכליים וגו) אתה צריך לבחור מקום שבו אין וידאומטים. כי בוידאומטים יש את מבחר דיי טוב של בלוקבאסטרים (וסרטים כחולים, אבל זה לא משנה כרגע ) ובכמויות לא קטנות. ככה שאם אתה ממקם את הספריה שלך לייד וידאומט כזה, אתה צריך להציע לפחות אחד משני הדברים הבאים:
א) משהו ממש יחודי.
ב) מחירים ממש זולים.
ג) זמן השכרה ארוך.
כל זה בנוסף לעניין המשלוח הביתה. לדעתי, אגב, עניין המשלוח הביתה הוא לא מספיק כדי להחזיק את הספריה שלך, אם וכאשר תקום (להפך, יכול להיות שהוא רק מייקר את העניין וישראלים, כידוע, לא אוהבים לשלם).
תראה, אישית, אני לא ממש יודע עד כמה יהיה רווחי כל עניין סרטי האיכות.
נכון, תמיד טוב שיהיו סרטים כאלה בספריה, אבל בוא נודה בזה, הכסף הגדול באמת נמצא בבלוקבסטרים (ואני לא ממש בטוח שגם הכסף הזה כ"כ גדול).
אולי כדאי לך לפתוח איזה סניף של האוזן השלישית או של רשת סיפריות וידאו אחרת (אני כרגע מכיר את אוסקר, ענק הוידאו ובלוקבאסטר) ובסניף הזה להתעסק יותר עם סרטי איכות.
כי לפתוח עסק מאפס זה אף פעם לא דבר קל וכיום, עם כל הבעיות הכלכליות שיש במדינה הזו, לא בטוח שכדאי בכלל להכנס לכל זה.
אפרופו משלוחים, עוד שאלה:
המשלוחים הם רק כדי להביא את הסרט ללקוח, או גם כדי להחזיר אותו ממנו?
ואם לקוח מזמין סרט לפני שהחזיר את הקודם – האם השליח יאסוף ממנו את הסרט שעל הלקוח להחזיר?
אפרופו משלוחים, עוד שאלה:
המשלוחים האלה זה עסק קצת יותר מסובך בגלל שצריך להחזיר את הסחורה, בניגוד לפיצה וכדומה. אחשוב על זה. מקודם כתבתי שבעל המנויי ייצטרך להחזיר את הסרטים בכוחות עצמו. אבל אנסה למצוא פיתרון יותר נוח. רעיונות ייתקבלו בברכה. זה מה שיפה בכל זה.
אני אנסה כמה שיותר להתקרב לספרייה שנוצרה ורעיונותיה נוסדו אך ורק על ידי אנשים קטנים כמונו. אוליי זה מה שצריך פה.
החזרת כל סרט על ידי שליח
תייקר את העלויות בצורה חדה, גם אם מנוי-שליח כזה יעלה יותר. או שבעצם אפשר מראש להגיד לאנשים שיש כמה דרגות (ובהתאם – 3 רמות מחירים):
* מנוי רגיל, ללא שליח;
* מנוי-עד-הבית, בו השליח מביא את הסרט עד הבית (אך החזרתו היא באחריות הלקוח);
* מנוי-פלטינה (נניח. צריך שם שיישמע יוקרתי), שיעלה יותר ממנוי-עד-הבית, ובו השליח גם מחזיר את הסרט מבית הלקוח.
או, כמו שהצעתי לפני כן, השליח יחזיר את הסרט בתנאי שהלקוח מזמין אותו כדי להביא לו סרט אחר. כלומר, השליח בעצם מגיע כדי להביא ללקוח את סרט ב', אך מנצל את היותו שם ומחזיר את סרט א' (אפשר גם ליישם את זה בשיטה הקודמת, לבעלי מנוי-עד-הבית שרוצים להיות ישראלים ולהרגיש שדפקו את המערכת).
לך, כבעל הספריה, זה יכול להשתלם כי ככה מנוי לא מורח את השאלת הספרים שלו על פני תקופה ארוכה, אלא מנצל אותם מהר, וחוזר (תיאורטית) לעשות מנוי נוסף, לעוד סרטים.
לא משתלם.
חלק ניכר מהרווחים של ספריות הוידאו הוא מהקנסות על איחורים.
זה הועלה כאן באותו דיון על דוידים חד פעמיים, נדמה לי.
ווידאומאטים
אין ברמת אלון. אך גם אם היה,
בכל המכונות אותו מבחר מצומצם שכמובן יגיע גם לספרייה שלי.
כמנוי יוצא לך יותר זול לשכור סרטים בספרייה מאשר במכונות.
איזה בן אדם חוץ מזה יעדיף מכונה על ספרייה?
זה לא שאני נמצא בקניון ולוקח עשר דקות מהרגע שאתה רק יוצא מהאוטו להגיע למקום הייעד.
אוה,
אבל לקניון לא הולכים רק בשביל ספרית הוידאו. הולכים גם (ובעצם, בעיקר) בשביל הקלאב מרקט, איפה שקונים אוכל.
איזה קונים ואיזה שטויות?
נכנסים לשם, שותים שוקו, פותחים ביסלי אוכלים בגטים הכל, וכששבעים לוקחים איזה קוקה קולה, משלמים עליה כולה 5 ש"ח ויוצאים. וזה מתחבר למה שלונג ג'ון אמרה לגבי הישראלים שדופקים את המערכת.
