במקור: Lilo and Stitch
תסריט ובימוי: כריס סאנדרס,
דין דבלואה
קולות: דביי צ'ייס, כריס
סאנדרס, טיה קאררה, וינג
ראמס, ג'ייסון סקוט לי
הכל התחיל לפני כמה ימים, כשישבתי בפאב נלוז באחד החלקים המפוקפקים של תל-אביב.
"היי, אתה לא ההוא שכתב פעם ביקורות על סרטים מצויירים לעין הדג?" פנה אליי אדם גבוה בחליפה זולה. לידו עמד חברו, נמוך ממנו בהרבה, בחליפה דומה.
"אני לא עושה את זה יותר. פרשתי" עניתי לו, וחזרתי למשקה שלי.
"שמעת על הסרט החדש ההוא, עם החייזר עם הארבע ידיים?".
"עזוב אותי," אמרתי, "זה כבר לא משנה. אין יותר סרטים מצוירים טובים."
הגבוה חייך חיוך קטן ושניהם זינקו עלי. איבדתי את ההכרה והתעוררתי קשור בחדר חשוך.
"מי אתם? מה אתם רוצים ממני?!"
"לורד סקץ', בכבודו ובעצמו" גיחך הנמוך מביניהם.
"לורד סקץ'… לא שמעתי את השם הזה כבר זמן רב…"
"אנחנו מהיחידה להגנה על תאגידים מרושעים ותאבי בצע" אמר הגבוה מביניהם, "באנו בשם דיסני. הגנת עלינו בעבר. אנחנו צריכים שתחזור לתפקיד".
"תשכחו מזה" השבתי בבוז, "פרשתי. מזמן. אני כבר לא עושה את זה. וחוץ מזה, זה כבר לא יעזור. דיסני לא הוציאו סרט ראוי לשמו כבר שנים. הם שוקעים, ושום דבר לא יכול לעצור את זה".
"אתה חושב שזה הכל?" הביט בי הנמוך במבט חודר, "לך אולי לא אכפת מדיסני, אבל הסיפור לא נגמר כאן… אם דיסני שוקעים, הם לוקחים איתם את האנימציה המסורתית. אף אחד לא יעשה יותר סרטים מצויירים".
"אתה חושב שאני לא יודע את זה?" התזתי, "אני יודע את זה טוב מאד. דרימוורקס לא יעשו יותר אנימציה אחרי ההצלחה הפושרת בקופות של 'סוס פרא'. אם גם 'לילו וסטיץ" ייכשל, אני לא רוצה בכלל לחשוב מה יקרה…"
שתיקה. האנשים בחליפות החליפו מבטים, ואז גררו אותי, בוכה ומקלל, אל אולם קטן בחלק הלא-מאד-מפוקפק-אבל-קצת של תל-אביב (רב-חן 2 .2!!!). שום דבר לא עזר. נאלצתי לצפות בסרט עד תומו.
ומה אני אגיד לכם? לא סבלתי. אפילו נהניתי.
'לילו וסטיץ" הוא סרט מצחיק, חם, שמספק שעה וחצי (פחות או יותר) של הנאה שסרטים של דיסני לא הביאו מזמן. כשהגעתי לסרט הייתי משוכנע שאני הולך להתאכזב, וזה לא קרה.
הסרט מספר על לילו, ילדה קטנה שחיה על אי בהוואי עם אחותה הגדולה, נאני, לאחר שהוריהן מתו. לילו אינה ילדה שהולכת לפי הכללים – יש לה צורת חשיבה ייחודית, אובססיה לאלוויס, ומעט נטיות אלימות. כדי להקל על בדידותה של לילו, מחליטה נאני לקנות לה כלב. לילו בוחרת דווקא בסטיץ' – בלי לדעת שסטיץ' (שנראה כמו דב קואלה בעל אזניים גדולות ועיני חייזר) הוא בעצם ניסוי גנטי מסוכן של חייזר-מדען-מטורף, שתוכנן לזרוע הרס בכל מקום אליו הוא הולך, ואשר ברח לכדור הארץ. המדען וחייזר נוסף ("מומחה" לכדור הארץ) נשלחים להחזיר את סטיץ' לשבי, כשבאותו זמן עובד סוציאלי ג'באר (שהשם "קוברה" מקועקע על פרקי אצבעותיו) בא לבחון האם נאני כשירה לגדל את לילו. כל זה גורם, כמובן, טלטלה הגונה למשפחה הקטנה.
הדבר הראשון הבולט בסרט הם הדיאלוגים. הם לא מה שהייתם מצפים מסרט אנימציה – הדמויות מדברות כמו בני-אדם, הן יודעות לאהוב ולהתעצבן, כמו שאנשים אמיתיים מדברים. קיבלתי את ההרגשה שבניגוד לרוב הפקות האנימציה מדובר בתסריט מובנה, מלא, שנכתב לפני ש"אמני הסיפור" – כאלה שבונים סצינות ובדיחות ברמת הציורים – נכנסו לעבוד על הסרט. גם הדמויות עצמן מעוצבות כך שיהיו דומות יותר לבני-אדם אמיתיים. השוו למשל את נאני, אחותה של לילו, שהיא לא בדיוק חומר לדוגמנות, ליסמין בעל הקימורים הבלתי אפשריים מ'אלאדין'. נאני דומה יותר לאישה בעולם האמיתי, לכן היא דמות אמינה יותר – ולדעתי בגלל זה היא גם יפה הרבה יותר.
לילו נותנת הופעה שמכניסה לכיס הקטן את רוב השחקנים-ילדים בסרטים הלא-מצויירים של השנים האחרונות. דביי צ'ייס, שעושה את הקול של לילו, עשתה עבודה מעולה – כמו גם האנימטורים שהפיחו רוח חיים בדמות. הרקעים, לאורך הסרט כולו, שמצויירים כולם בצבעי מים, מהממים ביופיים. האנימציה טובה כבכל סרט של דיסני, אבל עיצוב הדמויות מרענן, ייחודי ושונה מכל מה שדיסני עשו עד היום.
אז מה לא בסדר עם הסרט?
קודם כל, כפי שאמרתי, הוא נוטה לקיטש (בעיקר לקראת סופו). אפשר למצוא בו הרבה בעיות עלילתיות הרווחות באנימציה – למשל, השינוי הפתאומי והלא ממש מוסבר באופיו של סטיץ'. דמויות הרעים, למרות שהן משעשעות, לוקות בחסר ולא מספקות לסרט שיא (המדען המטורף, למשל, עושה מה שהוא עושה בסרט רק מתוקף היותו "מדען מטורף", שזה לפעמים מאד מצחיק, אבל מונע מממנו את המימד הנוסף שיש לדמויות הראשיות בסרט).
כריס סנדרס ודין דבלואה (או איך שלא מאייתים את השם שלו), במאים בפעם הראשונה, עשו את המיטב שלהם לעשות משהו חדש ולא דיסני-י. ההצלחה שלהם כבמאים חלקית – הם לא הצליחו להתחמק מהמבנה העליליתי הצפוי, וכמובן – מהמסר הקיטשי הצדקני שנדחף לגרוננו הענוג באלימות הדיסני-ית האופיינית (ששאר הסרט לא לוקה בה – הוא עדין בצורה יוצאת דופן) "'אוהנה' פירושו משפחה" – נאמר לנו יותר מדי פעמים לאורך הסרט, גם במקומות שבהם זה לגמרי לא שייך – "ומשפחה זה אומר שאף אחד לא נשאר מאחור (או נשכח…)". אבל צריך יותר ממסר קיטשי כדי להרוס את 'לילו וסטיץ", והוא שורד אותו ונותר כיף לצפיה.
למרות המגרעות (הנסלחות), 'לילו וסטיץ" הוא סרט טוב בעל רגישות ועדינות מיוחדות, דבר משמח בנוף סרטי האנימציה כרגע. האם הוא מנסה לחנך אותנו לערכי משפחה אמריקאיים? בהחלט כן. אבל אנחנו מאד נהנים בדרך. אני צופה שהוא יזכה למעמד מיוחד בעתיד, אחרי שהטרזנים והאטלנטיסים למיניהם יישכחו מזמן.
