במקור: Riding in Cars
ysסWith B
במאית: פני מרשל
תסריט: מורגן וורד
על פי ספרה של בברלי דונפריו
שחקנים: דרו ברימור, בריטני
מרפי, סטיב זאהן, ג'יימס וודס,
לוריין בראקו
לכל אחד יש חלום. וכל אחד צריך ללכת על החלום שלו ולהגשים אותו, לא משנה מה המכשולים שעומדים בפניו. כך מספרת לנו הוליווד, נכון?
לדרו ברימור היה חלום. היא רצתה להיות שחקנית. הכל הלך נפלא בהתחלה, כשכבר בגיל 7 היא כיכבה ב'אי. טי.' והפכה למושא תשוקתם של מיליוני צופים ועשרות במאים הוליוודים עם צ'קים שמנים. לרוע המזל, ההתחככות המתמדת בעולם הזוהר הובילה את ברימור, הרבה לפני שמיצתה את קריירת המשחק שלה, למסלול האלכוהול-סמים-מוסד גמילה המוכר של הכוכבים, אותו היא עברה בפאסט-פורוורד – מספיק מהר כדי שאת הקאמבק היא יכולה לעשות בתפקיד בחורה צעירה, בין השאר ב'המלאכים של צ'רלי', ועכשיו גם ב'הבחורים בחיי'.
גם לבוורלי דנופריו היה חלום. היא רצתה ללכת לקולג', להיות עיתונאית וסופרת מפורסמת. עד גיל 15 היא הייתה הילדה הכי חכמה בכיתה, והכל נראה ורוד. אבל אז נכנסו לחייה הבנים: אחד קרא את שירי האהבה שלה ועשה ממנה צחוק מול כולם. השני הציל אותה מהראשון, והכניס אותה להריון.
הריון הוא בעיה נפוצה אצל טינאייג'רים בסדרות של הניינטיז, שם הוא בדרך כלל נפתר בקלות אחרי שכולם (הורים, מורים, חברים) לובשים על עצמם מבטים נורא מבינים וברקע מתנגן להיט מצעדים בו מופיעה המילה "Baby" לפחות פעמיים. ב-1965, בעיר קטנה ונוצרית בקונטיקט, הריון הוא לא בעיה נפוצה, אלא אסון בסדר הגודל של ה'טיטאניק', רק בלי לאונרדו דיקפריו. הביטוי 'הרסת לעצמך את החיים' על נגזרותיו מופיע בהקשר הזה פעם אחר פעם, בשיחות של בוורלי עם עצמה ובהתמודדות שלה מול אביה השוטר הקשוח (ג'יימס וודס, 'קונטקט') ואמה האוהבת (לוריין בראקו, 'הסופרנוס'). מסתבר, למשל, שריי (סטיב זאהן, 'יש לך הודעה'), הבחור הקשוח והפשוט שתיפקד מצוין כבן-זוג לקיץ, הוא בחירה איומה לתפקיד בעל – במיוחד כשאת עוד צריכה לגמור בגרות.
סוף החיים? לא בטוח. בוורלי שלנו, נאמנה לערכי הוליווד, מנסה להגשים את חלומה למרות כל המכשולים, לשנן היסטוריה לקול צרחות התינוק ולשלוח בקשות למלגה. בוורלי תמיד ידעה שהיא מיוחדת ומבריקה מכולן. היא לא תיתן לדבר קטן כזה להפוך אותה לעוד עקרת בית קטנה, טיפשה ושפוטה. אנחנו יודעים שהיא הצליחה; אם הכתובית 'מבוסס על סיפור אמיתי' לא מספיקה, יש גם סיפור מסגרת שמיידע אותנו על הצלחתה כבר אחרי חמש דקות. בוורלי מצליחה למרות המכשולים, ובפרט למרות ההריון, שהופך לילד קטן בשם ג'ייסון.
