הבונד הטוב ביותר:
128 | שון קונרי |
6 | ג'ורג' לזנבי |
34 | רוג'ר מור |
8 | טימותי דאלטון |
66 | פירס ברוסנן |
95 | אני יודע? כולם נראים לי אותו הדבר |
מספר מצביעים: 337
128 | שון קונרי |
6 | ג'ורג' לזנבי |
34 | רוג'ר מור |
8 | טימותי דאלטון |
66 | פירס ברוסנן |
95 | אני יודע? כולם נראים לי אותו הדבר |
הצבעתי לרוג'ר מור
אולי זו נוסטלגיה, אולי סתם בגלל שאני יודע ששון קונרי נחשב למוצלח מכולם, ובכל זאת אני לא רוצה שהוא יזכה.
חוץ מטימותי דאלטון,
אני חושב שכל אחד מהם נחשב למוצלח מכולם בחוגים מסוימים.
גם טימותי דאלטון
נחשב מוצלח מכולם בקרב חוג מסויים שמכיל לפחות את טימותי דאלטון.
אני לא לגמרי בטוח.
אחרת למה הוא פרש כל כך מהר?
הבעיטה בתחת הכאיבה לו?
בניגוד ללזנבי ששיחק בעשרות סרטים?
דלטון פרש כי הסרטים שלו לא הצליחו- וזאת משום שהוא ניסה להכניס רבדים אנושיים לדמות של בונד, והקהל לא אהב אותו.
מבחינת איכות משחק- הוא דווקא נחשב לאחד המוצלחים שבבונדים.
לזנבי, לעומת זאת, הוא שחקן מחורבן, וקשה לי להאמין שתמצא בן אדם אחד שחושב שהוא שחקן טוב (הוא בכלל דוגמן, כידוע).
אגב, סקר הרבה יותר מעניין, לדעתי, הוא מיהו הרשע המוצלח ביותר בסרטי בונד. (ד"ר נו, גולדפינגר, בלופלד א', בלופלד ב', בלופלד ג' וכו'), או לחילופין, מי הפליקס לייטר המוצלח ביותר (שכידוע השתנה מסרט לסרט, ופעם אחת אפילו לקחו שחקן שחור!).
דאלטון הושווה לא אחת לקונרי
שהוא כמובן הבונד האחד והיחיד שאין שני לו.
אבל דאלטון סבל משני תסריטים נוראיים שבהם ניסו לשלב את בונד בעולם האמיתי. עולם שבו באותה תקופה "פרצה" מגפת האיידס. ואנחנו קבלנו מה? בונד כמעט נטול נערות בונד (בראשון שלו הייתה אחת).
אין מה לעשות – בונד צריך להיות מוקף יפיפיות, מושלם ונטול הגיון לחלוטין. חרגו מזה וקבלו משהו שהציבור לא אהב.
רוג'ר מור הוא כל מה שבונד לא. אפילו השחצנות נטבעית שלו מעושה (ומאוסה). ברונסנן לא רע רק שלנצח ישאר רמינגטון סטיל.
כולם נראים לי אותו הדבר.
ולא בגלל שזה , או בגלל שלא ידעתי מה לענות.
כולם באמת נראים לי אותו הדבר.
לא שראיתי הרבה, אבל בכל זאת…
_________
העלמה עפרונית, ורוחות מטורפות מטורפות שכמעט העיפו אותה על הרובוט החבלני היום בבוקר. וחבל.
כולם נראים לי אותו הדבר.
סליחה על ההקפצה…
(הגעתי לדיון הזה בעקבות מחקר קצרצר על ג'יימס בונד).
כשתוקעים את התמונה של "זאב רווח"…
מה המשמעות?
ממילון האתר:
http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm#revach
ראיתי שלושה סרטים
אחד עם קונרי, אחד עם מור ואחד עם ברוסנן ואז נמאס לי לראות מרדפים באתרי סקי ומסוקים מתפוצצים.
הצבעתי גם לאחרון כי באמת כולם נראים אותו הדבר ועושים אותם דברים אובר אנד אובר.
אני ראיתי..
את הסרט הזה של גיימס בונד, שככתי את השם שלו אבל זה שיש אחד רשע שחוטף משהו והורג איזה סוכן אז גיימס בונד מתחיל לעקוב אחריו ואז יש מירדף בין הרעים לגיימס בונד ובסוף בונד מסיג את הבחורה ומציל את העולם
________________________
בקיצור כל סירטי בונד אותו דבר
פירס ברוסנן.
כי הוא הכי יפה* .
(והראשון שמסביר לי כמה שון קונרי שרמנטי – חוטף ממני נעל).
_________________________________
* וכן, אני יודעת שזאת הסיבה הכי שיטחית בעולם, אבל בבקשה, אלה סרטי ג'יימס בונד. מה אני צריכה לחפש בהם? משחק משובח?
ברוסנן. פירס ברוסנן.
כי הוא היה הבונד הראשון שראיתי;
כי ראיתי הכי הרבה סרטים שלו;
כי אין לי בעיה עם "רמינגטון סטיל" פשוט כי מעולם לא ראיתי את הסדרה הזו (לא ידעתי מיהו לפני ג'יימס בונד);
כי הוא שווה להפליא (גם אם מעט צמיגי באיזור המותניים לאחרונה);
כי בסרטים שלו הנשים סוף סוף התחילו לקבל קצת יותר כבוד והפסיקו למות כמו זבובים (בפרט שניה וחצי אחרי הסקס).
את שון קונרי ראיתי לראשונה ב"שם הורד" (עוד יומיים בערוץ 2, אגב) ובהחלט הבנתי למה חושבים אותו לגבר סקסי. מה רבה היתה הפתעתי ואכזבתי כשראיתי אותו סוף סוף כבונד הצעיר, וגיליתי שהוא היה פשוט גבר מכוער בזמנו!
איפה הקונרי שהבטיחו לי כל השנים?
זה סקסי? זה שרמנטי?
