אז מי ניצח – החייזר ההוא
של דיסני שנדחף לכל מקום,
או טום קרוז שכותב דו"חות
מיוחדים (תתחילו להתרגל)
לשפילברג?
רגע, מה הלחץ? שבו, הירגעו,
שתו קפה. בשבוע שעבר הובטח לכם הסבר מפורט לסוגיה חשובה, ואני מתכוונת לעמוד בהבטחה זו. מדובר, כמובן, בסוגיה "מי הכי מושלם": תראו, אני בטוחה שג'וש הארטנט הוא בנאדם טוב, ושבזמנו הפנוי הוא עוזר לזקנות לחצות את הכביש ("פס, פס, פס, פס! או-הההאא….!"), ונכון שאומרים עליו שהוא נראה טוב (יש גבול למחמאות-ג'וש שתוכלו להוציא ממני), אבל אפילו הוא לא יוכל להתמודד עם אדם רב פעלים כדן ברזל: הוא מנגן, והוא שר – הוא מוכשר. תשאלו מה פתאום? כי… מאיפה להתחיל… הוא… הוא…
טוב, הוא לא מושלם. ג'וש הארטנט מושלם. זה הכל רק בגלל השם שלו.
אוף.
אולי נשנה נושא?
השבוע יצאו שני סרטים מתוקשרים מאוד. כל אחד – של ענק-סרטים אחר, ועל אף שקהלי היעד שונים לגמרי, הם נאלצו להתמודד זה בזה: הראשון, סרט בבימויו של סטיבן שפילברג, נקרא 'Minority Report' ('דו"ח מיוחד'), והוא התחרה על כיסם של הצופים מול הסרט המצויר 'לילו וסטיץ", של אולפני דיסני.
הקרב בקופות היה צמוד-צמוד. בתחילה עוד נראה היה ש'סטיץ" מוביל (בכל זאת, סרט של דיסני), אולם במהלך סוף השבוע עמד טום קרוז במשימה הבלתי אפשרית ועקף את החיזר (בכל זאת, סרט של שפילברג).
35.7 מיליון דולר עשה הדו"ח בקופות, מה שנחשב מאכזב במידת מה, אם להאמין לביקורות המהופנטות. כמעט כמעט כולם מסכימים שמדובר בסרט מן הטובים של שפילברג, שמספק גם את הרצון לעלילה מאתגרת מחשבתית – כזו שתגרום לנו לצאת מהקולנוע ולהמשיך לחשוב על הסרט – גם אקשן, וגם ויזואליה מדהימה. מה שכן, קחו בחשבון שבדומה ל'A.I' גם פה הסרט לא מסתיים היכן שנדמה שהוא מסתיים. וזה אמור לקרות כמה פעמים (זה לא אני אמרתי! זה הביקורות!).
'דו"ח מיוחד' מתבסס על סיפור קצר של פיליפ ק. דיק ('בלייד ראנר', 'זכרון גורלי'), והוא מספר על עתיד שבו הוקמה רשות למלחמה בפשעים עתידיים – כוח מיוחד עוצר כל אדם ש"המערכת" מודיעה כי הוא עומד לרצוח. אבל כשהמערכת מודיעה כי איש היחידה ג'ון אנדרטון (טום קרוז, שהיה זכאי לתואר "מושלם" בעברו) עומד לרצוח אדם, מתחיל ג'ון לחשוד כי ייתכן שהמערכת אינה מושלמת כפי שנדמה. בסרט גם משחק בתפקיד לא גדול, יוג'ין אוסמנט, אבא של.
את הדו"ח הזה נוכל לראות אצלנו רק ב-1.8.
קצת מאחור, בהפרש של 400,000 דולר בלבד (כלומר, רווחים של 35.3 מיליון, לעצלנים שלא רוצים לעשות את החישוב לבד), נמצא 'לילו וסטיץ", החדש של דיסני: חייזר מסוכן שנמלט מהחוק הבין-גלקטי מתרסק על כדור הארץ ומוצא מקלט ככלב, בביתה של ילדה מהוואי.
הביקורות שמחו לספר שזה הסרט המוקצן ביותר של דיסני, ושיש בו הומור מופרע, אבל נראה שהעסק עובד רק בחציו הראשון של הסרט, ואחריו – האטת קצב.
'לילו וסטיץ" יגיעו אלינו בשבוע הבא, ה-4.7.
ועם כל ההו-הא סביב שני הענקים, כמעט ונשתכחה מן העין הקומדיה 'Juwanna Mann': שחקן NBA אשר מעשי הקונדס שהוא מבצע על המגרש עוברים כל גבול נזרק החוצה מן הליגה. כדי להמשיך לשחק בליגת המקצוענים הוא… תודו שלא ציפיתם לזה – מתחפש לאישה ומשחק בליגת הנשים, ה-WNBA. הביקורת השתנקו והצליחו איכשהו לפלוט שהבדיחות בסרט בכלל לא מצחיקות, ושממש לא ברור איך השחקנים (והאולפן) לא דרשו לחתום על הסכם סודיות, להכחיש את יצירתו של הסרט ולשרוף את הנגטיב.
'Juwanna Mann' הרוויח 5.5 מיליון דולר, שמיקמו אותו במקום השמיני.