אותו ג'ייסון הוא הסיפור האמיתי, שמעלה את הסרט הזה מעל לדרמטיות הצפויה מראש. הוא חמוד כמו שרק ילדים יכולים להיות, אבל בשביל בוורלי, הוא גם המכשול העיקרי שמונע ממנה להפוך לעיתונאית וסופרת, ולחיות את החיים שמגיעים לה מתוקף היותה מוכשרת, חכמה ומרוכזת בעצמה עד לטירוף. ומצד שני, הוא רק ילד…
את המתח בין שתי נקודות המבט האלה על ג'ייסון, הילד והמכשול, מדגישה הבמאית פני מרשל ('ביג', 'ליגה משלהן'), שעשתה עבודה כל-כך טובה עד שסצינות דרמטיקומיות רבות מהסרט נכנסו מיידית לפנתאון 'המועמדים לציטוט' שלי ומשוחזרות מאז בכל הזדמנות. כשהסיטואציה הכללית עצובה ובעייתית, היא דוחקת לפעמים את הדמויות לפינה מגוחכת שמכריחה אותן (ואת הצופים) לפרוץ בצחוק היסטרי ונבוך. למעט כמה רגעי קיטש מיותרים לקראת הסיום, הנוסחה עובדת – ההומור העגום גירה היטב את בלוטת הדמעות שלי, מטלה שבה נכשלו סרטים בעלי נושאים 'כבדים' בהרבה (כמו 'אזור מלחמה' ההיפר-דרמטי של טים רות'). סנטיפי בת-זוגתי (שאגב, בכתה חצי מהסרט) מציינת גם את האמיתיות והאותנטיות של הסרט – תכונות שאפשר להתווכח עליהן, כמובן, אבל כאלו שמפרידות את הסרט ממלודרמות טורקיות באשר הן. בוכים בסרט הזה, והרבה, אבל אף אחת מהדמויות היא לא קריקטורה מסכנה שצריך לרחם עליה, אלא בן-אדם עם תכונות אופי מעצבנות או מצחיקות (ועדיף שני הדברים בו זמנית).
וברימור? כאן המקום אולי להשוות אותה לקירסטן דאנסט חביבתי, שהפציעה לפני מספר חודשים בדרמת-הנעורים 'את מטורפת… אתה חתיך'. בעוד ש'הבחורים בחיי' משאיר את המטורפת והחתיך הרחק מאחור מבחינת עלילה, דמויות ומורכבות, הרי שברימור, למרות הכל, אינה מגיעה למעמדה האלילי של דאנסט. היא עסוקה יותר מדי בפרצופים חמודים או מתנחמדים, ולא יוצאת מהסרט כשחקנית מבריקה במיוחד או ככוכבת סקסית שיש להזיל עליה ריר. ואולי זה פשוט בגלל שאת ההצגה גונבת בריטני מרפי ('נערה בהפרעה', 'אל תוציא מילה') המשחקת את פיי, חברתה הטובה ביותר של בוורלי לאורך השנים. מרפי כבר זכתה להערכת הקהל בתפקידיה הקודמים, ולאור הסרט הזה אפשר סופית לקבוע שמדובר בשחקנית מוכשרת ורבת פנים במיוחד. שלא לדבר, כמובן, על ג'ייסון בן השש, שמשחק נהדר את הילד המבולבל בקשר לכל דבר, פרט לאיך שאימא שלו מרגישה.
בוורלי דונפריו לא מוותרת על החלום שלה. אבל פה זה קונטיקט, לא הוליווד, ובסרט הזה החלום הוא לא העיקר, אלא המכשולים. ובגלל ההסטה הקטנה הזו של נקודת המבט, 'הבחורים בחיי' הוא אחד הסרטים המרגשים ביותר שראיתי בזמן האחרון. הוא מומלץ במיוחד למי שאימא שלו הרסה לו את החיים, או שמפחד שהוא יהרוס לילדים שלו את החיים. או בקיצור, לכולם.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- הספר – ב'אמאזון'
- דרו ברימור
- בריטני מרפי – אתר מעריצים
- ג'יימס וודס – אתר מעריצים
- הריון לא רצוי
- מועדון האמהות הצעירות
אז דרו ברימור אוהבת להיות בהריון
(בסרטים).
לא בדקתי לעומק, אבל אם אני לא טועה קדמו לסרט הנ"ל "גברים בצד" (סרט שלצערי(?) לא ראיתי עד הסוף) ו"סיפור מטוגן" (סרט שלא ראיתי כלל).
עינת
ביקורת מצויינת.
ואני שואל, בעקבות השפעתה הרעה של גב' ספירס, אין איזה חוק שכופה על כל מי ששמה בריטני חוץ ממנה לעבור ניתוח לשינוי שם?
כי אם אין, צריך להיות.
אבל קוראים לה בריטני, לא בריטני!
כלומר, בריטני מרפי היא Brittany, ובריטני ספירס היא סתם Britney. ובלי קשר לגב' ספירס, בריטני (או בריטני) הוא אחד השמות הנפוצים ביותר לבנות עשרה אמריקאיות בימינו – אתה רוצה שכולן ישנו את השם קבוצתית לברטה?