הוא היה סתם גבר גבוה, לא ממש יפה, שעיר למדי (פוי) ושוביניסט להגעיל.
הוא קם בבוקר, מגלה שהבחורה איתה תינה אהבים אך לפני כמה שעות מתה (במקומו!), ואפילו לא ממצמץ.
הדבר היחיד שאהבתי בו אז (ונשאר עד עכשיו) הוא הקול. אבל חוץ מהקול, לא אהבתי בו הכל. לדעתי הוא רק השביח עם השנים, אחד מאותם אנשים שכמו יין, השנים עשו לו רק טוב. היום הוא סקסי ושרמנטי פי כמה משהיה בצעירותו.
דלטון.
בגלל שהוא לקח את בונד קרוב יותר למקור של פלמינג. בגלל שהוא שחק דמות אנושית ולא ג'נטלמן כריסמטי שיכול להציל את העולם.
אולי אני טועה ובונד נועד להיות דמות אל-אנושית שבעצם מהווה את חלומה הרטוב של כל אישה, מין תופעה מוזרה של סדרה מצליחה שהלכה רחוק ככל האפשר מהספר המקורי ונשארה מצליחה. אני עדיין מעדיפה את The Living Daylights.
אם תרשו לי לצטט דברי חכמים
אותה גברת בשינוי אדרת.
שון קונרי.
לא כל כך בגלל השרמנטיות שלו (נעליים עפות עלי מכיוון האקסמנית), כמו בגלל שלסרטים שראיתי בכיכובו היה טעם של פעם, עם שמלות ותסרוקות של שנות ה- 60, וכל הקונספציה של בונד נראית לי מתאימה לשנים האלה. לזמננו אנו יותר מתאימים שוורצנגר ו-וין דיזל וסרטיהם עתירי האפקטים.
כן, אוזניים גדולות זה מאוד שרמנטי.
למה לדעתכם הנסיך צ'ארלס הוא רווק כל כך מבוקש?…
!אמטיקון מקיא!
רוג'ר מור כמובן.
שנון ומשעשע להבדיל מקונרי הצנוני, היבש והמשעמם.
עזבו, במקום להחליף את השחקן כל כמה סרטים
למה שלא יחליפו מתישהו את הקונספט? סוכן מציל את העולם בקושי וזוכה בבחורה תוך שימוש בחפצים יחידים במינם שעולים כמה מאות מיליונים לייצר וגם ככה נהרסים תוך חמש דקות. לא מיצינו?
בונד בארץ התיכונה, זה כבר משהו יותר מעניין.
לא היה את זה כבר?
אה, סליחה. זה היה אינדיאנה ג'ונס.
אם כבר,
אז למה לא "אוסמה, המחבל שתקע אותי" או "דוקטור טיבי"
או "גולדן ליפס" (יעני ערפאת).
פוליטיקה... בררר!
פירס ברוסנן, כמובן.
לא יודע למה. אני מעדיף את החומר החדש.
ולמען האמת (כרגע חזרתי מהסרט האחרון), האוסטין מרטין דווקא נראית טוב… היא בלתי נראית. סוף סוף מישהו מיישם מתקן הסוואה כמו שצריך!
מזימות בין לאומיות
הסרט של היצ'קוק הוא המקור לג'יימס בונד, וכמובן טוב
מכולם. כולל סצינת המטוס הרודף אחרי בן-אדם
שאף בונד לא בשתווה אליה
קונרי
קונרי. אין שום ספק.
לא היה שום בונד עם כריזמה כל כך גדולה כמו שיש לשחקן הסקוטי הענק הזה.
ספק אם להרבה שחקני קולנוע בכלל יש כריזמה שווה לו.
הצבעתי לג'ורג' לזנבי
לא, לא כי אני חושב שהוא הכי טוב. כמו מה אני נראה לכם?
פשוט כי זאת הפעם הראשונה שאני רואה סיכוי רציני להיות ה-י-ח-י-ד שמצביע לאחת הקטגוריות בסקר. יותר זאב רווח מזאב רווח. בסוף, כשהסקר ייגמר, וכולם ישאלו "מי הצביע ללזנבי?," אוכל להגיד – זה אני.
ואם לענות על השאלה ברצינות, זה מן הסתם קונרי. אבל הוא לא ממש צריך את עזרתי.
אתה לא היחיד.
ובקצב הזה – אם עוד אנשים יעשו כמוך (וכמו הישות השניה שעשתה את זה) – הוא עוד עלול לזכות.
מור, רוג'ר מור
כמו שכבר אמרו פה מור הוסיף את הציניות וחוש ההומור הבריטי לבונד (למרות שגם בדיחות בסרטי קונרי היו טובות (אלה שעושות משחק מילים מהסיטואציה בה מישהו נהרג)). אבל לא רק ההומור קובע כי אחרי הכל בונד זה לא בדיוק קומדיה. מור גם פשוט משחק את בונד טוב. קונרי קצת פחות טוב אבל גם מצויין.הסרט של לזנבי נראה כאילו הוא לא שייך לסדרה, וככה גם הדמות שעושה לזנבי. דלטון נחמד ואת פירס אני לא אוהב, גם לא את הסרטים שלו. מישהו מוכן להסביר לי למה אוהבים אותו כל כך?!
וואו, כמה כתבתי…
אולי נדמה לך שהדמות של בונד
היתה עגולה בסרט של לזנבי, אבל הסיבה לכך היא שלזנבי עצמו שטוח יותר מכל דמות בסרט…
אוף איתך
מילא שזה ממש שטויות, מה שאמרת (וסליחה על הבוטות, אבל זה פשוט מפתיע אותי שאתה באמת מסוגל לחשוב את מה שכתבת), אבל לקחת לי את הקול הבודד על לזנבי? ועכשיו עוד מישהו הצטרף, אנחנו כבר שלושה. למה תמיד חייבים להיות אנשים על כל דיעה?