"נו, אז נהנית? יופי. עכשיו שב ותכתוב לנו ביקורת. ושתהיה טובה, כן? אנחנו עדיין כועסים על הבושות שעשית לנו עם 'אטלנטיס"'.
"או מה?" השבתי בלגלוג.
הגבוה צחקק ברשעות. "המשפחה שלך כלואה במתקן סודי של היחידה. אם לא נהיה מרוצים, הם ייאלצו לצפות ב'עולם המים' בהקרנה מחזורית, עד לשביעות רצוננו".
אז הנה, כתבתי. כי אני מ'לילו וסטיץ" למדתי משהו – "אוהנה" פירושו משפחה, ומשפחה לא משאירים מאחור (או שוכחים…).
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- כל מה שרצית לדעת על סטיץ'
- אלויס
- הוואי
- אטלנטיס
גדול גדול ממזמן לא נהננתי כל כך
מביקורת באמת כל הכבוד
חייב להסכים ביקורת נהדרת
מתי עין הדג
נהיה אתר לביקורות על ביקורות קולנוע?
לסיכום
'לילו וסטיטץ" הוא סרטון הלוני טונס הטוב ביותר שדיסני עשו אי פעם (ובמקום שני 'הקיסר' כמובן).
לא נכון!
'הקיסר נפל על הראש' הוא סרט הלוני טונס הטוב ביותר שדיסני עשו אי פעם. 'לילו וסטיץ" לא דומה לסרטים של דיסני, אבל גם ממש לא דומה ללוני טונס. יש בו קטעים שלא נועדו להצחיק. כח המשיכה עובד בו כל הזמן. אם היו יורים בו באנשים, הם היו מתים.
אני מסכים
למרות שעוד לא ראיתי את לילו וסטיץ' (ואני אראה, ועוד איך אני אראה!), רק מהטריילר שלו אפשר לראות שהוא יותר מציאותי ורציני מהקיסר. בעצם, כשחושבים על זה כמעט כל סרט שיצא אי פעם יותר רציני מהקיסר. זה מה שטוב בו.
סרט גרוע.
"הקיסר נפל על הראש" הוא סרט שטוח וחסר עלילה. הבדיחות שצצות בו כל שנייה מנסות (ללא הצלחה) לחפות על רישול תסריטאי נפשע, חוסר אכפתיות כלפי הדמויות, ובזבוז מרושע של כספי הציבור (טוב, נו, אז לא של הציבור).
לסיפור הפקתו (הטראגי) של הסרט ההוא (שהתחיל כדרמטי ועבר טלטולים וגלגולים) מגיעה כתבה בפני עצמו.
להגיד שהוא לוני טונס זה חוסר כבוד ללוני טונס, ולעבודתם הגאונית של במאים כגון טקס אוורי וצ'אק ג'ונס (זכרונם לברכה). פשוט חילול הקודש.
אני בכל זאת אהבתי אותו
אולי אלו דווקא השטחיות והדביליות החריגות של הקיסר שמצאו חן בעיני, אבל אני לא חושב שהוא סרט גרוע. עניין של טעם.
דרך אגב, זה לא שסרטונים של לוני טונס הם בעלי עלילה כל-כך מסועפת ומקורית.
.אמת!!!
אני חושבת שאתה צודק כשאתה אומר ש "הקיסר נפל על הראש" הוא באמת סרט לא מעניין וחסר עלילה (למרות שבכלל לא ראיתי אותו, אבל רק לפי הפרסומת..) פשוט לא הבנתי מה הקשר ללוני טונס אם בכלל עשו אותו יוצרי וולט דיסני,וגם את לילו וסטיץ' עשו בוולט דיסני!
נ.ב
לילו וסטיץ' סרט פצצה
לכל מי שעוד לא ראה
כדאי ללכת….
זה באמת חכם להעביר
ביקורת על סרט שלא ראית…
(וקיבלתי עוד המלצה על הסרט. אני באמת שוקלת לראות אותו, ביום שבו יהיה לי כסף. שזה אמור לא לקחת יותר משנתיים).
כן נכון! (בערך)
לאחר שראיתי את שני הסרטים בהפרש של 14 שעות אני יכול לומר ששניהם לוקים בתסמין לוני טונס. בקיסר נפל על הראש אמנם העניין בולט בצורה הרבה יותר ברורה כי זה רוב מה שיש בסרט, אבל גם בסטיץ' האיפיון הזה חזק מאוד. אפשר לראות ממש בבירור שהעלילה לוקחת את עצמה הרבה פחות ברצינות מסרטים אחרים של דיסני (כמעט כולם, למשל: אטלאנטיס, אלאדין, פיטר פן וכו'). אמנם גם ברוב הסרטים האחרים של דיסני התוצאה הסופית היא די זהה, אבל ההבדל בדרך שבה הגיעו לה היא שונה מהותית.
ים.
אז מה עם חוק המשיכה עובד? זה לא משנה את העובדה, שבתים מתעופפים על ימין ועל שמאל, הדמויות מאוד לא דומות לבני אדם רגילים (מה שגורע מהסרט) והעלילה מגוחכת לעיתים קרובות.
אין כזה דבר כוח משיכה
זו פיקציה אחת גדולה. לא פעם רדפתי אחרי ביפ-ביפ, פספסתי פנייה ורצתי על אוויר. הבעייה מתחילה כשמסתכלים למטה…
כן, אני יודע
הייתה לי בעיה דומה כציירתי את המשך הדרך על קיר.
הבעיה היא לא כשמסתקלים למטה
הבעיה היא בידיעה ,יש שתי דרכים כדי לא ליפול מצוק אחרי שעברת אותו…
1)לא להסתכל למטה ואז לא לדעת שאתה אמור ליפול
2)לא ללמוד על כח המשיכה וגם אז לא תדע שאתה עומד ליפול.
אני תומך בדרך השניה הרבה יותר פשוטה וחסכנית (אזהרה אחת :לא לקחת ספרים מבאגס כשאתה באוויר).
לפי ספרי מדריך הטרמפיסט לגלקסיה
(אני חושב שהספר הוא "החיים, היקום וכל השאר", אבל אני לא סגור על זה)
כדי לעוף צריך פשוט ליפול ולהחטיא את הקרקע.
ואני תמיד חשבתי
שזו אחת היציאות היותר גאוניות של דאגלס זצוק"ל…
אחחחחח.. געגועים לדאגלס :(
זה פשוט מדהים…… לקפוץ לקרקע ולהחטיא אותה… פשוט גאוני. איך הוא הגיע לזה?! איך?! גאון בקנה מידה יקומי.
עם הכשרון שלי,
כל פעם שאני מצליחה להחטיא את הקרקע, אני גם מצליחה יפה מאד לא להחטיא את העצם הגדול, הקשה ומלא השפיצים שמונח עליה באותו רגע (זה יכול להיות שולחן, בולדוזר, ערימת לבנים או כל אובייקט רלוונטי אחר).
הרבה יותר מסובך להצליח להחטיא את הקרקע וגם כל דבר אחר שמונח עליה. מנסיון.
צודקת במאה אחוז :) אף פעם לא חשבתי על זה.
אבל זה עדיין לא מפחית מגאונותו של דאגלס…
זה רק מראה עד כמה הוא יותר גאון. הוא פשוט עבד עלינו.
שאלת תם
הפרומואים של הסרט (אלו שבהם סטיץ' נכנס לסרטים אחרים של דיסני) קשורים איכשהו לסרט עצמו?
כי לפי הביקורת הבנתי שלא. מצד שני, מה הקשר?
לא, הם לא קשורים.
הם בסך הכל טיזרים, שנועדו כדי לגרום לך להכיר את "הכבשה השחורה" (אפילו שזה חייזר כחול) שמצטרפת למשפחת דיסני – ומכאן הגיע הטאגליין "There's one in every family".