והחל מהשבוע
גברת ספירס מגיעה גם לקולנוע בסרט Crossroads (צמתי הדרכים?)שע"פ הטריילר יהיה גם הסרט המעצבן של השנה.
http://www.apple.com/trailers/paramount/crossroads/
עלי???
הלינק למטרופוליס מפנה לסרט על קסיוס קליי שגם הוא כיכב בשנת 1965 אף שלא היה אז בהריון.
חוץ מזה, הביקורת מאוד מפתה ללכת לראות, למרות ההתלהבות המעטה ב"רוטן טומיטוס".
הלכו עוד 80 ש"ח.
ג.
הלינק תוקן.
תלתליו הזהובים של עלי הם שהטעו אותי.
סרט עם לוריין בראקו
הנהדרת מ"הסופרנוס"? אני בדרך לקולנוע.
איזה מן שם זה לסרט, "Riding in Cars with Boys"?
כששמעתי לראשונה את שם הסרט, הייתי בטוח שמדובר בעוד אחת מהקומדיות הטיפשיות האלה. אבל לא, מסתבר שמדובר בדרמה מרגשת [לפחות על פי הביקורת].
אתה לא היחיד.
במקומות רבים ברשת נכתב כי הסרט הכשל בארה"ב בין השאר מכייוון שרבים חשבו שהוא קומדיית נעורים (לפי השם והטריילר). אז זה אולי מצחיק לפעמים, אבל קומדיה זה ממש לא.
לגבי לוריין בראקו: התפקיד שלה בסרט קטן למדי אבל היא עושה אותו טוב עד טוב מאוד, ופרט לרגעים מסוימים הצלחתי לשכוח שמדובר, אחרי הכל, בפסיכולוגית של טוני. אגב, ממש בפתיחת הסרט מופיע, בנוסף אליה, עוד שחקן ב'סופרנוס', מה שגרם לי ולסנטיפי לשפשף עינינו בתמיה ולתהות איפה טוני. למזלנו ולמזלכם, הנ"ל כמעט ולא מופיע בשאר הסרט.
הצלחת לשכוח שמדובר
בפסיכולוגית של טוני? איך זה קרה?
השבוע בדיוק ראיתי סרט עם הגברת בראקו, שם היא משחקת עורכת דין מצליחה שנלחמת נגד משהו [מישהו שמע על זה?] ולא יצאה לי מהראש ולו לרגע העובדה שזאת ג'ניפר.
אגב, איך קוראים לשחקן השני מהסדרה שמשחק בסרט? ואת מי הוא משחק בסדרה?
אז ככה
מדובר בווינסנט פסטורה, הידוע ב'סופרנוס' בתור פוסי הגדול זצ"ל. בסרט הוא מבליח לבערך שתי סצינות בתור 'הדוד לו', אחד הדודים של בוורלי.
לינק:
http://uk.imdb.com/Name?Pastore,+Vincent
פוסי הגדול זצ''ל?
סליחה?! לבוגד הזה, ששיתף פעולה עם השוטרים במשך כמעט עונה שלמה, הגיע למות. ובדרך שבה הוא מת, ביריה על סיפונה של ספינה אי שם בלב הים, כשגופתו נזרקה למנוחת עולמים במעמקי הים. הוא היה איש טוב, אבל אחרי מה שעשה הגיע לו למות.
פוסי הגדול זצ''ל?
המניאק הזה. איך הוא בגד בכולנו ועזר למשטרה לתפוס את המאפיונרים. אנשים כמוהו, צריך להרוג.
ביקורת מעולה!
למרות שדווקא לפי מה שהבנתי אנשים לא ממש אהבו את הסרט, ומשום מה נכנס לי לראש שיש גם בחור שלישי בכל העסק.
ודרו בארימור משחקת בת 15?? בבקשה… חוץ מב"מעכשיו ולתמיד" ו"אי. טי" אני ממש לא אוהבת את המשחק, והחיוך שלה מעצבן אותי קשות.
_____________________________________
יום ולנטיין שמח!!! בעיקר בשבילך אריאל.
ומה עם Never Been Kissed?
(משום מה שכחתי את השם בעברית, אפילו שהוא היה דומה)
האישה כנראה חושבת שכולם בטוחים שהיא איזה ילדה בת 16… היא לא מבינה שהיא בכלל לא דומה לזה.
דווקא את מעולם לא התנשקה חיבבתי.
התחיל ממש גרוע, אבל ככל שהסרט התקדם, הוא השתפר.
וברימור אפילו לא מעצבנת שם כבדר"כ.