לעניננו: האגדה מספרת ששון קונרי בא למפיק של סדרת בונד, דפק על השולחן ואמר, "אני פורש!". המפיק בהה בו בעיניים דומעות ואמר, "אבל אי אפשר להמשיך את הסדרה בלעדיך! זה לא רציני! אתה הוא בונד ואף אחד אחר לא יכול!".
"בחייך", אמר קונרי, "בוא איתי עכשיו למסדרון ואני מוצא לך מחליף". הם יצאו החוצה, ובמסדרון של חברת ההפקה בדיוק הסתובב איזה ניצב שעמד להשתתף בסרט אחר שהחברה הפיקה. לזנבי קראו לבחור. כך נבחר הגיבור של של "בשירות הוד מלכותה".
אולי זו רק אגדה, מי יודע.
אבל ג'ורג' לזנבי הוא קרש. לא שחקן, קרש. בדיחה.
הסרט בהשתתפותו אולי איננו מזוויע כמו הסרט ההוא עם החלל, נו, הזבלון הזה שבסופו מלתעות הופך לטוב… יש כמה סרטים יותר מביכים בסדרת בונד, כי העלילה של הסרט הזה לפחות גובלת באיזה הגיון פנימי – אבל השעמום, השעמום! גיבור נטול כריזמה מוביל את הסרט המשמים הזה מסצינה אחת לרעותה, ולנסות לטעון שבסרט יש עומק רק כי הרעים בו מנצחים, זה בערך כמו לנסות לטעון שיש עומק ב"הקרב על המילקי".
הדבר מצער במיוחד לאור העובדה שהסרט הזה נמצא בסנדוויץ בין שני סרטים מעולים, ויתר על כן, בין שני הבונדים הטובים באמת.
אוף איתך
גם בסרט שקדם ל"בשרות הוד מלכותה" (אתה חי רק פעמיים 1967) וגם בסרט שלאחריו (יהלומים הם לנצח 1971) כיכב שון קונרי.
רק ב1973 (חיה ותן למות) נכנס לתפקיד רוג'ר מור, שהוא ורק הוא הבונד הטוב ביותר. (למרות שזכה לכמה מהתסריטים המביכים ביותר)
מוזר
היה נדמה לי שזה הולך – יהלומים לנצח, בשירות הוד מלכותה, חיה ותן למות.
כשאמרתי שני הבונדים הטובים התכוונתי לקונרי ומור, כמובן.
אגב, חיה ותן למות הוא אחלה של סרט, והוא גם מכיל שיר הנושא הכי מוצלח מבין כל שירי בונד. לטעמי.
נו ודאי, שיר של פול מקרטני!
אם כי השיר האהוב עלי ביותר הוא דווקא You only live twice (והוא לא היחיד לפניו בסדר העדיפויות שלי).
גולדפינגר!
גולדנאיי (טינה טרנר)!
tomorrow never dies (שריל קרו)
היה נדמה לך שזה הולך ככה כי אחד מהגאונים בערוצים ששידרו את כל הסרטים החליט שאם יש סרטים עם שון קונרי סימן שהם ברצף, ולא ממש טרח לבדוק את העניין.
שיר אייטיז מושלם של דוראן דוראן.
עוד שיר אייטיז מעולה, של א-הא.
שיר אייטיז מעולה?
מצטער לאכזב אותך, אבל הדבר הזה לא קיים.
אייטיז? בעעכס.
הממ,
אז אתה חי על פי העקרון שאם אתה לא מכיר משהו, זה לא קיים.
מעניין, אך עלול ליצור בעיות, הרי אי ידיעת החוק אינה פוטרת מאחריות.
תראה,
בעיקרון, שירי אייטיז הם גם לא מיי קאפ אוף טי בדרך כלל, אבל הם לא כאלה גרועים, יש גם כמה הברקות מדי פעם.
דרך אגב, אני מקווה שהתכוונת רק לשירי אייטיז לועזיים, כי היו די הרבה להקות ישראליות טובות באייטיז (ובראשן כמובן משינה).
תראה,
גם לועזיים היו טובים.
די לקיבעון!
_________
העלמה עפרונית, החליפה קידומת, והעולם שותק.
תשמע,
זה לא שלא יצא אף שיר טוב משנת '80 עד שנת '89, ברור שכן. אבל כתקופה, וכז'אנר מוזיקלי, אייטיז זה רע. רע. רע. רע. רע.
מבחינתי
שנות התשעים היו המוצלחות ביותר מבחינה מוזיקלית. גם שירי הבונד הטובים ביותר לדעתי יצאו בשנות התשעים. בכל זאת, מפני שזה בעצם עניין של טעם, הנושא שנוי במחלוקת. ברור שהיו גם דברים טובים שנוצרו בשנות השמונים (אני לדוגמה), אבל זה גם לא ספל הלימונדה שלי.
אבוי.
אין, אבל אין כמו שנות ה70.
רדו מהעצים!
כמה כיף ואיזה בונטון זה להיכנס במוזיקת האייטיז. אומרים לנו אייטיז, ישר אנחנו חושבים על כל מוזיקת הסינתי המעצבנת וברור שחבר'ה מגניבים כמונו לא מקשיבים לזבל הזה.
מה, לא ברור?
לא, האמת שלא ברור בכלל.
זה שמוזיקת הפופ הקלילה של האייטיז היתה זבל, לא אומר שצריך לפסול את כל הדברים המדהימים שהאייטיז הביאו לעולם מחוץ להכללה שכל כך נוח לנו לשנוא. הטוקינג הדס, אחת הלהקות היותר חשובות ויותר טובות שעשו את הצעד מהפאנק למוזיקת מיינסטרים, פעלו והיו במיטבם באייטיז. הפוליס, אמנם לא כוס התה שלי אבל להקה מאוד חשובה, גם הם פעלו באייטיז. גם הסמית'ס, להקה שלי אישית קשה לסבול, אבל השפיעה עמוקות ככל הנראה על כמה מהמוזיקאים האהובים עליי, פעלה באייטיז.