שאר הטבלה סבלה אבידות כבדות: 'סקובי דו' נפל ב-55%, אך הצליח לעצור את נפילתו במקום השלישי; 'זהות בורן' של מאט דיימון ירד ב-44% עד למקום הרביעי; ו'Windtalkers', גם הוא עם ירידה של 55%, הגיע עד למקום השישי והסב נזק כספי כבד לאולפני MGM.
את הטבלה חותמים שני שוברי הקופות הנוכחיים: 'מתקפת המשובטים' במקום התשיעי (5.2 מיליון דולר) ו'ספיידרמן' במקום העשירי (4.6 מיליון).
קשה יהיה שלא לשים לב לבעיטתו החוצה של הסוס 'ספיריט' מהטבלה, וזאת לאחר שספג ירידה של 62% ברווחיו לעומת השבוע שעבר, וכן יציאתם המוקדמת (והמשמחת) לגמלאות של 'Undercover Brother' ו'באד קומפני'.
בשבוע הבא מגיעים 'Mr. Deeds' של אדם סנדלר – עיבוד חופשי לקומדיה משנת 36', ו'היי ארנולד!', שלמרות האסוציאציות, לא קשור לארנולד שוורצנגר בשום צורה, אלא הוא סרט מצויר המבוסס על סדרת טלוויזיה לילדים באותו שם.
בקיצור, מאבק גדול לא צפוי להיות (אם כי סנדלר עשוי להפתיע), מה שישאיר את ספיידי והמשובטים שבוע נוסף בעשיריה כשסרטים כמו 'Juwanna Mann' ו'Windtalkers' אולי ייצאו ממנה. מה לעשות, הם לא מושלמים, ומי שלא מושלם – אין לו מה לחפש בעשיריה.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים הערכה מבוססת על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מושלמים, אבל לא כמו ג'וש הארטנט המאמי (והחתיך).
אוף, אני כבר הסברתי ללונג
שאני הכי מושלמת, ומשום מה היא החליטה למנוע מהציבור פיסת אינפורמציה חשובה זו.
אז הנה, שלא תישארו בורים, התשובה האמיתית לשאלה.
אני ממש ממש מקווה
שלחדש של ספילברג לא הולכים לקרוא "דו"ח מיוחד"- גם שם נוראי, גם לא קשור לשם המקורי, וגם בפוסטרים בבתי הקולנוע כבר התחילו לפרסם "מינוריטי רפורט".
בכל אופן, אני מחכה לסרט הזה כבר כמעט שנה- ויש לי הרגשה שאני לא אתאכזב.
בקשר ללילו- נראה לי שדיסני נבהלו מההצלחה של שרק, והחליטו לשנות כיוון- מסרטים מתקתקים לסרטי טירוף מצויירים. שינוי בהחלט מבורך.
נ.ב. מישהו במקרה ראה את הטרום בכורה של לילו (שהיה רק בת"א- ) ויכול לדווח מהשטח?
אני
דיסני כמו תמיד מוציאים אחלה סרט…
הסרט הזה הוא מופרע ובאמת כמעט לגמריי לא ילדותי…התשתית לסיפור טובה…וחלק א מעולה…חלק ב' קצת נופל…אבל לא מגיע למצב שיעמום…פשוט יותר אווירה מאשר עלילה….אבל באמת אחלה סרט, אחלה אווירה, מזמן (מאז מולאן)לא היה לדיסני ממש להיט כמו זה…
אני
אטלאנטיס היה אחלה סרט?
אמממ...
לא היה מעולה…אבל לא היה מהגרועים שלהם…
חרא סרט זה דינוזאור…
כל השאר היו מצוינים..
יש פוסטרים עם השם
"מינוריטי ריפורט"? למרות שאני מתנגד לאי-תרגום, אני מאוד אשמח אם זה נכון – זה הרבה יותר טוב מ'דו"ח מיוחד' (שהוא עדיין השם שמופיע באתר של מטלון).
טוב, באופן סופי
כל פחדינו התגשמו. לא רק שקוראים לו 'דו"ח מיוחד', הוא ייצא רק ב-15 לאוגוסט, ולא ב-1 בו כפי שפורסם בעבר.
כל הפחדים כולם
החמש עשרה באוגוסט
אכן מצער אותי מאד (במיוחד שלא אהיה בארץ לראותו) אבל דווקא עם השם "דוח מיוחד" אין לי בעייה גדולה.כמובן שחבל שהתרגום אינו מילולי, אבל אנחנו חיים בישראל ומדברים עברית ולכן שם אנגלי לחלוטין גרוע בעיני ממרבית העיוותים.
תהייה:
לא מקרינים את זה במקרה על המסך של הכשיר ראיית הלילה בטנק, נכון? סתם לידע כללי…
אולי נארגן עצומה? יש הרבה אנשים
שירצו שישדרו להם את זה בטנק…
ואני חשבתי שאני עוד אספיק לראות את זה לפני הגיוס :(
חתולים הם תמיד און-טופיק
ולכן, במטותא, עיינו נא בזה הלינק.
http://www.windyway.com/chowmein.swf
ובמילותיו האלמותיות של מייקל ריצ'ארדס: כמובן שאני אוהב בעלי חיים – אני הרי אוכל חלק גדול מהם.
קטע קלאסי.