לא, הם לא קשורים. אבל הם נהדרים!
אני מתה על הפירסומות של הסרט.
הם הרבה יותר מעניינות משאר הפרסומות.
פשוט מצחיק.
במיוחד של "בת הים הקטנה" ו"היפה והחיה"
אוהנה זה...
יפה מאוד! זה בדיוק הקשר. הסרט עוסק במשפחה שמכניסה לתוכה איזה אלמנט כאוטי קטן. והטאגליין מדבר על אותו דבר: משפחת דיסני שמאמצת אלמנט כאוטי "לילו וסטיץ"'!
מסכים עם כל הנאמר בביקורת.
סרט מהנה, מצחיק ומשעשע.
וסתם למי שבא לו: מאחורי הקלעים של הסרט ישודר בערוץ 2, בעוד פחות משעה, ב- 19:05.
לא ייאומן כמה גרוע זה היה.
מילא, ברור שרוב משדרי "מאחורי הקלעים" האלה הם לא יותר מפרסומות. אבל זאת היתה פרסומת מהסוג הכי גרוע, כזאת שגם מקלקלת לך את הסרט. מכיוון שמדובר בסרט קצר (80 ומשהו דקות, כן?) הקטעים מהסרט שנראו בתכנית היו בערך שליש ממנו (ורובן היו מהחצי הראשון של הסרט, שהוא החלק הטוב יותר), ו"תאורי העלילה" מפי העושים במלאכה ספיילרו את כל שאר הסרט. ומה עם קצת מידע, אתם יודעים, מאחורי הקלעים? סקיצות מוקדמות של דמויות? הצצה אל אולפני האנימציה של דיסני? הסבר על שיטות האנימציה החדשות שנעשה בהן שימוש? שום כלום. נאדה. גורנישט. אפס. פריט המידע היחיד שאני יודע עכשיו על הסרט, שלא ידעתי לפני התכנית (בעצם כן ידעתי, אבל נגיד): הגירסה המקורית של הסיפור התרחשה בקנזס במקום בהוואי. זהו. משפט אחד. גם כן מאחורי הקלעים.
פעם בכמה זמן – נגיד, שנה – צריך לראות תכנית כזאת, כמו שפעם בשנה צריך לקרוא ביקורת של מבקר ישראלי מצוי, רק כדי לראות עד כמה זה מיותר וכמה אתה לא מפסיד כשאתה לא קורא, או רואה, אותם בדרך כלל. היום מילאתי את מכסת "מאחורי הקלעים" שלי לשנת 2002. יופי לי.
מסכים לגמרי.
בכל רגע שחלף, מצאתי את עצמי חושב על קטע נוסף ש"לפחות אותו הם לא הראו כדי לא להרוס את כל הסרט לכל מי שרוצה ללכת ולראות אותו" רק כדי לגלות חצי דקה אחר כך שהם מראים גם אותו.
לא ייאומן כמה גרוע זה היה.
ואני כבר ידעתי את זה, ולכן כל תכנית "מאחורי הקלעים" שיוצא לי לראות בערוץ 2 או ב-E, אני דואגת לראות רק אחרי שראיתי את הסרט (ואז כיף להזכר בקטעים ממנו) או אם אני לא מתכננת לראות את הסרט (ואז למי אכפת להרוס אותו).
ולכן אני מצטערת שלא ראיתי את ההודעה הזאת בזמן, כי לראות את התוכנית הנ"ל היה חוסך לי לראות את 'לילו וסטיץ" שאני במילא לא מתכננת לראות, וכמו שאתה אומר גם לראות את הקטעים הכי טובים שלו.
למעשה הביקורת הזאת כמעט גרמה לי לרצות לראות את הסרט, אבל אז נזכרתי בטריילר הארוך שראיתי מתישהו בקולנוע, שהרס את כל שלושת הטיזרים החמודים שראיתי לפני זה, וגרם לזה להראות כמו עוד סרט משעמם/ילדותי/קיטשי שאת הקטעים הכי טובים שלו הראו בטריילר.
גם אני ידעתי את זה, כמובן.
לא הייתי צופה בתכנית הזאת אילולא ראיתי כבר את הסרט. אבל בכל זאת התעצבנתי בשם הציבור.
השאלה הנשאלת:
לא היית יכול להזהיר אותנו מראש?!
הכל שטויות
אוקיי יש פה אנשים שעוד לא ראו את הסרט הזה (לא אני כי אני כן ראיתי) ואתם עם הביקורת שלכם הורסים להם הכל
הסרט הזה הוא בין הסרטים הכי יפים שדיסני עשו,אז למה להגיד שהוא לא יפה ולא שווה
הוא כן שווה ועוד איך,ונכון שלראות את מאחורי הקלעים שלו לפני הצפייה בו עצמו לא שווה כי אז כבר יודעים הכל
אבל תחשבו על זה אחרת לא רואים את כל הסרט בטלויזיה אלא רק קטעים נבחרים ממנו
כך שאת החלקים היפים (מה שנשאר) רואים בקולנוע
אז לכל מי שלא ראה עדיין כן כדאי ללכת…
איזה ביקורת?
דיינה, תקראי את מה ש"אנחנו" אומרים לפני שאת מגיבה וכועסת. לא אמרתי שהסרט גרוע, אמרתי שתכנית "מאחורי הקלעים" היתה גרועה. אף אחד לא אמר שהוא "לא יפה ולא שווה". אין שום טעם להתעצבן בלי סיבה.
מספר הערות שוליים
שלא היה להם מקום בביקורת:
1. אני בכלל לא מבין מה יאיר רווה (בביקורתו הגרועה למדי. תסלחו לי, אבל אני ממש אהבתי פעם את המבקר הזה ולאחרונה הוא ממש לא כותב לעניין) רוצה מהאנימציה בלילו וסטיץ'. הוא כתב שהיא נראית שטוחה וזולה. לדעתי, היא יפה כבכל סרטי דיסני – ואפילו נוסף לה נפח בזכות עבודה יפה של האנימטורים. לדעתי הוא כתב את זה סתם כי הוא ידע שהסרט עלה פחות מרוב הסרטים (אם זה מעניין אותכם : הסרט עלה 80 מיליון דולר, לעומת בערך כפול שעולים הסרטים האחרים. אני מבין הרבה באנימציה ועדיין זה נשגב מבינתי,לאן הולך כל הכסף הזה? לאן?!)
2.זה לא נראה לכם מוזר שדיסני זורקים את תפיסת העולם המשפחתית שלהם על העולם כולו? למה משפחה מהוואי צריכה ערכי משפחה אמריקאיים, למה?
3. בסופו של דבר, "לילו וסטיץ"' בינתיים, עושה קופות יפות בארה"ב. אני לא יודע מה זה אומר באמת לגבי מצב תעשיית האנימציה המסורתית (כלומר, לא ממוחשבת או מפלסטלינה) – שהרי, בוא נודה בזה, לא צריך להיות יוסי שריד כדי להבין שהמצב מחורבן. אבל אני מקווה שזה יגרום לחברות לחשוב על עוד שניים-שלושה סרטים קדימה.
4.ממה ששמעתי, כריס סנדרס ודין דבלואה (או איך שלא מאייתים את זה) אמורים לעזוב את דיסני בקרוב, ולהקים חברת הפקה משלהם. יופי. הם מוכשרים, ומגיע להם לחשוב בעצמם.
הערה נוספת (מספיילרת קמעה) בהודעה נפרדת. ותודה על התגובות הנחמדות (*מסמיק*).
הוואי זה אמריקה.
כאילו, ארה"ב.
הוואי זה *ב*אמריקה.
אבל התרבות הוואיית שונה ומיוחדת(לפי מה שאני מבין).