ההיפ הופ הומצא, צמח והגיע לשיא יצירתי באייטיז, עם להקות כמו ראן די אם סי ופאבליק אנמי. ומי שיש לו איזו בעיה כרונית עם מודיקה שחורה, מוזמן להקשיב לכמה תקליטים של חבורת היהודים "ביסטי בויז", עוד תוצר מובהק של האייטיז, שמראים לאמינם מאיפה משתין הדג.
וזה עוד לפני שהגענו למוזיקה ישראלית, ששנות השמונים הן לה חוליה חשובה מאין כמותה. לנסות למנות את האלבומים החשובים שיצאו באייטיז בארץ זה באמת בלתי אפשרי, אבל די אם נזכיר שמות כמו "חתונה לבנה", "בנזין", "תיסלם", "אפר ואבק", "עולם צפוף", "משינה", "אהוד בנאי והפליטים" והאהוב האישי שלי, "סיפורים מהקופסה".
אפשר לשאול, בבקשה, מה בכל זה כל כך רע? רע? רע? רע? רע? רע?
ועוד כמה שמות,
שאני נבוך על ששכחתי אותם בהודעה המקורית.
"וגלוי עיניים" של מאיר אריאל.
"נושאי המגבעת", הקלטת הראשונה.
"ירוק" של אר אי אם.
"בין הים והביצות" של הפה והטלפיים.
"קרוב יותר" של ג'וי דיויז'ן, לא בטוח אבל נדמה לי שיצא ממש בראשית שנות השמונים (אולי בסוף השבעים).
"מפלצות מפחידות", דיוויד בואי (אלבום המופת האחרון שלו).
ועוד ועוד ועוד.
בואי? בואי?!
בואי יצר באייטיז כמה אלבומים זוועתיים בכל קנה מידה. סקרי מונסטרס אנד סופר קריפס לא יצא לפני שמונים? נו מילא.
אני מצטער
אבל לא היו בשנות ה80 להקות ברמתן של לד זפלין ופינק פלויד. (אלו כמובן רק הדוגמאות הבולטות ביותר)
ובמוזיקה הישראלית שכחת להזכיר את הקליק שחוץ מתמוז היא הלהקה הישראלית הטובה ביותר בכל הזמנים.
שכחתי?
אז מי לדעתך הקליט את האלבום "עולם צפוף" שהזכרתי בהודעתי הראשונה?
ניחשת נכון. הקליק.
מה שכן, ושוב אני נזכר מאוחר, שכחתי את הפיקסיז ששני הדיסקים הנחשבים ביותר שלהם (סרפר רוסה ודוליטל) יצאו בשנות השמונים.
בעניין לד זפלין ופינק פלויד – זאת כבר באמת כניסה לטעם אישי ברמה שקשה לצאת ממנה. לד זפלין ופינק פלויד הן שתי להקות טובות וחשובות, ואכן, דוגמאות בולטות למוזיקה טובה מהסבנטיז, אבל אם אני אצא עכשיו בהכרזה ששלושת האלבומים הגדולים בהסטוריה הם "זיגי סטארדסט" של בואי, "אוספורטיס" המשולש של פורטיס ו"סימנים של חולשה" של ברי סחרוף, זה יהיה אולי מאוד נכון מבחינתי, אבל לא ממש שייך לדיון רציני על איכויות של מוזיקה.
גם אני
גם אני אהבתי את 'זיגי סטארדאסט'… ואז ראיתי את 'ולווט גולדמיין'…
רדו מהעצים!
טוקינג הדז לא היו במיטבם באייטיז. ארבעת האלבומים הטובים ביותר שלהם יצאו לפני שמונים. דה סמית'ס היא אולי הלהקה האייטיזית המובהקת היחידה שאני סובל. אבל זה בגלל שגאון+גאון, בתשעים אחוז מהמקרים יהיה שווה יצירת מופת. ביסטי בויז אמנם הוציאו שני אלבומים מעולים (בעיקר פול'ז בוטיק שיצא ב89) באייטיז, אבל הם בעלי סאונד לא אייטיזי מובהק. אותו דבר נכון גם לגבי פאבליק אנמי. שים לב שרוב הדברים שאני מדבר עליהם בחיוב הם מסוף האייטיז. 87 והלאה. 87 זאת גם השנה שבה הקיור, עד אז להקת אייטיז מובהקת, התחילו להיות סבילים ויותר מזה.
לגבי מוזיקה ישראלית אין לי ויכוח איתך בכלל, שנות השמונים היא אחת התקופות הטובות והחשובות במוזיקה הישראלית.
לא רוצה להפסיק את הדיון, אבל נאלץ, אה, להפסיק את הדיון. או, יותר טוב, להעביר אותו למקום אחר (השרת?).
שירה של קורין אלאל
אני בעד שריל קרו.
עם כל הכבוד לקלאסיקה… זה כמו שפירס ברוסנן יותר סקסי משון קונרי, מה לעשות.
מה עם גידי גוב?
(שיחק את בונד בפרק נידח של זהו זה לפני יותר מעשור).
אני הצבעתי ''מי מבדיל בכלל''
כשטלעד היו משדרים כל מוצ"ש סרט ג'יימס בונד, הייתי מתיישבת בחוסר רצון ליד אבא שלי ואח שלי פשוט כי לא היה משהו אחר לראות. כל פעם הייתי עוזבת באמצע וחוזרת בסוף ומגלה שלא הפסדתי כלום. אני לא מבינה איך סידרת סרטים כזאת שוביניסטית, מצ'ואית ומפגרת (סליחה אם פגעתי במישהו) זכתה לכזאת הצלחה בעולם. באיזה שהוא סרט (אני כמובן לא מבדילה) היתה סצנה שעברה את גבול הממש-ממש-ממש-אבל ממש לא מציאותית והגיעה לטירוף והמדע בדיוני. אז, החלטתי שהסידרה הזאת פונה לגברים שחולמים להיות סופרמנים ולקפוץ מצוק ולפול בדיוק לתוך מטוס/מסוק ולעלות למעלה (או משהו בסגנון) וגם, בדרך, כל הבחורות ביבשת מוכנות לנשק לך את הרגליים ואתה בג'נטלמניות נימוסית משתמש בהם, מנקה את הריר שהם השאירו, מציל את הבחורה שכמובן קורה לה משהו ומנצח את הרעים.