אני מעדיף את הפסודו-קליפ שעשו
לזה בפלאש a while back.
אם כבר חתולים...
http://matazone.co.uk/kitty1.html
יש 5 המשכים, צריך פשוט לשנות את הספרה בלינק ל2-6.
כמעט והבלגתי,
אבל כשראיתי שאת מנסה להשוות בין המספרים האלה לג'ושי, הייתי חייב לצעוק:
המספרים האלה לא מושלמים בכלל. אפילו לא קצת.
מספר מושלם הוא מספר ששוה לסכום כל המחלקים שלו (6=1+2+3).
בהתחשב בסכומים הזעומים
אפשר לקרוא לדוח"קו הזה: דו"ח מיעוטים.
ואכן, 'דו''ח המיעוט'
יכול היה להיות תרגום קביל לשם הסרט (כמו גם, אגב, "הרוב קובע" ), אלמלא הצל הכבד הנלווה במקומותינו לאזכור מיעוטים בכל אופן שהוא.
ואכן, 'דו''ח המיעוט'
מה בעצם עניין הדו"ח כאן? האם "דעת מיעוט" לא היה גם מתאים כאן? לא יודע. על מה הסרט, אמרנו?
אם הסרט תואם לסיפור,
הרי שלא מדובר בדעה אלא אכן בדו"ח.
הסיפור בקצרה, ללא ספויילרים:
בעתיד מוקמת יחידת משטרה המונעת פשעים ע"י חיזוי הפשע מראש ומעצר העבריין *לפני כן*. זאת בעזרת Precogs, אנשים בעלי יכולות חיזוי העתיד, שהנם מוגבלים שכלית (איני זוכר אם אוטיסטים או משהו אחר). הדוחות "מופקים" מהם באופן זה או אחר. כדי לקבוע האם פשע יתרחש, משווים בין דוחות של שלושה Precogs, בשיטת הרוב קובע.
ולעלילה עצמה:
1. מפקד היחידה מגלה כי הוא עצמו מואשם בפשע עתידי.
2. מרדפים, בלגנים, אפקטים מיוחדים.
3. סוף.
(ע"פ השמועות, מבנה הסרט שונה מעט, לאמור: 1. מפקד היחידה מגלה… 2. מרדפים בלגנים… 3. סוף. 4. סוף. 5. סוף.)
ובהתחשב במספר התגובות הזעום*
לדוח"קו הקודם – נראה לי שגם לו מגיע לקבל את התואר הזה.
_______________
* ביחס לרוב הדוח"קואים מהזמן האחרון.
שרה: שני המגדלים
באתר הרשמי פורסם פוסטר הטיזר לשני המגדלים. נראה מגניב:
כאילו, מה?
לסרט קוראים שני המגדלים, ובפוסטור קוראים שני מגדלים. איפה כאן יש טיזר?
כאילו, דה!
כמו שבטריילרים יש טיזר וטריילר מלא ככה גם בפוסטרים: יש פוסטר מקדים שרק מעורר את התיאבון, ופוסטר סופי שהוא שילווה את יציאת הסרט בדצמבר.
כאילו, דה יותר!
אבל מה אמור לגרות אותי בעובדה שיש שני מגדלים בסרט שקוראים לו שני המגדלים?
אבל זה פוסטר מגניב
אני רוצה כזה גם!
ידיעות אחרונות טוען
ש'דו"ח מיעוטים' יגיע לארץ דווקא ב15 לאוגוסט, אבל באותה נשימה גם טוען שהסרט נקרא 'דו"ח מיוחד'(איך לעזאזל הם הגיעו לזה?). בכל מקרה, האם יש סיבה להתייחס לתאריך ברצינות?
הוליווד הדורסנית (חצי ):
מאמר/תחקיר מעניין: http://movies.yahoo.com/news/va/20020618/102445571500.html
יוצרי סרטים רוסיים מתלוננים כי אמנם יש להם תעשיית סרטים מפותחת, אבל אין להם מה לעשות איתה – הוליווד (איפה שהכסף הגדול נמצא) אוטמת עצמה מולם.
אוי, מסכנים
הרג אותי מצחוק הציטוט של מנהל חברת ההפקה בלינק, שהם יכולים לעשות "רק" 30 סרטים בשנה. נדמה לי שמדובר בתעשייה הרוסית הראשונה בהיסטוריה שלתעשייה המקבילה בארץ יש סיבות לקנא בה.
חוץ מזה, הטענות שם הן לא שהוליווד "אוטמת את עצמה" מול תעשיית הקולנוע המקומית – הטענה היא שתעשיית הקולנוע המקומית ברוסיה לא מצליחה לעמוד בתחרות עם סרטים מיובאים מארה"ב. ועל זה נאמר:
נו, מה עוד חדש?
הבעיה הזו קיימת בעולם כולו. הצרפתים לא מפסיקים ליילל על זה.
לאחר שהובהר לי חד וחלק
שמדובר בסיפור של פיליפ ק דיק.
האם מישהו יכול למצוא לי איפה אם בכלל אפשר לקרוא את הסיפור(באורח חוקי בלבד)?
כי לי זכור סיפור דומה של אסימוב(לונג טוענת ששמו הוא "כל הצרות שבעולם") שקראתי בכיתה ט' אולי באיזה ספר לימוד.