צודקת בהחלט
נכון הוואי זה ארה"ב,למרות שזה אי בודד,אחד מהאיים של ארה"ב
אבל הוא עדיין שייך להם
ואני לא רואה למה שלא יקחו חלק מהערכים של האמריקאים
הרי גם הם אמריקאים למרות שיש להם חוקים ושפה משלהם…
מספר הערות שוליים
את לילו וסטיץ' הספקתי לראות פעמיים בשבועיים האחרונים, בשתי הקרנות טרום-בכורה. מבחינתי – סרט האנימציה הטוב ביותר שראיתי מאז "ענק הברזל", ושני רק ל-"היפה והחיה" מבין סרטי דיסני המודרניים.
1. האנימציה – נכון, אין כאן הרבה אפקטים מיוחדים ומצלמה מסתובבת. אבל לא זה מה שעושה אנימציה למרשימה. הדברים החשובים באמת – הבעות פנים, שפת גוף, הבעת רגשות ואינטרקציה בין הדמויות – היא קרוב למושלמת בסרט הזה. לילו היא אחת הדמויות המונפשות המרשימות ביותר שראיתי בזמן האחרון. אנדראס דז'ה עשה עבודה נהדרת. להבדיל, ראיתי היום את "Spirit". המצלמה זזה לכל כיוון ורקעים תלת-מימדיים משתלבים בצורה מושלמת עם אנימציה דו-מימדית. אבל אנימצית הדמויות היתה בבירור חלשה יותר. ואנימצית הדמויות היא החשובה בעיניי.
2. משיחות עם ילידי הוואי ברור לי שהסרט משקף בצורה מדויקת את "הוואי האמיתית". רבים אמרים שהסרט מתנער מתפיסת הוואי האמריקאית התיירותית, ומראה את חיי ה"עיירה הקטנה" שמאחורי הקלעים בצורה מדויקת. את המשפט על "אוהנה-משפחה" לא המציאו בשביל הסרט. זוהי "קלישאה" הוואית מוכרת לתושבי המקום.
ואכן – הוואי היא חלק מארה"ב.
קופות יפות בע''מ
זה ש'לילו' מצליח בארה"ב באופן יותר מסביר זה נחמד, אבל זה לא מה שיציל את האנימציה המסורתית. תראו את זה: סרט מה"סדרה הקלאסית" של דיסני, החברה עם השם הכי ממגנט-קהל ומערך השיווק הכי טוב בפלנטה, שיוצא בעיתוי מושלם עם תחילת חופשת הקיץ, והוא עושה 35 מיליון בסופ"ש ראשון. לא רע, אבל כל סרט של פיקסאר עושה הרבה יותר, שלא לדבר על 'עידן הקרח', סרט פחות טוב מ'לילו וסטיץ", שיצא בחורף, בלי השם 'דיסני' או כל שם מפורסם אחר מוצמד אליו ובתקציב שיווק קטן הרבה יותר – והכניס גם הוא הרבה יותר כסף. אי אפשר להתחמק מזה: אנימציה ממוחשבת יותר משתלמת בימינו.
אני לא חושב שהאנימציה הידנית תיכחד מהעולם בכלל, אבל אני חושב שהיא תהפוך, די בקרוב, למצרך לאספנים. להחליט לעשות סרט באנימציה ידנית יהיה דומה להחלטה לעשות סרט בשחור-לבן – יש עדיין כאלה שעושים את זה, משיקולים אמנותיים, אבל לכולם ברור שמסחרי זה לא.
קופות יפות בע''מ וחבל...
יכול להיות שאתה צודק, אבל בוא נגיד שחס וחלילה זה ייקרה- לא יהיה חבל? לי אישית כבר יצאו מכל החורים הסרטים הממוחשבים שיצאו בכמה שנים האחרונות.
דיסני עשו את "צעצוע של סיפור" ומאז לא הפסיקו להתלהב מהגילוי הזה.
חלאס! אני מוצאת את סירטי האנימציה הצבוע ביד הרבה יותר יפה ומושכת ואומנותית.
המחשב לא צריך לקפוץ מכל הקום.
הצבעים שב"לילו וסטיץ"' מאוד מושכים ויפים.
אני אהבתי.
ערכי משפחה אמריקאיים
כאילו,דהההה?!!
מכיר גלובליזציה?
בגדול - סרט חביב.
אני דווקא לא חושבת שהרקעים (אלו שנעשו בצבעי מים) היו כ"כ יפים. טוב, יפים הם כן היו, אבל הם לא השתלבו לי עם שאר הסרט (וכשדיסני אמרו שזו פריצת דרך שהם הצליחו לצייר גל מבתוכו? נו באמת. נכון, זה היה יפה, אבל אם אני יכולה לחשוב איך הייתי מציירת את זה, אז בטח שהם יכלו לעשות את זה לפני כן. וזה אמנם נראה יפה, אבל לא עד כדי כך מדהים).
היו הרבה פרטים קטנים שעשו לי כיף (הקנאק בצוואר של קוברה באבלס, המצילה בחוף), אבל היו גם כאלה שלא.
לילו בהחלט מדהימה, והשורות שלה אמינות מאוד. בעצם, גם של אחותה – עשה לי טוב לראות ששתיהן צורחות אחת על השניה ורבות – ממש כמו יחסי אחות-גדולה-אחות-קטנה.
אבל החלק השני אכזב אותי מאוד. כמו שלורד סקץ' הגדיר את זה – זה השינוי שסטיץ' עובר. אולי פחות השינוי באופי מאשר איבוד כל מה שהפך אותו לאמין (אני בכוח מנסה לא לספילר). זה משהו שלגמרי מחק לי את החיוך והרס לי בדיחות שבכל מקרה אחר הייתי צוחקת מהן.
אה כן, ידעתי ששכחתי משהו
הרקעים, במיוחד של היער, היו ממש מכוערים בעיני. לא, אין לי כישרון ציור בכלל, ואין לי מושג כמה מתוחכם היה לעשות אותם ולאיזה רמה הגיעו עם הציורים הללו – אבל הם פשוט לא היו יפים.
חצי מצוין
אני חושב שההגדרה הכי טובה לסטיץ' הוא סרט "חצי מצוין". חצי ממנו מצוין. בחצי השני בא לך לקבור את עצמך בתוך הפופקורן. הפתרון? לכו לראות את סטיץ' וקחו אתכם איזו הסחת דעת משמעותית, כמו עיתון שאפשר לקרוא בחושך, ותשקעו בה בכל סצנה שמתחילה באו'האנה הזה. הוואי או לא, אם עוד פעם משהו ינסה לדחוף כל כך הרבה קיטש לסצנות כל כך קצרות, אני אקיא.
אבל החצי המצוין באמת מצוין. פאנץ' באגי!
חצי מצוין
מסכים לגמרי עם ה"חצי מצוין" וה"חביב". נראה לי שמישהו לחץ לגמור מהר ולכן קורים דברים מופרכים בחצי השני. אני רוצה להאמין ש-10 דקות נוספות שהיו מוקדשות לפיתוח אמין של השינוי בסטיטץ' ולעוד כמה רגעים "אנושיים" היו יכולות להפוך את הסרט ל"מצוין נטו".
ג.
עיתון שאפשר לקרוא בחושך??
לידיעות יש גרסת ברייל??
הערה פשוט מטופשת
נכון שסרט רואים כדי להנות ממנו
ולצחוק, כמובן, אבל הסרטים, וגם הסרטים של דיסני נועדו כדי לתת מוסר השכל מסוים
לא שאני מנסה להיות פסיכיאטר או משהו אבל בכל סרט קומדיה מצחיק יש גם רמז או מוסר חברתי כלשהו,שצריך להבין אותו,אז נכון הם דיברו שם הרבה על או'הנה אבל זה היה פשוט קשור לעלילה ואם יוציאו את כל הקטע הזה לא תיהיה עלילה.
חוץ מזה שאפשר ללמוד משהו מהסרט הזה…אם לא הרבה לפחות קצת
סטייייץ'!!!
מממ..אני לא נוהגת להגיב לרוב ביקורות על הסרטים ותסלחו לי אם אני לא יבקר אבל לא יכולתי להחזיק את עצמי.הוא פשוט חמוד…אפילו שהוא הורס דברים..יש לו כל כך הרבה הבעות..וצחקתי כל הסרט.ובלי קשר כולם כל כך נגד קיטציות וקלישאות כשאי אפשר בלי זה בגלל כמות הסרטים שיוצאים למסכים מדי שבוע.