טוב, בואו נסתכל על הצד החיובי בעניין- סופסוף אתם לא תצטערו אם הפסדתם סרט כי הרי ממילא זה אותו דבר.
דווקא בגלל שהיא שוביניסטית, מצ'ואית ומפגרת (שמו''ם)
שמעי, יש סרטים שמגיעים לראות אותם בשביל העלילה, ואחרים בשביל הבום-בום-טראח ואפקטים מרשימים. רדוד? בהחלט. לא כל דבר בחיים חייב להיות בעל עומק. בדיוק בשביל זה המציאו סרטי שמו"ם. ומה אומר לך, הבונד האחרון אכן מספק את הסחורה היטב.
הבעיה שלי היא לא שהם סרטי שמו''ם
הבעיה שלי היא שהם סרטי שמו"ם משעממים. בסרטים הישנים בסדרה, אפשר היה לסלוח לאפקטים דה-לה שמאטה, לבמאים מליגה ד' ולשחקנים מליגה ז', אם היתה בסרטים האלה איזו טיפת עניין או מתח. אבל לא היתה בהם (מצד שני, יכול להיות שבספרים המקוריים גם לא היתה טיפת עניין ומתח. לא יודע, לא קראתי). ובסרטים החדשים, גם כשמלהקים בהם שחקנים סבירים ומצמידים אליהם במאים מוכשרים יחסית ואפקטים משכנעים – הם *עדיין* משעממים.
שחקנים מאיזה ליגה?!
לידיעתך הרבה (ביטוי חדש שהמצאתי מפאת גודל המאורע), שון קונרי, ללא כל קשר לויכוח בעניין איכותו כבונד, הוכיח את עצמו עם פרישתו מהסדרה כשחקן אדיר. ולך לראות את "הבלתי משוחדים" לפני שאתה מעז להגיב.
ראיתי.
קונרי היה השחקן שהכי פחות התרשמתי ממנו בסרט ההוא (ללא קשר לעובדה שזה הסרט היחיד של בראיין דה-פלמה שהצלחתי לראות בלי להירדם משיעמום באמצע).
אוקי, אני מבינה,
קונרי באמת שלא היה במיטבו בבלתי משוחדים. אבל להשתעמם מסרטיו של בריאן דה-פלמה? מה עם משימה בלתי אפשרית, מה עם Casualties of War, מה עם Raising Cain?!?!
מ-''משימה בלתי אפשרית'' השתעממתי, בפירוש
(הוא אמנם היה טוב יותר מזה שבא אחריו, אבל זו חוכמה קטנה). ולעניין דה-פלמה: האיש הוא כולו פוזה. אם מסלקים את הציטוטים מהיצ'קוק, הציטוטים מוולס, הציטוטים מאייזנשטיין ומעוד כמה במאים מוכשרים מהסרטים שלו, ומנסים לגלות את הסרט שדה-פלמה ביים, מגלים שסרטי ה-"אימה" שלו לא מפחידים, סרטי ה-"מתח" שלו לא מותחים, ועיקר כוחו של האיש הוא בבימוי פורנוגרפיה דוחה (למשל מקרה "לבוש לרצח" – אחד הסרטים המבחילים ביותר שראיתי מאודי – וזאת בפירוש לא היתה מחמאה).
מ-''משימה בלתי אפשרית'' השתעממתי, בפירוש
מה פתאום! משימה בלתי אפשרית 2 הרבה יותר מרתק ואקשני מהראשון המרדים (עד כדי כך שזוהי משימה בלתי אפשרית לצפות בו עד סופו).
לפי ההגיון הזה
(ולמרות חיבתי הרבה לסרטי בונד, אני לא חולקת עליו. רק תוהה לנוכח העמדה הקיצונית), איך היית מגדירה את 'המלאכיות של צ'ארלי', שעושות בדיוק את אותו הדבר – סדרה לנשים שחולמות להיות סופרמן, או סדרה לגברים שרוצים להיות סופרמן ויגישו להם את מנת השוביניזם שלהם על מצע בחורות יפות שמשחקות אותה Hard to Get?
אני מסכימה עם קיפוד – בונדים הם סרטים שנועדו בשביל לראות אקשן ואפקטים, לא בשביל עלילה. ייתכן שניתן היה לעשות אותם פחות שוביניסטיים, ועם איזה בונד רגיש שיודע לבכות, אבל זה כבר לא היה זה.
חוצמזה שהבונד האחרון לא שוביניסטי כמו קודמיו, ומה את יודעת – יש שם בחורה שנלחמת לא פחות טוב מבונד, ואולי אף תקבל סדרת סרטים משלה, מרוב שהיא שאקלית.
אררר.
אני מחזיק את עצמי בכוח לא לענות בדבר שאקליותה של העלמה ג'ינקס. מתי הביקורת עולה?
זה לא תירוץ
רק בגלל שאלה סרטי אקשן ואפקטים לא צריך להשקיע בעלילה?
אני חושב שהקהל קצת חכם כדי להבין שאקשן זה לא הכל ובגלל זה סרטי אקשן רדודים עושים את הרווח שלהם בשבוע הראשון ואז צונחים.
סרטי אינדיאנה ג'ונס רוויים באקשן ויש בהם גם עלילה די מעניינת.
בסדר....
אני לא אמרתי כלום על אלה שרואים את הסרטים. זכותם לרצות להיות סופרמן….
אני באותה מידה רואה סרטי בנות רדודים לא פחות, שחוזרים על עצמם (גם בינהם אני מתבלבלת בשם….) ואני עדיין נהנית, אבל לפחות הם לא שובינסטים, רק טיפשים ברמה!