הייתי מעוניין לראות כמה הסיפור שונה.
מי כתב קודם אגב את כל אחד הסיפורים?
ועוד דבר, האם מישהו טרח להעלות לרשת את כל סיפוריו של אסימוב, שזה חוקי להעלותם?(מפאת גילם המופלג של חלק מהם)
ככל שאני יודעת,
גילם של סיפוריו של אסימוב עדיין לא הגיע לשלב החוקיות, כי עוד לא עברו שבעים שנה (או כמה שזה לא יהיה) מאז שהוא מת.
האם פרק זמן כזה צריך לעבור
מאז שסיפור או ספר מסויים *נכתב* או מאז יום מותו של המחבר?
אאל''ט מיום שהסיפור פורסם
אלא אם כן, כמובן, האריכו את הקופירייט לאחר מכן.
הקופירייט האמריקאי
על יצירות שנוצרו בידי מחבר פרטי הוא חיי המחבר+70 שנה.
הפרוט הוא כאן –
http://www.copyright.gov/circs/circ1.html#hlc
גם לפי החוק הישראלי.
http://benyehuda.org/h_faq.html
לרוע המזל,
שום יצירה שנכתבה אחרי ש"ספינת הקיטור ווילי" (הסרט הראשון של דיסני בכיכוב מיקי מאוס) יצא לאקרנים לא תעבור לפאבליק דומיין – דיסני כבר ידאגו לזה.
בשנים האחרונות זכויות היוצרים בארה"ב הוארכו שוב ושוב בלחץ של חברות כדיסני כדי למנוע מצב שיאבדו להם הזכויות על מחלבת הכסף שלהם, מיקי מאוס. וארה"ב מצידה לוחצת על מדינות אחרות לישר קו.
זכויות היוצרים (וקצת פייתון)
הטמטום הגדול בחוקי זכויות היוצרים (או יותר נכון בפרשנות שהם מקבלים כיום) הוא ששמים דגש על זכותו של בעל הזכויות לעשות כסף, ושוכחים את המטרה השנייה והחשובה לא פחות למענה חוקק החוק – הבטחת המשך היצירה האנושית.
פקיעת התוקף של זכויות היוצרים נועדה להבטיח שלאחר מות היוצר, שהפיק את מקסימום הכסף שהגיע לו מכשרונו, היצירה תעבור לרשות הציבור, כדי שיוצרים חדשים יוכלו לפתח את היצירה כרצונם ולהגיע ממנה למשהו חדש.
בעיה אחת היא שהחוק המקורי לא חזה את ההתפתחות המטאורית של היצירה האנושית במאה ה-20. הוא גם לא הפנים את המהפכה התקשורתית, ובטח שלא את המהפכה הדיגיטלית. בקיצור, החוק מיושן.
בעיה נוספת היא שבארה"ב הקפיטליסטית יותר חשוב מי מחזיק בזכויות מאשר מי באמת יצר את היצירה. וכשתאגיד, ולא אדם פרטי, מחזיק בזכויות, נוצרת בעיה, מאחר ולתאגיד אין תוחלת חיים ברורה. הנה הצעה לחוק: "חוק תוחלת החיים לתאגידים", על פיו כל תאגיד ענק חייב להחזיר את חייו למשקיעים אחרי X שנים.
אגב, בהקשר הזה, דווקא מונטי פייתון רשמו לזכותם את אחת הפסיקות החשובות בתחום, כשהם תבעו לדין את ABC על "שימוש בשם מסחרי באופן שקרי על תוצרת נחותה" ועל פגיעה בהכנסות פוטנציאליות. בקצרה – ABC קנו את העונה האחרונה של פייתון לשידור בארה"ב וערכו אותה באופן שערורייתי לכדי שני ספיישלים מצונזרים. הזכויות של פייתון היו תקפות רק לגבי התסריטים, אך לא לגבי הפרקים עצמם, מה שלא הפריע להם מלתבוע את ABC, בטענה שהם משווקים משהו שאינו מונטי פייתון תחת השם המסחרי הזה, מה גם שאנשים שיחשפו למונטי פייתון בפעם הראשונה בחייהם דרך הספיישלים האלה עלולים לחשוב בטעות שמונטי פייתון לא מצחיקים (יש מדינות בהן מאשפזים אנשים כאלה על פי חוק), וזו פגיעה בהכנסות פוטנציאליות.
הספיישלים שודרו מאחר והתביעה הוגשה שבוע לפני השידור, אך בסופו של דבר הושגה פשרה לפיה הזכויות על כל הפרקים (כולל של העונות הקודמות) עברו לידי פייתון בתמורה לביטול התביעה.
בשורה התחתונה, למרות שהזכויות היו בידי ה-BBC, ונסחרו בארה"ב ע"י חברה נוספת, ונקנו כחוק ע"י ABC, מונטי פייתון זכו להכרה בתור *היוצרים*, שזכותם על היצירה גדולה משל בעלות הזכויות החוקיות. החברות הללו אולי השקיעו כסף, אך פייתון השקיעו כשרון, והחוק בא להגן על אנשים כמוהם, ולא על מטומטמים בחליפות (שאגב, היו משוכנעים לכל אורך הדרך שהם עוזרים לפייתון לזכות בחשיפה רחבה יותר).