_______________________________________
מצטערת על האוף טופיק, אבל אם גולש כאן מישהו שלמד במגמת תקשורת/קולנוע בכפ"ס (ברבין) הוא *בבקשה* יכול ליצור איתי קשר דרך האי-מייל? תודה!
זה היה סרט מטופש להפליא!
ואני עוד הייתי בתסכול כפול: ראיתי אותו בטיסה חזרה מלונדון (לפני שנתיים) והפרומו לסרט בטיסה היה ל"שייקספיר מאוהב".
אמנם עד אז כבר הספקתי לראותו פעמיים, אבל שאני אוותר על זיו פניו של בעלי לעתיד? התחלתי לצהול ולשמוח, ואז גיליתי שבמקום ג'וזף פיינס, מתחיל איזה סרט לא ידוע עם דרו ברימור.
חשבתי לעצמי מילא, אני דווקא מחבבת אותה, והנה ההזדמנות שלי לראות סרט חדש לפני כולם.
טוב עשיתי, כי כך יכולתי להזהיר את כל חבריי מהמפגע הנ"ל.
איזה סרט מטופש ואדיוטי!
ולחשוב שזה מה שקיבלתי במקום שייקספיר… (מסתבר שאת שייקספיר הם מקרינים בטיסות ללונדון, רק שאנחנו טסנו הלוך בחברת תעופה אחרת, מה חבל).
עינת
אולי אחת הסיבות שהיא משחקת נערות
צעירות היא כי היא נראית צעירה? . ובלי קשר רשימת הסרטים שהבחורה בוחרת בהם נראית על פניה פשוט מזעזעת.
הצצה לבחירות ה"מוצלחות" יותר או פחות:
http://us.imdb.com/Name?Barrymore,+Drew
ברברלה? ברברלה?
אויש.
זה כמובן סרט תאורטי
שאם באמת ייצא לפועל, זה לא יהיה השנה.
בבנין ציון ננוחם.
ביקורת מצויינת.
בגללה אני עכשיו בדילמה.
ששמעתי על הסרט הזה החלטתי שאני לא רואה אותו, וזאת בגלל סיבות שונות, בינהן דרו ברימור בתפקיד ראשי (מילא ברימור, אבל ראשי?), והסיפור לא נשמע מעניין במיוחד.
אבל לאור הביקורת החיובית הסרט נשראה כמשהו ששוה צפיה למרות הכול.
עכשיו לקולנוע אני עדיין לא הולכת בשבילו, אבל האם כדאי לקחת אותו בוידאו כשיגיע? כי גם ככה יש לי רשימה ארוכה של סרטים להשלמה ואני לא בטוחה האם הספרט "הבחורים בחיי" ראוי להיכנס לרשימה.
הצעה:
האם על המלה "ספרט" להכנס ללקסיקון כהתייחסות משולבת לספר ולסרט שהופק על פיו (או להיפך)?
ספרט
הוא ספר המוצג על גבי סרט (מה שידוע גם כספר על קלטת).
אחלה ביקורת
אני בטוח שאני לא אלך לראות את זה בקולנוע אבל ברגע שזה מגיע לוידאו\דויד אני לוקח את זה.
מעולם לא חשבתי שאפשר לכתוב ביקורת כל כך אוהדת לצ'יק-פליק, אני חייב לראות על מה כל המהומה.
הביקורת באמת טובה -
כמובן (זה נונין – מה ציפיתם?)
אבל אני מציע לך לקחת אותה בעירבון מוגבל, כי זה לא שלונג ג'ון כתבה על צ'יק פליק שהוא טוב, זה נונין, ועם כל הכבוד אליו (באמת!) זה סוג הסרטים שהוא בדרך כלל הולך לראות ונהנה מהם.
בבקשה לא להתנפל עליי – אני רק מסיקה מסקנות (פזיזות?) מהרגלי הביקורות של נונין (הרגלים לגיטימיים לחלוטין, כל אחד וטעמו הוא).
משהו אחר סקרן אותי, בריטני.
האם גם בסרט הזה את משחקת מישהי לא שפויה?
אני חושש ללכידות-דעתך, אם תמשיכי לשחק "בחורות מחורעות", כפי שמישהו הגדיר את זה. לא בריא. לא לנפש, ולא להמשך הקריירה.
אז זהו, שלא.
פיי (בריטני) היא שפויה בכל קטגוריה ולמעשה הרבה יותר יציבה מהדמות הראשית.
אני?? צ'יק פליקס?