ולא משנה מה אנשים יגידו סטיץ' שווה ואני בהחלט רוצה לי אחד כזה
''הנה מישהו נורמלי''?
"הערה פשוט מטופשת"?
לא הגזמנו קצת בחלוקת הציונים לאחרים? זכותו של כל אדם לחוות את דעתו, זכותו של כל אדם לאהוב סרט – אבל גם לא לאהוב אותו. או להשאר אדיש. או ווטאבר. אולי קשה להאמין – אבל זכותם של אנשים לעשות את זה גם אם את אהבת מאוד את הסרט.
אז נכון, זכותך להתעצבן מכאלה תגובות אבל להתחיל לקבוע בנחרצות מה תגובה מטופשת ומי "נורמלי" נשמע לי, איך לומר בעדינות, מוגזם. להבא השתדלי בבקשה למתן את הניסוחים שלך (אלה שמתייחסים אישית לגולשים אחרים ולדעותיהם).
דיינה צודקת
באמת, מזמן כבר היה צריך לעשות משהו עם אותו אספסוף מאוס של בני אדם (אם אכן אותם אורגניזמים מזוהמים ראויים לתואר), המעיזים, בחוצפתם כי רבה היא, לומר דברים רעים ו-*להעביר ביקורת*, שומו שמיים, על אותן יצירות מופת מופלאות הממלאות את בתי הקולנוע שלנו. שהרי ידוע כי ברגע שמשהו הועלה על פילם, הדבר מבטיח מייד את היותו כליל השלמות ואמירת מילה אחת רעה עליו היא פשע חמור נגד האנושות כולה.
לכן (ומאחר ומהפכות הן עניין פופולארי פה), בעתיד הקרוב מאוד, יילקחו כל העוסקים בהוצאת דיבת הסרטים רעה מבתיהם, יישלחו למחנות חינוך-מחדש (בהם הם יאלצו לצפות בהקרנה מחזורית של הסרט "באטמן ורובין" שוב ושוב עד שהם יודו כי הסרט הנ"ל הינו לא פחות מיצירת מופת, וכי במאי הסרט הוא ממשיך דרכו העכשווי של אורסון וולס) ובהיעדרם ימונה לעורך האתר יקיר הציבור דייויד מאנינג. שמו של האתר ישונה ל-"עין הדייב: ביקורת קולנוע למטומטמים מאושרים".
אוי ויי איז מיר.
זו ביקתת האושר מ"משפחת אדאמס 2", אבל בגירסה הרבה יותר מחרידה!!!
בלי כריסטינה ריצ'י מחייכת?
תנחומיי
ובכן....
התגובה המיידית הרגילה שלי לקטעים כמו או'הנה בסרטים, היא שזה סתם מלוקק ומיותר, אבל משום מה, זה משתלב בצורה חלקה יחסית בסרט.
בהתחלה שנאתי את זה, אבל זה לא כל כך רע כשחושבים על זה.
האם אני היחיד
שסטיץ' מזכיר לו את פורטיס?
לא היחיד.
דומים במיוחד: האוזניים, צבע העור והקטע בסרט בו סטיץ' שר את "רד מעל מסך הטלוויזיה שלי".
פורטיס?
תזכירו לי…
רמי
אתה עושה צחוק?
היוצר הגדול ביותר לצד מאיר אריאל, השם יקום דמו, ושלום חנוך, יבדל"א.
http://www.mooma.com/artist.asp?ArtistID=1916
סליחה.
איכשהו הייתי בטוח שאתם מדברים על דמות מצויירת.
האם אני היחיד
אולי כשפורטיס שם משקפי שמש.
בטח שזה סרט מד''ב.
לא סתם הקרינו אותו ביורוקון, ואפילו באיכות לא רעה.
<>
ובקשר להיפוך המוחלט של סטיץ' ושל המדען: את ההיפוך של סטיץ' אמנם לא אהבתי, כי הוא לא היה אמין, אבל זה של המדען היה גדול. הוא מתפרץ על סטיץ' בזעם, ושואל אותו האם הוא צריך להפוך עורו ולעזור לו, אחרי כל מה שהוא גרם לו לעשות ולעבור. סטיץ' פולט הברה קטנטונת שמשמעה "כן", והמדען מסכים. לתדהמתו של העוזר, הוא מסביר "הוא מאוד משכנע"… (^:. נפלא. חסר הגיון באופן מענג.
</>
_________________
יום לא-הולדת שמח,
גל, אהבה את הסרט.
מה נהייה לך
מעולם המים?
האם הסרט הזה(שלא הוזכר כבר זמן רב בתור "הסרט הכי זיבלי שעה קוסטנר במאה האחרונה" באתר)הוא כ"כ גרוע לטעמך?
בכלל,נראה שמישי או מישו(חיים-קשים)צכים להרים את נס המרד הנגדי ויעשו מחווה לקוסטנר ופועליו.
אני זוכרת סרטים מצויינים של הקוסטנר,ו"עולם המים" הוא אחד מהם.
זכותו של סקץ'
לשנוא כל סרט של קוסטנר (וגם אלה שלא). אני לא זוכר מתי 'עולם המים' בכלל הוזכר באתר בתור סרט גרוע במיוחד, ובצדק – הוא דבילי, אבל יש גרועים הרבה יותר ('פוסטמן', למשל).
הופלה!
הדג התעורר !
מה נהייה לך גם-כן?
שמעת אותי מתלהבת מהקוסטנר אז אתה משתמש במילה "דבילי" לסרט שלא אהבת?
אל תוציא את הכעסים שלך על סרטים שאתה לא אוהב,חמוד.
וגם אם "פוסטמן" היה "עולם המים" על היבשה,לא עושה אותו גרוע('הרבה יותר').
שני הסרטים האלה נכנסים אצלי לז'אנר הספקטקל.
גדולים,מסיביים,רחבי יריעה ומרובי דמויות וסיפורונים קטנים.
אז הקווין הכניס קצת ציונות אמריקאית טובה?
סו וואט?
תכב תגיד שלא אהבת את JFK גם-כן.
אני לא אתפלא…
הא,כמובן,לסקץ' יש את כל הזכות לשנוא כל-סרט שבראש'לו.
אני לא ערערתי את סכותו.
ואתה את סכותי?..
כעסים? חמוד?
אין לי שום דבר אישי נגד 'עולם המים', אני די אוהב חלקים ממנו, אני חושב שהוא סרט אקשן-הוליוודי-קיצי סביר לגמרי, בוודאי שאני לא כועס עליו, וזה לא משנה את זה שהוא דבילי. לא זה המקום לפרט את רשימת הפרטים המטופשים לחלוטין בעלילת הסרט הזה. ומתי שמעת אותי מתלונן על הפטריוטיות האמריקאית? למה את מתגוננת אם לא הותקפת? מה הקירבה שלך לקוין קוסטנר? מה נהיה לך גם כן?
אני.?
אולי מתה מחום?
או שמא זקוקה לקרירות הקרחונית של הקוסטנר.?
נפשו של תאגיד...
נראה לי שצריך להסביר כאן משהו.
קיטץ' זה חלק בלתי נפרד מדיסני!!!(שלושה סימני קריאה,לא יותר) תזכרו איך החברה התחילה,הסרט הראשון שלהם באורך מלא היה אגדת ילדים שכוללת את מוסר ההשכל, לא לפתוח את הדלת לזרים!
כל הקטע הצפוי,הקיטשי בעל המסר החינוכי והדביק, בלי זה הסרט הוא לא סרט דיסני!
ואני חשבתי שמוסר ההשכל
היה "לא לאכול פירות בלי לשטוף אותם קודם"?
נראה לך?
לא!
המסר היה (כמובן) אם אתה הולך לאיבוד ביער, לך לבית של שלושת הדובים, כי שם יש דיסה טעימה ומיטות נורמליות, וגם לא מכריחים אותך לשטוף כלים!