ואחר כך מתחברים לקאזה
ומורידים סרטים.
אהא.
לא יודעת מה איתך,
אני מעדיפה שיהיה לי אוכל *בבית*, כדי שבכל פעם בה אני רעבה – יהיה לי משהו זמין לאכול, בלי שזה יצריך ממני הליכה לקניון.
התשובה הזו מיועדת לחתול
אך,,,, גיל 16 היה גיל הא.
תראה, הבעיה היא שמדובר על רוב הישראלים
ונראה לי שהם כן יעדיפו מכונה על פני ספריה.
כי תראה, בשנים האחרונות הופיעו וידאומטים כמעט בכל חור ולרוב של שתי חברות אחד ליד השני. ההגיון הכלכלי אומר שאם לפתוח ספריה היה יותר רווחי מאשר לשים מכונה אז הרשתות הגדולות היו פותחות ספריות בכל חור, מה שכאמור לא קרה.
בוא ואתן לך דוגמא: במבשרת (איפה שאני גר) יש לפחות 5 וידאומטים ורק ספריית וידאו אחת. עכשיו, מבשרת הוא ישוב יחסית עשיר ככה שלאנשים יש את האמצעים לעשות מנוי בספריית וידאו אבל כל ספרית וידאו שנפתחה פה ולא הייתה קשורה לרשת פשוט נכשלה טוטאלית.
כיום יש את "אוסקר" בקניון הראל אבל אני לא ממש בטוח איך ואם הולך להם.
הישראלים המצוי, כך לפחות זה נראה לי, בהחלט מעדיף את הוידאומט על פני הספריה הרגילה.
לבוא, להעביר את הכרטיס וללכת.
עכשיו, המבחר של הסרטים בוידאומטים אומנם יחסית מצומצם אבל ממצה. מדובר ברוב (אם לא כל) שוברי הקופות שהגיעו לארץ (ויש גם כמה שלא הגיעו. המבחר הוא כזה שהצלחתי למצוא את "שדה קרב ארץ" בלפחות שלושה וידאומטים מתוך ה5 (ולהזכירך, "שדה קרב ארץ" הוא לא סרט טוב, לא סרט ממש ידוע, לא הגיע לקולנועים בארץ ולא ממש הצליח כלכלית, לפי מיטב ידיעתי).
לדעתי הוידאומטים מהווים את המתחרים הכי בעייתיים שיהיו לך.
כי בוא נודה בזה, הקהל שמחפש סרטי איכות הוא מצומצם. יותר מזה, כדי לענות על דרישות הקהל הזה המבחר שלך צריך להיות עצום ולכלול סרטים איזוטוריים ולא ידועים. 1000 סרטי וידאו (ואני מניח שמדובר בחתיכות ולא בכותרים) זה לא ממש עונה על אותו מבחר עצום.
תראה, במציאות של היום, אני לא חושב שיהיה לך זמן לבנות את עצמך. אני אומנם לא מומחה, אבל ממה ששמעתי, הבנקים מנהלים מדיניות דיי קשוחה בקשר להחזרת חובות. לכן אתה תצטרך לפתוח בבום גדול. אתה תצטרך להתחרות נגד האוזן בחיפה, הוידאומטים וספריות וידאו אחרות באיזור (אם יש. אני לא ממש מכיר).
ובשביל להחזיק את הראש מעל המים, אתה תצטרך הרבה יותר משרות משלוחים.
תראה, בגלל ששרות המשלוחים הזה בהכרח מייקר עניינים, אולי אפילו כדאי לזנוח את הרעיון.
היום לאנשים אין כסף. היום אנשים מעדיפים לנסוע עוד חצי שעה ולעמוד בתורים ארוכים כדי לקנות דברים שזולים רק בכמה שקלים מאשר מוצרים זהים בסופר הקרוב לביתם.
הנוחות היא היום לא ממש פקטור כשזה מגיע לעלות.
בהנחה שאתה תעסיק נער שליח תאלץ לשלם לו שכר שיהיה לפחות שכר מינימום. זה בערך 17.5 ש"ח לשעה. אם אתה מחשיב הוצאות ביטוח בריאות וביטוח לאומי זה מגיע אפילו ליותר. חוץ מזה תצטרך לשלם לו הוצאות דלק, שחיקת רכב וכו וכו וכו. כל זה מייקר מאוד את כל העניין.
ואני לא צריך להגיד לך שישראלי לא אוהב לשלם יותר, לא משנה תמורת מה. ישראלי מצוי יעדיף ללכת לוידאומט הקרוב לביתו ופשוט להוציא סרט, בלי כל הבלאגן של כן משלוח, לא משלוח, טיפ לשליח, מי יחזיר, איך יחזיר וכו.
תראה, אני לא אומר שרעיון המשלוח עד הבית הוא לא רעיון טוב. אני אומר שהוא לא מתאים לזמנים הנוכחיים. כיום מילת המפתח היא חיסכון. גם מצדך כבעל עסק וגם מצד הלקוחות. אני אומר לך בכנות, כלקוח, אני לא הייתי משלם אקסטרא רק בכדי לקבל את הסרט עד הבית. לא בגלל שאני לא רוצה, אלא בגלל שפשוט אין.