זה נכון שאני בעל סף ביקורת טיפה יותר נמוך מחלק מהכותבים הקבועים האחרים פה, ויש לקחת את זה בחשבון. אבל הצ'יק פליק היחיד שכתבתי עליו ביקורת כאן היה זה עם המטורפת והחציץ, ושם הבהרתי את דעתי – לא ללכת אלא אם כן אתה מטורף על דאנסט. שאר הסרטים שכתבתי עליהם ('אזור מלחמה', 'אושן 11', ג'יי ובוב, 'מישהו לסמוך עליו') הם ממש לא צ'יק פליקס.
ג'יי ובוב לא צ'יק פליק?
אותך לקווין!
מה איתך? ג'יי ובוב הוא הסרט המושלם לפגישה ראשונה.
אם אתה ממש רוצה שהיא
גם תהיה האחרונה.
למה? אותי זה היה מקסים.
מצד שני, אם הייתי יוצאת עם מישהו לסרט כזה גם הייתי רואה בדיוק איזה הומור דבילי גורם לו לגעות בצחוק (והוא היה רואה את אותו הדבר אצלי). אולי דברים אפלים כאלה עדיף להשאיר לשלב מאוחר יותר במערכת היחסים.
אתה?? צ'יק פליקס?
פשוט נראה לי שאתה הרבה פעמים הולך לראות בקולנוע סרטים שאני כנראה לא ארצה לראות אפילו בטלויזיה ("איזור מלחמה", "מישהו לסמוך עליו"), לי הם נכנסים להגדרה של צ'יק פליקס, אבל כנראה שזאת לא ההגדרה של כולם.
גם קראתי קצת דברים שלך בפורום הסיפורים, ואני שמה לב לתגובות שלך על סרטים (למשל "צ'ייסינג איימי").
מכל אלה אני מסיקה על היחס שלך לז'אנר שאותי באופן אישי די משעמם. מה לעשות, אני יעדיף בכל יום את ג'קי צ'אן ושוורצי על סרטים של ערוץ ארבע לשעות הצהריים.
אבל זה דבר טוב לאהוב סרטים כאלה, בייחוד לבנים – זה אומר שאתה אדם רגיש.
אתה?? צ'יק פליקס?
אני רואה הרבה ציק פליקס. אני לא חושב שהיו יותר מדיי סרטים כאלה שראיתי ולא אמרתי אחר כך "איזה סרט טיפשי גרוע ואידיוטי" אבל אני בכל זאת רואה הרבה כאלה.
אני גם מאד אוהב סרטי פעולה מטומטמים עם הרבה אלימות ופיצוצים. בעיקר ג'קי צאן הגאון!
לעומת זאת אני לעולם לא אראה את הסרטים שיש בערוץ 4 בצהריים או בהולמרק. לא שיש לי משהו נגד דרמות, אני דווקא אוהב, אבל מה שיש בערוץ 4 בצהריים זה פשוט סרטים גרועים מכל בחינה שהיא.
אני חייב לומר שזה מקומם אותי
יש לנו פה איזשהו ויכוח פמיניסטי הפוך על הפוך. את מכנה סרטים מסוימים צ'יק פליקס (יענו סרטי נשים) מסיבה לא ברורה (פרט לכך שאת לא אוהבת אותם). אני הבנתי את הקטגוריה הזו כמי שעוסקת בסרטים רומנטיים/נמרחים סטייל 'טיטאניק'. אני לא רואה מה יש ב'מישהו לסמוך עליו' או 'אזור מלחמה' או 'צ'ייסינג איימי', אם כבר מדברים, סרט שפונה לנשים, אלא אם כן את מפעילה שוביניזם הפוך ומניחה שגברים הם בכל אופן חזירים חסרי רגישות שלא מסוגלים בשום אופן להתמודד עם סרטים שעוסקים ברגשות ולא רק בעלילה, מכות ופיצוצים. סוג של סטיגמה, לא?
אני אוהב סרטים שאומרים משהו הרבה יותר מסרטים שהם 'פאן' וזהו. אם זו הייתה הכווונה שלך, אז אחלה. אם כך, ממש לא ברור לי מה הקטגוריה שלך לסרטים 'נשיים'/'גבריים'. את מוכנה, בקיצור, להסביר את עצמך כדי שאני אפסיק להתפתל בניסיון להסביר את עצמי מול הקטגוריות הלא-ברורות שלך?
האמת שגם אני די מתפתלת כאן
גם אני הבנתי ככה את ההגדרה של צ'יק פליק, אהם, רק כנראה שגם קצת הרחבתי את ההגדרה לסרטים איטיים ורגשניים בכלליות.