יש לי רק שאלה
יש לי שאלה שמציקה לי לא מעט זמן (טוב נו, יומיים) והדו"חקו נראה לי מקום מתאים להציגה. השאלה היא האם הוליווד היא אכן מקום רווחי? האם בסופו של דבר מרוויחים כסף מהסרטים האלו? אני יודע שהשאלה הזו נראית תמוהה ביותר 'מה זאת אומרת אם מרוויחים בהוליווד? ברור שמרוויחים!' אבל…
למיטב ידיעתי ההכנסות השנתיות של כלל הסרטים הם בסביבות ה-9 מיליארד דולר. עכשיו בהוליווד מופקים כ-400 סרטים בשנה. נניח שתקציב ממוצע של סרט הוא 30 מיליון דולר – ואני כולל גם את הוצאות השיווק – אנחנו מגיעים להשקעה של 12 מיליארד דולר בשנה. יש לנו כאן מינוס של 3 מיליארד דולר!
עוד דבר שמוזר לי זה שלפעמים קוראים בעתון על סרט שהוא שובר קופות ענק ואז מציינים שהסרט בא בתקופה טובה מאד לאולפן לאחר שורה של הפסדים. אז גם אם הסרט הספציפי הזה הוא רווחי איך הוא יכול לכסות גם את ההפסדים של הסרטים הקודמים של האולפן?
והנה משהו שעונה בצורה מסוימת על שאלתי, קראתי בעבר שאולפן שמשקיעים לא אוהבים אולפנים שיש להם כשלונות גדולים והצלחות גדולות. למה? כי אז המניה 'מטיילת' יותר מדי! הרי אם הסרט מצליח המניות של האולפן נוסקות, הסרט נכשל המניות צוללת. המשקיעים לא אוהבים את זה כי הם מעדיפים מניות סולידיות. מתאים להם יותר אולפן שלא מביא להיטי ענק ואפילו נכשל קצת (מישהו אמר ?) כל עוד הוא מתאזן פחות או יותר והמניה נשארת יציבה.
אז בהנחה שהנתונים שלי נכונים (9 מיליארד דולר הכנסות, 12 מיליארד דולר הוצאות) יש לנו פה דבר מאד מוזר. או שיש פה משהו שפספסתי או שמה שקרה ב'אנרון' זה קטן לעומת מה שקורה באולפנים.
מכאן נותר רק להניח ש...
או שיש משהו שלא מספרים לנו, או שהנתונים שלך שגויים…
מאיפה המספר של 30 מיליון לסרט?ה 400 סרטים, כוללים רק סרטים שיצאו לקולנוע או גם סרטים שיועדו לוידאו/דויד/טלויזיה?
אני לא פוסל את העובדה
שייתכן שזכרוני מתעתע בי והנתונים שגויים בחלקם. אבל זכור לי שהיתה ידיעה בעתון ובה צוין כי הפקה ממוצעת של סרט הוליוודי עלתה מ-23 מיליון דולר באייטיז ללמעלה מ-30 מיליון. כך שלמעשה המספר שהצעתי 30 הינו דוקא נמוך ואף הכללתי בו גם את הוצאות השיווק שיכולות להיות לפעמים בגובה התקציב כולו כמעט (סרטה החדש של ג'יי לו הופק בתקציב של 37 מיליון דולר ותקציה השיווק הגיע ל-30 מיליון)
400 סרטים? למיטב זכרוני מדובר בכלל הסרטים שהוליווד מפיקה לקולנוע, ייתכן ויש כאלו שלא מגיעים בסופו של דבר לקולנוע אלא יוצאים ישר לוידאו.
מחיר הסרט הממוצע השנה
כולל שיווק, הוא 79 מיליון דולר.
כתבה מספר 834
אז אתה אומר שזה בעצם
400 כפול 79??
31.6 מיליארד דולר?!?
טוב בואו נניח שמאה סרטים בשנה הם בתקציב כזה, 200 בתקציב של 30 ועוד מאה נעשים בפינאטס – 5 מיליון דולר.
790 מיליון + 6 מיליארד + 500 מיליון = 7.29 מיליארד דולר. זה משאיר איזה רווח של מיליארד דולר מה שמתחיל להשמע יותר הגיוני. אבל עדיין, הספקות… הספקות…
שאלת מיליארד הדולר
היא האם ההכנסות שאתה כותב מתייחסות רק למכירות כרטיסים או גם להכנסות ממרצ'נדייזינג וכו'. אם מדובר בהכנסות מכרטיסים נטו אז אולי זאת התשובה בשבילך.
גם
זה מכירות קלטות וידאו ו-DVD, השכרות של הנ"ל, זכויות הקרנה בטלויזיה, ומרצ'נדייזינג. אף אחד מהם הוא לא סכום שאפשר לזלזל בו, ובסך הכל, ההכנסות של הסרט בקולנוע הן רק ההתחלה.
ה-9 מיליאד דולר הכנסות
בשנה זה רק ממכירת כרטיסים כך שבטוח הארוך הסרטים מרוויחים. אבל על כל סרט שעשה מאה מיליון יש עשרה סרטים שעשו בקושי 20. פשוט מעניין גם מה אחוז הסרטים הבאמת רווחיים/מכניסים.