אבל מצד שני, הם לא זוכים לכזאת הצלחה וגם להמשכים במשך 40 שנה. די, לא נמאס?? גם מאז שברית-המועצות התפרקה אין יותר מדי על מה לעשות סרט.
אני ממש ממש לא מבינה בזה אבל אבא שלי אמר שהסרטי ג'יימס בונד המעניינים ביותר היו על המאבק עם ברית המועצות.
אבל אבא שלי ... שהסרטי בונד המעניינים ביותר היו על המאבק...
אבא שלי סיפר לי על הסרט הראשון של בונד. זה היה ב1962 כאשר היה את משבר הטילים של קובה. בתקופת המשבר, ארה"ב ורוסיה איימו לזרוק אחת על השנייה טילים גרעיניים ולסיים בכך את ההיסטוריה האנושית.ובדיוק בשנה ההיא יצא 'ד"ר נו' בו בונד בשירות הוד מלכותה עושה את כל השטיקים שלו מול הרוע ומנצח. והשאר הוא היסטוריה
אני לא חושבת
שהעובדה שהיא שאקלית או לא (לא!!!) חשובה. פשוט יש לה בכיס.
אז זה מה שזה!
חשבתי שהיא סתם שמחה לראות את ג'יימס…
ואני חשבתי שזה תופס רק לגבי גברים... נו,טוב.
רק הבונד האחרון?
לא ראיתי כמעט סרטים ישנים, וגם לא את האחרון (טרם הספיקותי) אבל דומני שמאז שנכנס ברוסנן לשרות הוד מלכותה, לא רק שמפלס הבחורות המתות (מהצד של הטובים, למי אכפת מהרעים) ירד, אלא שממש נצפו בסרטי בונד נשים שזכו להגיע בחיים לסוף הסרט!
אם כבר דיברנו על בחורה שאקלית יותר מבונד –
מישל יאו (Tomorrow nerver dies) היתה סופר שאקלית בפני עצמה ובאמת ידעה להילחם. שאקליותה הוכחה מעל לכל ספק ב"נמר דרקון", ושמעתי שרצו אותה לעוד סרטי בונד, אבל היא סרבה בטענה שיותר מעניין אותה לעשות סרטים סיניים (ולהמשיך להיות שאקלית עצמאית ולא עוד נערת בונד). הידד למישל!
רק הבונד האחרון?
אז כישורי הלוחמה שלה הם על אמת?
לפי מיטב הבנתי - כן.
היא משהו כמו הגירסה הנשית של ג'קי צ'אן (רק בלי האלמנט הקומי).
אלמנט קומי?
לפחות נסיון לאלמנט קומי?
אולי לא את כולם זה מצחיק.
לא ידעתי מי זה ג'קי צ'אן עד לסרטי הקומדיה האחרונים שלו (עם או בלי כריס רוק), אבל הבנתי שפעם הוא היה רציני…
בתור אחד שראה לא מזמן את אחד מסרטיו המוקדמים
של ג'קי צ'אן, עוד מהמזמן שפעל בהונג-קונג, אני חייב לציין שגם אז הוא ניסה להיות מצחיק בסרטיו (עם דגש על ניסה). מה שיותר נורא הוא שכל הסרט היה מדובב לאנגלית במבטא בריטי…
הסקר הבא
שלום לכולם
אני חושב שמצאתי אחלה רעיון לסקר הבא.
כולם די יודעים ש"למות ביום אחר" היה האחרון של ברוסנאן.
אז… מי השחקן שהכי כדאי שיחליף אותו?
יש הרבה מועמדים לדעתי (פיט, נורטון, קילמר (כן קילמר), ריבס)
מי? מי?
ג'ניפר גארנר!
קילמר (כן קילמר)
ואני גם מציע שהוא ייסע ברכבת למזרח גרמניה, ואת קיו ישחק עומר שריף, ותהיה מחתרת צרפתית, ופרות.
אה…כבר עשו כזה?
בעיה אחת במועמדים שהצעת
קשה לי לדמיין אותם במבטא בריטי מוצלח. בראד פיט עשה פייקי, אבל את זה גם הבריטים הכי מובהקים לא יבינו. קיאנו ריבס ניסה מבטא בריטי בסרטים כמו מהומה רבה על לא דבר ודרקולה, אבל הוא נשאר תקוע בביל וטד.
למען האמת, רופרט אוורט הוא השחקן היחיד שאני יכול לדמיין בתור ג'יימס בונד. כמה אירוני.
למה?
אני תמיד חשבתי שג'יימס בונד אימפוטנט או הומו.
זה באמת מסביר
למה הוא לא מסוגל להשאר עם אותה אשה יותר מסצנת סקס אחת.
וזה מסביר גם ואיך,
גם ללא שימוש בשום אמצעי הגנה (אלא אם כן אתם רוצים להגיד לי שבאמצע אי נטוש *תמיד* אפשר להשיג קונדום), לבונד עדיין אין אלפי ילדים פזורים ברחבי העולם.
בערוץ שש שודרה פעם הסדרה
המצויירת 'ג'ימס בונד ג'וניור'… אולי באמת יש לו אלפי ילדים פזורים ברחבי העולם.
ג'יימס בונד הבן
הוא האחיין של ג'יימס האורגינל.
כנראה יש לבונד אלפי אחים ואחיות פזורים ברחבי העולם.
נכון. סליחה.
טוב, לא ממש אהבתי את הסדרה.
בונד נוקט באמצעי מניעה קיצוני.
כל פעם שהוא שוכב עם אישה, היא מתפוצצת כמה סצנות מאוחר יותר.
כמו שאומרים: Choose death!
ציטוט מנשף השוטר החשאי…
________
ספארקס תוהה אם היא היחידה שראתה את המופע הגאוני הזה
כאילו, דההה?