אוף, אני לא מפעילה כאן שום שוביניזם הפוך או אני לא יודעת מה. ברור שאין לי כזאת סטיגמה אם אני בעצמי (ואני בת, כן) לא אוהבת סרטים כאלה (לרוב), וברור שיש בנים מכל הסוגים וכל אחד אוהב דברים אחרים.
אני התייחסתי לסרטים ש*נחשבים* נשיים, ולא סתם: רוב החברות שלי רק רוצות לראות קומדיות רומנטיות בכל הזדמנות.
אבל זה שזה נחשב ככה או אחרת לא מונע מכל אחד לפעול לפי מה שמעניין אותו. זהו.
אני חושבת שאני אומרת כאן דברים מובנים מאליהם, ואני לא יודעת איך לכל הרוחות אני מצליחה להכניס את עצמי לויכוחים האלה בכל פעם מחדש (ותמיד עם נונין).
נונין אתה יודע שאני אותך!
פויקלו יקירתי
גם אני אותך…
לא התכוונתי לתקוף כלל… ואת ודאי וודאי שלא הסתבכת. כדי להבהיר את העניין: אני אוהב סרטים מרגשים, אבל לא במיוחד אוהב קומדיות רומנטיות (ל'קייט ולאופולד' אני לא אלך גם אם ישלמו לי).
את באה לקון? אם כן נוכל לפתור שם את כל העניין הזה בחיבוק גדול
נונין
כן! יופי! סוף סוף!
מה היית אומרת
על מישהו שמתעקש להציע שוב ושוב כאופצייה לדייט את 'הפנטזיה של הל'?
ההערה הזו לא יצאה במקום נכון
היא הייתה אמורה להיות בערך 6 מקומות למעלה.
הייתי אומרת שתזרקי אותו ומייד.
איזה סרט נוראי. פוי. אני עדיין לא מסוגלת להאמין שראיתי אותו.
אוי, נכון!
הוא מסוג הסרטים שאתה מצטער שעדיין תופסים לך תאי זכרון במוח ומבזבזים מקום של משהו יותר מוצלח.
כמו זולנדר?
לא בדיוק, אבל בערך
בים בם בום.
'זולנדר' אמנם לא פחות גרוע מ'הפנטזיה של האל', אבל האל יותר מציק לי בנוכחותו בזכרוני. תהרוג אותי, אבל אני לא יודעת למה.
סרט מזעזע!
יש לי איזה בן דוד אחד, שגר בקיבוץ, והוא הולך לסרט פעם בשלוש שנים בערך.
אז הסרט האחרון שהוא הלך אליו היה הפנטזיה של הל.
תארו לעצמכם את גודל הטראומה!
קיבוצניקים מפגרים
גם לי היה פעם בן דוד כזה. אולי בעצם זה אותו אחד?
יכול להיות שאנחנו קרובים?…
ג.
''היה'' לך פעם?
אז זה לא אותו אחד, לי עדיין יש אותו…
יש הרבה סרטים ש...
שהייתי רוצה לראות אבל הם לא סרט לקולנוע כמו הסרט זה וכמו סרטי טינ אייג'רים.
תכלס הסרט נשמע אחלה אבל לא משהו שלבזבז עליו 32 שח…
מה עם התסריטאי
בתור סטודנטית לקולנוע אני בהחלט בעד הכרה והערכה בעבודת הבמאי, אבל יש לתת לו במה ולא להכין לו מזבח.אפשר לזקוף הכל בסרט לזכותו של הבמאי אבל ישנם דברים שזכותו של בעל מקצוע אחר קודמת. כפי שכל הקשור לטקסט יש להפנות טענות ומחמאות לתסריטאי.
ולכן, ברמת הציטוטים חשוב מאד לשים לב את מי את מצטטת ולמי מגיע הקרדיט.
מה?
שחכת שרשור, או שאת סתם מדברת על משהו שנסתר מעיני?
הודעתה של מיה
כמדומני מתייחסת לביקורת של נונין בה הוא אומר כי הבמאית פני מרשל אחראית על הסצינות הדרמטוקומיות שבסרט, אשר נכנסו לפנתיאון הציטוטים שלו.
מובן שפה יש פתח לויכוח הידוע "מי שווה יותר": התסריטאי על כתיבת הסצינות או הבמאית על העמדתן, צילומן ועיצובן כפי שהן בסופו של דבר. אני מסרבת לנקוט בעמדה. אני אוהבת גם את אבא וגם את אמא.
אוי ואבוי
"ג'יימס וודס, קונטקט"?