_________
גוזלה עם ערימת כלים מאיימת בכיור.
אני לא מבין את זה..
למה רובכם קוראים לדיסני תאגיד מרושע ותאב בצע ואף אחד מכם לא אומר את זה על דרימוורקס? לולא דיסני העולם שלנו לא היה נראה כמו שהוא היום, הוא היה הרבה יותר גרוע…
כי דרימוורקס
הוא אולפן חדש יחסית שעוד לא צבר מספיק דעות בשביל להגיד אם הוא טוב או רע. ובעיקר כי דרימוורקס הוקם ע"י השלישייה SKG, אנשים טובים אחד אחד, ולפחות אחד מהם עזב את דיסני בדיוק בגלל אותם האשמות. אז את זכות הספק הם הרוויחו.
כי דרימוורקס
להזיכרך דרחמוורקס תאב בצע באותה מידה אם לא יותר מדיסני, ולו רק בגלל העובדה שסרט האנימציה הראשון שלהם גננוב היה מהאולפנים האלו. אולי דיסני לקחו רעיון ושיפרו אותו לאחר שהוא יצא ולא זכה לשום היכרות ברחבי העולם, אבל הם לא גנבו רעיונות של חברות אחרות עוד לפני שהם הספיקו להראות את מה שיש להם לציבור!
חדלו לקרוא לדיסני ארגון רשע, כי האנשים שייסדו את דיסני היו יותר טובים מאלה שייסדו את דרימוורקס…
בוודאי שדרימוורקס הם תאבי בצע.
הרשה לי להשתמש בביטוי שנאמר כבר בנושא דומה: דרימוורקס הם אולפן סרטים, עם דו"ח רווח והפסד. בוודאי שהם רוצים להרוויח כמה שיותר כסף. זכותם.
וסרט האנימציה (הממוחשבת) הראשון של דרוימוורקס, כפי שהגדרת אותו, כלל אינו גנוב מדיסני. במידה זו או אחרת הוא פארודיה על אתם סרטים של דיסני.
ובקשר ל"גניבות הרעיונות"- הרעיונות היחידים שנלקחו מדיסני, אם בכלל, היו מלכתחילה הרעיונות של קרצנברג- שעזב את דיסני, ואלו היו הרעיונות שהוא היה אחראי עליהם מלכתחילה.
ומה קשורים המייסדים של דיסני למה שאומרים על החברה עכשיו? פעם היא לא הייתה אימפריית רשע. היום, אפשר לומר עליהם את זה.
אנחנו מדברים על ''אנטס'', נכון?
אני מסכים עם הטענה כי הרעיון היה שייך לקרצנברג מלכתחילה (זה בכלל הגיוני בהתחשב בכך שהוא עבד בדיסני בעוד "באג לייף" הוא סרט של פיקסאר?) אבל פארודיה על סרטי דיסני?! הא?
שרק, לאומת זאת, הוא אכן פארודיה מוצהרת.
סליחה, נעלמו לי כמה שנים מהזכרון
לי אין שום בעיה עם דרימוורקס
אבל אני לא טוהב שאנשים באים וקוראים לדיסני ארגון רשע. מהם הסיבות שקוראים לארגון הזה בשמות הגנאי הנלוזים הללו? ומדוע דרימוורקס הוא יותר טוב מדיסני? ואכן דיברתי על "אנטס", שאפילו רז (שאני סומך עליו בעיניים עצומות ביחס לסרטי אנימה וגם קצת אנימציה) אמר שהרעיון גנוב מדיסני.
איך, לעזאזל, אני תמיד מפספס
את הדיונים האלה בזמן אמת?
ובכן, לעניין ההשוואה "מי יותר רשע – דרימוורקס או דיסני?" להלן הסטטיסטיקות (מהשנים האחרונות, לפחות):
דיסני:
* כל פרשת "מלך האריות" על ספיחיה (אני לא מפרט, היתה פה על זה כתבה שלמה). לא, לא מדובר ב-"רעיון שדיסני לקחו ושיפרו אותו" (ראית את המקור, שאתה יכול לדבר על שיפור?) וגם לא במשהו ש-"לא זכה להיכרות ברחבי העולם" (הסדרה עליה מדובר מדובר הוקרנה בארה"ב). העניין, במהותו, איננו כזה ביג-דיל – העתקות זה משהו מאוד נפוץ באנימציה – מה ששערורייתי בכל העסק הוא ההתעקשות של דיסני, עד היום, שאין דברים בגו. מאחר ואין שום תביעה משפטית באופק או משהו כזה – למה הם לא אומרים "הושפענו מ…" וכו'? אגו, כנראה.
* פרשת "אטלנטיס". וגם עליה אני לא מפרט מאותן סיבות. כאן מה שדיסני עשו חמור בהרבה – הם עכבו את ההפצה של הסרט המקורי. גם כאן אני לא יכול להעלות על הדעת שום סיבה לעשות דבר כזה (זה היה יכול לעזור למכירות של שני הסרטים, לדעתי) חוץ מהאגו של האולפן. קצת חבל – אני, לו הייתי אחד מיוצרי הסרט (מעריצים גדולים של הבמאי של הסרט המקורי), הייתי מרים איזשהו קול מחאה.
* טקס האוסקר האחרון – שמועה, אמנם, אבל שמועה די מבוססת (לפחות כמו סיפור גניבת הרעיון ל-"עבודת נמלים"). כשדיסני גילו שאין להם סרט מועמד בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר ("מפלצות" הוא לא סרט שלהם – דיסני זה לא פיקסאר וכו') – הם הפעילו לחץ מאחורי הקלעים כדי לבטל את הקטגוריה הזאת. זו באמת התנהגות נלוזה – אתה לא משתתף בתחרות, אז אתה מנסה לבטל אותה?
דרימוורקס:
* פרשת "עבודת נמלים" וכו'.
התוצאה: שלוש-אחת לרעת דיסני.
אבל אין מה לדאוג, כמו ששלמקו אמר, עוד כמה שנים, כשדרימוורקס יהיו גדולים כמו דיסני, הם יגיעו גם לאותה רמת רשעות.
ולסיום, סתם תהיה: "האנשים שייסדו את דיסני היו אנשים טובים יותר מאלה שייסדו את דרימוורקס?"
איך הגעת למסקנה הזאת?
אחד האנשים שייסד את דרימוורקס הוא ג'פרי קצנברג שהיה (שוב, כדברי השלמקו), עמוד הטווח של דיסני בשנות ה-90 (ובלעדיו, כמו שמוכיחים רוב הסרטים שהם הפיקו מאז עזיבתו, הם לא שווים הרבה). השני הוא אחד החלוצים הכי גדולים של הקולנוע בשלושת העשורים האחרונים.
וולט דיסני, לעומתם, היה (לפי דיווחים מאוד אמינים), חרא של בנאדם. הוא התייחס לאנשים שעבדו עבורו כמו לעבדים, הוא זרק חלק גדול מהם לכלבים של מק'ארת'י וזה עוד לפני שדיברנו על השקפת עולמו והדיעות הפוליטיות שלו (שחלקן היו מבהילות ממש).
לא הגעתי
למסקנה שהאנשים שייסדו את דיסני היו יותר טובים מהאנשים שייסדו את דרימוורקס, רק עיצבן אותי שכולם חושבים שדיסני זה חרא של אירגון ושדרימוורקס הוא אותו הדבר באיכות ובכמות רק בלי הרשעות, שזה לפי דעתי הבולשיט. לפי דעתי (ואני מדגיש: לפי דעתי!), דיסני באיכותיות יותר טובים, בכמות של הסרטים האיכותיים הם גם מובילים ושהרשע והתאווה לבצע אולי באמת מוגזמת אצל דיסני אבל זאת המטרה שלהם כחברה מסחרית, לא?
תמיהה גדולה:
זה רק נדמה לי שסטיץ' נראה מאוד כמו פוקימון, או שזה באמת?
סרט ענק!
כרגע חזרתי מהסרט והכל תשבוחות. טוב… כמעט.