ואגב תחרות עם וידאומטים: הבעיה העיקרית איתם זה שהם נתמכים על ידי רשת. כך, גם אם הם לא רווחיים בזמן המיידי, לרשת יש גב כלכלי כדי לתמוך בהם עד שהם יהיו רווחיים.
אני לא בטוח אם לך יש את הגב הכלכלי הדרוש כדי לתמוך בעסק שלך עד שיקבל מוניטין.
וזה מביא אותנו להתחלה: אתה חייב למצוא איזה שלאגר אדיר שיגרום לאנשים לזנוח את הרגליהם הישנים (וישראלים נחשבים לקוחות נאמנים במקרים מסויימים) ולבוא אליך.
הדבר הראשון שאני יכול לחשוב עליו זה מחירים נמוכים. הרבה יותר נמוכים מהמתחרים. משהו בסגנון של אם בוידאומט זה עולה 18 ש"ח, אצלך זה יעלה 10.
הדבר השני זה זמני השכרה ארוכים. אם בוידאומט אפשר לשכור ל24 שעות, אצלך אפשר ל72.
דבר שלישי זה מבחר ממש ממש גדול (ואם תאפשר זמן השכרה ארוך, אז גם כמה חתיכות מכל כותר).
דבר רביעי זה עובדים *מומחים* בתחום (ויותר חשוב, שאוהבים את התחום). אחד מהיתרונות של האוזן בירושלים, לדוגמא, זה שאתה יכול לגשת לעובד ולשאול אותו על סרט טוב והוא ישלוף לך מהראש רשימה דיי מכובדת.
דבר חמישי זה פתיחה בשבתות וחגים (או לפחות בערבי שבתות וחגים). בוא נודה בזה, רוב האנשים משכירים סרטים בסופ"ש. אם כספריה תהיה פתוח בערב שישי, זה יתן לך את כל אותם ילדים שרוצים לעשות משהו בערב שבת, אבל לא יכולים לצאת לעיר הסמוכה, חיילים שחזרו שבת ואין להם כוח לזוז וכו. מה גם שלמקומות שפתוחים בשבת בישובים קטנים יש נטייה להפוך למקום הבילוי המרכזי (גם אם זה פיצרייה או חנות פלאפל). אבל, זה דורש שעות נוספות לעובדים.
דבר שישי זה (כמו שהוצע קודם) חדר הקרנה. זה אומנם דורש השקעה ראשונית, אבל בשילוב עם האופציה של "פתוח בשבת" תוכל למצב את עצמך בתור המקום להיות בו בערב שישי.
דבר שביעי זה אינטראקציה עם הקהילה. כלומר עריכת ארועים בספריה שלא קשורים ישירות להשכרה של סרטים. אני אתן כדוגמא מוסד ירושלמי שאני מכיר. בירושלים יש בית קפה שנקרא "תמול שלשום". בית הקפה הזה הוא גם בית קפה וגם ספריה (של ספרים). אנשים באים אליו, לוקחים ספר, מזמינים שתיה או אוכל וקוראים. בית הקפה הזה עורך גם ערבי הקראה ודיון. אני לדוגמא עורך בבית הקפה הזה ערב הקראה ליוצרים צעירים כל יום רביעי אחרון בחודש. זה מביא לבית הקפה קהל שבדרך גם אוכל ושותה שם.
מה שאתה יכול לעשות (חוץ מערבי הקראה שזה דבר משובח כשלעצמו) זה ערבי הקרנה. סרטים כמו מופע האיימים של רוקי, שגעון בחלל ושאר סרטי קאלט או אפילו סרטים "רגילים". ככה אנשים יבואו, יהנו וגם יקחו סרט הביתה. אולי גם כדאי לך לחשוב על לפתוח שם איזה בית קפה קטן בנוסף, כדי למשוך קהל.
תראה, אני לא יודע אם מה שהצעתי לך שימושי או מציאותי. אבל מה שאני דיי בטוח בו זה שספריית וידאו פרופר, בלי גורם משיכה הרבה הרבה הרבה יותר יעיל משרותי משלוח פשוט לא תצליח במצב הנוכחי.
בכל מקרה, אני מאחל לך בהצלחה
תמול שלשום עדיין פתוח??
לא הייתי שם מגיל 18
תרים אלי איזה אי-מייל לפני יום רביעי האחרון של החודש תזכיר לי, אולי אני אגיע לראות מה המצב שם
סבבה
הערב הקרוב הוא ב26 במרץ בשעה 18:30.
אני אזכיר לך גם בקון, יש לנו נסיעה ארוכה לשם
לא בדיוק.
כל עוד התוספת על שירות המשלוחים היא רק קצת יותר ממה שיעלה ללקוח לנסוע עד לחנות, למצוא חניה וכו' (ולבזבז הרבה זמן!) – יש לזה סיכוי. אם ההפרש יהיה גדול מדי אז לא. אבל ישראלים גם לא אוהבים לעמוד בתור, לא אוהבים לבזבז זמן. אלה היתרונות שצריך להדגיש כשמנסים למכור את השירות. אולי בתור התחלה אפשר לתת את תוספת השירות הזו חינם לכל מנוי (לתקופה מוגבלת, מה שנקרא "לרגל הפתיחה") – זה מעודד אנשים, ואח"כ, כשהם יעשו מנוי נוסף, או יאריכו את מספר הסרטים שהם רוצים, הם כבר ישלמו על זה, ולא ירצו לבטל. או שאפשר לתת את השירות הזה כ"נסיון" לתקופה מוגבלת. נאמר, למשך 5 או 10 השכרות.