קונטקט?!?
תשמע, נונין מחמלי, אני יודע שאנחנו שונאים מבקרי קולנוע, אני יודע שפה זה לא לגמרי ברצינות, אני יודע שהיום פורים. אבל קצת כבוד לקולנוע, בחיאת! סרטים אנחנו אוהבים, לא?
ג'יימס וודס, שחקן מצוין (ובשנים האחרונות מפוספס מאוד), שיחק ב-Once Upon a Time in America, ב-Joshua Then and Now ואפילו בתור האדס ב'הרקולס' של דיסני – כולם סרטים טובים בהרבה מקונטקט המזעזע.
סליחה, ויום טוב.
עצם העובדה
שנאלצת לכתוב את שמות הסרטים האלה באנגלית פוסלת אותם מלהיות נציגי הופעתו של ג'יימס וודס. הכוונה היא להזכיר לאנשים איפה הם (אולי) ראו את השחקן הזה, ו'קונטקט' (שלא זעזע אותי בכלל, דרך אגב) הוא הסרט הכי מוכר שלו, ובוודאי שהוא סרט טוב יותר מהמוטציה של הרקולס.
רגע, jushua then & now לא תורגם
כ- "יהושע יהושע"?
אם אני זוכר נכון
הסרט תורגם כ"יוהשע היום ואתמול".
ואם אני זוכר נכון זה היה סרט משובח.
אדם אולי אוהב לרדת עלי
אבל במקרה זה אני מסיר את אחריותי מהעניין. אני הגדרתי את ג'יימס וודס כ'שחקן ותיק' והעורכים הוסיפו את 'קונטאקט' בעריכה. מעבר לזה, אני לא חושב ש'קונטאקט' סרט עד כדי כך גרוע.
אדם אולי אוהב לרדת עלי
אופס. סליחה נונין, לא התכוונתי – אני לא אוהב לרדת אליך, אני רק חושב שהקטע של "…שלא סובלים ביקורות קולנוע" נהיה טיפה מוגזם. נכון, יומרנות זה איכסה, אבל גם להתעלם מעברו הקולנועי של מישהו בשם האנטי-יומרנות זה די פיכסה.
ואגב, קונטקט סרט מ-ז-ע-ז-ע. אפילו יותר גרוע מהספר האיום שהוא מבוסס עליו.
מה עניין היומרנות
או האנטי-יומרנות לפה?
הדוגמה של 'קונטקט' הובאה מסיבות פרקטיות, ראה תגובתי למעלה.
מה עניין היומרנות
להימנע מסיבות פרקטיות לטובת סיבות חינוכיות – זה ביטוי של יומרנות, שלפי דעתי במקרה הזה היה מועיל. במילים אחרות, 'ג'ושוע אתמול והיום' הוא סרט הרבה, הרבה יותר טוב מקונטקט, ולכן – דווקא בגלל שהסיכוי שאנשים שמעו עליו פחות, ולכן ילמדו משהו חדש – עדיף היה לכתוב אותו.
זה יומרני, אבל נראה לי במקום במקרה הזה.
לגבי קונטקט עצמו – סאגאן אכן סופר גרוע, אבל הסרט היה נוטף קיטש ברמה כ"כ מזעזעת שיצאתי עם תחושת קבס עזה אפילו יותר משהייתה לי אחרי קריאת הספר. לא אחד מרגעיו היפים ביותר של דיוויד מורס (זהה את ההקשר).
ארוך מדי ומאכזב.
קונטקט הוא סרט לא רע
אבל הוא לא מתעלה על פורסט גאמפ.
לא שהייתי קורא ל'קונטקט' יצירת מופת, אבל הוא היה מהנה למדי, וללא ספק טוב יותר מהספר (מקרה די נדיר). אולי זה בגלל שסאגאן אינו סופר טוב במיוחד ופיתוח הדמויות שלו לוקה בחסר.
קונטקט הוא סרט נ-פ-ל-א!
ייתכן שאני מעד משוחדת – ככה זה כנראה כשחלומכם הגדול הוא להיות אסטרופיסיקית (ואני רצינית לחלוטין). במקרה שלי החלום התרסק נוכח העובדה שהמעבד המתמטי שלי לא מספיק חזק (ואפילו פיסיקות טכניוניות לפקולטות היותר טיפשות הוא בקושי סוחב ).