הסרט קורע מצחוק, הרעיון מקורי, פארודיה קטנה על גברים בשחור, קיטש די בכמויות (רק בסוף), סוף סוף מסופר לנו על העובדים הסוציאליים שמחפשים מה לקחת והוא מצוייר!
בסרט יש בדיחות טובות עד מצויינות, ההומור לא ילדותי ומפגר והדממויות אנושיות.
אני לא זוכר סרט עם רעיון כל כך מקורי שהגיבור הוא רע והוא לא הייצור המוצלח ביותר עלי אדמות והסיפור בכלל מהפנט.
לא רק לי הזכיר קוברה באבלס את העובדים והאנשים בגברים בשחור ובמיוחד בסוף.
הרבה קיטש נכנס בסוף כי בהתחלה הכל היה ציני. אוהנה נאמר "כולה" 7-8 פעמים (כשהגעתי ל-6 הפסקתי לספור), הדמויות כולן לומדות משהו והסרט נגמר משום מה כמו כל סרט של דיסני
אני לא זוכר שעד היום בסרט של דיסני הראו על המצב של היום עם העובדים הסוציאליים שרוצים לקחת לפעמים גם ללא סיבה מוצדקת את הילדים היתומים מהאפטופרוס (ככה כותבים את זה?) שלו. זה די ריגש אותי כשמראים את נאני נאבקת למען אחותה.
הסרט מצוייר נטו! טוב, חוץ מהיריות, ומהפיצוצים, ומהספינות ואולי מעוד כמה דברים שלא שמתי לב, אבל הוא יכול להיכנס בקלות לרשימת הסרטים הקלאסיים של וולט דיסני.
בקיצור מומלץ לראות, אתם לא חייבים להשאיר את הציניות בבית ואל תבואו עם ילדים קטנים (משום מה באולם שלנו הילדים השעממו די מהר מהסרט…)!
הסרט לוקח בקלות 4 כוכבים!
מסתבר, אגב,
שבאמריקה זאת עבירה פלילית להשאיר ילדים עד גיל 12 ללא השגחת מבוגר – מה שמבהיר במקצת את עמדתו של העובד הסוציאלי.
עוד משהו שהפריע לי קצת בסרט
זה שהגודל של לילו משתנה מסצינה לסצינה. או שהיא בגודל של סטיץ', או שסטיץ' מגיע לה עד הברכיים, או שהיא נכנסת בלי בעיות לתוך חיבוק הידיים של נאני, או שהיא מגיעה לה עד הציצ… אה…. החזה.
בגלל כל השינויים לא הבנתי בת כמה לילו, 4? 7? 10? 12? 9?
מה, אני היחיד?
אני היחיד שחושב שזה הסרט הכי גרוע של דיסני שראיתי?
אני היחיד שהיה צריך להתאמץ כדי לצחוק?
אני היחיד שחושב שזה ברמה של סרטי ההמשך לווידאו (אלאדין וחוטפי הגופות) של דיסני?
כנראה שכן. לפחות אני היחיד כאן. שאר הצופים בהקרנה שבה הייתי דווקא די מסכימים.
הנוער של היום…
במילה אחת - אכזבה!
לילו וסטיץ' הוא אכזבה מהרבה מאוד בחינות. א. האנמיציה מאוד מרגיזה. רק לי היה נראה כאילו כל הדמויות נלקחו מאיזה תוכנית ילדים דלת תקציב ונטולת אנימטורים מוכשרים, א-לה ערוץ הילדים, שבת בבוקר? אולי זה משהו אצל ה-הוואיים האלה, אבל הם משום מה נראו לי כמו בובות ממש מכוערות. שמנות, ועם תווי פנים מגוחכים. מה זה האפים האלה? כל סרט דיסני שמכבד את עצמו, מתכבד באנימציה ריאלסטית כמה שיותר (למשל: באטלאנטיס האנשים ממש מזכירים אנשים אמיתיים). ב. העלילה. לא ברור לי ממה כול כך התלהבו פה רבים מהחלק הראשון, הוא לא ממש מצחיק ולא קורים בו הרבה דברים מעניינים. לעומת זאת החלק השני שהתלוננו עליו הרבה בנוגע לכך שסטיץ' פתאום משתנה ללא שום סיבה נראה לי דווקא די הגיוני. הרעיון, שאני בטוח שכולכם הבנתם, הוא שסטיץ' מושפע (לא ברגע אחד, אלא בתהליך) מלילו ואחותה ומבין שזה טוב וכיף יותר להתנהג טוב. מה לא הגיוני בזה? זה סרט של דיסני אחרי הכול, לא זכורים לי סרטים אחרים בהם היה הסבר הרבה יותר מפורט והגיוני. סוף
ג. הדמויות. כבר אמרתי מעצבנות. הן מעצבנות! לילו ואחותה אמורות, כאילו לעורר סימפטיה עם הצופה, לא איתי בכולופן. לילו היא עוד סבירה כשלזכותה נרשמת העובדה שהיא אוהבת אלוויס, אבל גם היא יותר מידי נוטה לקיטש. ואחותה של לילו, וואטבר ווז הר ניים, הייתה פשוט בלתי נסבלת! היא פשוט הייתה מיותרת (וגם מכוערת, לעזאזל, היא נראתה כמו גבר). חוצמזה, שהסיבות לדחיית המחזר שלה גבלו בטימטום.
ד.קיטש! כמה קיטש יכול להיות בסרט? אני רגיל שלקראת סוף הסרטים של דיסני, יש קטעים עם מוסר השכל, והכול טוב וכו' וכו', אבל בלילו סטיץ' הם כבר הגזימו, כל הסרט מזריקים לצופה קיטש, בלתי נסבל.
וגם כמה דברים שהיו טובים:
המוזיקה-נהדרת! גם אלוויס וגם השירים ה-הוואיים, היו קצביים ונחמדים והגיעו בקטעים הנכונים.
סטיץ'-חמוד! בהחלט היה מתאים לי אחד כזה בבית.
אכזבה? מה פתאום!
לילו וסטיץ' היה סרט מצוין, הסיבה לכך שהציורים נראו מוזרים (עגולים?) היתה בגלל שהחליטו לחזור קצת לסגנון הישן של דיסני, הדמויות בדיסני לא נראו אף פעם אמיתיות כמו דיוקןובקשר לאפים, ראית פעם את שלגיה? הסרט לא היה קורע מצחוק אבל בכל זאת די מצחיק,והמעבר בין החלק הראשון היה הגיוני גם אם קצת מהיר מדי,או כמו שאומרים באוטובוס הקסמים"זה נכון שהגזמנו אבל היינו צריכים לדחוס את כל לתוכנית של 40 דקות" אחרי הכל המדען אוהב את היצירה שלו למרות שעשתה לו צרות וסטיץ' הושפע בהדרגה מלילו ואחותה. לסיום, לא הרגשתי שהסרט קיטצ'י מדי.
סרט מגניב!
אני זוכרת שכשהייתי קטנה ממש אהבתי את הסרטים של דיסני, אך כשגדלתי קצת והבנתי קצת יותר, ממש לא יכולתי לסבול סרטים סטייל "אלאדין" או "בת הים הקטנה". לא הצלחתי לסבול את הקיטש, המוסרנות והתפיסה הפשטנית של "טוב מוחלט" ו"רע מוחלט". ואני חייבת להודות שגם ל"לילו וסטיץ"' לא הייתי הולכת אלמלא הייתי מדריכה בקייטנה… אבל הלכתי וממש הופתעתי לטובה ונהניתי. סרט פשוט מקסים! עלילה מקורית, בדיחות משעשעות, אנימציה חמודה ודמויות מעוררות סימפטיה. מן הסתם, הסרט נגוע קצת בקיטש, כפי שכבר ציינו פה, אבל לדעתי כל השאר מחפה.