איך הייתי יכול לצטט משם בלי לראות אותו?
אה, זאת לא בעיה.
את לא היחידה... ולפעמים מגלים הודעות באיחור
כמובן
רק האחד והיחיד:
רופרט אוורט!
הוא חתיך, בעל מבטא בריטי מדהים, שרמנטי, ונראה נהדר בחליפה. מה עוד תבקשי מאיתנו מכורה?
אני לא מכורה!
אני יכולה להפסיק מתי שאני רוצה.
רופרט אוורט מושלם. מ-ו-ש-ל-ם!
אני מתחילה לפנטז עליו (בתור בונד!) ומתאמנת בהזלת ריר כבר מעכשיו.
''סוד'' ידוע
שיוצא להקת "טייק דאט" רובי וויליאמס חושק בתפקיד.
ת'אמת? רעיון לא רע. גם לא תהיה להם דילמה מי ישיר את שיר הנושא של הסרט. אם כי יש לדעתי לחכות מס' שנים, עד אשר וויליאמס יהיה, נניח, בן 35 (כיום הוא בן 28), לפני שנשלח את הטוקסידו והמרטיני.
למה לחכות?
צריך לטפח אותו עוד מגיל צעיר. תראה את ברוסנן, למשל: הוא כבר זקן, וזה לא מפריע לו להמשיך לעשות סרטי בונד. רק מה, הוא רופס. לא באנו בשביל לראות בונד רופס, שכבר לא יכול לרוץ הרבה וביצועי האקשן שלו פחותים מהשנים בהן כוחו עוד היה במותניו. אז יאללה, שיקחו את רובי וויליאמס (רובי, לא רובין! נכון שרובין וויליאמס עושה תפקידים אחרים ממה שעשה בעבר, אבל בונד הוא לא), ושיהיו לו הרבה שנים מאושרות של ריצות, קרבות, התעמלות קרקע, וכל הדברים שבונד צריך לעשות ולא יכול, בגלל חשש להתקף לב.
רובי וויליאמס מכוער. מאוד.
ודמוי קוף. זה לא מהווה בעיה בסרט שבנוי על הסקס אפיל של גיבורו? (ושקהל היעד שלו לא מורכב מקופים?)
למה, ג'ורג' לזנבי (היה) יפה?
אני בטוחה שמישהו חשב
בזמנו שיש ללזנבי סקס אפיל. דונט אסק מי.
ג'ורג' לזנבי עבד בזמנו
בתור דוגמן, ומעולם הדוגמנות גם שלפו אותו לסרט (הוא לא היה שחקן לפני כן).
מוזר העולם…
—
Xslf סיימה לראות אתמול את ה-Special Features של "בשירות הוד?מלכותה"
כי הוא נראה לי צעיר מדי
כדי להיות בונד
אבל אולי זה באמת בגלל שהורגלנו לזקנים בתפקיד
אז בסדר, סבבה! שיקחו את רוביל'ה. ברוסנן אמר שהוא יעשה עוד סרט אחד. נניח שזה ייצא ב-2005. אז הסרט עם רובי ייצא נניח, לא לפני 2007, בה הוא יהיה כבר בן 33. שזה עדיין מותיר אותנו עם מישהו צעיר למדי ונאה למדי.
ואז נתחיל בויכוח: מי יחליף את רובי וויליאמס כג'יימס בונד? (תשובה: הילד מ"בילי אליוט". או אולי לא. פשוט לא עלו כרגע בראשי שמות ילדים-שחקנים עם מבטא בריטי)
דניאל רדקליף.
כי הוא נראה לי צעיר מדי
לפי ימד"ב טימותי דלטון היה מועמד לשחק את ג'יימס בונד כבר ב"יהלומים הם לנצח" (1971) אבל נפסל כי הוא נראה צעיר מדי. לבסוף הצליחו לשכנע את שון קונרי.
מזל גדול, אחרת הוא היה ממשיך ברצף עד "רשיון להרוג" (1989) והיינו מפסידים את הגדול מכולם.
ראית את הקליפ של ''מילניום''?
הבסיס של הקליפ הוא פארודיה על סרטי מרגלים. למען האמת, רובי וויליאמס די בנוי לתפקיד, אבל הוא באמת צריך להזדקן קצת קודם.
בינתיים, אני בעד רופרט אוורט.
בונד חייב להיות בריטי א-ו-ר-ג-י-נ-ל
(אמרו את זה קודם לפני, זה לא משנה).
כמו, אולי, אלן ריקמן?
או ג'ון מלקוביץ'?
אלון, אני חוזרת ומדגישה: ב-ר-י-ט-י.
לא מובן
איך התעלמו מהסוכן
הגדול
האחד והיחיד
מייק מיירס?
רגע
מה זאת אומרת הוא לא באמת?
ווסלי סנייפס, גם לכושים מותר, למה לא? זה יהווה ריענון (ניעור)
דומני שהציעו לו פעם את התפקיד והוא סירב
בכל מקרה, הדיבורים על "ג'יימס בונד שחור" הם לא חדשים וכבר כמה שנים טובות מעלים את האופציה הזאת (עם שחקנים שחורים שהם בריטים למהדרין).
ומה עם אקי אבני? הוא בהוליווד לא ?
ומי ישמור על סנדי בזמן הצילומים?
היא הרי כמו תינוק שנוגע בתנור בפעם הראשונה ונשרף, או משהו כזה…
אין להם גבול?
אולי גם יעשו את שאפט לבן? והוא יסתובב בבוורלי הילס?
נכון שהיום זה ימים של פוליטקלי קורקט אבל בונד שחור?
אפשר לעשות משהו דומה, עם מרגל שחור, כמו שעושים מרגל אמריקאי (XXX), או שרוצים לעשות אישה ולתת לג'ינקס סדרה משלה, אבל לא צריך לשנות את בונד כל כך.