כיום מילת המפתח היא חסכון, אבל עובדה שהרבה אנשים התחברו ל-ADSL, שיוצא יקר יותר מסתם אינטרנט רגיל.
מצד שני, כש-AIG השיקו את שירות ה-VIP שלהם (נציג שלהם מגיע למקום התאונה ודואג לטפל בגרירה, ובכל הפיצ'יפקעס האחרים, והנהג מוסע הביתה במונית ספיישל), אנשים לא הסכימו לשלם על זה את שווי החבילה (אז זה היה כמדומני 130 ש"ח). כשהמחיר ירד ל-20 ש"ח, הרבה מאוד אנשים הצטרפו לשירות.
אתה מציג את התחרות עם הוידיאומטים בצורה מגמתית מדי. נכון שוידאומטים מאפשרים לשכור סרטים למשך יום אחד, אבל ל*כל* ספריית וידאו יש מנויים שיוצאים זולים יותר מהשכרה בוידיאומט, ולכל ספריה יש אפשרות לעשות מנוי ליותר מיום אחד.
לגבי פתיחה בסופ"ש – זו בעיה. מבחינת החוק, אסור לפתוח בתי עסק בשבת (שישי אחה"צ עד מוצ"ש), אחרת רשיון העסק ישלל. עכשיו, אני יודעת שיש יוצאים מהכלל. עבדתי בחנות חיות (למעשה, הדרכתי בפארק שמול חנות החיות) שהיתה פתוחה גם, ובעיקר, בשבתות. אני די בטוחה שזה היה בידיעת משרד העבודה (שלא להזכיר את כל חנויות העתיקות שהיו פתוחות בשבתות, ועדיין עושות כך, או את המשתלות. וזה אפילו לא היה באיזה קיבוץ).
לגבי גורם משיכה נוסף – יש כבר בחיפה חנות וידיאו שמשולבת עם חנות ספרים ובית קפה. זה אמנם רחוק מרמת אלון (השכונה בה ג'ק פלאש רוצה לפתוח את הספריה שלו), אז אולי יש לזה סיכוי, אבל לא הייתי בונה על זה. זה דורש עוד הרבה השקעת תשתית.
אגב, ג'ק פלאש – לא נעים לי להגיד, אבל אם כדבריך, כל שני וחמישי נסגר איזה עסק ברמת אלון, אולי כדאי ללמוד מטעויות של אחרים ולא לפתוח שם את העסק? אני מניחה שעוד הרבה אחרים באו לשם עם כוונות טובות ועם עסק ייחודי, שלא היה קיים בשכונה עד כה, בטוחים שלהם זה לא יקרה. אני מאחלת לך שתצליח, אבל בוא נגיד שעדיף לך ללכת על בטוח. לפחות בהתחלה.
תראי
בקשר לעבודה בסופ"שים: בואי נזכור מי שולט היום במשרד העבודה ובמשרד הפנים. פעם זה היה מעוז ש"ס, היום יש לנו שינוי עם 15 מנדטים בממשלה ככה שנראה לי שסופ"ש זה לא ממש הבעיה (גם אם טכנית כיום זה נגד החוק). חוץ מזה, אאל"ט, לרשות מקומית יש הזכות לתת אישור עבודה לעסקים מסויימים. אגב, לדעתי יש איזו פרצה בחוק לגבי "בתי עינוגים" (אפשר להגדיר את זה בתור בית קפה או בית קולנוע ).
השאלה העיקרית פה היא המחיר. אם הוא יצליח לתת מחיר הגיוני ולעמוד בהוצאות אז הרעיון נהדר. אבל לדעתי הוא לא מספיק.
אני מפקפק ברצון (וביכולת) של ישראלים לשלם אקסטרא על משלוח. יש סיניפים של פיצה האט ובורגר ראנץ' שמשום מה ויתרו על המשלוחים וכדאי מאוד לברר למה.
ונכון, מנויים באמת יוצאים בסופו של דבר זולים יותר, אבל לרוב זה גם בגלל שלרוב ספריות הוידאו יש גב כלכלי של רשת שלמה מאחוריהם. כך שגם אם ספריה מסויימת לא מציגה רווחים מידיים, לא סוגרים אותה במקום, דבר שקשה יותר לעשות אם את עסק פרטי (ואגב, בבלוקבאסטר, לדוגמה, גם אם יש מנוי, יש סרטים שצרך להחזיר אחרי 24 שעות). הרעיון לא היה דווקא תחרות רק נגד הוידאומט, אלא עניין התחרות בכלל. הוא צריך להציע זמן השכרה ארוך יותר מהמתחרים. וידאומט או ספריית וידאו.
אני לא ממש יודע איפה זה רמות אלון (מצטער על הבורות), אבל ממה שהבנתי מדבריו של ג'ק זה שזה יחסית חור (ואשמח לתיקונים בעניין) כך שאולי יש סיבה להשקיע בעניין.