מהצפיה הראשונה בקולנוע יצאתי מוקסמת לחלוטין, עם עיניים נוצצות (שוב, אני לא צינית). הרגשתי שזה סרט שעשו במיוחד בשבילי…
אפילו קניתי את הספר (מהר מאד הבנתי שיש שוני רב מאד בינו לבין הסרט, אבל בלי קשר – הוא היה באנגלית ושרדתי את 2 הפרקים הראשונים בלבד… אני עוד אחזור אליו בהזדמנות, אני מאמינה).
מצפיה שניה בטלויזיה, אני מודה שקצת פחות התלהבתי, אבל ייתכן שעיקר האשם הוא בפורמט – הסרט ארוך ודיי כבד, והמסך הקטן פשוט לא מעביר את הקסם שיש לו בקולנוע. כמו כן, אין דין צפיה שניה כצפיה ראשונה… אבל אני עדיין מחזיקה בדעתי שזה סרט טוב (ואפילו יאיר רווה יצא ממנו נפעם, כך שאני בחברה טובה).
כמו בכל סרט – יש מי שהסרט מדבר אליו והוא אוהב אותו, ויש אחרים שלא מתחברים אליו וסובלים (במיוחד כשהסרט ארוך וכבד, כמו במקרה הזה).
עינת
צ''ל כמובן: ייתכן שאני מעט משוחדת
תהרגו אותי איך החלפתי ט' ב-ד' – הם אפילו לא נמצאות קרוב על המקלדת!
(טעויות של 7 בבוקר)
קונטקט הוא ספר נ-פ-ל-א!
מצטערת, אבל לא ראיתי את הסרט. את הספר לעומתו כן קראתי, וממש אהבתי. ואני איתך, טיריליאן – גם חלומי הגדול הוא להיות אסטרופיזיקאית (אני זוכרת סצנה מטופשת שקשורה לנושא ומצחיקה את המשפחה לי כל פעם מחדש – כשהייתי בכיתה ו', אחת הדודות שלי שאלה אותי האם אני ארצה להיות רקדנית או קוסמת כשאהיה גדולה, ואני עניתי "אסטרופיזיקאית"). אני רק מחזיקה אצבעות שהמעבד המתמטי *שלי* יחזיק…
_____________________
יום לא-הולדת שמח,
גל, בשישים שניות על דברים משעממים על עצמה שלא רצית לדעת.
אני אתכן בנות
גם הספר וגם הסרט טובים למדי. המעבר לקולנוע גרם לכך שחלק מהדיון על מדע מול דת אבד, אבל בסה"כ הסרט עשה עבודה נפלאה בלהעביר את התחושה של מה שקורה.
ג'ודי פוסטר שולתת!!!1
אגב, טריליאן, הספר גם תורגם לעברית (אבל אני קראתי את המקור).
מייפל – יש לך מעבד מתמטי טוב, את רק צריכה להשתמש בו קצת יותר. ואת יודעת למה אני מתכוון.
אני יודעת שהוא תורגם
נדמה לי שקניתי אותו לפני שהתרגום יצא (ובכל מקרה, המטרה העיקרית היתה לשפר את קריאת האנגלית שלי…)
הוא שיחק גם בסרטים עם
שמות בעברית, כמו וידאודרום הענק, פיינל פנטזי, אה… טוב, נו, אז השמות שלהם לא כל כך בעברית… מצד שני, גם "קונטקט" זה לא בדיוק בעברית.
http://us.imdb.com/Name?Woods,+James
אה, כן, ו"יהושע אז והיום" אחלה סרט, להבדיל מ"יהושע יהושע" (כן, ההוא עם אברי גלעד) שהוא משעשע אבל לא כזה מדהים…
אתם מדברים על השחקן
מחמש ילדות יפות? אז למה אף אחד לא ציין את זה??
(פרט לכך, ראיתי אותו גם בסרט משפחתי משעמם בשישי בצהריים בערוץ 10, בטלוויזיה של חדר מלון עם סאונד לא עובד ברוב הזמן).
זה נשמע סרט ממש חמוד
ותסלחו לי אם אני חוזרת על דברים שכתבו כאן קודם (זה כל כך ארוך…) אבל דרו בארימור היא ממש שחקנית טובה. היא יפה והיא סקסית והיא חמודה ועושה נהדר כל תפקיד.
מאוד מאוד אהבתי אותה גם במלאכים של צ'רליץ אבל לא הבנתי למה קוראים לזה מלאכים ולא מלאכיות. הן בחורות, לא?
שוביניסטיות מעצבנת אותי.
זה נשמע סרט ממש חמוד
כמו ב"מרד התרנגולים" – המתרגמים מתרגמים איך שבא להם.
ועל כך ביומית:
כתבה מספר 156