מה שעוד עורר בי את כל השאלות האלו זה מקרים שבהם יוצא להיט ואז העתונים כותבים 'הסרט הזה בא לאולפן X בדיוק בזמן לאחר שורה של הפסדים'. אם ניקח לדוגמה את אז מאד מסקרן לדעת איך סרט אחד (בונד, ג'יימס בונד) מחזיק אולפן שלם שמוציא סרטים יקרים מאד ומפסידים מאד. מה, מספיק להיט אחד בשנה וזהו? להיט אחד יכול לכסות הפסדים של כל יתר הסרטים שהאולפן עשה בשנה? אם ככה האולפנים יכולים לשחרר עשרה סרטים בשנה בתקציב של 100+ מיליון דולר ולקוות שסטטיסטית אחד מהם יצליח ויכסה את ההשקעה של כולם.
ראיתי את Minority Report
בסוף השבוע בטורונטו. אכן סרט משובח, גם כסרט פעולה וגם התסריט מעורר מחשבה (בניגוד גמור ל'מתקפת המשובטים' העלוב).
הלוק מזכיר מאוד את "בלייד ראנר" והסיפור קצת דומה ל- LA Confidential הזכור לטוב.
בקיצור – עשוי ומשוחק מצויין ומומלץ בחום.
המשיח הגיע?
לא, פשוט אני שואל, כי היום הלכתי לקחת את הכרטיסים שלי לספיידרמן שהזמנתי מהקולנועפון, ועל הכרטיס כתוב שהחמיר הוא 29 והעמלה היא 4 שקל, מה שיוצא 33.
עכשיו, מישהו פה הלך לקולנוע, היום נגיד, ויכול לדווח אם זו רק עבודה מתוחכמת בעיניים או שבאמת ירדו מחירי הכרטיסים?
המשיח הגיע? רק לפריפריה
בערים הגדולות המחיר הוא 33 ש"ח לפני עמלות למיניהן
ביתר רחבי הארץ המחיר הוא עדיין 29 ש"ח (או 29 ש"ח יומית / 31 ש"ח ערב)
כבחור אלמוני שמדי פעם אוהב להציץ באתר שלכם כשהוא תחת השפעת המריחואנה. אתם חופרים
תמשיכו ככה
אררר.... חופרים?
זאת מחמאה?
תחת מריחואנה? כנראה שכן.
בהודו, יש להם מסולת:
לא מקלינים סלטים שיש בהם סקס, עילום, או אלימות. ומה אתם יודעים – יכול להיות שבקלוב יאשלו למספל מועט של קולנועים נבחלים להקלין גם סלטים כאלה: http://www.showbizdata.com/contacts/picknews.cfm?id=29662
אני חושב שאת מתבלבלת עם סין.
זו לא אני! זה רג'י-בבא אמר!
תקשיבי טוב לרג'י-בבא
או יותר טוב, תשאלי את נציגת עין הדג במזרח הרחוק.
גברים במלכודת
יצא לי לראות בכלכתה, באיזו טלביזיה מזדמנת, את "גברים במלכודת" ("Deliverance", כך גיליתי שם שקוראים לזה באנגלית). ויש בסרט את הקטע שרואים, הממ, את עכוזו של נד בייטי מקפץ על המסך, ובעותק ההודי, הם ריטשו את זה לגמרי (כמו שמעוותים פנים של מישהו שלא רוצים שיזהו אותו, רק בהפוכה).
מכרז כרטיסים לספיידרמן!
הפריט: זוג כרטיסים ל'ספיידרמן', להצגה של יום שישי הקרוב, 28.6, בשעה 14:00, בקולנוע "חן דיזינגוף".
המחיר: חינם אין כסף. רק תבואו ותקחו.
ה-Catch: זוג הכרטיסים נמצאים בחיפה, ואם נשלח אותם בדואר – הם לא יגיעו בזמן. בשורה התחתונה: צריך לבוא ולקחת אותם, ואז לנסוע לת"א לראות את הסרט.
הזוכה: מבין מי שתנאים אלו מתאימים לו (ושבאמת יראה את הסרט בת"א!) – הראשון ששולח אימייל לעורכים, editors@fisheye.co.il
אה, איזה עצבון...
במהלך השבוע אני בחיפה, בסוף השבוע אני בגוש דן, אולי אני אפילו אגיע לדיזינגוף בזמן- אבל יום ראשון יש לי מבחן. אוי, החיים, החיים…
מסע בין כוכבים
הטריילר לסרט החדש עלה לרשת בפורמט . לינקים ישירים:
הגרסה הבינונית:
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/9f4f764750c78f/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e81787e85abb28970c7aee1d900465d736aa1c81ec4bb91e8bf063cc3f/stn_l400.mov
הגרסה הקטנה:
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/9f4f764750c78f/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e81787e85abb28970c7aee1d900465d736aa1c81ec4bb91e8bf063cc3f/stn_s220.mov
____________
* הערה: יש גם גרסה גדולה לבעלי quicktime 5 pro אשר כרגע אין לי גישה אליה.
אתמול פרסמו את הלינק הזה
בפורום אורט, אם אני לא טועה.