בסופו של דבר, הכל תלוי בכמה כסף יש לו ובסדר העדיפויות.
אגב, אני זוכר את הדיון על בית הקולנוע האולטימטיבי שהלך פה לפני כמה חודשים. לדעתי, תוספת של בית קפה לספריית וידאו תקרב אותה צעד אחד קרוב יותר לספריה האולטימטיבית מבחינתי.
נכון, זה דורש השקעה לא קטנה בתשתית, אבל יכול להיות שזה ישתלם בסופו של דבר (ביחוד אם המקום הוא חור). אני רק הצעתי את זה כאופציה
אגב, בזק עשתה טריק מאוד חכם עם הADSL: יוצא שאחזקת קו ISDN יקר יותר (בכמעט 100 שקל, אאז"נ) מאחזקת קו ADSL. ובגלל שמחיר החבילה הוא זהה יוצא שADSL יותר כדאי כלכלית מISDN. אם מוסיפים לחישוב את הכסף שנחסך על פעימות מונה (שזה בעצם ההוצאה העיקרית) מגיעים למסקנה שADSL כן כדאי יותר כלכלית מקו אנלוגי או ISDN (אני מדבר על החבילה הפשוטה, לא החבילה למכורי הקאזה למיניהם ).
מה שמזכיר לי, היום יותר ויותר ישראלים פשוט מורידים סרטים מהרשת. עוד גורם בעייתי (אומנם מזערי, אך גדל בהתמדה).
קאזה:
מי שלא ניסה אף פעם להוריד סרטים לא יודע איזה עבודה קשה זאת.
דבר ראשון, מדוע אני מוריד סרטים מקאזה?
אני כידוע גר בעוספיא, ובה אין בתי קולנוע, כל "ספריות הודיאו" שגם הורידו סרטים מקאזה באיכות מחורבנת וצרבו אותם על VCD ויש להם 4 סרטים ושליש לא מוצאות חן בעיניי, נסיעה לחיפה לוקחת יותר מדי זמן ויותר מדי מאמץ.
אז אני פשוט מוריד סרטים מקאזה, מה לעשות? להידפק ולא לראות סרטים יותר זה לא בא בחשבון!
אבל קאזה זה עסק מסובך מאוד. אם לא יודעים איזה קובץ להוריד עוד עלולים להידפק עם איכות חרא, שלא רואים בה כלום. צריך בשביל זה מיומנות. וגם תרגום. לכן אני חושב שהישראלים כדאי להם לקחת סרטים מספרייה באיכות טובה ולא להוריד באיכות מטומטמת!
מצטער להגיד לך להוריד מקאזה זה די פשוט...
אתה יכול לקרוא על הקובץ לפני שאתה מוריד : איכות ותרגום מוזכרים גם הם ברוב המקרים (וגם אפשר לדעת על האיכות לפי גודל הקובץ).
הבעיה היא לא כשאתה מוריד סרט מוכר שיש בכל מקום (בשביל זה יש ספריית וידאו) אלא כשאתה מוריד סרט שיש אולי לאיזה גמל בפרס – אז אי אפשר למצוא את הסרט ושם הבעיה.
זמני השכרה:
העניין בלהציע זמני השכרה ארוכים יותר הוא לא קריטי לדעתי. בעצם, הוא אפילו יכול רק להרוס:
יש מספר מוגבל של "חתיכות" לכל כותר. נאמר ושכרת סרט למשך יומיים או לשלושה – הלקוח שמחפש אותו ולא מוצא (כי כל האחרים גם הם מושכרים) יודע שאם יחזור למחרת, יש סיכוי סביר שיוכל לשכור את אותו סרט (כי לקוח אחר בינתיים יחזיר אותו, בהנחה שהוא לא מאחר בהחזרה). ברגע שניתן לשכור כל סרט למשך 4 ימים ומעלה, הסיכוי שלך "לשים יד" על הסרט שרצית באותו רגע קטן – אתה לא יודע אם הלקוח יחזיר אותו לפני הזמן (ואז מישהו אחר יספיק לשכור אותו לפניך), או שהוא יחזיר אותו ברגע האחרון. ובכל מקרה, כשאתה בשוונג לראות סרט כלשהו מסוים, אתה תעדיף ללכת כבר לספריה אחרת, או לוידיאומט, במקום לחכות שבוע.
מעבר לכך, נאמר ואתה שוכר סרט למשך יומיים-שלושה. כמה פעמים במהלך אותה תקופת זמן יוצא לך לצפות בסרט? אני מנחשת שאצל רוב הלקוחות מדובר בפעם אחת, ואולי הם גם צופים בכמה מהפיצ'רים המיוחדים. שומדבר מעבר (בהזדמנות זו הריני להעיר למפיצי הסרטים: לא, תפריטים אינטראקטיבים וחלוקה לפרקים הם *לא* ספיישל פיצ'רס, תודה). הדבר שונה בכל הקשור לסרטי ילדים – אלה יכולים לראות סרט שוב ושוב ולא יימאס להם ממנו. לכן, אולי, כדאי להנהיג בספרייה שיטה אחרת: סרטי ילדים יסומנו במדבקה מיוחדת (או כל סימון אחר על הכותר עצמו, ואנצל הזדמנות זו להערה נוספת: לא, 'שר הטבעות' הוא לא סרט ילדים), ואותם ניתן יהיה לשאול לפרק זמן ארוך יותר מאשר את הסרטים הרגילים. כלומר, אם מישהו עשה מנוי במסגרתו הוא יכול לשאול סרטים לשני לילות – את סרטי הילדים הוא יוכל לשאול למשך שלושה (חשוב שיהיה סימון גם על הכותר עצמו, כדי שהלקוח ידע שזה סרט שניתן להחזיר מאוחר יותר, וזאת במקרה והוא לוקח מספר סרטים בבת אחת).