הוא עדיין מתאושש מזה שM היא אישה…
כמו גם דיבורים על
ג'יין בונד, אותה תגלם שרון סטון. או לפחות היתה אמורה. היה באזז כזה לאחר "אינסטינקט בסיסי". נעלם מן הסתם.
גם שרון סטון
נעלמה מן הסתם.
מסכנה, התפוצץ לה
הרי איזה וריד במוח.
ואל תנסו להכניס כאן איזו בדיחת בלונדינית נוסח "טוב נו, ניסתה לחשוב ומרוב מאמץ…" הרי שרון סטון (וגם ג'ינה דיוויס) בעלת איי.קיו של מעל 150. לא שאיי.קיו גבוה עוזר כל כך בבחירת תסריטים טובים. כנראה שגם מזל צריך – והרבה.
לא קשור
השיקול הוא כרגיל, כסף.
נכון!
בצר לי וללא האופצייה הזו, הצבעתי ל"כולם אותו דבר". ואין צורך להרחיב – כבר אמרו הכל לפני (זה היתרון של לא להיות כאן בסופשבוע).
התעלמנו ממנו בקלות:
לדמות שלו בסרט לא קוראים בונד.
אם זה הקריטריון
גם וודי אלן יכול להיות מועמד.
חשבתי שהוצאנו אותו לפנסיה.
אני הצבעתי לבונד בסקר הקודם
וודי באמת היה פעם בונד
וכך גם פיטר סלרס
בסרט המופלא קאזינו רויאל.
שמסביר אגב שג'ימס בונד 007 זה שם קוד. ובאיזה שלב מחליט M לקרוא לכל הסוכנים שלו ג'ימס בונד.
וזה אגב יכול להסביר למה יש כל כך הרבה אנשים ששיחקו את בונד.
יש לי תסריט בראש על ברוסנון שמגייס את קונרי (שפרש בינתים עם קים בסינג'ר אחרי לעולם אל תגיד לעולם לא). ושני הבונדים מצילים את העולם יחד.
הידד.
נו, ברור שזה שם קוד.
כבר 40 שנים שיש סוכן חשאי ששמו הוא בונד. אלמלא זה היה פשוט שם קוד, כמה זמן היה לוקח לפני שכל מי שמתכנן השתלטות על העולם היה יודע מראש ש"בונד, ג'יימס בונד" הוא צרות?
ועוד משהו קטן: האם זה רק אני, או שבונד לא מגולח ועם שיער ארוך (כמו שבסרט החדש) דומה במקצת לטום קרוז?
קונרי ודלטון
בעיני שון קונרי וטימותי דלטון היו שני הבונדים הטובים ביותר
(הצבעתי לקונרי רק משום שהוא שיחק ביותר סרטים בסידרה).
האמת היא שגם רוג'ר מור ופירס ברוסנן עושים עבודה טובה.
הבונד הכי יפה הוא ללא ספק טימותי דלטון – אחד הגברים הכי יפים שנראו אי פעם על מסך הקולנוע.
נערת ג'יימס בונד הטובה ביותר – ג'יין סימור (חיה ותן לחיות).
הרשע הטוב ביותר – כריסטופר ווקן (רצח בעיניים).
דוקא מור שיחק ביותר (מור?) סרטי בונד
אם כי לקונרי ולמור יש מס' שווה של הופעות כבונד אם גם מכלילים את הרימייק "לעולם אל תאמר לא".
הגם קונרי בין הבונדים?
…. כמה שאני קטנונית…
מישקה וגרישקה שולתים !111
מבין הבונדים הקלאסיים אהבתי מאד את אוקטופוסי (בכלל מפתיע אותי שלא הצביעו יותר לרוג'ר מור – זה רק בגלל ההצלחה של קונרי בסרטים אחרים). באוקטופוסי היו פעלולים נחמדים, אחורי הסוס שמסווים מכונית (או שהיה זה טיל), המרדף באפנוע/מונית בסמטאות צרות, הקטע בקרקס. השובניזם חגג – אי הנשים הבלתי נגיש כביכול. היה גם קעקוע יותר מגניב מ"ממנטו".
למור יש יותר סקס אפיל מקונרי, מראה יותר ג'נטלמני ובריטי, הומור והחליפה מתלבשת עליו מצויין.
גם רשעים מצויינים
קאמאל קאן הוא רשע בונדי טיפוסי, והעוזר שלו, שאני לא זוכר איך קוראים לו (שבדומה ל"עוזר רשע" הכי טוב וזכור – מלתעות, גם הוא בריון שקט שגונב את ההצגה) מצוין גם כן.בכלל חבל שיש כמה סרטים שבהם אין ל"עוזר פושע" תפקיד כל כל גדול, או כאלה שאין בכלל (אחת מהנקודות שהורסות את ד"ר נו המצויין).
וכן, אוקטופוסי גם לדעתי אחד מהטובים.
תמיד תהיתי.
מה באמת העניין הזה, של "משוקשק, לא מעורבב"?
http://www.everything2.com/index.pl?lastnode_id=124&node_id=834703
מפחיד. הם באמת יודעים הרבה.
אז צריך להרוג אותם!
אי אפשר,
הם רבים מדי. אז כנראה שצריך להצטרף אליהם.
עזרה
בבקשה אודה למי שיוכל להגיד לי איך קרואים לשחקנית ובאיזה סרט של בונד שיחקה , שיוצאת מהמים בבקיני לבנה
תודה רבה רבה,
עירית
אורסולה אנדרס ב'ד''ר נו'
אורסולה אנדרס ב'ד''ר נו'
האלי ברי לא עשתה את זה גם כן? או שזה היה בביקיני בצבע אחרת?
לברי היה ביקיני כתום.
האלי ברי עשתה זו כמחווה למקור האנדרוסי
והיא עשתה זאת בכתום:
לעומתה, אוסטין פאוורס עשה זאת בצבע הנכון:
המקור:
דניאל קרייג
היחיד עם גוף שרירי ההולם את בונד, והכי דרמתי ורציני. לעומת זאת רוגר מור היה בונד זוועה.