טיזר חדש לשר הטבעות-שני המגדלים
http://www.theonering.net/movie/preview/ttt_teaser_01.html
מסע בין כוכבים
הנה לינק ישיר לגרסה הגדולה
(22 מגה, quicktime 5 pro הכרחי):
http://a1536.g.akamai.net/5/1536/51/979a9ce9df5cda/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e81787e85abb28970c7aee1d900465d736aa1c81ec4bb91e8bf063cc3f6ed037/star_trek_nemesis_fs.l.mov
מישהו יודע מתי תצא קלטת הוידאו (בבלוקבסטר) של שר הטבעות, שהיה לפני כחצי שנה בקולנוע??? למה זה מתעכב?
זה עוד לא יצא כי הסרט עדיין מציג
גם בארה"ב וגם בארץ.
בכל מקרה הדיוידי (ומן הסתם גם גרסת הוידיאו) יוצא באוגוסט, וגרסה נוספת – באוקטובר.
תודה!
שוב שאלה-אשמח לקבל דעתכן
האם תלכנה לכל סרט שתקבלנה בחינם?
או שמא,אם יש לכן שעתיים פנויות וזוג כרטיסים בחינם,במקרה שהסרט ידוע כגרוע תמנעו?
אני לא נמנעתי(כמו בכל פעם)וביזבזתי שעתיים וחמש דקות(לא הייתה הפסקה-ת"א עיר נפלאה לעיתים)על זבלון בשם "בוגדת".
אם הייתי מזלזלת בגולשות(וגולשי) האתר,הייתי מציינת שזהו זבל של סרט וחבל לכן/ם על הכסף וגם מזהירה מפניו-אבל אני בטוחה שאני היחידה שבכלל לקחה את האפשרות של ללכת לסרט הזה בחשבון.
ככה זה,בשביל בחינם,אני מסוגלת לראות כל סרט-ואתן/ם?
נ.ב.-בתשעים אחוזים מהמקרים,כשראיתי סרט בחינם הוא היה זבל-מה זה אומר עליי?
מממ… אני מניחה שאם גם ככה יש לי זמן פנוי, אני אלך לכל סרט שיהיה בחינם.
ז'תומרת, כמה גרוע כבר יכול סרט להיות?
אני, מרוב הסרטים שראיתי בחיים נהניתי. ככה זה, החיים הרבה יותר פשוטים כשלא אנינים במיוחד…
_______
למרות שאת אימת הפאנטום הפסקתי באמצע. יש גבול.
דעה
אישית, הייתי הולך לכל סרט אם היתה לי אפשרות וממון… על אחת כמה וכמה אם הוא היה בחינם, אני חולה קולנוע גם מבחינת כל מה שקשור לאוירה, גודל וחויה.
אני מחשיב את עצמי כסוג של אנין טעם (עד גבול מסוים) אבל לא הייתי מונע מעצמי ללכת לסרט אם הוא היה ניתן לי בחינם (אלא אם כן היה מתנגש בלו"ז הממש לא צפוף שלי). בכל מה שקשור לארנק שלי – אני פשוט שמח שיש לי את חופש הבחירה.
ולגבי אי-ההנאה מסרטים שצופים בהם בחינם – זה ידוע, ברגע שהוצאת המזומנים יורדת – הציניות עולה…
יש סרטים שהייתי מוכנה
לשלם כדי לא לראות. באמת. אני חושבת שאנחנו צריכים להיות זהירים בבחירות שאנחנו עושים, כי כל פעם שאנחנו רואים משהו זבלי זה דובק בנו. קלות, אבל דובק. כל פעם שאני רואה פרסומת דפוקה בטלוויזיה אני מתעצבנת, אבל עם הזמן גם מתרככת. בסוף אתה נהייה טולראנטי לזבל, ולכן כדאי לשמור את הבילויים לסרטים שהם יותר טובים. מה חבל שאני לא תמיד מיישמת את זה.
עירית שמגר - עד כאן!
אמרו לי לכתוב פה, אז אני כותב.
אני מודה – אני כנראה אידיוט שלא קולט בפעם הראשונה או סתם מזוכיסט אבל השבוע שוב קראתי את הטור של עירית שמגר בתרבות מעריב לאחר ששבוע שעבר כבר נוכחתי לדעת שהיא פשוט גילתה את סוף הסרט עליו כתבה באלגנטיות מזויעה וסנוביזם מרקיע שחקים.
כנראה שהסרט עצמו לא ממש עניין אותי כיון שאני לא זוכר את שמו אבל היתי שמח לאזכר אותו.
מה שכן עניין אותי זה לקרוא פיסות מידע על ספיידרמן ולבדוק איך כתבו בעתונים לקראת בואו של שובר הקופות הנ"ל, אז בתמימותי הנוראה קראתי טור קצר על ספיידרמן בתרבות מעריב כאשר שכחתי מי כנראה כתבה אותו…
עירית שמגר מיודענו פשוט כתבה שם את סוף הסרט, פשוטו כמשמעו. אמנם ידעתי מתוכניות וראיונות שונים על הדילמה הסופית של סרט ואולי יכלתי גם לנחש אם הייתי רוצה (אני אישית מעדיף להיתמם עד סוף הסרט), אבל היא פשוט פתרה את הדילמה וכתבה את סופה תוך התנשאות כמובן על הצלחת ספיידרמן הקופתית שמן הסתם עומדת ביחס הפוך, לדעתה, לאיכות הסרט…
נזכרתי גם שקראתי באתר זה על מעלליה של הנ"ל וכנראה שהדחקתי מתוך אמונה שבכל אדם יש טוב, טעיתי…
אני מוכן לקבל דעתנות, סנוביזם, בנות 12 מקריית ביאליק וגם אנשים שעוזבים באמצע סרטים… אבל שכתבת מכובדת (?!) בעיתון בעל תפוצה ארצית עצומה תקלקל לאנשים תמימים את הסוף של הסרט (אפילו שאפשר להתווכח על חשיבותו)?! זה כבר יותר מדי.