צודקת
אין ספק שבכל מצב, הדרישה המינימלית לספריית וידאו היא כמות כותרים מכובדת ומספר גדול של חתיכות לכל כותר.
אגב, בבלוקבאסטר היה בעבר אפשרות לשכור סרטי ילדים למשך שבוע שלם (והם סומנו במדבקה אדומה, בניגוד לשאר).
אני חושב שצריך להית שילוב "בריא" בין זמן ההשכרה, כמות הכותרים והמחיר. הבעיה היא למצוא את השילוב הזה במגבלות התקציב.
בעניין זמני השכרה ארוכים
<מופנה לג'יק פלאש המקפץ>
זה לא ממש אפשרי אם יש רק עותק מכל כותר – כי אז יעשה בלתי אפשרי כמעט למצוא סרט רצוי ואחרי פעם או פעמיים שאדם לא ימצא את הסרט שברצונו לשכור תאבד לקוח.
דבר נוסף – אני מבין שיש לך הגבלה של 1000 עותקים , אני הייתי מציע לך לקנות מספר מצומצם יותר של כותרים ושלכל כותר בספריית הוידאו יהיה מעל עותק אחד כי גם בהשכרה ליומיים הרבה אנשים לא ימצאו עותק ולדעתי תאבד לקוחות רבים, דבר שיקרה בעיקר בגלל היות הספרייה שלך חדשה- כשאדם (ביחוד ישראלי) מנסה משהו חדש אם הוא לא מרוצה בפעם-פעמיים הראשונות הוא לא ינסה שוב.
אבל מצד שני – אז תאבד את המשיכה שיש בהצעת סרטים מיוחדים ומגוונים…
אתה צריך לחשוב מה יותר חשוב\משתלם לך …
הלשכה לעידוד עסקים קטנים
יש כזו. תחפש ב-144. תתיעץ איתם. הם יבנו לך תוכנית עסקית, כזו שאיתה תוכל לבקש מימון מאחד הבנקים, ויגידו לך אם זה הגיוני לפתוח שירות משלוחי וידאו ברמת אלון או התאבדות פיננסית.
אם תגיע גם לטכני.
אם תגיע גן לטכני ולא רק לטכניון,אני אשמח לעשות מנוי אצלך,ואני מכיר עוד חיילים שמחפשים מקום.
מסתבר שחשבו על זה לפניך
במדור 'כלכלה' של ידיעות אחרונות [1], היתה כתבה על שירותי משלוחים (בהקשר למלחמה המתקרבת, כמובן). הרשו לי לצטט ממנה:
"בלוקבסטר מציעה שירות סרטים עד הבית. אפשר להזמין סרט וידאו או DVD ולקבלו בבית. מחיר השכרת סרט כולל משלוח: 29.90 שקל. השירות ניתן באמצעות חברת המשלוחים קנגרו והוא תקף באזור ת"א, ר"ג וגבעתיים. בהמשך יורחב גם לאיזורים אחרים בארץ. הסרטים הם מתוך מלאי קבוע שנמצא במרכז קנגורו בת"א. המלאי מתעדכן מדי חודש וכולל גם את 20 הלהיטים החדשים והמבוקשים ביותר של אותו חודש. … את הסרטים ניתן להחזיר לתיבות ההחזרה בארבעת סניפי בלוקבסטר בת"א או בר"ג או באמצעות שליח במחיר של 15 שקל. בקיצור, סיפור לא זול בכלל. עדיף כבר להזיז את התחת ולראות סרט בסינמה סיטי.
[1] וזה לא שאני בד"כ קורא את 'כלכלה', פשוט זה היה או זה או התווית שעל מטהר האויר.
כלומר,
במחיר של סרט בקולנוע אתה יכול לקבל עד הבית אחד מ-20 הסרטים שאפשר למצוא בכל וידאומט מצוי.
תודה, אני מוותר.
אז ככה
סטיב מרטין הנחה בעבר בהצלחה את טקס האוסקר ,למרות שלא בהצלחה כמו בילי קריסטל.
בכל אופן,אין שום בעיה בכך שהוא
מנחה את הטקס השנה:
סרטו אינו מועמד כלל והגיוון
במגישים חשוב לריענון הטקס הלעיתים מייבש.
זה לא משנה אם הסרט שלו מועמד או לא.
נאמר ומרטין מקבל אחוזים מרווחי הסרט שלו. במקרה כזה יש לו אינטרס ברור שהסרט ירוויח כמה שיותר. ברגע שהוא מנחה את טקס האוסקר, זה נותן לו יתרון לא הוגן על פני סרטים אחרים – זו חשיפה עצומה. במקום לשבת באיזו מסיבת עיתונאים עלומה, הוא פשוט יעלה לבמה, וכולם יגידו "לבמה עלה סטיב מרטין, כוכב הסרט 'Bringing Down the House'.