מה שיפה ומיוחד בסרט הזה, בעיני, שהוא מאד לא סטריאוטיפי וכל הדמויות הראשיות "אנושיות" לחלוטין(אפילו החייזרים…)- לכולן יש חולשות, ולכולן יש את הצדדים היפים והטובים שלהם. אין פה "רעים מוחלטים" ולהפך, בניגוד לרוב סרטי דיסני ובכלל סרטים מצוירים. לדעתי מוסר ההשכל של הסרט, מעבר ל"אוה'נה בלה בלה בלה", אומר (דרך סטיץ' החייזרי, בעיקר) משהו יפה על טבע האדם. לא ככה?
אהבתי את הקטע בסוף, עם התמונות, שכולם נהיים one big happy family- סטיץ', לילו, נאני, החבר של נאני, העובד הסוציאלי, המדען החייזר והחייזר ההומו… זה היה משעשע.
ועוד משהו- שמתם לב שזה (נראה לי), הסרט הראשון של דיסני שמתרחש כאן ועכשיו, כלומר ארה"ב 2000?
כאן ועכשיו
אני מניח שסרטים של פיקסר לא נכללים בתור סרטי דיסני.
סרט מגניב!
אני דווקא מניח שהסרט מתרחש בשנות ה- 60 או ה- 70, גם בגלל הטלוויזיות והמכוניות הישנות, וגם בגלל האהדה לאלוויס (למרות שגם היום האמריקאים לא מניחים לו, זה בהחלט נראה כאילו מדובר בתקופת השיא).
ארג. לא.
הסרט מתרחש בשנות האלפיים.
.
.
.
.
(שורות שהוילו?)
.
.
.
הסוכן ההוא סיפר שבשנות השבעים הוא הציל את כדור הארץ כאשר שכנע את החייזרים שיתושים הם גזע על סף הכחדה.
אני מתה על סטיץ'!!!
אני כל כך אוהבת את סטיץ'. הוא דמות עם הרבה יותר חיים וצבע מאשר שאר הדמויות של דיסני.
(למרות שאני עדיין בקטע של סימבה…).
גם לילו חמודה: סוף סוף דמות אלימה יותר. (ראיתם איך היא הרביצה לילדה ההיא? פשוט נהדר!)
אין מה לעשות- דיסני (סוף סוף) התעדכנו.
בנוגע לסוף קיטשי: למרות שדיסני עשו סרט קצת שונה, לא חשבת שהקיטש לא יישאר, נכון?
בכל זאת- אלה הם דיסני.
ויש דברים שפשוט לא משתנים.
נ.ב.
כתיבה יפה.
סרט ענק!
ראיתי היום את הסרט (עם אחי הקטן, דיבוב עברי, את האמת? דווקא היה ממש בסדר, מלבד סטיץ', שלא הצלחתי להבין מילה ממה שהוא אומר), וזה סרט נהדר.
קודם כל, נכון שיש שם את הקיטשיות שלו, אבל בקושי שמים לב. ההואנה ("הואנה פירושו משפחה. וממשפחה לא זורקים אף אחד. או שוכחים"), בקושי הופיעה, ובוודאי שלא כמו שחלק טענו.
מדובר בסרט מצחיק וכייפי ביותר (נני ולילו צורחות אל תוך הכרית, המצילה א-לה משמר המפרץ, היתושים ). מה גם, שאני בכלל לא חשבתי שהשתנות של סטיץ' לא הייתה אמינה. בכלל, מאוד אהבתי את העובדה שלא כל דמות הייתה עשויה מסוכר, אלא ממש אנושית.
למשל, הדוגמא הכי בולטת היא נני ולילו אשר רבות כמו שאחיות רבות, כולל ירידות ("את מסתובבת בבית ואני ישנה נהדר!"). ונני… בכלל – למרות שהיא לא נראתה כמו ברבי, היא הייתה יפיפיה. ודמות בדיסני עם שוקיים, לא יאמן!
אהבתי גם מאוד את האנימציה, לדעתי היא הייתה מהממת. השמש… הים… אז נכון שחצי מהזמן רעדתי (מה הן עושות?! הן עלולות לטבוע!), אבל עדיין היה משגע.
עכשיו, זה אולי –
שורות מתות
מאוד אהבתי את העובדה שלא הייתה את סצנת הנקמה הקלאסית בחברות של לילו.
ואני רק רוצה לציין סצנה אחת שקרעה את ליבי לגזרים – לילו מסתכלת אל התמונה, ואומרת "אני תמיד זוכרת את אלה שעזבו."
עצוב עד בכי.
סוף .
בקיצור, מומלץ ביותר!
אגב, ומעט – ניתן כאן פעם לינק, אני חושבת שעל ידי בוג'י, לאתר עם אלפי הצעות לשמות.
אני ממש חיבת אותו שוב, למישהו יש אותו? בבקשה?
עד הסוף ממש...
סטיץ' לא אומר שום דבר קוהרנטי או בשפה ארצית.
כנראה יש לי את הלינק שבוג'י שמה, איפה שהוא קבור ברשימות, אבל אין לי כוח לחפש אותו אז אני אשים פה קישור לתוכנה שכתבתי.
http://eran.geek.co.il/NAMERUN.EXE
ממש אין לי מושג לאיזה
לינק הכוונה, אבל אם יתנו לי הסבר קצת יותר מדויק במה מדובר, אולי אני אאתר את זה.
אני לא בטוחה אם את נתת,
אבל זה לינק לאתר שמספק מאגר של שמות.
יש לו גם אפשרויות (שם מוזר/קצר/ארוך וכו').
למישהו נשמע מוכר?
עבודות הרינק?
http://rinkworks.com/namegen
את מתכוונת למחולל שמות
הפנטזיה של Rinkworks?
http://rinkworks.com/namegen
כן, תודה!
לך ולקיפוד.
טוב, בסך הכל סרט חביב
ראיתי אותו בשבוע שעבר, בלי יותר מדי הפרעות מצד הקהל, וסביר למדי.
מכה נקודות:
א. סטיץ' נראה כמו פוקימון.
ב. המדען המטורף שיצר אותו מזכיר יותר מדי בפרצוף את בעל בית החרושת "מפלצות בע"מ". זה רק לי?
ג. די הרבה בדיחות שלא מכוונות לילדים בהכרח – איזה ילד של היום מכיר את המכשיר הישן של מעגל השקופיות (וזו רק דוגמה אחת).
אני מכיר אותו
ואני חושב שאני עדיין נקרא ילד.
חוץ מזה הבדיחה הזאת הייתה בעוד כמה סרטים של דיסני אבל אני לא זוכר איזה. אולי מלך האריות 2?
תזכירו לי
איפה הופיע מכשיר השקופיות הזה בלילו וסטיץ'?
מה שכן, הוא הופיע בטרזן בשיר "Strangers Like Me" סתם כחלק מההכרות של טרזן עם תרבות בני האדם. אני לא חושב שהמכשיר מספיק עתיק כדי לההפך ל"משהו שרק מבוגרים מבינים".
או, זה!
אני דיברתי על משהו אחר לחלוטין.
חשבתי שמדובר על הגלגל הזה שצריך לסובב ולהציץ בחור על מנת לראות סוס דוהר, או איש רוכב על אופניים, או בלרינה רוקדת וכו' (יש למכשיר הזה שם, נכון?).
*זה* מה שהיה בטרזן. המכשיר עם השקופיות זה כלי מודרני למהדרין, אני בטוח שהרבה ילדים מכירים אותו.
מדהיםםםם
מה שתגידו הסרט הזה מהמם!
לעומת כל שאר הסרטים שאי פעם ראיתי!!!
והמניין עומד על כמה סרטים?
לילו וסטיץ
זה הכי טוב בעולם ואין יותר טוב מזה
גלידת שום זה אחלה דבר. נסה פעם.
אוי! גלידת שום זה רע, במיוחד שום+פיסטוק.
אה, ו קטן, שלחתי לך דוא"ל, הקיבלת?
אני ללא מחשב בית.
אני כל הזמן מוחק את כתובת הדואר שלי כאן, אבל הקוקייה הזאת עקשנית.
נסה לשלוח שוב ל-