ככה זה
כשקוראים ביקורת על סרט בעיתון במקום בפישאיי.
ולגבי סופים-יש סרטים שגם אם תדע את סופם לא תתקלקל הנאתך.
מה שמציג שאלה נוספת-אם סופו של הסרט חשוב כ"כ-מה הקטע בלראות את אותו סרט שופ ושופ-או שמא המדובר בסרטים שאינם סרטי מתח,כך שהסופ לא כ"כ קריטי?
צפיתי אמש(בפעם המי-יודע-כמה) בפארגו(לבית כהן)ולמרות שאני יודעת את סופו של הסרט,אני מתלקקת בכל פעם מחדש.
אז מה נכון?
ככה זה
כשצופים בסרט בפעם הראשונה רוצים לגלות את הסוף לבד.
צפיות נוספות זה אם רוצים לראות שוב את הסרט בגלל ההנאה ממנו.
חביב.
לכול אילו שהזדהו עם Dr.Evil או סתם רוצים לשלוט על העולם או לבצע מעשי רשע אחרים, הנה אתר שיעזור לכם בזה, ויכין לכם תוכנית מרושעת צעד אחר צעד.
משעשע ביותר
http://members.tripod.com/~mrpuzuzu/plan.html
או לחילופין, להעזר באתר הזה:
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html
אז תגידו שאני משועמם
לא בא לי ללכת לישון, מה לעשות. בא לכם תפזורת?
http://crossword.msn.co.il/FindWord/FindWord_msn.asp?file=-3234646781
03:56
ח''ח
באתי לכתוב משהו על זה
שלינקים לתפזורות זה כבר קצת *יותר מדי* אוף טופיק, אבל אז פתחתי את הלינק והאירו עיני… בעצם חשכו – למה אני לא שם?
סתם סתם, אין טינה.
רק חבל שכבר שנים לא עשיתי תפזורת (מאז ימי 'מעריב לנוער') ואני לא מאומנת, אז לקח לי די הרבה זמן לפתור אותה.
בכל אופן קולה כבוד, היה כיף, אמוטיקון לכבודך וכו'.
אה, תשמעי...
נתנו להכניס רק 17 מילים… אחרת היית נכנסת, בבירור!
ואני? ואני?
מה את, עז?
בוודאי שהיית נכנסת.
אבל הבא שישאל אם הוא היה נכנס בהחלט לא היה נכנס.
ואני? ואני?
את בפנים! בגרסה שלי של התפזרות:
http://alon.wox.org/ws.html
איזה יופי
שאתה לא נדחף בכוח לכל מקום.
בגרסת האקספלורר
רואים רק ריבוע אפור גדול. זו אמורה להיות בדיחה על חשבון התפזורת המקורית שמותאמת רק למשתמשי אקספלורר?
אצלי זה עובד
התפזורת המקורית עובדת אצלך?
נסי להתקין java plugin מאתר SUN.
http://java.sun.com/getjava/download.html
מעפ''ג בהחלט!!!
ובאמת, אולי לפעם הבאה תכין לנו תשבץ חגיגי של מונחי עינדג? (איך, איך אני טובה בלהמציא עבודה לאחרים…)
תפזורת דפוקה
מה אני יכול להבין מזה שרוב האותיות הן בסינית?
הבאג תוקן
גרסא מותקנת למשתמשי לינוקס נמצאת כאן: http://alon.wox.org/ws.html
למתעניינים – הבעיה היתה שמיקרוסופט גנבו את קוד התפזורת והתאימו אותו לעברית, רק שכחו להכניס את זיהוי הקידוד הנכון לקובץ.
ביצעתי דה-קומפילציה והוספתי את השינוי הדרוש, ועכשיו זה עובד!
גם למי שעבדה התפזורת המקורית,
בגרסא שלי תמצאו יותר מושגים ותפזורת יותר גדולה!
להשיג ב- http://alon.wox.org/ws.html
נהדר!
והכי קל למצוא את לונג ג'ון!
והרעיון של בוג'י לתשבץ עין הדג מוצא חן בעיני מאד. אפשר אפילו תשבצי הגיון…
הגדרה לדן ברזל
שופט המתכת מתכנן מהפכה
אני כנראה אידיוט מושלם
התפזורת מופיעה לי כתמונה ריקה ואני לא מצליח למצוא את הכפתור הזה (חדש) בשום מקום. מה עשיתי לא נכון?
נסה באקספלורר.
השתמשתי באקספלורר -
זה עדיין לא פועל. עוד הצעות?
אולי מישהו יכול להעלות את זה כתמונה וזהו?
תמונה
לא, לא, אף אחד לא מושלם.