וגם אם הוא לא מקבל אחוזים, עדיין יש לו אינטרס שהסרט שלו יצליח כלכלית, כיוון שזה ישפיע על פרויקטים עתידיים שהוא יקבל, ועל הסכום שהוא יקבל עבורם – שחקן שסרט שלו הרוויח הרבה יותר מהמצופה יוכל לדרוש בעתיד תשלומים גבוהים יותר והטבות שונות. שחקן שסרטו נכשל כלכלית נזרק אל מחוץ למעגל "הנחשבים" ההוליוודי.
כן, אבל מצד שני
סטיב מרטין בהחלט יכול ליצור על זה בדיחה. למשל- "אולי לא ידעתם, אבל יצא לי סרט חדש. אני כמובן לא אומר איך קוראים לו, אבל אני יכול להגיד שיש לי שם סצינת סקס עם מועמדת לאוסקר. שלום ניקול."
טוב, זו בעיה אחרת שלי.
הבדיחות שלו.
עדיף שהוא ישיר?
בעיה שלך.
אני אהבתי הרבה יותר את הטקס שהוא הנחה. שבילי קריסטל יעשה את קטע הפתיחה, שסטיב מרטין ידפוק נוכחות במהלך הטקס, וזאת תהיה הנחייה מושלמת.
שחקנים הם לא פוליטיקאים לפני בחירות
והם לא צריכים להתנזר מהופעה בטלוויזיה בשנה שיוצא סרט שלהם.
אין לנו שום הוכחה שמרטין יקדם את סרטו בטקס האוסקר, וקידום עקיף בצורה של חשיפה לא כל כך חיוני למרטין – שחקן שגם כך יודעת רוב אמריקה מי הוא.
חוץ מזה, אפילו אם האוסקר הוא מקדם מכירות כל כך גדול (ולדעתי הוא לא), אז כמו שאמרתי בהתחלה: שחקנים הם לא עסקני ציבור, ואין שום דבר לא מוסרי בקידום מכירות – אפילו אם הוא נעשה על ידי הופעה באירוע גדול.
באתר של יס
רשום "עין הדג – ביקורת קולנוע לאנשים שלא סובלים קולנוע".
אין לי בעיה עם קולנוע, אני מאוד אוהב (חוץ מכמה דברים) אז זה אומר שאני לא יכול להיכנס לאתר יותר? ממש עצוב!
באיזה אתר?
באתר שמקושר לבאנרים של יס שלכם
יש שם אגף של אתרים מומלצים.
בע.
הייתי כותב להם שיתקנו את זה, אבל אין שם שום כתובת אימייל. שיהיה.
אגב, שווה להכנס לאתר הזה בזכות הפרסומת המוצלחת של 'יס' לאוסקר ("!The Pigeons").
בע. בהחלט.
מישהו יודע אם ואיפה אפשר למצוא באינטרנט את סדרת הפרסומות של "יס"? (רומיאו ויוליה, היונים וכו'?)
תודה בעד המידע.
מה יש לקווין לאטיפה עם בתי-כלא בזמן האחרון?
אה, וגם אנחנו אוהבים אותך לונג.
שכנוע זה טוב
ידידי, מר אדון (חולה המסכן, החלמה מהירה, אם כן) המליץ לי בחום לבוא לקון. האמ. אבל הוא לא אובייקטיבי. לעומת זאת.. אתם כן! האמ. זה נשמע כמו משהו נחמד כזה, אבל… אני לא יודע… זה תחפושות והכל.. ועברו יובלות מאז שמתי פודרה וצבעתי ריסים… ותחפושות זה לא ממש הקטע שלי. האמ. מה גם שאני מאמין שכל אותם סרטים שנראה שם נמצאים גם בבית הקולנוע הקרוב לביתי (או שמה לא?) או לסירוגין, האם אני עשוי מהחומר הנכון? האמ. עידוד מסיבי וזרי פרחים יסייעו עד מאוד.
לבוא לקון!
1. הסרטים שיוקרנו הם סרטי DVD – האחים בלוז, המאטריקס ו- Sugar and Spice.
2. תחפושות הן בגדר המלצה, אך אין חובה לבוא מחופשים.
3. אנחנו לא ממש אובייקטיביים
4. כווווולם מוזמנים
למי שתהה: S&S = הורמונים בפעולה
אל תהרוס לי את התחפושת.
(לא, היא לא קשורה בהורמונים).
שאלה והודעה 2
שאלה: נושא הקון אמור להיות אחים, עכשיו אני מבין את הקשר של האחים בלוז ואת הקשר העקיף של מטריקס אבל מישהו יכול לעזור לי להבין את הקשר של SnS? וחוץ מזה קיוויתי שיציגו איזה סרט "אחים" כלשהו סטייל "יום שישי".
הודעה: לירושלמים שלום, רובכם יוכל למצוא איך להגיע לקון (או איך לחזור טויד) נא ליצור קשר עם הדו"אל הנ"ל (יצוין שוב שיש הגבלה של מקום (4) כך שעד כמה שאני יודע הרכב כבר מלא אבל לא יזיק לבדוק איתי שוב ועם קצת עזרה מלונג אני אדע מי בא איתי)
אני בא באוטו מירושלים
אם לא מפריע לך לנסוע בטויוטה פריוויה, עם נהג חדש שנגמר לו המלווה לפני חצי שנה אני מוכן לקחת אותך בשימחה.
התמרמרות
למה לא מפרסמים משהו מסודר לגבי הקון (לא אוהב את המילה הזאת…) הזה? או שפרסמו ופספסתי?
אני רואה שאנשים כבר ממש בעניינים ואני מעופף כזה. אני עוד לא החלטתי אם להגיע או לא, אבל שיהיה את האופציה.
איפה? כמה? מתי? איך להגיע?
.
.
.
אז ככה...
תרפרש עד שיופיע הבאנר ל"אחי, איפה הקון". או, לחילופין, פשוט תכנס לכאן:
כתבה מספר 1422
אז ראיתי בסוף את Waking Life
אבל קודם כל כדאי להזכיר שרק עכשיו שמתי לב שמי שמשחק את סטן בקליפ של אמינם הוא דיבון סאווה מ"יעד סופי" ו"סולט לייק סיטי פאנק". אני פשוט אידיוט.
ובקשר ל-Waking Life, דווקא נהנתי מאוד. לא סרט מושלם, וחלק מהמונולוגים הרבה פחות משעשעים מהאחרים, אבל בסך הכל רעיון מצוין, ביצוע לא רע, והקטע שהאחרון שבו מופיע לינקלטר עצמו פשוט ענק. אבל בשביל זה צריך לראות יותר מהחצי שעה הראשונה.
עכשיו אני חייב לקנות את הדויד, שעולה פחות-מעשר-דולר-לא-כולל-משלוח. חמש-שש דולר באתרים מסוימים.
Good News, Everyone:
בשעה טובה נשלחו מפות ההגעה לקון (כולל טלפונים, דרכי הגעה באוטובוס וברכבת וכו') לכולם. אם מישהו לא קיבל את המסמך מסיבה כלשהי (למשל תיבת אימייל שהתמלאה, הוטמייל מתוסבך שמקבל אימיילים באופן סלקטיבי, וכו') – אנא הודיעו לי כדי שאשלח שוב.
הוראות ההגעה אינן כוללות סידורי טרמפים. את אלה אמשיך מחר (היי, גם לי מותר לישון לפעמים!).
מכתב קשה
בימים האחרונים חיפשתי נואשות אין ספור דרכים להקים ספריית דיוידי בסכומים הגיוניים לחלוטין. מסתבר שספריית דיוידי מוצלחת דורשת בימים אלה הרבה יותר השקעה כספית בגלל התחרות הקשה.
תודה רבה רבה על תשומת הלב.
עזרתם המון.
ומצטער על בזבוז הזמן, לפחות מבחינתי זה לא היה לשווא.
שום בזבוז זמן
חבל,
אני מקווה שביום מן הימים תצליח להקים את הספריה.
בהצלחה בכל מקרה.
חג שמח לכולם.
לרגל יום סט פטריק הבא עלינו לטובה היום, מומלץ קון פרטי המורכב מהסרטים הבאים:
http://us.imdb.com/Title?0045061
http://us.imdb.com/Title?0099566
http://us.imdb.com/Title?0117039
באמצע אפשר להקרין פירסומות לבירה גינס ודברים אחרים הקשורים לאירלנד.
ויום סט פטריק שמח לכולם.
מה עם בונדוק סיינטס?
מה איתו?
מצטער. לא מכיר.
סיינט פאדי'ז שמח מאוד!
היה לי, כלומר. אבל במקום סרטים הלכתי לפאב האירי החדש-דנדש ברחובות (איזה מקום מד-הים!), וקיבלתי חזרה את העבודונת שלי על "דמויות מאפיינות של הקולנוע האירי העכשווי" (עם ציון נפלא! נהדר! הכי טוב שאפשר! :)).
אח, סנט פאדי'ז נהדר.
וזו הזדמנות מצוינת להזכיר שבפורום מסוים, בהנהלת החתומה מטה (הממ, מעלה?) ואחיה, מדברים גם על *קולנוע* אירי!
מה זאת אומרת, איזה פורום? ישראקלט, כמובן!
http://fly.to/isracelt
וזהו.
כן, אני יודע שעין הדג אינו צהובון
הדוגל בהבאת ידיעות רכילאיות, אבל הדבר הקטן הבא עשה לי את היום –
http://www.chaser.com.au/show_story.asp?ID=638&ED=68&CAT=6&NAME=diaz
תגיד, זה רציני?
אני לא מכיר את האתר, אבל בבקשה תגיד לי שזו איזו בדיחה.
קרא את האותיות הקטנות.
מה, אלה:
נו טוב, אז לא קראתי עד הסוף, תהרוג אותי Why won't you.
לא בכזה עולם אכזר ומנוכר.
לא בכזה עולם אכזר ומנוכר.
אחד הדברים היותר מצחיקים שקראתי בזמן האחרון, מאיפה הם מביאים את הרעיונות האלה
והמשפט האהוב עלי מהכתבה: הלכתי לפרימיירה של כנופיות, וצעקתי לה מאחורי לפחות 10 שורות של אנשים "קמרון האם תרדי לבן שלי בבקשה"